ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FILIA110
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FILIA110
Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Daar ben ik van overtuigd!

Wow...dank je IJsje... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 20:23
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
IJSJE204 schreef:
Laat maar Filia, dat doe ik zelf wel als ik denk dat dat nodig is.
Bedankt voor je mooie aanbod.



Nou, dat maakt Filia toch echt wel zelf uit...ik heb al voor je gebeden IJsje of je dat nou wil of niet. De Heer heeft je n.l. lief en Hij heeft toch ook echt niet voor niets aan dat kruis gehangen...ook voor jou IJsje...ook voor jou...en ik weet, dat ik in de WIL van mijn Heer sta, als ik voor jou bid. En ik doe graag de wil VAN MIJN HEER JEZUS CHRISTUS. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JANS221 schreef:
Dat hoop ik ook! Nu alleen die goede wijze nog zien te vinden......

Ga je gang Jans...ik heb mijn best gedaan, maar we hebben in het Koninkrijk van God niet allemaal dezelfde gaven...dus...ik kijk verwachtingsvol naar je.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JOL252 schreef:
Nee, dit is niet persoonlijk... en geen aannames... en goed onderzocht... nagevraagd bij IJsje persoonlijk...

Als het wel persoonlijk is en aannames zonder na te vragen... vind ik dit walgelijk en NIET OK. Weet je wat, ik volg mijn gevoel...Klik...

ik heb jou ook NOG NOOOOOOIT BIJ MIJ GEHAD OM EENS NAVRAAG TE DOEN!


iK LEES HIER, WAT MENSEN OP HET FORUM PLAATSEN...DAAR HEB IK HET VAN....EN DAT IS WEL DUIDELIJK DAN..ALS ZE DAT ZELF OPSCHRIJVEN, ANDEREN IS DAT OOK AL OPGEVALLEN.

En hou eens op hier met je eenzijdige manier van Christen zijn. Bij mij zoek je net als een Farizeeër alleen maar naar die punten, waar je mij op kunt aanvallen (deden ze bij Jezus ook, weet je wel) als een muggenzifter, omdat je mij gewoon niet moet en van daaruit ben je constant bezig om mij op een ONHEUSE MANIER aan te vallen. PATHETISCH GEWOON.

Ga eens even kijken, wat die Willemijn niet allemaal doet? Daar hoor ik je nooit over: kijk eens hoe zij bijv. Jane aanviel. Jane, die geen vlieg kwaad doet, maar wel altijd van Willemijn ZEPERT OP ZEPERT KRIJGT. Jane mag niet VERMANEN, ze mag haar getuigenis ook niet op een rustige manier hier opzetten en wat ze niet allemaal hier op het forum mensen verbiedt om te doen...ook mij...zij wil de dienst uitmaken hier. Maar zo gaat dat niet.

Datgene wat in de bijbel staat, dat maaktde dienst uit en moet ook hier de dienst uitmaken.

Kijk eens, wat Willemijn hier allemaal aan grillige reactiepatronen ten toon spreidt. Gewoon niet meer gezond!!!

Zo beklaagd ze zich, dat ze van iemand een keer een mail heeft gehad, die haar het hellevuur heeft toegewenst...tja..absoluut natuurlijk verwerpelijk om te doen voor een christen..., maar wat doet Willemijn. Omdat zij die mails krijgt, gaat ze dat afreageren op een ander en geeft dat als motivatie dat ze tegen een ander net zo gemeen kan doen, want iemand heeft haar een keer een dergelijk gemeen mailtje gestuurd. Ze reageert datgene, wat een ander doet op bijv. mij af. Wat heb ik te maken met het feit, dat iemand anders haar een gemeen mailtje stuurt. Kan ik daar wat aan doen? En is dat voor haar een rechtvaardiging dan om dan maar tegen anderen ook maar gemeen te doen? Dat lijkt me toch niet.

Kijk...en het lijkt wel of je daar helemaal blind voor bent. Dat wil je niet zien...en dat bespeur ik aan alle kanten. Ik vind jouw manier van doen alleen maar erg triest, omdat ik bespeur, dat je er alleen maar gericht op bent om mij MET ALLE GEWELD in het verdomhoekje te drukken en te houden. Ga je haat ergens anders op afreageren maar niet op mij!

Volg jij je GEVOEL maar, IK NEEM JEZUS WEL, DAT LIJKT ME VEEL GEZONDER EN WIJZER...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 19:46
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik gaf aan Jane dat er wel meer zaken zijn die de geest beïnvloeden, niet alleen yoga.......Dus dan ben ik volgens mij on topic.....??? Of mis ik wat? Of begint het gesteggel weer overnieuw?
Maar als je het niet vind ook prima, veel te mooi weer om me er druk over te maken........



Een heel vriendelijk verzoek aan jou Willemijn! Zou je in het vervolg als je hier JOUW EIGEN MENING weergeeft dat willen doen met een wat voorzichtiger en wat meer genuanceerde formulering? Plaats er s.v.p. de woorden bij als bijv.: "zoals ik het zie", of "mijns inziens" (m.i.), of "in mijn optiek" etc...

Zoals je dat hier doet, door te stellen, "dat er wel meer zaken ZIJN, die de geest beinvloeden" dus dat je hier jouw eigen MENING weergeeft als zijnde VOLDONGEN FEITEN, waar niet aan getornd kan worden, dat schiet mij toch wel wat in het verkeerde keelgat daar je je opstelt als een AUTORITEIT, die wel eens even de OBJECTIEVE WAARHEID zit te verkondigen. Je bent Jezus Christus niet!!!

En een tip: Als je niet van gesteggel houdt, moet je er zelf ook niet aan meedoen. Misschien ben je zelf wel de veroorzaker van al dit gesteggel, zoals jij dat noemt. Gewoon: NIET OP REAGEREN LENA en dan houdt het vanzelf op! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FILIA110
op maandag 3 september 2012, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 3 september 2012, 02:07
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar past het wel bij het topic Christendom en Yoga???? Ik zie de link niet zo?

Vindt je deze opmerking niet een beetje raar en overbodig van je, Willemijn? Geschokte, onthutste smiley Dit topic is zo'n beetje vergeven van de off-topic bijdragen, die totaal, maar dan ook totaal niets meer met het topic te maken hebben. Als je dat stoort, dan had je wel eens wat eerder aan de bel kunnen trekken, lijkt me. Smiley die vol vragen zit Deze opmerking nu te plaatsen, slaat nergens meer op, naar mijn bescheiden mening....Dit topic hoort al lang tot een off-topic event Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Kennelijk is er hier een groepje mensen, die alles mogen en waar alles van getollereerd wordt en als je er buiten valt...tja...dan wordt je om ieder wissewasje op je vestje gespuugd. Zieke smiley Triest hoor! Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 03:02
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid
 
Jesaja 5 : 20 "wee degene, die het goede kwaad noemt en het kwade goed.

Wat is liefde?

Is liefde maar alles goedvinden van een ander? Kun je zeggen, dat het liefde is als iedereen dat kan doen wat hij/zij wil, ook al doet hij/zij verkeerde dingen en dat dan maar blijven goedvinden?

Kun je zeggen tegen iemand...ach je wilt drugs gebruiken.. nou als je dat wil en je voelt je er gelukkig bij...nou dan moet jij dat toch weten en dan is het o.k! Is dat zo? Of kun je zeggen tegen iemand, die steeds weer naar de hoeren gaat of zich inlaat met occulte zaken en zich daarvoor openstelt...nou dat is jouw keuze en als je dat wil, nou dan is het goed hoor, want God is liefde en dan moet ik jou daarin respecteren en liefhebben en dan ga jij je gang maar hoor. Is dat liefde betonen? Is dat niet eerder ONVERSCHILLIGHEID! En is onverschilligheid juist niet het tegenovergestelde van liefde?

Is liefde niet eerder, dat je de ander de WAARHEID zegt en durft te zeggen, dat iets niet goed is, als het niet goed is?

De wapenrusting van God laat ons zien, wie we zijn in Jezus Christus.

God roept ons op in Zijn waarheid te blijven, zoals Hij Zich geopenbaard heeft in Jezus Christus. Dus.. niet zoals wij denken en niet zoals wij voelen bepaalt onze keuzen, maar de waarheid, zoals wij die leren kennen in Jezus Christus...en dan...zullen we werkelijk integere mensen kunnen zijn, die integere beslissingen kunnen nemen en stand kunnen houden tussen WAARHEID EN LEUGEN.

Integriteit is: mijn ja is ja en mijn nee is nee; integriteit is: te durven staan voor wat recht is en te durven op te komen: voor onrecht, onrechtvaardigheid, voor de de onderdrukten, voor de armen, voor de wezen, de weduwe; leugen leugen te durven noemen en dat wat niet deugt ook te durven zeggen, dat het niet deugt en niet maar alles met de mantel der liefde toedekken.

Meer over de wapenrusting van God op:


http://www.bevrijdingspastoraat.nl/vrij-zijn-tv-archief/item/de-wapenrusting-van-god-deel-1.html?category_id=5

wel even de video aanzetten door op het knopje te klikken


Laatst aangepast door
FILIA110
op zondag 2 september 2012, 03:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: Onze identiteit in Christus
 
ZWAAN995 schreef:
Onze identiteit in Christus


http://www.youtube.com/watch?v=DDsYOPfN5M0&feature=plcp

<><

Zwaan


Dank voor de link Zwaan. Zo is het, onze identiteit ligt in Jezus Christus en niet in ONSZELF... Jef de Vriese, met bijbelteksten, altijd fijn om naar te luisteren Lachende smiley


Laatst aangepast door
FILIA110
op zaterdag 1 september 2012, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:22
BerichtOnderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij..
 
HEIDE115 schreef:
Dank voor jullie reactie..

Gods nabijheid ook voor jullie..

En voor jou ook Heide Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij..
 
MAMALOE463 schreef:
In de bijbel word er veel geschreven over Gods kracht, Gods kracht openbaart zich in genade, alleen in genade.
Paulus zegt het zo treffend, Als ik zwak ben, ben ik machtig, Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone, zie 2 kor 12 vers 9 en 10.


Over Gods trouw aan ons is meerdere malen in de bijbel geschreven, aan onze trouw jegens Hem schort nog wel dikwijls iets.

2 Tim2:13 indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, Hij kan zichzelven niet verloochenen.
1Kor10:13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen.

Gods kracht en trouw, hieruit kunnen we ook opmerken hoe klein en nietig wij mensen eigenlijk zijn, zonder Gods kracht en trouw aan ons zijn wij nergens,

Inderdaad reden tot alle dankbaarheid jegens Hem!

AMEN, JA, AMEM Mamaloe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:16
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Is Solafilia dan "alleen mijn dochter?" Knipoog smiley

Ha, ha.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:37
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JOL252 schreef:
Wat jammer Filia (naam betekent meen ik "ziel"). Of dit meewerkt aan een goede sfeer betwijfel ik. Er klinkt zelfrechtvaardiging in en uit. Brrr eigenlijk wel.

Nee Jol, Filia betekent dochter. En ik denk, dat je mijn woorden toch maar eens beter moet lezen... het is niet zo, zoals het jou in de oren klinkt..dat kan wel eens behoorlijk verschillen.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:51
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......
Engeltje smiley En al die lange stukken Bijbeltekst van jou sla ik over......als je niets ander kunt dan Bijbelteksten neerschrijven en geen eigen mening hebt......tja...
Ik kan me herinneren-zeg maar als ik het fout heb- dat jij hier in het verleden een ban hebt gehad door jou opruiende teksten en veroordelingen over anderen die wat anders dan jou dachten?

Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou


En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....

Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.

En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 11:02
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je niet zo weet wat vernieuwende theologie is?????
Daar bedoel ik mee dat kerkdiensten nu ook niet meer zo zijn als 100 jaar geleden en ook met hun tijd mee gaan. Niet blijven steken in het oude maar nieuwe vormen van kerkzijn en geloven zoeken.....
Dat heeft toch niets met de Bijbel te maken????
En mensen die naar de Bijbel leven kunnen zich wel permitteren om vreselijke mailtjes te sturen als je het ergens niet mee eens bent?
Je moet als mens altijd oppassen als je van jezelf vind en zegt dat je zo naar de Bijbel leeft.......dat schijnt je het recht te geven om maar van alles op te schrijven en dan nog wel in de Naam van God......Mensen moeten volgens mij daar eens wat zorgvuldiger mee omgaan. Ik werd hier eens beticht van ego gekletter maar is dat eigenlijk niet ego gekletter? Vooral weten hoe het voor een ander moet?
Engeltje smiley

Ach weet je Willemijn, bij jou is het zo, dat je een heel grote mond hebt, maar je bent nog erger dan diegenen, waar jij kritiek op hebt.

Het gaat er niet om, dat er veel kerken zijn, die dan zgn. in jouw "verlichte straatje" passen of andersom...Je ogen zitten behoorlijk dicht. Het gaat om de Heer. Daar gaat het om.

Verandert de Heer dan? De bijbel zegt, dat God gisteren en heden nog steeds Dezelfde is en zal blijven. Hij zal noooooiiiit veranderen en dat is erg belangrijk, WANT HIJ IS DEGENE DIE ONS EENS ZAL (BE)OORDELEN.
eN hIJ HEEFT GEZEGD, DAT ER GEEN IOTA OF TITTEL ZAL VERLOREN ZAL GAAN VAN HET WOORD GODS, want Hij is niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.

De habitus van iedere dwaalleraar is om om zich heen mensen te verzamelen, die er net zo over deneken als hij of zij. Dat deden de valse proften in het O.T. ook al...dat is dus een heel oud gegeven. Daarom is er niets maar dan ook helemaal niets nieuws onder de zon. Wel eens van Bileam gehoord..????

Laten we maar luisteren naar de woorden van Hem, die ons allen eens uiteindelijk zal gaan beoordelen...als allerlaatste....Dat lijkt me wel gezond toe en verstandig.


Doorlopend wordt er in de Bijbel gewaarschuwt om ALLEEN JEZUS TE VOLGEN en niet mensen. De kerkgenootschap waar jij bij zit, die zal niet het laatste oordeel hebben, maar DE HEER ZELF... het geslachte Lam Gods en dan zou ik maar als ik jou was...toch maar heel dicht blijven bij diegene, die jouw zal beoordelen...want Hij heeft HET ALLER LAATSTE OORDEEL ...LATEN WE DAT NIET VERGETEN..... JOUW KERKGENOOTSCHAP HEEFT NIET HET LAATSTE OORDEEL.

De bijbel zegt: 1 Kor 16,22 vervloekt is ieder die niet Jezus liefheeft. En hoe hebt je Jezus lief? Door Zijn WOORD te bewaren, Zijn geboden te bewaren. Zo alleen kun je Jezus liefhebben. Zo staat het geschreven in de Bijbel Gods woord en dat Woord zal ons EENS O O R D E L E N!!! Dus laten we maar heeeeel dichtbij dat WOORD blijven.

Lees het stukje nog maar eens over de ENGE EN DE BREDE POORT, dat zijn de eigen woorden van Jezus Christus
Dat is mijn advies voor iedereen hier op Christian Match.....

Nog een citaat uit GODS WOORD dat niet zal veranderen:


Gal 1,8
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij!


En lees wat de Geest zegt over Laodicea in Openbaringen dat was zo'n gemeente, waar de Heer ZELFS BUITEN DE DEUR STOND Hij moest op de deur kloppen om binnen gelaten te worden. Zit je wel bij een gemeente, waar de Heer binnen is? Of moet Hij bij jullie ook op de deur kloppen om binnengelaten te worden???


Openbaring 3,14-22

14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:

“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

21 Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit. 22 Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.”’





Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

GOD BLESS YOU


Laatst aangepast door
FILIA110
op woensdag 29 augustus 2012, 11:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 22:57
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
PETRA944 schreef:
mooie getuigenis fillia Lachende smiley

Dank je wel Petra. Het is allemaal uit louter genade en het is alleen Zijn werk en aan Hem komt alle eer toe, want ik had nergens meer de kracht toe. Als Hij in je leven komt, dan geeft Hij je alles: Zijn liefde, Zijn kracht, Zijn Woord en een heel nieuw Leven, een eeuwig leven en wat niet allemaal meer...geweldig gewoon! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 21:44
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JANE410 schreef:
Wat een mooi getuigenis Filia, ben blij voor je dat je de vrede van Christus heb mogen vinden. wil nog wel meer schrijven maar ben daar nu te moe voor in m`n hoofd, komt later.

Dank je Jane...en schijf me dan maar meer als je je ernaar voelt.... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:08
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
En wat vind je nu zelf?????

Wat bedoel je hiermee Willemijn? Wat ik zelf vind is wat Jezus wil dat ik zelf vind. Dat wil zeggen, dat ik mijn wil en mijn mening laat veranderen door datgene wat Jezus mij leert in de bijbel. Zijn woorden...dat is wat ik vind en wil...zijn woorden ter harte nemen en die opeten en die in mijn leven laten en mij laten gezeggen door de Heer wat Hij zegt en mijn leven door Zijn woorden, die Geest en Leven zijn, laten vernieuwen...DAT IS WAT IK VIND.

Ik wil een huis bouwen op de ROTS en niet meer op het ZAND, want daar heb ik al eens een huis op gebouwd en die is totaal maar dan ook totaal ingestort en heeft me vele jaren van mijn leven gekost. Ik weet dus wat het is, als je levenshuis tot een volledige bouwval wordt en dat wil ik niet nog een keer! Dat is echt niet leuk. Dat raadt ik een ieder af om zijn/haar huis op het zand te bouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......

Het is nu eenmaal mensen eigen om dat minder erg te vinden, wat je wil koesteren en niet los wil laten. Mensen koesteren over het algemeen liever hun eigen buik. Roddel en achterklap is zelfs heel erg, daar is de bijbel zeer duidelijk in maar afgoderij is ook een zeer grote gruwel voor de Heer. Het is allemaal erg en moeten wij AL deze dingen laten.

En we zouden er heel erg goed aan doen, om onze eigen gedachten te verlaten en dat gaan doen en overpeinzen en in daad overzetten wat de Bijbel en Jezus Christus ons leert. Daar komt het op aan. Wij moeten onze eigen wegen verlaten en Zijn wegen bewandelen.

Jezus heeft zelfs voor de meest kleine zonde aan het kruis moeten hangen. Hoe klein ook...ZONDE BLIJFT ZONDE!


Laatst aangepast door
FILIA110
op dinsdag 28 augustus 2012, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:39
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JANE410 schreef:
Dank je voor deze aanvulling Filia, ik weet niet zo goed waar al die teksten terug te vinden zijn. Jij hebt misschien wel theologie gestudeerd en zo zijn er nog meer mensen die de juiste teksten erbij zetten.

Zo vullen we elkaar mooi aan op dit forum. Het gaat er trouwens niet om dat ik of anderen ons gelijk willen halen, het is alleen maar waarschuwen. dit uit liefde.

De Here Jezus is zelf ook heel radicaal in zijn uitspraken. Je kunt geen twee Heren dienen.

We zijn allemaal geliefde zussen/broeders van elkaar en mogen elkaar ook vermanen.

Allen Gods rijke zegen toegewenst

Zo is het Jane, we zijn allemaal geliefde zussen/broeders, die de Heer onze Heiland Jezus Christus willen liefhebben en dat is, zo leert de bijbel mij, dat wij Zijn geboden houden en Zijn woord bewaren in deze duistere wereld en dat is lang niet altijd even eenvoudig, want al vele kerken zijn al behoorlijk afgeweken van de leer van Jezus Christus, maar ja, daar had Paulus ook al zijn handen aan vol, aan dwaalleraren.

En nee, ik heb geen theologie gestudeerd. Ik heb het geleerd van de Heer Zelf toen Hij me uit een enorm diepe put had gehaald, nadat ik een zeer zondig leven had geleid en ingestort was en zeer zwaar depressief was en niemand mij meer kon helpen, ook de psychologie niet, want psychotherapie hielp mij geen steek. In tegendeel het werd alsmaar erger met mij...kreeg vreselijke hyperventilaties, fobieën durfde de straat niet meer op, de winkel niet meer in, de lift ook niet meer in en als ik maar aan een hyperventilatie dacht, kreeg ik er eentje. Mijn leven was vol met angsten en toen ik helemaal radeloos was geworden, is Jezus Christus in mijn leven gekomen, door een getuigenis van een jonge Joodse vrouw, die getuigde voor de t.v. hoe God haar had bevrijdt van de haat tegen de Duitsers. Toen ik daarna met alles wat er in me was tot de Heer bad om VERGEVING VAN MIJN ZONDEN, toen gebeurde er zomaar wat. Mijn gebed brak als het ware open en ik kreeg de Heilige Geest in, op en overal om me heen en toen is er iets als een bliksemflits uit me geflist. Een koude zeer snelle stroom. Tot 2 x toe is mij dit nadien ook nog gebeurd tijdens mijn slapen en ik toen door dit zelfde geweldige zinderende gevoel waar angst niet in bestond, wakker werd gemaakt en weer iets als een bliksemflits uit me vloog. Ik ben dus 3 x gereinigd van onreine geesten. Ik weet dus waar ik het over heb.

Alleen Jezus heeft mij toen uit Zijn woord onderwezen en ik heb me als een drenkeling me aan zijn behoudende en uitgestoken hand vastgeklonken en niet meer losgelaten. Door juist dat te doen, wat Hij zegt in de bijbel ben ik nu weer, waar ik nu ben, na jarenlange strijd tegen de demonische machten, die mij steeds weer probeerden onderuit te halen. Maar gelukkig had ik toen Jezus en wist ik 1 ding: Jezus heeft alle machten openlijk ten toon gesteld en OVERWONNEN op Golgotha en Hij heeft mij lief en zo heb ik al deze aanvallen kunnen afweren door steeds maar weer naar Hem toe te gaan; naar mijn Heer en Heiland Jezus Christus.

Ik weet dus waarover ik spreek. Net zoals Paulus ook wist waar hij over sprak. Ik ken de kracht van Jezus en ook, dat je maar beter Hem kunt gehoorzamen, want Hij alleen weet wat er in de hemelse gebieden aan de hand is. Hij alleen is dwars door de hel gegaan en heeft alles overwonnen en daarom is het zeer gevaarlijk als je Hem en Zijn woorden en de Bijbel loslaat. Mijn hele situatie maakte dat ik wel de bijbel ZEER SECUUR MOEST LEZEN, want van mezelf ben ik niet zo secuur en vooral de bijbel was niet favoriet in mijn leven. Maar als ik het niet gedaan had dan zat ik nu nog in mijn ellende. Daarom heb ik me ook zeer serieus met de bijbel beziggehouden en neem ik alles wat er in de bijbel staat zeer serieus en daarom is het mij een gruwel als ik lees hoe nonchalant sommige mensen hier met het woord van God omgaan. Ze weten echt niet wat ze doen en daarom voel ik het als mijn plicht om ze dit te zeggen en ook om dat ze tevens dan anderen ook verleiden om een pad op te gaan, die niet naar de wil van God is.

Wij hebben gelukkig een barmhartige vergevende God, want waar zou ik anders zijn? Maar Jezus zegt toch steeds weer in Zijn woord. Ik vergeef u maar zondig niet meer en dat geldt ook voor mij, want ik ga ook wel eens een verkeerde weg weer op, maar dan realiseer ik me dat en laat me gezeggen en dan zeg ik tegen mezelf...nee, je moet naar de Heer luisteren en dan trek ik een streep en ga naar de Heer toe en bekeer me van verkeerde wegen.

Juist die verleidende geluiden heden ten dage, zowel op het vlak van de zgn. verlichtende geesten, die zich gaan bezighouden met T.M., Yoga etc. etc.. en ook die geluiden op sexueel gebied, dat je tegenwoordig toch echt niet meer hoeft te wachten met gemeenschap tot in het huwelijk, want men trouwt niet meer over het algemeen en ook christenen, die dus gewoon maar gemeenschap hebben buiten het huwelijk om en je min of meer zitten uit te lachen, als je het zelfs nog hebt over het huwelijk, want iedereen woont immers samen of heeft een LAT relatie. De duivel gaat rond ondertussen als een briesende leuw en verslindt zijn duizenden of beter zijn miljoenen.

Maar gelukkig...net zoals ik vergeving heb gekregen bij de |Heer, zo zal Hij aan een ieder, die bij Hem komt om VERGEVING te vragen voor zijn of haar verkeerd ingeslagen weg OOK DIE VERGEVING SCHENKEN. Want Hij wil barmhartigheid boven slachtoffers. Alleen zullen ze wel naar Hem toe moeten komen en die vergeving vragen en ook de zonde moeten willen afleggen en Hem en Zijn woord serieus moeten willen nemen...BLOED SERIEUS.

En mijn citaten uit de bijbel vind ik op Biblija.net op het internet. Daar kun je woorden intikken, zoals bijv. "afgoderij" en dan krijg je netje die bijbelgedeelten, waar dat woord voorkomt.

En ja, het is heel erg fijn, dat we met elkaar en ieder weer met zijn of haar talent, bediening of gave de Heer mogen dienen en met elkaar de hoogte, de diepte, de wijdte/breedte van het Koninkrijk van God mogen kennen. Niet iedereen heeft dezelfde gave inderdaad.

Ik heb nu de vrede van Christus en dat is meer dan wie en wat dan ook mij kan geven en leef nu zonder enige angst. Ikweet wie de Heer is en waar ik naar toe moet.

Gods zegen!


Laatst aangepast door
FILIA110
op dinsdag 28 augustus 2012, 18:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:35
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat heeft toch niets met trouw aan de Bijbel te maken????? De Bijbel is ook de leidraad in mijn leven ....maar daarom hoef ik niet om de klip klap met Bijbelteksten te wapperen Verraste, verbaasde smiley
En vergeet ook niet: ook de Bijbel gaat met zijn tijd mee, vernieuwende theologie heet dat en daar kan je niet omheen of je nu wilt of niet.......dus star vasthouden aan die citaten terwijl er al weer andere ontwikkelingen zijn over die teksten heeft niet zoveel zin...
Kijk alleen maar wat ik hier las: Sommige Evangelie gemeenten mediteren ook....Ja, ook die gaan met hun tijd mee.....

Matth 7 :

Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

13Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt , en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Tweeërlei fundament

24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:32
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
JANE410 schreef:
Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden?
Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.

De bijbel is er duidelijk over dat we ons niet in moeten laten met afgoden,
Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen. Lachende smiley


Dat heb je heel mooi gezegd Jane en daar kan ik het van harte mee eens zijn.

Ik vraag me ook steeds af, als men yoga dan gewoon gymnastiek oefeningen noemt, waarom men het dan niet gewoon gymnastiekoefeningen noemt? Want ze hebben het zelf steeds over Yoga en Yoga is toch echt wel wat anders dan gymnastiekoefeningen en ook ik kom niet verder en wil ook niet verder gaan dan de bijbel, die inderdaad zeer duidelijk is, dat christenen zich niet met afgoden en de occulte wereld of alles, wat daar uit voortkomt, moeten bezighouden.

Ook ongezeggelijkheid is tovenarij zo leert de bijbel mij. En zo kunnen mensen denken, dat ze God de Vader van Jezus Christus dienen, maar ondertussen al enorm zijn afgedwaald van Hem. 1 Sam 15,23 "Weerspannigheid is even erg als toverij, en eigenzinnigheid is even slecht als afgodendienst. U hebt de opdracht van de HEER verworpen; daarom verwerpt hij u als koning!’

Dit werd met name ook de val van Salomo, die zich ook had verontreinigd met de vele afgoden, die zijn vele heidense vrouwen meenamen. God heeft toen zijn koninkrijk van hem afgenomen; weleswaar tijdens de regering van zijn zoon, omwille van David, die God wel op een Gode welgevalloge wijze gediend had. Hij mocht slechts 1 stam overhouden en dat ook maar alleen omwille van David.

En staat er ook zeer duidelijk in de bijbel: 1 Joh 5,21; Hoedt u voor de afgoden!!!


Hand 15,20
maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf.

2 Kor 6,16
Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.


1 Tess 1,9
iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:02
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
Sorry Chat, voor mijn off-topic posting hier. Zal het niet meer doen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:49
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
WILLEMIJN232 schreef:
prachtige woorden maar nu de praktijk nog he? Met mooie woorden alleen kom je er niet.....en met hele ritsen Bijbelteksten ook niet.......
En je kan voor iedereen bidden dat staat vrij..Maar als christen behoor je toch ook wat uit te dragen ? Dus dan kan je wel bidden maar als je je in de praktijk wat anders gedraagt heeft het ook geen meerwaarde dat hele bidden

Zeker, als christen hoor je zeker wat uit te dragen en dat is niet, dat je naast Jezus ook nog eens je bezig houdt met occulte zaken zoals Yoga. Dat vind ik persoonlijk nou helemaal geen goed getuigenis en tot een goede habitus van een christen behoren.

Jezus zegt: wie niet alles verlaat om Mijnentwil, is mij niet waardig.

We leven in een tijd, dat je zegt: het voelt goed, dus het zal wel goed zijn, maar het is goed om wat onderscheid te maken. Als christen zeg je: "niet wat ik voel bepaalt mijn leven, maar wat er in de Schrift staat bepaalt mijn leven."
Dan ontdekken we in de Bijbel, dat we een erfenishebben van de 1ste Adam, dat we lichamelijk levend en ook geestelijk levend kunnen zijn en tegelijkertijd hebben we ook ontdekt, dat in de zonde van Adam het NIET VERTROUWEN op het Woord van God en het daarom tegen Gods wil in handelen, we ook het geestelijk leven verloren hebben.

Alleen het woord van God kan ons vertellen, wat wel en niet goed voor ons is en niet dat WAT WIJ VOELEN. De duivel bespeelt en kan ons gevoelsleven bespelen. Dus als wij vinden, dat iets goed voelt, hoeft dat nog helemaal niet van God af te komen....absoluut niet. Zonder het woord van God kunnen we ook helemaal niet bepalen, uit welke bron dat goede voelen van ons is.

Alleen het woord van God kan ons vertellen, wat wel of niet uit en van God de Vader van Jezus Christus is. Daarom kom ik inderdaad ook ALTIJD met de bijbel aanzetten, want anders kunnen we helemaal niets beoordelen.

Ook Jezus heeft zo ook DOOR HET WOORD VAN GOD de duivel verslagen bij Zijn verzoeking in de woestijn. Wie zijn wij dan wel, dat wij het even uit de losse pols kunnen en menen dat als iets goed voelt, dat het dan van God moet komen? Wel een enorme overschatting van de mens dan, vind ik en doodeng. Alleen Jezus heeft de duivel kunnen overwinnen. De duivel kunnen wij als mensen helemaal niet aan. Die is veel te sterk en te slim en ook behoorlijk thuis in de bijbel alleen hij verdraait de boel. Daarom heeft Jezus Christus ook dat offer aan het kruis moeten volbrengen, want alleen Hij kon dat omdat Hij de Zoon van God is. Dus het is juist voor ons mensen zeer belangrijk dichtbij de bijbel te blijven om de duivelse listen en verleidingen te weerstaan en dat kan alleen maar door de bijbel.

Zelfs de boze geesten geloven in God en zij sidderen...

Laat je niet bedotten. Alleen door de bijbel zeer grondig en concentieus te bestuderen en ook te gebruiken, kan ons alleen inzicht geven in wat wel en niet van God de Vader en van Jezus Christus komt.

Wat jij ervaart in je yogaoefeningen komt uit een heel andere bron. Trouwens als Kind van God heb je geen Yoga nodig. God heeft ons andere dingen gegeven: het geloven in Jezus Christus het gebed, het bestuderen van het woord van God, het bidden tot God de Vader om de vervulling van de Heilige Geest, het belijden van je zonden het bidden voor heiliging en reiniging van je leven; het lofprijzen van Jezus Christus. die dingen zijn welgevallig voor God de Vader en geeft ons de vrede van Jezus Christus en dat is wat wij als kinderen Gods nodig hebben en die vrede kan ons alleen Jezus Christus geven. Daar hebben we absoluut geen yoga voor nodig.

Datgene wat wij uit ons vlees doen, n.l. die yoga-oefeningen, kan helemaal niets bijdragen tot het werk wat Jezus Christus voor ons gedaan heeft. Het vlees is van geen nut. God de Vader geeft ons de vrede en alleen Hij kan ons die vrede geven en alleen Hij kan ons de Heilige Geest geven al ga je duizendmaal de Tijger of de Krokodil doen of wat er ook aan standen zijn in de yoga...die zullen je nooit de Heilige Geest kunnen geven en daardoor zul je nooit dichter tot God de Vader van Jezus Christus kunnen komen.

Dat is dan mijn mening in deze.


Laatst aangepast door
FILIA110
op zondag 26 augustus 2012, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:30
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
PETRA944 schreef:
zit hier ook te wachten op het antwoord... maar kijk morgen wel of er een antwoord is. ik denk ook wel es zou ik het aan jezus vragen, gewoon me mond opendoen en Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit en vervolgens bid ik maar om wijsheid over tongen want vind het een moeilijk iets

Er staat in de bijbel: alles wat je niet in geloof kunt doen, is zonde. Dus als je daar geen geloof voor hebt en het dus niet in VOLLE OVERTUIGING KUNT DOEN om in tongen te bidden, kun je het misschien beter laten en daar eerst eens gedegen bijbelstudie over doen totdat je het in volle overtuiging kunt doen. DOE JEZELF GEEN GEWELD AAN. Dat is mijn devies. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 20:48
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!
 
PETRA944 schreef:
willemijn dit is de laatste keer, blijf het niet herhalen tegen je, maar iemand die leugens over me neerschrijft die negeer ik. dus je kan wel iedere keer op me blijven reageren. maar daar ga ik niet op in. en jij ziet het niet, maar ik zie het wel dat sommiggen hier verbitterd zijn geraakt in het leven, die vrijheid heb ik om voor die mensen een oproep voor gebed te doen.

Zo is dat Petra, die vrijheid heb je inderdaad en wat is er tegen om te bidden voor verbitterde mensen? Niets, helemaal niets...bidden is het beste en het mooiste wat je maar kunt doen tenslotte als Christen...een zeer machtig wapen in de strijd in de hemelse gewesten, waar overigens Jezus Christus op Golgotha de overwinning heeft behaald. Alle machten en krachten heeft Hij openlijk tentoongesteld daar. Hij alleen is overwinnaar, Hallelujah...Hij zij geprezen tot in alle eeuwigheid...Onze Heer en Heiland Jezus Christus.... Gods zegen ! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:04
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
PETRA944 schreef:
maar filia, je kan toch ook je fiets op slot zetten en bidden voor wat extra bewaking, dan verzoek je niet maar vraagt als god het wil wat extra bewaking.

Volgens mij is daar m.i. niets op tegen lijkt me Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
CHRISHEIJ019 schreef:
En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.



Natuurlijk kunnen we God voor ALLES in ons leven danken en zullen we dat ook graag doen als kinderen Gods, want Hem alleen komt de eer toe en kunnen wij mensen nooit roemen in eigen kracht, zoals Paulus ons leert en werkt God zowel het willen als het werken in ons. Als christen mag/wil je ook inderdaad God danken als Hij je de kracht gegeven heeft om te stoppen met roken. Bij de ene mens is die kracht misschien wat krachtiger aanwezig dan bij een ander, maar Jezus Christus leert mij ook toen Hij verzocht werd in de woestijn, dat je ook God kunt verzoeken door bijv. (om maar bij dat voorbeeld van je fiets wel of niet op slot zetten te blijven) je fiets niet op slot te zetten, omdat je vindt, dat als God het wil, die fiets nooit gestolen kan worden. Vergelijk het volgende gedeelte uit Matth 4 : 5 - 7 "5 Toen nam de duivel Hem mede naar de heilige stad en hij stelde Hem op de rand van het dak des tempels, 6 en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan naar beneden; er staat immers geschreven:

Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u,

en op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot.

7 Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken. "

Dus dan toch maar gewoon heel nuchter die fiets lekker op slot zetten, lijkt me. Gewoon ook je verstand gebruiken, waarmee je ook God moet liefhebben
Matth. 22 : 36, 37 " 36 Meester, wat is het grote gebod in de wet? 37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand." Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 02:23
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
SHANITA130 schreef:
Quote: Volgens Ouweneel gaat het n.l. niet over de klanktaal op zich, maar juist over: hoe je de gemeente van God kunt stichten op een zo goed mogelijke wijze door de gaven en bedieningen

Jahaa, en er circuleert momenteel heel veel tweede hands spul van Ouweneel, boeken, dvd's met eindtijdstudie's, noem maar op...zo goed als nieuw...

Ja, heel veel christenen, doen ineene masaal werk van Ouweneel
de deur uit. Ze geven het weg, of ze verkopen het op bijvoorbeeld Marktplaats.

En de mensen die geen zin hebben om dat spul te verkopen die geven het weer weg aan 2de hands zaken. Dus daar is ook veel 'Ouweneel' te verkrijgen, voor de liefhebber...!

Knipoog smiley

Of als het oud papier buiten wordt opgehaald, dozen vol....


-----weggehaald door Filia------------


Laatst aangepast door
FILIA110
op zaterdag 25 augustus 2012, 02:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 23:48
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
PETRA944 schreef:
dankje filia, die ga ik es lezen

Het is om te beluisteren....scheelt weer, ha, ha..... het zijn mp3 opnamen...
je kunt dus lekker even onderuit luisteren ..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110 (80)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:42
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
Als je een goede bijbellezing wil horen over tongentaal, klik dan op onderstaande link. Het is een lezing van W.J. Ouweneel over de klanktaal: "klanktaal en profetie": een m.i. zeer goede, duidelijke, logische uitleg met zeer veel bijbels inzicht in deze materie.

Volgens Ouweneel gaat het n.l. niet over de klanktaal op zich, maar juist over: hoe je de gemeente van God kunt stichten op een zo goed mogelijke wijze door de gaven en bedieningen

hier dan de link: (je moet hem wel even zelf in je browseradres plakken)

http://www.groeieningeloof.nl/1-korinthe/


en als je op die pagina bent, dan even de bijbellezing opzoeken en klikken op "download" aan de rechterkant. De titel, waar het over tongentaal gaat heet: "Tongentaal en profetie"
en er is wat betreft de genadegaven nog een goede bijbellezing met als titel
"Genadegaven en de liefde"

Het gedeelte in de bijbel, waar Paulus spreekt over de tongentaal daar gaat het eigenlijk niet over de tongentaal, maar het gaat over, dat wij te streven hebben naar dat wat tot opbouwing van de gemeente dient.
De gaven en bedieningen kunnen alleen ten uitvoer gebracht worden in DE LIEFDE. De LIEFDE, die zichzelf niet zoekt, die zichzelf wegcijfert; de liefde is gericht op de ander: op de opbouwing van een ander. Een talent geeft God je niet tot ZELFVERWERKELIJKING maar de uitdaging dat talent te ontwikkelen tot opbouwing, versterking, bemoediging, aansporing, vertroosting van de ander. Dat is wat voorop staat!

Ook stelt Ouweneel in de lezing "Genadegaven en de liefde" dat de genadegaven voor de tijd is, die we hier op aarde doorbrengen. De liefde zal er echter altijd zijn en BLIJVEN.
Het geloof zal eenmaal verwisselen in AANSCHOUWEN (zie 1 Kor.13)
De hoop zal ook eenmaal een einde vinden, want eenmaal zal onze hoop worden vervuld. Maar de LIEFDE vergaat nooit. Ook KENNIS zal te niet gedaan worden.
De gaven zijn er voor een tijd, zolang we hier op aarde zijn, maar de liefde is voor eeuwig. De kennis zal ook afgedaan hebben. Hier gaat het dus om de kennis van genadegave, want in het hiernamaals zullen we VOLMAAKTE kennis hebben, want wij zullen kennen zoals we zelf gekend worden.
Hier gaat het dus om een woord van kennis.
Voor zover we die genadegaven wel kennen, is het maar stukswijze: wij kennen en profeteren maar ten dele.
Dus zelfs waar die gaven gekend worden, is het allemal beperkt, onvolmaakt en Paulus plaatst dat tegenover het volmaakte, de toekomende heerlijkheid, wanneer Christus Jezus ZELF komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FILIA110
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2