| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:07
|
|
|
|
tja waar blijven nu die echte leuke geweldigge mannen hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:10
|
|
|
|
Woensdag 19 September, Psalm 108: 1-5; In U gerust.
Jazeker, u hebt gelijk: deze psalm hebben we al een keer gehad. Op 13 mei lazen we zo ongeveer dezelfde tekst, die ook in psalm 57 voorkomt. En in psalm 60 lazen we al wat we in het vervolg van psalm 108 zullen tegenkomen. Wonderlijk, zon psalm die twee delen uit andere liederen selecteert en aan elkaar plakt. Ik zit er niet mee. Het geeft ons een nieuwe kans om tot rust te komen. En dat al vroeg in de morgen! Dat wil zeggen: de dichter van deze psalm wil de dageraad wakker maken, spelend en zingend – zó gerust is hij in God. Heel de wereld mag het horen, alle volken wil hij in zijn vreugde laten delen. Van een ochtendhumeur heeft de dichter blijkbaar geen last. ‘Mijn lied begroet het morgenrood.’ Je vraagt je af: hoe komt zo’n man aan zoveel geestelijke energie? Je zou er jaloers op worden! Het antwoord geeft de dichter zelf: ‘Hemelhoog is uw liefde, tot aan de wolken reikt uw trouw.’ Misschien slapen wij daarom zo onrustig, zijn we dag en nacht in de weer met duizend en een dingen: omdat we die vriendschap van de Eeuwige, die liefde van de Allerhoogste maar niet in ons hart kunnen krijgen. Je wilt het wel, maar het lukt zo slecht. Steeds weer zijn er allerlei andere overwegingen die de gedachte aan Gods liefde blokkeren: twijfels, aanvechtingen, droombeelden, verleidingen, oude wrok en nieuwe woede. Badend in het zweet word je uit een nachtmerrie wakker. Het morgenrood roepen? De dageraad vervloeken, zul je bedoelen… Of zou ik het nog één keer proberen en zodra ik wakker word God loven in mijn lied?
Mijn hart is, Heer, in U gerust. Uw lof te zingen is mijn lust. Maakt, harp en luit, den Here groot. Mijn lied begroet het morgenrood. Ik breng mijn lof, o Heer, U toe onder de volken en ik doe in ieder land mijn psalm weerklinken, daar ‘k hemelhoog uw trouw zie blinken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:10
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | tja waar blijven nu die echte leuke geweldigge mannen hier  |
Geen idee, Petra. Zullen we ze gaan zoeken???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:11
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Geen idee, Petra. Zullen we ze gaan zoeken??? | ik zal es bij zoeken gaan kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:12
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ik zal es bij zoeken gaan kijken  |
Goed idee!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:15
|
|
|
|
winterpret: mijn koude tengels onder jouw warme trui. (loesje).
(en het is nog niet eens winter en ik heb al koude tengels...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATEL238
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:21
|
|
|
|
|
[u]wie gaat er naar de speed date in alphenalphen aan de rijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:21
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Goed idee!!!  | whaa haaa haaa zit net op pro ,iemand in klein zwembroekje ha ha.dan vraag ik me echt af eh, jezelf fotos in je pro zetten met klein zwembroekje ha ha maar es verder zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vandaag 3 keer uitgevloekt . Twee keer door een Pool en één keer door een Portugees. Verstaan doe ik ze niet maar wat ze zeiden begreep ik wél .  |
en dat het terecht was? begreep je dat ook? en ga je nou je leven beteren??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:26
|
|
|
|
| NATEL238 schreef: | | [u]wie gaat er naar de speed date in alphenalphen aan de rijn? |
ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRITTE417
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:34
|
|
|
|
regen (on)weer en hagel. en af en toe zon
Laatst aangepast door
|
BRITTE417
|
op woensdag 19 september 2012, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:34
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | winterpret: mijn koude tengels onder jouw warme trui. (loesje).
(en het is nog niet eens winter en ik heb al koude tengels...) |
Ik zoek nog een 'jouw warme trui'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:36
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik zoek nog een 'jouw warme trui'  |
joh, jij ook?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:40
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | het ECHTE MANNEN onderwerp is niet door een man begonnen. cf.
een onder werp zou kunnen zijn .... iets wat dus ook alleen door mannen becommentarieerd mag worden. zoals
Verschil man en vrouw en wat MANNEN daar van vinden. Waarom vrouwen soms zoveel problemen zien , die wij mannen niet zien. En dan geen open deuren en inkoppers van vrouwen, maar de visie van mannen.
Want mannen en vrouwen worden het nooit eens. niet over de onderlinge omgang , niet over prioriteiten stellen en nog veel meer. |
Ik heb hier is over na zitten denken, en kom tot de conclusie dat er in het Geloof, Geen verschil is tussen man en vrouw. Naar mijn inziens, vraagt Jezus hetzelfde, aan zowel de mannen als aan de vrouwen. ( misschien is het daarom wel zo rustig hierop deze topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:41
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | joh, jij ook? |
ja wat een toeval
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:45
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op woensdag 19 september 2012, 21:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:55
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | ik niet. |
Wat jammer, ik had je graag ontmoet. Wie weet een andere keer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:56
|
|
|
|
| SVEN797 schreef: | Ik heb hier is over na zitten denken, en kom tot de conclusie dat er in het Geloof, Geen verschil is tussen man en vrouw. Naar mijn inziens, vraagt Jezus hetzelfde, aan zowel de mannen als aan de vrouwen. ( misschien is het daarom wel zo rustig hierop deze topic. |
jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:58
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen. |
Leerlingen he, dan zullen mannen blijkbaar wat hardleerser zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:02
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Leerlingen he, dan zullen mannen blijkbaar wat hardleerser zijn  | ha ha ha, vandaar, vroeg me al af warom alleen mannen als leerling warom geen vrouwen, maar inderdaad begrijpelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:10
|
|
|
|
Wie oh wie wil uiterlijk januari 2013 met mij trouwen???
Dit ivm een renovatie aamme huis in februari waardoor ik wekenlang zonder douche, toilet, verwarming, voorgevel, asbest, riolering en electriciteit kom te zitten.
Zucht...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:15
|
|
|
|
| MIRRIE240 schreef: | | Wat jammer dat er zo weinig jongeren bij zijn! |
Sommige zien er nog uit of ze 25 zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:22
|
|
|
|
| Quote: | Ik denk juist dat de Bijbel daar niet voor gegeven is... De Bijbel is voor mij het lezen van Gods woord en daardoor stil te worden in de Geest van god.......... Het probleem in deze is ook dat er niets voor niets zoveel kerkgenootschappen zijn met allemaal hun eigen visie op de Bijbel...... |
Hoe ga jij dan om met een bijbeltekst zoals ik hierboven neerzette?
"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:35
|
|
|
|
|
Hoe mijn houding is tegenover de Heilige geest. Ik voel wel dat het elke dag anders is het leeft bij mij de ene dag meer dan een andere dag. Precies hoe je die dag in het geloof staat. En als ik begrijp van uit het Woord, dat God, Jezus en de Heilige geest een zijn , ben ik heel blij dat ik de Heilige geest heb mogen ontvangen met mijn doop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:57
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen. |
De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | ik niet. | Wat een heerlijk antwoord... Ik schoot ff in de lach... Oke...ik ben nog alleen, maar ook mij zie je daar niet...
Eten bij de chinees...trekt me meer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:05
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Sommige zien er nog uit of ze 25 zijn.... |
althans..................dat DENKEN ze........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:08
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Wie oh wie wil uiterlijk januari 2013 met mij trouwen???
Dit ivm een renovatie aamme huis in februari waardoor ik wekenlang zonder douche, toilet, verwarming, voorgevel, asbest, riolering en electriciteit kom te zitten.
Zucht...
 |
Ohoh, dat klinkt wel héél wanhopig ...... Joh, het kan hier soms binnen een aantal weken geregeld worden, maar of je dat moet ambiëren??
Ahum: welke ridderlijke man biedt zijn kasteel aan Carmen aan, zodat zij niet in de kou komt te staan? En ehm........wat die ridder dan zelf moet?? een echte bikkel kan wel een beetje kou trotseren.
Alternatief: welke ridderlijke man biedt Carmen een reis naar een exotisch oord aan in januari, zodat zij niet in de kou komt te staan??
Opties genoeg zo, dacht ik. nu maar hopen dat er een ridder toehapt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:14
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Idd geloof ik er ook niet in dat mensen "bekeerd" kunnen worden van hun geaardheid. In bepaalde kringen zijn dergelijke "bekeringen" wel populair, maar of het blijvend is?
Daarbij vind ik het typerend dat er gesproken wordt over bekeringen. Een bekering is m.i. iets waarvoor je kiest, wat tegen de Bijbelse normen ingaat, waarvan je in gaat zien dat het niet goed is, en er vervolgens tegen wil vechten. Bekering van homoseksuele praktijken kan m.i. dan ook alleen wanneer je daadwerkelijk toegegeven hebt aan je homoseksuele verlangens in praktische zin.
Maar terugkomend op de topicstarter: Ik geloof dat er geen ruimte is voor een homoseksuele relatie, voor christenen. Ik geloof wel dat er ruimte is voor homofiele mensen, ook binnen de kerken.
God heeft ieder mens uniek geschapen, en mag zijn wie hij/zij is. Maar tegelijkertijd is de Bijbel heel duidelijk over de relaties welke Hij bedoeld heeft, en welke Hij niet goedkeurt. Dat herleid ik niet alleen uit de "doemteksten" uit Lev. 18:22 en 20:13, maar meer uit de Bijbel als geheel. Telkens wordt daarin de relatie tussen man en vrouw als leidend en goed beschreven. Geen enkele keer wordt welke andere liefdesrelatievorm dan ook op een dergelijke manier beschreven.
Deze opvatting kan hard en pijnlijk overkomen, maar begrijp me goed wanneer ik daarom de homoseksuele praktijk als niet-Bijbels onderscheid, maar de homofiele/homoseksuele mens als broer/zus kan erkennen. Als mens zal ik de "homo" nooit afwijzen. En volgens mij mag dat ook niet. |
dat heb je heel mooi gezegd Steentje,heb ik niks aan toe te voegen.
|
|
| Naar boven |
|
|