Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:41
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Geen van beiden, ik had het over dat er voor mij een relatie is tussen beiden. Ik aanbid nog de zon, nog God. En hoe weet jij of God een persoon is? Daar ben ik heel benieuwd naar, ik vind God een tikje ongrijpbaar. | Lees maar eens de Bijbel IJsje, daar zie je dat God een relatie met de mens aan wil gaan. Het begint al met Genesis, waarin God wandelde met Adam en het zal eindigen met Openbaring, waarin we allemaal bij Hem zijn...God ging zelfs zover, dat Hij Zijn Zoon stuurde om de relatie van de mens met Hem te herstellen. God laat Zich voortdurend als Persoon zien...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 5 september 2012, 11:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:54
|
|
|
JOL252 schreef: | wat ben jij slim bezig, "voorganger". | Als je iets klakkeloos overschrijft, ga ik ervan uit dat je daar achter staat. Je hebt nergens op het forum aangegeven waar je precies staat. Wel heb je lopen klagen over hoe bepaalde mensen aangevallen werden en heb je die in bescherming genomen. Sorry, Jol. Ik weet niet wat ik aan je heb en wat je gelooft, want duidelijk ben je niet.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 5 september 2012, 12:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:56
|
|
|
SVEN797 schreef: | (( Hij zal zwijgen in Zijn Liefde )) Terwijl zijn Zoon geslagen en gefolterd werd, zweeg Hij uit Liefde. Liever leed Hij zelf dan dat Hij met zijn woorden een ander zou veroordelen. | Heel mooi voorbeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hebbie je laten verbouwen  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Gaat goedkomen (mits ik wel de studieboeken krijg) tot op heden nog niks binnen  |
wat voor een studie ga je doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:37
|
|
|
GERRIT603 schreef: | wat voor een studie ga je doen? |
Doktersassistente
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ZUCHT......... Klaas Vaak heeft een nieuwe dienstregeling zeker??  |
je moet een borrel voor hem klaar zetten dan loopt tie wel harder om bij jou te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
Wijs antwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Doktersassistente  |
pittig zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:40
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Doen jullie er dan altijd een deksel op?
Worden ze volgens mij niet lekkerderder van...  |
nu ben ik de draad kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:42
|
|
|
GERRIT603 schreef: | nu ben ik de draad kwijt  |
Heb je je ook niet nodig bij het bakken van pannenkoeken. Wel de klutz
En een deksel ook niet, vandaar dat ik ze topless bak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dus je beweert dat je uitlatingen niet bedoeld waren om mensen uit te dagen? Dan ben je nog naïever dan ik dacht.
Misschien waren mijn woorden hier en daar een beetje prikkelend voor sommige mensen, maar nee, mijn teksten zijn niet bedoeld om op een dergelijke manier uit te dagen dat iemand daarmee gekwetst wordt. Wel mag je je mening erover geven op een respectvolle manier. En jij geeft je mening. Uitdagend.
Het Boeddhisme heeft per definitie een syncretisch karakter. Dat betekent dat ze alle godsdiensten accepteren en insluiten. Geen wonder dat je geen veroordeling hoort...Het is echter esoterisch, dat geef je zelf ook aan. Ik heb dit maar vet gemaakt.
Ik vaar er wel bij, hang het boeddhisme niet aan maar geniet van de mooie kanten ervan. Opdracht uit de Bijbel: onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.
Ik vind het oprecht jammer dat je ogen zo gesloten zijn voor de Waarheid. Ga eens de bijbel lezen, laat dat eens op je inwerken en ga eens met God praten. Mijn gebed voor jou is dat je God leert kennen, maar goed, dat is in jouw ogen veroordelend. Nee, dat is niet veroordelend, dat is lief van je, dat je voor mij bidt.
Tenslotte nog dit: op een forum ken je mensen alleen maar van datgene wat ze schrijven. In het echt zijn ze vaak anders. Misschien kom ik bij je over dat ik eenzaam ben, terwijl dat gelukkig niet het geval is. Ik heb hier veel vrienden en mijn sociale contacten buiten CM zijn legio. Maak je maar geen zorgen over mij. Dat doe ik geen seconde!
Groetjes, chat. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:45
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Heb je je ook niet nodig bij het bakken van pannenkoeken. Wel de klutz
En een deksel ook niet, vandaar dat ik ze topless bak  |
ik had ook gewaarschuwd dat ik nog nooit pannenkoeken gebakken heb draadjesvlees klaar maken kan ik wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je iets klakkeloos overschrijft, ga ik ervan uit dat je daar achter staat. Je hebt nergens op het forum aangegeven waar je precies staat. Wel heb je lopen klagen over hoe bepaalde mensen aangevallen werden en heb je die in bescherming genomen. Sorry, Jol. Ik weet niet wat ik aan je heb en wat je gelooft, want duidelijk ben je niet. |
1. Wat schrijf ik klakkeloos over? 2. Lopen klagen? Nee zo zou ik het niet noemen. 3. Jij weet niet wat je aan me hebt? Je mailde me dit: "ik weet echt wel, dat dit niet jouw standpunt is,..." dus hoezo weet jij dat niet?!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 september 2012, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:55
|
|
|
JOL252 schreef: | 1. Wat schrijf ik klakkeloos over? 2. Lopen klagen? Nee zo zou ik het niet noemen. 3. Jij weet niet wat je aan me hebt? Je mailde me dit: "ik weet echt wel, dat dit niet jouw standpunt is,..." dus hoezo weet jij dat niet?! |
Gek is dat, ik weet wel wat ik aan je heb Jol. Ik begrijp heel goed waar je mee bezig bent en wat belangrijke waarden in je leven zijn. Eerlijk gezegd vind ik jou niet een klaagmens, je geeft wel aan wat jij belangrijk voor jezelf en ook voor anderen vindt. En ik vind je grappig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:58
|
|
|
GERRIT603 schreef: | je moet een borrel voor hem klaar zetten dan loopt tie wel harder om bij jou te komen  | Ah, das misschien wel een idee idd..... Maar ehm..... blijft ie dan niet juist gezellig hangen?? Kan ik nog niet slapen!
Hm..... misschien iets bedenken in de zin van Drup & Go??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:02
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Gek is dat, ik weet wel wat ik aan je heb Jol. Ik begrijp heel goed waar je mee bezig bent en wat belangrijke waarden in je leven zijn. Eerlijk gezegd vind ik jou niet een klaagmens, je geeft wel aan wat jij belangrijk voor jezelf en ook voor anderen vindt. En ik vind je grappig! |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 september 2012, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:03
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ah, das misschien wel een idee idd..... Maar ehm..... blijft ie dan niet juist gezellig hangen?? Kan ik nog niet slapen!
Hm..... misschien iets bedenken in de zin van Drup & Go??  |
na een paar borrels met hem slaap je wel hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:03
|
|
|
Heel veel geluk samen verder, Herman & Brigitta! Mooie trouwfoto trouwens!
Veel geluk verder, IJsje. Misschien nog eens tot terugziens op CM?
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 5 september 2012, 13:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:07
|
|
|
GERRIT603 schreef: | na een paar borrels met hem slaap je wel hoor  |
Waaaahhhhhh, slapen met zo'n vreemde kerel in huis???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:08
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wijs antwoord  |
Wie zwijgt stemt toe, toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:28
|
|
|
JOL252 schreef: | 1. Wat schrijf ik klakkeloos over? |
Quote: | Uiteindelijk moeten we allemaal smelten door de warmte van de Zon der Gerechtigheid (één van de namen van Jezus). | Ik ga ervan uit dat je dit geciteerd hebt. Mocht het zo zijn, dat je dit zelf geformuleerd hebt, dan heb ik het mis. Maar dat doet niet toe of af, dat ik nog steeds hetzelfde vind van deze uitspraak..
JOL252 schreef: | 2. Lopen klagen? Nee zo zou ik het niet noemen. | Dat laat ik verder aan jou over hoe je dat wil benoemen. Maar nergens lees ik van je dat je afstand neemt van bepaalde gedachten. Je kunt de persoon wel heel laten hoor zonder dat je het helemaal eens moet zijn met hem.
JOL252 schreef: | 3. Jij weet niet wat je aan me hebt? Je mailde me dit: "ik weet echt wel, dat dit niet jouw standpunt is,..." dus hoezo weet jij dat niet?! | Heb je mij gevraagd of je me mocht citeren? Eerlijk gezegd heb ik nare ervaringen gehad met citaten uit een vertrouwde mail of chat. Ook al lijkt het zo onschuldig, ik wil gewoon niet dat mensen uit hun pv mail gaan citeren. Inhoudelijk wil ik nog wel het volgende zeggen. Je boodschap is verwarrend, tweeledig. Ik weet met mn hoofd wel ongeveer hoe je in het leven staat, maar in je eigen uitlatingen laat je wat anders zien. Wat is erop tegen om gewoon te zeggen waar je staat, want ik weet het niet meer.
Het lijkt nu alsof ik jou persoonlijk aanval, dat is niet de bedoeling. Er zijn meerdere mensen die mij op dit gebied teleurgesteld hebben. Vooral die lage streek om iemand bewust te beschadigen, en dat van iemand die zegt dat haar geloof het allerbelangiijkste in haar leven is. Nee, ik ben heel zwaar teleurgesteld in een aantal van jullie, die ik ook nog persoonlijk ken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 5 september 2012, 13:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ga ervan uit dat je dit geciteerd hebt. Mocht het zo zijn, dat je dit zelf geformuleerd hebt, dan heb ik het mis. Maar dat doet niet toe of af, dat ik nog steeds hetzelfde vind van deze uitspraak..
Dat laat ik verder aan jou over hoe je dat wil benoemen. Maar nergens lees ik van je dat je afstand neemt van bepaalde gedachten. Je kunt de persoon wel heel laten hoor zonder dat je het helemaal eens moet zijn met hem.
Heb je mij gevraagd of je me mocht citeren? Eerlijk gezegd heb ik nare ervaringen gehad met citaten uit een vertrouwde mail of chat. Ook al lijkt het zo onschuldig, ik wil gewoon niet dat mensen uit hun pv mail gaan citeren. Inhoudelijk wil ik nog wel het volgende zeggen. Je boodschap is verwarrend, tweeledig. Ik weet met mn hoofd wel ongeveer hoe je in het leven staat, maar in je eigen uitlatingen laat je wat anders zien. Wat is erop tegen om gewoon te zeggen waar je staat, want ik weet het niet meer. |
Wie is er nu naief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:35
|
|
|
Liefde moet je laten gaan.
Op mijn Loesje-kalender voor september:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ga ervan uit dat je dit geciteerd hebt. Mocht het zo zijn, dat je dit zelf geformuleerd hebt, dan heb ik het mis. Maar dat doet niet toe of af, dat ik nog steeds hetzelfde vind van deze uitspraak..
Maleachi 4:1 en 2
Dat laat ik verder aan jou over hoe je dat wil benoemen. Maar nergens lees ik van je dat je afstand neemt van bepaalde gedachten. Je kunt de persoon wel heel laten hoor zonder dat je het helemaal eens moet zijn met hem.
Heb je mij gevraagd of je me mocht citeren? Eerlijk gezegd heb ik nare ervaringen gehad met citaten uit een vertrouwde mail of chat. Ook al lijkt het zo onschuldig, ik wil gewoon niet dat mensen uit hun pv mail gaan citeren. Inhoudelijk wil ik nog wel het volgende zeggen. Je boodschap is verwarrend, tweeledig. Ik weet met mn hoofd wel ongeveer hoe je in het leven staat, maar in je eigen uitlatingen laat je wat anders zien. Wat is erop tegen om gewoon te zeggen waar je staat, want ik weet het niet meer.
Het lijkt nu alsof ik jou persoonlijk aanval, dat is niet de bedoeling. Er zijn meerdere mensen die mij op dit gebied teleurgesteld hebben. Vooral die lage streek om iemand bewust te beschadigen, en dat van iemand die zegt dat haar geloof het allerbelangiijkste in haar leven is. Nee, ik ben heel zwaar teleurgesteld in een aantal van jullie, die ik ook nog persoonlijk ken... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:41
|
|
|
JOL252 schreef: |  |
Vanavond goed oppassen he! Ze is het waard!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ga ervan uit dat je dit geciteerd hebt. Mocht het zo zijn, dat je dit zelf geformuleerd hebt, dan heb ik het mis. Maar dat doet niet toe of af, dat ik nog steeds hetzelfde vind van deze uitspraak.. |
Beste Chat,
Dat is inderdaad een eigen crea-uitspatting-uitspraak, spelen met woorden, niet meer en niet minder. Ikzelf ken de Zon der Gerechtigheid, de Zoon van God die alle verharde stukjes en alles wat niet tot Zijn eer is in mij smelt. Zoals goud gesmolten en gelouterd wordt.
Voor de rest Chat, leg ik graag verantwoording en getuigenis af van wat mijn hartsverlangen en diepste motieven zijn om God en geen ander te dienen wanneer ik zelf daar de ruimte, de openheid en het respect toe voel. En niet om het "zij-wij" principe te helpen nastreven waardoor je dus komt tot een onuitputtelijke woordenstrijd.
Ik moest denken aan Jezus die Zacheüs uit de boom riep. Niet met zoveel woorden... Hij keek naar boven want wist wel waar de boef uithing en deelde mee dat Hij zijn gast wilde zijn. Zo intiem, zo onbevooroordeeld. En in die aanwezigheid van Hem ... gebeurde het ongelooflijke... Zacheüs smolt voor en door de ogen van Hem... die rechtstreeks keken tot in het diepste van zijn motieven en zijn hart. Daar geloof ik in.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 5 september 2012, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:52
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Vanavond goed oppassen he! Ze is het waard! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 13:58
|
|
|
Hallo ....,
Over ongeveer 2 weken is het zover en dan gaat het spel avond in Drenthe beginnen. Geef je op mocht jij ook zin hebben voor overheerlijke biologische falafel pannenkoeken met salade of gewone naturel met als toetje ijs met vruchtjes
Hoe meer zielen hoe meer vreugde
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 14:24
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heel veel geluk samen verder, Herman & Brigitta! Mooie trouwfoto trouwens!
Veel geluk verder, IJsje. Misschien nog eens tot terugziens op CM? |
Wie weet, ik heb de afgelopen dagen met veel genoegen achter mijn computer gezeten. Maar het kost ook heel veel tijd. Ik denk dat ik aan mijn tijd op cm meer vriendinnen dan vrienden over kan houden als ik dat wil. Mijn zoektocht betreft een relatie en die vond ik hier niet. Wat ik wel vond, zijn heel lieve, aardige en wijze mensen bij wie ik mezelf mocht zijn en door wie ik gewaardeerd werd om wie ik ben. Dank je voor je goede wens, ik wens jou minimaal hetzelfde geluk toe. Hihihi, dat jij en ik maar net zo gelukkig mogen worden als Herman en Brigitta!!! Bij deze voor jullie hartelijke felicitaties met jullie geluk! Bij deze verdwijn ik echt van cm, voor iedereen: heel veel liefde in je leven gewenst!
|
|
Naar boven |
|
|