ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SVEN797
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SVEN797
Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 00:12
BerichtOnderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...
 
LAVERDE524 schreef:
Dit stuk dat ik geplaatst heb is een kort vertaalde stuk van een afrikaner boer, en ben er zeer zeker mee eens van wat hij heeft neergezet op facebook. Want het zijn de werken die je brengt via de vruchten van de Heilige Geest.

Maar iets anders wat me nogal opvalt. Hoe kan het dat die duizenden boeren van zuid afrika veel enthousiaster zijn dan de hollanders? Als ik de reacties lees, en niet alleen hier, maar ook op de wereldse community websites, dan zie ik weinig verschil. Ik vind het vreemd op zich waarom die afrikaner boeren veel liefelijker en vriendelijker zijn onder mekaar en de hollanders daarentegen doen en reageren hufterig naar mekaar toe. Hoe kan dat? Hoe meer ik de reacties hier lees hoe meer verstijfd ik sta van de reacties, vergeleken met wat ik altijd van mijn boerenvolk van zuid afrika hoor. Ik krijg gewoon kriebels en angst van mijn eigen hollandse volksgenoten.

Onze goede vriend en voorganger uit België zei me gisteren nog; we kunnen nog beter verhuizen naar zuid afrika toe, daar is het beter te vertoeven onder onze volksgenoten daar dan hier. Het is omdat ik het geld er niet voor heb voor emigratie, maar anders...? Ik sta echt verbaasd te kijken naar de reacties van iedereen hier, en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag. En dat iemand probeert te beweren dat ik eenzaam ben, dat is me toch een woordenzin dat niet helemaal waar is. Ik ben het alleen zijn allang gewend geraakt waardoor ik daarin niet beter weet dan dat. Dus dat ik eenzaam ben klopt niet helemaal, want ik ben dat niet. Ja in geloofs opzichte dan voel ik me wel eenzaam. Maar wij zijn bijwoners en vreemdelingen op deze aardbol toch? Dat is heel normaal.

Maar goed, ik heb de toestand nu onder het hollandse volk nu van 2 kanten bekeken, het gelovige deel van het hollandse volk en het ongelovige deel en ik ervaar in beiden geen verschil, en dat is een verschil ten opzichte van het afrikaanse boerenvolk, want daar ervaar ik totaal geen hufterigheid, als ze ergens niet mee eens zijn zeggen ze het gewoon maar niet op een hufterige manier. Maar goed, ik heb mijn onderzoek hierin ook weer afgerond. Deze aanmelding op CM was meer een onderzoek dat ik doe om te zien hoe het gesteld is met het gelovige deel van het hollandse volk.

Moge de Here van Israël een ieder zegenen hier.

Vriendelijke groet,

Kapitein SJ. van der Naalt - EEK

Ik denk dat Nederlandse Christenen, burgers, boeren en buitenlui niet in sprookjes geloven, en ik vind het heel jammer dat je elke Christelijke Hollander bestempeld als hufterig met een belgishe voorganger en heel vreemd dat boeren uit Zuid Africa veel liefelijker en vriendelijker zijn, is dat vriendelijk zijn tegen iedereen of alleen tegen elkaar in Zuid Africa?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
PIETER649 schreef:
en jij denkt dat als God de bedoeling heeft dat die persoon nog tot bekering komt, Hij dit niet voor het executiemoment zal laten gebeuren??
denk jij echt dat als die persoon voor de rechterstoel komt dat God zegt: ow zonde dat ze je al geexecuteerd hebben... Ik had nog n ander plan met jou...

Naast de Heere Jezus hing een moordenaar die genade heeft gekregen tijdens zijn kruizeging, je kan niet zeggen dat het niet of nooit zal gebeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:21
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
PIETER649 schreef:
neem maar een dubbelle dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

de doodstraf word wereldwijd vooral in landen met linkse politiek uitgesproken.. met het maoistische China voorop...

Dan is er als Christen, nog een hoop werk te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
PIETER649 schreef:
klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?

Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken.
Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.

Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven.

Maar dat neemt nog steeds niet weg, dat het OOK anders kan.


Laatst aangepast door
SVEN797
op woensdag 17 oktober 2012, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:27
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
omdat jullie het weer helemaal op de persoon spelen.
Ja ik zou dat kunnen.

Ik zou een verrader kunnen executeren.
Een kindermoordernaar een dodelijke injectie toedienen.

Wat deed de Profeet met Koning Agag?
Toen Saul hem in leven liet?

Hij hieuw hem in stukken ......

Was Samuel toen een moordenaar ?
Ja absoluut.

Het nieuwe Testament laat zien dat het ook anders kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:28
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:


Wat bedoel je nou precies met het woord.... effectiever, in je eerste zin?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
SJAOULSKI206 schreef:
Broeder Pieter,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou willen paar punten verhelderen omdat misschien heb ik me eerder niet goed uit gedrukt.
- De Naam Yeshua ipv Jezus: Ik geloof ook al heeft de Romeinse en Griekse versie van het Geloof Zijn Mooie en Heilige Naam gewijzigd in iets van een Heidense taal, dat Hij als een Jood is geboren en als een Jood heeft geleefd. Waarom wijzigen we Zijn Naam? Wie heeft die macht Gekregen? Is het niet in de Evangelie genoemd dat de Eeuwige door Zijn Engelen aan Maria en Jozef heeft ge-openbaard dat Zijn Naam Yeshua zal zijn. Ik geloof niet dat Maria en Jozef hebben toen te horen gekregen dat het Jezus zou zijn! Want ze waren Joods en spraken Hebreeuws en Aramees, maar zeker geen Grieks of Latijns.
- De Heilige Geest van de Eeuwige: Zijn Geest is de reden dat wij kunnen Geloven terwijl we niets hebben gezien. Dat is niemand vergeten. Maar Onderdeel van het Woord is dat de Eeuwige samen met Yeshua en Zijn Geest EEN zijn. Dus als ik over de Eeuwige spreek dan heb ik over de Eenheid van de VADER, Yeshua en Ro'ach HaKodesj.
- Ik LEEF in Zijn Genade en met Zijn Geest sinds Hij mij riep uit de onwetendheid en mijn hand heeft vastgehouden om samen met Hem te wandelen en te groeien. Ik Leef niet voor een wet, maar uit mijn liefde voor HEM die alles overtreft ben ik zelfs bereid de dood tegemoet te gaan. Dus hoe veel minder is het om heel dichtbij HEM te komen door gewoon de Woorden van mijn Papa en Heer te volgen en te doen? Ik word niet behouden door Iets te Doen. Nee, Daar heeft HIJ voor gezorgd door Zijn Liefde en Genade. Maar ik wil het doen als uiting van mijn liefde voor HEM. Dus beschuldig mij niet in wetticime als je mij niet kent broeder. Ik durf te zeggen dat menige anderen als zij hebben doorstaan wat ik voor HEM heb doorstaan, waren nooit verder gelopen met de Eeuwige en waren al heel lang af gehaakt.
In Zijn Sjalom laat ik je,
Sjaoul

Je hebt gelijk, indiezin met de komst van Jezus, en het nieuwe testament is er genade gekomen voor alle mensen joden en heidenen . En in die tijd was het latijns een wereldtaal, en is het logisch dat het ook in het latijns geschreven is, aangezien dat ook zij de genade hebben gekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:35
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
tja
dan kunnen we meteen alle rechtbanken etc afschaffen.
Ook de rechterlijke macht is er om orde te houden.
In het oude testament of het eerste testament zoals de joden zeggen waren er Richteren die naast het leiden ook rechtspraak betrachtten.

En ook in het Joodse denken is de rechtspraak niet weg te denken.

Als je zegt dat God alleen oordeelt , dan is dat zo ......maar totdat God definitief oordeelt , zul je als maatschappij toch ook een beetje orde moeten scheppen.

En de zwakkere beschermen en de weduwen en wezen beschermen etc etc etc

Met het beschermen, ben ik met je eens.
Alleen met het dood maken niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:21
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....

Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.

Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet.
Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is.
Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.

Er is geen vergelding voor moord.
Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.

Ik niet iig.
Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.

Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone.
Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?

net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .

Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld.
Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.

Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.

Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen.

Waarom zou je waarden moeten hechten aan een eis van een officier van justitie of oordeel van een rechter, wetende dat alleen God kan, en zal oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 16:20
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
ik ken de Marwei van binnen en ook de PIW die daar werken.
Het zijn geen lieve jongens .....absoluut.
En als je moet brommen vanwege diefstal ......ben je op een rare plaats beland.
Ook dat is waar.

Maar je weet dat je niet mag stelen of drugshandel bedrijven of andere stoute dingen doen.
Als je dan de bak ingaat .......is dat dan erg ?

Wat voor kolder is het eigenlijk dat je je niet rot ou mogen voelen?
Als je daar zit om je gelukkig te voelen , snap je iets niet.

De gevangenis is een straf inrichting.
Dat vergeten we in dit kletskoek land wel eens.
Je zit daar om dat je een stoute jongen of meisje was.

En Christus zei nooit dat straffen niet mocht.....hij sloeg de handelaars uit de tempel en had geen goed woord over voor de Farizeers.
En gehoorzaamde de wetten ook die van de Keizer

Jezus is geen marihuana rokende , op gietenwollen sokken lopende hippie , die alles goedkeurt.

Het Neurenberg proces heeft iets meer dan een jaar geduurd.
Het meerendeel van de beklaagden is opgehangen.
Dus .......ondanks dat ze gingen geloven werden ze toch nog opgeknoopt.
De Russen hadden hen meteen willen executeren , maar de overige geallieerden wouden eerst een proces.
Echter voor de uitkomst maakte het niets uit.
Moordenaars laat je niet lopen.
Die haal je uit de maatschappij en laat je nooit meer in de maatschappij

Dat is de taak van de overheid .

Ik ben het niet met je eens.

Toen Jezus gekruizigd werdt : zeide Hij tot Zijn Vader, Vader vergeef het hen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:07
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
 
CORTAZAR588 schreef:
Ik ken het gebod.
Dat is mij bekend , maar even afgezien van alle verwijten aan mijn adres , heeft de staat desalniettemin de taak om zijn ingezetenen te beschermen.

Dat kan op velerlei wijzen.

Het gebod Gij zult niet doden is duidelijk.

Maar geldt dat in de eerste plaats niet voor de verdachte ?
Waarom zou deze daarvan verschoond moeten blijven?

Degene die een moord begaat neemt het leven van een slachtoffer.
Ik heb het niet over doodslag want dat is een andere kwestie.

Moord is altijd gewild.
Of het nu komt omdat je een slechte jeugd hebt gehad of een koele moeder of een slecht huwelijk of dat je in andere problemen zit...
er is geen verdediging voor moord noch is er een reden om te doen alsof het verdedigbaar is.

Het is een capitaal misdrijf.

En zoals de meeste overheden ermee omgaan en het feit , dat een groot gedeelte van deze sujets recidiveert , is het vragen om problemen.
Ik weet , dat niemand het hier met me eens is en dat iedereen er schande vn spreekt , maar kom dan eens met tegenbewijs.?

De bijbel ken ik en de vigerende gedachte hier op het Forum , dat sinds het sterven van Jezus , alles id geoorloofd , want Hij vergeeft het toch wel , die gedachte is mij ook bekend.

Maar ik geloof niet dat God alles door de vingers ziet en overal wel een oogje toeknijpt.
Wie een moord begaat en zich niet bekeert, gaat naar de Hel.
Wie een dronkaard is en dus de alcohol als afgod heeft en zich niet bekeert en stop met zuipen
komt niet in het koninkrijk der hemelen.

Wie hoereert en alles wat los en vast zit ........, komt niet in de hemel.

Waarom is het zo moeilijk om deze woorden te accepeteren?
Omdat het de roze wolk doorprikt dat God Sinterklaas is ?
En spaar me alle kletskoek dat je je op het Licht moet richten.
De Satan komt als de engel van het licht en hij wil niets anders dan dat wij de bijbel niet meer letterlijk nemen , maar er een mooi verhalen boek van maken.

En elkaar in slaap sussen .........

Je vergeet de helft. Alles is geoorloofd alleen niet alles is oorbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:18
BerichtOnderwerp: Am Yisraeel Chai
 
PIETER649 schreef:
tja Cortazar... dat bommetje is al n poosje geleden ontploft.

Bij het concilie van Nicea werd de bijbel samengesteld, in opdracht van de romeinse keizer.

Gek he, dat de bijbel zo geschreven is dat de romeinen de good guys waren en de joden de bad guys.

Gek genoeg kom je in de bijbel ook helemaal niks tegen over bijv. de zeloten.

Nee het was een vreedzaam landje toen aan de middellandse zee....

En de Pogroms? gaan gewoon door....

Misschien, hebben de romeinen minder moeite gehad met de Zoon van God, dan het joodse volk in die tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 18:36
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
PETRA944 schreef:
Goed gezegd. De discussie erbuiten latend of het nu een zonde is of niet, zo ga je niet met je medemensen om, en laten we niet vergeten dat we allemaal zondaren zijn. En onze heer is vol liefde en genade voor alle mensen, heeft zijn kruis gedragen met een onvoorwaardelijke liefde voor zondaren

Helemaal mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:03
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
ROELANDE345 schreef:
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?

Ik denk het wel. Ik denk dat homo s, hetero s gelijke kansen hebben bij god.
Daar bedoel ik mee. Als ik als getrouwde Christelijke hetero kijk of val op een andere vrouw is dat ook overspel. Ik denk dat, dat hetzelfde is als dat ik als homo, naar een man kijk. Weten doe ik het niet. Ik weet ook niet wat voor bedoelingen God met bovengenoemd topic heeft. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.Ik zou ook niet weten wat homo s er van moeten of kunnen leren. Of hoelang zo een proces duurt . Iedereen zijn strijd, niemand krijgt een strijd,die hij of zij niet zou kunnen dragen. Daar geloof ik wel in.( Jezus en matteus bevonden zich tussen de hoeren en de tollenaars, de farizeen dit zagen zijden tegen Hem, wat doet gij tussen de hoeren en de tollenaars, en Jezus antwoorde, gij die beter zijt hebben geen dokter nodig, dezen die ziek zijn, die hebben Mij nodig.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:20
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
CHATULIEM619 schreef:
Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor...

Je hebt gelijk .Ik bedoelde in het algemeen op deze topic( Sorry.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:15
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn mening over dit onderwerp is wel bekend, dus ik ben niet van plan me weer in de discussie te mengen. Maar één ding valt me wel op in je bijdrage Roelande. Je vindt het niet goed om een ander te oordelen zolang je zelf nog zoveel last hebt van je eigen zonden. Maar dat is de vraag eigenlijk niet. Niemand mag zeggen dat ie beter of slechter is dan een ander. Je mag echter wel een mening hebben over het gedrag van een ander. En dat doe als moeder toch ook? Of zeg je ook tegen je kinderen van: zoek het maar uit. Dus als je zegt dat je ergens niet achter staat betekent dat niet automatisch dat je je beter dan een ander voelt.

Ik ben het met Roelande eens. Omdat het topic over Vrouwen die op vrouwen vallen gaat. niet meer en niet minder.en kijk wat er allemaal al geschreven is.
Dat is niet wijzen op het Woord. in mijn ogen is dat oordelen.
Ik vind dat je dan veel tekort doet aan mensen die zo een strijd hebben.
Wijzen op het Woord, zonder aanziens des persoons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
CORTAZAR588 schreef:
bijzonder hoeveel meningen er zijn.
en hoeveel visies op deze materie.

mooi dat het kan , maar de facto is het veel gepraat en uiteindelijk gaat er niets veranderen.
homoseksualiteit , dames en heren , is een algemeen geaccepteerd feit.

en hoe wij er ook over denken , en oordelen , in nederland is het zelfs muy bien als je homo bent.
iig zal niemand je erop aanspreken want dat is dicriminatie etc etc etc en tot aan de 2e WO wordt er bijgehaald door sommigen , die dan het lijden van de homoseksuele gevangen willen gelijkstellen met die van de Joden.

Heb ik al eens meegemaakt.
Heel vervelend. Vooral omdat diegene niet wist dat ik afstam van Joodse voorouders.

Het is een overdreven discussie en leidt af van waar het omgaat.
God haat homoseksualitiet , lees Romeinen 1 maar.
Er is geen enekele reden om aan te nemen dat Hij het goed zal keuren.

En wat een ieder er mee doet is prima , maar niemand zal kunnen zeggen dat het niet in de bijbel stond.
Of je het wil geloven en Gods woord serieus neemt .....dat is een de discussie waarvan ik nog nooit iets constructiefs heb gezien.

Gods woord staat niet ter discussie.
De mens hoeft alleen te gehoorzamen en God doet de rest.
Als Hij kanker kan genezen , mensen kan terug halenuit de dood , zou deze abberatie dan ook niet door Hem genezen kunnen worden.

Maak niet de fout Gods woord te verdraaien en aan je laars te lappen.
Dat gaat je erg veel kosten.......alles gaat je dat kosten.

Ik ben het met je eens. Het is voormij makkelijk praten in dit topic., omdat ik geen homo ben. Ik heb een andere strijd. Zo heeft ieder zijn strijd. Wijzen op het Woord is altijd goed. Ik heb alleen problemen met oordelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:44
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
[quote=ANNA415]

God werd toornig op zijn volk, met de woorden. ( dit volk eerd mij met de lippen, maar met hun hart zijn ze verre van mij) niemand kon zich aan de 10 geboden houden. Toen heeft God zijn Zoon gestuurd , die heeft het ons voorgedaan. Het nieuwe Testament.

Ik zie je probleem niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:18
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
[quote=ANNA415]

Je hebt gelijk. Ik heb gezegd het oude testament met de 10 geboden is geschreven voor het volk van God de Joden. Er was ook alleen genade voor de Joden. met de komst van Jezus, die het nieuwe testament gemaakt en volbracht heeft ,toen is er Genade gekomen voor 'alle'mensen.Ik zeg niet dat je de 10 geboden niet mag doen. er is alleen een nieuw gebod gekomen. eert u Vader en u Moeder en hebt u naaste lief gelijkuzelfe . In mijn ogen word er niks aan afgedaan, aan de 10 geboden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 01:36
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
 
HERMA135 schreef:
Nee, ik denk dat vrouw en man als eenheid werden gezien.
Het hoofd van de man is Christus, het hoofd van de vrouw is de man.
Alleen de ongetrouwde vrouw is vrij en haar hoofd is ook Christus. De vrouw is gemaakt als hulpe die bij de man past.
Als de mannen weer echte mannen zouden zijn, de houding naar de vrouw innemen die in de Bijbel beschreven staat, zouden vrouwen geen seconde meer twijfelen, maar zich met liefde in hun rol schikken.......
(Zo gauw ik weer weet waar het staat zal ik de bijbelteksten erbij zetten.)

Nou heel graag,ik zie en begrijp het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 01:00
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
[quote=ROLF230]Ik had eigenlijk allang in bed moeten liggen, maar dat terzijde.

Ik heb weinig verstand van homosexualiteit, al ken ik in mijn kennissenkring er wel meer dan één die zo geaard is. Ook ken ik zo'n beetje wel alle meningen die erover op dit gebied zijn. Laat ik er dan maar wat over proberen te zeggen.

Oorspronkelijk was het natuurlijk niet zo bedoeld. Heel simpel, was iedereen homosexueel, dan was het menselijk ras binnen 100 jaar uitgestorven, als je begrijpt wat ik bedoel.

Er zijn mensen die zeggen dat je als homo geboren wordt, anderen zeggen nee, zo wordt je gemaakt bijv. omdat je traumatische ervaringen hebt meegemaakt in je jeugd oid. Ik weet het niet. Ik ken een homo die was het al van jongsafaan iig. Ook ken ik verhalen van mensen die na hun bekering geen homo meer waren, ook dat geloof ik omdat ik wel geloof dat het homozijn oorspronkelijk niet de bedoeling van God is.

Kun je als christen op vrouwen vallen als jezelf vrouw bent, zeg je. Je vind dat het kan omdat jezelf op vrouwen valt. Je bedoelt dan als ik het goed begrijp: ik ben christen en ik val op vrouwen? Als je echt christen bent, wat ik niet weet, God weet het, en je kunt het zelf ook weten, en je valt op vrouwen, dan kan het blijkbaar dus.

Iedereen moet zich zelf voor God verantwoorden, dus als jij dat kan, dan is het goed. Maar ik denk wel, voel je ergens lichte twijfel hierover dan negeer het niet.

Het is altijd leuk dat mensen zich op de bijbel beroepen, maar het is natuurlijk heel persoonlijk welke tekst je dan gebruikt. En altijd komt het dan weer op: dit mag niet, dit mag wel. Maar dat is een foute benadering.
Alles mag, zegt Paulus tot 3 maal toe volgens mij in de Korinthe-brief, maar de meeste mensen begrijpen dat niet. Het gaat erom, kun je het tot eer van God doen, vraag je dat af bij wat je doet. Als jij als vrouw liefde voelt voor een andere vrouw, dan kun je alleen zelf bepalen of het tot eer van God is, het heeft geen zin dat mensen tegen je zeggen in de bijbel staat doe dit niet, doe dat niet, het gaat om tussen jou en God.

Als je als vrouw werkelijk op een vrouw valt, kan ik me nauwelijks voorstellen dat het dan niet tot een sexuele relatie zou komen, nou ja, ik kan het me wel voorstellen, ik bedoel eigenlijk te zeggen er is geen verschil tussen het werkelijk doen en het verlangen het te doen. Jezus zegt ook als je een vrouw hebt begeerd, heb je al overspel gepleegd. Het gaat om je hart. Dus als je het in de praktijk brengt, dan doe je wat je allang verlangde en daar wordt het niet meer of minder erg mee.

Het is altijd weer hetzelfde liedje, en heb het in een ander topic ook al gezegd, dit is gewoon weer: mag je als christen.....roken? drinken? sensueel dansen? sex voor huwelijk? drugs? tv? internet? porno? op hetzelfde geslacht vallen? je zusje slaan? leugentje voor bestwil? rockmuziek? etc. etc. etc. Alles mag zegt Paulus, maar is het ter ere van God en kun je het zelf verantwoorden. Een oordelende mening van een ander doet er niet toe, want gij zult niet oordelen zegt Jezus. En wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Nou zo denk ik er blijkbaar over voor wie het wat interesseert. En nu ga ik dromen over een mooie lieve vrouw, want dat is mijn geaardheid.

Oh ja, en de 10 geboden bestaan natuurlijk al 2000 jaar niet meer. Jezus zei de 10 geboden zijn nu: Heb de Here uw God lief met heel uw hart etc. en uw naaste zoals uzelve. Als je werkelijk christen bent, wedergeboren dus, zul je vanzelf de 10 geboden volbrengen al ken je ze niet. Dan hoeft niet iemand tegen je te zeggen doe dit niet doe dat niet, want dat weet je dan zelf ook wel.

Over en uit.[/quot

Paulus zegt: alles is geoorloofd, alleen niet alles is oorbaar.
En ik ben het met je laatste zin, ook niet helemaal eens. Omdat je elkaar wel mag/moet vermanen als broeders en zusters, Naar mijn mening. (Gij zult niet oordelen, omdat je simpel weg niet weet, wat haar of zijn kruis is.)


Laatst aangepast door
SVEN797
op donderdag 20 september 2012, 06:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 00:54
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
[quote=STEENTJE178]

Ik kan daar geen mening over geven. Ik weet niet wat het is, daar bedoel ik mee, dat ik je wel snap, ik heb daar alleen geen gevoel bij. Ik heb meer van ik mag wel oordelen, alleen ik kan het niet. Ik kan niet oordelen omdat ik te wenig of niks weet. Ik kan alleen oordelen over mijn Geloof, mijn kruis.
Dat heb ik mogen leren op c.m. Dat niet oordelen meer iets heeft van niet kunnen dan van niet mogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 00:29
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
[quote=STEENTJE178]

Ik was het niet helemaal eens met wat ik gelezen had, vandaar mijn reactie.
En ik zeg heel graag mijn mening als Christen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:54
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
[quote=STEENTJE178]Dus we kunnen maar doen en laten wat we willen, want Jezus vergeeft het toch wel?
Erg cru gezegd, ik weet het, maar op het moment dat je de 10 geboden afschrijft, vrees ik dat het een losbandige boel gaat worden.
De 10 geboden gelden vandaag de dag nog steeds evengoed, als een handleiding hoe wij kunnen leven tot Gods eer, uit dankbaarheid naar Hem toe en naar onze medemensen. In het Oude Testament, en nu ook nog steeds, in de Nieuw Testamentische tijd.[/quote

Het oude Testament was er alleen voor Gods volk. De Joden. Het nieuwe testament gekomen en volbracht door Jezus Christus is er gekomen voor (alle) mensen.
Dat is de genade Gods. Doen en laten wat we maar willen, nou ik denk het niet. Iedereen heeft zijn strijd, op zijn manier. Jezus zegt ook, neem u kruis op u en volg mij. En ik heb een ander kruis dan jou. Daaraan kan je niet zien iemands geloof. Teminste ik niet.

De 10 geboden was ook voor Gods volk. Nu is het eert u vader en u moeder en hebt u naaste lief gelijk uzelfe. Ik zie daar geen losbandigheid in.
En ik ben heel erg benieuwd wie daar wel losbandigheid in ziet.


Laatst aangepast door
SVEN797
op donderdag 20 september 2012, 05:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:31
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
BERT168 schreef:
dat heb je heel mooi gezegd Steentje,heb ik niks aan toe te voegen.

Lachende smiley Lachende smiley


Ik ben het niet met je eens. Jezus is er voor iedereen. Voor iedereen met zijn fouten en gebreken, zonden en ongerechtigheden. Het gaat over, in dit topic Vrouwen die op vrouwen vallen, niet meer en niet minder. De 10 geboden zijn niet meer, door Jezus Christus is het geworden, eert u vader en u moeder en hebt u naaste lief gelijk uzelve.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:57
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
 
PETRA944 schreef:
jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen.

De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:35
BerichtOnderwerp: Wat is JOUW houding Tegenover de Heilige Geest?
 
Hoe mijn houding is tegenover de Heilige geest. Ik voel wel dat het elke dag anders is het leeft bij mij de ene dag meer dan een andere dag. Precies hoe je die dag in het geloof staat. En als ik begrijp van uit het Woord, dat God, Jezus en de Heilige geest een zijn , ben ik heel blij dat ik de Heilige geest heb mogen ontvangen met mijn doop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:40
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
 
CORTAZAR588 schreef:
het ECHTE MANNEN onderwerp is niet door een man begonnen.
cf.

een onder werp zou kunnen zijn ....
iets wat dus ook alleen door mannen becommentarieerd mag worden.
zoals

Verschil man en vrouw en wat MANNEN daar van vinden.
Waarom vrouwen soms zoveel problemen zien , die wij mannen niet zien.
En dan geen open deuren en inkoppers van vrouwen, maar de visie van mannen.

Want mannen en vrouwen worden het nooit eens.
niet over de onderlinge omgang , niet over prioriteiten stellen en nog veel meer.

Ik heb hier is over na zitten denken, en kom tot de conclusie dat er in het Geloof, Geen verschil is tussen man en vrouw.
Naar mijn inziens, vraagt Jezus hetzelfde, aan zowel de mannen als aan de vrouwen. ( Smiley die vol vragen zit misschien is het daarom wel zo rustig hierop deze topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 19:33
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
SONJA105 schreef:
Ik vindt dat het kan, ik val namelijk zelf op vrouwen


Ik zelf val ook op vrouwen, naar mijn mening gaat het er uiteindelijk om wat je er mee doet.
Indiezin, is het Geloof een persoonlijke zaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 19:33
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Verliefdheid gaat, als tranen, door het oog omlaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SVEN797
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3