ChristianMatch

Forum

Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4401 4402 4403 4404 4405 4406 4407 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:43

CHATULIEM619 schreef:
Tja, dan zijn er nog een paar vraagjes over. Hoe hoog is haar bankrekening bv....Is ze bereid te verhuizen...

stuur maar een mail..............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:45

CHATULIEM619 schreef:
Tja, dan zijn er nog een paar vraagjes over. Hoe hoog is haar bankrekening bv....Is ze bereid te verhuizen...

niet dringen, ik vind alleen die eerste vraag belangrijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:51

GERRIT603 schreef:

is het ook nog van belang of er een - of + voor dat hoge bedrag staat???
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:53

GERRIT603 schreef:

bedoel je in de min of in de plus Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:54

JANS221 schreef:

haha sei ik ook al
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:57

JANS221 schreef:

als het al een hoog bedrag is maakt het niet uit, een + is goed en bij een - ben je hier in nederland vaak ook goed af (subsidie's, vrijstelling van gem.belastingen, enz)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:58

CHATULIEM619 schreef:

Als ik die van jouw en mij bij elkaar optel...redden we het misschien net...
Verhuizen???
Effe over nadenken....O...das waar dat wilde jij niet he???
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 12:59

ROELANDE345 schreef:
bedoel je in de min of in de plus Lachende smiley

precies, jans is bijna mijn buurvrouw

Laatst aangepast door
GERRIT603
op zaterdag 25 augustus 2012, 13:01
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:00

CHATULIEM619 schreef:

Enne waarom moet ZIJ verhuizen en niet hij??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:02

JANS221 schreef:
O, ik heb er geen moeite mee om voor DE man uren in de keuken te staan......daarna kan je toch heerlijk van het eten genieten en lekker lang natafelen.....ik zou zelfs nog wel alleen de vaatwasser in willen ruimen en de keuken op willen ruimen. Verliefde smiley

(misschien helpt dit en krijg ik nu ook eens mail.....) Knipoog smiley

Moeten er wel mannen zijn, die dit topic meelezen natuurlijk, maar daar ga ik gewoon van uit......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:05

GERRIT603 schreef:
precies, jans is bijna mijn buurvrouw

nou das dan snel geregeld toch
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:07

ERIKA129 schreef:
Enne waarom moet ZIJ verhuizen en niet hij??? Smiley die vol vragen zit
Kijk, dat is nu het verschil tussen jou en haar..
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:10

ZEELAND736 schreef:
Nog even en er wordt gerenoveerd in mijn woning...
Natuurlijk is het mooi als je overal nieuwe kozijnen en een nieuw balkon krijgt...
Maar heb ook gehoord dat mijn afdak daardoor tijdelijk weg zal moeten...
Daar zie ik meer tegenop!!
Dat wordt een blik mannen open trekken!!!!
a.s dinsdag komen ze kijken wat wel en niet verwijderd moet worden...
Alles binnen en buiten met een afstand van een meter moet leeg zijn...

Waar koop jij zo'n blik??

Roelande@heeftwelgraageenpaarvandieblikkeninvoorraad
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:10

ROELANDE345 schreef:
nou das dan snel geregeld toch

dat zijn maar 2 dingen, is dat genoeg?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:15

Mijn bankrekening is hoog genoeg om goed van te leven en verhuizen is ook geen probleem, mijn huis staat al te koop...............

er is 1 maar.........ik verhuis alleen voor DE man.....

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 25 augustus 2012, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:44

Na ampel beraad kwamen we tot de tekst die de verwarring over de gaven van de Geest in de hand gewerkt heeft.
1 Kor 13 schreef:
De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen.
Hier staat dus dat de gaven van de Geest verdwijnen zal als het volmaakte gekomen is. Dat volmaakte wordt dan geïnterpreteerd als de Bijbel. Die is immers volmaakt, de gaven van de Geest zijn niet meer nodig.
Maar is die uitleg correct? Paulus beschrijft het volmaakte echter op een andere manier. Met name de zin: dan staan we oog in oog. het is duidelijk dat als we oog in oog met God staan, we de volmaakte status hebben bereikt. Dan zullen de dingen duidelijk worden waar we zo onze vragen hebben. We kijken nu ahw in een spiegel. Die spiegel geeft echter een wazige reflectie..... dat is de status van ons als christen in deze tijd.
Pas als we bij de Heer zijn, zijn de gaven niet nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:52

PETRA944 schreef:
over vallen in de geest, johannes 18 vers6 ,Toen hij dan tot hun zeide: ik ben het, deinsden zij terug en vielen ter aarde. effe verder zoeken... matt 2 vers 11, en ze vielen neder en bewezen hem hulde, matt 17 vers 6, toen de discipelen dit hoorden, wierpen zij zich op hun aangezicht ter aarde en werden zeer bevreesd, marcus 3 vers 11, dit gaat over vallen van onreine geesten:en de onreine geesten wierpen zich voor hen neder, telkens als zij hem zagen, marcus 7 vers 25, want terstond hoorde van hem een vrouw, wier dochtertje een onreine geest had, en zij kwam tot hem en viel hem te voet. effe een paar voorbeelden, de vraag natuurlijk is hoe moet je het lezen, hoe is het vertaalt, in het eerste vb is bij de gevangenneming, een groep soldaten willen jezus gevangen nemen en ontmoeten de geest van god en vallen massaal neer? natuurlijk kun je ook denken ze knielden voor hem, maar warom dan vertaalt met vielen? handelingen 9 vers 3, paulus die god ontmoet, een sterke man paulus , er staat en ter aarde gevallen.... vervolgens zegt god, sta op. openbaringen 1 vers 17 en toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten enfin wat voorbeelden, lees de bijbel maar es bewust zoekende naar mensen die vallen door gods geest die zich openbaart dan ga je ineens nadenken over het vallen bid tot jezus en vraag om wijsheid hierin en lees in de bijbel dan kom je dingen tegen waarvan je denkt.... hee vielen die mensen neer?

Joh 18:6
6 Toen Hij dan tot hen zeide: Ik ben het, deinsden zij terug en vielen ter aarde. 7 Wederom dan stelde Hij hun de vraag: Wie zoekt gij? En zij zeiden: Jezus, de Nazoreeër.

Ze vielen, uit ontzag, of schrik..

Mat 2:11

11 En zij gingen het huis binnen en zagen het kind met Maria, zijn moeder, en zij vielen neder en bewezen hem hulde. En zij ontsloten hun kostbaarheden en boden hem geschenken aan: goud en wierook en mirre.

Voorover vielen zij...
Je gaat niet achterover vallen om iemand hulde te bewijzen...

Mt 17:6 6 Toen de discipelen dit hoorden, wierpen zij zich op hun aangezicht ter aarde en werden zeer bevreesd

Ze wierpen hier zichzelf ter aarde voorover...op hun aangezicht

marc 3: 11 11 En de onreine geesten wierpen zich voor Hem neder, telkens als zij Hem zagen, en zij schreeuwden, zeggende: Gij zijt de Zoon van God.

Ze wierpen zich hier zélf neder voor Hem....ook weer voorover....ze wierpen zich voor Hem neder...

marc 7:25 25 Want terstond hoorde van Hem een vrouw, wier dochtertje een onreine geest had; en zij kwam tot Hem en viel Hem te voet.

Ze viel voorover, voor zijn voeten...

Hand 9 vers 3
1 En Saulus, nog dreiging en moord blazende tegen de discipelen des Heren, ging naar de hogepriester, 2 en vroeg van hem brieven naar Damascus voor de synagogen, om, als hij mannen en vrouwen, die van die weg waren, zou vinden, hen gevankelijk naar Jeruzalem te brengen.
3 En terwijl hij daarheen op weg was, geschiedde het, toen hij Damascus naderde, dat hem plotseling licht uit de hemel omstraalde; 4 en ter aarde gevallen, hoorde hij een stem tot zich zeggen: Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?

Hier valt Saul omdat hij christenen vervolgt.

openb 1:17

17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten;

Vóórover.....vóór zijn voeten...

Ja, en verder kan ik linken plaatsen, maar ja, 'vallen in de geest' intypen in google...

....

Allerlei extreme geloofsuitingen steken de kop op en sleuren ontelbare mensen met zich mee! De ene “opwekkingsgolf” volgt de andere op en de daar geïntroduceerde zogenaamde “geestesuitingen” nemen in heftigheid toe. Eerst Toronto, dan Brownsville, Pensecola en nu ook Lakewood, what’s next? Het spreken in tongen en het dansen met vlaggetjes, waarover ik eerder bijbelstudies heb geschreven, lijken nog vrij onschuldig tegenover de nieuwe dingen waarmee de gelovigen wereldwijd en dwars door de denominaties heen geconfronteerd worden, mede door bepaalde satellietzenders die dergelijke diensten uitzenden. “Holy laughter” [heilig lachen] ofwel “lachen in de geest”, “spirit slaying” [slaan in de geest] ofwel “vallen in de geest” en “spirit glue” [lijm van de geest], die degenen die gevallen zijn als het ware aan de grond vastplakt zodat ze niet meer uit zichzelf kunnen opstaan behoren tegenwoordig toch wel tot de belangrijkste wonderen en tekenen die de charismatische beweging promoot, toch zowel in het Oude Testament alsook in het Nieuwe Testament staat er absoluut niets over het “vallen in de geest” en de “lijm van de geest” of wat daarop gelijkt. Toch gaat men er vanuit dat dit gebeurt onder de werking van de Heilige Geest. bron: http://www.messiaanshetlevendwater.be/Werner%20Stauder/Bestanden%20studies/Kleur/018._Vallen_in_de_geest_-_Shaktipat_-_kleur[1].htm

En Drs. Ouweneel heeft er weer een paar hele positieve boeken over geschreven.

Iig, ik geloof het niet, zal niet zeggen occult, maar wel grote onzin voor mij. doe daar niet aan mee, wil er niets mee te maken hebben, vind het erg dat er zoveel mensen niet gaan geloven door deze dingen.

Dit is mijn mening, elke andere respecteer ik.

Nog een stuk:

Wat is vallen in de geest? Iemand legt een ander de handen op, of soms blaast men of in het geval van Benny Hinn wappert men met een jasje. Het gevolg is dat degene die de handen wordt opgelegd of waarna gewezen wordt achterover valt. Als Benny Hinn met zijn jasje wappert vallen er bosjes met mensen tegelijk om. Dit "vallen in de geest", zoals dat in charismatische kring voorkomt zien we niet terug in de bijbel.

In de bijbel lezen we wel over het vallen van mensen maar nooit door de tussenkomst van een ander mens. Er is niet iemand die met deze mensen bidt, de handen oplegt of zelfs maar naar ze wijst. Ze vallen als ze een ontmoeting met God, of een engel, hebben en nooit komt er iemand anders aan te pas. Geen mensen die in rijen aanschuiven om te willen vallen. Er waren geen repetitieve refreinen(liedjes met 100 keer God is goed oid erin waardoor men in hypnose kan raken, en of steeds dezelfde refreinen) die de mensen voorbereidden op mystieke ervaringen. Er was geen schreeuwen van “Vuur!” en “Meer, Heer!” of dit soort dingen.

Deze mensen vielen overigens niet achterover, maar voorover. In de bijbel staat dat men achterover viel, maar dat was dan een oordeel van God, vanwege ongeloof of zonde zoals toen de soldaten kwamen om Jezus arresteren:

Toen Hij dan tegen hen zei: Ik ben het, deinsden zij terug en vielen op de grond. Joh. 18:6

De ontmoetingen die God met de mens heeft gaan van God zelf uit, en Hij heeft er een bedoeling mee. Hij gaf hierbij een opdracht. Men kreeg van God dan de kracht om de opdracht te verrichten en het eventuele lijden te doorstaan.

Het vallen in de geest wat we tegenwoordig zien heeft hier allemaal niets mee te maken, het komt niet voor in de bijbel. Wel zien we het in het Hindoeïsme. Daar noemt men het Shakti Pat. De bekeerde, voormalige Hindoe, Rabi Maharaj beschrijft in zijn boek ‘De goeri is dood’:

Shakti Pat, is een uitdrukking, die gebruikt wordt voor de aanra­king van een goeroe, gewoonlijk met zijn hand, op het voorhoofd van de vereerder, wat bovennatuurlijke effecten teweegbrengt. Shakti betekent letterlijk "macht" en in het toebrengen van shakti pat wordt de goeroe een kanaal van oerkracht, de kosmische kracht, die aan het universum ten grondslag ligt en die beli­chaamd is in de godin Shakti, de gemalin van Shiva. Het bovennatuurlijke effect van Shakti door de aanraking van de goeroe kan de vereerder tegen de grond doen slaan, of hij kan een helder licht zien, en een ervaring krijgen van innerlijke ver­lichting of nog een andere mystieke psychische ervaring hebben." Hier heeft men te doen met een medium, een medium is iemand die krachten van boze geesten doorgeeft. Ook de schokkende bewegingen die sommigen maken als ze op de grond liggen zien we terug in het Hindoeïsme. Door de Toronto Blessing is het vallen in de geest door de charismatische beweging wereldwijd verspreid. Een bijbelse grondlegging is er echter niet. In tegendeel, God roept ons juist op om nuchter en waakzaam te zijn en dat kan niet als men niet meer volledig bij bewustzijn is:

Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.1 Petr. 5:8
http://www.rejoicenow.nl/page/vallen-in-de-geest-bevrijding-en-genezing

Kan helaas niet korter, en zelf alles lezen en dan een uitreksel maken, ja dan ben ik bijna net zolang bezig als een script voor een studie Knipoog smiley, dus even zo...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 25 augustus 2012, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:59

ZEELAND736 schreef:
Nog even en er wordt gerenoveerd in mijn woning...
Natuurlijk is het mooi als je overal nieuwe kozijnen en een nieuw balkon krijgt...
Maar heb ook gehoord dat mijn afdak daardoor tijdelijk weg zal moeten...
Daar zie ik meer tegenop!!
Dat wordt een blik mannen open trekken!!!!
a.s dinsdag komen ze kijken wat wel en niet verwijderd moet worden...
Alles binnen en buiten met een afstand van een meter moet leeg zijn...

is toch gezellig zo,n blik mannen om je heen, ik heb de hele week zitten lachen om een blik mannen die kabel in de stoep bij mij aan het graven waren. harstikke gezellig. heel wat momenten gehad waar ik nu nog om zit te lachen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:03

ROELANDE345 schreef:
oh ja vreselijk was dat altijd als er weer eens een luizen had. Die tijd heb ik gehad gelukkig sterkte ermee
heb het ergste al achter de rug, dus volgende week sta ik met binnenpretjes bij het schoolhek als ik andere moeders half overspannen zie staan omdat er weer hoofdluis op school zit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:07

zo heb ik geprobeerd in kort stukje mijn denken in vallen uitteleggen, ik zelf denk dat het er echt is, maar helaas ook veel fake, massa hypnose ofzo Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:12

SHANITA130 schreef:
Joh 18:6
6 Toen Hij dan tot hen zeide: Ik ben het, deinsden zij terug en vielen ter aarde. 7 Wederom dan stelde Hij hun de vraag: Wie zoekt gij? En zij zeiden: Jezus, de Nazoreeër.

Ze vielen, uit ontzag, of schrik..

Mat 2:11

11 En zij gingen het huis binnen en zagen het kind met Maria, zijn moeder, en zij vielen neder en bewezen hem hulde. En zij ontsloten hun kostbaarheden en boden hem geschenken aan: goud en wierook en mirre.

Voorover vielen zij...
Je gaat niet achterover vallen om iemand hulde te bewijzen...

Mt 17:6 6 Toen de discipelen dit hoorden, wierpen zij zich op hun aangezicht ter aarde en werden zeer bevreesd

Ze wierpen hier zichzelf ter aarde voorover...op hun aangezicht

marc 3: 11 11 En de onreine geesten wierpen zich voor Hem neder, telkens als zij Hem zagen, en zij schreeuwden, zeggende: Gij zijt de Zoon van God.

Ze wierpen zich hier zélf neder voor Hem....ook weer voorover....ze wierpen zich voor Hem neder...

marc 7:25 25 Want terstond hoorde van Hem een vrouw, wier dochtertje een onreine geest had; en zij kwam tot Hem en viel Hem te voet.

Ze viel voorover, voor zijn voeten...

Hand 9 vers 3
1 En Saulus, nog dreiging en moord blazende tegen de discipelen des Heren, ging naar de hogepriester, 2 en vroeg van hem brieven naar Damascus voor de synagogen, om, als hij mannen en vrouwen, die van die weg waren, zou vinden, hen gevankelijk naar Jeruzalem te brengen.
3 En terwijl hij daarheen op weg was, geschiedde het, toen hij Damascus naderde, dat hem plotseling licht uit de hemel omstraalde; 4 en ter aarde gevallen, hoorde hij een stem tot zich zeggen: Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?

Hier valt Saul omdat hij christenen vervolgt.

openb 1:17

17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten;

Vóórover.....vóór zijn voeten...

Ja, en verder kan ik linken plaatsen, maar ja, 'vallen in de geest' intypen in google...

....

Allerlei extreme geloofsuitingen steken de kop op en sleuren ontelbare mensen met zich mee! De ene “opwekkingsgolf” volgt de andere op en de daar geïntroduceerde zogenaamde “geestesuitingen” nemen in heftigheid toe. Eerst Toronto, dan Brownsville, Pensecola en nu ook Lakewood, what’s next? Het spreken in tongen en het dansen met vlaggetjes, waarover ik eerder bijbelstudies heb geschreven, lijken nog vrij onschuldig tegenover de nieuwe dingen waarmee de gelovigen wereldwijd en dwars door de denominaties heen geconfronteerd worden, mede door bepaalde satellietzenders die dergelijke diensten uitzenden. “Holy laughter” [heilig lachen] ofwel “lachen in de geest”, “spirit slaying” [slaan in de geest] ofwel “vallen in de geest” en “spirit glue” [lijm van de geest], die degenen die gevallen zijn als het ware aan de grond vastplakt zodat ze niet meer uit zichzelf kunnen opstaan behoren tegenwoordig toch wel tot de belangrijkste wonderen en tekenen die de charismatische beweging promoot, toch zowel in het Oude Testament alsook in het Nieuwe Testament staat er absoluut niets over het “vallen in de geest” en de “lijm van de geest” of wat daarop gelijkt. Toch gaat men er vanuit dat dit gebeurt onder de werking van de Heilige Geest. bron: http://www.messiaanshetlevendwater.be/Werner%20Stauder/Bestanden%20studies/Kleur/018._Vallen_in_de_geest_-_Shaktipat_-_kleur[1].htm

En Drs. Ouweneel heeft er weer een paar hele positieve boeken over geschreven.

Iig, ik geloof het niet, zal niet zeggen occult, maar wel grote onzin voor mij. doe daar niet aan mee, wil er niets mee te maken hebben, vind het erg dat er zoveel mensen niet gaan geloven door deze dingen.

Dit is mijn mening, elke andere respecteer ik.

Nog een stuk:

Wat is vallen in de geest? Iemand legt een ander de handen op, of soms blaast men of in het geval van Benny Hinn wappert men met een jasje. Het gevolg is dat degene die de handen wordt opgelegd of waarna gewezen wordt achterover valt. Als Benny Hinn met zijn jasje wappert vallen er bosjes met mensen tegelijk om. Dit "vallen in de geest", zoals dat in charismatische kring voorkomt zien we niet terug in de bijbel.

In de bijbel lezen we wel over het vallen van mensen maar nooit door de tussenkomst van een ander mens. Er is niet iemand die met deze mensen bidt, de handen oplegt of zelfs maar naar ze wijst. Ze vallen als ze een ontmoeting met God, of een engel, hebben en nooit komt er iemand anders aan te pas. Geen mensen die in rijen aanschuiven om te willen vallen. Er waren geen repetitieve refreinen(liedjes met 100 keer God is goed oid erin waardoor men in hypnose kan raken) die de mensen voorbereidden op mystieke ervaringen. Er was geen schreeuwen van “Vuur!” en “Meer, Heer!” of dit soort dingen.

Deze mensen vielen overigens niet achterover, maar voorover. In de bijbel staat dat men achterover viel, maar dat was dan een oordeel van God, vanwege ongeloof of zonde zoals toen de soldaten kwamen om Jezus arresteren:

Toen Hij dan tegen hen zei: Ik ben het, deinsden zij terug en vielen op de grond. Joh. 18:6

De ontmoetingen die God met de mens heeft gaan van God zelf uit, en Hij heeft er een bedoeling mee. Hij gaf hierbij een opdracht. Men kreeg van God dan de kracht om de opdracht te verrichten en het eventuele lijden te doorstaan.

Het vallen in de geest wat we tegenwoordig zien heeft hier allemaal niets mee te maken, het komt niet voor in de bijbel. Wel zien we het in het Hindoeïsme. Daar noemt men het Shakti Pat. De bekeerde, voormalige Hindoe, Rabi Maharaj beschrijft in zijn boek ‘De goeri is dood’:

Shakti Pat, is een uitdrukking, die gebruikt wordt voor de aanra­king van een goeroe, gewoonlijk met zijn hand, op het voorhoofd van de vereerder, wat bovennatuurlijke effecten teweegbrengt. Shakti betekent letterlijk "macht" en in het toebrengen van shakti pat wordt de goeroe een kanaal van oerkracht, de kosmische kracht, die aan het universum ten grondslag ligt en die beli­chaamd is in de godin Shakti, de gemalin van Shiva. Het bovennatuurlijke effect van Shakti door de aanraking van de goeroe kan de vereerder tegen de grond doen slaan, of hij kan een helder licht zien, en een ervaring krijgen van innerlijke ver­lichting of nog een andere mystieke psychische ervaring hebben." Hier heeft men te doen met een medium, een medium is iemand die krachten van boze geesten doorgeeft. Ook de schokkende bewegingen die sommigen maken als ze op de grond liggen zien we terug in het Hindoeïsme. Door de Toronto Blessing is het vallen in de geest door de charismatische beweging wereldwijd verspreid. Een bijbelse grondlegging is er echter niet. In tegendeel, God roept ons juist op om nuchter en waakzaam te zijn en dat kan niet als men niet meer volledig bij bewustzijn is:

Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.1 Petr. 5:8
http://www.rejoicenow.nl/page/vallen-in-de-geest-bevrijding-en-genezing

Kan helaas niet korter, en zelf alles lezen en dan een uitreksel maken, ja dan ben ik bijna net zolang bezig als een script voor een studie Knipoog smiley, dus even zo...
Kijk e daar heb je al de misvatting. Als je echt denkt dat het vanuit het Hindoeisme komt, moet je kunnen bewijzen dat de mensen contact hebben gehad met het Hindoeisme. bij mij zijn ook wel eens mensen gevallen, en ik heb niks te maken gehad met Hindoeisme. Dat het daar voorkomt, wil niet zeggen, dat het er door ontstaan is. En als mensen vallen, vallen ze niet achterover, ze zakken door hun knieën en worden dan zo neergelegd.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:17

Hai Petra,

Ik denk zelf fake en (massa)hypnose....

Het geloof en daaruit leven is het belangrijkste!!

Net wat Jol zei, kijken wat er gemeenschapelijk is, het geloof dus.

Ja, anders kan je hele lange discussies krijgen, ja daar is dit hier ook voor bedoelt. en ik denk, zulke discussies, soms ruzieachtig in het verleden, ja, kan ik, iemand anders, van God afraken.

Kijk, als ik in zo'n dienst kom, waar men valt in de geest, en masaal in tongen, en andere uitingen, ja, dan raak ik zelf in de war. en het voelt voor mij gewoon niet goed aan.

Ja, en voor een ander wel...daar wil ik niet(meer?) over oordelen...in het dagelijkse leven zal ik me richten op dingen die ik gemeenschappelijk heb met zo iemand, het geloof, en alleen mijn mening geven als het echt niet anders kan, als ik anders zo zou moeten liegen bijvoorbeeld.

Maar ja, een welles/nietus, wat Jol ook zei, ja, kan de onderlinge banden verstoren, en ook het mooie.

Ik heb mijn eigen 'gevechten'....meer dan genoeg aan.

fijne Dag! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 25 augustus 2012, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:22

voor wie hiervan houdt..... Allegri - Miserere mei, Deus. (Psalm 51)

http://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:25

CHATULIEM619 schreef:
Kijk e daar heb je al de misvatting. Als je echt denkt dat het vanuit het Hindoeisme komt, moet je kunnen bewijzen dat de mensen contact hebben gehad met het Hindoeisme. bij mij zijn ook wel eens mensen gevallen, en ik heb niks te maken gehad met Hindoeisme. Dat het daar voorkomt, wil niet zeggen, dat het er door ontstaan is. En als mensen vallen, vallen ze niet achterover, ze zakken door hun knieën en worden dan zo neergelegd.

Dat denk ik niet, dat wist ik niet eens, linken via google gaan daarover en ik heb er een geplakt. typ in: vallen in de geest...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:28

CHATULIEM619 schreef:
Kijk, dat is nu het verschil tussen jou en haar..

En dat noem je een antwoord Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

JANS221 schreef:
voor wie hiervan houdt..... Allegri - Miserere mei, Deus. (Psalm 51)

http://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE&feature=related

Miserere betekent: A Help me uit mijn lijden of help me te lijden of help me in mn lijden????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

Zaterdag 25 augustus, Psalm 103: 1-5; Gedenk zijn goedheid.

Een mens moet in dit leven z’n boel een beetje bij elkaar houden. Vroeger had ik een grote knijper, die me daarbij hielp. Don’t forget, stond erop. Niet vergeten! Daar klemde je dan brieven en andere, belangrijke documenten tussen. Dingen om te bewaren. Don’t forget. Dat is thema van psalm 103. Mijn vader las die psalm zodra er iemand in het gezin jarig was. En nu doe ik het. Vergeet niet één van zijn weldaden. En dan komt me daar een opsomming, zo breed, zo wijd, zo hoog en diep – één lange lijst van dingen die je nooit vergeten mag. Vergeving gaat voorop. Dat God je schuld vergeeft – zul je eraan denken? Dat Hij je kwalen geneest. Heerlijk toch? Of klopt dat niet? Ben je ziek en blijf je ziek? Dat Hij je redt van het graf, is dat dan geen wonder? Of heb je nog maar kort te leven, terwijl je nog zo jong bent? Dat Hij je kroont met liefde, dat ligt in zo’n geval ook al niet voor de hand. Dat Hij je overlaadt met schoonheid en geluk, dat mag dan zelfs wel een pijnlijke opmerking heten. En dat je jeugd zich vernieuwt als een adelaar – dat is dan al helemaal een lachertje! Wat koop ik eigenlijk voor deze psalm? Met zo’n God ben ik noch niet jarig…
Twee dingen. Voor wie van het randje van de dood wordt weggesleurd en na een periode van ernstige ziekte weer opkrabbelen mag, is deze psalm een loflied. Vanuit dat gezichtspunt is deze psalm geschreven. En in de tweede plaats: als het anders loopt, ben ik tóch jarig, gaan de vlaggen niet alleen halfstok maar ook voluit. Waarom? Omdat er ooit Eén was die zelfs gered werd uit het graf, gekroond met trouw en liefde, overladen met schoonheid en geluk én mocht meemaken dat zijn jeugd – Hij was goed 30 – zich vernieuwde als een adelaar.

Zegen, mijn ziel de grote naam des Heren,
laat al wat binnen in mij is Hem eren,
vergeet niet hoe zijn liefd’ u heeft geleid,
gedenk zijn goedheid, die u wil vergeven,
die u geneest, die uit het graf uw leven
verlost en kroont met goedertierenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:30

CHATULIEM619 schreef:

Ik heb er niets aan om mensen door hun knieen te zien zakken, of wat dan ook. dit is een voorbeeld.

Ik heb er wel iets aan als ik met Gods hulp ben gestopt met roken. dit is ook een voorbeeld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:30

http://www.youtube.com/watch?v=vZYbEL06lEU
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:31

ERIKA129 schreef:
En dat noem je een antwoord Smiley die vol vragen zit

Afgezien van dat antwoord...was dit nu een vrouwen topic????

Tegenvraag Chat.....Wat is het verschil tussen jou en ""hem""??

Dat kan hemelsbreed zijn....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 25 augustus 2012, 14:34
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4401 4402 4403 4404 4405 4406 4407 ... 6194 Volgende
Pagina 4404 van 6194