Auteur |
Bericht |
|
VROLIJK575
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 20:49
|
|
|
[quote=ZEELAND736]Weet jij iemand die op grote voet leeft Josina???[/quote de mijne is een paar maten groter maar moet wel heren maat zijn]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 20:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou , komt ie dan.
Het gaat over een raam. Het lijkt of ie heel smerig is , vooral als de zon er op schijnt . Allemaal strepen. Maar hoe of wat ik er ook op boen , schoon probeer te krijgen ... niks helpt . Wat opvalt is dat het precies de 2 ramen aan de achterkant van de woning zijn. Het probleem is ... het zit niet OP het glas maar IN het glas. Ze hebben me ooit wel eens verteld dat het komt door het zoute water van de schelde wat overwaait met harde wind . Maar waarom wel bij mij en niet bij de buren? Een ander heeft wel eens gezegd dat er bij de bouw iets verkeerds gegaan is . Maar dat vind ik ook vaag. Misschien een schilder in ons midden die hier uitleg over kán geven? |
Vervelend hoor, net glas in je maag zitten, Enige wat ik kan zeggen met spoed naar de eerste hulp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:01
|
|
|
JOL252 schreef: | Nagenieten van deze warme dag. Eerst spektakel van Hond Speelt met Kikker aangezien (arme kikker) en nu tuinfakkel aan en nog even de stilte van de avond in me opnemen... ssst... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:05
|
|
|
Fraai, je plaatst dubbel maar hij zou ook mooi bij Taize kunnen.
Taize in het Nederlands is toch sterker he.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 13 september 2012, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:05
|
|
|
GERRIT603 schreef: | het ging over het verjagen van mannen bij het alleen-voor-vrouwen-topic |
Ik maar denken dat echte mannen niet zulke jankers zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:16
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik maar denken dat echte mannen niet zulke jankers zijn  |
Pfff, zodra er vrouwen in de buurt zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:28
|
|
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 14:45 [quote=JANE410]Zoals beloofd hier nog een verdere reaktie van mij. Ik vind het altijd mooi om andermans getuigenis te horen/lezen. Zie wel overèènkomsten dus ook daarom leuk om te reageren. Om te beginnen, ik heb voor jaren terug ook een tijd last gehad van hyperventilatie, durfde nog wel naar buiten maar ook een paar weken niet naar de supermarkt geweest, als ik in de rij stond werd ik zo beroerd. Gelukkig met gewoon dingen te doen waar ik angstig voor was is het na een tijdje wel overgegaan.
Ik heb een goede christelijke opvoeding gehad van mijn ouders (waar ik ze nu erg dankbaar voor ben) maar ik had toen zelf niet zoveel op met de kerk en het geloof. Begreep er niet veel van, geloofde wel in God maar daar bleef het bij. De wereld trekt ook enorm, je bent jong en het uitgaansleven is dan toch ook heel aantrekkelijk.
Hoe kan je een goede christelijke opvoeding hebben gehad, waar je je ouders nu nog dankbaar voor bent, en dan hyperventileren, niet zoveel op hebben met kerk en geloof, er niet veel van begrijpen. De wereld die aan je trekt(als je een goede christelijke opvoeding hebt gehad? Hoe kan dat? wel geloven, maar daar bleef het bij,...Ja, 'geloof alleen' staat ergens in de bijbel...
Na mijn trouwen ben ik nog zo`n 3 jaar naar de kerk gegaan en mijn toenmalige echtgenoot ook. En toen heb ik de kerk/God de rug toegekeerd, niet heel erg bewust maar het verwaterde en opeens ga je helemaal niet meer.
Dit rijm ik niet met je christelijke goede opvoeding waar je je ouders nog steeds dankbaar voor bent..
Een aantal jaren na mijn scheiding ging ik steeds meer naar christelijke programma`s kijken van de eo. Ik keek toen naar het programma de verandering en op een dag gebeurde er ook iets bij mij. Een man die niet geloofde vertelde dat hij op zoek is gegaan, hij voelde dat er meer moest zijn en ging verschillende gemeentes af op zoek naar God. Toen hij bij een evangelische gemeente kwam en de oproep werd gedaan om naar voren te komen, ging hij naar voren. Hij vertelde dat er een bliksem door hem heen ging van z`n kruin tot zijn tenen voelde hij dat. Deze man werd op dat moment vervuld met de Heilige Geest. Dus net zo ongeveer als jij het hebt ervaren.
Nou, ik ben zelf gaan geloven na een ongelovige jeugd waar ik niet eens wist wat kerst betekende en wie Jezus was, maar zonder blikseminslagen enzo hoor... In de bijbel staat dat ieder die gelooft ook gevuld is met de heilige Geest.. En niet het ondescheid die wordt gemaakt in groepen, ja, je gelooft wel maar ben je al vervuld met de heilige Geest?
Ik was helemaal onder de indruk van hetgeen hij vertelde en ik kon er niet omheen, ik geloofde wat deze man vertelde.
Ik geloof er geen barst van, dat er een bliksem door hem heenging...
Mensen kunnen gewoon gaan geloven door getuigenissen van anderen, zonder bliksems die dan door ze heen gaan...
De volgende dag stond ik in mijn woonkamer en keek naar buiten en opeens, het ging heel rustig, geen blikseminslag maar wel dat God er opeens was, m`n ogen werden geopend, opeens wist ik het zeker:GOD BESTAAT ECHT, Wow wat een mooi moment was dat, het mooiste cadeau in je leven om te krijgen.
Ja, dat moment heeft iedereen die eerst niet gelovig was en dan ineens wel.
Ik ben toen op m`n kniëen gegaan en heb vergeving gevraagd voor al mijn zonden die ik in het verleden gedaan had en heb Jezus aangenomen als mijn redder en verlosser. En we blijven wel zondigen maar als we die zonden oprecht belijden is er altijd vergeving voor.
Ja, je kan op je knieen, das een houding. Belangrijker is, of je het meent, en dan niet op je knieen, gewoon tijdens rustig zitten of liggen of tijdens bezigheden die niet veel afleiden psychisch.
Ik ben toen net als die man in dat programma op zoek gegaan naar een gemeente en heb belijdenis gedaan toen ik vijftig jaar was.
Da's mooi om te horen (Dan heb je gelukkig denk ik niet discussies van eerst gelezen hier, waarin ruzie's over dat doop door onderdompeling alleen geldt  Ja, ik denk God ziet het hart aan, maar daar waren de meningen over verdeeld...
Het is zeker goed om alles wat er in de bijbel staat serieus te nemen, Hij weet wat wij nodig hebben en de geboden geven ons bescherming, uit onszelf kunnen we niks, we zijn zo zwak en we hebben christus zo hard nodig. Mee eens! al zijn er zelfs! ook ongelovigen die van nature doen wat in de wet staat, Rom 2 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
De boze is er altijd op uit om ons te verleiden, daarom zo belangrijk om zijn woord te geloven.
Hier ben ik het voor een gedeelte mee eens. Je hoort zo vaak, ja 'de boze' dit, 'de boze' dat, te vaak naar mijn mening. en dan kan het gebeuren dat de eigen verantwoordelijkheid wordt afgeschoven. Dat men de boze de schuld geeft van dingen die niet goed gaan. Ik bedoel, je hebt natuurlijk ook het vlees, de oude zwakke natuur die trekt..Dat heeft dan met zelfdiscipline te maken om daar niet aan toe te geven. En niet, ja, de boze zorgde ervoor dat iemand dit en dat deed...Lekker makkelijk..
Ook een hele geruststelling dat Jezus de boze al heeft overwonnen, dat wij in Hem meer dan overwinnaar zijn. Dat geeft wel veel rust want zijn(de boze) aanvallen gaan wel door. We hoeven gelukkig geen angst te hebben, je hoeft JEZUS maar aan te roepen en HIJ is er. Ik had laatst een hele angstige droom en ik riep Jezus ik probeerde steeds harder te roepen, ik had geen geuid/stem in mijn droom, toen werd ik gelukkig wakker en wist dat Jezus er was.
Ik had ook een keer een angstige droom, me hart ging tekeer, toen ik wakker werd, nou had iemand in de andere kamer de radio met rustige mooie muziek aan, niet per se christelijk, wel EO, en toen ging ik daar naar liggen luisteren en werd ook zo rustig.
Bedankt voor de tip over biblianet, heel handig om teksten met uitleg zoeken.
Die gebruik ik ook vaak...
Filia, Gods zegen
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 september 2012, 03:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:35
|
|
|
BERT168 schreef: | na even het een en ander weer doorgelezen te hebben hier,merk ik dus dat Filia110 onze oude vertrouwde Solafide is?
die kapt er wel flink door zie ik,hou ik wel van!
ik zou zeggen Tjakkaaaa Filia!
 |
Quote: | ik zou zeggen Tjakkaaaa |
Welek idiote bekende nederlander zegt dat ook alweer steeds?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:39
|
|
|
geachte Bastiaan , ik begrijp dat je graag teksten ontleedt? en elke zin analyseert.
Ik neem niet terug dat er niets door de kerken is gedaan. Protest maken / aantekenen en allerlei papieren heldendaden leveren is geen kunst.
Dat is een mooie zin om te gaan anlyseren me dunkt.
Verder ga ik geen teksten aan halen van noch calvijn noch luther. me dunkt dat jij heel goed zelf de nodige literatuur kunt opscharrelen waarin de door mij vervloekte visie van beide heerschappen wordt duidelijk gemaakt.
Ik was er niet bij in 1500 nog wat dus je moet me niet euvel duiden dat wellicht niet alle woorden zo worden geciteerd als deze smeerlappen het hebben gezegd , maar zelfs in hun eigen talen staat er toch echt wat synoniem is met jodenhaat.
dat er allerlei verzachtende omstandigheden zijn en dat Calvijn itt Luther niet opriep tot het verbranden van synagogen en andere duivelse acties maar slechts fulmineerde tegen het volk omdat ze in zijn ogen een gevaar waren en niet deden wat hij zei en vond , is net zo verwerpelijk.
afgezien van de joden heeft dit zwijn van een Callvijn ( rijmt ) ook Miguel Servet en verraden en bekant zelf de brandstapel aangestoken.
Uiteraard is dat niet erg want ...........
Daarnaast zijn er nog andere mensen door hem de dood ingejaagd. En dat is geen geheime kennis maar gewoon te vinden in de boeken waaronder de boeken die in 2009 zijn uitgegeven , toen het helaas Calvijn jaar was. En met de loftrompet zou gaan steken op deze fantastische theoloog , maar over het hoofd had gezien dat hij verre van een zachtaardige persoon was , die geen haar beter was dan Alva , Torquemada en Hitler.
En het Calvijn jaar een beetje een bittere bijsmaak kreeg.
Dus : en de JODEN en dissidente denkers waren hun leven niet veilig in de mgeving van deze waanzinnige moordenaar en despoot.
Voor Luther is het zo dat hij geen mensen heeft verraden zoals calvijn wel heeft gedaan , maar que verwensingen de absolute kroon spande door een boek te schrijven over de Joden en hun leugens.
Ik ga dat boek niet analyseren hier , noch literatuur kritisch met jou doorspitten.
Dat genoegen laat ik volledig aan anderen over.
En om aan te halen wat Pieter al zei , we kunnen alle boeken en het hele internet er bij halen........
maar het lijkt mij evident dat de velen voor mij , die zich in C en L hebben verdiept , en tot dezelfde conclusie komen , echt wel een beetje meer tijd er aan hebben besteed dan jij of ik.
En hun oordeel is niet voor niets voor zowel C als L niet bepaald vrolijk en positief te noemen.
Laatst aangepast door
|
CORTAZAR588
|
op zondag 9 september 2012, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 21:51
|
|
|
dank voor alle reactie s !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | Vervelend hoor, net glas in je maag zitten, Enige wat ik kan zeggen met spoed naar de eerste hulp |
Kijk, en dat bedoel ik ....... 3 dagen gepiekerd zal ik wel , zal ik niet plaatsen omdat er vaak tóch niet serieus op geantwoord word. Gelukkig was er toch nog één wijze vrouw met een wijs antwoord die er wijs op reageerde. Leanne , nog bedankt.
Zo , dat was mijn laatste huishoudelijke vraag hier .
Ga een sinterklaaspak aan doen joh.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Visser een vriendin??????
Toch niet Zeeland? Ik denk maar even al schrijvend......, die woont wel vlak bij hem en houdt van vis Leeftijdsverschil moet kunnen toch? Visser heeft soms wel wat sturing nodig.... |
Goed lezen W-tje ...... ik had het wel over drie JONKIES.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat die maar lekker rusten. Ik hou van politiek, maar 30 debatten in twee weken is zelfs voor mij teveel om naar te kijken. Hoe meer ik er naar kijk, hoe onduidelijker het allemaal wordt... |
Dieptepunt vond ik Arie Boomsma die een discussie over de zorg leidde.......pffffff wat word ik moe van die man,heerlijk om naar te kijken( ) maar verder vond ik het slaapverwekkend......
Eerlijk gezegd word ik al die koppen zat.......op tv.......op reclameborden......al die neplachjes.......ze profileren zich het liefst als familemensen en zijn oh zo happy en optimistisch......het wordt tijd dat er weer eens echt gedebatteerd wordt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:14
|
|
|
Die Aad......wat een zeikerd eerste klas!En toch werpen de vrouwen zich aan zijn voeten,blijkbaar houden ze van een flinke dosis dramatiek.
Ik vond die mannen van Willem leuk.....sommige dan he.....tis toch zonde
Het was verbazend wat mensen op tv uitroepen over verliefd worden en de rest,begrepen ze niet dat half Nederland meekijkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:18
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Die Aad......wat een zeikerd eerste klas!En toch werpen de vrouwen zich aan zijn voeten,blijkbaar houden ze van een flinke dosis dramatiek.
Ik vond die mannen van Willem leuk.....sommige dan he.....tis toch zonde
Het was verbazend wat mensen op tv uitroepen over verliefd worden en de rest,begrepen ze niet dat half Nederland meekijkt? |
Aad was wel de enige die er netjes uitzag vond ik....Die andere boeren in hun fleecevesten vond ik wat minder..... Maar ik denk dat Aad met die jongedame van 36 aan de haal gaat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dieptepunt vond ik Arie Boomsma die een discussie over de zorg leidde.......pffffff wat word ik moe van die man,heerlijk om naar te kijken( ) maar verder vond ik het slaapverwekkend......
Eerlijk gezegd word ik al die koppen zat.......op tv.......op reclameborden......al die neplachjes.......ze profileren zich het liefst als familemensen en zijn oh zo happy en optimistisch......het wordt tijd dat er weer eens echt gedebatteerd wordt! |
Het was toch je mooiste moment?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Aad was wel de enige die er netjes uitzag vond ik....Die andere boeren in hun fleecevesten vond ik wat minder..... Maar ik denk dat Aad met die jongedame van 36 aan de haal gaat......  |
Ja die blouse stond hem goed,daar heb je gelijk in. Ach,hij wil kindjes en die kans heeft hij nu,ik hoop voor hem dat het een leuke dame blijkt te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het was toch je mooiste moment?  |
t zit hem in Arie denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:30
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Er is absoluut een relatie tussen God en de zon. Voor mij althans. Lees elke tekst er maar over na, beide zijn de enigen in hun soort en geven een warmte af waar je niet omheen kunt. Alhoewel, van de ene word je bruin en van de andere niet. |
God heeft de zon gemaakt

Ps: Jammer dat je weg bent, Ijsje, kon veel van je leren, heerlijke en goede bijdrages, en gelachen met je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:36
|
|
|
ANNA415 schreef: | t zit hem in Arie denk ik  |
Natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:41
|
|
|
ANNA415 schreef: | t zit hem in Arie denk ik  |
Uche uche........je moet toegeven,lelijk is hij bepaald niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:42
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Uche uche........je moet toegeven,lelijk is hij bepaald niet  |
En een christen ook toch???? Is hij niet wat te jong voor jou Leanne?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En een christen ook toch???? Is hij niet wat te jong voor jou Leanne????? |
Oeps,is hij erg jong?
kan iemand die man een proefabonnement geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En een christen ook toch???? Is hij niet wat te jong voor jou Leanne????? |
Blijft ze jong bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 22:49
|
|
|
ANNA415 schreef: | Blijft ze jong bij  |
9 jaar verschil maar.............en uiteraard voel ik me enorm jong.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 23:09
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Mag je wel flink wat extra vis vangen met 3 monden erbij om te voeden. Maar van harte hoor
 |
Ja , dank je wel hoor. 't is nie niks hoor. Gelukkig janken ze niet. Dat scheelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 23:14
|
|
|
JOSINA022 schreef: |  |
Sja , ik durf het Zeeland haast niet te vragen maar in principe zou ik genoeg hebben alleen aan die linkse . Zou me dat ook de helft aan verzendkosten schelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 23:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sja , ik durf het Zeeland haast niet te vragen maar in principe zou ik genoeg hebben alleen aan die linkse . Zou me dat ook de helft aan verzendkosten schelen?  |
Dat lijkt me toch wel Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 23:30
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sja , ik durf het Zeeland haast niet te vragen maar in principe zou ik genoeg hebben alleen aan die linkse . Zou me dat ook de helft aan verzendkosten schelen?  |
Past goed bij die rechter die je al hebt zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 23:55
|
|
|
Passen er geen 2 schoenen op je schoorsteenmantel dan? Wie weet krijg je dan wel dubbel......
|
|
Naar boven |
|
|