ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4567 4568 4569 4570 4571 4572 4573 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 12:09

MARIANNE338 schreef:
wanneer kom je bij mij??? Lachende smiley

om te poetsen nooit en te nimmer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ben al blij dat ik hier klaar ben (bijna dan)
Ben net bij de fysio geweest die heeft me zo te pakken gehad dat de napijn bijna erger is dan de pijn die er zat Huilende smiley, smiley in tranen
of te wel ik doe NIKS meer vandaag dan lui zijn Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 12:13

Hoe kom ik van die rotte zilvervisjes af in m'n huis Boze smiley
Die krengen lopen in mijn keuken, wc en badkamer laat ze lekker buiten spelen Gefrustreerde smiley
Leuke van nieuwbouw dus he!! Tegenwoordig te goed geïsoleerd maar ik heb zo vaak de deur of een raam open!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 12:21

ERIKA129 schreef:
Hoe kom ik van die rotte zilvervisjes af in m'n huis Boze smiley
Die krengen lopen in mijn keuken, wc en badkamer laat ze lekker buiten spelen Gefrustreerde smiley
Leuke van nieuwbouw dus he!! Tegenwoordig te goed geïsoleerd maar ik heb zo vaak de deur of een raam open!!

Die beestjes hebben hun eigen verdelgingssite:
http://www.zilvervisjes-weg.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 12:34

ERIKA129 schreef:
om te poetsen nooit en te nimmer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ben al blij dat ik hier klaar ben (bijna dan)
Ben net bij de fysio geweest die heeft me zo te pakken gehad dat de napijn bijna erger is dan de pijn die er zat Huilende smiley, smiley in tranen
of te wel ik doe NIKS meer vandaag dan lui zijn Clown smiley

Dat gevoel ken ik, mijn spieren willen vandaag ook niet wat ik wil, ipv lopen waggel ik weer eens. Normaal gaat dat over van paardrijden maar vandaag werd het enkel maar erger Boze smiley
En geen tijd om lui te zijn Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 12:49

ANNETTE792 schreef:
Die beestjes hebben hun eigen verdelgingssite:
http://www.zilvervisjes-weg.nl/

okidokie thanks Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 13:08

ZWAAN995 schreef:
We naderen de eindtijd dat er ook zulke dingen gebeuren en het word alleen maar erger en erger van gaos tot gaoties. Moord en doodslag waar ook de Islam al bij christelijke zwangere vrouwen de buik doorsnijden het levend kind dood word gemaakt. Mensen met dieren gemeenschap hebben enz.

<><

http://www.franklinterhorst.nl/Christenvervolging%20neemt%20wereldwijd%20toe.htm

In New Jersey in de Verenigde Staten is op 16 januari 2005 een christelijk gezin op gruwelijke wijze door moslimextremisten vermoord. De moordenaars hadden Hossam Armanious, zijn vrouw Amal Garas en hun twee dochters eerst vastgebonden, toen gemarteld en daarna de keel doorgesneden. De familie waren Koptische christenen. Hossam ontving de laatste twee maanden met regelmaat doodsbedreigingen van moslims omdat hij zich kritisch over de islam zou hebben uitgelaten. In een van de bedreigingen aan zijn adres stond: “Je kunt maar beter stoppen met je kritiek, anders zullen wij jou slachten als een kip”. Sylvia, een van de meisjes uit het gezin, was voordat ze haar de keel doorsneden, eerst herhaaldelijk met een mes in haar borst gestoken omdat zij een tatoo van een Koptisch kruis op haar borst droeg. Ook was ze in haar polsen gestoken omdat ze hiermee haar gezicht probeerde te beschermen. Sympathisanten van “de religie van de vrede” hebben opgeroepen de zaak niet al teveel op te blazen omdat, zo zeggen ze, een toename van haat tegen de moslimgemeenschap vrezen.

Christenen in Nigeria

Er zijn de laatste jaren honderden kerken verwoest en duizenden christenen vermoord. Soldaten die de orde moeten herstellen, doen daar dikwijls volop aan mee.Complete dorpen zijn uitgemoord. In de stad Kano werden Mohammed’s volgelingen door moslimleiders in de moskee opgejut. Deze gingen vervolgens de straat op en vermoorden elke christen die ze tegenkwamen. Huizen van christenen en maar liefst dertig kerken gingen in vlammen op. Dertigduizend christenen kwamen zonder huis te zitten. Tenminste 1750 christenen werden op beestachtige wijze vermoord, onder wie tien voorgangers. In de plaats Vaase werden 1200 burgers door militairen gedood. Volgens de leider van de Noord-Afrikaanse tak van Al Qaeda Abdelmalek Droukel, zijn de christenen de oorzaak van de gewelddadigheden en heeft een “kruisvaarders oorlog”aangekondigd. Hij wil de moslims gaan trainen in het gebruik van wapens andere middelen om zichzelf te verdedigen.

Bij moslim aanslagen levend verbrande Nigeriaanse christenen
Op 27 juli 2009 braken er opnieuw gevechten uit tussen radicale moslims en veiligheidstroepen in het noorden van Nigeria.Volgens een verslaggever van de BBC lagen in de plaats Maiduguri in de staat Borno meer dan honderd doden in de straten. Volgens ooggetuigen zijn mensen uit hun auto’s gesleurd en koelbloedig vermoord. Een deel van de strijders zou afkomstig zijn van de beweging Boko Haram van de moslimprediker Mohammed Yusuf. Die strijdt voor invoering van de islamitische wetgeving in heel het land en keert zich tegen westers onderwijs. Één van de slachtoffers vertelde het zeer schokkende verhaal dat drie predikanten in opdracht van Yusuf waren onthoofd omdat ze hadden geweigerd zich tot de islam te bekeren. Kort na deze slachtpartij is Yusuf door de Nigeriaanse politie doodgeschoten toen hij op de vlucht probeerde te slaan. Een agent vertelde dat de 39 jarige Mohammed Yusuf om genade en vergeving smeekte, voordat hij werd doodgeschoten. Dat berichtte de BBC op 31 juli 2009.De staatstelevisie toonde beelden van het met kogels doorzeefde lichaam van de moslimsekteleider.

Op 7 maart 2010 trok een bende moslims het christelijke dorp Dogo Nahawa binnen, vlak bij de stad Jos in Nigeria en slachten daar met kapmessen 500 mensen af, onder wie voornamelijk vrouwen en kinderen. Volgens ooggetuigen lagen de straten vol met lijken. De aanvallers schoten in de lucht en vielen met kapmessen de vluchtende christenen aan waarna ze hun huizen in brand staken. Waarnemers melden dat moslimextremisten vanuit het noorden van het land én uit het buitenland naar Jos zijn gekomen om de moslims op te jutten. De stad Jos ligt op de grens tussen het christelijke zuiden van Nigeria en het noordelijk deel, waar de meerderheid van de bevolking moslim is. In januari 2010 vielen daar ook al 400 doden. Sinds januari heeft het leger militairen rond Jos gestationeerd, maar deze bescherming blijkt dus weinig voor te stellen want op 28 december 2010 hebben moslims opnieuw aanvallen uitgevoerd op christenen in de Nigeriaanse stad Jos. Daarbij zijn 80 christenen vermoord. De internationale media verzuimde zoals gewoonlijk erbij te vermelden dat het om christenen ging en meldde dat er 32 doden waren gevallen. De VN Secretaris-Generaal Ban Ki-moon veroordeelde de moordpartij als een “betreurenswaadige geval van geweld” en sprak eveneens over 38 doden zonder te vermelden dat de daders moslimmilitanten waren en dat het bij de doden om christenen ging. De doden vielen ondermeer doordat moslims bommen nabij een markt lieten exploderen en kerken aanvielen. Naar schatting 30 moslimaanvallers overvielen een kerk in Maiduguri: vermoorden daarbij de pastor en anderen en staken de kerk in brand.

Op 20 november 2011 hebben moslims met hulp van islamitische soldaten 45 christenen vermoord. De aanvallen begonnen in de provincie Plateau State in Centraal-Nigeria met het stelen van vee van christelijke herders. In een stad Barakin Ladi vielen veel slachtoffers. Gewapende moslims drongen huizen van christenen binnen en schoten in het wilde weg. Veel christenen zijn op vlucht geslagen, zo maakte stichting Open Doors bekend. Verder verwoeste de islamitische terreurorganisatie Boko Haram acht kerken. Dat gebeurde in de stad Geidam in het noordoosten van Nigeria. Ook kwamen vier politiemannen om het leven en werd een ravage aangericht op een marktplein. Klik hier voor meer aanslagen van Boko Haram.
Tijdens de kerstdagen van 2011 zaaiden islamistische extremisten van Boko Haram opnieuw dood en verderf. Bij een zware aanslag op een kerk in een buitenwijk van hoofdstad Abuja kwamen zeker 35 mensen om het leven. Een aantal huizen en auto's nabij de kerk liepen eveneens schade op. Ook kerken in Jos en Gadaka moesten het ontgelden. In Jos vond de politie ook nog twee bommen, die onschadelijk werden gemaakt. De naam van de organisatie betekent letterlijk 'westerse educatie is een zonde'. Boko Haram zou banden hebben met andere extremistische organisaties, zoals de Noord-Afrikaanse tak van al-Qaeda. Volgens Boko Haram staan er 300 wandelende zelfmoordbommen klaar om christenen op te blazen. De 300 zelfmoordenaars zijn getraind hoe ze met wapens en explosieven om moeten gaan. Ze hebben deze trainingen gevolgd in Somalië en Mauritanië.

Op 21 januari 2012 vielen bij een serie aanslagen in Kano 140 doden en tijdens de paasdagen dit jaar kwamen bij een zelfmoordaanslag in Kaduna 58 mensen om het leven. Klik hier voor een reportage over deze aanslag.

Aanslag kerstdagen 2011 door moslimextremisten van Boko Haram.
Op 17 juni 2012 vielen bij een reeks bomaanslagen op vijf kerken en daaropvolgende rellen 45 doden en 150 gewonden , waarvan het merendeel christenen. Volgens ooggetuigen waren de getroffen kerken vol met mensen tijdens de aanslagen. Boko Haram wil van heel Nigeria een moslimstaat maken met de sharia als wetgeving en willen dat deze wetten ook voor de christenen gaan gelden. Om hun plannen kracht bij te zetten hebben ze de oorlog verklaard aan alle christenen in het noorden van het land. Over het algemeen doen de christenen weinig terug maar gefrustreerd door het feit dat de Nigeriaanse regering hoegenaamd niets tegen Boko Haram onderneemt, hebben christelijke jongeren na de bomaanslagen op 17 juni, uit wraak een moskee in brand gestoken en bij een wegblokkade in de buurt van de stad van Kaduna, moslims uit hun auto's gesleurd en vermoord.

<><

http://www.nieuwslog.nl/2012/08/02/de-eerste-veroordeling-voor-seks-met-dieren-heeft-nu-eindelijk-plaats-gevonden/

<><

http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm

<><

Het satanische plan van de vrijmetselarij

In Genesis 6 staat dat de zonen van god (gevallen engelen) gemeenschap hadden met dochters van mensen. Uit deze gemeenschap van demonen met mensen kwamen reuzen voort die naar de geschiedenis laat zien een enorme kennis en macht hadden. Nagenoeg de gehele populatie was uiteindelijk besmet door deze hybriden (mens-(geestelijk)beest) behalve Noach en zijn kinderen. Daarom heeft God de aarde verwoest, omdat de mensen die erop woonden niet meer menselijk waren maar half mens - half geest/demon.
Zoals Jezus zegt: als in de dagen van Noach, zal het zijn in de eindtijd. Dus zoals je nu reeds kunt concluderen, de mens zal in de eindtijd dus een vermenging worden tussen geesten/demonen en menselijk geslacht.

http://leftbehind.punt.nl/?id=417568&r=1&tbl_archief

<><

De Grote Hoer Babylon en het Beest

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Op17.pdf

<><

De Vrouw en de Draak in Openbaring 12

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Op12-Vrouw-Draak.pdf

<><

Zwaan
En de tegenstander glimlacht, vind het prachtig dat je je zo in hem verdiept, houd je ogen vooral op jezus gericht zwaan.Lijkt me beter. petra die inmiddels al niet meer boos is, maar het blijft een gruwelijk artikel
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 13:17

ANNETTE792 schreef:
Dat gevoel ken ik, mijn spieren willen vandaag ook niet wat ik wil, ipv lopen waggel ik weer eens. Normaal gaat dat over van paardrijden maar vandaag werd het enkel maar erger Boze smiley
En geen tijd om lui te zijn Huilende smiley, smiley in tranen

Ai bekkeninstabiliteit??
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 13:24

ROELANDE345 schreef:
Ai bekkeninstabiliteit??

Ja, bij mn laatste zwangerschap 4 maanden platgelegen. Normaal heb ik er nu weinig last meer van, maar sinds gisteren is het weer ff mis.
Zal het weer wel zijn ofzo.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 13:38

ANNETTE792 schreef:
Ja, bij mn laatste zwangerschap 4 maanden platgelegen. Normaal heb ik er nu weinig last meer van, maar sinds gisteren is het weer ff mis.
Zal het weer wel zijn ofzo.

Ja bij mij is het ruim 16 jaar geleden dat ik van de laatste zwanger was.
Speelt ook af en toe op, oorzaak meestal verkeerde beweging of hormonen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 13:49

...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 19:46
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 13:54

ZWAAN995 schreef:
Lees Boek Openbaring het staat geschreven wat er gaat gebeuren in deze toekomst. Als vele schriften ook daar waarschuwt Here God voor.

De duvel wil alleen zoete broodjes gif plaatsen na de mond en oren der mensen in wat men alleen wil zien en lezen.

Christus staat bij mij op nummer 1.
Op 12 jaar mijn hartje aan Here Jezus gegeven.
Dagelijks mijn kruis opgenomen hoe zwaar het kruis is
Met Hem sta ik sterker en vermag boven alle dingen.

<><

Zwaan

Dat is mooi en zo zijn er velen hier. Alleen zien die het niet op dezelfde manier als jij en vullen het niet zo in als hoe jij je geloofsleven wilt invullen. Om dan maar te zeggen dat mensen alleen maar willen zien en lezen wat hun aanstaat vind ik kort door de bocht en sluit anderen uit. Is wel makkelijk om zo de wereld in te delen (als je het overzicht mist?). Zwart/wit, goed/slecht. De Geest van God verbindt mensen samen en splitst mensen niet van elkaar af.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 25 september 2012, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 14:15

..

Dit bedoelt Erika.

Thomas, fan myn kant ek tige lokwinkse en in noflike dei hjoed!

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 september 2012, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 14:35

ZWAAN995 schreef:
Lees Boek Openbaring het staat geschreven wat er gaat gebeuren in deze toekomst. Als vele schriften ook daar waarschuwt Here God voor.

De duvel wil alleen zoete broodjes gif plaatsen na de mond en oren der mensen in wat men alleen wil zien en lezen.

<><

Zwaan

Lijkt me niet gezond om je er teveel in te verdiepen wat de duivel allemaal gaat doen, ik lees openbaringen ook en denk dan god heeft ons profetieën, openbaringen gegeven, zodat als het zover is, we weten dat god dit allemaal al voorspeld heeft en dat god toch alles onder controle heeft en we niet bang en in paniek moeten raken, we rustig door die tijden heen op hem kunnen vertrouwen. En artikelen zoals je eerste, zijn in mijn ogen gruwelijk, bang, angst makerij, van kijk wat de duivel kan doen, een vrouw baarde een veulenachtig wezen. beter ga je niet op gruwelijke details van werken van de duivel in , maar houd je je vooral op het licht, Jezus gericht. zo denk ik erover. dat je geschokt was door zo,n nieuwsbericht begrijp ik, dat je het wil delen oke, maar eh met zo,n grote foto erbij? In mijn ogen ben je dan teveel bezig met de werken van de duivel. Eerlijk gezegd denk ik trouwens dat het hele verhaal bullshitt is. Dat er ellendigge dingen in de wereld gebeuren weten we allemaal, niet te veel oprichten, helpen waar we kunnen en ons vooral op jezus richten. Zo denk ik erover
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 14:45

Thomas...ver taal het even...want ik maak er echt NIETS van....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 14:59

ZEELAND736 schreef:
Thomas...vertaal het even...want ik maak er echt NIETS van....

Ook van mijn kant van harte gelukgewenst en een (aangename, prettige, gezellige, comfortabele) dag vandaag.

Noflik is een heel specifiek Fries woord en betekent alle vier. Bedenk dat de gevoelswaarde van Friese woorden vaak anders is dan je denkt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 september 2012, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 15:22

ZWAAN995 schreef:

<><

Zwaan
Zwaan, ik denk dat je verkeerde verbanden legt. Stel dat een vrouw seks heeft met een paard, kan ze er nooit zwanger van raken. Dit heeft niks met de eindtijd te maken, dit is gewoon een raar en ongeloofwaardig verhaal. En dan meteen een preek er achteraan, dat we in de eindtijd leven, slaat gewoon nergens op.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 15:38

Vandaag ook heel de dag aan het schoonmaken geweest. (er was wat achterstallig onderhoud)
Zaterdag doe ik mee met de open huizen dag. Gelukkig had ik vandaag wel de hulp van echte mannen...... o.a. Beethoven en Bach hebben gezorgd voor de (muzikale) ondersteuning, waar was ik zonder hen geweest.......

(waarschijnlijk nog op zolder bezig)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 15:43

ook je stuk over de eindtijd van de vermening met demonen tussen de mensen klopt niet naar mijn inziens, ze waren reuzen door de vermening, maar geen half mens, half beesten. tenminste zo heb ik die stukken uit de bijbel begrepen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 16:22

en alweer bijna tijd om te koken....zucht.
Vandaag spinazietaart met feta en pijnboompitjes met daarbij een griekse salade, erg lekker maar ik heb geen zin om het klaar te maken. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 16:51

JANS221 schreef:
Vandaag ook heel de dag aan het schoonmaken geweest. (er was wat achterstallig onderhoud)
Zaterdag doe ik mee met de open huizen dag. Gelukkig had ik vandaag wel de hulp van echte mannen...... o.a. Beethoven en Bach hebben gezorgd voor de (muzikale) ondersteuning, waar was ik zonder hen geweest.......

(waarschijnlijk nog op zolder bezig)

Jammer dat het geen levende mannen meer zijn Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 16:51

boodschappen gedaan en oh oh daar stond toch die knappe straatwerker, dus dacht doorlopen niet kijken, en op me boodschappen letten en tellen want had niet meer zoveel saldo, dus bij d kassa, komt die straatman achter me staan, geeft de pin aan niet genoeg saldo, 10 cent te weinig, duh dus in me tas gezocht en dubbeltje bijbetaald en opnieuw pinnen, want ik had toch 12 euro nog erop staan?waar ik inmiddels vet begon over te twijfelen... inmiddels had ik hartkloppingen, voelde me wangen rood worden en stond die knappe straatman me lachend aan te kijken , wat hem nog leuker maakte en me nog verlegender, gromm lukt het me nou nooit volwassen en charmant over t ekomen op leuke mannen, moet er nu altijd iets stoms gebeuren dat ik met rode wangen verlegen gauw wegloop Smiley die vol vragen zit Misschien dat het ophoud na me 50ste, door hormonen of zo Smiley die vol vragen zit en wanneer zijn die straatmannen nu klaar in me buurt, blijf ze tegen komen, gevolg is dat ik steeds in genante situaties terecht kom. Zodra ik hun zie, gaat er iets mis Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 16:52

THOMAS968 schreef:
..

Dit bedoelt Erika.

Waarom pakt tie hem bij jou wel Boze smiley ik deed url link url deed ik altijd maar opeens doet tie het niet meer!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 16:54

Net zon en regen met mooie regenboog en nu Verraste, verbaasde smiley
Onweer Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 17:13

ERIKA129 schreef:
Net zon en regen met mooie regenboog en nu Verraste, verbaasde smiley
Onweer Boze smiley

Hou de regen en het onweer maar daar Clown smiley ik wil wel de regenboog, moet niet te moeilijk zijn toch?

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 25 september 2012, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 17:16

PETRA944 schreef:
boodschappen gedaan en oh oh daar stond toch die knappe straatwerker, dus dacht doorlopen niet kijken, en op me boodschappen letten en tellen want had niet meer zoveel saldo, dus bij de kassa, komt die straatman achter me staan, geeft de pin aan niet genoeg saldo, 10 cent te weinig, duh dus in me tas gezocht en dubbeltje bijbetaald en opnieuw pinnen, want ik had toch 12 euro nog erop staan?waar ik inmiddels vet begon over te twijfelen... inmiddels had ik hartkloppingen, voelde me wangen rood worden en stond die knappe straatman me lachend aan te kijken , wat hem nog leuker maakte en me nog verlegender, gromm lukt het me nou nooit volwassen en charmant over te komen op leuke mannen, moet er nu altijd iets stoms gebeuren dat ik met rode wangen verlegen gauw wegloop Smiley die vol vragen zit Misschien dat het ophoud na me 50ste, door hormonen of zo Smiley die vol vragen zit en wanneer zijn die straatmannen nu klaar in me buurt, blijf ze tegen komen, gevolg is dat ik steeds in genante situaties terecht kom. Zodra ik hun zie, gaat er iets mis Gefrustreerde smiley

haha, ik zie het voor me, petra!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 17:19

JOL252 schreef:
Hou de regen het het onweer maar daar Clown smiley ik wil wel de regenboog, moet niet te moeilijk zijn toch?

Alles of niets dame kom nou zeg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 17:21

een echt plaatjes-topic, een goed idee, zwaan!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 18:30

Woensdag 26 september, Psalm 115: 5-10; Het helderste verstand.

‘Je bent niet wijs’, zeggen wij. Dat zeggen we als iemand een domme opmerking maakt, als iemand iets zegt dat kant noch wal raakt. Niemand wil dat te horen krijgen. Niemand wil onwijs heten. Je wilt verstandig zijn, niet eens zozeer knap als wel wijs. ‘Een wijs mens’, dat is toch zo ongeveer de mooiste titel die je krijgen kunt.
De psalm van vandaag weet hoe je wijs kunt worden. In elk geval is het begin van de wijsheid, de route erheen: ontzag voor God. In de samenleving waarvan wij deel uitmaken, is dat een lachertje. Ontzag voor God het vertrekpunt van alle wijsheid? Laat me niet lachen! Dat is puur ouderwets, achterhaald, uit de tijd! Het is juist wijs nu eens op te houden met al dat malle gedoe over een God die de aarde zou geschapen hebben. Sinds Darwin weten wij beter. Doe die God de deur uit en wees wijzer – pluk de dag, je leeft maar één keer!
Zeker, dat krijg je tegenwoordig in alle toonaarden te horen. Maar de psalm houdt vol: waarachtig wijs word je pas als je met God begint. Ga er niet al te makkelijk van uit dat je onderweg nog wel kunt instappen. Wellicht krijg je die kans niet. Begin met God. Beschouw Hem als het begin van alle wijsheid. Geef zijn zaak, zijn koninkrijk, prioriteit. Dan zul je eens zien hoeveel wijsheid dat ten gevolge zal hebben! Vraag het maar eens aan ex-verslaafden en ex-criminelen. Zonder de wijsheid van Gods geboden ben je binnen de kortste keren de domste, meest onwijze mens die er op aarde rondloopt.

Van alle wijsheid het begin
is: vrees den Heer met ziel en zin,
aanbid zijn wil en vrees en beven.
Dit is het helderste verstand.
Loof Hem, zijn lof houdt eeuwig stand.
Wie Hem verhoogt zal met Hem leven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 18:31

Donderdag 27 september, Psalm 112: 1-4; Zelfs in de nacht.

De vertaling van dit psalmvers geeft te denken. Wil hier gezegd zijn dat de vrome Israëliet voor de oprechten straalt als licht in het duister? Of wordt hier iets anders bedoeld: dat er licht in het duister straalt voor wie oprecht is van hart? Daar houd ik het maar op. En zo zing ik mee met de psalmberijming: ‘Zelfs in de nacht zie hij dagen, een glans van liefde en welbehagen.’
Het gaat in deze psalm over de mens die eerbied heeft voor de Allerhoogste en liefde heeft voor zijn geboden. Hij zal in vrede leven, in rijkdom zelfs. Nooit komt hij ten val, standvastig en zonder vrees zal hij leven en al zijn vijanden de baas zijn. Was het maar waar, denk ik dan… De psalm overdrijft. De psalm maakt het mooier dan het in werkelijkheid is. Wat zeg ik, de psalm liegt. Ik ken er warempel meer dan twee of drie, die helemaal niet in vrede leven, laat staan in weelde. Ik weet van hele volksstammen, die wel degelijk ten val zijn gekomen en dagelijks doodsbang zijn voor hun vijanden. Wie zet er nu zo’n lied uitgerekend in het liedboek van Israël? Als er één volk is dat al eeuwen en eeuwen precies het tegenovergestelde meemaakt van wat in deze psalm geschreven staat, dan is dat het volk Israël wel.
Of staat deze psalm juist daarom in dit Joodse liedboek? Bij wijze van droom? Is het de muziek van de toekomst, de toekomst, de toekomst van het rijk van Davis? Dat denk ik. Bij stukjes en beetjes zal het nu ook al wel waar zijn. Soms af en toe, zie je ook nu al iets van het licht dat in het duister straalt voor wie oprecht is van hart. Maar eens zal het met kracht doorbreken, als de Messias komt. Dan zal zijn liefde alom schijnen, als zonlicht in het duister, voor ieder die God liefheeft.

Zijn goede naam wordt nooit te schande,
zijn recht is veilig in Gods handen.
Zelfs in de nacht ziet hij het dagen,
een glans van liefd’ en welbehagen.
Gods waarheid zal voor al de zijnen
als zonlicht in het duister schijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 18:32

Vrijdag 28 september, Psalm 112: 5-10; Gul.

Nee, het gaat in de psalmtekst niet over de Eeuwige. Het gaat over de mens die Hem liefheeft en ontzag heeft voor zijn geboden. Van die waarachtig vrome mens, de oprechte van hart, wordt in deze psalm gezegd: ‘Gul deelt hij uit aan de armen.’ En dat doet hij niet omdat hij zo graag de royale jongen uithangt, maar dat doet hij vanwege zijn rechtvaardigheidsgevoel. ‘Zijn rechtvaardigheid houdt stand, voor altijd.’ Die gulheid van de oprechte mens is geen kwestie van een fooi in een gulle bui, zoals wij geneigd zijn een eurootje meer in een collectebus te deponeren in het geval het zonnetje zo vriendelijk tussen de marktkramen danst – nee, deze gulheid van de oprechte mens is een kwestie van rechtvaardigheid. Het kan niet zo zijn dat er rijken zijn die steeds meer rijker worden, terwijl er armen zijn die steeds minder te besteden hebben. Dat is niet eerlijk. Dat is niet heerlijk. Dat lijkt in de verste verte niet op het rijk dat de Heer voor ogen heeft. En alleen dan, als het leven ligt onder de glimlach van de Heer, kan het leven heerlijkheid zijn.
Gul. Soms schrik ik als ik hoor hoe weinig mensen voor kerk en zending, werelddiaconaat en ontwikkelingssamenwerking. Soms schrik ik, als ik uitreken hoe klein het percentage is dat ik zelf jaarlijks aan allerlei goede doelen geef. Ook al zijn het dan naar mijn idee behoorlijk wat euro’s op de keper beschouwd is het maar een schijntje van wat mondiaal nodig is om het leed van miljoenen te verzachten. En dan te weten hoe gul God is… zo gul dat Hij zichzelf gegeven heeft, zijn liefde tot in de dood.

Wel hem, die geeft te allen tijde,
die zich door liefd’ en recht laat leiden.
Hij is standvastig, wankelt nimmer,
zijn goede trouw bestaat voor immer.
Voor kwaad gerucht zal hij niet vrezen,
de Heer zal steeds zijn schuilplaats wezen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4567 4568 4569 4570 4571 4572 4573 ... 6194 Volgende
Pagina 4570 van 6194