ChristianMatch

Forum

Discussiëren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4615 4616 4617 4618 4619 4620 4621 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 18:32

ZEELAND736 schreef:
Volgens mij was het geen kwestie van niet kunnen...
Maar niet willen!!!!

Je kent mijn hele leven niet eens dus hoe zo niet willen

Carmen snapt mij wel.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:09

ZEELAND736 schreef:
Het kind in me terug zien...voelen...
En wat doe je dan....

KASTANJES RAPEN!!!!
En dan denken aan vroeger als je al die glimmende bruine bolletjes ziet liggen op een theedoek...
Mooi toch???

Even ging het door me heen...Wat zullen ze wel niet zeggen die me daar zien bukken...en rapen...?
Maar ook direct daarna...Maakt niet uit...ik wil dat...ik doe dat!!!

Jaaaaaa , vroeger he ...... kastanjes uithollen , gaatje er in maken waar een rietje in moest . En dan van grote broer een beetje shag "lenen"
en dan konden we stiekum óók roken . Heb jij dàt vroeger ook gedaan met kastanjes , C-land? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:12

ZWAAN995 schreef:

Carmen snapt mij wel.

<><

Zwaan

Ik snap je wel Zwaan. Vind het jammer dat dit bij de anderen niet het geval is.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:12

LEANNE226 schreef:
Ik heb een kastanjeboom in de tuin staan(die kun je niet eten,alleen de tamme),vroeger zag het zwart van de kinderen die kwamen rapen........nu komt er niemand meer........tot vorige week de bel ging,een knul van een jaar of 20 met 2 kastanjes in zijn hand........voor zijn oma,die wilde ze graag omdat het tegen reuma zou helpen,of hij ze mocht hebben.........tuurlijk jong,ik heb het liefst dat je ze allemaal meeneemt.........een bungel van 2 meter die kastanjes raapt voor zijn oma,kan het liever??? Knipoog smiley

En daar ook nog eens netjes toestemming omvraagt!! Waar vind je dat nog???
Wij maakter er vroeger spinnenwebben van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:13

Kastanjes vormden vroeger het voedsel van de Romeinse soldaten maar toen was er wel veel meer natuur.

Thomas, rookte ook ooit de kastanjepijp als kind, "Smoarrige jonge," zei zijn moeder dan.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:16

ZWAAN995 schreef:

Carmen snapt mij wel.

<><

Zwaan

Zou het zou carmen je wel snappen? Vind het bijna ongezond, om zo fanatiek bezig te zijn,en niet open te staan voor anderen hun meningen. ik krijg hier gewoon een beetje een eng gevoel als ik al jouw topics zo overdenk. Ik hoop dat ik nooit zo word als cristen dat ik niet open sta voor anderen hun mening of strijden, overal met bijbel citaten aan kom zetten, overal neer wil gooien, maar geen reacties of tegenspraak van mensen kan dulden. vooral de indruk die je wekt alsof je het zelf allemaal zo goed weet, omdat je godswoord leest, misschien begrijp je sommigge woorden van god wel verkeerd, darom is het belangrijk om samen met anderen te discusieeren over gods woord.ook als ze een totaal andere mening hebben, daar kun je dan over nadenken en voorkomt dat je niet in een klein bekrompen denken vast blijft zitten toch. ach ja, succes verder zwaan en zorg goed voor jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:18

CARMEN073 schreef:

ik snap haar niet carmen, maak me eerder zorgen over haar, maar ga me nu echt op andere dingen richten.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:23

ZWAAN995 schreef:

Carmen snapt mij wel.

<><

Zwaan

Ik snap veel en heb veel mensenkennis maar ik snap van jou geen snars sorry maar het is zo!!
Je opent topic na topic maar je houd niet van discussiëren, waarom dan al die topics waarvan er vele echt niet kunnen???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:48

CARMEN073 schreef:

Dat verbaast me nu echt helemaal niet dat jij dat snapt........mensen met radicale visies vinden elkaar altijd snel.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:49

PETRA944 schreef:
mooi, bedankt voor de vertaling, dat is tenminste goed leesbaar.
Ik ben wat vergeten te vertalen, nl de naam van de prediker. Dat is Gary Wilkerson, de zoon van de befaamde David Wilkerson. Hij citeert zijn vader met deze preek.

David Wilkerson was iemand, die vanuit het platteland van USA de roeping kreeg om in New York te gaan werken onder de junkies. Het is één van mijn geestelijke idolen, als je dat zo mag zeggen, en het staat allemaal beschreven in het boek Het kruis in de Asfaltjungle. Misschien heb je de film The Cross And The Switchblade wel gezien, die over dit verhaal gaat.
Hij heeft Teen Challenge opgericht, dat allerlei opvangcentra over de hele wereld heeft opgezet. In NL is er nog een opvangcentrum in Veelerveen: De Spetze Hoeve.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 3 oktober 2012, 19:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:54

WILLEMIJN232 schreef:
Dat verbaast me nu echt helemaal niet dat jij dat snapt........mensen met radicale visies vinden elkaar altijd snel.......
Waarom ga je er nu van uit dat Carmen radicale visies heeft? Het kan zijn dat ze heel anders denkt. Wees voorzichtig met je conclusies over andere mensen, want anders krijg je weer misverstanden.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:57

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben wat vergeten te vertalen, nl de naam van de prediker. Dat is Gary Wilkerson, de zoon van de befaamde David Wilkerson. Hij citeert zijn vader met deze preek.

David Wilkerson was iemand, die vanuit het platteland van USA de roeping kreeg om in New York te gaan werken onder de junkies. Het is één van mijn geestelijke idolen, als je dat zo mag zeggen, en het staat allemaal beschreven in het boek Het kruis in de Asfaltjungle. Misschien heb je de film The Cross And The Switchblade wel gezien, die over dit verhaal gaat.
Hij heeft Teen Challenge opgericht, dat allerlei opvangcentra over de hele wereld heeft opgezet. In NL is er nog een opvangcentrum in Veelerveen: De Spetze Hoeve.

ha ha heel veel gelezen over david wilkerson en jaren geleden ooit naar een preek van nicky cruss geweest, die man van het kruis in de asfalt jungle. heb zijn boek over profetieen die david geschreven heeft ook hier liggen. zijn boek het kruis in de asfalt jungle heeft veel mensen tot geloof gebracht denk ik. ook 1 van mijn geestelijke idiolen net zoals corrie ten boom
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:01

ROELANDE345 schreef:
ja en dan Pieter bellen dat ie maar iets lekkers voor jullie 2en mee moet nemen vind jij natuurlijk ook heeeel erg Knipoog smiley

--en toen kwamen we erachter dat alles hier gesloten is (herenigingsdag).
Dus dat werd een romantisch diner voor twee....met een bord havermoutpap want dat was echt het enige dat we nog in huis hadden. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:02

PETRA944 schreef:
ha ha heel veel gelezen over david wilkerson en jaren geleden ooit naar een preek van nicky cruss geweest, die man van het kruis in de asfalt jungle. heb zijn boek over profetieen die david geschreven heeft ook hier liggen. zijn boek het kruis in de asfalt jungle heeft veel mensen tot geloof gebracht denk ik. ook 1 van mijn geestelijke idiolen net zoals corrie ten boom

Worden die mensen niet een beetje geïdealiseerd Petra? Ze komen zo volmaakt over en het zijn toch ook echte mensen.......
Zie je toch in Amerika ook bij die tv predikanten? En hier ook bij J.Z.?
Of je dweept er mee of je vind het vreselijk......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:13

WILLEMIJN232 schreef:
Worden die mensen niet een beetje geïdealiseerd Petra? Ze komen zo volmaakt over en het zijn toch ook echte mensen.......
Je stelt de vraag aan Petra, maar omdat ik erover begonnen ben, neem ik de vrijheid om antwoord te geven. DW is nl. niet bekend om zijn meeslepende conferenties, waarbij iedereen in extase raakt. En is ook niet echt te vergelijken met die tv dominees. Je kunt iemand bewonderen of zelfs als voorbeeld hebben, zonder dat je hem adoreert. Zelf hadden we in onze gemeente een koffiebar van Teen Challenge en we hadden ook een link naar de opvangcentra. Ik ben ook nog naar een internationale conferentie geweest van Teen Challenge. Ik heb dus wel wat contacten gehad met TC, maar DW was in mijn ogen nog steeds een mens.
Ik heb ook veel bewondering voor Corry ten Boom. Ik verplicht mezelf ook om één keer per jaar naar Hiding Place te kijken. Maar verder ook niet. Ze is een voorbeeld, ze is volhardender dan ik, maar verder ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:15

PETRA944 schreef:
is ook te verwachten van een rasechte pinksterblom.... Ik heb op Family 7 een film van Nicky Cruz opgenomen. Ik zet hem wel eens op internet, krijg je de link van me.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:19

WILLEMIJN232 schreef:

tuurlijk heb je altijd mensen die anderen mensen veridialiseren, ik noem het woord geestelijke idiool, omdat ik ze heel graag mag lezen, maar zie ze niet als,zoals een fan een muzikant ziet of zo. het mooie van hun schrijven is nu net de menselijkheid, de eenvoud, de oprechtheid die ik in hun boeken las.En hoe ze samen met god door het leven gingen.Het boek over profetieen van david wilkerson kun je denken, zou hij god echt goed hebben begrepen??? Ook grote cristenen om het zo maar te noemen, maken wel es fouten, maar het boek kruis in de asfalt jungle is een mooi boek, en corrie ten boom kan je toch wel? En niet iedereen dweept ermee, er is ook een tussenweg Knipoog smiley Corrie ten boom is geweldig om t e lezen, vaak ontdek ik weer nieuwe dingen, een vrouw met veel ervaring. ook met haar negatieve dingen waar ze gewoon eerlijk over schrijft. Ze boeide me destijds enorm, want ik dacht hoe komt het dat een vrouw uit een kamp komt en zo sterk nog is geestelijk? Inmiddels al haar boeken gelezen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:19

CHATULIEM619 schreef:
Je stelt de vraag aan Petra, maar omdat ik erover begonnen ben, neem ik de vrijheid om antwoord te geven. DW is nl. niet bekend om zijn meeslepende conferenties, waarbij iedereen in extase raakt. En is ook niet echt te vergelijken met die tv dominees. Je kunt iemand bewonderen of zelfs als voorbeeld hebben, zonder dat je hem adoreert. Zelf hadden we in onze gemeente een koffiebar van Teen Challenge en we hadden ook een link naar de opvangcentra. Ik ben ook nog naar een internationale conferentie geweest van Teen Challenge. Ik heb dus wel wat contacten gehad met TC, maar DW was in mijn ogen nog steeds een mens.
Ik heb ook veel bewondering voor Corry ten Boom. Ik verplicht mezelf ook om één keer per jaar naar Hiding Place te kijken. Maar verder ook niet. Ze is een voorbeeld, ze is volhardender dan ik, maar verder ook niet.

Petra kan heel goed zelf antwoord geven denk ik....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:21

CHATULIEM619 schreef:

Das nou leuk een koffiebar van teen challenge Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:21

WILLEMIJN232 schreef:

ja, zie effe een reactie terug Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:25

WILLEMIJN232 schreef:
O ja hoor, je moet ook niet lezen dat ik namens haar antwoord geef.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:26

PETRA944 schreef:
ja, zie effe een reactie terug Knipoog smiley

Maar dan nog de vraag: is Corrie ten Boom zoveel beter als jij dat bent.....je moet mensen ook niet op een hoger voetstuk zetten dan ze zijn he? Zij wordt bijna als de volmaakte christen gezien, en het was toch echt gewoon een mens....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:30

CHATULIEM619 schreef:

ik vind de film niks vergeleken met het boek eigenlijk, in het boek lees je meer over haar denken over bepaalde dingen, worden haar ervaringen beter beschreven. Sommigge dingen mis je dan toch als je alleen de film kijkt vind ik. bv hoe moeilijk ze het vond dat haar zuster voor de duitsers kon bidden en vergeven. en tig dingen meer Lachende smiley vervolgens gaat ze na het kamp de wereld in om te getuigen, ze zegt tegen ejzus ik wil overal gaan waarheen u wilt, behalve duitsland..... ha ha dat was dus precies waar god haar na toestuurde en het was moeilijk voor haar, maar ze ging, vertrouwend op god. etc. bla bla bal, zou een heel lange lap kunnen schrijven over al haar ervaringen, dappere vrouw, helemaal vertrouwend op god Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:35

WILLEMIJN232 schreef:
Maar dan nog de vraag: is Corrie ten Boom zoveel beter als jij dat bent.....je moet mensen ook niet op een hoger voetstuk zetten dan ze zijn he? Zij wordt bijna als de volmaakte christen gezien, en het was toch echt gewoon een mens....

Wel ze heeft 1 ding wat ik niet heb en dat is voor 100 procent op god kunnen en durven te vertrouwen, eigenlijk nog meer, ze had denk ik een sterkere relatie met god, kon god beter als ik. verder haar negatieve kanten waren er ook wel degelijk, dus vandaar zie ik haar als een mooi vb, niet als een heiligge en mag haar graag ook omdat ze eerlijk voor haar negatieve kanten uitkwam, in eenvoud schrijven, eerlijk, niet op een manier van ik ben de cristen die perfect is en op een voetstuk staat. over veel dingen uit haar boek ben ik aan het denken gezet, zoals vijanden vergeven, op god vertrouwen. geneen cristen is volmaakt Willemijn, maar sommigge mag je meer als anderen en van sommigge kun je dingen leren
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:46

PETRA944 schreef:
Wel ze heeft 1 ding wat ik niet heb en dat is voor 100 procent op god kunnen en durven te vertrouwen, eigenlijk nog meer, ze had denk ik een sterkere relatie met god, kon god beter als ik. verder haar negatieve kanten waren er ook wel degelijk, dus vandaar zie ik haar als een mooi vb, niet als een heiligge en mag haar graag ook omdat ze eerlijk voor haar negatieve kanten uitkwam, in eenvoud schrijven, eerlijk, niet op een manier van ik ben de cristen die perfect is en op een voetstuk staat. over veel dingen uit haar boek ben ik aan het denken gezet, zoals vijanden vergeven, op god vertrouwen. geneen cristen is volmaakt Willemijn, maar sommigge mag je meer als anderen en van sommigge kun je dingen leren

Daar heb je weer helemaal gelijk in........Knipoog smiley

PS: zijn de bouwvakkers al richting mij?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 3 oktober 2012, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER122

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:49

Citaat:
Neem mijn weg niet van mij weg al is mijn weg volgens jou een omweg.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:57

WILLEMIJN232 schreef:
Daar heb je weer helemaal gelijk in........Knipoog smiley

PS: zijn de bouwvakkers al richting mij?

ha ha volgens mij wel, hier is de rust weer wedergekeerd, nog wat mannetjes voor de echte aansluiting, zit nu via glaskabel te internetten. En in de supermarkt kom ik ze ook niet meer tegen. Dus de verleiding is nu richting jou ha ha . petra trots op haar zelf dat ze niet aan de verleiding heeft toegegeven, want ik zoek echte liefde geen lust. das soms een strijd bij mij, wat heel menselijk is na jaren alleen. denk ik, of vind ik mannen nou zo leuk Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 21:21

MMMMM....lekker kastanjes!
Ik heb een hazelaar in mn tuin....kan ik daar iemand mee blij maken?
Gratis af te halen........over een week of 3/4 Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 21:24

ANNETTE792 schreef:
Dus dat werd een romantisch diner voor twee....met een bord havermoutpap want dat was echt het enige dat we nog in huis hadden. Clown smiley

haha ik zie jullie zo zitten

ps Pieter in Nederland is alles gewoon open Lachende smiley Clown smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 3 oktober 2012, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 21:28

ANNETTE792 schreef:

Ha ha ha.......leuk.....

Bij mij was het ook lekker simpel...
Stampot andijvie, met spekjes en een lekker stuk worst!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4615 4616 4617 4618 4619 4620 4621 ... 6194 Volgende
Pagina 4618 van 6194