| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:00
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ha ha roelande jij valt op mannen met een snor? Zo zie je maar weer smaken verschillen  |
yep en liefst een stoppelbaardje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:02
|
|
|
|
Ik knap af op geitenwollensokken-in-sandalen-types, al dan niet met buideltasje die vrouwen op hun plaats zetten, gekleed in een iets te korte, te hoog opgetrokken broek in combinatie met een dwars over de schedel gekamde enorme pluk haar om de voortschrijdende kaalheid te onthullen.
Wordt vervolgd….
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:03
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | yep en liefst een stoppelbaardje  |
ja dat stoppelbaardje is best gaaf, maar een echte dikke snor, nee vind ik niet mooi.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:04
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik knap af op geitenwollensokken-in-sandalen-types, al dan niet met buideltasje die vrouwen op hun plaats zetten, gekleed in een iets te korte, te hoog opgetrokken broek in combinatie met een dwars over de schedel gekamde enorme pluk haar om de voortschrijdende kaalheid te onthullen.
Wordt vervolgd…. |
ha ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:05
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik zat ook al in het verkeerde topic, Erika.
Even correct herplaatst:
Achterstallig onderhoud bij het schoonhouden van zichzelf. Ik hou niet zo van een meur als geur. 
Thomas |
klinkt als of je ooit met ma flodder hebt gedate
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:07
|
|
|
|
voetballers hebben groot gelijk dat ze dat veredelde sinterklaasgedicht niet meezingen
het echte nederlandsche volkslied is " wie Neerlandsch bloed" maarja, dat word erg lastig voor de familie Van Amsberg die geen druppie nederlands bloed hebben... officieel dan he.
doe Hans de groeten maar terug, kun je meteen bewijzen dat je je als keurige dienstmaagd gedragen hebt en de boodschap hebt doorgegeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:09
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Of het mijn mooiste moment was... Mooi wil ik het niet noemen...maar wel teer ...fijn...en intens.... Ook al heb ik even staan huilen...dan was het van herinnering...gevoel...en emotie...en dat mocht... 10 oktober was vandaag de geboortedag van onze vader!!!! Vandaag hebben 2 zussen... onze moeder(85)...en ikzelf ...onze dierbare zus ...die helaas maar 18jaar is mogen worden...HER-begraven in het graf van onze vader.... Toch heel vreemd...het was eigenlijk een gewone begrafenis....ook met gewoon een kist....(een kartonnen doos behoort namelijk ook bij de mogelijkheden) Wij met z"'n vieren...en de begrafenisondernemer erbij... De kist werd ook gewoon naar beneden gelaten...en stonden we gewoon met elkaar te praten... Over het leven van mijn zus...van vader... Zeker voor onze oude moeder een heel teer gebeuren..maar het is een bijzonder dappere vrouw...Voordat we weg wandelden....sprak ze de woorden uit terwijl ze naar de kist in de diepte keek....""Wat een vreemde gedachte he....dat de plaats die nu nog over is....de plaats zal wezen...waar IK...kom te liggen...en dat je hier nu nog loopt...de levende...tussen de doden..."" Het was goed...een wandeling in de stralende zon...inderdaad wij levenden tussen de doden... |
een mooi moment gemixd met pijn en ontroering, maar toch ergens weer mooi om het samen rouwen en herdenken van geliefden .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:09
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | klinkt als of je ooit met ma flodder hebt gedate  |
zou zomaar kunnen, ze zat op cm. en met haar n hoop familie van haar... tot op deze dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:16
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | klinkt als of je ooit met ma flodder hebt gedate  |
Nou als je me een beetje gevolgd hebt, is ma Flodder niet helemaal mijn smaak, maar een geurbeleving zoals ik die beschreef, motiveert inderdaad niet erg. Maarten 't Hart is bioloog en zei dat niets meer erotiserend is dan vers zweet. Dat zal hij wel weten maar dan wel vers zweet van een schoon lijf he.
Thomas, ik hou van een schone vrouw en dat vind ik voldoende bijdrage aan dit topic.
Helemaal in België want daar is schoon ook mooi, lol
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 11 oktober 2012, 23:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELISHEBA163
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:19
|
|
|
|
| SJAOULSKI206 schreef: | Beste Broeders en Zusters,
Als Messians Jood en als persoon zie ik helaas dat wat ik wilde zetten als begin van een onveroordeelde liefdevolle discussie nu uit loopt op verwijten met weinig liefde. Laat ons niet vergeten dat 1 van de geboden is dat we altijd liefdevol met elkaar spreken, ook al zijn we aan het aanmanen van iemand. Het aanvallen van een persoon is altijd de werk van de Satan. Daarom verzoek ik jullie als Broeder om hem niet tussen ons te laten komen, maar laat een ieder van ons als hij iets schrijft het schrijven met de Liefdevolle Woorden van de Heilige Heer!
Ook zie ik mooie meningen en zuivere bedoelingen in de meningen, en ongeacht of ik mee eens ben of niet, dat is de manier van met elkaar spreken en discussieren. Zeker als we aan het praten over de Eeuwige en Zijn verordeningen.
Als ik door mijn woorden andere intentie heb laten zien, dan vraag ik jullie om mij hierin te vergeven.
Misschien zou dit een hele leuke discussie onderwerp voor een keer af te spreken en face to face erover te hebben en te bestuderen.
Als een kleinzoon van een Cohen, wil ik jullie Zegenen en Wensen dat de Eeuwige in ons allemaal Zijn Werk zal doen voor Zijn Glorie en Grootheid.
Sjalom B'Adonai Yeshua HaMasjiach,
Sjaoul Bin-David |
Beste Sjaoul, ik ben zeer dankbaar voor jou liefdevolle reactie op deze forum. Ik denk inderdaad dat het belangrijkste is om respectvol met elkaar om te gaan. Zo kan je namelijk toenadering creëren in plaats van verwijdering. Want dat is wie onze God is:) Ik ben zelf nieuwsgierig naar de joodse feestdagen etc. om dat meer uitgelegd te krijgen om de bijbel hierin ook beter te begrijpen. Dus mocht er een face to face ontmoeting plaatsvinden met wat mensen dan sluit ik mij daarbij graag aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEFFREY984
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:23
|
|
|
|
Ongetwijfeld goed bedoelt, maar Andrew Wommack behoort tot de categorie wordfaith aanhangers (prosperity gospel, name it claim it). Deze leer put, zoals eerder aangegeven, uit new-age/hindoeistische bronnen. Lees je Bijbel en toets alles wat je wordt vertelt want er is veel mis met deze leer. (Staat zoiets overigens niet ook in de Bijbel?)
God's zegen
Laatst aangepast door
|
JEFFREY984
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 15:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:39
|
|
|
|
| ELISHEBA163 schreef: | Beste Sjaoul, ik ben zeer dankbaar voor jou liefdevolle reactie op deze forum. Ik denk inderdaad dat het belangrijkste is om respectvol met elkaar om te gaan. Zo kan je namelijk toenadering creëren in plaats van verwijdering. Want dat is wie onze God is:) Ik ben zelf nieuwsgierig naar de joodse feestdagen etc. om dat meer uitgelegd te krijgen om de bijbel hierin ook beter te begrijpen. Dus mocht er een face to face ontmoeting plaatsvinden met wat mensen dan sluit ik mij daarbij graag aan. |
er is een boek geschreven over de joodse feestdagen en hun betekenis/symboliek, elisheba! ik ken alleen de titel niet meer.........misschien kun je het via google wel vinden?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 11 oktober 2012, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:41
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | en je plaats weten....welke dat is en waar dat dan ook is |
ehhh... ehhhh... weet de mijne nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:45
|
|
|
|
Maar als hij heel erg lief is, aai ik gewoon door die enorme dwars over de schedel gekamde pluk haar, draag ik zijn buideltasje, neem ik mijn plaats in naast hem en zie ik niet eens die iets te korte en te hoog opgetrokken broek en brei ik voor zijn verjaardag geiten wollen sokken voor in zijn sandalen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:46
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik knap af op geitenwollensokken-in-sandalen-types, al dan niet met buideltasje die vrouwen op hun plaats zetten, gekleed in een iets te korte, te hoog opgetrokken broek in combinatie met een dwars over de schedel gekamde enorme pluk haar om de voortschrijdende kaalheid te onthullen.
Wordt vervolgd…. |
jij bent me net voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | jij bent me net voor  |
het verhaal ging verder, Erika......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:54
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | vrouwen die zich overal mee bemoeien..... dat is een afknapper....
en die hun plaats niet weten. of iig denken dat ze zowel man als vrouw kunnen zijn. |
EN OF IK MIJN PLAATS WEET!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:54
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | het verhaal ging verder, Erika...... |
Ja weet ik ik wacht op wat jij gaat vertellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVE875
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:57
|
|
|
|
Gedicht van Hoop in moeilijke tijden. Written by: Dave van Zandwijk
Als de morgen grauw is, van het donker van de nacht, en ik kijk uit het raam, en de dag begint te leven, dan weet ik precies 'Het is voor mij, en U bent bij mij..
Als de dag langzaam de donker uren telt eenzaamheid mij omringt, als morgendauw op het land, dan weet ik het precies. ook dit gaat voorbij, en U bent bij mij
Als verdriet mij achtervolgt, en pijn op mijn pad komt, bij elke stap die ik neem. dan weet ik het precies. Uw morgen komt, en U bent bij mij.
Deze dag is een geschenk voor mij waar ik U voor dank.. het is een stuk van mijn weg, die naar U leidt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ehhh... ehhhh... weet de mijne nog niet  |
AF!!!! In je mand jij!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:00
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | AF!!!! In je mand jij!!!!  |
het is elf uur, zeeland; wedden dat erika allang in haar mandje ligt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ff luisteren puppy.. sinds jij dat diplomaatje opa en opoe-wassen gehaald hebt, zijn bejaarden mondiger geworden en nou ken je je wel beroepen op 12 en een half jaar jonger, maar zo groot is dat verschil niet! ik zit straks als fitte 81.jarige opgescheept met een of andere ouwe opoe van 68
enne... zaterdag eet ik mn bordje wel leeg, tenzij ik dat megamenu bestel dat mario vorige keer had natuurlijk. ik hoop alleen maar dat jij je weet te gedragen want als die jonkies opeens lang op mogen blijven.... worden ze vaak stikvervelend.
mensen het gaat helemaal gezellig worden zaterdagavond! en er kunnen dr nog n paar bij! laat ik bij deze het aanvangsuur meteen maar bijstellen naar 18.59 uur! |
Euh tja Annet wat is daarom uw antwoord aangezien jij momenteel bijna 80 bent Tot zaterdag boppertjes en nee ook ik neem niet dat menu van Mario die heeft een mega maag geloof ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
|
|
|
|
Enerzijds vielen de puzzelplaatjes op hun plek anderzijds moest het acceptatieproces komen.
ok, acceptatie van mezelf is geen probleem, ik ben zo..ik heb er niet om gevraagd maar ik zal het er mee moeten doen....zo iets, maar dan positief bedoelt....dan blijft er nog een probleem over: de omstanders, je naaste, die moeten óók accepteren dat je "anders" bent.......en daardoor anders reageerd......en dat ben ik nog niet tegen gekomen....daardoor lopen sommige relaties errug moeizaam op dit moment en ik weet niet hoe ik dat kan veranderen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Nou als je me een beetje gevolgd hebt is ma Flodder niet helemaal mijn smaak, maar een geurbeleving zoals ik die beschreef, motiveert inderdaad niet erg. Maarten 't Hart is bioloog en zei dat niets meer erotiserend is dan vers zweet. Dat zal hij wel weten maar dan wel vers zweet van een schoon lijf he.
Thomas, ik hou van een schone vrouw en dat vind ik voldoende bijdrage aan dit topic.
Helemaal in België want daar is schoon ook mooi, lol |
is kwestie van chemie als het klikt vind je zijn of haar zweet lekker ruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | AF!!!! In je mand jij!!!!  |
wat heb ik gedaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | het is elf uur, zeeland; wedden dat erika allang in haar mandje ligt?
 |
hierbij heb jij verloren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | het is elf uur, zeeland; wedden dat erika allang in haar mandje ligt?
 |
Soms niet...haha!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | wat heb ik gedaan? |
Je wilde toch weten waar je plaats was????
Dit gezegde doet me denken aan een goede vriendin...die een man heeft maar die man is graag aanwezig met zijn mond... Overigens een goed en leuk huwelijk.... Maar loopt het de spuigaten uit...dan wijst ZIJ naar de hoek van de kamer en zegt...""Koest Bello...in je mand!!!""
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
|
|
|
|
| SJAOULSKI206 schreef: | Beste Broeder Harald,
Bedankt voor je reactie en vragen. Ik zal je punten proberen te beantwoorden.
Punt 1.
Punt 2.
Punt 3. |
Ik ben het helemaal met je eens dat wij niet regels en tradities moeten houden, maar juist de wet willen houden vanuit liefde. De regels en tradities buiten de wet in de OT doen er voor onze relatie met God niet toe. Het gaat erom dat God van ons houd, en wij van Hem. Waarom dan toch een slaaf van extra regels en tradities? Het volk Israël heeft vanaf de tijd dat ze uit Egypte kwamen, en van God op de Berg Horeb de 2 stenen tafelen kreeg, altijd in meer of mindere mate God’s regels overtreden. Ze hebben ook altijd God’s geboden over de afgoden geschonden. Dit is het hele oude testament door te lezen, altijd gingen ze weer terug naar de Baäl’s en/of de Asjerapalen om voor te buigen. God heeft ze daar ook regelmatig voor gestraft, en ook altijd gewaarschuwd dat als het volk ermee doorging dat God ze zou laten wegvoeren uit het land. Maar het volk luisterde niet. Toen liet God ze wegvoeren naar Babylon. En daar zaten ze dan, aan de rivieren van Babylon, te overdenken hoe het kwam dat ze weggevoerd waren, en ze wisten het antwoord daar ook op, het lag aan hunzelf, hun zonden tegenover God. Toen hebben ze de beslissing gemaakt, dit nooit weer. Toen is het volk vanaf de wetsgeleerden begonnen met het houden van de wet, en zijn daar streng in gaan optreden. Het volk is daarna ook grotendeels terug gekeerd naar Israël en hebben daar ook de wetten streng gaan houden, maar zijn daar in de loop der tijd in doorgeschoten, en vergaten God bij het moeten houden van de regels. En dat was ook wat Jezus ze voor ogen hield, ze hielden alle wetsregels omdat het moest, maar niet meer uit liefde voor God. Naast de context over Galaten, moeten we ook naar de geschiedenis kijken van de gemeente in Galatië, wat de reden was dat Paulus een dergelijke brief naar ze stuurde. De Galaten waren trouwens geen Turken, maar het waren Kelten (uit Frankrijk) die 3 eeuwen ervoor in de loop der tijd verhuist zijn naar Galatië. Toen Paulus in Galatië kwam om daar het geloof te brengen kwamen ze tot geloof. Nadat Paulus vertrokken was uit Galatië waren of kwamen er Joden die de Galaten vertelden dat ze meer nodig hadden dan geloof alleen, ze moesten ook alle wetsregels houden om behouden te worden, en de Galaten begonnen dat ook te doen, Daarom ook dat Paulus tegen de Galaten uitriep of ze niet betoverd waren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
|
|
|
|
| SJAOULSKI206 schreef: | Punt 4. Het klopt dat kerken en mensen veranderen. Maar is het volgens jou ook dat de Eeuwige door de jaren veranderd????? Ik geloof van NIET! De Eeuwige was, is en altijd zal blijven de Heilige Grote HaSjem. Ook is de veranderingen in de kerken juist wat ons heeft gebracht waar wij nu zijn, verwijderd van de Eeuwige en Zijn Heilige Wegen. Gelukkig probeert de Eeuwige continue door Zijn Ro'ach HaKodesj (Heilige Geest) ons terug te roepen. Maar we kunnen ook onze ogen niet sluiten en maar wachten en kijken wanneer de Eeuwige ons met de hand zou nemen en terug brengt naar Zijn Heilige Wegen. Want de Eeuwige heeft ons ook onze vrije wil gegeven en daarbij ook de vrije wil om keuzes te maken. Maar hoe gaan we deze vrije wil gebruiken? gaan we het gebruiken om terug te keren naar Hem? of juist om dieper in de leugens en onwetendheid te gaan? Juist vanwege deze vraag is dat ik iedereen oproep om naar de Heilige Wegen van de Eeuwige te gaan zoeken en deze te volgen. Ik zeg niet dat je mij of die moet volgen, NEE. Ik roep iedereen als een Broeder om Zijn Heilige Woord te onderzoeken en bestuderen in Openheid voor Ro'ach HaKodesj om door ons te werken en zonder oogkleppen. Zo simpel is mijn oproep en verzoek aan jullie als broeder. |
Sowieso zeg ik niet dat God veranderd, dat laat hij alleen al in de bijbel zien dat Hij niet veranderd. En of de veranderingen in de kerk gebracht heeft dat wij van God verwijderd zijn, dat hangt er vanaf welke veranderingen dat dan zijn. Want ik zien niet van de kerken waar ikzelf inzit en die ik ken dat zij van God afgedwaald zijn. In die kerken gaat het om God, en het geloof in Hem, en door geloof houd je je aan de wet.
|
|
| Naar boven |
|
|