ChristianMatch

Forum

wonderen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4635 4636 4637 4638 4639 4640 4641 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 13:47

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 13:58

Quote Zeeland:
Niemand heeft gelukkig gezien hoe ik er wel in kwam...(echt stuntwerk!!)

juist jammer had het wel willen filmen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:06

PETRA944 schreef:
ach kritiek trin weer, heb gisteren avond nog gezellig in het kantoor van trin gezeten, in mijn ogen zijn ze geweldig bezig, eerlijke prachtigge cristenen, oprecht ook over fouten van mensen, geweldigge vruchten, allemaal correct volgens de bijbel, wanneer houd je es op met kritiek serieus te nemen terwijl je de mensen niet persoonlijk kent shanita? En iedereen mag zich zelf daar zijn, kan zich zelf daar ook zijn, jong en oud zit daar. Toen ik weg ging kreeg ik spontaan een knuffel van matteas van de r steen, als blijde reactie op een getuigenis die ik had gegeven. Ik ga ze hier ook niet meer verdedigen, het vuur is het vuur van de heilige geest, jammer dat je kritisch altijd voor ze bent, heb op het begin vaak gedacht toen ik hier op de site was, zou ik shanita es mee vragen of ze met me mee wil gaan naar de kerk met mij? velen mensen daar zien genezen. En gods geest is daar echt, thuis lees ik het woord van god, vervolgens ga ik daar na een preek en gaat altijd over hetzelfde waar ik mee bezig was, 1 van de bewijzen voor mij dat het gods geest is die daar heerst. alle kriteik over hun heb ik altijd heel serieus genomen en goed onderzocht. die kritiek, spoel die maar door de wc. me laatste woorden over kritiek trin. tenminste nog effe wat woorden: makkelijk kritek geven van af de zijlijn, ga zelf maar es in het veld staan, naar noordkorea of zo en ja ook cristenen maken wel es fouten, zijn het mensen voor he. liefs voor jou en hoop dat jij het vuur van de geest ook ooit mag ontdekken. en mateas en zijn vrouw zetten zich geweldig in voor andere mensen, net zoals meerderen bij trin. ik kan alleen maar respect voor ze hebben.

het is ieders eigen keuze om een geloofsgemeenschap te kiezen waar hij/zij zich prettig voelt en dat is met Trin natuurlijk ook zo....wat mij daar wel tegenstaat en dat is gewoon een feit, één van mijn vrienden is daar lid, dat hoe meer geld je geeft hoe veel meer er voor je gebeden wordt.....En geld is daar veel nodig om alle plannen van van der Steen te verwezenlijken........en dat zeggen kerkgangers van Trin he?
Ik kan me er niets bij voorstellen al die mensen die in de Geest zijn....., geestelijk dronkenschap noemt men dat wel eens geloof ik.....Maar als die mensen er blij en gelukkig van worden is het toch prima????
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:08

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:09

HARALD940 schreef:
Want God heeft een plan met ons, en misschien is het in God's plan dat wij met onze ziekten Hem blijven loven tot voorbeeld voor anderen.
God koos het volk Israël ook niet omdat zij zo goed waren, het volk was net zo goed/slecht als andere volken, maar God koos Israël om Hemzelf.

Dus als AW beweerd dat genezing altijd alleen door geloof komt, dan spant hij God voor zijn karretje, tenminste dat denkt hij, want God laat zich niet voor een karretje spannen....
Ik zal nooit accepteren dat ziekte een onderdeel van Gods plan is. Ik vind dat een hele erge onheilsgedachte en is ook niet bijbels. nergens vind je een voorbeeld in de bijbel waarin ziekte tot Gods glorie gebruikt wordt. Als dit werkelijk waar is, zouden mensen dus net zo goed kunnen gaan bidden om nog zieker te worden en Hem blijven prijzen, des te meer glorie voor God: "Kijk eens hoe ziek ik ben? Dat is Gods wil, ik hou zoveel van God!".
Het tegendeel is wel zo: de apostelen vroegen aan Jezus waarom iemand ziek was. was dit omdat hij had gezondigd? En Jezus antwoordde dat de zieke een getuigenis van Gods glorie kon zijn, zodra hij genezen zou zijn.

Bij God hoort een perfecte wereld, want Hij schiep de wereld volmaakt en zag dat het goed was. De gebroken wereld waarin we nu leven is de wereld die geregeerd wordt door de satan. De satan komt om te stelen, te moorden en te vernietigen. God doet precies het tegenovergestelde! Jezus kwam om te geven, levend te maken en te herstellen!

Ik geloof niet dat AW God voor zijn karretje spant. Maar hij legt het evangelie uit zoals het m.i. ook moet zijn: goed nieuws! Je moet blij worden van God! Jubelen, juichen, want door Zijn striemen ben je al lang genezen. Door Zijn bloed zijn jouw zonden vergeven! Wij zijn vrij! In de geestelijke wereld is het allemaal al gebeurd: je hoeft dit alleen nog maar te geloven dat dit zo is en het zal zich manifesteren in de materiele wereld. God heeft dat allemaal voor ons gedaan en ik geloof dat je God veel meer verdriet doet door te zeggen: "Tja... maar dat was toen. Maar nu geldt dat niet meer. Wij moeten Gods gunst zien te verdienen en dan is het maar afwachten of Hij ons wil genezen of niet." Als je zo denkt, dan doe je m.i. zo'n afbreuk aan Zijn plan voor jouw leven.
Welke vader wil zijn kind niet genezen, als die vader daartoe in staat is? Hoe denk je dat die vader zal reageren als hij het verlossende pilletje heeft, maar het kind zegt; "Nee, ik wil het niet, ik geloof niet dat dat pilletje zal werken." Hoe zal die vader zich voelen?
Als een gelovig iemand niet geneest, dan ligt dat dus aan God en niet aan die persoon? Dan is God dus willekeurig? Nou dat laatste.... zul je mij nooit horen zeggen over Hem die altijd Dezelfde was, is en zal zijn.
Eerlijk gezegd zie ik dat wel als een vorm van voor je karretje spannen: "Het is niet mijn schuld, dat ik niet genees, maar de schuld van God."

(sorry, ik discussieer soms wat fel van toon misschien, maar het is allemaal vriendelijk bedoeld hoor Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:14

PETRA944 schreef:
en dan komt er een hele lijst met namen, zie ik namen tussen staan dat ik denk jee, met eentje ervan heb ik ooit een hele tijd samen zitten bidden in de kerk, op de grond, was geweldig om samen met die man te bidden tot jezus, wat gemeen al die kritiek die mensen de wereld in gooien over oprechte cristenen. over het vallen in d geest, het is bijbles, lees je bijbel maar es na, en meestal zijn mensen rustig. maar hoe wil je het nieuws brengen he, een stukje laten zien? niet het hele geheel, bv iemand is echt door demonen bezeten en krijgt een bevrijdings gebed, dan kunnen mensen onrustig reageren, laat je dat stukje alleen zien, of het hele verhaal?

verder hoe rustig en relaxed zou de bevrijding in de tijd zijn geweest toen jezus op aarde was? Kijk naar het vb van de bezetenne eh lekker relaxed is dat gedaan, hele troep demonen die uitvaart naar een kuddde zwijnen en vervolgens het ravijn instort, warom dacht je dat de mensen uit het dorp vroegen aan jezus of hij verder wou lopen? Ik denk dat veel mensen toen schrokken van het hele gedoe, van die bevrijding en darom het vroegen. en nu houd ik op, trek me maar effe terug van het forum, geen zin om te moeten verdedigen, lange discussies, met mensen die kritiek rondgooien maar die personen zelf niet echt kennen.

Waarom trek je je nu terug? Vind het juist boeiend hoe je er over schrijft ook al is het mijn manier van geloven niet.......En de kritiek die ik gaf heb ik van een enthousiast Trin lid......
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:23

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:16
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:23

PIETER619 schreef:
Ik heb me zelf er ook bij gezet, ik kom wel met mijn grote vriend (zie fotoalbum) denk ik. Het is een pracht lief beest een Bullmastiff, wil alleen maar aangehaald worden, maar mag niet gevoerd worden.

Mooie Bull, Pieter!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:26

WILLEMIJN232 schreef:
Waarom trek je je nu terug? Vind het juist boeiend hoe je er over schrijft ook al is het mijn manier van geloven niet.......En de kritiek die ik gaf heb ik van een enthousiast Trin lid......

Dan krijgen we eindeloze discussies willemijn, ik persoonlijk vind, kritiek kun je pas geven als je zelf er meerderen keren bent geweest. hoe kan iemand een enthousiast lid zijn en krietk geven en leugens tegen je vertellen???? enfin iedere kerk heeft zo zijn mensen die niet echt oprecht zijn.

en ieder zo zijn haar gemeente waar die zich bij thuisvoelt willemijn, ik ga hier ook geen topics openen bv over katholieken die tot maria bidden, liever kijk ik na d edingen die we gemeen hebben voor het in ruzie word, wat zo gauw gebeurt op het forum. maar ik ja ben enthousiast over trin. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:29

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:30

PETRA944 schreef:
Dan krijgen we eindeloze discussies willemijn, ik persoonlijk vind, kritiek kun je pas geven als je zelf er meerderen keren bent geweest. hoe kan iemand een enthousiast lid zijn en krietk geven en leugens tegen je vertellen???? enfin iedere kerk heeft zo zijn mensen die niet echt oprecht zijn.

en ieder zo zijn haar gemeente waar die zich bij thuisvoelt willemijn, ik ga hier ook geen topics openen bv over katholieken die tot maria bidden, liever kijk ik na d edingen die we gemeen hebben voor het in ruzie word, wat zo gauw gebeurt op het forum. maar ik ja ben enthousiast over trin. Knipoog smiley

Het was een constatering, geen kritiek........jij zal het vast ook niet met alles eens zijn in Trin, ben ik ook niet in mijn kerk, maar dat mag toch ook?
Dat houdt de kerk en jezelf scherp.......daarom kan je nog wel oprecht lid zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:38

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:39

Laatst aangepast door
PETRA944
op maandag 8 oktober 2012, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 15:14

ik neem een bbq mee,party tent ligt in de prak helaasjes Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 15:20

EDWIN451 schreef:
Bedankt Roelande voor je uitgebreide reactie!

Er staat toch in de betreffende bijbelpassages waarom de mensen niet genazen? Er staat nergens dat iemand die genezen wilde worden, niet genezen werd! Daarintegen staat er wel ergens dat een vrouw die geloofde genezen te worden, door alleen maar Zijnmatel aan te raken, ook daadwerkelijk genezen werd. Jezus zei daarop niet: "Ik heb u genezen.", maar "Door uw geloof (!) bent u genezen. In heel de bijbel gaat het sowieso om GELOOF!
Andrew Wommack beweert trouwens nergens dat mensen niet genoeg geloof hebben volgens mij, maar eerder dat er tegenover het geloof de rede in de weg zit, bijv.: wij zien vrijwel nooit wonderen, dus is het logisch om aan te nemen dat die niet zomaar gebeuren. Maar de bijbel leert anders.
Maar waarom zou God de ene mens wel genezen en de andere niet??? We concluderen dat er de ene keer wel en de andere keer geen genezing plaasvindt. Daar zijn we het over eens. Ligt die willekeur aan God? Ik geloof dat niet. Ik geloof weldegelijk dat God altijd Dezelfde is en niet kan veranderen. Die willekeur (de ene keer wel en de andere keer niet genezen), heeft volgens mij toch echt met geloof te maken, al ken ik exact dezelfde voorbeelden, als die jij hier noemt. De vrouw van onze pastor had kanker en ze accepteerden het slechte nieuws van de dokters niet. God zou haar wel genezen. En toen ze alsnog dood ging, zouden ze haar zelfs uit de dood opwekken, wat nooit is gelukt. De pastor heeft er geen verklaring voor, maar hij blijft toch de leer van Wommack aanhangen.
Maar hoe wil jij het vers "Door Zijn striemen is ons genezing GEWORDEN.'" uitleggen? Is dat vers maar voor weinigen bedoeld? Of moet het sowieso anders geïnterpreteerd worden?

Ik geloof sowieso wel dat AW integer is en dat hij geen dingen zomaar verzint (zoals dat hij nooit ziek is geweest etc.).
Sommige dingen zijn moeilijk te verklaren, maar hoe dan ook, kom je toch altijd weer uit bij GELOOF, want daar draait het uiteindelijk allemaal om.
En wat is geloof?
Het geloof is de zekerheid van de dingen, die men hoopt en de overtuiging van de dingen die men niet ziet. (Hebr. 11:1)

Hier een paar uitspraken van Andrew :
Waarom genees ik niet iedereen? Ik kan dat niet? Je moet geloven!

Je moet dus handelen in geloof. Als je ziek bent en je hebt gesproken. Sta dan op: handel naar
je geloof.
Als je ziek blijft liggen. Dan maken je werken het geloof dood.Rom 3: 27

Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet
komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft.

Het gaat hier ook over een wet van het geloof.
Er zijn wetten die laten zien dat genezing werkt. Onze houding moet veranderen. Dan zien we
de kracht van God.

in het kort stelt hij dat het feit dat je ziek wordt kan komen door 3 dingen:
zonde van de persoon die ziek is
geestelijke strijd tegen de satan niet perse de zonde van de zieke maar in het algemeen dus de gebrokenheid van deze werled
een natuurlijk iets (je breekt je arm bijv)
en wat genezing verhindert:
-Geen of te weinig geloof
-angst voor wat de mensen denken
-negatieve/verkeerde gedachten toelaten in je leven (door bijv naar verkeerde/onzin programma op tv te kijken)
-door te denken dat je inderdaad ziek bent of dood zult gaan aan bijv kanker als je een kankergezwel hebt.

dit zijn citaten en samenvattingen uit zijn studie's "God wil dat je gezond bent "en "genezing is deel van de verzoening"

zoals ik al eerder schreef veel van wat hij schrijft is waar maar ook een belangrijk stuk net niet. Ik mis hier heel erg de genade van God
En ik geloof dat het in Jesaja gaat om innerlijke genezing er wordt gesproken over onze overtredingen, ongerechtigheden, dat we allen dwaalden op de verkeerde weg en over onze zonden dat Jezus daarom is verwond er staat niet bij om onze ziekten gebroken benen autisme enz
In de Petrus brief wordt de tekst dan ook zo aangehaald: Die zelf onze ZONDEN (niet ziekten) gedragen heeft op het hout. Door Zijn striemen bent u genezen.
Ook zegt hij dat God nooit iemand ziek maakt alleen de satan zou dat doen maar er zijn legio teksten waarin staat dat Hij heerst over leven en dood dat Hij iemand met ziekte slaat enz.
Exodus 4:11: “ Maar de Here zeide tot hem: Wie heeft de mens een mond gegeven, wie maakt stom of doof, ziende of blind: ben Ik het niet, de Here?”.
Wat doe je bijvoorbeeld met deze tekst?

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 8 oktober 2012, 15:22
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 15:34

[quote=EDWIN451]Ik zal nooit accepteren dat ziekte een onderdeel van Gods plan is. Ik vind dat een hele erge onheilsgedachte en is ook niet bijbels. nergens vind je een voorbeeld in de bijbel waarin ziekte tot Gods glorie gebruikt wordt.

Mij schiet Johannes 11 vers 4 te binnen
4 En toen Jezus dat hoorde, zei Hij: Deze ziekte is niet tot de dood, maar is er met het oog op de heerlijkheid van God, opdat de Zoon van God erdoor verheerlijkt wordt.
Dit is er in elk geval eentje ben er zeker van dat er nog meer van dit soort voorbeelden zijn. Ook trouwens vandaag de dag

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 8 oktober 2012, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:16

Sjaoul ,

ik zei het toch ?
niet aan beginnen .....
voor je het weet valt de hele club je aan.

Je energie steken in mensen , die over de eigen vooroordelen willen stappen en verder zien .......zul je hier helaas niet vinden.
Bereid je maar voor op veel minachting en goedpraten van allerlei anti-semitisme.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:27

CORTAZAR588 schreef:
Sjaoul ,

ik zei het toch ?
niet aan beginnen .....
voor je het weet valt de hele club je aan.

Je energie steken in mensen , die over de eigen vooroordelen willen stappen en verder zien .......zul je hier helaas niet vinden.
Bereid je maar voor op veel minachting en goedpraten van allerlei anti-semitisme.

ik zie geen aanval in bovenstaande bijdragen, cortazar?
ik zie geen minachting in bovenstaande bijdragen, cortazar?
ik zie geen goedpraterij in bovenstaande bijdragen, cortazar?

de minachting lees ik alleen in je eigen bijdrage.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 8 oktober 2012, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:37

Ja ?
minachting ?
jij kunt veel eruit halen zeg.
ik lees in alle bijdragen van jullie alleen maar een ding , dat het oude heeft afgedaan en dat eigenlijk geen heidense feesten worden gehouden en dat alles nu goed is.

voor wie het nog steeds niet weet ....

de Zondag is niet de dag des Heeren
Kerst heeft niets met Jezus van doen
De Hoge Feesten zoals Yom Kippoer , Rosh Hasjana etc etc zijn nooit opgehouden te bestaan en zijn de feesten waar Yeshua zelf ook aan deelnam.
Dus ......nog steeds gelden.
Ook Paulus die overalbij gesleept wordt als gesel om de te benadrukken dat alles nu anders is , hield zich aan deze feesten.

Sterker nog hij bad met Talliet en gebedsriemen
Maar dat alles hebben de jodenhaters weggeschopt.

ken je historie inplaats van onzinnige dingen te roepen.

Maar ik ka net als bij zoveel onderwerpen hier op het forum de meeste reacties al voorspellen.

Misschien is Sjaoul nog niet flauw van al de open deuren , die altijd worden ingetrapt ........?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:48

je reactie is beledigend, cortazar.
Naar boven

Auteur Bericht
EDWIN451

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:50

Ik drukte me wellicht wat ongelukkig uit met 'nergens in de bijbel gebruikt God ziekte tot Zijn glorie'. laten we inderdaad eens naar Joh. 11:4 kijken.
De NBV zegt:

4 Toen Jezus dit hoorde zei hij: ‘Deze ziekte loopt niet uit op de dood, maar op de eer van God, zodat de Zoon van God geëerd zal worden.’

Ik interpreteer dat als zijnde:
Martha en Maria waren hartstikke ongerust over de toestand van Lazarus en stuurden iemand naar Jezus toe, in de hoop dat Hij Lazarus zou genezen. Toch?
En Jezus stelde gerust: "Maak je niet druk, want hij gaat niet dood! Sterker nog; ik zorg ervoor dat ie beter wordt, zodat jullie Mij zullen eren om hetgeen wat ik gedaan heb, namelijk hem genezen."
Zo lees ik het.

Ik wil maar zeggen: God wil geen ziekten! Daar geloof ik niks van. Hij wil juist dat mensen van hun ziektes afkomen! Dat lees ik in dit vers. En niet 'Oh laten we de Here eren met (of om) die ziekte.'
Ziek zijn kan m.i. nooit Gods wil zijn. Welke vader wenst zijn kind nu ziekte toe?

Wat Exodus 4:11 betreft: in het oude testament liet God een bepaalde kant van Zich zien, die nodig was om de mens in toom te houden en de mens te bestraffen wanneer dit nodig was. God doet de meest 'rare' dingen in het OT, van 'onmogelijke wetten' tot aan een ezel laten praten toe! Ik zie de God van het OT als een knedende God, waarbij wij het klei zijn. dat kneden gaat er hard aan toe, waarbij de klei flink wat van alle kanten platgeslagen wordt, om het vervolgens weer dubbel te vouwen, vermengen met water en dan weer verder tussen de vingers allerlei richtingen op te kneden, net zo lang totdat de klei zacht genoeg is om gevormd te kunnen worden.

In het NT krijgt de klei een vorm (bijvoorbeeld een pot) door het Woord en de wonderen van Jezus en de kruisdood zorgt ervoor dat de pot gebakken wordt en de verrijzenis is de uiteindelijke glazuurlaag die zorgt voor glans en bescherming.
Om klei te kneden, moet je flink krachtig en hardhandig te werk gaan. Om de pot een mooie vorm te geven, moet je voorzichtig, zachtjes en toegewijd bezig zijn, anders heb je geen controle meer over hoe de vorm gaat worden. Daarom was Jezus m.i. veel zachtmoediger dan God in het OT. Jezus gaf ons een mooie vorm, door Zijn blijde boodschap en Zijn offer en door Zijn dood en verrijzenis zijn wij verlost van de zonde en de eeuwige door, maar glanzen wij van geluk en worden eeuwig beschermd door Jezus.
Wij wedergeboren christenen zijn uiteindelijk de pot die God heeft gebakken.

Laatst aangepast door
EDWIN451
op maandag 8 oktober 2012, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 17:11

QSJE546 schreef:
ik neem een bbq mee,party tent ligt in de prak helaasjes Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

fijn, qsjes!!

zijn er nog meer mensen die een BBQ hebben staan en mee kunnen nemen?

nog party tenten in de aanbieding? graaaag! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 17:19

Tsja...hier nog een kattenmens....Nooit gedacht...

Wij een kat???
Alsjeblieft niet...
Vroeger een groot vogel verblijf buiten...en als er dan katten rondliepen was ik woest...bovendien was ik bang van alles wat nageltjes had..
Tot dat dochter een hond wilde...
Er was haar een huisdier belooft als je jongens uit huis waren...
Een hond was geen optie...dan kun je niet meer weg...
Zo kwam Punky....net een miniatuur eekhoorn...
Iedereen was gek van haar....
Toen we verhuisde wilde ik ook een katje...
Tot mijn dochter Bobby zag..en we beiden verkocht waren...
En ja...ik praat ook...met hen...
We krijgen er veel liefde van...
Nooit gedacht dat ik zo zou wezen....
Dochterlief heeft een dierentuin....een konijn buiten in een hok...een bak met vissen en boven piept nog een cavia...
Door haar lichte handicap zijn dieren voor haar een heel goede uitlaatklep...
Kortom....ja de liefde voor een beest gaat bij ons ver....
Overigens zijn ook de jongens....helemaal gek van beesten....
Ze zijn er ook mee opgegroeid....konijnen...duiven...hamsters...en kanaries...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 17:22

en dan pas je bek open te scheuren ?

Jammer....dat je dit woord gebruikt...
Ik heb een mond...jij toch ook????
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 17:53

CORTAZAR588 schreef:
ik had dez bijgrage ook niet neergezet voor de mensen , die zonder zich in de materie te verdiepen , een oordeel gaan vormen.
Dat is mij nu wel bekend dat je en niet teveel met het ......etc etc etc etc .

en de andere kletsopmerking bangmakerij of doemdenken is ook uit de oude doos.

kunnen jullie niets anders en originelers bedenken ?
of zijn jullie daar te oud voor ?

voor de mensen , die en de moeite nemen om deze man aan te horen of iig over allerlei bekrompen nederlandse voel goed evangelie gedachten heen te stappen en niet meteen het in hun broek doen omdat er wellicht iets anders wordt gezegd dan ze verwachten .............

en ik ben Zwaan niet , ik laat me niet overbluffen en door allerlei geitenwollen muesli vreters op mn nummer zetten.
wellicht een raad om eerst eens te horen wat mensen zeggen en dan pas je bek open te scheuren ?

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 18:03

eh de link is in het spaans? en jij verwacht dat we dat allemaal kunnen verstaan? maar neem aan dat het weer over hetzelfde gaat als destijds met je topic, waar veel mensen serieus op in zijn gegaan, je geeft hier een verwijt dat mensen er niet sereius op ingaan, dat verwacht je met een link in het spaans terwijl dit een nederlands forum is. dan vraag ik me af wat de bedoeling precies van je is van het openen van dit topic Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 18:21

[quote=EDWIN451]Ik drukte me wellicht wat ongelukkig uit met 'nergens in de bijbel gebruikt God ziekte tot Zijn glorie'. laten we inderdaad eens naar Joh. 11:4 kijken.
De NBV zegt:

4 Toen Jezus dit hoorde zei hij: ‘Deze ziekte loopt niet uit op de dood, maar op de eer van God, zodat de Zoon van God geëerd zal worden.’

Ik interpreteer dat als zijnde:
Martha en Maria waren hartstikke ongerust over de toestand van Lazarus en stuurden iemand naar Jezus toe, in de hoop dat Hij Lazarus zou genezen. Toch?
En Jezus stelde gerust: "Maak je niet druk, want hij gaat niet dood! Sterker nog; ik zorg ervoor dat ie beter wordt, zodat jullie Mij zullen eren om hetgeen wat ik gedaan heb, namelijk hem genezen."
Zo lees ik het.

Ik wil maar zeggen: God wil geen ziekten! Daar geloof ik niks van. Hij wil juist dat mensen van hun ziektes afkomen! Dat lees ik in dit vers. En niet 'Oh laten we de Here eren met (of om) die ziekte.'
Ziek zijn kan m.i. nooit Gods wil zijn. Welke vader wenst zijn kind nu ziekte toe?

Welke vader geneest zijn kind dan niet gewoon en wacht eerst tot er aan allerlei voorwaarden zijn voldaan tot dat hij geneest. Dat vind ik pas een nare vader

Wat Exodus 4:11 betreft: in het oude testament liet God een bepaalde kant van Zich zien, die nodig was om de mens in toom te houden en de mens te bestraffen wanneer dit nodig was. God doet de meest 'rare' dingen in het OT, van 'onmogelijke wetten' tot aan een ezel laten praten toe!

Wil je zeggen dat de God van het oude testament een andere is dan de God die wij hebben. Is de tegenwoordige God niet de soevereine God die de mensen maakt zoals Hij wil?
En trouwens geloof me God doet nog steeds zeer ongewone dingen zo af en toe.
Dat verhaal over die klei/OT en die potten?NT waar baseer je dat op?

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 8 oktober 2012, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 18:38

HANNAH810 schreef:
je reactie is beledigend, cortazar.

tis niet netjes hoe hij het zegt.... maar hij heeft wel een punt!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 18:43

tja Cortazar... dat bommetje is al n poosje geleden ontploft.

Bij het concilie van Nicea werd de bijbel samengesteld, in opdracht van de romeinse keizer.

Gek he, dat de bijbel zo geschreven is dat de romeinen de good guys waren en de joden de bad guys.

Gek genoeg kom je in de bijbel ook helemaal niks tegen over bijv. de zeloten.

Nee het was een vreedzaam landje toen aan de middellandse zee....

En de Pogroms? gaan gewoon door....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 18:46

PIETER619 schreef:
Drukke dag Lachende smiley vanmorgen beeldregie gedaan en vanavond weer.
vanavond was er iemand van Operatie Mobilisatie die sprak over christenen in Ierland, er zijn daar maar een paar van, ik meende dat 1.5 % van de Ieren bewust belijdend christen is.

dat is maar net hoe je je definitie hebt... in mijn beleving is 98% van de Ieren Katholiek.
Maar dat valt niet onder jouw definitie van christen, begrijp ik?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4635 4636 4637 4638 4639 4640 4641 ... 6194 Volgende
Pagina 4638 van 6194