ChristianMatch
 


Forum

Berichten van EDWIN451
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van EDWIN451
Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: Waarom Social Media beter is dan God
 
Ik denk wel dat 'we' (onbewust) de sociale media wel meer aanbidden dan God, heb ik het idee.

Ik denk wel dat het één grote afgoderij is.
En soms zit ik voor mezelf wel eens te bedenken dat het verhaal over de toren van Babel eigenlijk gaat over internet en de sociale media en het verhaal dus met name voor deze tijd geschreven is.

Als we een probleem hebben dan stellen we onze vraag aan Google, i.p.v. aan God.
Maar ook via Google weet God ons gelukkig te vinden en wij Hem.

Maar 'iets' in mij zegt dat het WWW een hoop ellende in Gods ogen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 14:52
BerichtOnderwerp: Yokidrink
 
WHHHAAAA... hilarisch weer! Geweldig!
Ga je ze bundelen of niet?

Dat 'joker - Yoki'-incident doet me denken aan een heel erg ondeugend voorbeeldje van een jonge mooie sollicitante op sollicitatiegesprek.

Werkgever:
"Masturbeer je?"
sollicitante:
"WÁT????"
Werkgever:
"Maar studeer je?"

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 17:20
BerichtOnderwerp: Zware bagage
 
ANITA412 schreef:

@ Edwin dankjewel voor je complimenten- word er zélfs een beetje verlegen van..


Whahahaa..was dit niet ooit de jury van Dancing with the Stars of een ander dansprogramma?
Ik SCHRIJF in ieder geval beter dan dat ik DANS!
Dáárvoor zouden ze de bordjes ondersteboven kunnen houden,met mijn 'reformatorische heupen' zou ik dan zelfs nog blij zijn met een zesje:P

Ey,enne vanavond zéker wel weer kijken hé naar Beetje Zondags Vermaak met Y. ,ondanks dat je er geen bal aan vind hahaha
Niet verlegen worden, is nergens voor nodig. Knipoog smiley
Ja, vanavond gaan we d'r weer eens even lekker voor zitten inderdaad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 14:07
BerichtOnderwerp: Zware bagage
 

Clown smiley Flauw hè? Zo'n plaatje... maar gewoon even om te zeggen dat je gewoon erg goed schrijft.

Mooi (en herkenbaar!) gedicht. Ik ken ook zo iemand. helaas kent zij Jezus niet, of wil ze Hem niet kennen helaas. Maar de situatie verder is dus erg herkenbaar. Dan heb ik nóg meer met iemand te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 21 oktober 2012, 16:29
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
Erg gaaf! Ja, dat soort gitaristen zijn er ook idd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 21 oktober 2012, 14:20
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
Maar zoals je kunt zien, ben ik ook mijn wilde haren kwijtgeraakt. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 21 oktober 2012, 14:18
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
PIETER619 schreef:
zag dat ik ff offtopic was met de vorige reactie, maar op deze clip speelt een bekende van mij die ook nog maar een paar jaar speelt en geen noot kan lezen, een beetje les van grote broer gehad, wat hij hoort wil hij naspelen gelijk op deze clip. halverweg ekomthj zelf ook gedeeltelijk inbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=F3BipgFiKlY

Soms als ik beneden kom en hij is bezig zeg ik weleens kan die herrie niet wat zachter, dan zegt hij altijd, dit is ook christleijke muziek pa,

Maar muziek is een groot goed en je kan er veel goeds mee bereiken, keep up the good wurk. Gods zegen daarmee gewenst.
Wow, heavy shit! Coole smiley met zonnebril Klinkt wel goed, maar mij iets te heftig.
Ik was vroegah ook een metalhead, maar door de jaren heen werd het maar softer en softer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 21 oktober 2012, 14:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
LEANNE226 schreef:
Nou......dame in kwestie had er een kleedje over gegooid......dus zag ik het net pas.......te laat voor remover Twijfelende smiley
Tis op de overloop in de tv-hoek dus geen drama(nou ja,geen wereldprobleem),flink sparen voor een lading laminaat denk ik.
Verraste, verbaasde smiley Heb jij een tv hoek op je overloop?
Ik heb er hooguit een schilderijtje hangen. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 21 oktober 2012, 13:02
BerichtOnderwerp: ” Rudolph van Véén,ik ben nog alléén!!”
 
hahaha, geweldig weer. Ik moet zoiets dergelijks toch eens gaan opschrijven...

Maar dan over Yvon Jaspers natuurlijk...

zucht...

alleen al als ik haar naam typ dan begin ik al te zwijmelen.
Was ik maar een boer, dan had ik helemaal geen kandidaten nodig!
Aan Yvon alleen zou ik meer dan genoeg hebben!
Al die postzakken vol belangstellende vrouwen die gewoon moeite voor niks hadden gedaan.
Die van karton een mooi gitaartje hadden gemaakt, gevuld met choclade en hun kennismakingbrief... och, ik zou het zó ontzettend waarderen, maar wie kan er nou tippen aan Yvon?
Dat gáát helemaal niet.

Hmmmm... Yvon...

samen thee drinken uit het door jou ontworpen service op onze eigen boerderij zonder koeien en knollenvelden, hooguit wat scharrelende kippen die ons elke dag verse eitjes bezorgen, terwijl ik voor eeuwig met jou rondscharrel en maar praten over de liefde, want dat doe jij net zo graag als ik...
En op een gegeven moment moet het met praten maar gedaan zijn en moeten we aan het werk, net als de boeren!
Maar ons bedrijf is dan geen boerderij, nee... wij bedrijven alleen maar de liefde!
ja Yvon, deze 'broer' zoekt jou!

Liefs uit...


Maar goed...(even wakker schudden)... je hebt weer een heerlijk leuk stukje geschreven Anita!


Laatst aangepast door
EDWIN451
op zondag 21 oktober 2012, 17:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 20:15
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
MARITIME853 schreef:
Met een 12 snarige gitaar zou het beter zijn.

Eerlijk gezegt vindt ik de gitaar karrakter niet passen in het geheel. Het klinkt te agessief.... Knipoog smiley
Ik begrijp je wel, maar dit is natuurlijk ook omdat ik een rocker ben en zo ook andere rockers tot denken te zetten. Ook die moeten gered worden en ik kan het weten hahahaha.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 20:12
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
QSJE546 schreef:
wilde het gitaar spelen weer oppakken maar als ik dan dit fantastische hoge niveau zie. waar ik alleen maar van kan dromen. denk ik bij mezelf,laat maar..... Knipoog smiley
Ook al zou ik acht uur oefenen op n dag,dit nivo kan je alleen maar halen als je echt van jongs af aan speelt denk ik?

Hoe dan ook,geweldig Edwin!!!
Dank je wel!
Ik ben op mijn 14de begonnen en ben nu 18 dus ja.... er is genoeg hoop! Knipoog smiley

Gewoon weer oppakken joh!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: Kalverliefde
 
Misschien wonen die honden in de achtertuin in een kennel? Dat is bij mijn broer namelijk het geval en die heeft twee grote duitse herders en hij woont in een rijtjeshuis.

Ik vind het wel leuk. Ik hou van honden, alleen een kwispelende staart en een glas op tafel vind ik meestal een wat minder relaxte combinatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 00:00
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
ANITA412 schreef:
'k Was natuurlijk best nieuwsgierig naar jouw muzikale kwaliteiten en ik moet zeggen dat je me hebt verrast.
Niks geen amateurtje haha,gewoon een prof!

Wow,zowaar een eigen muziekruimte,leuk mán-lucky you!
En wat betreft je baas,sommige dingen moet je gewoon voor jezelf houden
Je moet tóch een 'beetje herrie' maken om zelf wakker te blijven;) die hele lange nacht
of slaapliedjes spelen om je cliënten in hun slaapmodus te krijgen:)
En zó is het! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 20:03
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
ANITA412 schreef:
Klinkt goed!,Edwin!
Dat zijn nog eens leuke nachtdiensten.
Beetje hobby-en tijdens je werk.
Lijkt haast een droombaan of idealiseer ik het nu een beetje?
Wellicht? " You may say I'm a dreamer hahaha
But ik ben vast niet the only one die jaloers is op jouw baan :P

Dit blijft een mooi nummer en doet me een beetje denken aan De Bestemming van Marco Borsato.
Weliswaar een geheel ander genre,maar met dezelfde vragen en twijfels.Mijmerend..misschien.
Niet perse anti christelijk,maar zoekende...


" Oh ik kan maar niet bevatten
Waar en waarom ik hier ben
Zoekend naar een antwoord
Op een vraag die niemand kent
Oh ik wil dit spel best spelen
Maar hoe moet dat
Als ik niet weet wat het doel is
Moet ik dan blind geloven
Dat het zo z'n reden heeft
Dat geen mens mij kan vertellen
Waarom ik dit leven leef
En dat alles hier dus neerkomt
Op vertrouwen
En dat ik net dat gevoel mis..."
Ey thanks Anita!!! Lachende smiley
Leuk dat je 'm even beluisterd hebt.

Het is ech waar! Je idealiseert niks hoor... Ik heb echt een droombaan!!!
Het werk an sich, het team, de doelgroep, het gebouw... ik voel me er als een vis in het water!
Ik heb daar een eigen ruimte gekregen die ik heb omgebouwd tot muziekruimte. Met een piepklein budget aan instrumenten kunnen komen (electrische gitaren, versterkers, drumstel etc.) en ga ik dus regelmatig met de cliënten muziek maken. Ja, lekker je hobby op je werk uitleven onder het mom van 'activering van de doelgroep'... Coole smiley met zonnebril
Life's good!

Maar deze opname tijdens de nachtdienst is wel een beetje in de categorie "Sssjjjt... niet tegen de baas vertellen hoor!"
Maar ja... nachtdienst met gitaarspelende christelijke collega... tja dat gaat dan kriebelen hè... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:36
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
PETRA944 schreef:
leuk, jammer alleen dat er geen zang bij is.
Nee, dan hadden we wel een 'Het zang topic' geopend. Knipoog smiley
Het gaat hier puur even om ons geliefde instrument, de gitaar.
En wat dit (antichristelijke) nummer betreft; dan moeten we eerst de tekst herschrijven hahahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: Het gitaristen topic
 
Gitaristen unite!

Plaats hier je gitaarwerkjes en geef commentaar op geplaatste clips.

Hier een clipje die ik samen met een andere gitarist tijdens onze nachtdienst hebben opgenomen op een cheapo gitaar en een laptopje:

Imagine There is A Heaven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 16:23
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
MARITIME853 schreef:
Deze citaat van hem zegt genoeg:

Volgens Andrew Wommack heeft de mens satan gemaakt. Hij schrijft: “God schiep Lucifer de mens maakte satan. Lucifer was in de hof van Eden om Adam en Eva te dienen.”

Waar staat dat nu in de bijbel?
Een zelf verzonnen "religie" dwaalleer.
Zo zijn er nog meerdere citaten dat onbijbels is.
Satan werd als een heilige engel geschapen. Jesaja 14:12 noemt mogelijk de naam van Satan vóór zijn val: Lucifer, oftewel Morgenster. Ezechiël 28:12-14 beschrijft Satan als iemand die geschapen werd als een cherub, en als degene die kennelijk de hoogst geschapen engel was. Door zijn schoonheid en status werd hij arrogant en hij besloot dat hij op een troon wilde zitten die zich boven die van God bevond (Jesaja 14:13-14; Ezechiël 28:15; 1 Timoteüs 3:6). Satan’s hoogmoed leidde tot zijn val. Let eens op de vele “Ik zal…” uitspraken in Jesaja 14:12-15 (Statenvertaling, bijvoorbeeld). Vanwege zijn zonden werd Satan door God uit de hemel gegooid.

Satan werd de heerser van deze wereld die onafhankelijk van God functioneert, en de prins van de machten in de lucht (Johannes 12:31; 2 Korintiërs 4:4; Efeziërs 2:2). Hij is een aanklager (Openbaring 12:10), een verleider (Matteüs 4:3; 1 Tessalonicenzen 3:5) en een bedrieger (Genesis 3; 2 Korintiërs 4:4; Openbaring 20:3). Zijn naam betekent zelf “tegenstander” of “iemand die tegenwerkt”. Een andere naam die voor Satan wordt gebruikt, de “duivel”, betekent “lasteraar.”

Maar hoe kreeg satan die macht om te heersen? Want aanvankelijk was door God die macht aan de mens gegeven (Gen 1:26) om te heersen over de aarde.
Door naar de slang te luisteren, heeft de mens zijn macht uit handen gegeven aan de satan, want deze had de mens nu in zijn greep. Als de mens had gezegd: "Zeg luister eens slang, dit en dat heeft God ons opgedragen en met jouw verhaaltjes hebben wij niks te maken.", dan had satan geen macht kunnen krijgen over de mens. Dus in die zin klopt het wel dat door toedoen van de mens, satan (=tegenstander) min of meer gecreeerd werd. Want daarvoor is er nog geen sprake van een tegenstander, maar alleen van de engel Lucifer, waarbij onrecht geconstateerd werd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 01:52
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
JEFFREY984 schreef:
Ongetwijfeld goed bedoelt, maar Andrew Wommack behoort tot de categorie wordfaith aanhangers (prosperity gospel, name it claim it). Deze leer put, zoals eerder aangegeven, uit new-age/hindoeistische bronnen. Lees je Bijbel en toets alles wat je wordt vertelt want er is veel mis in de hedendaagse leer. (Staat zoiets overigens niet ook in de Bijbel?) Knipoog smiley

God's zegen

Waar baseer je dat op? Ik lees mijn Bijbel en ik probeer inderdeaad zoveel mogelijk te toetsen. Ik ben echter nog niks tegengekomen wat m.i. onbijbels is. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je dit op baseert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 14:38
BerichtOnderwerp: mannen....waar knappen jullie nou op af bij een vrouw ;-))
 
Klagende vrouwen die overal op afknappen.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ik vond 'm zelf wel leuk eigenlijk. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 02:05
BerichtOnderwerp: Hij date niks!!!
 
QSJE546 schreef:
een groeps date,hoe moet ik me dat voorstellen dan? Knipoog smiley
Kijk op het forum (agenda) op "a.s 15 september gezellige middag/avond Gorinchem"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 00:50
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
MARITIME853 schreef:
Die niet drinkt, niet rookt en niet flirt.
Typ-ex mannen eerst je typ daarna je ex.

Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zo zijn vrouwen nu eenmaal.

Als ze verliefd zijn, zeggen ze: ik hou van jou.
Als ze getrouwd zijn, zeggen ze: ik hou heel veel van jou.
Als ze van je willen scheiden, zeggen ze: ik hou alles van jou.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:57
BerichtOnderwerp: Hij date niks!!!
 
QSJE546 schreef:
als ik jullie was zou ik onmiddelijk gaan daten met elkaar hahaha Knipoog smiley
twee super leuke mensen bij elkaar,dat moet matchen toch
Jij bent toch ook leuk?

Wat moet ik hier nu toch op zeggen???
Of we matchen weet ik niet. En als ik het al zou weten zou ik dat hier nog niet vertellen. Ook ga ik hier niet vertellen dat ik me sinds vanavond afvraag hoe het zou zijn om politieman in Gorinchem te zijn. Knipoog smiley
Maar we hebben al eens gedate, min of meer, want het was een groepsdate en ik heb toen inderdaad erg gelachen met Anita.
We hebben in ieder geval wel dezelfde smaak, tenminste in een bepaald chinees restaurant hahahaha


Laatst aangepast door
EDWIN451
op woensdag 10 oktober 2012, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:18
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
JOL252 schreef:
Ontwijkend oogcontact ...
Na-papegaaien
WHAHAHAHAHA... ik zie opeens het volgende beeld voor me:
Man en vrouw zijn op date...
man zit met zijn rug naar de vrouw toe, om oogcontact te vermijden.
Vrouw: "Waarom zit je met je rug naar mij toe?"
man (heel kinderachtig overdreven): "Waarom zit je met je rug naar mij toehoe???"

HAHAHAHAHA flauw he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:02
BerichtOnderwerp: Hij date niks!!!
 
Kostelijk...
bonbonella's HAHAHAHA

Naast de bonbonella's heb je ook wel een aantal talenten en daar kijken sommige mannen toch ook wel naar hoor. (dus er is hoop!)
Jij bent ook al zo'n vrouw waarvan ik dan wel eens denk: "Hoe kan zo'n leuke, vlotte vrouw nou nog vrijgezel zijn?"
Maar ja... datzelfde vraag ik me ook over mezelf af hahahahaha

... ik ben ook leuk en vrijgezel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:09
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Het kwam dus in me op en ik vond het geweldig om mijn standpunt duidelijk te maken. Ik Google nu op 'bijbel pottenbakker' en vind dit:

Jeremia 18: 1-12
Bij de pottenbakker


[18] 1 De HEER richtte zich tot Jeremia: 2 ‘Ga naar de werkplaats van een pottenbakker, daar zal ik laten horen wat ik je te zeggen heb.’ 3 Ik ging naar een werkplaats, waar een pottenbakker juist op zijn draaischijf aan het werk was. 4 Als de pot die hij maakte mislukte, begon hij opnieuw en vormde hij de klei tot een andere pot, precies zoals hij zich die had voorgesteld. 5 De HEER zei: 6 ‘Volk van Israël, ik kan met jullie hetzelfde doen als die pottenbakker – spreekt de HEER. Immers, jullie zijn in mijn handen als klei in de handen van een pottenbakker. 7 De ene keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal uitrukken, verwoesten en ombrengen – 8 maar als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt, (18:8) als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt
– Volgens de Septuaginta en de Pesjitta. MT: ‘als dat volk met zijn kwalijke praktijken breekt, die ik ertegen gesproken heb’. dan zie ik af van het onheil waarmee ik het wilde treffen. 9 De andere keer zeg ik tegen een volk en een koninkrijk dat ik het zal opbouwen en planten – 10 maar luistert dat volk daarna niet naar mij en doet het wat slecht is in mijn ogen, dan zie ik af van al het goede dat ik had beloofd te doen. 11 Daarom, zeg tegen de inwoners van Juda en Jeruzalem: Dit zegt de HEER: Uit mijn hand komt onheil over jullie en ik beraam kwade plannen. Breek met je kwalijke praktijken, beter je leven. 12 Maar ze zullen antwoorden: “Laat ons begaan, we willen onze eigen plannen volgen.” Ze zullen zeggen dat ze zich alleen willen laten leiden door hun koppig en boosaardig hart.


Kun je je voorstellen hoe ik me voelde toen ik dat (dus achteraf!!! Nu pas!) las??? Lachende smiley
Ik ging alleen verder door het bakken van de zachte, kwestbare klei, te vergelijken met de kruisdood van Jezus, die na Zijn dood opstond (uit de oven kwam) en schitterde als sterke overwinnaar, zoals de pot ook sterk en glanzend is geworden.

Of dat bijbels is? Ik geloof in ieder geval dat ook dat een passende vergelijking is, hoe dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: Humor
 
Grammaticaal klopt ie helemaal:
Als vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Nee, je hoort mij nergens beweren dat de God van het oude testament een andere God is. Wel hoor je mij zeggen dat ik denk dat God Zich daar van een andere kant laat zien (het kneden). Dus, ja ik geloof weldegelijk dat God soeverein is.
Dat verhaal over die klei baseer ik op het feit dat God verschillend werkt in het OT en NT. Het kwam in me op en ik denk zelf wel dat het een passende vergelijking is.
Ondanks dat het in me opkwam, heb ik het idee dat het niet van mezelf afkomt. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:50
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
Ik drukte me wellicht wat ongelukkig uit met 'nergens in de bijbel gebruikt God ziekte tot Zijn glorie'. laten we inderdaad eens naar Joh. 11:4 kijken.
De NBV zegt:

4 Toen Jezus dit hoorde zei hij: ‘Deze ziekte loopt niet uit op de dood, maar op de eer van God, zodat de Zoon van God geëerd zal worden.’

Ik interpreteer dat als zijnde:
Martha en Maria waren hartstikke ongerust over de toestand van Lazarus en stuurden iemand naar Jezus toe, in de hoop dat Hij Lazarus zou genezen. Toch?
En Jezus stelde gerust: "Maak je niet druk, want hij gaat niet dood! Sterker nog; ik zorg ervoor dat ie beter wordt, zodat jullie Mij zullen eren om hetgeen wat ik gedaan heb, namelijk hem genezen."
Zo lees ik het.

Ik wil maar zeggen: God wil geen ziekten! Daar geloof ik niks van. Hij wil juist dat mensen van hun ziektes afkomen! Dat lees ik in dit vers. En niet 'Oh laten we de Here eren met (of om) die ziekte.'
Ziek zijn kan m.i. nooit Gods wil zijn. Welke vader wenst zijn kind nu ziekte toe?

Wat Exodus 4:11 betreft: in het oude testament liet God een bepaalde kant van Zich zien, die nodig was om de mens in toom te houden en de mens te bestraffen wanneer dit nodig was. God doet de meest 'rare' dingen in het OT, van 'onmogelijke wetten' tot aan een ezel laten praten toe! Ik zie de God van het OT als een knedende God, waarbij wij het klei zijn. dat kneden gaat er hard aan toe, waarbij de klei flink wat van alle kanten platgeslagen wordt, om het vervolgens weer dubbel te vouwen, vermengen met water en dan weer verder tussen de vingers allerlei richtingen op te kneden, net zo lang totdat de klei zacht genoeg is om gevormd te kunnen worden.

In het NT krijgt de klei een vorm (bijvoorbeeld een pot) door het Woord en de wonderen van Jezus en de kruisdood zorgt ervoor dat de pot gebakken wordt en de verrijzenis is de uiteindelijke glazuurlaag die zorgt voor glans en bescherming.
Om klei te kneden, moet je flink krachtig en hardhandig te werk gaan. Om de pot een mooie vorm te geven, moet je voorzichtig, zachtjes en toegewijd bezig zijn, anders heb je geen controle meer over hoe de vorm gaat worden. Daarom was Jezus m.i. veel zachtmoediger dan God in het OT. Jezus gaf ons een mooie vorm, door Zijn blijde boodschap en Zijn offer en door Zijn dood en verrijzenis zijn wij verlost van de zonde en de eeuwige door, maar glanzen wij van geluk en worden eeuwig beschermd door Jezus.
Wij wedergeboren christenen zijn uiteindelijk de pot die God heeft gebakken.


Laatst aangepast door
EDWIN451
op maandag 8 oktober 2012, 17:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 14:09
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
HARALD940 schreef:
Want God heeft een plan met ons, en misschien is het in God's plan dat wij met onze ziekten Hem blijven loven tot voorbeeld voor anderen.
God koos het volk Israël ook niet omdat zij zo goed waren, het volk was net zo goed/slecht als andere volken, maar God koos Israël om Hemzelf.

Dus als AW beweerd dat genezing altijd alleen door geloof komt, dan spant hij God voor zijn karretje, tenminste dat denkt hij, want God laat zich niet voor een karretje spannen....
Ik zal nooit accepteren dat ziekte een onderdeel van Gods plan is. Ik vind dat een hele erge onheilsgedachte en is ook niet bijbels. nergens vind je een voorbeeld in de bijbel waarin ziekte tot Gods glorie gebruikt wordt. Als dit werkelijk waar is, zouden mensen dus net zo goed kunnen gaan bidden om nog zieker te worden en Hem blijven prijzen, des te meer glorie voor God: "Kijk eens hoe ziek ik ben? Dat is Gods wil, ik hou zoveel van God!".
Het tegendeel is wel zo: de apostelen vroegen aan Jezus waarom iemand ziek was. was dit omdat hij had gezondigd? En Jezus antwoordde dat de zieke een getuigenis van Gods glorie kon zijn, zodra hij genezen zou zijn.

Bij God hoort een perfecte wereld, want Hij schiep de wereld volmaakt en zag dat het goed was. De gebroken wereld waarin we nu leven is de wereld die geregeerd wordt door de satan. De satan komt om te stelen, te moorden en te vernietigen. God doet precies het tegenovergestelde! Jezus kwam om te geven, levend te maken en te herstellen!

Ik geloof niet dat AW God voor zijn karretje spant. Maar hij legt het evangelie uit zoals het m.i. ook moet zijn: goed nieuws! Je moet blij worden van God! Jubelen, juichen, want door Zijn striemen ben je al lang genezen. Door Zijn bloed zijn jouw zonden vergeven! Wij zijn vrij! In de geestelijke wereld is het allemaal al gebeurd: je hoeft dit alleen nog maar te geloven dat dit zo is en het zal zich manifesteren in de materiele wereld. God heeft dat allemaal voor ons gedaan en ik geloof dat je God veel meer verdriet doet door te zeggen: "Tja... maar dat was toen. Maar nu geldt dat niet meer. Wij moeten Gods gunst zien te verdienen en dan is het maar afwachten of Hij ons wil genezen of niet." Als je zo denkt, dan doe je m.i. zo'n afbreuk aan Zijn plan voor jouw leven.
Welke vader wil zijn kind niet genezen, als die vader daartoe in staat is? Hoe denk je dat die vader zal reageren als hij het verlossende pilletje heeft, maar het kind zegt; "Nee, ik wil het niet, ik geloof niet dat dat pilletje zal werken." Hoe zal die vader zich voelen?
Als een gelovig iemand niet geneest, dan ligt dat dus aan God en niet aan die persoon? Dan is God dus willekeurig? Nou dat laatste.... zul je mij nooit horen zeggen over Hem die altijd Dezelfde was, is en zal zijn.
Eerlijk gezegd zie ik dat wel als een vorm van voor je karretje spannen: "Het is niet mijn schuld, dat ik niet genees, maar de schuld van God."

(sorry, ik discussieer soms wat fel van toon misschien, maar het is allemaal vriendelijk bedoeld hoor Knipoog smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451 (54)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 13:43
BerichtOnderwerp: Andrew Wommack
 
ROLF230 schreef:
Het geloof is ook een gave van God. En bijbels geloven is wat jij ook aangaf vanuit Hebreeën een zeker weten. Dus je kunt niet zomaar een "woord van geloof" uitspreken en het zal geschieden. Dan moet je het wel zeker weten.

Je zegt dat het uiteindelijk allemaal om geloof draait, maar dat is niet waar. Liefde is het belangrijkste, herinner je je wat Paulus zei in de Korinthe-brief? Dan rest ons geloof, hoop en liefde. Maar liefde is van deze het belangrijkste.

Je zegt dat God altijd Dezelfde is en nooit veranderd. Dat is helemaal waar, maar dat hij hetzelfde IS wil niet zeggen dat hij in iedere situatie hetzelfde HANDELT.

Waarom ben je eigenlijk zo geïnteresseerd in deze man?
Je hebt zeker gelijk over wat je zegt over liefde. Inderdaad is dat het belangrijkste.
Maar ik bedoelde eigenlijk als het gaat om gebed (bijv. voor genezing), waarover jezus ook zegt dat je moet bidden alsof je het al ontvangen hebt en het zal geschieden! Als je maar het geloof ten grootte van een mosterdzaadje zou hebben, zou je jouw 'berg' kunnen toespreken, waarna het in zee zou verdwijnen. wat zou Jezus hiermee bedoelen? En als God niet altijd hetzelfde handelt, hebben we dan te maken met een willekeurige God, die de ene dag wat gemakzuchtiger is, zo van 'Ja, nou ff geen zin in hoor.', dan de andere dag of andere persoon? Of is die willekeur bij ons te vinden?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, want Jezus genas/handelde ook op verschillende manieren. De ene keer wreef Hij modder in iemands ogen en de andere keer genas Hij iemand van blindheid zonder dit te doen. maar ik schrijf het even als stof om over na te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van EDWIN451
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2