ChristianMatch

Forum

Vergeving
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4525 4526 4527 4528 4529 4530 4531 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:22

Dit was de laatste reactie die over het onderwerp Vergeving ging. Ik stel voor dat we hier nu proberen on topic te blijven.

Geplaatst: maandag 17 september 2012, 10:45

[[quote=SHANITA130]Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:45
Je gaat toch niet 'vergeven' om jezelf een plezier te doen, maar omdat je het meent...

CARMEN073
Dat hangt ervanaf wat je onder "het menen" verstaat. Ik versta onder vergeving: het afzien van wraak. Het overgeven aan God. Loslaten. En dat kun je doen vanuit de wetenschap dat God degene is die rechtvaardig oordeelt en dat je het met een gerust hart aan Hem kunt overlaten. Dit heeft niets te maken met gevoelens. Als er al gevoelens bijkomen dan is het medelijden omdat ik weet dat het niet misselijk is om door God gestraft te worden.

God houdt van zijn kinderen en zal (uiteindelijk) niet ongestraft laten degene die zijn kinderen kwaad doet. Ik heb hier ooit 1 staaltje van mogen meemaken hoe God op bijzondere en bovennatuurlijke wijze direct ingreep toen iemand mij te na kwam. Na die tijd twijfel ik er niet aan of God ziet alles, en zal ooit afrekenen met ieder individu persoonlijk.

SHANITA: Ik kan dat best heel goed begrijpen.
Alleen, dat ik dat niet kon, maar wel moest, anders werd ik gezien als paria's in evangelische en aanverwante kerken, ja, dát stoot me tegen het hoofd...zeg ik om iemand te antwoorden 'dit en dat', is het eerste wat ik hoor: 'ja maar je hebt toch zeker wel vergeven heee?'

Er heerst tegenwoordig een tendens waarbij men vaak meer meeleeft met de dader dan met het slachtoffer. Daders worden neergezet als 'slachtoffer' van hun slechte jeugd, verkeerde opvoeding, omstandigheden etc.
Maar zo kijkt God er niet naar! God houdt mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden. Een ieder is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt.

Ik herken wel wat jij zegt Shanita en ik vind het ook een hele foute benadering. Je kunt pas zo vergeven als je hier zelf, samen met God de ruimte voor gevonden hebt.

Zo had ik graag gezien dat evangelische, pinkster, etc, mij ook zo in me waarde hadden gelaten, tis juist het wettische 'moeten' vergeven, wat van mensen robotten maakt...wat me tegenstaat, 'niet' dat iemand anders vergeeft als daar niet om is gevraagd.

In je waarde laten is nog het minste dat je kunt vragen Shanita. Ze hadden er voor je moeten zijn. Ze hadden begrip moeten opbrengen voor jouw pijn en ze hadden je geborgenheid en een veilige plek moeten bieden waar je genezing kunt ontvangen.

Zelfs al zou je iemand helemaal vergeven; dat betekent nog niet dat de wonden die in je ziel geslagen zijn op slag verdwenen zijn. Dit heeft tijd nodig, en liefde van mensen die je vertrouwt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:27

JOL252 schreef:
Zullen we ons alsjeblieft met ons allen houden aan wat Christian Match nadrukkelijk heeft verzocht vorige week? Niet op de persoon spelen en niet aan elkaar lopen trekken.

Ik denk dat God God genoeg is om de mens te overtuigen van zaken die niet naar Zijn plan en wil zijn. Meningen mogen verschillen. Volgens mij en als het goed is belijden we hier met elkaar de waarheid dat Hij onze Maker is, een relatie met ons aan wil gaan en dat dit mogelijk is gemaakt door Zijn zoon. We mogen elkaar best herinneren aan wat er in het woord staat, en hoe je dit zelf verstaat, maar laten we elkaar zien als volwassenen die dit in hun eigen leven samen met God verder oppakken. En als je je echt ontzettend veel zorgen om de ander blijft maken... klop dan daarmee aan bij Hem en laat het verder aan Hem over.

Grote zorgen maak ik mij wel ja en bid dagelijks voor mijn mede mens dat er harten en ogen geopend mogen worden hun Jezus Christus zullen aannemen. Want als mens wil ik niet dat niemand niet verloren gaan maar dat men eeuwig leven erft de keuze is aan de mens zelf daar heb je gelijk in Jol.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:32

CARMEN073 schreef:
Vind ik een goed plan Jol! Hoewel de discussie die er nu ontstaan is ook erg interessant is; ik zal daar een nieuw topic over openen, dan kunnen we daar verder op dit onderwerp. Hoe om te gaan met de Bijbel.

Ben benieuwd Carmen na de nieuwe topic dan kunnen we daar verder praten aan de hand van de Bijbel.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:35

Hoe gaan we om met de inhoud van de Bijbel? Hebben deze woorden autoriteit en zijn het richtlijnen voor ons dagelijks leven?

Of kunnen we, zoals sommigen het zien, nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt te zeggen?

Hoe lezen we de Bijbel?
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:39

Ben je een goed mens?

http://www.youtube.com/watch?v=6PoonxnUtAA

Is een interessant filmpje Knipoog smiley

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:40

FREEDOM929 schreef:
Absoluut, Jezus wijst zelf ook op de hel. Ik geloof niet in een alverzoeningstheologie.

Hm, in mijn ogen is de alverzoeningstheologie niet verbonden aan de gedachte dat de hel niet bestaat.

Immers; als de hel niet bestaat dan kan er niemand verloren gaan. Als er niemand verloren gaat, hoeft er ook niemand gered te worden.

Als er niemand gered hoeft te worden had Jezus niet hoeven sterven....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:43

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat zo.....ik heb geleerd dat het Hebreeuwse woord van hel Sjeool vertaald wordt naar graf...... En hel heeft ook wel de betekenis van opnieuw geboren worden.........je kan er dus veel kanten mee uit.....

Smiley die vol vragen zit Deze heb ik zelf nog nooit gehoord. Ik vraag me af hoe dit dan wordt uitgelegd?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:51

ROELANDE345 schreef:
Die sport heb ik al Carmen alleen kon ik hem door een blessure al een half jaar niet goed doen. Maar inmiddels mag ik weer. En het is ook niet de bedoeling dat ik na die 6 weken weer net zo ga eten als daarvoor. Dan helpt het natuurlijk niks. Maar ik moet ff een quickstart hebben om jaren van jezelf verwaarlozen en emotie eten weg te werken.

Ah, oké. Succes ermee dan!

Het nadeel van sporten vind ik dat je er juist zo'n honger van krijgt... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:54

Waarom ik toch iedere keer alle pannenkoeken die ik wil bewaren... opeet Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:58

Is de Bijbel Waar?

De Bijbel Is Waar

http://www.youtube.com/watch?v=-dndtF3-ZMg&feature=related

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op maandag 17 september 2012, 14:33
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:06

JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Deze heb ik zelf nog nooit gehoord. Ik vraag me af hoe dit dan wordt uitgelegd?

Ik ken deze uitleg alleen vanuit het satanisme en voodoo praktijken.
Daar is het een inwijdingsritueel wat weliswaar 'wedergeboorte' heet, maar wat gebaseerd is op dierenoffers uit o.a. Leviticus. In werkelijkheid wordt de persoon die dit ondergaat ingewijd in het satanisme.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 17 september 2012, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:07

JOL252 schreef:
Dan kom je in de richting van het vagevuur terecht. Dat een woord andere betekenissen erbij heeft, wil dat niet zeggen, dat die betekenissen gebruikt worden in bepaalde teksten?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:12

CARMEN073 schreef:
Waarom ik toch iedere keer alle pannenkoeken die ik wil bewaren... opeet Smiley die vol vragen zit

Daar zijn ze toch ook voor??
Optie: volgende keer er een paar bij bakken? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:16

waar wil je ze voor bewaren Carmen. Ik heb zelf een aantal recepten waar voor ik pannenkoeken wil bewaren. Die bak ik dan altijd eerst hou ze apart en tegen de tijd dat de rest gebakken is kan ik ze inpakken en invriezen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:18

STEENTJE178 schreef:
Daar zijn ze toch ook voor??
Optie: volgende keer er een paar bij bakken? Knipoog smiley

Dat doe ik ook maar die eet ik ook op! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:22

CARMEN073 schreef:

Tja het moet mogelijk zijn om zoveel pannenkoeken te bakken dat je er een aantal niet meer kunt opeten. Kwestie van uitproberen
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:23

CARMEN073 schreef:
Ah, oké. Succes ermee dan!

Het nadeel van sporten vind ik dat je er juist zo'n honger van krijgt... Zieke smiley

Dank je!
Ja daarom kun mag je ook iets meer eten als je sport toch?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:24

CARMEN073 schreef:

Ohoh Verraste, verbaasde smiley ......
Pannenkoeken zijn dus eigenlijk gewoon tè lekker.........

tsja, uhm.... gewoon maar wat minder beslag maken dan??
Wat er niet is, kun je ook niet bakken, en kun je ook niet opeten......
Maar ja, dan heb je nòg geen bewaarpannenkoeken...... sjonge, moeilijke kwestie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:43

Weet dat mijn ma altijd foeterde op de zwijnenstal in mijn slaapkamer Knipoog smiley
En nu was ik nog heilig vergeleken bij vriendinnen Geschokte, onthutste smiley

Tja het is helemaal goedgekomen hoor, laat ze even een poosje in de kraamzorg gaan dan leer je wel een huishouden bestieren Clown smiley
Tis mij tenminste goed gelukt Knipoog smiley

En ja tot volle tevredenheid van m'n ma Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:45

Kent Hovind - Seminarie 4 - Leugens in de Lesboeken (NL)

http://www.youtube.com/watch?v=39fSYuIsyu8&feature=relmfu

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:45

GERRIT603 schreef:
wie de schoen past trekt hem aan Lachende smiley

Dan past tie dus echt niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:47

ANNETTE792 schreef:
Vanavond chinees, maar dan wel zelfgemaakt.
Vanmiddag eerst Kaffee mit Kuchen, bedankt voor het recept Erika, hij is echt heerlijk!

Heb er anders weinig van geproeft Boze smiley Knipoog smiley
Graag gedaan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:57

ERIKA129 schreef:
Weet dat mijn ma altijd foeterde op de zwijnenstal in mijn slaapkamer Knipoog smiley
En nu was ik nog heilig vergeleken bij vriendinnen Geschokte, onthutste smiley

Tja het is helemaal goedgekomen hoor, laat ze even een poosje in de kraamzorg gaan dan leer je wel een huishouden bestieren Clown smiley
Tis mij tenminste goed gelukt Knipoog smiley

En ja tot volle tevredenheid van m'n ma Knipoog smiley

je ruimt vast op als je weet dat je moeder komt..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:58

CARMEN073 schreef:
Ik ken deze uitleg alleen vanuit het satanisme en voodoo praktijken.
Daar is het een inwijdingsritueel wat weliswaar 'wedergeboorte' heet, maar wat gebaseerd is op dierenoffers uit o.a. Leviticus. In werkelijkheid wordt de persoon die dit ondergaat ingewijd in het satanisme.

Maar hoe verklaar je dan je eigen verhaal over de hel???? Jij bent er geweest en toch ook wedergeboren????
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:17

In het kader van de vele discussies op dit forum toch nog maar een xtje...

http://www.youtube.com/watch?v=XzSKSEcfcJc
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM929

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:31

CARMEN073 schreef:
Hm, in mijn ogen is de alverzoeningstheologie niet verbonden aan de gedachte dat de hel niet bestaat.

Immers; als de hel niet bestaat dan kan er niemand verloren gaan. Als er niemand verloren gaat, hoeft er ook niemand gered te worden.

Als er niemand gered hoeft te worden had Jezus niet hoeven sterven....

De alverzoeninstheorie gaat er vanuit dat er niemand verloren gaat, waardoor er dus ook geen sprake is van mensen die naar de hel gaan.

Jezus is trouwens niet de enige die naar de hel verwijst, op vele momenten in de Bijbel wordt er gesproken over de hel. CARMEN073, mijn antwoord op jouw vraag is in ieder geval ja, ik geloof dat er een hel is. Afgezien van dat ik ook niet in de alverzoeningstheorie geloof. Misschien had ik dat in mijn vorige reactie niet in 1 zin moeten noemen.

I.p.v.
Quote:
Absoluut, Jezus wijst zelf ook op de hel. Ik geloof niet in een alverzoeningstheologie.
had ik moeten zeggen: Absoluut, Jezus wijst zelf ook op de hel. Ik geloof -ook- niet in een alverzoeningstheologie.

Zo iets duidelijker?

Laatst aangepast door
FREEDOM929
op maandag 17 september 2012, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:33

Pffff..... stoppen met roken was makkelijker dan stoppen met pannenkoeken eten! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:34

ERIKA129 schreef:
Dan past tie dus echt niet Knipoog smiley

Btw; wie heeft mijn glazen muiltje gezien?? Ben em al een poosje kwijt...

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:36

ROELANDE345 schreef:
Dank je!
Ja daarom kun mag je ook iets meer eten als je sport toch?

Ja maar dan val je weer niet af?!

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 15:36

FREEDOM929 schreef:
De alverzoeninstheorie gaat er vanuit dat er niemand verloren gaat, waardoor er dus ook geen sprake is van mensen die naar de hel gaan.

Jezus is trouwens niet de enige die naar de hel verwijst, op vele momenten in de Bijbel wordt er gesproken over de hel. CARMEN073, mijn antwoord op jouw vraag is in ieder geval ja, ik geloof dat er een hel is. Afgezien van dat ik ook niet in de alverzoeningstheorie geloof. Misschien had ik dat in mijn vorige reactie niet in 1 zin moeten noemen.

ik geloof ook dat "die plaats" bestaat.
maar die is in oorsprong niet voor mensen bedoeld, maar voor de gevallen engelen.
Wel geloof ik, dat wanneer je je leven niet aan God weidt, je in de plaats terecht komt die bereid is "voor de duivel en zijn engelen".
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4525 4526 4527 4528 4529 4530 4531 ... 6194 Volgende
Pagina 4528 van 6194