ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4444 4445 4446 4447 4448 4449 4450 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:37

COOTJE711 schreef:
Sterkte Marianne! Lijkt me vreselijk om 1 van beide te moeten missen!!
Heb met allebei een hele goeie band....

Misschien ga je ze achteraf nòg meer waarderen...?

Dank je wel......
Het gekke is...dat er dan opeens zoveel herinneringen boven komen,
waar je eigenlijk nooit meer aan dacht.....
dingen, die ineens je zo haarscherp voor de geest kan halen......

Toen ik kanker had....was ze er voor mij, hielp ze in huis.....mijn kinderen
waren toen 9 en 11.

Ik voelde me zo machteloos, toen bij haar voor de 3de keer kanker
werd geconstateerd...en ik NIKS meer voor haar kon doen.....
Ik ben haar kwijt......maar de herinneringen...........neem ik overal mee
naar toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:39

COOTJE711 schreef:
Ik vermoed dat àls ik goud toegeef dan nog nie.... Twijfelende smiley

Die is gek!!!!
Nou ikke wel hoor........... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:40

ROELANDE345 schreef:
ja als ie zo lijdt is dat ook wel nodig hihihi

Blijft nog de discussie natuurlijk of je altijd -als christen- op een christelijke partij moet stemmen..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:42

COOTJE711 schreef:
Daar mankeerde toch wat aan ze sokken.... Verraste, verbaasde smiley
Dàt kan dus alvast niet.... Huilende smiley, smiley in tranen

Zo, ik ben er klaar voor, jullie ook?
Mijn BZV app geïnstalleerd en lekker de komende zondagavonden voor de buis........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:45

JOB714 schreef:
ik vind dat als een man en vrouw het zelfde idee moeten hebben over de politiek, een vrouw op de kies lijst vind ik opzich geen probleem maar ook staat achter iedere lijder als het goed is ook een sterke vrouw die hem bijstaat.

Waarom zouden een man een vrouw hetzelfde idee moeten hebben over de politiek? Vrouwen zijn tegenwoordig zelfstandige wezens en goed opgeleid. Een opvatting dat de man de vrouw behoort te volgen, doet geen recht aan ieder mens. Evenmin als dat de vrouw de man volgt. De Bijbel preekt ook gerechtigheid en dat is dat een ieder tot zijn of haar recht komt. Als een vrouw uit overtuiging SGP stemt dan is dat ok en als ze het doet omdat ze dat moet doen van haar man dan doe je haar geen recht. Verder is er wel een verschil tussen een leider en een lijder, ik denk dat je het eerste bedoelt. Als dit soort mannen denken dat ze leider zijn, lijden ze eerder aan een achterhaalde opvatting. Een partij die vrouwen niet als volwaardig ziet, zal mijn stem nooit krijgen en als men zich dan nog beroept op bijbelteksten dan vind ik dat beledigend voor medechristenen die een vrouw wel als een gelijkwaardig mens zien. Als de SGP vrouwen niet wil laten meedoen dan moeten ze ook consequent zijn en de stemmen van vrouwen niet meetellen. Ik denk als SGP-stemmers het programma zouden zien ze nog wel eens konden aarzelen of ze dat ook wel willen: nog niet al te lang geleden bestond de sociale paragraaf uit het gegeven dat 'armenzorg een zaak van particulieren' zou moeten zijn. Geen bijstand dus maar afhankelijk van de diaconie of niet-kerkelijke weldoeners. Dan ben ik toch blij dat we in een beschaving leven waar sociale zorg een zaak van de overheid is. Wie wil er terug naar de tijd dat een stel zwarte ouderlingen wel even zullen bepalen hoe die zo zondige gescheiden vrouw haar leven zal moeten inrichten omdat ze nu eenmaal wat geld voor haar en haar kinderen moet hebben?

Thomas, echte leiders zorgen dat zwakken minder lijden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:46

WILLEMIJN232 schreef:
Zo, ik ben er klaar voor, jullie ook?
Mijn BZV app geïnstalleerd en lekker de komende zondagavonden voor de buis........ Clown smiley

YEP!!!!......
Ik denk dat ik wel weet wie de meeste post krijgt.........
maar voor de zekerheid.....zal ik toch maar even kijken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:52

MARIANNE338 schreef:
YEP!!!!......
Ik denk dat ik wel weet wie de meeste post krijgt.........
maar voor de zekerheid.....zal ik toch maar even kijken Lachende smiley

ik denk dat ik het ook wel weet maar kunnen we dan mooi even evalueren......Ik denk die hele jonge boer en de weduwnaar met die schattige kinderen...
Ben ook benieuwd of de homo boer veel brieven krijgt.

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:56

COOTJE711 schreef:
Ouderdom

Verlaat mij niet, Heer, in mijn ouderdom.
Als 'k niet meer kan zoals ik graag zou willen;
als benen weigeren en handen trillen,
zie dan, juist dán, vol liefde naar mij om.

Stuur mensen op mijn pad met groot geduld,
als mijn geheugen het soms af laat weten.
Als 'k dingen zoek, of namen ben vergeten,
geef dat dan tóch Uw liefde mij vervult.

En wordt het lichaam zwak, de ogen slecht,
laat dan Uw Woord, Uw Naam mij vergezellen,
opdat ik ánderen nog kan vertellen
waar 't fundament, de grondsteen is gelegd.

En als ik heel dicht bij het einde kom,
vul mijn gebroken stem dan met gezangen
en laat mij diep, héél diep naar U verlangen.

PRACHTIG!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:00

THOMAS968 schreef:
Waarom zouden een man een vrouw hetzelfde idee moeten hebben over de politiek? Vrouwen zijn tegenwoordig zelfstandige wezens en goed opgeleid. Een opvatting dat de man de vrouw behoort te volgen, doet geen recht aan ieder mens. Evenmin als dat de vrouw de man volgt. De Bijbel preekt ook gerechtigheid en dat is dat een ieder tot zijn of haar recht komt. Als een vrouw uit overtuiging SGP stemt dan is dat ok en als ze het doet omdat ze dat moet doen van haar man dan doe je haar geen recht. Verder is er wel een verschil tussen een leider en een lijder, ik denk dat je het eerste bedoelt. Een partij die vrouwen niet als volwaardig ziet, zal mijn stem nooit krijgen en als men zich dan nog beroept op bijbelteksten dan vind ik dat beledigend voor medechristenen die een vrouw als een gelijkwaardig mens zien. Als de SGP vrouwen niet wil laten meedoen dan moeten ze ook consequent zijn en de stemmen van vrouwen niet meetellen. Ik denk als SGP-stemmers het programma zouden zien ze nog wel eens konden aarzelen of ze dat ook wel willen: nog niet al te lang geleden bestond de sociale paragraaf uit het gegeven dat 'armenzorg een zaak van particulieren' zou moeten zijn. Geen bijstand dus maar afhankelijk van de diaconie of niet-kerkelijke weldoeners. Dan ben ik toch blij dat we in een beschaving leven waar sociale zorg een zaak van de overheid is.

Je kan van de SGP vinden wat je vind maar ze blijven wel trouw aan hun principes.....Ik zal er nooit op stemmen door hun vrouwbeeld maar dat is even wat anders...
Het CDA heeft het alleen nog maar over de wortels van het christendom en verder heeft het niet zo'n plaats binnen die partij.....
En helaas moet je bijna zeggen is het nog steeds van deze tijd dat de kerk voor minder behoeftigen zorgt ondanks dat sociale zorg een taak van de overheid is.....
kijk maar eens naar het aantal voedselbanken wat door diaconieën opgericht is en het toename van de hulpverlening door kerken........
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:01

MARIANNE338 schreef:
Dank je wel......

waren toen 9 en 11.

naar toe!

Sterkte! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:02

Bedankt voor de leuke reactie voor ook mijn verjaardig
Heeft en doet me zeer goed gedaan cm vrienden!

Ookk van mij Gefeliciteerd naar de anderen die met mij deze dag jarig zijn..Gods zegen.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:04

ANITA412 schreef:
Hier kun je inderdaad alleen maar heel veel respect voor hebben.

Een dapper mens wat de strijd heeft verloren...indrukwekkend

Daar sluit ik me volkomen bij aan.....
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:06

THOMAS968 schreef:
Waarom zouden een man een vrouw hetzelfde idee moeten hebben over de politiek? Vrouwen zijn tegenwoordig zelfstandige wezens en goed opgeleid. Een opvatting dat de man de vrouw behoort te volgen, doet geen recht aan ieder mens. Evenmin als dat de vrouw de man volgt. De Bijbel preekt ook gerechtigheid en dat is dat een ieder tot zijn of haar recht komt. Als een vrouw uit overtuiging SGP stemt dan is dat ok en als ze het doet omdat ze dat moet doen van haar man dan doe je haar geen recht. Verder is er wel een verschil tussen een leider en een lijder, ik denk dat je het eerste bedoelt. Een partij die vrouwen niet als volwaardig ziet, zal mijn stem nooit krijgen en als men zich dan nog beroept op bijbelteksten dan vind ik dat beledigend voor medechristenen die een vrouw als een gelijkwaardig mens zien. Als de SGP vrouwen niet wil laten meedoen dan moeten ze ook consequent zijn en de stemmen van vrouwen niet meetellen. Ik denk als SGP-stemmers het programma zouden zien ze nog wel eens konden aarzelen of ze dat ook wel willen: nog niet al te lang geleden bestond de sociale paragraaf uit het gegeven dat 'armenzorg een zaak van particulieren' zou moeten zijn. Geen bijstand dus maar afhankelijk van de diaconie of niet-kerkelijke weldoeners. Dan ben ik toch blij dat we in een beschaving leven waar sociale zorg een zaak van de overheid is.

Ik denk dat je hier een denkfout maakt Thomas...
De SGP mannebroeders zien een vrouw wèl als volwaardig.
Ze zijn juist vrouw vriendelijk door voor ze op te komen... Dit zie je bijvoorbeeld in hun prostitutie standpunt...

Ik denk dat er in elke groep, zo ook in de SGP, verschillende groepen zijn... met verschillende meningen... niks mis mee lijkt mee. Als je maar dezelfde hoofddoel hebt.

De bijbel wordt door mensen geïnterpreteerd.... dus o zoveel meningen...
Waarom zou een partij niet zo'n standpunt mogen hebben? Er wordt toch democratisch gekozen?

Het kan mij geen lor schelen of vrouwen wèl of niet op de kieslijst komen... als ik het maar niet hoeft te zijn Knipoog smiley

Wat ik altijd zo vreemd vind is.... we leven in een land die zich uitgeeft ènorm tolerant en democratisch te zijn... maar als het erop aankomt zijn we helemaal niet zo tolerant èn democratisch..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:09

ANNA415 schreef:
Hallo, je zei barmannen!!! Dan kun je er toch wel eentje voor mij over laten?! Coole smiley met zonnebril

Nee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:10

MARIANNE338 schreef:
Dank je wel......

waren toen 9 en 11.

naar toe!

Heftig hoor!
Ik denk dat het niet vreemd is al die herinneringen...
Maar zoals je zegt... herinneringen neem je altijd mee!
Fijn dat je dan op mooie terug kan kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:10

COOTJE711 schreef:
Ouderdom

Als 'k niet meer kan zoals ik graag zou willen;
als benen weigeren en handen trillen,
zie dan, juist dán, vol liefde naar mij om.

Stuur mensen op mijn pad met groot geduld,
als mijn geheugen het soms af laat weten.
Als 'k dingen zoek, of namen ben vergeten,
geef dat dan tóch Uw liefde mij vervult.

En wordt het lichaam zwak, de ogen slecht,
laat dan Uw Woord, Uw Naam mij vergezellen,
opdat ik ánderen nog kan vertellen
waar 't fundament, de grondsteen is gelegd.

En als ik heel dicht bij het einde kom,
vul mijn gebroken stem dan met gezangen
en laat mij diep, héél diep naar U verlangen.

Pfft...dit zou over mijn moeder kunnen gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:12

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan van de SGP vinden wat je vind maar ze blijven wel trouw aan hun principes.....Ik zal er nooit op stemmen door hun vrouwbeeld maar dat is even wat anders...
Het CDA heeft het alleen nog maar over de wortels van het christendom en verder heeft het niet zo'n plaats binnen die partij.....
En helaas moet je bijna zeggen is het nog steeds van deze tijd dat de kerk voor minder behoeftigen zorgt ondanks dat sociale zorg een taak van de overheid is.....
kijk maar eens naar het aantal voedselbanken wat door diaconieën opgericht is en het toename van de hulpverlening door kerken........

Je gaat niet in op de kern van mijn bijdrage. Ik vind het eigenlijk triest dat we als kerken weer aan diaconie moeten doen omdat er zoveel mensen en met name gezinnen met kinderen tussen wal en schip raken. In mijn directe omgeving is de diaconie een groep kerkleden die mensen helpt en voor hen de weg in het subsidiedoolhof effent, aangevuld met geldelijke bijdragen voor bijvoorbeeld een wasmachine of schoolboeken. Het CDA is te weinig sociaal geweest in het verleden en raakt de stemmers die dat willen kwijt. De sociaal-christelijke opvattingen zijn binnen de CU nog wel aanwezig, al is het minder dan onder Rouvoet. Wel typisch: wie in de kieswijzer van Trouw een sociaal-conservatief standpunt heeft, kan haast bij geen enkele partij terecht, nu de CU op dit vlak ook iets naar rechts opschuift.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:59
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:12

MARIANNE338 schreef:
Die is gek!!!!
Nou ikke wel hoor........... Knipoog smiley

Sja... er zijn nu eenmaal mensen èn mensen.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:18

WILLEMIJN232 schreef:
Wat is Boze smiley trouwens lang weg van CM? Ik had hem al wel weer terug verwacht?

Ja, idd, hij houdt het lang vol.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:27

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wie betaalt de studie van je kind? de overheid , basis beurs en aanvullende beurs? terwijl mensen die werken daar erg in gekort worden want hun kinderen krijgen alleen een basisbeurs en moeten bloeden om hun kind te laten studeren.......Ik spreek uit ervaring dus....Niets overheid die je tegemoet komt.....gewoon hard werken om je kind te laten studeren
En juist in deze economische crisis kan je niet spreken dat mensen al veel inkomen verliezen omdat ze studeren, kijk eens naar al die werkeloze jongeren.......en ook naar de gestudeerde werkeloze jongeren?
Jouw situatie is misschien wat anders omdat je niet werkt dus of je nu zo spreekt over gelijke kansen??????
Ik werk in de gezondheidszorg en ik vind ook best dat ik wat meer mag verdienen dan ik krijg ondanks dat ik niet op de universiteit heb gezeten Engeltje smiley En zo zullen er nog wel meer bedrijfstakken zijn......
Dus zoals zo vaak: de praktijk is wat weerbarstiger dan al die mooie woorden van politici.......
Het is tegenwoordig heel gebruikelijk als een student een bijbaantje heeft en daar is niks op tegen. Het ging me echter ergens anders over, als iemand goed verdient heeft hij dat in de meeste gevallen ook verdiend. Ik kan er niet goed tegen als men maar loopt te klagen dat een ander zoveel verdient. Want het loon willen ze wel, de offers die ze ervoor willen brengen, die willen ze niet.

Zelf vind ik trouwens dat je ook best wel eens kunt kijken naar het niveau van jongeren dat studeert. Het mag ook wel eens zoals vroeger gaan, dat de selectie toch wat strenger wordt. Nu staat het recht van studeren centraal, dat gaat uiteindelijk ten koste van het niveau.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:28

COOTJE711 schreef:
Ze zijn juist vrouw vriendelijk door voor ze op te komen... Dit zie je bijvoorbeeld in hun prostitutie standpunt...

Nee, als je een vrouw niet als gelijkwaardig beschouwt, ben je niet vrouwvriendelijk. Je kunt niet zeggen je bent volwaardig als je niet mee mag praten en niet in de Tweede Kamer mag komen door het enkele feit dat je een vrouw bent. De SGP en met name de CU breken zeker een lans als het gaat om vrouwenhandel en het uitbuiten van vrouwen. Het is echter een PVDA-wethouder in Amsterdam die de klappen aan de slavinnenhouders uitdeelt. Ik ben het zeker wel met je eens dat deze misstanden in het neo-liberale Nederland te lang onderbelicht bleven en dankzij met name de CU - maar gesteund door de SGP - op de agenda kwamen.

Ik denk dat er in elke groep, zo ook in de SGP, verschillende groepen zijn... met verschillende meningen... niks mis mee lijkt mee. Als je maar dezelfde hoofddoel hebt.

Het is zeker zo dat er ook binnen de SGP niet over alles hetzelfde wordt gedacht. Maar het vrouwenstandpunt kan echt niet en is in strijd met de grondrechten. Persoonlijk stoort de sociale paragraaf mij het meest. En wat is het hoofddoel, tsja.

Waarom zou een partij niet zo'n standpunt mogen hebben? Er wordt toch democratisch gekozen?

In Duitsland is er een wet dat je democratie niet mag misbruiken om de democratie omver te werpen. Feitelijk streeft de SGP een theocratisch systeem na, ook al hebben ze het in 2008 uit het programma geschrapt om niet in een adem met fundamentalisten uit Iran genoemd te worden. Maar men stelde dat het standpunt niet veranderd was. Er botsen wel twee grondrechten: het gelijkheidsbeginsel en de vrijheid van vergadering.

Het kan mij geen lor schelen of vrouwen wèl of niet op de kieslijst komen... als ik het maar niet hoeft te zijn Knipoog smiley

Ik zou ook niet graag als vrouw in de SGP-fractie zitten maar ik ben natuurlijk een jongetje. Vrouwen behoren wel op de kieslijst. In de bijdrage van Job lees ik impliciet dat de man de leider is. Nou ik vind dat Merkel het prima doet, daar kan geen SGP-stemmende ouderling tegen op ook al is hij een man.

Wat ik altijd zo vreemd vind is.... we leven in een land die zich uitgeeft ènorm tolerant en democratisch te zijn... maar als het erop aankomt zijn we helemaal niet zo tolerant èn democratisch..... Smiley die vol vragen zit

Nederland blijkt juist tolerant en democratisch te zijn door deze partij, ondanks ongrondwettelijke opvattingen en het feitelijk niet-democratische karakter - men wil theocratie, dus een wetgeving op grond van de bijbelse, toch volledig mee te laten doen en te erkennen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 2 september 2012, 15:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:33

WILLEMIJN232 schreef:
Blijft nog de discussie natuurlijk of je altijd -als christen- op een christelijke partij moet stemmen..... Engeltje smiley
Voor mij is mijn christelijke achtergrond niet het hoofdmotief hoe ik stem. Uiteindelijk vind ik het een verschrikking een theocratie te hebben. Daar kun je nl. niks mee. Dan leg je andere mensen jouw idealen op en dat kan gewoon niet.

Ik heb trouwens eens goed de kiezerslijst door gelezen. Dit omdat ik het altijd leuk vind op mensen te stemmen met wie ik wat heb. En tot mijn grote verbazing stond Orlando Bottenbley ook op deze lijst.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:37

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is mijn christelijke achtergrond niet het hoofdmotief hoe ik stem. Uiteindelijk vind ik het een verschrikking een theocratie te hebben. Daar kun je nl. niks mee. Dan leg je andere mensen jouw idealen op en dat kan gewoon niet.

Ik heb trouwens eens goed de kiezerslijst door gelezen. Dit omdat ik het altijd leuk vind op mensen te stemmen met wie ik wat heb. En tot mijn grote verbazing stond Orlando Bottenbley ook op deze lijst.

De Bijbel is wel de richtlijn waaruit je leeft zeg je altijd en dat is een levensvisie.....behalve dus als het om politiek gaat? Een theocratie zou dan toch prima bij je passen?
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:39

Thomas schreef:
Nederland blijkt juist tolerant en democratisch te zijn door deze partij, ondanks ongrondwettelijke opvattingen en het feitelijk niet-democratische karakter - men wil theocratie, dus een wetgeving op grond van de bijbelse, toch volledig mee te laten doen en te erkennen.

Heb ik eigenlijk 2 vragen;
1. Wie zou je er momenteel onrecht mee doen als ze dit standpunt, wat democratisch is gekozen, uitgedragen wordt?
2. Stèl okee men wil ècht theocratie uitdragen... (wat helemaal niet aan de orde is) Dan wordt dit toch pas een heikel punt als de ruime meerderheid van ons land hierop stemt? Nou dàt zie ik nog niet gebeuren... Dus wat is nu het probleem? En stem het grootste gedeelte hier wel op... nou dan is het democratisch gekozen toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:41

COOTJE711 schreef:

Wat vind jij dan volwaardig aan het vrouwenstandpunt van de SGP? Ik denk dat bij de SGP stemmers kerkelijk gezien ook geen vrouwen in het ambt mogen en zelfs binnen de kerken geen stemrecht hebben.....dus gescheiden vrouwen, alleengaanden en weduwen kunnen dus niet stemmen......
Politiek gezien spelen ze ook geen rol en dat is ook niet de bedoeling......
Prima, maar dan moet je niet zeggen dat ze de vrouw als volwaardig zien.........
Dus de SGP is ook niet zo tolerant en democratisch........
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:41

CHATULIEM619 schreef:

Bottenbley is als de dood dat hij met voorkeursstemmen wordt gekozen. Hij staat op nummer 49 van de CU. Maar stem maar op hem Chat, beter dan de VVD in ieder geval.

Thomas, een theocratisch staatsbestel is inderdaad waanzin.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 31 augustus 2012, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:49

CHATULIEM619 schreef:
Het is tegenwoordig heel gebruikelijk als een student een bijbaantje heeft en daar is niks op tegen. Het ging me echter ergens anders over, als iemand goed verdient heeft hij dat in de meeste gevallen ook verdiend. Ik kan er niet goed tegen als men maar loopt te klagen dat een ander zoveel verdient. Want het loon willen ze wel, de offers die ze ervoor willen brengen, die willen ze niet.

Zelf vind ik trouwens dat je ook best wel eens kunt kijken naar het niveau van jongeren dat studeert. Het mag ook wel eens zoals vroeger gaan, dat de selectie toch wat strenger wordt. Nu staat het recht van studeren centraal, dat gaat uiteindelijk ten koste van het niveau.

Brengen studerenden nu zoveel offers of bedoel je de ouders die ontzettend veel moeten betalen om hun kind te laten studeren ondanks dat hun kind een bijbaantje heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:51

THOMAS968 schreef:
Bottenbley is als de dood dat hij met voorkeursstemmen wordt gekozen. Hij staat op nummer 49 van de CU. Maar stem maar op hem Chat, beter dan de VVD in ieder geval.

Thomas, een theocratisch staatsbestel is inderdaad waanzin.

Knipoog smiley

Als hij als de dood is dat hij wordt gekozen is het intriest dat hij zich dan als lijstduwer laat gebruiken.......Je ziet dan ook regelmatig bij lijstduwers dat als ze zoveel stemmen hebben dat ze een zetel hebben dat ze dan weigeren....
Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 1 september 2012, 12:19
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:55

[quote=COOTJE711]Heb ik eigenlijk 2 vragen;
1. Wie zou je er momenteel onrecht mee doen als ze dit standpunt, wat democratisch is gekozen, uitgedragen wordt?
2. Stèl okee men wil ècht theocratie uitdragen... (wat helemaal niet aan de orde is) Dan wordt dit toch pas een heikel punt als de ruime meerderheid van ons land hierop stemt? Nou dàt zie ik nog niet gebeuren... Dus wat is nu het probleem? En stem het grootste gedeelte hier wel op... nou dan is het democratisch gekozen toch?

Om met je slotzin te beginnen: in ons stelsel heb je voor een grondwetswijziging een tweederde meerderheid nodig. Dan pas kun je in plaats van democratie, theocratie, dus wetgeving op basis van bijbelse wetten, invoeren. Natuurlijk zal dat nooit gebeuren. De SGP is een randverschijsel in de politiek en de aanhang is klein en nagenoeg constant. Het is niet aannemelijk dat deze opvattingen gerealiseerd worden. Je eerste vraag begrijp ik niet echt.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 september 2012, 00:27

DJES101 schreef:
ALS IK OUD GEWORDEN BEN
EN IK GEEN MENS MEER HERKEN
EN NIET EENS JOU NAAM MEER WEET
PAK ME HAND DAN EVEN BEET

EN ZEG ME ZO GEDAG
LAAT ME VOELEN DAT JE ME MAG
WELLICHT DAT IK HET GEVOEL HERKEN
DAT IK VOOR IEMAND,IEMAND BEN

Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4444 4445 4446 4447 4448 4449 4450 ... 6194 Volgende
Pagina 4447 van 6194