Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:11
|
|
|
Genesis 9, 10 en 11
Hier zegt God al dat Noach geen vlees met zijn ziel, zijn bloed mag eten. Dit lijkt me toch wel een universeel gebod aangezien dit later niet alleen aan de Israelieten wordt opgedragen, maar ook nog eens in het NT aan de gelovigen uit de heidenen.
Ik zie in de regenboog een mooie symboliek naar Jezus; of het ook zo bedoeld is weet ik niet. Maar het gegeven dat de kleuren van de regenboog zichtbaar worden door de breking van het licht in het water doet mij denken aan het Licht dat gebroken werd voor ons aan het kruis. Daarom is er voor ons hoop en leven. In alle kleuren van de regenboog.
Noach spreekt een vloek uit over zijn zoon Cham zo erg vond hij het dat Cham zijn schande doorvertelde en niet bedekte. Hier kan ik wel een link naar mijn eigen leven leggen. Want hoe vaak krijgen wij geen negatieve informatie in handen over andere mensen? En dan hoeven we nog niet eens te roddelen, maar het doorvertellen op zich is meestal minder nuttig en liefdevol dan het ‘bedekken’ van de zonde van een ander. Een wijze les wel denk ik.
Genesis 10 Hier wordt melding gemaakt van de bouw van de 1e grote steden en van de 1e grote heerser op aarde: Nimrod. Deze staat in de geschiedenis vooral bekend als wreed, goddeloos en tiranniek. Met de bouw van Babel en andere versterkte steden werd ook het fundament voor de afgodendienst gelegd. Een veelgodendom met aan het hoofd verscheidene zonnegoden. Dat de zon zo’n belangrijke plaats innam en inneemt in afgodische rituelen associeer ik met het feit dat de satan (die heel graag aanbeden wil worden) in de bijbel de naam ‘lichtdrager’ meekrijgt. De oorspronkelijk zonnegoden in het Babylonische rijk kregen ook allemaal eigenschappen toebedeeld die aan God toebehoren. De satan wil Gods plaats innemen en zelf God zijn en Zijn Licht imiteren.
Genesis 11 Apart om te zien dat de mens toen ook al bezig was met het 'bijelkaar houden' van het menselijke ras rond 1 autoriteit. Dat is nog niet veranderd; ondanks het feit dat er hier nu wat meer mensen op deze bol rondhuppelen is men hard bezig iedereen controleerbaar onder 1 autoriteit onder te brengen. Gods ingrijpen d.m.v. taalverwarring vind ik heel inventief. Zou ik zelf niet bedacht hebben.
Milka?!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 6 september 2012, 12:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM658
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:11
|
|
|
Shit, veel te laat om mn werk doordat er weer eens eimand voor de trein is gesprongen... Triest om er zo een eind aan te maken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nou vannacht was klaas zeker bij steen Hij wist mijn huis vannacht niet te vinden  |
alternatief: schaapjes tellen nadeel: dan slaap je buiten want ik neem aan dat je geen paar honderd schapen in huis hebt (slechte slapers hebben er nl wel een paar honderd nodig)
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:22
|
|
|
WILLEM658 schreef: | Shit, veel te laat om mn werk doordat er weer eens eimand voor de trein is gesprongen... Triest om er zo een eind aan te maken!  |
Heel triest. Ik heb gehoord dat er wekelijks iemand op deze manier een eind aan zijn / haar leven maakt. Of dit aantal klopt weet ik niet, maar het strookt wel met de ervaring die ik heb tijdens het forensen. Schokkend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLEEN194
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:23
|
|
|
WILLEM658 schreef: | Shit, veel te laat om mn werk doordat er weer eens eimand voor de trein is gesprongen... Triest om er zo een eind aan te maken!  |
absoluut! laten we hopen dat hij op de goede plek zit nu!! dat is vooral belangrijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:30
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb met verbazing dit topic gelezen.Er kwamen zoekende mensen voorbij,mensen die antwoorden zoeken/zochten voor problemen in de wereld,hoe om te gaan met de wereld om ons heen,hoe in het geloof te staan maar blijkbaar is daar op CM geen plaats voor.........ik lees woorden als "uitfilteren",ik krijg daar de kriebels van,is dat wat een christen doet?Uitfilteren wat je niet aanstaat en zo mogelijk die persoon verwijderen naar een plek buiten CM waar je geen last meer van ze hebt? Is dat de les die in de Bijbel staat?Is dat hoe we omgaan met mensen die anders denken dan wij zelf?Dan komen die getuigenissen niet bepaald positief over......
Ik ben blij dat CM dit topic open laat,met alle tegengeluiden ook al staan die woorden niet iedereen aan.Ik had wel meer wijsheid verwacht van sommige mensen,de bok op de bekende haverkist kwam regelmatig voorbij,jammer.
Een beetje desem maakt het hele deeg zuur,ik ben bang dat de harde woorden zo over komen bij iemand die zoekende is....... |
Sorry, maar ik heb hier geen zoekende mensen gezien. Wel mensen die denken dat ze het weten (mijzelf incluis).
Wat dat uitfilteren betreft; dat is kennelijk gebeurd want ik vermoed dat Filia verbannen is. Typerend voor CM is dat het verbannen altijd in hetzelfde kamp plaatsvindt. Niet omdat dit de meest onverdraagzame types zijn.
Ik vind het uitfilteren zoals Bert het beschrijft een goed idee; CM pretendeert toch nog een christelijke site te zijn. In mijn beleving sluit dit expositie van andere godsdiensten (als waar of gelijkwaardig zijnde) uit. Als CM vindt dat andere religies een plek verdienen onder een christelijke vlag dan heeft ze in mijn ogen haar geloofwaardigheid als christelijke site verloren. En zal ik ook mijn lidmaatschap opzeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLEEN194
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:39
|
|
|
absoluut! laten we hopen dat hij op de goede plek zit nu!! dat is vooral belangrijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:01
|
|
|

sorry, dit was een test
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:07
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sorry, maar ik heb hier geen zoekende mensen gezien. Wel mensen die denken dat ze het weten (mijzelf incluis).
Wat dat uitfilteren betreft; dat is kennelijk gebeurd want ik vermoed dat Filia verbannen is. Typerend voor CM is dat het verbannen altijd in hetzelfde kamp plaatsvindt. Niet omdat dit de meest onverdraagzame types zijn.
Ik vind het uitfilteren zoals Bert het beschrijft een goed idee; CM pretendeert toch nog een christelijke site te zijn. In mijn beleving sluit dit expositie van andere godsdiensten (als waar of gelijkwaardig zijnde) uit. Als CM vindt dat andere religies een plek verdienen onder een christelijke vlag dan heeft ze in mijn ogen haar geloofwaardigheid als christelijke site verloren. En zal ik ook mijn lidmaatschap opzeggen. |
Blijkbaar kijken wij verschillend naar dit topic Natuurlijk moet CM haar christelijke karakter behouden maar daarmee houd je overlappingen en andersdenkenden niet tegen,dan creeer je een schijnwereld(wat internet op zich al is)Misschien voelen sommigen zich daar veilig bij en voor hen is dat fijn,voor mij is het niet interessant meer als er geen discussie en vergelijkingen meer mogelijk zijn(is dat niet de basis van evangeliseren?in gesprek gaan?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:09
|
|
|
Alleen als je url eindigt op .jpg krijg je hier een plaatje te zien Gerrit.......eg woar(ik blijf gewoon herhalen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:14
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Heel triest. Ik heb gehoord dat er wekelijks iemand op deze manier een eind aan zijn / haar leven maakt. Of dit aantal klopt weet ik niet, maar het strookt wel met de ervaring die ik heb tijdens het forensen. Schokkend. |
Ik las cijfers van ongeveer 200 mensen per jaar,4 per week dus Ik werkte vroeger op Licht en kracht in Assen(psychiatrie),dat lag pal aan de spoorlijn.......ze liepen er zo op.........bizar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Alleen als je url eindigt op .jpg krijg je hier een plaatje te zien Gerrit.......eg woar(ik blijf gewoon herhalen ) |
dat zag ik hierboven, maar daar zijn er niet veel van te vinden
bedankt, veel (fiets)plezier dit weekend
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 13:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:48
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik las cijfers van ongeveer 200 mensen per jaar,4 per week dus Ik werkte vroeger op Licht en kracht in Assen(psychiatrie),dat lag pal aan de spoorlijn.......ze liepen er zo op.........bizar |
JA het is helaas zo .... Het traject Wolfheze is er ook zoeen... Of ze springen daar van de brug of voor de trein...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:49
|
|
|
GERRIT603 schreef: | alternatief: schaapjes tellen nadeel: dan slaap je buiten want ik neem aan dat je geen paar honderd schapen in huis hebt (slechte slapers hebben er nl wel een paar honderd nodig)  |
Dat gemekker van die beesten zou me nog meer uit de slaap houden denk Overigens slaap ik normaal goed hoor alleen vannacht was het prut met peren..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:38
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Blijkbaar kijken wij verschillend naar dit topic Natuurlijk moet CM haar christelijke karakter behouden maar daarmee houd je overlappingen en andersdenkenden niet tegen,dan creeer je een schijnwereld(wat internet op zich al is)Misschien voelen sommigen zich daar veilig bij en voor hen is dat fijn,voor mij is het niet interessant meer als er geen discussie en vergelijkingen meer mogelijk zijn(is dat niet de basis van evangeliseren?in gesprek gaan?) | Dat is toch de functie van een forum? Als ik iets over een Dreambox wil weten ga ik naar het forum van Dreambox. Als ik daar alleen info vind over een AZbox mist het forum zijn doel. Het is heel vreemd dat mensen op deze site reclame lopen te maken voor yoga, en dat daar niet op ingegrepen is. Wat dat betreft steun ik de bijdrages van Carmen en Bert. Wat heel vervelend is, is dat de definitie van christen zijn heel vaag is. het is algemeen bekend dat bepaalde theologen niet meer geloven in Jezus. En toch moeten we ze christenen blijven noemen. Als ik kijk naar de bijdragen op dit onderwerp lees ik ook dat christelijk alleen maar een omhulsel is. Vaak is dat nog vermengd met een stevige dosis humanisme. Voor mij is een christen iemand die gelooft in Jezus kruisiging en Zijn opstanding. Verder geloof ik ook dat Hij de enige Weg is tot verzoening met God. Ook geloof ik dat Gods Woord heilig is en we die kunnen gebruiken als richtsnoer voor ons leven.Voor mij zijn dit de basisprincipes van het geloof. En voor anderen is dit al te hoog gegrepen. Hoe kan je christen zijn als je niet gelooft in Jezus???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Alleen , alleen als er heel serieus op wordt ingegaan.
Maar heeeeeel misschien morgen . 'k Zal er nog een dagje over nadenken of ik het wel of niet doe. |
We wachten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:50
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat gemekker van die beesten zou me nog meer uit de slaap houden denk Overigens slaap ik normaal goed hoor alleen vannacht was het prut met peren..  |
ach, je had tenminste wat te eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:51
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nou vannacht was klaas zeker bij steen Hij wist mijn huis vannacht niet te vinden  |
Nee, hij was hier echt niet....... ...........*zucht* Hij was hier daarom net wel ff, maar sorry zeggen voor het wegblijven? ho maar! Grrrrrrrrrrrrr, snertventje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:51
|
|
|
dubbel
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 6 september 2012, 14:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:52
|
|
|
GERRIT603 schreef: | alleen een paar borrels met hem, maar slapen als hij weg is
ps klaas vaak schijnt vreselijk te snurken als hij gedronken heeft  |
Och, dan snurk ik toch gezellig met hem mee?? Er moet hier nog een boom omgezaagd worden, misschien helpt het??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 14:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Shoarma of perenprut?? |
ze heeft het over perenprut
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:03
|
|
|
Ik vergelijk het even met een kerk die pretendeert de bijbel als hoogste goed en richtsnoer te hebben. Stel er loopt iemand binnen die zondags graag de diensten bijwoont en contacten aangaat. Die persoon denkt in cruciale zaken behoorlijk anders en rammelt voor velen ook aan de kern van de zaak. Doet dit dan af aan het karakter en de stijl van de kerk of is er een plek voor een ieder? Is dit een bedreiging voor datgene waar de kerk voor staat of zien we het als een plek waar we terecht kunnen met twijfels, zoektocht . Ook als christen kun je die hebben hoor, je bent niet gelijk geland, ook al weet je de kernboodschap en ben je een nieuwe schepping. Laat er asjeblieft ook ruimte zijn voor vragen en af en toe een pittige worsteling. Er is hier veel pluimage, de één formuleert het geloof anders dan ik maar kan hetzelfde bedoelen of juist mij aanvullen en andersom. Ik zie het als een verrijking en een aanleiding om het een en ander wat de revue hier passeert onder de loep te nemen. Zoals het onderwerp van dit topic, waar ik zoals ik al eerder opgemerkt heb mijn vragen en bedenking over heb en hierin mijn weg probeer te vinden. Ook een CM-er als IJsje gaf mij hierin nieuwe gezichtspunten die ik nog niet gelijk hoef te accepteren als die van mij.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 6 september 2012, 19:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:09
|
|
|
ANNA415 schreef: | Pek en veren Heb ik wat gemist  |
Heide, Daniel, Bert, Bart, Visser enz
als 1 (mannen)lid (op de goede manier opvatten) lijdt, lijden alle leden 
zie ook mevr. Steenje gisteravond 23.15
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 15:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:12
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vergelijk het even met een kerk die pretendeert de bijbel als hoogste goed en richtsnoer te hebben. Stel er loopt iemand binnen die zondags graag de diensten bijwoont en contacten aangaat. Die persoon denkt in cruciale zaken behoorlijk anders en rammelt voor velen ook aan de kern van de zaak. Doet dit dan af aan het karakter en de stijl van de kerk of is er een plek voor een ieder? Is dit een bedreiging voor datgene waar de kerk voor staat of zien we het als een plek waar we terecht kunnen met twijfels, zoektocht . Ook als christen kun je die hebben hoor, je bent niet gelijk geland, ook al weet je de kernboodschap en ben je een nieuwe schepping. Laat er asjeblieft ook ruimte zijn voor vragen en af en toe een pittige worsteling. Er is hier veel pluimage, de één formuleert het geloof anders dan ik maar kan hetzelfde bedoelen of juist mij aanvullen en andersom. Ik zie het als een verrijking en een aanleiding om het een en ander wat de revue hier passeert onder de loep te nemen. Zoals het onderwerp van dit topic, waar ik zoals ik al eerder opgemerkt heb mijn vragen en bedenking over heb en hierin mijn weg probeer te vinden. Ook een CM-er als IJsje gaf mij hierin nieuwe gezichtspunten die ik nog niet gelijk hoef te accepteren als die van mij. | Ik heb het niet over acceptatie van iedereen. Dat moet je als kerk altijd doen. Ik heb het over de vervaging en uitholling van het begrip christen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 15:55
|
|
|
JANS221 schreef: | Van het weekend 25 graden!!
(maar wat is het al vroeg donker.....) |
Over ongeveer twee weken is de nacht al net zo lang als de dag, en het wordt alleen maar erger. In november is het vaak ook nog nat, grijs en koud, al viel het mee het laatste jaar.
Thomas, houdt niet van november.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:09
|
|
|
Ja .... De christenen , die niet in de Godheid van Jezus geloven , de dominee in Zeeland , Klaas Hendrikse genaamd , die een boek heeft geschreven wat heet ......Geloven in een God die niet bestaat. Wiersinga , Kuitert , Den Heyer .....allen theologen ( nadruk op -logen ) die Gods almacht en grootheid met voeten treden. Wat is daar mis mee zullen de vrijzinnige broeders en zusters denken , waarom zou Hij de Enige God zijn?
Als we daar over gaan twisten of God wel God is en of Jezus wel God is en Uniek is .....dan is volgens mij ons geloof geen knip voor de neus meer waard.
De basis van het christelijke geloof is toch echt het geloof in God en Zijn Zoon Jezus als Uniek.
Ook een mooi onderwerp voor het Forum. Wat te denken van niet in God en Jezus gelovende theologen? En hoe is dit zover gekomen ?
Is dat de apostasie ,die reeds is voorzegd? de grote Afval ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:29
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Ja .... De christenen , die niet in de Godheid van Jezus geloven , de dominee in Zeeland , Klaas Hendrikse genaamd , die een boek heeft geschreven wat heet ......Geloven in een God die niet bestaat. Wiersinga , Kuitert , Den Heyer .....allen theologen ( nadruk op -logen ) die Gods almacht en grootheid met voeten treden. Wat is daar mis mee zullen de vrijzinnige broeders en zusters denken , waarom zou Hij de Enige God zijn?
Als we daar over gaan twisten of God wel God is en of Jezus wel God is en Uniek is .....dan is volgens mij ons geloof geen knip voor de neus meer waard.
De basis van het christelijke geloof is toch echt het geloof in God en Zijn Zoon Jezus als Uniek.
Ook een mooi onderwerp voor het Forum. Wat te denken van niet in God en Jezus gelovende theologen? En hoe is dit zover gekomen ?
Is dat de apostasie ,die reeds is voorzegd? de grote Afval ? |
2 Tim 3 schreef: | Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn. 2 De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. 3 Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten 4 en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, 5 ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, maar de kracht ervan miskennen. | Zou dat een criterium zijn: de kracht van God erkennen? Zijn scheppingskracht, Zijn opstandingskracht, Zijn overwinning over duisternis.... Gods scheppingskracht wordt onderuit gehaald door de evolutietheorie, Zijn opstanding wordt door mensen ontkend en overwinning over duisternis wordt lacherig afgedaan met: er is geen duisternis. Maar goed, wie geen licht kent weet ook niet van de duisternis. En laten we het eens hebben hoe de wonderen weggeredeneerd worden. Een bekend voorbeeld is de jongen met vijf broden en twee visjes. De vrijzinnige versie is: die jongen gaf het voorbeeld en toen hij het brood uitdeelde, deden anderen dat ook.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 6 september 2012, 16:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 16:59
|
|
|
Mooie bijdragen Carmen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 17:02
|
|
|
Ja Chat zo is het maar net. En de rede is verheven boven geloof. eigenlijk is het jammer dat vele mensen ziende blind zijn en horende doof. ik ervaar veel tegenwerking in de wereld. De mensen volgen hun gevoelens en hun eigen wijsheid. Dat is leidinggevend vandaag.
Niet de Almacht van God maar de Almacht van de rede en het gevoel..... Lijkt een tegenstelling op zich , maar toch is de hedendaagse mens gevormd door de wetenschap en laat zich leiden door gevoel.
En daarin past niet een God , die beslist , die oordeelt , die veroordeelt. Dat is niet wat men wil horen.
En idd er is altijd wel een slimmerik die weet hoe het wonder van de vissen en broden uitgelegd moet worden en dus eigenlijk geen wonder was , maar een oecumenische kerkdienst waarin alle geloven meededen en de mensen allemaal al brood en vissen bij zich hadden.
Zoals betaamt in een oecumene ..............
Enne Jezus was ook heel blij mt deze fijne gebeurtenis. Want ja , Hij was maar een mens he ? Dus ook hongerig .
|
|
Naar boven |
|
|