Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je wel wat stalken is vraag ik me in alle ernst af? Ik reageer op jouw schrijfsels en daar is een forum voor..... | de manier waarop je op mijn schrijven reageert komt in mijn ogen over als iemand die stalkerig is. maar ja ieder haar hobby, ik ga geen energie meer in je steken aangezien we er zo toch niet uitkomen dan maar weer negeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | nou haha komt mooi uit DAAR ga ik nml naar toe!
 |
Dat wist ik al . En wat ik ook weet / denk ...... daar zal je geen spijt van krijgen.
Welkom in de mooiste en zonnigste provincie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Die filters wilde ik vanavond ook eens verversen . Die ene grote dat ging dus wel , die zat in de verpakking van de stofzuigerzakken . Maar er zit in de stofzuiger nog een kleinere , en die zat er niet bij . Dus die maar eens flink uitgeklopt en terug gedaan . Zou dat genoeg zijn? En nu gordijnen wassen. Hoe iemand 25 wassen kan draaien is voor mij een raadsel . Hier doet het wasmachine al minstens een uur over èèn was. Dus morgen de andere gordijnen. |
Heb jij niet een programma daarvoor?? Kortste was duurt hier 25 min
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Toch is dat wel een mooie gedachte om voor het Avondmaal samen te komen om je daarop voor te bereiden.....juist ook voor mensen die heel veel moeite hebben om aan het Avondmaal te gaan......en dat zijn er meer dan je zo denkt... Is zo'n Censura Morum dan niet een soort kliklijn? Met alle respect hoor? Ik dacht altijd dat het meer voor je persoonlijk was? |
Bij mij in de gemeente wordt het Censura Morum dus alleen door de Kerkenraad gedaan en dat omdat zij, als leiding van de gemeente, geacht wordt om het goede voorbeeld te geven. Dat betekent wanneer er onenigheid is tussen kerkenraadsleden onderling, dat eerst uitgepraat moet worden voordat het Avondmaal onder hun verantwoordelijkheid kan plaatsvinden.
Op die avond moeten zij zich dus eerst zichzelf beproeven en ook hier niet de ander. Het is dus geen avond waarop allerlei onenigheid binnen de gemeente besproken wordt en dus ook niet waar "Jan en alleman" hun grieven ter tafel kunnen brengen.
Dus zowel het Censura Morum als de voorbereidingsweek voorafgaand aan het Avondmaal is alleen ter beproeving van jezelf.
Zelfs voor het aangaan aan de tafel, wijst de dominee nog op onze eigen verantwoordelijkheid tov God en onze naaste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:46
|
|
|
JEROMMEKE798 schreef: | Wel "Roelande", om het in het kort samen te vatten:
Toen Jezus zei : "waar twee of drie vergaderd zijn in mijn Naam, daar !! ben Ik in hun midden" Had ik zelf de indruk ( en misschien wel veel meer mensen met mij) dat Jezus bedoelde "M i n s t e n s" De laatste tijd kom ik steeds meer tot de ontdekking dat je met 1 of 2 mede-gelovigen veel meer tot elkaars hart spreekt ( en de Heer tot Ons/Mijn hart spreekt/kan spreken) dan in een grote groep waar je je makkelijk achter elkaars verantwoordelijkheid kunt verschuilen. Daardoor kun je een grote mate van zegen mislopen. Kan hier nog uitgebreider over uitweiden maar dit is hoop ik duidlijk voor zo ver??
Romke |
Ja ik denk ook dat gewoon bedoelt wordt 2 of 3, dat is genoeg om samen te komen als gelovigen. De kerk waar ik heen ga bestaat uit zo'n 300 mensen. Maar bij ons wordt er ook wel eens brood gebroken in een heel kleine groep gewoon door de week. Met kring bijvoorbeeld of met de kinderwerkers. Die keren dat ik er ij was heb ik het inderdaad als heel zegenrijk ervaren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:47
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb jij niet een programma daarvoor?? Kortste was duurt hier 25 min |
Dat geloof ik wel . Er zit ieder geval een gordijnentots op . En daar heb ik em maar op gezet. Ik wilde nog de gebruiksaanwijzing raadplegen maar ik weet niet waar ik die nu weer opgeruimd heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:48
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Bij mij in de gemeente wordt het Censura Morum dus alleen door de Kerkenraad gedaan en dat omdat zij, als leiding van de gemeente, geacht wordt om het goede voorbeeld te geven. Dat betekent wanneer er onenigheid is tussen kerkenraadsleden onderling, dat eerst uitgepraat moet worden voordat het Avondmaal onder hun verantwoordelijkheid kan plaatsvinden.
Op die avond moeten zij zich dus eerst zichzelf beproeven en ook hier niet de ander. Het is dus geen avond waarop allerlei onenigheid binnen de gemeente besproken wordt en dus ook niet waar "Jan en alleman" hun grieven ter tafel kunnen brengen.
Dus zowel het Censura Morum als de voorbereidingsweek voorafgaand aan het Avondmaal is alleen ter beproeving van jezelf.
Zelfs voor het aangaan aan de tafel, wijst de dominee nog op onze eigen verantwoordelijkheid tov God en onze naaste. |
We hebben over 2 weken avondmaal dus a.s zondag voorbereiding en de week erop samenkomst zal me er eens goed in verdiepen maar herken veel in wat jij zegt Josina, maar er zit ook niet veel verschil tussen de kerk waar jij kerkt en de mijne dus ik zal wel fout zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat wist ik al . En wat ik ook weet / denk ...... daar zal je geen spijt van krijgen.
Welkom in de mooiste en zonnigste provincie.  |
Dank je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:50
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Spekjes...EN...verse worst???? Dan ben ik wel erg zuinig...doe alleen spekjes...maar weer wel met 2 gekookte eieren erdoor... Gaat er ook fijn gesneden rauwe ui in??? (zo niet...moet je eens doen!!) |
Jaaaaaaa das (zuid?)Hollandse zuinigheid! Hier komt er vlees bij hoor EN spekjes dr door!
Vanwaar die zuinigheid?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:51
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jaaaaaaa das (zuid?)Hollandse zuinigheid! Hier komt er vlees bij hoor EN spekjes dr door!
Vanwaar die zuinigheid? |
ons ben zunig he Dat zegt zeeuws meisje toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | nee , wèl een regenton. En die zit nog lang niet vol.  |
Pffffff opschepper Overigens een schitterende dag vandaag lekkere temp, zonnetje erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:52
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik doe maar een half pakje spekjes voor 4 personen en bij mij worden die uien gebakken |
Hier gaan er ook magere gebakken spekjes en een gebakken uitje door hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jaaaaaaa das (zuid?)Hollandse zuinigheid! Hier komt er vlees bij hoor EN spekjes dr door!
Vanwaar die zuinigheid? |
Lekker enthousiast strooien met kruiden (zoals kerrie maar ook wel es basilicum erdoor knippen, doe es gek), kippie in de oven of lekker een ouwerwetse gehaktbal.
Toevallig stond het vandaag op menu met speklappie ernaast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:55
|
|
|
Morgen piepers met bloemkool en kerrie sausje en nog even vlees bedenken Wat zal het worden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | We hebben over 2 weken avondmaal dus a.s zondag voorbereiding en de week erop samenkomst zal me er eens goed in verdiepen maar herken veel in wat jij zegt Josina, maar er zit ook niet veel verschil tussen de kerk waar jij kerkt en de mijne dus ik zal wel fout zitten  |
Zo kunnen we van elkaar leren, Erika! Volgende keer zit jij goed en ik fout  Iig goede voorbereiding gewenst!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 27 augustus 2012, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:56
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Zo kunnen we van elkaar leren, Erika! Volgende keer zit jij goed en ik fout  |
Maakt me niet uit meis!! Mens is nooit te oud om te leren en uwes is ouder dus wordt wijzer geacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:57
|
|
|
ik wil morgen nasi eten iemand een goed recept?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Maakt me niet uit meis!! Mens is nooit te oud om te leren en uwes is ouder dus wordt wijzer geacht  |
Héhéhé, het is maar 4 jaar hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Maakt me niet uit meis!! Mens is nooit te oud om te leren en uwes is ouder dus wordt wijzer geacht  |
tjee wat een leerzame avond ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:58
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Er is een spreuk: God geef mij moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en rust om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, en wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken.
Nou goed, sommige dingen kan ik niet veranderen, hoog sensitief oa, dus ik kan niet tegen drukte, en ik kan meestal alleen mezelf zijn met mensen die ik al jaren ken.
Ja, dus bijvoorbeeld, zo'n CM uitje, ja, dan hou ik me een week rustig spreek bijna niets af, slaap extra veel, en dan toch lukt dat me niet.
Andere dingen lukt me wel, mijn huis schilderen, naar mijn vrijwilligerswerk gaan.
Goede films kijken goede boeken lezen. Met mensen omgaan die ik al heel lang ken, voor het vertrouwde gevoel.
Werelds gezien stel ik niet veel voor, als iemand geen redenen weet, in de wao, veel rusten, geen kinderen...
Maar ja, God bestaat, dat is voor mij letterlijk dus ook mijn redding. Ik kan van dingen genieten, als ik naar mijn werk fiets, als ik een stukje in de buurt loop, films kijk, lezen.. En schilderen wil ik weer oppakken. Nou kan de een beter schilderen dan de ander, en ik kan het een beetje, maar oefening baart kunst, en hoe vaker je oefent en het doet hoe beter het gaat.
Ja, en ik ben ook al 40, en ja, een gezin opbouwen zie ik niet zitten, kan ook geen kinderen krijgen. Dus eigenlijk zit ik nu én te leven, en me voor te bereiden op mijn verdere leven. En ik vind het ontzettend jammer dat ik niet regulier kan werken, maar ja, vrijwilligerswerk, na een tijdje heb je niet meer door dat dat anders is, je moet ook op tijd komen, dingen doen en mensen om je heen.
Fijne Avond! |
En voel jij je rijk Shanita?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:58
|
|
|
JOL252 schreef: | tjee wat een leerzame avond .. |
Ook gij zijtt nooit te oud Maar wel 11 jaar ouder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:00
|
|
|
ja en ik ben nog ouder en had zelfs nog nooit van een Censura Morum gehoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:00
|
|
|
ANNA415 schreef: | Je kunt veel geld hebben en geestelijk arm zijn. Je kunt veel geld hebben en geestelijk rijk zijn. Je kunt weinig geld hebben en geestelijk arm zijn. Je kunt weinig geld hebben en geestelijk rijk zijn.
Het is makkelijk te wijzen naar christenen die geld hebben en dan te zeggen dat ze geen christen zijn maar de Mammon dienen. Tuurlijk is in deze tijd geld een 'verslavend' iets. Kijk naar de huidige economie hoe alles aan elkaar hangt van geld en macht. De vraag is op je er slaaf van bent. Richt je je in je rijkdom of in je armoede tot God of tot het geld.
In de bijbel zijn er ook zat voorbeelden van rijke mensen die mannen naar Gods hart waren. Abraham, echt niet arm David, ontbrak het ook niet aan iets en ga zo maar door. Ook zij hadden hun zwakheden, maar wisten toch elke keer weer waar zij hun kracht vandaan moesten halen.
Maar ja, alles makkelijker gezegd dan gedaan, als ik eerlijk moet zijn. |
Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan makkelijker gezegd vindt dan gedaan. Kun je specifieke terreinen aanwijzen waarin je moeite ervaart? Welke rijkdom zoek jij (als je die zoekt)?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:02
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ook gij zijtt nooit te oud Maar wel 11 jaar ouder  |
ja en nog wel het jubeljaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:03
|
|
|
JOL252 schreef: | ja en nog wel het jubeljaar.  |
Tja 50 mooie leeftijd om te mogen worden 
Oeps we gaan off topic
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 27 augustus 2012, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja 50 mooie leeftijd om te mogen worden  |
On topic maar weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pffffff opschepper Overigens een schitterende dag vandaag lekkere temp, zonnetje erbij  |
Hahah, ja de regenton is weer iets minder vol. De plantjes smeekten weer om water.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
|
|
|
A.s zaterdag 15 september organiseer ik een gezellige middag/avond in en nabij het Natuurcentrum van Gorinchem. Het Natuurcentrum bevat een kinderboerderij, een educatief centrum en een theehuis. Het Natuurcentrum Gorinchem herbergt veel verschillende dieren en het gebouw is omringd door veel groen en mooie oude bomen Hierdoor biedt het Natuurcentrum vele mogelijkheden voor jong en oud. Het gebouw is in een bijzondere en speelse stijl gebouwd, er is gebruik gemaakt van veel vrolijke kleuren. Kortom; een bezoek aan het Natuurcentrum is de moeite waard!
Wat gaan we doen? -15.00-16.00 uur- We ontmoeten elkaar in het theehuis ,waar we met elkaar kennis kunnen maken onder het genot van een gezellig kopje thee of koffie met iets lekkers.
-16.00 uur-17.00 uur Daarna maken we een korte wandeling(lees:slenteren we) door het natuurcentrum/kinderboerderij
-17.00/17.30 uur-?- om vervolgens lekker wat te gaan eten bij de Griek of Chinees in Gorinchem. (waar de meeste voorkeur naar uit gaat)
Ik zou het leuk vinden als jij óók van de partij bent ! Laat je even weten als je komt? Uiteraard mag je een introducé (hoeft geen CM lid te zijn ) meenemen. Maar laat dit dan wel even weten.
Kosten (reken op zo'n 25 euro) zijn voor eigen rekening. Entree Natuurcentrum is gratis. Op het terrein van het Natuurcentrum zelf kan niet geparkeerd worden. Parkeren kan in de omliggende wijken achter de flats.
Als je je aanmeld krijg je minstens een week vooraf meer informatie. (graag aanmelden vóór 12 september) De activiteit gaat door bij deelname van minstens vijf personen
Even een update van de mensen die zich al hebben opgegeven:
* ANNET (oud CM-lid) (43) * DEHERDER920 (34) * ANOUSKA714 (48) * EDWIN451 (42) * JEANICE237 (49) * JOKE299 (49) * SOFIE778 (43)
Wie word nummer acht?
Wel een heel erg leuke activiteit, maar ik ben dan nog even een weekje met vakantie. Toch reageer ik maar even om je aan te moedigen en nu komt je activiteit weer wat hoger op de lijst. Veel plezier en succes met de organisatie!
Laatst aangepast door
|
JOELLE246
|
op maandag 27 augustus 2012, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:12
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ons ben zunig he Dat zegt zeeuws meisje toch? |
Spekjes , vlees , kipblokjes , aardappels ,op smaak gebracht met een beetje shoarma, juun ,..... so what zuunig. Andijvie komt er helemaal niet aan te pas. En als toetje een half pond kibbeling met knoflooksaus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:13
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Héhéhé, het is maar 4 jaar hoor... |
Maar er zijn toch ook kerken waar gewoon gemeenteleden mogen komen bij het Censura Morum? Dus Erika, misschien heb jij ook wel een beetje gelijk? Ik lees het nl wel eens zo'n oproep in het refokerkblad, vandaar....Als het dan alleen voor de kerkenraad is hoeft dat toch niet?
|
|
Naar boven |
|
|