Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 00:11
|
|
|
slechtse moment voor iedereen toch?
of ben ik toch aardig genoeg voor cm?
nee, dat kan ik me niet voorstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 00:20
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik zat al haast wat anders te denken om te drinken
Vandaag het maar lekker makkelijk gehouden, en niet veel gekookt, alleen maar een "lapje" gemarineerde schouderkarbonade. |
in de lijst met forum-onderwerpen staan nu "met elkaar afvallen" en "wat eten we vandaag voor lekkers" onder elkaar, dat past niet volgens mij, vandaar ff een reactie, dan is dat weer verholpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 01:27
|
|
|
donderdag 23 augustus 2012, 16:16 WILLEM618 schreef: Bij mijn weten kan ik niets in de bijbel vinden over het spreken in tongen. Daarnaast is het voor mij juist zo mooi, dat God Zich uitlaat in Zijn Woord met begrijpelijke taal, en een eenvoud die voor mensen is te begrijpen, ook al zijn er dan nog zo veel verschillende meningen over de uitleg ervan. In diensten van de Rk waar in het latijn gesproken wordt, snapt ook niemand waar het over gaat, en dat is in mijn beleving niet het doel van een dienst. Graag zou ik begrijpen wat het nut is van spreken in tongen, en hoe het gezien wordt en begrepen wordt. Ik zelf kan er namelijk niets mee, en snap er echt niets van als iemand in tongen spreekt.
JOL: Nou, niets over te vinden... in de brief aan de Corinthen vind Paulus het van belang structuur aan te brengen waar het gaat om het spreken in tongentaal in het openbaar. Hier stelt hij regels op hoe daar wijs mee om te gaan. Hij zegt verder dat hij wel wilde dat iedereen zoveel in tongen sprak als hij dat deed maar nuanceert het ook weer waar het gaat om de belangrijkheid.
Ja, maar als Willen er vanuit gaat net als ik dat dat alleen in de eerste gemeentes voorkwam, vroeger dus, ja dan staat er niets over in.
In Gal 5 staat ook over de werken van het vlees en de werken van het vlees. en bij de werken van de geest staat er niet bij, in tongen spreken'.
duszz.
Zelfde geldt voor genezingen, in de tijd dat Jezus op aarde liep en in de eerste gemeentes werd iedereen genezen, kijk maar in de concordantie, en nu niet meer. Omdat dat iets van vroeger was, in die tijd. Ja, als men dat onderscheid niet heeft, krijg je rare situaties, mensen doen maar wat in hun fantasie, denken dat ze in een vreemde taal spreken, anderen gaan hun nadoen en je hebt een vorm van massahypnose. en als je dat van te voren niet weet en je neemt een ongelovige mee naar die kerk, schaam je jezelf rot. En dat het gewoon zacht uitgedrukt niet leuk is als iedereen om je heen zo raar loopt te doen, en dan nog wel in de kerk....
Maar goed meningen verschillen, degene die denken dat ze tot God spreken in een taal die ze zelf niet verstaan, ja, doe maar, ik kom er niet, en zou er zeker niemand mee naartoe nemen.
Ja, en dan kan je zeggen ja, maar er staat als je zelf niet weet wat te zeggen dan spreekt je geest in verzuchtingen. zoiets. Ja, das iets anders, dan weet je even geen woorden en dan verzucht je als het ware. maar van de rare gek klinkende klanken uitstooten, ik denk fantasie.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 01:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 01:52
|
|
|
Het is duidelijk dat de bijbel leert wat tongentaal is en voor wie het bedoeld was. In de eerste gemeente, was de bijbel nog niet compleet geschreven, er was nog geen Nieuw testament, en daarom heeft God Zijn woord bevestigd met wonderen en tekenen. Eén daarvan was de gave van tongentaal. Dit tot opbouw van de gemeente. Wij nu hebben de complete schrift tot lering en onderwijs. Er zijn geen speciale uitingen meer nodig. God heeft ons Zijn woord gegeven.
Als de bijbelse gave van tongentaal niet meer voor onze tijd is dan zijn er dus velen die een ander soort taal spreken. Veelal zal deze waarschuwing van Petrus op onze tijd van toepassing zijn:
Maar er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, zoals er ook onder u valse leraars zullen zijn, die heimelijk verderfelijke afwijkingen in de leer zullen invoeren. Daarmee verloochenen zij zelfs de Heere, Die hen gekocht heeft, en brengen zij een snel verderf over zichzelf. En velen zullen hen, door wie de weg van de waarheid gelasterd zal worden, op hun verderfelijke wegen navolgen. 2 Petr.2:1-4
Tongentaal zoals deze geleerd wordt in de charismatische beweging, heeft niets te maken met de bijbelse talen, die worden genoemd in Handelingen of in de Korinthebrief.
Bron
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 03:12
|
|
|
1 Korintiërs 5 : 9 - 13
9 Ik schreef u reeds in mijn brief, dat gij niet moest omgaan met hoereerders; 10 niet met de hoereerders uit deze wereld in het algemeen of met de geldgierigen en oplichters of afgodendienaars, want dan zou men wel uit de wereld moeten gaan. 11 Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, [b]al heet hij een broeder[/b[b]], een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? [/b]13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
1 Kor 6,2 Of weet gij niet, dat de heiligen de wereld zullen oordelen
1 Kor 6,3 Weet gij niet, dat wij over engelen oordelen zullen?
Kolossenzen 2 : 4 - 23
Gevaarlijke wijsheid
4 Dit zeg ik, opdat niemand u met drogredenen misleide. 5 Want al ben ik naar het vlees afwezig, naar de geest ben ik bij u en ik zie met blijdschap de orde, die bij u heerst, en de hechtheid van uw geloof in Christus. 6 Nu gij Christus Jezus, de Here, aanvaard hebt, wandelt in Hem, 7 geworteld en dan opgebouwd wordend in Hem, bevestigd wordend in het geloof, zoals u geleerd is, overvloeiende in dankzegging. 8 Ziet toe, dat niemand u medeslepe door zijn wijsbegeerte en door ijdel bedrog in overeenstemming met de overlevering der mensen, met de wereldgeesten <span style="font-size: 18px; line-height: normal;">en niet met Christus,</span> 9 want in Hem woont al de volheid der godheid lichamelijk; 10 en gij hebt de volheid verkregen in Hem, die het hoofd is van alle overheid en macht. 11 In Hem zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van Christus, 12 daar gij met Hem begraven zijt in de doop. In Hem zijt gij ook mede opgewekt door het geloof aan de werking Gods, die Hem uit de doden heeft opgewekt. 13 Ook u heeft Hij, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en onbesnedenheid naar het vlees, levend gemaakt met Hem, toen Hij ons al onze overtredingen kwijtschold, 14 door het bewijsstuk uit te wissen, dat door zijn inzettingen tegen ons getuigde en ons bedreigde. En dat heeft Hij weggedaan door het aan het kruis te nagelen: 15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd
De dwaasheid van menselijke inzettingen
16 Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat, 17 dingen, die slechts een schaduw zijn van hetgeen komen moest, terwijl de werkelijkheid van Christus is. 18 Laat niemand u de prijs doen missen door gewilde nederigheid en engelenverering, als ingewijde in wat hij heeft aanschouwd, zonder reden opgeblazen door zijn vleselijk denken, 19 <span style="font-size: 18px; line-height: normal;">terwijl hij zich niet houdt aan het hoofd, waaruit het gehele lichaam, door pezen en banden ondersteund en samengehouden, zijn goddelijke wasdom ontvangt.</span>
20 Indien gij met Christus afgestorven zijt aan de wereldgeesten, waartoe laat gij u, alsof gij in de wereld leefdet, geboden opleggen: 21 raak niet, smaak niet, roer niet aan; 22 dat alles zijn dingen, die door het gebruik teloorgaan, zoals het gaat met voorschriften en leringen van mensen. 23 Dit toch is, al staat het in een roep van wijsheid met zijn eigendunkelijke godsdienst, zijn nederigheid en zijn kastijding van het lichaam, zonder enige waarde (en dient slechts) tot bevrediging van het vlees.
Uit: NBG-vertaling 1951 © 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
Laatst aangepast door
|
FILIA110
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 04:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 07:19
|
|
|
ANITA412 schreef: | Dat zijn gewoon cadeautjes op een onverwacht moment;) |
PRACHTIG!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 07:58
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 08:51
|
|
|
Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.
Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart...
Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.
Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 08:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 08:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Maar even wat anders...
Er zijn mensen die medicijnen meenemen op vakantie. Ik raad hun aan om op de site te kijken van de opiumwet om te kijken of je medicijnen daaronder vallen. Ik zelf heb het ondervonden dat ik mijn medicijnen niet zomaar over de grens mag meenemen. Hiervoor heb je een Schengenverklaring nodig die je bij het CBIG kan aanvragen. |
Een medisch paspoort kan ook en is veel minder gedoe. De apotheek moet het dan uitdraaien en dat is gratis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:06
|
|
|
[quote=JOL252]Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt. Ja, als de ene dit en de ander dat denkt, ja, de een denkt dat was toen de ander denk neehee, dat is juist nu zo, dan kom je er niet uit...Je kan wel willen dat een ander zo denkt, maar ja... Wat je hieracher zegt lijkt op een vraag, dus zo reageer ik er dan ff op.Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart... Als tongentaal hebben afgedaan, dan heeft profetie ook geen plek, woorden van kennis. beelden, gezichten zien ook niet, dat was toen, niet voor nu.En nu je laatste zin: Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart... Inderdaad als je Gods liefde en stem in stilte (of drukte op de fiets, in de trein, waar dan ook)verstaat en zijn liefde ervaart(waar dan ook), dan hebben die dingen dus geen plek meer.Zijn niet nodig meer.Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof. Ik zou er zelf niet heengáán, ik wil gewone diensten.Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen. Als ik jou in het echte leven van dicht bij zou meemaken, waardoor om wat voor reden dan ook, zou ik dit ook zeggen:)En dat andere comleet negeren of zoveel mogelijk....en idd kijken wat hebben we gemeenschappelijk...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 09:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:08
|
|
|
oke.....en wat wil je met dit stuk nu eigenlijk zeggen?? want daar ben ik benieuwd naar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:09
|
|
|
[quote=SHANITA130
Quote: | Ja, als de ene dit en de ander dat denkt, ja, de een denkt dat was toen de ander denk neehee, dat is juist nu zo, dan kom je er niet uit...Je kan wel willen dat een ander zo denkt, maar ja... Wat je hieracher zegt lijkt op een vraag, dus zo reageer ik er dan ff op.. |
Welke vraag? ik had er geen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:13
|
|
|
Ik begrijp iets niet: valt spreken in tongentaal nu ook onder satanisme of niet? Het enige tijdstip dat ik lees in de bijbel over tongentaal is, als de heilige geest wordt uitgestort en dat er zich tongen als van vuur op een ieder van de discipelen zette en dat ze in tongen gingen spreken.....en de mensen op straat kon hen, ieder in zijn/ haar eigen taal verstaan.... waaruit ik opmaak dat" tongentaal " niets anders zou zijn als een ander taal spreken zodat de ander je kan verstaan......dus, bijv. Engels, frans, chinees of welke taal dan ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:20
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:27
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ik kan daar met de beste wil van de wereld niet uit opmaken dat in tongen spreken iets is wat Bijbels is, Chat. Maar misschien kan je het is meer uitleggen. Ook het dopen in de Geest zie ik niet, maar ik ken mijn beperkingen, dus ik sta open voor toelichting en uitleg |
Film waaruit je kan opmaken dat het niet bijbels is: Klik hier
De 1ste link laat zien als je denkt aan een hoger iets, hier is de zon gebruikt, zonder zon is geen leven, geen planten geen mensen etc. en je contcentreerd je, dat je ook zo kan doen...
en: Klik hier 2de link, hier wordt uitgelegd wát het eigenlijk is, en eerlijk gezegd, begrijp ik nu ook waarom ik altijd zo in de war (zacht uitgedrukt) uit die samenkomsten kwam waar iedereen in tongen spreekt, en niet alleen ik... Fijne Dag!!!
NB: dus met je eens, niet bijbels..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 09:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:29
|
|
|
Duidelijke Taal = de Bijbel Lezen en aanvaarden
Dat kunnen mensen niet Dat is het probleem juist
Daarom blijven er verschillen Overal water bij de wijn doen
Lees je Bijbel en Bidt elke dag opdat je Groeien mag
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:49
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een medisch paspoort kan ook en is veel minder gedoe. De apotheek moet het dan uitdraaien en dat is gratis. |
Voor medicijnen die niet onder de opiumwet vallen heb je idd een medisch paspoort nodig.
Helaas heb ik dus te maken met medcijnen die onder de opium wet vallen.
Ik kan met allerlei toevoegingen die ik in huis heb de drug "krokodildrug" maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:53
|
|
|
Wat ons doet groeien en bloeien is aan de hand van de Bijbel door God ingegeven. Waar Zijn diciplen mochten opschrijven voor de vele lezers om te lezen en te aanvaarden. Vele mensen accepteren niet allemaal Gods Woord en blijven in ongeloof waarop hun eigen draai maken van leven. Waarop politiek en debatten ontstaan door vele mensen meningen maar weinig van doen hebben omdat de mens hun knieen en hoofd niet willen buigen. Alleen Jezus Christus is de weg de waarheid en het leven. Niemand anders komt tot de Vader dan door Mij.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:57
|
|
|
GERRIT603 schreef: | in de lijst met forum-onderwerpen staan nu "met elkaar afvallen" en "wat eten we vandaag voor lekkers" onder elkaar, dat past niet volgens mij, vandaar ff een reactie, dan is dat weer verholpen |
De lijst van onderwerpen, word bepaald door waar men reacties op geeft. Dat gebeurt dus automatisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:59
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:07
|
|
|
NA een paar dagen vakantie en gewoon steeds kijken wat er van je gading was bij het buffet weer zelf bedenken wat ik ga eten pfff wat een tegenvallerrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:10
|
|
|
Pffffffff na een paar dagen lekker relaxen weer geconfronteerd worden met fagelijkse leven was vouwen en strijken boodschappen doen en bedenken wat te eten mn koppie is leeg heb geloof geen fantasie meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoe was het ook alweer ...goeie raad is duur?
Nou , ik volg het van harte op hoor . Ik gun em weer een hele goeie vakantie.  |
JE mag best gewoon toegeven dat je geen zin meer hebt om te fietsen en dat dat ding weer op stal gaat voor een jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:12
|
|
|
Ik doe 't ff opnieuw:
Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.
Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart... dit lijken op vragen...wat...en wat......
Als je Gods stem verstaat in de stilte, en Zijn liefde ervaart dan heeft het, profetie geen plek(zin, nut).
En als tongentaal afgedaan heeft dan heeft profetie, woorden van kennis, beelden, gezichten zien ook geen plek, (nut, zin).Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.
Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 10:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:13
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Goedzo dat zijn wijze woorden! En natuurlijk zul je ook hierin je dipjes en zwakke momenten hebben, maar daarin moet je ook niet te streng zijn voor jezelf, ti's moeilijk maar je gaat het redden, dat heb je gezien met die 20 kilo die je bent kwijt geraakt, topprestatie  |
Ja dat was het maar nu weer zien te proberen helppppppppppp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:23
|
|
|
Uit bed stappen na een slapeloze nacht. Warme melk gedronken, muziekje geluisterd, schaapjes geteld...... en toch maar niet in slaap vallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:39
|
|
|
TINK100 schreef: | Ik begrijp iets niet: valt spreken in tongentaal nu ook onder satanisme of niet? Het enige tijdstip dat ik lees in de bijbel over tongentaal is, als de heilige geest wordt uitgestort en dat er zich tongen als van vuur op een ieder van de discipelen zette en dat ze in tongen gingen spreken.....en de mensen op straat kon hen, ieder in zijn/ haar eigen taal verstaan.... waaruit ik opmaak dat" tongentaal " niets anders zou zijn als een ander taal spreken zodat de ander je kan verstaan......dus, bijv. Engels, frans, chinees of welke taal dan ook...... |
Niet van God iig Klik hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik doe 't ff opnieuw:
Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart... dit lijken op vragen...wat...en wat......
Als je Gods stem verstaat in de stilte, en Zijn liefde ervaart dan heeft het, profetie geen plek(zin, nut).
En als tongentaal afgedaan heeft dan heeft profetie, woorden van kennis, beelden, gezichten zien ook geen plek, (nut, zin).Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.
Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen. |
Dan heeft het ook geen zin voor een dominee om voor zijn of haar volgende preek te bidden voor inspiratie van de Geest.... dit schaar ik ook onder woorden van kennis/profetie en niet alleen droog uitleggen van het woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:55
|
|
|
TINK100 schreef: | Ik begrijp iets niet: valt spreken in tongentaal nu ook onder satanisme of niet? Het enige tijdstip dat ik lees in de bijbel over tongentaal is, als de heilige geest wordt uitgestort en dat er zich tongen als van vuur op een ieder van de discipelen zette en dat ze in tongen gingen spreken.....en de mensen op straat kon hen, ieder in zijn/ haar eigen taal verstaan.... waaruit ik opmaak dat" tongentaal " niets anders zou zijn als een ander taal spreken zodat de ander je kan verstaan......dus, bijv. Engels, frans, chinees of welke taal dan ook...... |
Zo heb ik het ook altijd gezien en ook begrepen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.
Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart...
Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.
Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen. |
Ik ben het in deze niet helemaal met je eens Jol. Ik ben de laatste dagen wel bezig te lezen over tongentaal, maar dat laat ik dan maar even buiten beschouwing. Duidelijk is wel, dat Tongentaal, of spreken in tongen, iets anders is dan kennis, beelden, gezichten zien, enz. Het spreken in tongen is praten in een taal, vreemde taal, of wat ook. Naar mijn bescheiden mening is dat heel iets anders dan de omgang met God in de dingen die jij noemt, maar ook anders dan eventuele profetie.
Je laatste zin is helemaal juist, maar in een discussie hoeft die niet altijd bovenaan te staan. Praten over hoe we dingen zien, hoeft geen verwijdering nog veroordeling in te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|