| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:52
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????
 |
MAGGUT?!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jij hoeft toch niet voor Zwaan te antwoorden? Kan ze best zelf toch??????
 |
dat is mij nooit opgevallen hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | MAGGUT?!!!  |
Is niet netjes he? Voor een ander antwoorden.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is niet netjes he? Voor een ander antwoorden.......  |
Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over.... zo luidt een bekend spreekwoord.
Ik vraag me af of het daardoor komt dat er mensen zo fel op 1 bepaalde zonde ageren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Hoewel ik Zwaan niet ben (hoewel hier wel enige verwarring over is) ga ik een -mogelijk- antwoord op je vraag geven.
De term hoogverachtelijk heb ik nog nooit in de bijbel zien staan. Wel dat homosexualiteit in Gods ogen een gruwel is. In 1 Kor 6 staat het volgende: "Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam. Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam." Deze tekst wordt vaak gebruikt om aan te geven dat sexuele zonden erger zijn dan andere zonden. Omdat je daardoor je eigen lichaam verontreinigt.
Hopelijk heb je wat aan deze uitleg. |
eh het gaat hier trouwens over hoererij, prostititie is wat anders als homo zijn toch? en ik zelf denk ook dat homo zijn een afdwaling is, het gaat me om de manier warop sommiggen hier over homo,s schrijven. belachelijk voor woorden, bekrompen , niet zoals jezus tegen ze aankijkt, bv dit stukje, word homo zijn door jou vergeleken met hoererij, twee mannen die voor elkaar oprecht gevoelens hebben is wat anders als een hoer zijn toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:55
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Onzekerheid kun je verschuilen achter stelligheid ... | Jol, vind je nu zelf dat je dit zo op moet schrijven????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:56
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet. |
Je antwoord toch voor een ander? Als je dat al stoken en ruzie maken vind heb je dat wel vaak.......kort lontje zeg......pfff Zie in liefde naar elkaar om......om maar even de Bijbel te gebruiken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:57
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | Je ertussen wringen om te stoken en ruzie te maken ook niet. |
Je ertussen wringen om te antwoorden ook niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 22:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Jol, vind je nu zelf dat je dit zo op moet schrijven???? |
Ja, waarom niet? In zijn algemeenheid is dat een feit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:01
|
|
|
|
|
en carmen je zal wel bedoelen omdat homo zijn dus sexuele zonde is, maar eh heteros kunnen ook flink zondiggen op dat gebied, nergens vind ik dat god zo over homo,s denkt zoals zwaan het verwoord.- Zie het al voor me, mensen die samenwonen en ind e kerk zitten, eh jullie zijn niet getrouwd, hebben de gruwelijkste zonde in gods ogen,zijn zoals hoeren, ha ha laatst hoorde ik een prediker daarover, sex terwijl je niet getrouwd bent is zonde, en toen vergeleek hij met david, eh dat was toch wat anders, david zag die vrouw stuurde haar man weg, soms vergelijken we dingen die eigenlijk niet vergelijkbaar zijn vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:03
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | eh het gaat hier trouwens over hoererij, prostititie is wat anders als homo zijn toch? en ik zelf denk ook dat homo zijn een afdwaling is, het gaat me om de manier warop sommiggen hier over homo,s schrijven. belachelijk voor woorden, bekrompen , niet zoals jezus tegen ze aankijkt, bv dit stukje, word homo zijn door jou vergeleken met hoererij, twee mannen die voor elkaar oprecht gevoelens hebben is wat anders als een hoer zijn toch |
Petra, ik heb getracht een bijbels principe te verduidelijken. Mijn enige motivatie was de lacune in bijbelkennis van sommigen wat aan te vullen. Niet omdat ik het voor iemand wil opnemen maar om het wederzijds begrip te bevorderen.
Maar ik begrijp dat dit niet jouw vraag noch jouw intentie is. Er is nu een soort klopjacht ontstaan die mij alleen maar bevestigd dat de mens na al die jaren nog steeds niet veranderd is. "Brood, wijn en spelen" en iedereen met een afwijkende mening gezamenlijk te grazen nemen.
Verheffend...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Je ertussen wringen om te antwoorden ook niet!  | dat doe je zelf nu ook he..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:05
|
|
|
|
|
Ik stel voor dat we een h. pauze inlassen voor zeg een week. Niemand gebruikt het h.-woord meer een week lang en in de tussentijd starten we allemaal één topic dat totaal ergens anders over gaat. Ik zal nog eens nadenken over eentje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:06
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Je ertussen wringen om te antwoorden ook niet!  |
Jazeker wel want dit forum is voor iedereen. Als echter de intentie waarom je antwoordt is het beschadigen van je medemens of het opruien van andere mensen is dan vind ik dit allerminst netjes.
En het lijkt erop alsof sommige mensen daar uitsluitend op uit zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:10
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Jazeker wel want dit forum is voor iedereen. Als echter de intentie waarom je antwoordt is het beschadigen van je medemens of het opruien van andere mensen is dan vind ik dit allerminst netjes.
En het lijkt erop alsof sommige mensen daar uitsluitend op uit zijn. |
Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is??????? Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen.......... Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt......... Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:12
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Petra, ik heb getracht een bijbels principe te verduidelijken. Mijn enige motivatie was de lacune in bijbelkennis van sommigen wat aan te vullen. Niet omdat ik het voor iemand wil opnemen maar om het wederzijds begrip te bevorderen.
Maar ik begrijp dat dit niet jouw vraag noch jouw intentie is. Er is nu een soort klopjacht ontstaan die mij alleen maar bevestigd dat de mens na al die jaren nog steeds niet veranderd is. "Brood, wijn en spelen" en iedereen met een afwijkende mening gezamenlijk te grazen nemen.
Verheffend... |
Zo zie jij het, ik niet, ben sereius met zwaan in discussie gegaan, waar ze niet serieus op antwoord. Ze opent topics over niet oordelen, onderscheidings vermogen, maar ondertussen trapt ze effe alle homo,s hard neer met haar mening. En net zoals zij de vrijheid heeft omdat te schrijven, heb ik de vrijheid om daar tegen in te gaan en haar proberen duidelijk te maken dat ze wat dingen fout inziet in mijn ogen, van een spiegel die iemand je voorhoud kan je veel leren. sommiggen hebben mij hier ook wel eens een spiegel voor gehouden, daar leer je van, denk je over je mening na, klopt die wel? dat velen er tegen in opstand komen over haar woorden is mischien ze homofile mensen kennen, zich bewust zijn hoe klote sommigge cristenen met die mensen omgaan, zich dat aantrekken? Leren we dan niks van alle homo topics die we hebben gehad? over onze fouten van sommiggen hoe we tegen ze aankijken? Eh dat sommigge niet blij zijn met alle stukken van zwaan heeft ze ook haar eigen aandeel in, heb je het topic gezien destijds met de foto van het veulentje? volgend mij gingen alle lezers over hun nek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:15
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Vraag me nog steeds af wat die C...betekent.... Ik zoek een HEM...maar jij zoekt vast een HAAR...
Dan moet ik jouw vertellen....waar en hoe je die HAAR zoekt... Kijk...en dat weet ik weer niet...
(pfff...wat ingewikkeld) Niemand vraagt er naar...wel Visser... DUS??? Mannen zijn brandend nieuwsgierig!!! |
Ja , gek hè.......bijna net zo nieuwsgierig als vrouwen.
Visser is nog steeds nieuwsgierig wat nou ook alweer MUM is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:15
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | Zo zie jij het, ik niet, ben sereius met zwaan in discussie gegaan, waar ze niet serieus op antwoord. Ze opent topics over niet oordelen, onderscheidings vermogen, maar ondertussen trapt ze effe alle homo,s hard neer met haar mening. En net zoals zij de vrijheid heeft omdat te schrijven, heb ik de vrijheid om daar tegen in te gaan en haar proberen duidelijk te maken dat ze wat dingen fout inziet in mijn ogen, van een spiegel die iemand je voorhoud kan je veel leren. sommiggen hebben mij hier ook wel eens een spiegel voor gehouden, daar leer je van, denk je over je mening na, klopt die wel? dat velen er tegen in opstand komen over haar woorden is mischien ze homofile mensen kennen, zich bewust zijn hoe klote sommigge cristenen met die mensen omgaan, zich dat aantrekken? Leren we dan niks van alle homo topics die we hebben gehad? over onze fouten van sommiggen hoe we tegen ze aankijken? Eh dat sommigge niet blij zijn met alle stukken van zwaan heeft ze ook haar eigen aandeel in, heb je het topic gezien destijds met de foto van het veulentje? volgend mij gingen alle lezers over hun nek |
Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.
Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is??????? Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen.......... Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt......... Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk?????? | Bij jou is het een repeterende vraag: laat dat dan eens zien waar ze dat schrijft. Je roept maar wat, de hele tijd al, maar als we je vragen waar staat dat dan, dan reageer je daar niet op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:17
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.
Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren. |
Stop er zelf dan eens al eerste mee en overdrijf niet zo met je klopjacht en stoken en ruzie maken.....Verbeter de wereld begin bij jezelf........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Bij jou is het een repeterende vraag: laat dat dan eens zien waar ze dat schrijft. Je roept maar wat, de hele tijd al, maar als we je vragen waar staat dat dan, dan reageer je daar niet op. |
Het wordt me in de mond gelegd Chatuliem, net als bij jou.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:21
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ja, waarom niet? In zijn algemeenheid is dat een feit. | Moet ik je nu uitleggen wat een insinuatie is???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het wordt me in de mond gelegd Chatuliem, net als bij jou.....  | Nee Wmijn, ik spreek je aan op de uitspraken die je zelf schrijft hier op de site. Je kan iedereen beschuldigen, maar je vertikt het om te laten zien waar ze volgens jou in de fout gegaan zijn. Als jij vindt dat Carmen mensen veroordeelt, zou ik graag zien, dat je dat eens bewijst met citaten. En anders moet je eens een keer ophouden met mensen de hele tijd dingen te lopen verwijten!!!
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 2 oktober 2012, 23:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is???????
Nee.
Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen..........
Nou doe dat dan eens?! Toon het eens aan en maak het eens waar Willemijn wat je hier beweert??
Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......
Dit is een beschuldiging Willemijn en als je die niet kunt bewijzen dan kun je beter je mond houden.
moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt......... Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk??????
Whahaha! En jij hebt theologie gestudeerd??!
Het lukt jou gewoon niet meer om een bijbeltekst om te draaien en daarom verleg je de aandacht.
Alles om maar niet op de inhoud in te hoeven gaan en elkaar op te bouwen.
Ik zal je een geheimpje vertellen: de splinter en de balk moeten beiden verwijderd worden.
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Moet ik je nu uitleggen wat een insinuatie is??? |
Je schat me nogal in hé... in je persoonlijke uitlatingen naar mij toe de afgelopen tijd. Overgevoelig, overdreven, gemeen, niemand weet waar ie aan toe is met mij... tjonge jonge. EN nu insinuerend... ik vind het allemaal prima.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:26
|
|
|
|
Ik vind het allemaal prima......
Ook welterusten.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 2 oktober 2012, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:27
|
|
|
|
Visser is nog steeds nieuwsgierig wat nou ook alweer MUM is.
Misschien...ooit...een keer...ga ik het zeggen... Tijdens het vissen....op de braderie...of de rommelmarkt... Kr...is niet zover van s-Gr...toch??? Wanneer moet je weer bij de Fix...zijn???
(Was dit nou mijn mooiste moment van de dag???) Echt niet!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 2 oktober 2012, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANNETTE963
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:28
|
|
|
|
Het woord oordelen heeft in de bijbel verschillende betekenissen, wanneer je de Griekse vertaling erbij haalt. Die vertaling helpt om te onderscheiden om wat voor soort 'oordelen' het gaat.
Het Griekse 'krino' betekent oordelen in de zin van terechtwijzen, met de bedoeling hem of haar er weer bij te betrekken, op de goede weg te helpen. Zo zal het vermanen bedoelt zijn. 'Katakrino' betekent oordelen met de bedoeling iemand onderuit te halen, gericht op vernietiging (al die stenen die je gooit) vergelding, afrekening, straf, tot de dood.
Aan ons de moeilijke taak om het verschil te zien, en het goede te doen! Ik ben blij te weten dat Gods Geest ons bij het onderscheiden kan en wil helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:30
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.
Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren. | tuurlijk mag jij je mening ook zeggen, alleen je antwoord voor zwaan, laat ze zelf effe antwoorden, met een oprecht eerlijk antwoord. Ik neem gods woord heel serieus en flip er op als mensen gods woorden verdraaien, er mensen mee om de oren slaan.woorden waarmee ze anderen misschien breken. en dat allemaal in naam van god. topics maken over foetussen van demonen in mensen volgens haar, meer verkondiggen over een god waar je bang voor moet zijn, die hard is in zijn oordeel dan zoals ik god kan, dus ja tegen zulke mensen ga ik heftig in discussie en evrbaas me ove rhun denken,
|
|
| Naar boven |
|
|