Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee hoor......ze zijn gewoon hoogst irritant.....maar gaat over geloof me.... |
ja lief is die van mij ook echt niet!!
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 16 september 2012, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:05
|
|
|
Bedankt zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ze WORDEN...niet lief...ze ZIJN het al....maar soms zien we dat niet...
Boeken vol...kan ik schrijven, maar dat wil je niet lezen... Wat ik je wel laat weten...de zoon waar ik het meeste zorgen om heb gehad...is nu 24... En lief??? Vreselijk lief! |
Ja , dat kan je makkelijk zeggen als ze niet meer thuis wonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:09
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nou......hij IS niet lief.......echt niet,zijn leven draait om luieren en geld.........maar hopelijk komt dat ooit.........(sorry,ik zeg het gewoon eerlijk,ik geloof er nl. niks van dat ik de enige ben die dat zo ervaart ) |
Nee hoor , heeeeeeeeeeeel herkenbaar. Liefst tot 12 uur op bed blijven liggen en te beroerd zijn om een stofzuiger door het huis te halen, laat staan z'n eigen kamer op ruimen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:16
|
|
|
Gezien alle reacties was de uitzending vanavond maar niks , denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , heeeeeeeeeeeel herkenbaar. Liefst tot 12 uur op bed blijven liggen en te beroerd zijn om een stofzuiger door het huis te halen, laat staan z'n eigen kamer op ruimen.  |
Ja je moet eigenlijk een bordje op zo´n tiener plakken + werk in uitvoering Hij is bezig iemand te worden en dat kost zoveel energie.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:22
|
|
|
................. waarom iedereen het hier nu al heeft over sinterklaas en pepernoten?
Hier in Zeeland was het vandaag nog volop zomers , nog lang geen 5 december iig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Slechtste moment van de dag, eigenlijk al eerder deze week...
Edwin Lensink, beter bekend als de waxinelichthoudergooier is weer opgepakt.
Je kunt in dat fascistische apenland aan de noordzee beter een meisje van 5 verkrachten en doden dan een waxinelichthoudertje naar de keunigin gooien. Zien jullie nu in wat voor rechtstaat we leven??? George Orwell schreef het al in zijn boek: alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn gelijker dan andere...
En het ergste is: over een paar dagen is het weer prinsjesdag, dan staan de wat minder gelijke dieren weer te zwaaien naar de dictator die hen dom en arm houd.
Word toch es wakker, dom volk !! |
Sjonge , dat koningshuis in Nederland zit je wel errugh hoog hè? Jij blij dat je hier niet meer woont.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:27
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | Mijn man (oud cmlid) heeft hele week bezig met ons huis verbouwing. Dat schiet lekker op  |
Als ie klaar is stuur je hem maar naar hier toe ....mag ie de schuur schilderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , heeeeeeeeeeeel herkenbaar. Liefst tot 12 uur op bed blijven liggen en te beroerd zijn om een stofzuiger door het huis te halen, laat staan z'n eigen kamer op ruimen.  |
Klopt Visser, want dan moeten ze weer ALLES doen.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gezien alle reacties was de uitzending vanavond maar niks , denk ik.  |
Nee hoor Visser, ik heb uiteraard gekeken...... Ik vind Jacob zo leuk, die bij homoboer Willem gaat logeren..... En Aad...pfff ik snap niet wat die vrouwen aan hem vinden.....hij bekijkt ze op de kookkunsten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gezien alle reacties was de uitzending vanavond maar niks , denk ik.  |
Ik heb het gemist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:46
|
|
|
Kijk...daar zeg ik nu van...
WAAR EEN MENS ZICH DRUK OM MAAKT!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:50
|
|
|
ROLF230 schreef: | Nog een gevonden:
Het is een feit dat een kleine geit meer schijt...dan een grote die aan verstopping lijdt. Klopt dat Hannah? |
Nee...die is anders Rolf...
Het is een feit... Dat een koe meer schijt dan een geit... Maar als die geit dat had geweten.... Had hij gegarandeerd meer gescheten....
(eigenlijk geen kreet maar gewoon een vies versje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 00:02
|
|
|
op welke leeftijd is dat over, willemijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 00:14
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee heb foto toegevoegd  |
waarom die zonnebril zwaar getafeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 00:27
|
|
|
ANNA415 schreef: | Zou ik m'n profiel moeten aanpassen?
Pietin zoek Piet of Kameleon vrouwtje zoekt stoere hagedis of Me, myselff and I zoeken multifunctionele man
 |
volgens mij moet het zijn: Pietin zoekt extra paard om al die pepernoten en chocoladeletters bij de CM-ers door de schoorsteen te kiepen nb moet een paard zijn zonder hoogtevrees en met een goeie tomtom (om al die adressen te kunnen vinden)
met volledig naam krijg ik maar 21 chocoladeletters
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 00:27
|
|
|
ROLF230 schreef: | Nog een gevonden:
Het is een feit dat een kleine geit meer schijt...dan een grote die aan verstopping lijdt. Klopt dat Hannah? |
hmmm, dat kan ik even niet checken momenteel, rolf; op dit moment hebben we namelijk schapen in de stal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 00:33
|
|
|
doe die laatste maar weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 00:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Juist ja dacht ik al!!! Totaal geen idee tegen wie die het heeft  |
wie de schoen past trekt hem aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 00:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | ................. waarom iedereen het hier nu al heeft over sinterklaas en pepernoten?
Hier in Zeeland was het vandaag nog volop zomers , nog lang geen 5 december iig. |
over 2mnd arriveert die ouwe vent alweer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 04:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45 JEANNETTE963 schreef: Heb een beetje meegelezen met dit onderwerp… Naar mijn idee is het weldegelijk mogelijk om te vergeven, ook wanneer diegene die jou beschadigd of gekwetst heeft niet zelf om vergeving vraagt.
Wie wil nou leven met bitterheid en boosheid in het hart? Je gaat toch niet 'vergeven' om jezelf een plezier te doen, maar omdat je het meent... Zou je dan geen slaaf van de onmogelijkheden van een ander worden
Sterkte, voor wie hiermee worstelt. Vergeving schenken is helaas een dagelijks ding…Net als vragen erom.
CARMEN: Dit herken ik Jeannette. Ik heb ook in mijn leven mensen vergeven die mij heel veel kwaad hebben gedaan. En daar hebben ze geen berouw van, sterker nog; ze staan me nog steeds naar het leven.
Ik kan dat best heel goed begrijpen.
Alleen, dat ik dat niet kon, maar wel moest, anders werd ik gezien als paria's in evangelische en aanverwante kerken, ja, dát stoot me tegen het hoofd...zeg ik om iemand te antwoorden 'dit en dat', is het eerste wat ik hoor: 'ja maar je hebt toch zeker wel vergeven heee?'
Jezus geeft niet alleen de opdracht om te vergeven, Hij geeft ook de opdracht om te "zegenen wie u vervloeken" en om te "bidden voor degenen die u vervolgen". Dit heb ik met Gods hulp in de praktijk mogen brengen.
Net zo goed als ik me in je kan invoelen, maar ja, misschien waren situaties anders, denken en voelen anders(iedereen denkt en voelt anders dan anderen).
Zo had ik graag gezien dat evangelische, pinkster, etc, mij ook zo in me waarde hadden gelaten, tis juist het wettische 'moeten' vergeven, wat van mensen robotten maakt...wat me tegenstaat, 'niet' dat iemand anders vergeeft als daar niet om is gevraagd.
Dit heeft mij vrede gebracht. En ik bid oprecht voor deze personen omdat ik weet dat zij er uiteindelijk erger aan toe zijn dan ik. Als zij zich ooit bekeren, zullen ze onder ogen moeten zien wat ze hebben aangericht. Dat neem ik liever niet van ze over. Als zij zich niet bekeren dan belanden ze op een plaats waar geen vergeving meer mogelijk is. Daar zullen ze eeuwig de consequenties van hun daden moeten dragen. En ik heb van deze plaats ooit een gedeelte gezien en ik gun het mijn ergste vijanden niet.
Ja, en buiten dat ik vind dat je het duidelijk uitlegt, ipv, het staat er, punt, kan ik me ook invoelen.
Als je weet dat God alle daden zal belonen en dat geen kwaad ongestraft blijft (als de dader Jezus niet als Verlosser heeft aangenomen), dan is het makkelijker om 'los te laten'. Vergeven is denk ik vooral: loslaten en aan God overlaten.
Bedankt voor je duidelijke uitleg!
|
Dus zo denk ik dat vergeven weer voor iedereen anders is. Ik ken siutaties, en ook voorstellen waarin ik vergeef en vergeven zou.
Maar ja, in mijn 'geval' zou het een farce zijn. (niets inhouden, grote grap(sarcastisch)
En ik denk dat het goed is als je elkaar daarin respecteerd, elkaars mening, en niet opdringen wat in groepen gebeurd.
Want voor mij is vergeven van 'harte weer omgaan met'.....Even los dat ik dat niet doe, omdat dader me uitlacht , kan lekker niets bewijzen en ja, wat ik wel kan bewijzen dat moet ik maar vergeven(letterlijk).
Nou zijn er gevallen denkbaar waar ik wel zou vergeven. Maar ja dan is er sprake van een hele andere situatie(s) dan hierboven. die situatie(s) noem ik niet vanwege privacy.
Ik denk elkaar respecteren, ene vergeeft wel, die en die redenen, of zegt de redenen niet voor privacy, en de ander vergeeft iets niet. kunnen totaal andere verschillende situaties zijn, en mensen voelen en zien dingen ook anders, komt er ook bij. Er is voor beide wat te zeggen.
Maar niet naar de letter, ja er staat dit, dus dat, neehee, staan voor alle gevallen teksten voor en dingen voor te zeggen. En het moet niet zo zijn dat een ander dat hier effetjes gaat bepalen voor een ander.
Net als met dat yoga, Occult roept een enkeling, hele vervolgingen, beschuldigingen alsof diegenen een kleuter is, en dan nog doe je zo niet is mijn mening, je berooft dan iemand van zijn integriteit wat nog veel erger is dan yoga.(voor zover yoga dan erg zou zijn natuurlijk), iig wat heel erg is....
Stel, je denk echt tis occult, dan heeft één keer iets duidelijk erover zeggen, als zijnde je mening, veel meer indruk als dat doorjengelen erover.
Heilige Geest overtuigd, of niet...
Je gaat toch ook niet bij een ongelovige lopen zeiken over de hel, moet je es kijken hoe snel die pleitte is....Dan laat je iemand niet heel, maar krijgt ie er juist nog veel meer afkeer van: zo van kijk die debiele christenen weer, want ja, zo denken ze over ons, en niet omdat ze het er niet mee eens zijn, nee doordat opdringerige, betweterige, zelfvoldane "jij gaat naar de hel als jij je nu niet bekeerd gedrag", en zo kan God het niet bedoelt hebben. De heilige Geest is zacht en vol respect.
Ik denk dat men voor dat negatieve evangelisatie gedrag men wel vergeving kan vragen...
Beter als het natuurlijk gaat, praten over het geloof, en niet van wil me gelijk, staat er, en dan ook nog in het OT, waarin aan lang niet alles wordt gehouden.
Het moet toch mogelijk zijn, om over homo's, doop oid te praten zonder dat de voor en of tegenstanders meteen zich aangevallen voelen. denk begrip veel belangrijker. en dan kan je ook een discussie hebben maar ja, met onderling respect voor gevoelens van de ander, dan lééf je het geloof.(ik doel hier ook op mezelf natuurlijk, ben ook vaak best té boos geworden..)
Ook met vertellen aan ongelovigen over geloof, dat is beter als dat natuurlijk gaat, natuurlijk. Dat doe ik iig wel, als toevallig er zich een situatie voordoet, waar ik het er anders ook over zou hebben. Over het geloof praten dus. Dat voelen mensen.
Zo weer lekker slapen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 17 september 2012, 08:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:05
|
|
|
Ssssssssssssssssssssst zeg dat nu niet, was net zo lekker rustig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | op welke leeftijd is dat over, willemijn?  |
Volgens mij als ze op zichzelf gaan wonen ... tot dan is het met polstok in hun kamer binnenkomen en handen voor je ogen, als je er even moet zijn...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 17 september 2012, 07:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | Op internet kwam ik de volgende oplossing tegen ...... HK 250 . Heb hier dus maar een proef van besteld. Kijken of dat werkt. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? |
Nooit van gehoord, wel van WD 50, maar ik denk dat dat niet gaat helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als ie klaar is stuur je hem maar naar hier toe ....mag ie de schuur schilderen. |
Heb je die nu nog niet gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:10
|
|
|
GERRIT603 schreef: | doe die laatste maar weg  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:12
|
|
|
GERRIT603 schreef: | over 2mnd arriveert die ouwe vent alweer  |
Zeg een beetje meer respect voor Sinterklaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:18
|
|
|
JOL252 schreef: | Volgens mij als ze op zichzelf gaan wonen ... tot dan is het met polstok in hun kamer binnenkomen en handen voor je ogen, als je er even moet zijn... |
en wasknijper op j neus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|