ChristianMatch

Forum

etentje Duitsland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4587 4588 4589 4590 4591 4592 4593 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 16:08

Beter is daar niet gaan eten Smiley met dichtgeplakte mond oke, als je zwakke darmpies hebt Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 16:12

SHANITA130 schreef:
Spuit elf of 11, wat was dat ook alweer?

Knipoog smiley

Spuit elluf Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 16:35

GERRIT084 schreef:
Kijk, en daar zit hem nu de kneep, er zijn nu eenmaal zonden, waar je eigenlijk geen weet van hebt.
Die moet je n.m ook verantwoorden, en in een mensen leven moet je ook wel eens risico,s nemen, zo maar in ene, zonder dat je eigenlijk tijd hebt om na te denken.
Wat voor de 1 heel normaal is, is voor de andere soms niet eens een optie.
En omdat jij denkt dat de dingen zo zijn, ik denk niet dat, dat een excuus is die ook draagkracht heeft.
Over glad ijs gesproken Smiley die vol vragen zit

1. Hoe kan je nu verantwoording afleggen over iets wat je niet weet Smiley die vol vragen zit

Quote, en in een mensen leven moet je ook wel eens risico,s nemen, zo maar in ene, zonder dat je eigenlijk tijd hebt om na te denken.

O ja, heb je een voorbeeld Smiley die vol vragen zit Zo van de trein komt eraan, als ik nu een kaartje koop, mis ik ´m, maar als ik geen kaartje koop, mis ik ´m niet en heb ik geen gezeik op mijn werk, maar loop wel het risico op controle door de conducteur..zoiets Smiley die vol vragen zit

Quote, Wat voor de 1 heel normaal is, is voor de andere soms niet eens een optie.

Ja, de een gaat niet mee, zwart met die trein.
Maar ja, de ander denkt aan de consequenties van het te laat komen.... Smiley die vol vragen zit , en legt liever uit aan de conducteur van hoe en wat...

Quote, En omdat jij denkt dat de dingen zo zijn, ik denk niet dat, dat een excuus is die ook draagkracht heeft.
Over glad ijs gesproken Smiley die vol vragen zit

Zo, denk jij dat Smiley die vol vragen zit
En jij denkt, dat ik denk, dat jij denkt, dat ik dat belangrijk vind Smiley die vol vragen zit

Als ik denk dat dingen zo zijn, heb ik geen excusen nodig als draagkracht.

Ik heb geen excuses nodig om dingen die zo zijn een draagkracht te geven.
Ik ben aan God verantwoording schuldig, dan aan mezelf, dan aan een partner, als ik die heb, dan verder aan helemaal niemand...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:03

BERT168 schreef:
goed zeg,je bent beslist de beste Erika129 die ik ken!

maar eh...wie is Erika 124 dan op de lijst?

Geen idee heeft Pietje weer eens verkeerd gedaan Gefrustreerde smiley
Ikke heb het ondertussen veranderd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:04

GERRIT084 schreef:
Beter is daar niet gaan eten Smiley met dichtgeplakte mond oke, als je zwakke darmpies hebt Huilende smiley, smiley in tranen

Stel je niet aan watje!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Heb er al twee keer gegeten en beide keren is het mij zeer goed bekomen Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:04

LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:05

Nee, nu sla je de plank helemaal mis, jij denkt, dat ik denk, dat jij denkt, dat ik denk, dat ik denk dat jij denkt?! denk ut niet, dat zou ik nooit niet durven denken.pfff
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:05

ANNA415 schreef:
Ja regen Boze smiley

Regen?????
waar
hier schijnt de hele dag de zon lekker Coole smiley met zonnebril
Was heeft heerlijk buiten gehangen, deur heeft open gestaan dus mijn huisje ruikt weer lekker naar frisse buitenllucht Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:08

Hey Leanne,

Van harte gefeliciteerd met je 47 ste verjaardag..
Maak er een fijne dag van Lachende smiley

Groetjes Erika

[/quote]
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:10

JANS221 schreef:
Leanne, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! Heb ik weer een stille hint gemist dus. Huilende smiley, smiley in tranen

En Steentje, ja hij was single, maar leuk?mmm.. niet onaardig, maar te jong.
Hij wou beneden in het souterrain wilde katten gaan houden, nou...dan kan ik wel gewoon hier blijven wonen toch? Knipoog smiley

Inmiddels 4 kijkers gehad

Er hoeft maar één goede tussen te zitten he Knipoog smiley
Enne als die man idd single is en niet slecht eruit ziet doe een gooi dan Knipoog smiley
Te jong lees ik nu wat is te jong??? niet te kiekeurig he Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:10

SHANITA130 schreef:
Spuit elf of 11, wat was dat ook alweer?

Knipoog smiley

Is dat nu naar Sabine gericht???
Geloof dat ze het niet verkeerd bedoeld....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:11

Je gaat helemaal off topic.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:11

ZEELAND736 schreef:
Straks....buiten de deur....zo genieten...
Maar wat het wordt???
Nog niet bekend...
In een visrestaurant...dus....V I S...(als ik mag kiezen)

Ik ga ook buiten de deur eten Lachende smiley
lekker spleetogen voer Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:13

MAMALOE463 schreef:
Ja hij schijnt zwaar diabetici te zijn, vandaar zijn extreme moeheid en er zitten bij zijn darmen wel veel poliepen waarvan ook enkele grote die zijn aan het ontsteken gegaan en dat gaf het bloedbeeld ook aan, dat was de reden dat de internist dacht aan darmkanker.
Nu moet hij maandag naar de internist terug en afspraak maken om de grote poliepen weg te laten halen, want het zijn goedaardige poliepen maar kan omslaan naar kwaadaardig.
En naar de huisarts want hij moet nu insuline gaan spuiten, dus gelukkig zijn tot nu toe de zorgen weg!
Goddank inderdaad!

Bedankt voor jullie meeleven!

Goed om te lezen... Natuurlijk niet dat tie diabetes heeft maar dat is toch echt heel wat rustgevender dan kanker he!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:14

ANNA415 schreef:
Ja regen Boze smiley

Regen??? Waar???
Ook in Zeeland heeft de hele middag de zon geschenen....

De meeste zonuren he...................!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:14

JANS221 schreef:
Pfff,..........vandaag doe ik mee aan de open-huizen-dag! soppen, poetsen, opruimen, weggooien, zemen, boenen, vegen, zuigen, stoffen, wassen.......
Nu nog even de laatste dingen opruimen.
Dat er maar veel mensen mogen komen........

(en als er niemand komt is mijn huis weer eens helemaal schoon!)

Open huizen dag hoef ik niet aan mee te doen gelukkig Knipoog smiley
Maar wat ik heb geen idee maar heb wel hele huis gedaan, stoffen, zuigen, douche en toilet, vloer gedweild en twee wassen Verraste, verbaasde smiley
Heb echt de kolder in de kop geloof ik Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:15

ERIKA129 schreef:
Ik ga ook buiten de deur eten Lachende smiley
lekker spleetogen voer Kwijlende smiley

Ook heel lekker....!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:17

Hoop dat de nieuwe klep voor de brievenbus...echt het laatste was van de renovatie...

Vandaar dat er 2 kamers opgeruimd en schoongemaakt zijn...
En nu wil ik even voorlopig niets meer...(schoonmaken)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:30

WILLEMIJN232 schreef:
Hij valt niet aan Jol, hij bevraagt....dat las je toch...Is heel wat anders..... Knipoog smiley

oooowww Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:35

SHANITA130 schreef:
Je gaat helemaal off topic.... Twijfelende smiley

Dat was enkel en alleen een reactie op de 5e zin van onderen Gefrustreerde smiley

Voor de rest heb ik geen zin in herhalingen, uit bv het verleden, bieden ook geen garantie,s voor de toekomst.
Ieder mens begaat zonden, ook jij, en zelfs ik, jaha, die je even vergeten bent, of niet eens weet, en een ongelukkie zit in een klein hoekie.
Voor je het weet sta je in ene voor de eeuwige rechter, en dan komt Hij met iets waar je eigenlijk geen weet aan hebt, dan heb je wel een probleem.
Want je kan het niet weerleggen, laat staan uitleggen, en al helemaal niet verantwoorden.
Neem van mij maar aan, en kleinschalig heb ik dat hier beneden al eens mee gemaakt, je staat met een bek vol tanden, en toen had ik een goede heel goede aardse advocaat, zelf die kon er niets mee, en moest ik schokken.
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:37

HANNAH810 schreef:
het doet me denken aan een paar jaar terug, jans, toen ik ook mee deed aan de openhuizen-dag.

het duurde tot drie uur als ik me goed herinner, en om tien over drie kwamen er mensen binnen; "of ze misschien alsnog even een rondje konden maken?"
en voila; het huis is aan hen verkocht.

dus voor diegenen die deze week grote schoonmaak gehouden hebben;
houd moed!! Clown smiley

Moed scheppen doe ik wel met 7 Verraste, verbaasde smiley bezichtigingen, niet voor niets gesopt en geplenst en huis strak getrokken.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 29 september 2012, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:41

Dat, spuit elf, was het eerste wat in me opkwam.

Kijk, ik schrijf in mijn laatste post: "Ach, en dat geld waar ik over liep te zieken, ach, rook ik niet meer, en dat spaart mij zoveel uit, reken maar uit, 7 keer 6,50 is 45,50 per week....En dan nog enkele keren per jaar een tegemoetkoming hier en daar...".

En dit schreef ik, omdat ik in een van de posts dáárvoor schreef dat ik baalde van zelf de tandarts betalen, is veranderd sinds verleden jaar, ja, en dat is ff vervelend als je loopt te sparen en je leeft van 200 euro(om te sparen) in de maand en je kan ff 2000 euro aan de tandarts geven, als je net 1500 heb gespaard.

Maar ja, als je dan oa niet rookt, ja, reken maar uit, rond de 185 euro in de maand...erbij....Dus, én je voelt je beter en het gat van 2000 euro is gedicht. Want 12 keer 185 is 2220.

Dus ja, ik heb niets tegen Sabine, ik zat zelfs mijn hoofd te pijnigen omdat ik eerst dacht dat er stond, tegen Gerrit van verkeerd bedoeld tegen Shanita. Ja, lijkt op mekaar, sabine, shanita....

Ik dacht ja, Gerrit doet toch niets, die maakt een grapje, iig ik moest wel even lachen....
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:42

Quote:
Hoe reageer jij als je zoon/dochter verteld dat hij/zijn homoseksuele gevoelens heeft???

Dat is afhankelijk van het feit of je van mening bent dat homosexualiteit volgens Gods Woord zondig is.
- Want als je dit niet vindt, dan is het onderwerp vergelijkbaar met de vraag hoe je reageert als je zoon vertelt dat hij blauwe ogen heeft.
- Maar als je daarentegen wel vindt dat het volgens Gods Woord zondig is, dan is het onderwerp dus hoe te reageren als je zoon vertelt dat hij specifieke zondige gevoelens heeft.

1)
Mijn reactie zal niet in eerste instantie niet gebaseerd zijn op datgene wat ik meen dat Gods Woord zegt.
Er gaat een belangrijker onderwerp aan vooraf.
Namelijk wat is je norm. Op grond waarvan mogen we iets beoordelen of toetsen.
Als het mijn zoon zou zijn zou ik mogen hopen dat het opgevoed is met kennis van en een band aan God.
Maar dat is niet iets wat ik zo maar voor lief neem. Ik zou dus ter sprake brengen of we in God geloven zoals de Bijbel dit openbaart. God is de rots, de onwankelbare en betrouwbare basis voor heel ons leven. Zijn we bereid op God onvoorwaardelijk te volgen. Of kennen we andere normen die de bovenhand voeren. Zitten we zelf met onze gedachten en keuzes op de troon, of onderwerpen we aan datgene wat we geloven dat God van ons vraagt.

Stel je zegt tegen je kleine zoontje "blijf met je handen uit het vuur!". Als het zoontje dan gehoorzaamt, is dat dan omdat hij zelf ook wel inziet en overtuigt is dat het vuur gevaarlijk is, of is het omdat hij naar zijn ouders luistert.
Met veel onderwerpen vallen deze 2 samen. God zegt dat we niet mogen moorden, en wij gehoorzamen god hierin, of gehoorzamen we omdat we zelf ook vinden dat moord fout is.
Het wordt dus pas spannend als er verschil ontstaat tussen wat we zelf vinden, en dat wat we menen dat God vindt. En dan komt het aan of we bereid te zijn in geloof Onze Vader te volgen, of dat we dan onze eigen wegen gaan.
Neem het voorbeeld van Abraham die zijn zoon moest offeren. Compleet geschift zouden we wellicht zeggen. Of uiterst onverantwoordelijk want Abraham was zeer oud en uit zijn nageslacht was een groot volk beloofd.
Hier rest slechts geloof, vertrouwen en een van harte onderwerping aan God, de bron van al het goede.
Abraham geloofde! en het werd hem tot gerechtigheid gerekend!

Pas als deze basis aanwezig is, is het relevant om in concrete gevallen te luisteren naar wat God van ons vraagt.
En dit is de enige basis waarop verder gebouwd kan worden. Willen we niet op de drijfzand van onze eigen begeerten en gedachten bouwen,
dan moeten we bouwen op God, onze Rots.

2)
Uitgaande van de basis zoals gelegd bij de eerste paragraaf.
Dan komen we op het punt dat we willen luisteren en ook aanvaarden (hoe moeilijk het ook zij) wat Gods ons in Zijn Woord tot ons zegt.
Voordat überhaupt de Bijbel open gaat, kunnen we in gebed God vragen om Zijn wijsheid en Zijn Geest bij het bestuderen van Zijn Woord.
Als het in mijn gezin niet gebruikelijk is om samen te bidden, zou dat een trigger voor me zijn of ik God bij mijn dagelijkse leven in het gezin genoeg betrek: Bid en lees ik voor het eten? Heb ik mijn zoon opgevoed met de dag beginnen in gebed? en eindigen met een avondgebedje?
Dank ik God bij hoogtijdagen? voor het nieuwe jaar, voor de verjaardag, voor herstel bij ziekte, voor de vakantie-reis, etc.
Het startpunt in een gesprek is dus niet wat ik altijd al meende dat de bijbel of de kerk zegt, maar concreet: loop de teksten bij langs,
en probeer ze opnieuw te begrijpen. En met name in eerste instantie het initiatief aan m'n zoon laten:
Welke teksten acht hij relevant voor het onderwerp en hoe denkt hij daarover.

3)
Vervolgens komen dan ook de teksten aan de orde ( als die niet al aan de orde geweest zijn) waarvan ik denk dat die
relevant zijn voor het specifieke onderwerp. In dit geval b.v. I Kor.6:9.

4)
Ten slotte, zou ik ook de nadruk leggen op het kader waarin we kinderen van God zijn.
De mate van smetteloosheid is niet van belang. Want we staan allemaal met lege handen voor God.
Iemand die meent niet te zondigen is een leugenaar.
Zonder Christus verdienden we allemaal de doodstraf.
En door maar heel goed te wet te houden kunnen we dat niet keren, alleen worden we maar telkens opnieuw
bij bepaald hoe zeer te kort wij schieten.
Maar des te krachtiger is onze dankbaarheid dat God zijn Zoon heeft laten sterven voor ons behoud.
Als we delen in Zijn lijden, mogen we delen in Zijn opstanding.
Dan maakt het niet uit of je homo bent of niet. We staan allemaal als broeders en zusters naast elkaar en om elkaar
verbonden door de band met Christus. We leven allemaal uit pure genade.
En uit dankbaarheid zoeken we gezamenlijk de wil van Onze Vader.
Dat betekent zelfverloochening. Voor een ieder van ons. Maar God geeft kracht naar kruis. Christus heeft ons geen wees gelaten maar werkt door de kracht van de Geest in ons.
"Gij hebt gezien, dat Ik u op arendsvleugelen heb gedragen en u tot Mij gebracht." (Ex.19:4)
God wil ons vergaderen zoals een hen haar kuikens onder de vleugelen vergadert.
Opdat we later bij Hem mogen zijn van aangezicht tot aangezicht.
Dan zal er geen gebrek of strijd meer zijn, geen enkele.
En tot die tijd: strijdt de goede strijd en rust in Christus, die zegt:
"Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. en gij zult rust vinden voor uw zielen. (Matt.11)

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zaterdag 29 september 2012, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

WILLEMIJN232 schreef:
God bepaalt de norm? Ja? Waarom zijn er dan zoveel verschillende kerken met een verschillende norm?
Je beantwoord de vraag niet. Bepaald God de norm of bepaald God niet de norm?
Je kunt reden voor of tegen hebben, maar wat is je inhoudelijke antwoord, ja of nee?

WILLEMIJN232 schreef:
Wat is dan de norm....Jouw visie is De norm als ik het zo lees.....
Neen.
( En ik wil toch een kleine opmerking maken. Citeer me a.u.b. waar je dat meent gelezen te hebben. Want dan praten we over wat ik daadwerkelijk geschreven heb, en niet over eigen indrukken en karikaturen die niet ontsproten zijn uit mijn woorden)
Ik zei tegen jou op 23 september:
God en Zijn Woord is de norm.
Dat wat bijbels gezien klaarblijkelijk zonde is, ook als zodanig benoemd.
Maar telkens weer: als jij mij vanuit de bijbel kunt laten zien dat ik abuis ben, dan houd ik me aanbevolen voor je correcties.
Want ik kan fouten maken, en heb in het verleden fouten gemaakt. Dus waarom dan hierin niet?
Maar totdat je me dit aanwijst met gegronde reden. Poog ik eerbiedig Gods Woord na te spreken.

WILLEMIJN232 schreef:
om je gelijk mee aan te tonen......
Beste Willemijn, besef je wat je hier zegt over mij?

WILLEMIJN232 schreef:
Zo'n mening is ook makkelijk te hebben als je er niet mee te maken hebt.......
Beste Willemijn, besef je wat je hier zegt over mij? Jij meent dus te weten in hoeverre ik hiermee te maken heb in mijn omgeving?
En bovendien, vind je het ook een makkelijke mening, om bijvoorbeeld diefstal als zonde te zien, als je er helemaal niet mee te maken hebt gehad ?

WILLEMIJN232 schreef:
En liefdevol is het zeker niet........
Beste Willemijn, je zegt opnieuw dat het liefdeloos is.
Mijn uitgangspunt was dat God in zijn Woord in 1 Kor. 6:9 het liggen bij mannen lijkt te bestempelen als een zonde. Ik breng dit punt en vraag om inhoudelijke op de bijbel gebaseerde reacties.
Een inhoudelijke behandeling gebaseerd op de bijbel, lijkt me constructiever dan het geven van bijvoegelijke naamwoorden die niet daarop zijn gefundeerd.

We moeten juist liefdevol zijn voor de homosexueel!
Exact! Maar de vraag is daarbij wat liefde is.
Ware liefde is genormeerd aan Gods geboden, en niet naar onze eigen gedachten of begeerten. Want altijd brengt de liefde tot het onthouden en tot het doen van afstand van de eigen begeerte. De vraag naar liefde, is de vraag naar je norm.
Is ons eigen begeren de norm? Is het oudtestamentische cadans van Gods opstandig volk die ‘deed wat goed was in eigen ogen’, de norm ?
We kunnen in eigen ogen menen de liefde te dienen als een man met een man naar bed gaat in een monogame relatie van trouw en toewijding. Maar het blijft liefdeloosheid en verwerping van de Liefde, indien we hiermee ingaan tegen het bevel van God.

Onze denken en doen moet altijd genormeerd worden aan de bron van alle goedheid en liefde. En dat is God en Zijn Woord. Het begrip liefde is niet iets subjectiefs. Er zijn genoeg voorbeelden van ongeoorloofde liefdes-verhoudingen waarbij men zich ook beroept op de oprechte liefde (denk b.v. aan het streven van de vereniging ‘martijn’).
Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.
Onze definitie van liefde moet worden genormeerd.
Wanneer we iemand een weg zouden voorhouden die ingaat tegen Gods geopenbaarde wil dan is het per definitie liefdeloosheid.

Een "gruwel" wordt in gruwelijkheid niet gemeten door de overtreding zelf, maar door de openlijke verwerping van God die door de overtreding wordt bewerkt. Het gaat dan niet om het onvermogen om de zonde na te laten, maar om het bewuste kiezen om God tegen te staan en Zijn Wil te verwerpen en Zijn heiligheid door het slijk te halen. Dergelijk gedrag maakt zelfs heilige zaken tot een gruwel voor God. Spr.28: 9 Die zijn oor afwendt van de wet te horen, diens gebed zelfs zal een gruwel zijn.

WILLEMIJN232 schreef:
Is daar toch niets mis mee
Als de bijbel het als zonde ziet is er alles mis mee.

WILLEMIJN232 schreef:
Ik leg juist uit dat ieder de Bijbel ander leest dus ook een andere norm kan hebben......
En dat een ieder voor zich zelf bepaald wat de norm is
We mogen niet meer zeggen dat diefstal zonde is? Want een ander leest de bijbel anders en kan dus ook een andere norm hebben. Laar een ieder voor zichzelf bepalen of diefstal zonde is. Waar bemoeien wij ons mee om de handelingen van een dief die daar prat op gaat, als zonde te veroordelen. Lekker makkelijk ook als je zelf geen dief bent om dan diefstal als zonde te bestempelen. En dan heb ik het nog niets eens over de kleptomanen die er niets aan kunnen doen maar zo geboren zijn. Nee, het is liefdevol als we de dief in zijn waarde laten en zijn keuze respecteren.

Waar wringt hem de schoen?

WILLEMIJN232 schreef:
en kom dan niet steeds met een Bijbeltekst aanwapperen
Mijn enige uitgangspunt en intentie is Gods Woord.
Gods Woord zal mijn hand niet verlaten.
En als jij hier anders over denkt, dan is dit het punt waar onze wegen scheiden.

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zie de Bijbel ook als norm in mijn leven, weliswaar met andere normen
Mooi om dat te lezen. Ik hoop dat in de discussie dit gemeenschappelijk uitgangspunt meer tot recht komt.
En betreft andere normen naast de bijbel; De bijbelse norm staat boven alles en geen andere norm mag daarmee strijdig zijn.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zaterdag 29 september 2012, 17:53
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

THOMAS968 schreef:

Het is aan God om daarover te oordelen en die ziet het totaal aan

Mee eens. Zoals ik al eerder genoemd had: God oordeelt de personen en niet wij.
De Bijbeltekst bracht ik te berde, in het kader van het onderwerp van deze draad,
namelijk: Ondersteunt deze tekst dat het liggen bij mannen, zonde is?
Durven we tegenwoordig hardop te getuigen van Gods Woord, ook als die regelrecht ingaat tegen de ‘heersende’ opinie.
Zelfs in de allereerste bijdrage van mij over dit onderwerp, waren mijn eerste woorden als volgt:

Maar we mogen toch niet oordelen!
Inderdaad! we mogen niet de moordenaar, koekjesdief of homoseksueel veroordelen. Niemand mogen we veroordelen. Maar wel blijft een moord zonde, een diefstal blijft zonde, en mannen die met mannen naar bed gaan bedrijven zonde, geen liefde.
Er is een verschil tussen:
- het veroordelen van een persoon ( dat mogen we nooit omdat we nooit het hart kunnen zien en wij geen Rechter zijn),
- en een veroordeling van een handeling ( het als zondig kwalificeren van elke daad die Gods gebod overtreedt).

Dus bestrijd a.u.b. niet je eigen karikatuur over mij, maar citeer mijn daadwerkelijk woorden!

THOMAS968 schreef:
Ik geloof er niets van dat God twee mannen of vrouwen die hij als homoseksueel geschapen heeft, zal veroordelen als ze een niet promiscue leven leiden.
Je lijkt hier als uitgangspunt te nemen wat je zelf als goed en fout kwalificeert. Bepaalt God wat goed en fout is, of nemen wij God de maat met wat wij als billijk en redelijk achten?
Kun je afstand doen van een uitgangspunt die begint bij jezelf (“ik geloof er niets van dat ….”), en je scharen achter het uitgangspunt ‘Heer wat wilt Gij dat we doen zullen’ en luisteren naar wat Hij ons in Zijn Woord gebiedt ?

THOMAS968 schreef:
Alle bepalingen in de Bijbel richten zich tegen een promiscue levensstijl.
Nee, het is onbijbels om alle bepalingen te persen in zo’n keurslijf. Als bijvoorbeeld de bijbel het verbiedt om met dieren naar bed te gaan, dan zou het dwaasheid zijn om het wel goed te praten als zo’n vergrijp systematisch gebeurd in een trouwe en monogame relatie met het dier in liefde en toewijding.
De Bijbel verbiedt het met dieren naar bed gaan, en van beperkende randvoorwaarden is geen sprake.
De Bijbel lijkt ook het liggen bij mannen als een zonde te duiden. Als je meent andere zaken in te brengen waardoor het liggen bij mannen opeens NIET zonde zou zijn, dan hoor ik graag je bewijs.

THOMAS968 schreef:
Verder moet je dus ook deze tekst in de context van de Griekse cultuur lezen.
Dit is tot dusver een lege frase. Dus geef gerust aan hoe volgens jou, je met die Griekse context de bepaling om niet te gaan liggen bij mannen, converteert naar het wel mogen liggen bij mannen.

THOMAS968 schreef:
Sterker nog: Jouw benadering van bijbelteksten gebruiken en ze in de context van de hel plaatsen mag werken in een vrijgemaakte kerk
Ik heb helemaal nergens de GKV genoemd dus waarom sleep je die erbij? En ik vertegenwoordig ook niet de mening van de GKV. Het enige dat ik poog is de Bijbel na te spreken. En waar ik dat niet doe, houd ik me aanbevolen voor bijbels onderbouwde correcties.
Bovendien, ik plaats niet iets in een context, maar wil de tekst voor zichzelf laten spreken.
De tekst verbindt “het liggen bij mannen” met “niet Gods koninkrijk beërven”. En op dat aspect ben ik zelfs niet eens ingegaan! Want ik concludeerde hieruit nog alleen dat het liggen bij mannen dus klaarblijkelijk zonde is.

Sterker nog, al meerdere malen heb ik zelfs benadrukt dat het voor de Hemel en Hel niets uitmaakt. Maar dit aspect lijkt niet over te komen. Ik zei dat niemand aan Gods norm kan voldoen en dat wij allen gelijk staan voor God: namelijk met lege handen. En het geeft de grote waarde van Christus Zijn verlossing aan. En ook hoe wij onze dankbaarheid kunnen tonen door te pogen te leven tot Zijn eer, naar zijn gebod. Telkens opnieuw. Want Hij is de Weg, de Waarheid, en het Leven. En als we met hem lijden, dan zullen we ook met Hem opstaan. Ongeacht het kruis dat we moeten dragen. En God geeft ons kracht naar kruis.

THOMAS968 schreef:
maar daarmee kun je de noden van de huidige samenleving echt niet aan.

Ik geloof dat Gods geboden goed zijn. Dus ik zal niet aflaten om te pogen Zijn wil te doen. En ik hoop dat de samenleving in Zijn geheel zich weer zou bekeren naar Zijn wil, in plaats van het doen wat recht is in eigen ogen.

THOMAS968 schreef:
Jans gaf al aan dat de teksten van Sodom al altijd fout geïnterpreteerd zijn, wat overigens bij iemand die bijbelteksten zo gebruikt als jij allang bekend zou moeten zijn.

Als dit een verkapte vraag is naar mijn mening over de Sodom-tekst:
Er gebeuren in Sodom allerlei zaken die God verbiedt. En deze zijn moeilijk te scheiden. Een beperking tot alleen gastvrijheid zou onzinnig zijn. Het gaat ook over poging tot verkrachting en sodomie.
De kern is niet dat zaken gedaan worden die wij slecht vinden, maar dat zij dingen deden die God verbood. Ze hadden God verlaten. Het is grove hoererij; in eerste instantie de geestelijke hoererij omdat ze God en Zijn geboden hebben verlaten en eigen lusten volgen.
God zegt in het Nieuwe Testament heel treffend:
Gelijk Sódom en Gomórra, en de steden rondom dezelve, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn, dragende de straf des eeuwigen vuurs” (Jud.7)

THOMAS968 schreef:
De Bijbel veroordeelt nergens een vaste relatie tussen twee mannen of twee vrouwen die niet promiscue zijn.
Een vaste relatie tussen 2 mannen impliceert een keuze tot het liggen bij een man. I Kor.6:9 verklaart het liggen bij een man als een zonde.

THOMAS968 schreef:
Ik ben zelf opgegroeid in een kerk waar men dezelfde bijbelomgang had als jij. Dat heeft tot weinig goeds geleid. Mensen gaan niet over het oordeel en jij dus ook niet.
Ik denk dat het inmiddels meer dan 15 keer is dat men mij afschildert als iemand die mensen veroordeelt, terwijl ik van het begin tot eind consequent het tegendeel heb beweerd.
Dus voor jou en elke volgende: Citeer me dan even als je meent dat ik mensen oordeel !

Net zoals het duiden van diefstal als zonde, is ook het als zondig duiden van ‘het liggen bij mannen’, NIET een beoordelen van mensen !! Of vind jij dat we niet mogen zeggen dat diefstal zonde is?
De enige relevante vraag is: beschouwt de bijbel daadwerkelijk diefstal en ‘het liggen bij mannen’ als zonde ? Ik bracht daartoe 1 Kor.6:9 te berde: Een klaarblijkelijke bijbelse afkeuring over ‘het liggen bij mannen’.

THOMAS968 schreef:
Verder is mijn persoonlijke ervaring met mensen die overal een bijbeltekst bijhalen al te vaak slecht
Jou persoonlijke ervaring is niet maatgevend voor mij.
Gods en Zijn Woord is maatgevend voor mij.
Dus wellicht heb je een voorbeeld uit Zijn Woord dat het fout zou zijn om je betoog te onderbouwen met Zijn Woord ??
Bovendien, maak je gebruik van een karikatuur. Jij kent mij niet en kunt niet beoordelen of ik overal een bijbeltekst bij haal. Maar als een paal boven water staat wel dat ik in deze discussie volstrekt niets wens te zeggen dat buiten of boven Gods Woord staat. Gods Woord is mijn uitgangspunt en basis. Als hier onze wegen scheiden, dan is dat jammer maar helaas.

THOMAS968 schreef:
Het waren zeker geen betere of meer liefdevolle mensen dan anderen.
Heb je m’n bijdrage daarover gemist? ik zei:

Waarom is de homosexueel het mikpunt? Zijn wij soms beter?!
Laat ik voor me zelf spreken. Ik ben niet beter. Mijn eigen geaardheid is verrot, want ik doe telkens weer opnieuw dingen die God niet wil dat ik doe.
Maar we hebben telkens weer opnieuw onze strijd te voeren tegen ons vlees. Wie zijn kruis oppakt achter onze Here Jezus Christus aan, zal ook delen in Zijn overwinning. Elk huis heeft zijn kruis. Wie een vrouw aanziet om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan. Wie van ons is smetteloos? Maar ware liefde is elkaar te helpen en ondersteunen met de strijd TEGEN ons vlees. Niemand is beter of slechter dan de ander; we staan allen gelijk, namelijk met lege handen voor Zijn troon. Slechts door de genade in Jezus Christus hebben we verzoening met God. We staan allemaal gelijk: de scheidslijnen in dit leven loopt niet via de mate van smetteloosheid, maar door het geloof; tussen zij die telkens weer opnieuw de wil van onze Hemelse Vader willen doen, en zij die eigen wegen wensen te gaan.

THOMAS968 schreef:
De Evangelische Omroep heeft in de begintijd een keer een uitzending gemaakt over homoseksualiteit met dezelfde onbegrepen houding die ik hier veel aantref. Uiteraard hielden ze ontzettend veel van de homofiele medemens als hij maar niet zichzelf was en zijn seksualiteit niet naar zijn geaardheid mocht beleven. Nogal wat jonge homosexuele mannen pleegden zelfmoord, ook eentje in mijn kerk die hetzelfde was voorgehouden.

Er zijn ook pedofielen die zelfmoord hebben gepleegd. Is dit maatgevend?
Nee. God en Zijn Woord is de norm. Het is een grote mate van liefdeloosheid om naar eigen inzichten te schipperen met goed en fout, terwijl op de jongste dag Christus Zijn normen op ons loslaat.

Quote:
Als jouw kind zal vertellen dat hij of zij homoseksueel is ,kom je nergens met de doemteksten en zul je, omdat het je kind is, in de liefde blijven. En ook dan ben je een kind van de Allerhoogste, want je houdt je aan Zijn hoogste gebod.
Uitgebreid ben ik ingegaan op hoe ik zou reageren als bijvoorbeeld mijn zoon homo zou zijn.
(Ik heb het daarom ook even herhaald in een vorige post hier vlak boven )

THOMAS968 schreef:
Het is allemaal zo makkelijk met teksten te gooien op het moment dat je geen homo kent.
Vraag: Is het benoemen van diefstal als diefstal, het gooien van stenen?
Het gooien van stenen is een persoon veroordelen. Deed ik dat? Nee dat deed ik niet!
Neem toch eens het voorbeeld van Christus over, hoe die handelde bij de overspelige vrouw. Christus benoemde de overspel een zonde! Hij zei “zondigt niet weer”. Is Christus soms een stenengooier ?

THOMAS968 schreef:
het is overigens aantoonbaar in de hersenen.

Als je meent dat de huidige wetenschap leert dat homofilie puur genetisch bepaald zou zijn, dan ben je niet goed geïnformeerd.

THOMAS968 schreef:
Toch, het leven leert het je wel. Want de vele ouders die er inmiddels mee geconfronteerd werden dat hun kind met de boodschap thuiskwamen dat ze als vrouw verder wilden met een vriendin of als man met een vriend, weten wel beter. Geaardheid verander je niet ()
Ze zijn dus zo geschapen door God.

Maar Homo zijn is geen keuze !!
Of we nu menen dat er wel of geen keuze is, is irrelevant.
Als illustratie; zouden we wakker liggen of pedosexualiteit wel of niet aangeboren is? ( link1, link2)
Of dat het te wijten is aan ingewikkelde biologische en psycho-sociale achtergronden, en dat daarom zo iemand wel of niet een keuze zou hebben ?
Nee. In alle gevallen is er een norm die alles overstijgt: van kinderen blijft men simpelweg af.
Dat is een norm waaraan niet te tornen valt.
Evenzo is ( voor een Christen ) een norm dat we nooit Gods geboden mogen overtreden. Dus menen dat iets geaardheid is, of genetisch, of dat iemand geen keuze heeft, is irrelevant, want staan blijft altijd: het doet in zijn geheel niet ter zake want de praxis wordt normatief beoordeeld.

THOMAS968 schreef:
er zijn mensen die het meteen maar over pedofilie hebben als het om homofielen gaat.
Er zijn oneindig veel verschillen, maar de vergelijking gaat over 1 aspect. Namelijk dat iets waarvan je meent dat het aangeboren is, nog geen bewijs is dat het daarom niet als zondig te kwalificeren is. Het voorbeeld van pedofilie bewijst de onhoudbaarheid van zo’n stelling.

Geen keuze?
Voor de praxis hebben we overigens altijd een keuze. Het is toch niet zo dat de sexuele behoefte per se vervuld moet worden? Wat doe je als je liefde krijgt voor iemand buiten je huwelijk ? Wat doe je als je het niet meer van je partner krijgt, c.q. kunt krijgen, door b.v uitgebluste liefde of door een ziekte ( b.v. opname ggz, of in coma raken, etc). ( en dat heb ik het nog niet eens over b.v. de keuze tot het celibaat) We hebben altijd een keuze. En dan ontken ik niet de zwakte van ons vlees, want misschien vallen we wel veelvuldig, maar het gaat om de keuze en intentie; waar je voor probeert te gaan. En dus bijvoorbeeld niet, zoals ik wel eens gelezen heb, dat we een overtreding van een gebod gaan goedpraten omdat we eenmaal als mens bepaalde behoeftes en neigingen hebben….

.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zaterdag 29 september 2012, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:51

ERIKA129 schreef:
Stel je niet aan watje!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Heb er al twee keer gegeten en beide keren is het mij zeer goed bekomen Kwijlende smiley

Ja dat zal wel Gefrustreerde smiley maar mijn darmpies benne niet zo ...... als uwes Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:53

[quote=SABINE999]Shanita.. Heb je wel iemand bij wie je je hart verder kan luchten? Ja.
En eventueel wel een fijne gemeenschap waar je je wel thuisvoelt? Ja.Ik weet dat de voedselbank niet altijd prettig klinkt, maar als ik je zo hoor over de bedragen..

Waarom zou 'een voedselbank' niet prettig klinken? Misschien kan je me dat even uitleggen? Misschien kun je er eens kijken..Ik heb er een tijdje gewerkt, spullen daar halen voor mensen die dat zelf niet konden, aan elk stuur een zware Bas-tas vol met spullen, zo zwaar, moest terug lopen...Was wel lullig, één iemand voor wie ik spullen moest halen had geen vriezer en de helft wat je daar kreeg moest in de vriezer....dus elke week de helft, bedorven, weggooien....Ik bid je echt toe dat je Zijn liefde over jou meer en meer mag leren kennen, Dank je wel, ik jou ook!
Groetjes en liefs.
U2!

NB: voor voor de voedselbank in aanmerking te komen mag je niet meer dan 150 euro overhouden per maand. dus met aftrek vaste lasten, ja en die rottige eigen bijdrage, etc. ja, die moet je ook door 12 delen Knipoog smiley

Het lijkt 'erger' dan het is. Met creativiteit, gecombineerd met geloof kom je een heel eind... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 september 2012, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:58

GERRIT084 schreef:
Ja dat zal wel Gefrustreerde smiley maar mijn darmpies benne niet zo ...... als uwes Huilende smiley, smiley in tranen

Nee klopt want de mijne zitten in mijn lijf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 18:14

ERIKA129 schreef:
Nee klopt want de mijne zitten in mijn lijf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Das een feit die staat als een .... boven ..... Gefrustreerde smiley kwul wel mee hoor, met de trein naar V daal en het leste stukkie met jou mee Gefrustreerde smiley auto is bijna overleje Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 18:17

JOL252 schreef:
Moed scheppen doe ik wel met 7 Verraste, verbaasde smiley bezichtigingen, niet voor niets gesopt en geplenst en huis strak getrokken.

Wow, toppie zeg!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4587 4588 4589 4590 4591 4592 4593 ... 6194 Volgende
Pagina 4590 van 6194