| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:51
|
|
|
|
| HEIDE115 schreef: | Voel jeje aangesproken haha  |
nou, een hoog stemmetje heb ik niet, nee....... maar een bas??? spaar me!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:51
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Ja, inderdaad, keuzes, en dan gaat het gezin toch voor.
Ik zal eens kijken of er een duif jou kant op gaat, dan levert die de shoarma bij je af. |
Ohoh, Harald...... een duif kan toch geen schaap transporteren? ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:54
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | als ze minstens 3 kilo zwaarder is dan m'n ex  |
| GERRIT603 schreef: | dat wilde ze nooit vertellen  |
Maar dan maakt het toch ook niet uit, het juiste verschil in gewicht weet je dan toch niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nou, een hoog stemmetje heb ik niet, nee....... maar een bas??? spaar me!! |
jij hebt een echte picknick stem,dat weet ik toch..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:56
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ohoh, Harald...... een duif kan toch geen schaap transporteren? ......  |
Nee, dan heb je er meer dan 1 nodig, maar een beetje reepjesvlees moet wel lukken. gewoon alles er afsnijden wat geen shoarma is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:57
|
|
|
|
Dank voor de tips..pff..een man alleen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 00:00
|
|
|
|
| DAVE875 schreef: | Gedicht van Hoop in moeilijke tijden. Written by: Dave van Zandwijk
Als de morgen grauw is, van het donker van de nacht, en ik kijk uit het raam, en de dag begint te leven, dan weet ik precies 'Het is voor mij, en U bent bij mij..
Als de dag langzaam de donker uren telt eenzaamheid mij omringt, als morgendauw op het land, dan weet ik het precies. ook dit gaat voorbij, en U bent bij mij
Als verdriet mij achtervolgt, en pijn op mijn pad komt, bij elke stap die ik neem. dan weet ik het precies. Uw morgen komt, en U bent bij mij.
Deze dag is een geschenk voor mij waar ik U voor dank.. het is een stuk van mijn weg, die naar U leidt.. |
Bedankt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 00:01
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Geitenwollensokken in sandalen  |
En zeker als vrouwen die dragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 00:04
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik vind dat mijn plaats niet achter een man is......lees genesis er nog es op na...waar plaatste God Eva?? NAAST Adam...niet erachter, onder of ervoor maar er naast....wat dat betekent kan iedereen, man of vrouw wel bedenken...ik ben niet minder of meer dan een man...en andersom, hij is niet meer of minder dan ik..... |
zoist!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 00:04
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | witte sokken mogen van mij wel, maar een witte onderbroek of ehhh mannen met een string  |
Waar ben jij gewend om een eerste date af te spreken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 00:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Waar ben jij gewend om een eerste date af te spreken?  |
in de stringroom uiteraard.....................wat een vragen durf jij stellen, visser!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 01:49
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | nee hoor, maar om humeur te voorkomen moet ik af en toe me hart ontluchten over mannen,  |
Gelukkig!! dat er mannen zijn als ontlastklep.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 01:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 01:51
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Ik denk dat de vrouwen ook afknappen op mannen die hun plaats niet kennen, en die zowel vrouw als man denken te zijn, Cortazar  |
Voor een vrouw die denk een man te zijn past het weer goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 01:52
|
|
|
|
| JEFFREY984 schreef: | Ongetwijfeld goed bedoelt, maar Andrew Wommack behoort tot de categorie wordfaith aanhangers (prosperity gospel, name it claim it). Deze leer put, zoals eerder aangegeven, uit new-age/hindoeistische bronnen. Lees je Bijbel en toets alles wat je wordt vertelt want er is veel mis in de hedendaagse leer. (Staat zoiets overigens niet ook in de Bijbel?)
God's zegen |
Waar baseer je dat op? Ik lees mijn Bijbel en ik probeer inderdeaad zoveel mogelijk te toetsen. Ik ben echter nog niks tegengekomen wat m.i. onbijbels is. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je dit op baseert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:02
|
|
|
|
| HEIDE115 schreef: | jij hebt een echte picknick stem,dat weet ik toch..
 |
Bijna twee meter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:04
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | en je plaats weten....welke dat is en waar dat dan ook is |
De vrouw beslist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:06
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | er is een boek geschreven over de joodse feestdagen en hun betekenis/symboliek, elisheba! ik ken alleen de titel niet meer.........misschien kun je het via google wel vinden? |
Beste zuster,
De meeste makkelijke boek die ik kan aanraden is : God's appointed times (Barney Kasdan) deze is ook niet zo duur en makkelijk te lezen. Ik geloof dat ie iets van 12 euro kost.
Sjalom B'Sjem Adonai Yeshua,
Sjaoul
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:10
|
|
|
|
| EDWIN451 schreef: | Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mede christenen hier van zijn leer vinden. Hij brengt nogal een 'extreme' leer, zoals hij zelf ook zegt. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, waarom wel of geen goede of dwaalleer? |
Deze citaat van hem zegt genoeg:
Volgens Andrew Wommack heeft de mens satan gemaakt. Hij schrijft: “God schiep Lucifer de mens maakte satan. Lucifer was in de hof van Eden om Adam en Eva te dienen.”
Waar staat dat nu in de bijbel? Een zelf verzonnen "religie" dwaalleer. Zo zijn er nog meerdere citaten dat onbijbels is.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 02:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:19
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: |
Ik ben het helemaal met je eens dat wij niet regels en tradities moeten houden, maar juist de wet willen houden vanuit liefde. De regels en tradities buiten de wet in de OT doen er voor onze relatie met God niet toe. Het gaat erom dat God van ons houd, en wij van Hem. Waarom dan toch een slaaf van extra regels en tradities? Het volk Israël heeft vanaf de tijd dat ze uit Egypte kwamen, en van God op de Berg Horeb de 2 stenen tafelen kreeg, altijd in meer of mindere mate God’s regels overtreden. Ze hebben ook altijd God’s geboden over de afgoden geschonden. Dit is het hele oude testament door te lezen, altijd gingen ze weer terug naar de Baäl’s en/of de Asjerapalen om voor te buigen. God heeft ze daar ook regelmatig voor gestraft, en ook altijd gewaarschuwd dat als het volk ermee doorging dat God ze zou laten wegvoeren uit het land. Maar het volk luisterde niet. Toen liet God ze wegvoeren naar Babylon. En daar zaten ze dan, aan de rivieren van Babylon, te overdenken hoe het kwam dat ze weggevoerd waren, en ze wisten het antwoord daar ook op, het lag aan hunzelf, hun zonden tegenover God. Toen hebben ze de beslissing gemaakt, dit nooit weer. Toen is het volk vanaf de wetsgeleerden begonnen met het houden van de wet, en zijn daar streng in gaan optreden. Het volk is daarna ook grotendeels terug gekeerd naar Israël en hebben daar ook de wetten streng gaan houden, maar zijn daar in de loop der tijd in doorgeschoten, en vergaten God bij het moeten houden van de regels. En dat was ook wat Jezus ze voor ogen hield, ze hielden alle wetsregels omdat het moest, maar niet meer uit liefde voor God. Naast de context over Galaten, moeten we ook naar de geschiedenis kijken van de gemeente in Galatië, wat de reden was dat Paulus een dergelijke brief naar ze stuurde. De Galaten waren trouwens geen Turken, maar het waren Kelten (uit Frankrijk) die 3 eeuwen ervoor in de loop der tijd verhuist zijn naar Galatië. Toen Paulus in Galatië kwam om daar het geloof te brengen kwamen ze tot geloof. Nadat Paulus vertrokken was uit Galatië waren of kwamen er Joden die de Galaten vertelden dat ze meer nodig hadden dan geloof alleen, ze moesten ook alle wetsregels houden om behouden te worden, en de Galaten begonnen dat ook te doen, Daarom ook dat Paulus tegen de Galaten uitriep of ze niet betoverd waren. |
Broeder Harold, Het spijt om in je reacties continue anti-joodse denken te zien. Ook het afwezigheid van het wil om de Ogen te openen naar wat de Eeuwige heeft vast gesteld. Ik roep niemand om dingen die uit mensen zijn gekomen te onderhouden, maar G'ds Verordeningen te onderhouden. Als jij van mening bent dat wij als joden hebben het afgedaan voor de Eeuwige, dan is dat jou mening. Maar ik kan je vertellen dat het zeker niet de mening van de Eeuwige, Yeshua of Rabbi Sjaoul. Wat jij aanhaalt over Rabbi Sjaoul en dat hij wilde niet dat nieuwe gelovigen de wetten volgenden, dat was om het geloven niet moeilijker te maken voor hun met de hoop dat zij door liefde steeds meer dorst zullen hebben naar de Eeuwige en Zijn Woord en deze gingen volgen. Maar helaas door Keizer Constantijn is dat helemaal te niet is gedaan. De feestdagen en Sjabbat zijn niet de enige punten waar de gelovigen uit de volken naar terug moeten maar eigenlijk ALLES WAT GESCHREVEN IS. Ik geef die aan als voorbeeld omdat ze helder en duidelijk zijn voor iedereen. Maar ik kan zo met jou iedere vers van de Bijbel doornemen en wijzen waar de Romeinse kerken de mist in zijn gegaan en niet meer de Eeuwige erin volgen. Maar dat ga ik niet op een forum doen. Ook ga ik het niet doen met iemand die niet open staat naar Het Woord van de Eeuwige en alleen gelooft in de vervangingsleer. Dit doet mij pijn, en ik zal voor je bidden dat de Eeuwige je ogen mag Openen zodat je Zijn Heilige Waarheid kan zien. Met Zijn Zegen en Liefde laat ik je bij deze en ik zal voor je bidden, Sjalom Lecha w le Nafsjecha B'Sjem Adonai Yeshua, Amen Sjaoul
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:15
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik vind dat mijn plaats niet achter een man is......lees genesis er nog es op na...waar plaatste God Eva?? NAAST Adam...niet erachter, onder of ervoor maar er naast....wat dat betekent kan iedereen, man of vrouw wel bedenken...ik ben niet minder of meer dan een man...en andersom, hij is niet meer of minder dan ik..... |
Ja. Om precies te zijn: Gen. 2:22 "Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit: ‘Eindelijk een gelijk aan mij... etc."
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 07:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:39
|
|
|
|
Broeder Sjaoul,
je bent een wijs mens en getuigt van liefde. ik heb respect voor je dat je in de liefde blijft ook al wordt je niet serieus genomen.
moge de God van Izaak Abraham en Jacob je zegenen en zo wijs maken als Shlomo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:43
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Broeder Sjaoul,
je bent een wijs mens en getuigt van liefde. ik heb respect voor je dat je in de liefde blijft ook al wordt je niet serieus genomen.
moge de God van Izaak Abraham en Jacob je zegenen en zo wijs maken als Shlomo |
Hoezo wordt Sjaoul niet serieus genomen? Er is toch een serieuze discussie? Ik denk dat je bedoelt: hij geeft je niet meteen gelijk.
Overigens lees ikzelf niet dat Harald de vervangingsleer aanhangt, maar ik kan ergens overheen lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:52
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | yep en liefst een stoppelbaardje  |
oew ja stoppelbaardje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:57
|
|
|
|
[quote=MARITIME853]Het beeld dat ik heb van een hoog gevoelig persoon is een liefdevolle, zorgzame, begripvolle, geduldig sociaal persoon. Jaahaa, dat is het beeld dat jíj hebt...
Zelf ken ik iemand dat ook een zelfbeeld heeft van een "sensitief persoon" aan de hand van zelf diagnose op internet.
Iedereen is sensitief, gevoelig, denk dat je high sensitive bedoeld. Dus hoog gevoelig, net als je begaafd hebt, en hoog begaafd, je weet wel die 'kinderen' die voor een proefwerk alleen even het hoofdstuk één keer hoeven door te lezen voor een 9, en jijzelf moet er drie uur voor blokken.
Helaas was het gedrag anders. Ja, maar jou referentiekader voor dat gedrag is 'het beeld dat jij ervan hebt'. Als je hoog gevoelig bent, ja, dan ben je niet zo zorgzaam, begripvol en geduldig sociaal persoon. Het kan zijn dat je dat al jaren wel hebt geprobeerd te zijn, oa door druk van het 'geloof'. Maar vroeg of laat krijg je dan met burn-out te maken.
Pas op met zelf diagnose aan de hand van testen op internet. Het zegt helemaal niks over iemand zijn persoonlijkheid. Testen kunnen wel degelijk heel veel zeggen, zijn vaak gemaakt door psychologen.
Het feedback van anderen in je directe omgeving zeggen veel meer over wie je bent. Ja, hehe, logisch....als ik me niet goed voel, merken 'ze' dat meteen, als ik mezelf lekker voel ook...Maar, wat wil je daarmee zeggen: geen test, maar op de feedback van je omgeving letten Iemand dat hoog positief scoort op HSP test, scoort ook hoog op de test van autisme. Dit is logisch, omdat mensen die autistisch zijn hele gevoelige mensen zijn.Wees jezelf dan doe je al gek genoeg. Ja, jij misschien. Als je jezelf bent doe je juist niet gek, dan voel je je goed.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 08:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:03
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | oew ja stoppelbaardje  |
Echwel, iets meer dan stoppel mag ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:03
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Echwel, iets meer dan stoppel mag ook  |
Nee dat is weer te..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:12
|
|
|
|
[quote=SJAOULSKI206]Zuster Hanna, Ik ben blij om te lezen dat je geen heidense gebruiken en invloeden toepast bij het Goddelijke Geloof. Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd. Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT? Ja, dat zou ik ook weleens willen weten.
Het zijn geen makkelijke vragen en de antwoorden zijn misschien nog lastiger. Ik BESTRIJD geen broeder of zuster in Yeshua, maar ik spreek met de hoop uit Liefde dat mijn Broeders en Zusters gaan onderzoeken wat de Echte Goddelijke Verordeningen zijn, en wat Hij nu van ons vraagt in het manier van Leven en Samen zijn om Zijn Heilige Naam te Eren en te Prijzen. Dat is alles.
Geloof me Zuster, dat sinds de Eeuwige mijn ogen heeft geopend, ik Hem vaak heb gevraagd waarom Hij deze last aan mij heeft gegeven? Zeker toen ik de opdracht van Hem gekregen heb om met Broeders en Zusters erover te praten. Ik bedoel niet alleen christelijke broeders en zusters, maar ook joodse broeders en zusters. Deze opdracht is zelfs bevestigd door 10 verschillende mensen met de gave van profetie zonder dat ik daar om vroeg en zonder dat zij dat wisten. Ook geloof me dat ik vaak naar de Eeuwige ga en huil om wat ik zie van koppigheid van broeders en zusters en zelfs tijdens mijn Smeekgebeden op Jom HaKippoerim speciaal voor mijn Broeders en Zusters de middag gebruik om voor hun te bidden en de Eeuwige verzoeken voor hun behoudenis. Je moet misschien weten dat de Middag Smeekgebed van Jom HaKippoerim zijn eigenlijk bedoeld om zelf als persoon in het reine te komen met de Eeuwige en je fouten in te zien en de Eeuwige te Smeken deze te wissen. Vanuit zo'n liefde spreek ik jullie en niet uit haat.
Moge de Eeuwige G'd van Yisrael je Zegenen en je maken zo Groot als Sarah, Lea en Revka. In de Naam van Adonai Yeshua, Amen.
In Zijn Heilige Naam, Sjaoul
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Waar ben jij gewend om een eerste date af te spreken?  |
het gaat niet over eerste date, maar waar je op afknapt bij mannen en eh met jou wil ik niet daten omdat er iedere maandag bij jou 7 witte onderbroeken aan de waslijn hangen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:44
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Echwel, iets meer dan stoppel mag ook  |
yeahhhhh. ha ha die pool bij mij in de straat was mooi Zit nu misschien bij willemijn in de straat, misschien ik toch maar es een eindje ga fietsen vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:46
|
|
|
|
| DAVE875 schreef: | Gedicht van Hoop in moeilijke tijden. Written by: Dave van Zandwijk
Als de morgen grauw is, van het donker van de nacht, en ik kijk uit het raam, en de dag begint te leven, dan weet ik precies 'Het is voor mij, en U bent bij mij..
Als de dag langzaam de donker uren telt eenzaamheid mij omringt, als morgendauw op het land, dan weet ik het precies. ook dit gaat voorbij, en U bent bij mij
Als verdriet mij achtervolgt, en pijn op mijn pad komt, bij elke stap die ik neem. dan weet ik het precies. Uw morgen komt, en U bent bij mij.
Deze dag is een geschenk voor mij waar ik U voor dank.. het is een stuk van mijn weg, die naar U leidt.. |
mooi gedicht
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|