ChristianMatch

Forum

BZV Topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4524 4525 4526 4527 4528 4529 4530 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:01

LEANNE226 schreef:
Ik heb het gemist Twijfelende smiley
Ik ook...maar tevens mis ik ook niets!!!
Ik kijk namelijk niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:02

[quote=SHANITA130]Zo is dat Shanita, en God rekent gelukkig naar zijn maatstaven en niet naar die van de mensen........ Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 17 september 2012, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:02

ZEELAND736 schreef:
Ik ook...maar tevens mis ik ook niets!!!
Ik kijk namelijk niet...

Dan weet je niet wat je mist!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:05

Yoga was een ander topic....
Mogelijk om daar misschien heen te gaan????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:07

ZEELAND736 schreef:
Yoga was een ander topic....
Mogelijk om daar misschien heen te gaan????

We hebben het toch helemaal niet over yoga? Of mis ik nu iets????
Ik reageerde op een opmerking over iets boven natuurlijks maar dat heeft toch niets met Yoga te maken?????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 17 september 2012, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:13

WILLEMIJN232 schreef:
nee Chatuliem de Bijbel heb ik nog nooit gelezen, ik ken ook geen Hebreeuws en ik zuig alles wat ik zeg maar uit mijn duim......ik heb jaren theologie gestudeerd en dus absoluut geen Bijbelkennis opgedaan.....volgens jou dan......hoe beledigend kan je zijn????????
Het gaat mij er meer om wat mensen zelf denken over een bepaalde tekst en hoe ze die interpreteren en je moet niet te pas en te onpas -inmijn ogen- met Bijbelteksten wapperen maar dat komt natuurlijk omdat ik de Bijbel niet ken of een hele smalle Bijbel heb?
Fijn, weet ik dat ook weer.......jammer dat het onzin is wat je schrijft.....
En nee, ik ben de afgelopen tijd niet vogelvrij verklaard want al die aanvallen waren in de naam van de Bijbel toch? Dus geheel gerechtvaardigd?????
Wat ik als kritische vraag stel vind jij een aanval........maar andersom vind je het wel terecht?
En als iemand het over bovennatuurlijke zaken heeft mag ik toch wel vragen of dat niet occult is? Of kom ik dan te dicht bij?
Knipoog smiley
Ik schreef dat ik het me afvroeg. Je komt wel over als iemand die de bijbel niet zo belangrijk vindt voor je dagelijkse leven. En jij vogelvrij verklaard? Vreemde voorstelling van zaken Willemijn. Ten eerste heb jij je persoonlijk betrokken in de discussie over yoga. Er was een algemene discussie gaande en die heb je naar jezelf toegetrokken. En je bent ook degene die voortdurend de discussie gaande wil houden en dan ook graag als slachtoffer. En je bent door niemand vogelvrij verklaard. En je veroorlooft daarmee ook, dat je anderen mensen kunt aanvallen. En dat is niet tegenover mij alleen, ik kan me een bijdrage herinneren, waarin je een ander drie keer beledigt.
Ik heb niet gereageerd op je bijdrage over bovennatuurlijke zaken. Dus ga dat nu niet gebruiken. Ik ging in op je litanie van klachten hoe je behandeld bent. Dat je er dan maar heel gemakkelijk overheen stapt hoe je anderen beledigd hebt vind ik buitengewoon laag.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:14

@ Zeeland: Het ging over de houding van sommigen naar Willemijn wat ik erg vind....

En nu, moet ik weer ff heel snel verder hier....

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 september 2012, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:19

ANNA415 schreef:
Zeg een beetje meer respect voor Sinterklaas Boze smiley

dat ....paard van hem heeft al een paar keer een gat in m'n dak getrapt, heb m'n dak nu al met groene zeep ingesmeerd Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:20

ANNA415 schreef:
Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

dat past beter bij jou Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:35

ZWAAN995 schreef:
Gods Woord is duidelijk genoeg
Lees en aanvaard Zijn Woord
Daar hoeven mensen meningen
niet er tegen op dat is het verhaal
uit z`n verband rukken water bij
de wijn doen smaakt het bitter

<><

Zwaan

Beste Zwaan, Gods woord is heel duidelijk. Maar of je het nou leuk vind of niet, ook jij interpreteert de Bijbel. Want jij kopieerde een stuk uit de Bijbel om te reageren op mijn stelling. Dus op 1 of andere manier heb jij met jouw interpretatie dit Bijbelgedeelte gekozen om te reageren op mij.

En je laatste twee regels ben ik het helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:35

GERRIT603 schreef:
dat ....paard van hem heeft al een paar keer een gat in m'n dak getrapt, heb m'n dak nu al met groene zeep ingesmeerd Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dom, dom, dom, dom, dom.
Dan krijg je dit jaar niet 1 gat, maar 2 gaten in je dak. Eentje van Amerigo die omdondert, én eentje van Sinterklaas die van zijn paard afkiepert......
Het is maar wat je ambieert........
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:36

CARMEN073 schreef:
Is het 'geloof' in het bestaan van een hel hierbij essentieel volgens jou?

Absoluut, Jezus wijst zelf ook op de hel. Ik geloof niet in een alverzoeningstheologie.
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:39

haha, is goed, ik volg wel
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:41

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:45

CHATULIEM619 schreef:
Ik schreef dat ik het me afvroeg. Je komt wel over als iemand die de bijbel niet zo belangrijk vindt voor je dagelijkse leven. En jij vogelvrij verklaard? Vreemde voorstelling van zaken Willemijn. Ten eerste heb jij je persoonlijk betrokken in de discussie over yoga. Er was een algemene discussie gaande en die heb je naar jezelf toegetrokken. En je bent ook degene die voortdurend de discussie gaande wil houden en dan ook graag als slachtoffer. En je bent door niemand vogelvrij verklaard. En je veroorlooft daarmee ook, dat je anderen mensen kunt aanvallen. En dat is niet tegenover mij alleen, ik kan me een bijdrage herinneren, waarin je een ander drie keer beledigt.
Ik heb niet gereageerd op je bijdrage over bovennatuurlijke zaken. Dus ga dat nu niet gebruiken. Ik ging in op je litanie van klachten hoe je behandeld bent. Dat je er dan maar heel gemakkelijk overheen stapt hoe je anderen beledigd hebt vind ik buitengewoon laag.

Je moet je niet zoveel afvragen Chatuliem..... en niet zo veel invullen want je slaat de plank wel erg mis steeds..heel misschien jezelf eens spiegelen wat jij allemaal doet en zegt?
En verder heb ik geen zin meer om met jou in discussie te gaan, is volstrekt zinloos en kansloos...dus ik wil je vragen mij ook niet meer lastig te vallen met al die verhalen over mij wat jij je afvraagt.......
En ik zou het ook op prijs stellen als ik in de chatbox in een serieus gesprek heb over genade jij er niet de hele tijd tussen schrijft dat ik de Bijbel niet lees en ken, hoewel ? Ik negeer het gewoon....
Het twaalfde gebod stel ik wat jou betreft in werking........als jij dat ook doet hebben we geen last van elkaar.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 17 september 2012, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:46

GERRIT603 schreef:

heb ik ook gedaan, maar das meer tegen landende ooievaars Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:48

PIETER649 schreef:
heb ik ook gedaan, maar das meer tegen landende ooievaars Coole smiley met zonnebril

Dan zul je ook geen boerenkool meer verbouwen, denk ik??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:48

FREEDOM929 schreef:
Absoluut, Jezus wijst zelf ook op de hel. Ik geloof niet in een alverzoeningstheologie.

Is dat zo.....ik heb geleerd dat het Hebreeuwse woord van hel Sjeool vertaald wordt naar graf...... En hel heeft ook wel de betekenis van opnieuw geboren worden.........je kan er dus veel kanten mee uit.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:55

WILLEMIJN232 schreef:
Je moet je niet zoveel afvragen Chatuliem.....heel misschien jezelf eens spiegelen wat jij allemaal doet en zegt?
En verder heb ik geen zin meer om met jou in discussie te gaan, is volstrekt zinloos en kansloos...dus ik wil je vragen mij ook niet meer lastig te vallen met al die verhalen over mij wat jij je afvraagt.......
En ik zou het ook op prijs stellen als ik in de chatbox in een serieus gesprek ben over genade jij er niet de hele tijd tussen schrijft dat ik de Bijbel niet lees en ken, hoewel ? Ik negeer het gewoon....
Het twaalfde gebod stel ik wat jou betreft in werking........als jij dat ook doet hebben we geen last van elkaar.....
Jij bent degene die voortdurend de discussie aanhaalt Wmijn. Wat voor zin had het om op dit topic daarover te beginnen? En als je dan weer met beschudigingen begint, kun je verwachten dat je daar antwoord op krijgt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:56

SHANITA130 schreef:
D

Net als met dat yoga, Occult roept een enkeling, hele vervolgingen, beschuldigingen alsof diegenen een kleuter is, en dan nog doe je zo niet is mijn mening, je berooft dan iemand van zijn integriteit wat nog veel erger is dan yoga.(voor zover yoga dan erg zou zijn natuurlijk), iig wat heel erg is....

Stel, je denk echt tis occult, dan heeft één keer iets duidelijk erover zeggen, als zijnde je mening, veel meer indruk als dat doorjengelen erover.

Heilige Geest overtuigd, of niet...

Als er iemand over Yoga begint dan is Shannita die de woord in de mond neemt we weten in hoe je daar tegen over staat als Willemijn het niet als kwaad en occult zien. Daar is een slotje op gekomen bij de topic christen en yoga door CM redactie.

Laat je als christen je niet op jutten om ermee in te haken Chatlium, Carmen en wie dan ook want dat is precies wat de duivel wil dat er strijd worden gevoerd.

Christian Match is een christelijke site met christelijke inhoud hoort dat erbij. Kan je niet achter staan na de C van Christelijk waarom zit je hier dan op deze site. Smiley die vol vragen zit

We mogen getuigenis geven alleen wil men het letter niet horen of zien word men meer blind en doof. Christus ziet het hart aan van de mens.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:58

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat zo.....ik heb geleerd dat het Hebreeuwse woord van hel Sjeool vertaald wordt naar graf...... En hel heeft ook wel de betekenis van opnieuw geboren worden.........je kan er dus veel kanten mee uit.....
Lees maar eens de gelijkenis Lazarus en de rijke man...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 12:58

ZWAAN995 schreef:
Als er iemand over Yoga begint dan is Shannita die de woord in de mond neemt we weten in hoe je daar tegen over staat als Willemijn het niet als kwaad en occult zien. Daar is een slotje op gekomen bij de topic christen en yoga door CM redactie.

Laat je als christen je niet op jutten om ermee in te haken Chatlium, Carmen en wie dan ook want dat is precies wat de duivel wil dat er strijd worden gevoerd.

Christian Match is een christelijke site met christelijke inhoud hoort dat erbij. Kan je niet achter staan na de C van Christelijk waarom zit je hier dan op deze site. Smiley die vol vragen zit

We mogen getuigenis geven alleen wil men het letter niet horen of zien word men meer blind en doof. Christus ziet het hart aan van de mens.

<><

Zwaan

Dat \zeg je mooi Zwaan: God ziet het hart aan van de mens........en niet de mensen zien dat aan........
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:00

ROELANDE345 schreef:
Ja ik heb er eentje bij die was zo'n smeerpoets had een bordje zwijnenstal op zn deur geplakt. Hij was al in de 20. Kocht een huis Ging samenwonen
Toen ik daar voor de 1e keer kwam zei hij;
ma je schoenen uit we willen het hier netjes houden!!
HAHA ik wist niet wat ik hoorde Lachende smiley

Dan móet er toch iets zijn blijven hangen van thuis...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:01

WILLEMIJN232 schreef:

nou lijkt me niet toegepast kunnen worden op bijv Markus 9; 43-48, Jezus spreekt meerdere keren hierover en je kunt er altijd duidelijk een oordeel in lezen. Zwaan heeft er een duidelijk stuk over geschreven bij vergeving
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:02

WILLEMIJN232 schreef:
Roelande, mijn dochter ging verleden jaar backpacken en kwam nog een weekje bij mij wonen omdat ze haar woonruimte verhuurd had......Een windhoos door mijn huis....
Kom gezellig beneden inpakken betekent dat je met je bord op schoot moet eten omdat alles rondgezaait ligt omdat je nu eenmaal niet je hele leven in je backpack kan doen en dat wel wilt.........kom ik thuis uit mijn werk is het een gezellige boel met vriendinnen die afscheid komen nemen maar helaas hun kamerbewoonmanieren ook meenemen.........en zich aardig thuis leken te voelen in mijn huis........ Clown smiley
Toen zij terug kwam was ze er weer een week maar toen was ik veel te blij dat ze er weer was dus toen keek ik wat milder...... Knipoog smiley
Maar.....het was wel gezellig......enne zij was toen 24......dus Hannah, je hebt nog even....

ja haha heel herkenbaar hoor
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:05

WILLEMIJN232 schreef:
Dat \zeg je mooi Zwaan: God ziet het hart aan van de mens........en niet de mensen zien dat aan........

Waarom pak je alleen het ene zin op want dat is wat mij regelmatig opvalt dat de inhoud uit het verband word gerukt en na eigen invulling word gegeven. Wat is de C voor jou van Christelijk zijn in Christus?
Wie is Jezus Christus voor jou in persoonlijk geloof Willemijn?

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:06

Waarom is het bij ons in Groningen zoveel goud, maar heb ik nooit de schat gezien????
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:10

CHATULIEM619 schreef:
Waarom is het bij ons in Groningen zoveel goud, maar heb ik nooit de schat gezien????

hahahaha, funny!

Goud?? het was-goud Knipoog smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 17 september 2012, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:13

ZWAAN995 schreef:
Waarom pak je alleen het ene zin op want dat is wat mij regelmatig opvalt dat de inhoud uit het verband word gerukt en na eigen invulling word gegeven. Wat is de C voor jou van Christelijk zijn in Christus?
Wie is Jezus Christus voor jou in persoonlijk geloof Willemijn?

<><

Zwaan

Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 september 2012, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:20

JOL252 schreef:
Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.

Vind ik een goed plan Jol! Hoewel de discussie die er nu ontstaan is ook erg interessant is; ik zal daar een nieuw topic over openen, dan kunnen we daar verder op dit onderwerp. Hoe om te gaan met de Bijbel.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4524 4525 4526 4527 4528 4529 4530 ... 6194 Volgende
Pagina 4527 van 6194