ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4523 4524 4525 4526 4527 4528 4529 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 08:20

JOL252 schreef:
Volgens mij als ze op zichzelf gaan wonen ... tot dan is het met polstok in hun kamer binnenkomen en handen voor je ogen, als je er even moet zijn...

zucht.............

vanmorgen; mama........wil je me helpen aankleden; ik heb al HELEMAAL mijn hemd aangedaan......... Geschokte, onthutste smiley Clown smiley

nog vijftien jaar te gaan.............. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 08:32

HANNAH810 schreef:
op welke leeftijd is dat over, willemijn? Twijfelende smiley

Nou eh, ken je het verhaal nog over mijn dochter en de windhoos in mijn huis??????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 08:58

Iets aan toegevoegd hierboven..
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 09:20

JOL252 schreef:
Volgens mij als ze op zichzelf gaan wonen ... tot dan is het met polstok in hun kamer binnenkomen en handen voor je ogen, als je er even moet zijn...

Ja ik heb er eentje bij die was zo'n smeerpoets had een bordje zwijnenstal op zn deur geplakt. Hij was al in de 20. Kocht een huis Ging samenwonen
Toen ik daar voor de 1e keer kwam zei hij;
ma je schoenen uit we willen het hier netjes houden!!
HAHA ik wist niet wat ik hoorde Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 09:21

HANNAH810 schreef:
op welke leeftijd is dat over, willemijn? Twijfelende smiley

das heel verschillend ligt aan het kind
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 09:23

VISSER278 schreef:
................. waarom iedereen het hier nu al heeft over sinterklaas en pepernoten? Boze smiley

Hier in Zeeland was het vandaag nog volop zomers , nog lang geen 5 december iig.

komt dat het sinterklaas snoep al weer in de winkel ligt Visser en de 1e speelgoed folder is ook al weer binnen
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 09:24

Mens heeft een vrije keus wel of niet geloven in Jezus Christus.
Ben je christen in Jezus Christus getuig je gelegen als ongelegen.
Vertel je iemand het woord wel en diegene komt aan de hemelpoort
in gedachte`s heb vele goede dingen gedaan alleen het wilde niet geloven
denkt op hem of haar manier te komen alleen wie Christus niet heeft.
Zegt Hij zelf gaat weg van Mij Ik ken u niet.

Rechtvaardig is Hij wel het doet Hem wel veel verdriet alleen de mens
heeft gekozen voor het niet juiste deel het heeft vele keren gehoord
van vele mensen die in Christus geloven die op hen pad kwamen vertellen
van die ene smalle pad alleen de mens had lust voor de brede pad van de
wereld op die manier mis je de inslag en staar je blind op geluk der wereld. Wereldse geluk alles doen wat niet mag in Gods ogen erop los leven is een armzalig leven. Wie die keuze maakt voor zich zelf heeft reeds gekozen.

Komt iemand op sterfbed te liggen en de mens gaat nadenken over het leven wat er allemaal is gebeurd het ziet in wat hij/zij heeft gedaan en daar berouw van krijgt kan het alsnog tot Christus komen. Verhard de mens van hart en die blijft halsstarrig vol houden nee ik wil niet in Christus geloven die heeft gekozen en blaast hem of haar laatste adem uit. Die mensen zijn reeds verloren en komen in de hades van vuur.
Heb vele buren, ouderen gekend toen ook ouderen verzorgt tot getuige te mogen zijn alleen men bleef voor zichzelf kiezen en niet voor Christus dan doet je dat als christen erg veel verdriet je gunt niemand de verderf niet.
De mens denkt eerst zien en dan pas geloven het moet eerst meemaken alleen dan is te laat en is de weg niet meer terug. Zo blijf je als christen voor je mede mens bidden in de hoop dat de mens inzicht krijgt in wat hij/zij doet je gunt hen ook het eeuwig leven. Want wie in Jezus Christus heeft van hart en ziel heeft het eeuwig leven.

Getuigenis te zijn is je taak als christen zijnde en ja mensen kunnen je daarin verlaten je verstoten je niet meer willen zien als vrienden. Je kan je baan daardoor verliezen je gaat een andere pad in samen met Christus. Hij is en blijft onze Vriend en die zal je nooit te nimmer in de steek laat je krijgt andere mensen op je pad broeders en zusters die evenzo als jou geloven in die ene Heere God. Loop je de wedloop van je leven en overwin je alle dingen door Hem wat tot eeuwigheid geeft.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:06

Genesis 28

Jacob vlucht naar Haran om daar een vrouw te zoeken. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom Isaak en Rebecca zo'n hekel hebben aan die Hethitische vrouwen? Ik dacht altijd dat het met hun godsdienst te maken had, maar de vrouwen uit Haran aanbaden ook afgoden (Rebecca steelt later zelfs een terafim). Wellicht was het toch meer xenofobie?

Isaak herhaalt nogmaals de zegen die hij al eerder over Jacob heeft uitgesproken. En God bevestigt deze zegen die Jacob dmv bedrog heeft verkregen in een droom in Betel. Overigens was deze belofte al door God aan Rebecca gegeven voordat Esau en Jacob geboren werden. Isaak ging denk ik tegen Gods woord in toen hij in eerste instantie Esau wilde zegenen.

Het is mij niet duidelijk hoe ik de actie van Esau moet interpreteren als hij er nog een vrouw bij neemt. Dit is zijn reactie op de wetenschap dat zijn ouders een afkeer hebben van Hethitische vrouwen. Maar hij neemt een dochter van Ismaël; dat is toch familie. Wellicht dat we dit als een tegemoetkomend gebaar naar zijn ouders moeten interpreteren? Hij had ook weer een geheel vreemde vrouw kunnen nemen.

Ik vind het apart dat Jacob denkt dat God op een speciale plaats aanwezig is. Misschien was dat vroeger ook wel zo in de oudheid. We leven nu in het tijdperk van het nieuwe verbond wat voor de gehele aarde geldt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 10:09
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:15

Laat de grootheid en heiligheid
van Zijn grote Naam vermeld worden
in de wereld die Hij geschapen heeft,
volgens Zijn wil en moge
Hij Zijn koningschap vestigen tijdens uw leven
en tijdens het leven van heel het Huis Jisraël
spoedig en binnenkort.
Zegt nu: Amen.
Moge Zijn grote Naam
geprezen zijn in alle eeuwigheid.
Moge geprezen, met hulde, roem en
hoogachting vermeld, verheven, verheerlijkt
en met extatische lof bezongen worden,
de Naam van de Heilige, die geprezen is,
boven alle uitingen van prijzen, gezang, hulde
en troost, die er in de wereld geuit worden.
Moge er vrede uit de hemel komen en leven,
voor ons en voor heel Jisraël.
Die vrede sticht in Zijn hoge sferen
moge ook vrede brengen voor ons en voor heel Jisraël.

(Vrije vertaling)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:17

AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:25

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:28

Klinkt goed Zwaan hoe jij het doet en met iemand samen gaat het ook makkelijker he zeker als het je moeder is Lachende smiley
Ik ben ook weer serieus bezig met kilo's kwijt raken doe ook een dieet met meer eiwitten en minder koolhydraten, dat werkt bij mij ook goed
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:36

CARMEN073 schreef:
Genesis 28

Jacob vlucht naar Haran om daar een vrouw te zoeken. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom Isaak en Rebecca zo'n hekel hebben aan die Hethitische vrouwen? Ik dacht altijd dat het met hun godsdienst te maken had, maar de vrouwen uit Haran aanbaden ook afgoden (Rebecca steelt later zelfs een terafim). Wellicht was het toch meer xenofobie?

Isaak herhaalt nogmaals de zegen die hij al eerder over Jacob heeft uitgesproken. En God bevestigt deze zegen die Jacob dmv bedrog heeft verkregen in een droom in Betel. Overigens was deze belofte al door God aan Rebecca gegeven voordat Esau en Jacob geboren werden. Isaak ging denk ik tegen Gods woord in toen hij in eerste instantie Esau wilde zegenen.

Het is mij niet duidelijk hoe ik de actie van Esau moet interpreteren als hij er nog een vrouw bij neemt. Dit is zijn reactie op de wetenschap dat zijn ouders een afkeer hebben van Hethitische vrouwen. Maar hij neemt een dochter van Ismaël; dat is toch familie. Wellicht dat we dit als een tegemoetkomend gebaar naar zijn ouders moeten interpreteren? Hij had ook weer een geheel vreemde vrouw kunnen nemen.

Ik vind het apart dat Jacob denkt dat God op een speciale plaats aanwezig is. Misschien was dat vroeger ook wel zo in de oudheid. We leven nu in het tijdperk van het nieuwe verbond wat voor de gehele aarde geldt.

Ja ik denk toch dat die nieuwe vrouw van Ezau bedoelt was om zn ouders gunstig te stemmen.
Als je bedenkt dat mensen toen niet de Heilige Geest inwonend hadden vind ik het wel logisch als Jacob zo schrikt van Gods aanwezigheid en dat aan DIE plaats verbind.
Jacob is hier super menselijk voor mij hij zegt tegen God ; als U met mij zal zijn en mij zal beschermen en zal voorzien in wat ik nodig heb en mij in vrede terug laat keren naar mijn vaders huis dan zal de Here(Jaweh?) mij tot God zijn

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 17 september 2012, 10:38
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:45

[quote=SHANITA130]Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45
Je gaat toch niet 'vergeven' om jezelf een plezier te doen, maar omdat je het meent...

Dat hangt ervanaf wat je onder "het menen" verstaat. Ik versta onder vergeving: het afzien van wraak. Het overgeven aan God. Loslaten. En dat kun je doen vanuit de wetenschap dat God degene is die rechtvaardig oordeelt en dat je het met een gerust hart aan Hem kunt overlaten. Dit heeft niets te maken met gevoelens. Als er al gevoelens bijkomen dan is het medelijden omdat ik weet dat het niet misselijk is om door God gestraft te worden.

God houdt van zijn kinderen en zal (uiteindelijk) niet ongestraft laten degene die zijn kinderen kwaad doet. Ik heb hier ooit 1 staaltje van mogen meemaken hoe God op bijzondere en bovennatuurlijke wijze direct ingreep toen iemand mij te na kwam. Na die tijd twijfel ik er niet aan of God ziet alles, en zal ooit afrekenen met ieder individu persoonlijk.

SHANITA: Ik kan dat best heel goed begrijpen.
Alleen, dat ik dat niet kon, maar wel moest, anders werd ik gezien als paria's in evangelische en aanverwante kerken, ja, dát stoot me tegen het hoofd...zeg ik om iemand te antwoorden 'dit en dat', is het eerste wat ik hoor: 'ja maar je hebt toch zeker wel vergeven heee?'

Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.

Ik herken wel wat jij zegt Shanita en ik vind het ook een hele foute benadering. Je kunt pas zo vergeven als je hier zelf, samen met God de ruimte voor gevonden hebt.

Zo had ik graag gezien dat evangelische, pinkster, etc, mij ook zo in me waarde hadden gelaten, tis juist het wettische 'moeten' vergeven, wat van mensen robotten maakt...wat me tegenstaat, 'niet' dat iemand anders vergeeft als daar niet om is gevraagd.

In je waarde laten is nog het minste dat je kunt vragen Shanita. Ze hadden er voor je moeten zijn. Ze hadden begrip moeten opbrengen voor jouw pijn en ze hadden je geborgenheid en een veilige plek moeten bieden waar je genezing kunt ontvangen.

Zelfs al zou je iemand helemaal vergeven; dat betekent nog niet dat de wonden die in je ziel geslagen zijn op slag verdwenen zijn. Dit heeft tijd nodig, en liefde van mensen die je vertrouwt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 10:55
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 10:51

ANNA415 schreef:
Nooit van gehoord, wel van WD 50, maar ik denk dat dat niet gaat helpen Clown smiley
Pssssssssstt, Anna??? Je bedoelt vast WD 40????............... WD50 is echt iets heel anders Knipoog smiley

En ik hoop dat die HK gaat helpen, Visser. .....

Steen, soms-kun-je-beter-in-een-iglo-wonen. Heb-je-ook-geen-last-van-matglas Clown smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 17 september 2012, 10:54
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:07

Hoe ist met stoppen met roken? Is dat nog gelukt?

Wat later dan gepland....maar we gaan ervoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:12

[quote=CARMEN073]

Bovennatuurlijk klinkt mij erg occult in de oren Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:15

Ik denk elkaar respecteren, ene vergeeft wel, die en die redenen, of zegt de redenen niet voor privacy, en de ander vergeeft iets niet.
kunnen totaal andere verschillende situaties zijn, en mensen voelen en zien dingen ook anders, komt er ook bij.
Er is voor beide wat te zeggen.

Maar niet naar de letter, ja er staat dit, dus dat, neehee, staan voor alle gevallen teksten voor en dingen voor te zeggen.
En het moet niet zo zijn dat een ander dat hier effetjes gaat bepalen voor een ander.

Net als met dat yoga, Occult roept een enkeling, hele vervolgingen, beschuldigingen alsof diegenen een kleuter is, en dan nog doe je zo niet is mijn mening, je berooft dan iemand van zijn integriteit wat nog veel erger is dan yoga.(voor zover yoga dan erg zou zijn natuurlijk), iig wat heel erg is....

Stel, je denk echt tis occult, dan heeft één keer iets duidelijk erover

zeggen, als zijnde je mening, veel meer indruk als dat doorjengelen

Een waar woord spreek je daar Shanita.....Jij begrijpt het!

En wat de hel betreft: mensen denken te weten dat anderen in de hel komen, wij moeten niet de fout maken om voor God te denken en te praten om de simpele reden dat wij niet weten wat God met ons voorheeft...............we suggereren als mensen graag van alles en baseren dat dan op Bijbelteksten die we zo lezen dat het ons uitkomt.......en nee, wij kunnen gelukkig niet bepalen voor de ander of die in de hel komt.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 17 september 2012, 11:30
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:16

ROELANDE345 schreef:
Ja ik heb er eentje bij die was zo'n smeerpoets had een bordje zwijnenstal op zn deur geplakt. Hij was al in de 20. Kocht een huis Ging samenwonen
Toen ik daar voor de 1e keer kwam zei hij;
ma je schoenen uit we willen het hier netjes houden!!
HAHA ik wist niet wat ik hoorde Lachende smiley

Dat is heel herkenbaar!!!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:22

ROELANDE345 schreef:
das heel verschillend ligt aan het kind

Roelande, mijn dochter ging verleden jaar backpacken en kwam nog een weekje bij mij wonen omdat ze haar woonruimte verhuurd had......Een windhoos door mijn huis....
Kom gezellig beneden inpakken betekent dat je met je bord op schoot moet eten omdat alles rondgezaait ligt omdat je nu eenmaal niet je hele leven in je backpack kan doen en dat wel wilt.........kom ik thuis uit mijn werk is het een gezellige boel met vriendinnen die afscheid komen nemen maar helaas hun kamerbewoonmanieren ook meenemen.........en zich aardig thuis leken te voelen in mijn huis........ Clown smiley
Toen zij terug kwam was ze er weer een week maar toen was ik veel te blij dat ze er weer was dus toen keek ik wat milder...... Knipoog smiley
Maar.....het was wel gezellig......enne zij was toen 24......dus Hannah, je hebt nog even....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:25

Heb net eens gek gedaan met mijn dieet lukt hardlopen ff niet
Was van plan dit dieet 6 weken vol te houden
Zag ik net de actie van curves 6 weken onbeperkt sporten voor 49,50eu.
Ga ik doen Clown smiley
Heb al eerder op curves gezeten maar ben eraf gegaan omdat ik het zo tam vond ging er niet eens van zweten. Mijn idee van sport is dat je flink moe wordt. Maar de centimeters vlogen er toen wel af! En dat het zo tam is is nu voor mij een voordeel, je hoeft daarna echt niet te douchen en t is maar een half uurtje per keer zeg met omkleden 40 min Dus das nog eens te doen voor 6 weken.
En daarna weer hardlopen Lachende smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 17 september 2012, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:28

ROELANDE345 schreef:
Heb net eens gek gedaan met mijn dieet lukt hardlopen ff niet was van plan 6 weken dit vol te houden Zag ik net de actie van curves 6 weken onbeperkt sporten voor 49,50eu. Ga ik doen Clown smiley
Heb al eerder op curves gezeten maar ben eraf gegaan omdat ik het zo tam vond ging er niet eens van zweten. Mijn idee van sport i dat je flink moe wordt. Maar de centimeters vlogen er toen wel af! Dus nog eens 6 weken doen

Als je er na 6 weken weer mee stopt kom je weer aan!

Je kunt m.i. beter een sport uitzoeken die je zo leuk vindt dat je'm de rest van je leven volhoudt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:31

[quote=SHANITA130]Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45
Je gaat toch niet 'vergeven' om jezelf een plezier te doen, maar omdat je het meent...

Carmen: Dat hangt ervanaf wat je onder "het menen" verstaat. Ik versta onder vergeving: het afzien van wraak. Het overgeven aan God. Loslaten. En dat kun je doen vanuit de wetenschap dat God degene is die rechtvaardig oordeelt en dat je het met een gerust hart aan Hem kunt overlaten. Dit heeft niets te maken met gevoelens. Als er al gevoelens bijkomen dan is het medelijden omdat ik weet dat het niet misselijk is om door God gestraft te worden.

Ja, ik heb afgezien van wraak, omdat ergens staat van God komt de wraak toe.
Ik heb 'het' ook losgelaten. Ja, ik had ff periodes hier dat ik het er teveel over had, maar door de band genomen, heb ik het losgelaten, wat niet wegneemt dat bij mij verdriet en boosheid blijft(waren toch me ouders, broer. mn broer en moeder waren zelf ook slachtoffer dus ander verhaal, zeker met me moeder, ja, me broer was nog weleens gemeen, zei ,me psych ook... heulen met vijand gedrag, gemeen pesten...zelfbescherming?).

Maar ja, kindermishandeling wordt overal ter wereld ontkend door eigen familie, dus iets universeels, wat overal zo is, zit mechanisme achter, zoals cognitieve dissonantie. en ook zelfde voor groot gedeelte mechanisme als in Hitler duitsland, 'wir haben es, zogenaamd nicht gewust...

Nou schreef Willem hier een heel goed stukkie met betrekking op dat God de wraak toekomt, zal het vanmiddag, vanavond, anders deze week ff opzoeken, iig zo snel mogelijk. Ik weet bijna zeker, het was die oudere Willem, want er zijn er 2.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 september 2012, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:32

CARMEN073 schreef:
Als je er na 6 weken weer mee stopt kom je weer aan!

Je kunt m.i. beter een sport uitzoeken die je zo leuk vindt dat je'm de rest van je leven volhoudt.

Die sport heb ik al Carmen alleen kon ik hem door een blessure al een half jaar niet goed doen. Maar inmiddels mag ik weer. En het is ook niet de bedoeling dat ik na die 6 weken weer net zo ga eten als daarvoor. Dan helpt het natuurlijk niks. Maar ik moet ff een quickstart hebben om jaren van jezelf verwaarlozen en emotie eten weg te werken.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:35

[quote=SHANITA130]

Ik heb eens een film gezien Die Weisse band en die liet zien dat kinderen die vroeger zo met de hel en verdoemenis zijn opgegroeid later de Hitlers werden van Duitsland......ik zeg het nu even simpel maar het was een heel indrukwekkende film......
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:38

CARMEN073 schreef:
Laat de grootheid en heiligheid
van Zijn grote Naam vermeld worden
in de wereld die Hij geschapen heeft,
volgens Zijn wil en moge
Hij Zijn koningschap vestigen tijdens uw leven
en tijdens het leven van heel het Huis Jisraël
spoedig en binnenkort.
Moge Zijn grote Naam
geprezen zijn in alle eeuwigheid.
Moge geprezen, met hulde, roem en
hoogachting vermeld, verheven, verheerlijkt
en met extatische lof bezongen worden,
de Naam van de Heilige, die geprezen is,
boven alle uitingen van prijzen, gezang, hulde
en troost, die er in de wereld geuit worden.
Moge er vrede uit de hemel komen en leven,
voor ons en voor heel Jisraël.
Die vrede sticht in Zijn hoge sferen
moge ook vrede brengen voor ons en voor heel Jisraël.

(Vrije vertaling)

AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:43

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk elkaar respecteren, ene vergeeft wel, die en die redenen, of zegt de redenen niet voor privacy, en de ander vergeeft iets niet.
kunnen totaal andere verschillende situaties zijn, en mensen voelen en zien dingen ook anders, komt er ook bij.
Er is voor beide wat te zeggen.

Maar niet naar de letter, ja er staat dit, dus dat, neehee, staan voor alle gevallen teksten voor en dingen voor te zeggen.
En het moet niet zo zijn dat een ander dat hier effetjes gaat bepalen voor een ander.

Net als met dat yoga, Occult roept een enkeling, hele vervolgingen, beschuldigingen alsof diegenen een kleuter is, en dan nog doe je zo niet is mijn mening, je berooft dan iemand van zijn integriteit wat nog veel erger is dan yoga.(voor zover yoga dan erg zou zijn natuurlijk), iig wat heel erg is....

Stel, je denk echt tis occult, dan heeft één keer iets duidelijk erover

zeggen, als zijnde je mening, veel meer indruk als dat doorjengelen

Een waar woord spreek je daar Shanita.....Jij begrijpt het!

En wat de hel betreft: mensen denken te weten dat anderen in de hel komen, wij moeten niet de fout maken om voor God te denken en te praten om de simpele reden dat wij niet weten wat God met ons voorheeft...............we suggereren als mensen graag van alles en baseren dat dan op Bijbelteksten die we zo lezen dat het ons uitkomt.......
Allereerst ben jij degene die iedere keer over het onderwerp begint. En ook in dit geval is het weer helemaal off topic. Ten tweede beschuldig je mij ervan dat ik niet open sta voor een andere mening. In de meeste gevallen doe ik dat wel, tenzij de Bijbel daar heel duidelijk over is. Maar vreemd genoeg vind jij dat niet voldoende. Je verwijt me zelfs van smijten met bijbelteksten. Als je op een christelijke site zit, is het heel gewoon dat je af en toe de bijbel op slaat. Voor veel mensen is dat de basis van hun geloof. Maar jouw houding verbiedt andere mensen om uit het Woord te citeren. Terwijl daar het antwoord ligt, nl. begeef je niet in occulte zaken. ik veroordeel je niet Wmijn. Dat heb ik vaker gezegd en dat meen ik. Wat ik echter wel veroordeel is je houding tegenover andere mensen die wel bijbelgetrouw willen zijn. Die worden door jouw gedrag zo'n beetje vogelvrij verklaard.
Je zegt, dat iedereen een verschillende interpretatie heeft over de bijbel. Over bepaalde teksten en theologieën ben ik het met je eens. Waar ik het niet mee eens ben, is dat dat een vrijbrief is om de bijbel maar aan de kant te leggen.
Interpretatie impliceert ook dat je het kent. Ik heb nog nooit gezien of gemerkt wat je precies over de bijbel denkt. Ik vraag me echt af of je die wel ooit gelezen hebt..
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:54

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst ben jij degene die iedere keer over het onderwerp begint. En ook in dit geval is het weer helemaal off topic. Ten tweede beschuldig je mij ervan dat ik niet open sta voor een andere mening. In de meeste gevallen doe ik dat wel, tenzij de Bijbel daar heel duidelijk over is. Maar vreemd genoeg vind jij dat niet voldoende. Je verwijt me zelfs van smijten met bijbelteksten. Als je op een christelijke site zit, is het heel gewoon dat je af en toe de bijbel op slaat. Voor veel mensen is dat de basis van hun geloof. Maar jouw houding verbiedt andere mensen om uit het Woord te citeren. Terwijl daar het antwoord ligt, nl. begeef je niet in occulte zaken. ik veroordeel je niet Wmijn. Dat heb ik vaker gezegd en dat meen ik. Wat ik echter wel veroordeel is je houding tegenover andere mensen die wel bijbelgetrouw willen zijn. Die worden door jouw gedrag zo'n beetje vogelvrij verklaard.
Je zegt, dat iedereen een verschillende interpretatie heeft over de bijbel. Over bepaalde teksten en theologieën ben ik het met je eens. Waar ik het niet mee eens ben, is dat dat een vrijbrief is om de bijbel maar aan de kant te leggen.
Interpretatie impliceert ook dat je het kent. Ik heb nog nooit gezien of gemerkt wat je precies over de bijbel denkt. Ik vraag me echt af of je die wel ooit gelezen hebt..

nee Chatuliem de Bijbel heb ik nog nooit gelezen, ik ken ook geen Hebreeuws en ik zuig alles wat ik zeg maar uit mijn duim......ik heb jaren theologie gestudeerd en dus absoluut geen Bijbelkennis opgedaan.....volgens jou dan......hoe beledigend kan je zijn????????
Het gaat mij er meer om wat mensen zelf denken over een bepaalde tekst en hoe ze die interpreteren en je moet niet te pas en te onpas -inmijn ogen- met Bijbelteksten wapperen maar dat komt natuurlijk omdat ik de Bijbel niet ken of een hele smalle Bijbel heb?
Fijn, weet ik dat ook weer.......jammer dat het onzin is wat je schrijft.....
En nee, ik ben de afgelopen tijd niet vogelvrij verklaard want al die aanvallen waren in de naam van de Bijbel toch? Dus geheel gerechtvaardigd?????
Wat ik als kritische vraag stel vind jij een aanval........maar andersom vind je het wel terecht?
En als iemand het over bovennatuurlijke zaken heeft mag ik toch wel vragen of dat niet occult is? Of kom ik dan te dicht bij?
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 17 september 2012, 11:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 11:58

ANNA415 schreef:
Ssssssssssssssssssssst zeg dat nu niet, was net zo lekker rustig. Boze smiley

Ik was juist blij dat hij erover begon...... Clown smiley
Zou Visser ook kijken?????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:00

[quote=WILLEMIJN232]Ja, 'bovennatuurlijk' kan van God komen en van de vijand.

Nou, ik kan me erg goed voorstellen dat je erg beledigd bent, want dat zou ik ook zijn als mensen steeds weer over je yoga begint.

Jeetje, voor jou voelt het goed, je zit toch geen dingen met geesten te doen zoals glaasie draaien, oid?

Ok, je kan idd een keer uitleggen waarom en wat je van yoga vind, een tegenstander van Yoga. Maar ja, blijf wel in de respect denk ik dan.
Wat jij regelmatig, toen het speelde naar je hoofd kreeg, vind ik verre van respectvol.
Daarom heeft de redactie dat onderwerp ook gewoon gesloten.

En, stel, yoga is echt niet ok, dan is het ook nog eens erg dom om zo te doen. als je elke keer tegen iemand zegt dat iets niet mag gaat ie het juist doen, onbewust.

Nee, ik heb niets tegen yoga, tegen het gedrag, hoe sommigen tegen je deden.

Ja, ik loop zelf ook te mieren tegen groepen, maar ja, ik wil waarschuwen voor hersenspoeling..en niet zo nodig me gelijk halen, wat onmogelijk is bij gehersenspoelde mensen.

Eigenlijk heel verdrietig, wat een schade er is toegebracht in de naam van God. Ja, wat dacht je wat er aan pegels binnenkomen, dan zou het leiders een rotzorg zijn, al gaat de hele gemeente op zijn kop staan, in de geest.

Ik doel oa over de dingen die jij bij Zijlstra zo goed opmerkte en onder woorden bracht!
Ja, ik kom zelf al wat jaartjes nergens meer, ik reageer heftig allergisch bij het woord 'evangelisch, en zeker bij 'charismatisch'. O, ja, en ook 'Pinkster'.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat daartussen veel gelovigen zitten.
Maar genept waar ze bijstaan. en ik wil pas gelovigen waarschuwen voor de desillusie en verbijstering en ontluistering....en jaren weggooien door als robot te leven en gedrag te kopieeren, en niet 'voelen'.
Ja, alleen als het de leiding uitkomt, voelen, bij een collecte bijvoorbeeld, moet je wel voelen dat als je veel geeft, in die collecte, God je daarom meer zegent, ja, die dubbelheid..
Ja, en halve waarheden...natuurlijk, als je dan kritiek hebt, kunnen gehersenspoelde leden en leiding zeggen ja maar dit en dat dat is wel waar....

Maar ja, kan wel zitten mieren van jaren vergooid daar beginnende op mijn 18de, na al een k@# jeugd, denk je de waarheid te hebben gevonden...

Maar ja, kijk, het leven is zo mooi, en ja, we leven nu eenmaal in een gebroken wereld.
Anderen zijn asielzoekers die na jaren worden teruggestuurd, of eindelijk een vergunning krijgen.
Anderen worden ineens erg ziek, twerwijl ze alles voor mekaar hebben.
Zo heeft iedereen zijn eigen 'kruis'.

Er zijn maar enkelen die idd een leven hebben zonder al te veel probs, of nagenoeg geen probs. En zelf zij, hebben ook hun dingen en verdriet, alleen ja, de een meer en anders dan de ander.

Dus, vandaag is de eertste dag van de rest van ons leven Knipoog smiley

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 september 2012, 12:08
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4523 4524 4525 4526 4527 4528 4529 ... 6194 Volgende
Pagina 4526 van 6194