Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Die heb ik van je overgenomen, voor een appel en een ei.
 |
Mag ik komen zwemmen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:25
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Op mijn laatste CMdag is vandaag prachtig weer en veel zon. Hoe is bij het noorden? |
IN het noorden is het ook heerlijk weer!! Mooie blauwe lucht, en een lekker zonnetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:27
|
|
|
VISSER278 schreef: | Yep , Roelande treft het wel hè in onze provincie.  |
Het is gewoon waar...de meeste zonuren!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:28
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mag ik komen zwemmen??? |
Tuurlijk, altijd welkom. 
Maar ehm......toen ik hem openmaakte, merkte ik dat ie leeg was..... Zal hem dus moeten vullen met water.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Het is gewoon waar...de meeste zonuren!!!! |
Oke, dan is er dus toch nog IETS wat het leven in Zeeland dragelijk maakt....

|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:42
|
|
|
ik merk dat steeds weer naar voren komt dat we hier op het forem lief ,leuk en aardig moeten zijn,elkaar moeten respecteren etc.
bedenk dan wel dat we op een forem zitten van een christelijke site met dus een christelijk identiteit! we hebben het er al eerder over gehad maar dat maakt wel een behoorlijk verschil toch?
als dit een topic zou zijn over bv alledaagse dingen,wat niks met het christendom te maken zou hebben,zouden we hele andere gesprekken hebben,maar in dit topic gaat het er wel over of christendom en yoga samen gaan!
volgens mijn mening dus niet,en nog een aantal vinden dat merk ik,maar wat nog veel belangrijker is wat de bijbel daarvan zegt toch? tenminste...als je de bijbel en wat daarin staat hoog acht,maar als de bijbel sommigen al niks zegt,en ze zelfs God niet aanbidden,wat doen die mensen dan op deze site vraag ik me af??
het gevaar is als we lief,leuk en aardig voor elkaar zijn,dat alleen dat het belangrijkste is,en of men nou God wel aanbidt of niet,of men zich bezig houdt met religies die hun oorsprong bij afgoden vinden,de christelijke identiteit behoorlijk vervaagd.
wat is de identiteit van CM nou dan?lief leuk en aardig tegen elkaar doen? waar staan we hier nou eingelijk voor? ik denk als mensen zich hier thuis gaan voelen op CM die aan Yoga doen, het niet gezond meer is voor het bestaan van Cm.
hoe ver willen we gaan met ons 'respect' voor andere meningen? het is goed om een ander z'n mening te respecteren maar tot welke prijs? als zich hier op de site nu mensen zich gaan inschrijven die bv aan Wicca doen?(moderne hekserij) moeten die dan ook maar respecteren,en zorgen dat ze zich hier op CM lekker thuis gaan voelen? moeten op de 1e plaats zetten dat we lief ,leuk en aardig tegen die persoon doen,alles accepteren wat ze doen,of durven we ook nog te zeggen dat ze zich met verkeerde dingen bezighouden? of mogen we dat niet zeggen omdat we dan weer oordelen?
natuurlijk zal iemand die aan Wicca doet zeggen dat ze/hij niet alles doet wat bij Wicca hoort dus dan is het wel weer okay?
als iemand die aan Yoga doet hier 10 jaar geleden zich zou inschrijven,(als CM toen er al was)dan waren er veel mensen geweest die voor de christelijke identiteit zouden opkomen,maar dat is in de loop der jaren veranderd zo lijkt het. het is de trend van deze tijd dat we niet meer zo nauw moeten nemen met het geloof,wat voorop staat is kennlijk dat we lief ,leuk en aardig moeten zijn tegen iedereen. op straat kan dat zeker,of als je buren bent is dat geen probleem.
hier binnen de site,moeten we niet die trend volgen,en moeten we ervoor waken dat het straks niet All Religion Match gaat heten,want daar zijn we hard naar op weg heb ik de indruk.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 8 september 2012, 14:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jij zou toch niets meer zeggen las ik ergens? ;) |
mm..volgens mij heb jij dat ook al een paar keer beweerd toch?
ik heb het volgende gezegd :
'' ik laat het hier voorlopig even bij.'' daar staat dus niet dat ik stop met deze discussie toch? ik had toen even pauze genomen,om later de draad weer op te pakken.
hoezo Shanita,begin ik je te irriteren?
hehe..eindelijk dan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 15:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee, het blijft me verbazen de kennis die jullie hebben van yoga zonder er aan mee te doen......  |
onzin,ik hoef niet eerst alles te moeten meemaken om te weten of het het goed of fout is. de bijbel,-die jou niks zegt, maar mij wel- die waarschuwd me daarvoor,en dan weet ik het zeker dat het niet goed is.
ik moet zeker ook maar eerst boeddhist worden om te kunnen zeggen of het goed of fout is? of eerst gaan glaasje draaien voordat ik er over kan oordelen?
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 8 september 2012, 15:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 15:31
|
|
|
Dat je elkaar scherpt als ijzer met ijzer is alleen maar bijbels. Elkaar een beetje tegengas bieden en je mening verdedigen moet kunnen. Maar ik vind het apart hoe er geschermd wordt met dat er niet alleen maar lief en aardig gedaan hoeft te worden en vervolgens worden bepaalde bijdragen als doodnormaal beschouwd en moet men vooral de inhoud accepteren, namelijk de waarheid. Ik ben voor de waarheid, zeker weten. Maar waarheid zonder liefde klinkt toch hol.
En ik denk nog maar even aan een oude waarheid: confrontatie zonder relatie brengt frustratie. Zeker wanneer er vanuit irritatie (en oude vetes?) wordt gereageerd op elkaars visie kun je verwachten dat je elkaars taal niet meer verstaat.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 september 2012, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:05
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Kerken geprotesteerd ? de enigen die hebben geprotesteerd en ook zich hebben verzet waren de dokwerkers in amsterdam in februari 1941.
verder is er in heel nederland geen enkele poot uitgestoken door wie dan ook van de reguliere kerken. het is gemakkelijk om te waarschuwen van de kansel als daar geen consequenties op staan.
deze discussie is al zo ous als de oorlog zelf. en velen voelen zich persoonlijk beledigd als het ter sprake wordt gebracht.
ik en pieter hebben meer feiten dan alle lange tenen hier bij elkaar. nederland heeft bloed aan de handen , Joods bloed.
En uiteraard is het niemand zijn schuld. Maar de treinen en het transport naar de Hollandse schouwburg verliep voortreffelijk.
En ons koningshuis is net zo schuldig als de waffen SS. Een echte koningin was niet gevlucht en had zich voor haar nederlandse onderdanen , weliswaar van het inferieure ras , geplaatst.
Leg dat maar eens uit aan de families die vernietigd zijn. En je kunt vast in Amsetrdam in een Joods rusthuis wel iemand vinden die alles is kwijtgeraakt.
Ja ik laat het graag over aan de Rechter. En toch hoop ik dat jullie vriend Calvijn vervloekt is.
Antisemitisme is antisemitisme hoe men Calvijn en die andere , die Luther wil verdedigen. Maar wellicht stapt jullie God wel over jodenhaat heen? |
Je hebt gelijk Cortazar, er is een Schuld ten aanzien van de Joden, ook hier in ons land is er een collectieve schuld.
Het is waar, men heeft de treinen laten gaan en maar weinigen hebben heldenmoed betoond door zich te verzetten en in te zetten voor het Joodse volk. Corrie ten Boom bijvoorbeeld, uitgeroepen als "rechtvaardige onder de volken", heeft zich met haar familie ingezet en haar predikant riep haar vader ter verantwoording. Hij vond dat Casper ten Boom de overheid (de nazi's) moest gehoorzamen en dat dit ook bijbels zou zijn.. Joden helpen was not done volgens hem ... en in hoeveel gevallen zal dit zo gegaan zijn?
Nee, de God die ik ken stapt niet over Jodenhaat, wat rechtstreeks van de vijand van God komt, heen. Het is goed om hier een juist en duidelijk standpunt in te nemen. Ik houd mijn moeite met je duidelijke vervloekingen aan het adres van Luther en Calvijn, maar ik begrijp je standpunt zeker.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 september 2012, 16:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:07
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tuurlijk, altijd welkom. 
Maar ehm......toen ik hem openmaakte, merkte ik dat ie leeg was..... Zal hem dus moeten vullen met water....... |
waar is mijn 63.857.457.367.193.438.853.835.846euro en 12 eurocent gebleven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:23
|
|
|
[quote=MIEKE364]Een mooi fris, topic, Jans en een vraag waar ik ook weleens mee worstel....We zijn vijftigers en gevormd naar karakter en persoonlijkheid. Een nieuwe partner - een vreemde eigenlijk - in je leven toelaten zal veranderingen met zich meebrengen. Veranderen in die zin is vaak inleveren van wat je vertrouwd is en waar je je veilig bij voelt wat waarschijnlijk wel geleidelijk zal gaan maar toch...Als het samengaan natuurlijk gaat zal het nieuwe partnerschap in de tijd wel uitkomen op het samen nieuwe invulling geven aan een leven niet meer alleen en dan is het goed maar behoud van de eigenheid en tijd alleen doorbrengen zijn voor mij van belang. Uit ervaring weet ik dat iedereen dat van tijd tot tijd nodig heeft.
Mieke, mooie bijdrage! Een ander in je leven toelaten (zoals jij schrijft) is inderdaad meer dan de ander een aanvulling laten zijn op je leven. Je kunt dan samen een nieuwe invulling geven aan het leven. Maar dat hoeft niet ten koste te gaan van je eigenheid. De een kan de ander aanvullen en andersom, maar er is toch ook iets wat je samen deelt, waar je samen een nieuwe invulling aan geeft, iets gemeenschappelijks. God vond het ook niet goed dat Adam alleen was. Ik doelde er ook meer op dat er zoveel geroepen wordt van: je moet de ander vrijlaten, ik wil wel mezelf blijven, ik wil wel blijven doen wat ik nu ook doe. Op zich prima uitspraken, maar zodra je dat moet gaan verdedigen, is het niet goed, denk ik.
In het zonnetje kan je heerlijk liggen denken en dromen…………………..
(en Pieter: het woord ``vervulling`` vind ik heel mooi gevonden!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:43
|
|
|
GERRIT603 schreef: | waar is mijn 63.857.457.367.193.438.853.835.846euro en 12 eurocent gebleven  |
Tjonge zeg vooral die 12 cent he die mis je het meeste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:49
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oke, dan is er dus toch nog IETS wat het leven in Zeeland dragelijk maakt....
  |
IK blijf wel lekker in het midden des lands wonen... Heerlijk weertje hier en denk dat wij de minste regen hebben gehad hier dus tja wat is nu de mooiste provincie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | wat is nu de mooiste provincie  |
Fryslân, as ever..... 
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:53
|
|
|
GERRIT603 schreef: | waar is mijn 63.857.457.367.193.438.853.835.846euro en 12 eurocent gebleven  |
..................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:56
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Fryslân, as ever.....   |
Verkeerd Utrecht natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, ik heb over Cmmers gedroomd.. Nee hoor, heerlijk geslapen, was ik wel even aan toe......het is mooi weer, wat wil een mens nog meer......
Wat ik me wel afvraag? Hoe heeft Chatuliem geslapen???????  |
Pfff ik heb zelf belabberd slecht geslapen dus als ik me over iedereen druk moet gaan maken dan heb ik een dagtaak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:06
|
|
|
Bastiaan wou wat FEITEN hebben...
HELAAS heb ik wel wat feitjes voor je, Bastiaan. Ik hou het even kort:
Ten eerste support het PKN lid met ieder duppie in de collectezak voor Kerk in Aktie, de stichting Sabeel Nederland. Deze antisemitische stichting met 5 (!) pkn dominees in het bestuur doet er ALLES aan om Israel te vernietigen. PKN is tevens ondertekenaar van: In Vrijheid Verbonden. Het is inmiddels officiele PKN politiek om onze GOD gelijk te stellen aan de moslim-afgod. De PKN wrijft tegen de godlasterlijke islamheidenen aan als een krolse kater.
Pieter, PKN ouderling
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:08
|
|
|
Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad: veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een hele grote gevangenis in Leeuwarden - en nauwelijks daarbuiten. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel. Ze spreken zelfs Nederlands.....
Thomas, er is maar één echte elfstedentocht.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 september 2012, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pfff ik heb zelf belabberd slecht geslapen dus als ik me over iedereen druk moet gaan maken dan heb ik een dagtaak  |
je mot es wat vaker daten en minder piekeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:11
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een grote gevangenis in Leeuwarden. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel.
Thomas |
Duitsland ligt meer naar t oosten Thomas. Je weet wel, de kant waar de wijzen vandaan kwamen
en de hunnen, maar daar praten we niet over nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:15
|
|
|
In het kader van een ander topic hier, toch maar weer es omhooggehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:17
|
|
|
1962: De havenmeester van Grou had een beetje ruzie over het gedrag van een van onze oosterburen. Die was midden in de nacht gaan liggen en weigerde te betalen. De havenmeester kwam naar hen toe met de uitspraak dat er een tijdje geleden ook nogal wat Duitsers midden in de nacht kwamen en dat was hem nadien niet zo goed bevallen.
In het Fries klinkt het leuker, en bedenk dat ze met veel understatement spreken.
Thomas, die helaas moet toegeven dat hij wel graag in Duitsland is. Gezelliger dan de wat arrogante delen van Nederland, lol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:19
|
|
|
BERT168 schreef: | onzin,ik hoef niet eerst alles te moeten meemaken om te weten of het het goed of fout is. de bijbel,-die jou niks zegt, maar mij wel- die waarschuwd me daarvoor,en dan weet ik het zeker dat het niet goed is.
ik moet zeker ook maar eerst boeddhist worden om te kunnen zeggen of het goed of fout is? of eerst gaan glaasje draaien voordat ik er over kan oordelen? |
Onzin, jij praat van horen zeggen.....daar kan en moet je niets mee willen... Is net als met roddel, dat neem je dan ook voor waar aan omdat iemand dat zegt tegen je? Het is fijn voor jou dat jij zo goed weet wat goed en fout is in je leven en dat klaarblijkelijk ook nog netjes voor een ander in kan vullen. Moest een beetje denken aan het verhaal van de overspelige vrouw. Wat moet er met deze vrouw gebeuren? Jezus geeft als antwoord: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. De mannen dropen af zonder iets te zeggen......Wanneer Hij samen met de vrouw achterblijft zegt Hij:Ook ik veroordeel U niet..... Ik heb weleens gehoord dat de tekst boven dat hoofdstuk eigenlijk had moeten zijn: Jezus, en de afgang van de mannen...... Jezus heeft op momenten in de Bijbel de code, de tot dan toe geldende consensus in het religieuze-juridische systeem doorbroken........Heb je die stukken wel gelezen Bert of in ieder geval begrepen?
En als je je in de christelijke traditie verdiept ligt daar werkelijk een schat aan inzichten en praktijken waarmee je in aanraking kan komen met de Eeuwige......`
Wat jij doet is een soort macht proberen uit te stralen over wat een ander moet doen om een goed christen te zijn- volgens jouw normen dan-. En dan vind je ook nog dat dat het beleid van CM moet worden.....Arrogantie ten top als je het mij vraagt.......Wie ben jij om dat te vinden???? En als jij zegt dat de Bijbel mij niets zegt?????? De Bijbel is voor mij geen boek met oordelen, maar een boek vol woorden om stil te worden in de geest van God.....en dat neem jij mij niet af........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pfff ik heb zelf belabberd slecht geslapen dus als ik me over iedereen druk moet gaan maken dan heb ik een dagtaak  |
Was er ook niet dagvullend mee bezig Erika......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:34