| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:26
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik hoop dat je spoedig vrede en rust krijgt met alles wat je hebt meegemaakt Shanita.
Dank je Rolf. Morgen loopt mijn abbonement hier af, en ik laat dat eventjes een tijdje zo. Ja, ik had dagen dat ik 4 tot 6 uur, alleen achter cm zat, ja, inclusief mailen en het eea opzoeken als ik een link wou zetten of iets kopieeren.
Ik heb hier erg veel van geleerd. Ook van postings van anderen.
En ook, het grote mysterie: "Waarom worden slachtoffers van kindermishandeling massaal niet gelooft door familie, ook als bewijzen levensgroot voor ze staan?"Die vraag heb ik hier voor mezelf kunnen beantwoorden. Dat komt ook omdat de familie dan is verworden tot narcisten die het hun niet goed uitkomt, deze wetenschap, bijvoorbeeld een broer die erg veel geld krijgt van de dader, regelmatig.... Maar ook cognitieve dissonantie Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
Met name de onderstreepte zinnen hebben mij het eea doen begrijpen, en kunnen plaatsen.
En, dit zelfde, het niet geloven van negatieve feiten terwijl ze levensgroot voor je staan, ja, dat was ook zo met evangelische dingen bijvoorbeeld, waarom, als er overtuigend waterdicht bewijs is dat ze hebben gelogen, waarom blijven mensen hun steunen, en ook hun leugens geloven....Ik kreeg voor mijn gevoel hier nu en dan nét geen ruzie, omdat ik, verontwaardigt als ik al was als 'ooit evangelische' dingen poste, dingen die er in de 1ste plaats voor zorgde dat ik die beweging verliet.
Nou zijn er dus wel heel veel evangelische bewegingen en kerken en gemeentes die wel integer zijn!!!
Iig: het niet geloven van feiten als ze overduidelijk zijn, in de evangelische wereld bijvoorbeeld, en dan de vergelijking met het niet gelooft worden door eigen familie, als de bewijzen voor het oprapen liggen zelfs...
Ja, daar ben ik nu uit. Het enige wat ik wel betreur, dat ik zolang heb gewacht met breken met moeder en broer(vader zie ik al 20 jaar niet), dat inzicht had mij een hoop ellende bespaart...want je wordt steeds behandeld als de gestoorde die dingen verzint en ja, da's niet bevordelijk. Ja, en het ongeloof, dát je niet wordt gelooft, en het meteen moeten vergeven als het wel zo mocht zijn..Ja, en je blijft tegen beter weten in hoop houden.....
Maar ja, beter laat dan nooit. Herman van Veen zei een keer: "als je ouder wordt dan zul je merken dat je steeds opnieuw kan beginnen". En dat is ook zo..
Iig, ik heb ontzettend veel gehad aan het posten hier. Ben de redactie heel dankbaar dat zij mij hebben laten posten. En ook ben ik de enige date die ik hier had, wat tot een korte relatie uitmonde dankbaar voor wat ik heb geleerd. Ook al zie ik hem niet meer, maar dat zou te pijnlijk zijn voor mij.
Dus ja, wij christenen zeggen altijd tot ziens zei eens een christelijke verpleegkundige, omdat we elkaar zien in de hemel.
Bedankt!!!!! |
He Shanita, Ik was het niet altijd met je eens maar ik geloofde je wel altijd. Soms keken we op een andere manier tegen iets aan he Het moet vreselijk zijn als het gezin waarin je opgroeit je zoveel vreselijke dingen aandoet. En dit dan nu ontkent. Das verraad van de bovenste plank. Mooi dat je hier wat antwoorden hebt gevonden. Hoop dat je er nog veel meer gaat vinden en bovenal Zijn vrede.! Jij ook bedankt Shalom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:32
|
|
|
|
[quote=JOL252]Klein feitje: Mozes vermoordde koelbloedig iemand(s zoon/partner) en vluchtte weg, hij kwam nooit aan zijn straf toe. God koos hem wel uit om Israëls leider te worden.
He Jol dat verhaal ging iets anders. Mozes kwam op voor een joodse slaaf die geslagen werd door een Egyptenaar. Een van de onderdrukkers van zijn volk. Zoeen die een pasgeboren jongetje uit de armen van zijn moeder rukt en in de nijl verdrinkt. En die sloeg hij inderdaad dood. Maar hij kwam op voor onrecht en dat is wat God in zijn hart zag, waardoor Hij hem kon gebruiken. Ik vind trouwens 40 jaar verbanning ook wel straf
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 17 oktober 2012, 10:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:32
|
|
|
|
nou nou, volgens de mannen lig ik dan nog wel in de markt Toch jammer dat vrouwen geen harem mogen hebben!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:36
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Kijk ik speel de advocaat van de Duivel....
Net als er advocaten zijn die dat uitschot verdedigen , is er ook een officier van Justitie die ze aanklaagt.
Ik heb niet gezegd dat iedereen en alles maar dood moet. Wat is zeg , is dat er teveel wordt gekeken naar hoe het voor de misdadiger is. Wie opzettelijk mensen doodt , is niet degene , waar de overheid zich over moet ontfermen , maar over de familie van het slachtoffer.
Er is geen vergelding voor moord. Iemend die je kind vermoord , je vrouw of wie dan ook , die sluit je niet in je armen.
Ik niet iig. Wellicht mijn gebrek aan liefde , maar wie dat hier wel kan , die moet nog geboren worden.
Wij praten allemaal vanuit onze comfortabele zone. Wij hebben onze kinderen niet verloren aan een verkrachtende , moordende smeerlap .....of wel soms ?
net als de geijkte : wie zonder zonde is werpe de eerste steen , stel ik hier : wie de moordenaar van zijn kind wil omhelzen , laat die dan opstaan .
Het is in dit land van de middenmaat ten hemel schreiend , dat moordenaars met alle egards worden behandeld. Dat er eindeloos veel tijd en geld wordt besteed aan uitschot wat moordt en verkracht en brandschat.
Dat deze mening van mij niet van liefde getuigt moge duidelijk zijn.
Ik zou als officier van Justitie voor deze sujets de doodstraf eisen. |
Ik ben het helemaal met je eens Cortazar. En in Gods wetgeving vind je dit natuurlijk ook zo. Een moordenaar werd ter dood gebracht. Punt. Alleen in byzondere gevallen waren er de vrijsteden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:42
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Wat het aantrekkelijkst aan een vrouw is , zit er in, namelijk ik ga voor innerlijke schoonheid. Buitenkant is absoluut niet het belangrijkste voor mij, ik ga dus liever voor eerlijk, oprecht, liefdevol, begrip op kunnen brengen, wat humor hebben hoort er ook bij, moet xo nu en dan ook een schop ondser de kont kunnen geven, wiij mannen hebben soms een beetje stuur nodig, althans ik wel.
Maardesalnieteminnietegenstaandehetfeitdatikmaarzeggenwildatikzeggenwilishieropneerkomend, dat het uiterlijk op de laatste plaats komt, het mag gerust een ietsje meer vrouw zijn dan het zogenaamde streefgewicht, natuurlijk zijn streef of ietsje minder gewicht die wel voldoen aan de innerlijke schoonheidswensen, zelf met een mooi uiterlijk onder de zelfde eisen ook welkom. Zou ik bijna vergeten ze mag atuurlijk geen hekel aan kinderen hebben, ik heb er 4 waarvan 2 met aanhang. |
Tjonge wat jammer dat ik 20 jaar jonger ben maatje meer check, humor dubbel check enne schoppen ken ik ook hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:43
|
|
|
|
Ik ga vandaag maar eens voor de lasagna lekker veel groente er door heen
Gisteren sperziebonen, aardappels en lekker kipfiletje leven is zo slecht nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:44
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | leg es uit  |
Moet je weer een man voor zijn voor zo'n vraag he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:46
|
|
|
|
Bij mij staat voorin:
Deze album is van mij zolang ik heb te leven... van (achternaam) is mijn van al van mijn vaderlijke stam. Veenendaal is de plaats waar ik ter wereld kwam..
Vind dat nog altijd wat hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:48
|
|
|
|
Ehhhhhhhh.... alleen maar ontbeten tot nu toe Dus ga ik nu maar braaf aan de studie T'is bagger weer dus vanmiddag maar lekker creatief doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:48
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Wat het aantrekkelijkst aan een vrouw is , zit er in, namelijk ik ga voor innerlijke schoonheid. Buitenkant is absoluut niet het belangrijkste voor mij, ik ga dus liever voor eerlijk, oprecht, liefdevol, begrip op kunnen brengen, wat humor hebben hoort er ook bij, moet xo nu en dan ook een schop ondser de kont kunnen geven, wiij mannen hebben soms een beetje stuur nodig, althans ik wel.
Maardesalnieteminnietegenstaandehetfeitdatikmaarzeggenwildatikzeggenwilishieropneerkomend, dat het uiterlijk op de laatste plaats komt, het mag gerust een ietsje meer vrouw zijn dan het zogenaamde streefgewicht, natuurlijk zijn streef of ietsje minder gewicht die wel voldoen aan de innerlijke schoonheidswensen, zelf met een mooi uiterlijk onder de zelfde eisen ook welkom. Zou ik bijna vergeten ze mag atuurlijk geen hekel aan kinderen hebben, ik heb er 4 waarvan 2 met aanhang. |
Nou das een duidelijke wens profiel. Er moeten toch wel vrouwen zijn die daar in passen. Dus waarom heb je er nog niet een zou ik zo zeggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 10:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhhh.... alleen maar ontbeten tot nu toe Dus ga ik nu maar braaf aan de studie T'is bagger weer dus vanmiddag maar lekker creatief doen  |
haha ik net zo hier werd om 10!u wakker gebeld. Schande. maar wel lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:06
|
|
|
|
We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.
Thomas, gelooft niet alles.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 17 oktober 2012, 11:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:06
|
|
|
|
Je leest de versjes nu ook zo anders dan toen... Sommige versjes lijken zo simpel,eenvoudig ,maar met een prachtige inhoud zoals deze:
'Je speelde onder de tafel Wat was de deurknop hoog Je beer kwam tot je navel De hele wereld boog Al ben je straks volwassen Blijf van binnen klein Blijf onder die tafel passen Mag zo je leven zijn'
Toen als klein meisje nog niet bewust van die diepe waarde van de woorden zoals ik dat nu ken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:13
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Jezus Centrum Nijkerk blijkt PGB-fuik Hee wat is dat nou? Zo heeft de Heere het niet bedoeld hoor. Dit staat niet in de bijbel: "Zes mannen uit Nijkerk zijn dinsdag opgepakt op verdenking van onder meer uitkeringsfraude, belastingfraude, valsheid in geschrifte en witwassen. De hoofdverdachte, de 48-jarige Johan Kok, is bestuurder van stichting Intro en het Jezus Centrum Nijkerk, waar mannen met psychosociale en verslavingsproblemen worden opgevangen". Wehehe. Je verwacht het niet. Fraude in het Jezus Centrum. Middenin de grefo-enclave Nijkerk.
Kijken we even op de website (hier mirror + cache) dan zien we waar dit clubje zich zoal mee bezig houdt. "Het Jezus Centrum Nijkerk is een actieve gemeente met een hart voor mensen. In augustus 2005 is deze gemeente geplant met een roeping van God op hun leven om een centrum voor Jezus te openen. Inmiddels heeft God veel lieve mensen toegevoegd om deel te zijn van het werk wat God hier doet. We hebben het verlangen om God te dienen en mensen te helpen. Ons doel is dan ook om iedereen bekend te maken met de liefde van Jezus Christus. Hier geven we op verschillende manieren vorm aan." Wat fijn zeg. En zo nobel ook. Een van die manieren is grootschalig fraude plegen met persoonsgebonden budgetten van cliënten en met omzet- en inkomstenbelasting. De overige vijf verdachten zijn namelijk kansloze sloebers die zijn ondergebracht bij het Jezus Centrum Nijkerk. Iedere welzijnswerker met een Casio weet: het PGB is zo fraudegevoelig, dat is een potentiële goudmijn. Zondag bidden en doordeweeks met de verschoppelingen der aarde een bak vol overheidsgeld plunderen. Update: Verdachte Johan Kok is een oude bekende in de oplichterswereld. Heeft een historie wat betreft het tillen van de belastingdienst. Update: Een inwoner uit Nijkerk laat ons weten: "Die Kok is zo gek als een deur. Staat geregeld midden in de nacht met zogenaamde patienten in de tuin de duivel uit te drijven. Blij dat hij eindelijk opgepakt is!"
Hier en
Hier
Het wordt steeds gekker....bij het kijken van de linken bij de 2de link denk ik waarom heb en had ik dat niet meteen door....en ben ik niet gewoon meteen naar een traditonele kerk gegaan....
Maar ja, ik was al gehersenspoelt; "de traditionele kerken zijn dood en hebben geen helige Geest"; op preken en bijbelstudies bij die groepen....en ja, dat sloot perfect aan op wat ik over kerken in het algemeen had gehoord op openbare scholen in mijn jeugd...
Maar ja, dat heeft geen zin....om daar over te blijven tobben.
De site van die groep is al uit de lucht ondertussen, alleen de mirror op geenstijl kan je aanklikken voor de eerste pagina van de site. |
Toch wel triest dat het zo eindigt met het Jezus Centrum Nijkerk. Er is daar ook heel veel goed werk verricht dacht ik onder verslaafden en ex criminelen. Die uitspraak dat Johan Kok zo gek is als een deur kan ik wel begrijpen. Ik ken hem nog vanuit onze kerk. Die past wel bij hem Jammer dat mensen toch zwichten voor de verleiding als ze financieel in het nauw komen. Geen reclame voor het evangelie. Dank voor het op het forum zetten Shanita zal voor ze bidden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:19
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | He Shanita, Ik was het niet altijd met je eens maar ik geloofde je wel altijd. Soms keken we op een andere manier tegen iets aan he Het moet vreselijk zijn als het gezin waarin je opgroeit je zoveel vreselijke dingen aandoet. En dit dan nu ontkent. Das verraad van de bovenste plank. Mooi dat je hier wat antwoorden hebt gevonden. Hoop dat je er nog veel meer gaat vinden en bovenal Zijn vrede.! Jij ook bedankt Shalom |
Hai Roelande,
Ja, het was zo belangrijk voor mij; ik kon steeds me verhaal kwijt. Daarom heb ik het een stuk kunnen verwerken, heel stuk...Kijk, op mijn werk, bij mensen die ik ken, vrienden, ja, kan mezelf zijn.
Maar ja me moeder, ik mocht niet op haar verjaardag komen....want ik was anders...Ja, eigenlijke reden, ze heb lopen lullen en dat zou dan uitkomen.
En als ik naar d'r toeging, altijd gezeur dat ik nu zo en zo oud ben en nog steeds niets bereikt heb, opleiding... Ja, en als ik dan probeerde van ja, zit al jaren in therapie, en op een dag activiteiten centrum, ja, dan werd ze boos, er wás tenslotten niets met me aan de hand; ik wilde aandacht op die manier, zei ze.
Ja, en nu ik er echt definitief een punt achter heb gezet, achter contact met me moeder en broer, ja, opluchting, wel spijt; had ik véél eerder moeten doen, maar ik bleef hopen. En da's achteraf, 'het is onzinnig te huilen over verspilde melk', en ja, Herman van Veen met ze "je kan altijd opnieuw beginnen".
En ja, ik ben lang niet de enige: nou heeft 't wel wat dubbels hoor, om daar me troost uit te halen: kindermishandeling is zo gruwelijk, wás ik eigenlijk maar de enige.
Maar ja, men weet wat ik bedoel....en ja dat is een feit, dat ik lang niet de enige ben, anderen ook moeten zien te overleven met gruwelijke, onmenselijke herinneringen. En dan kan je wel of geen kinderen hebben, wel of geen goede baan oid, het psychisch lijden is hetzelfde.
Ik heb God's vrede allang gevonden.
En ja, het is frappant, of juist niet: nu ik tijdje terug alle contact met familie heb verbroken voel ik weer een diepe vrede en zelfs geluk.
En dan zeggen sommigen; ja, maar tis wel je moeder, vader, broer, etc. Jahhaaa, dát maakt het juist ze verschrikkelijk, wáren het maar onbekenden, dan kon je nog terecht bij familie.
Dus die vlieger van ja maar tis wel familie gaat dus helemaal niet op. Zo van; ooh, tis familie, jaaa, dan mogen en kunnen ze je alles aandoen, ja zo komt dat dan over.
Ik hoop voor jou ook het beste, lieve Roelande, met je acht kinderen, en kleinkinderen, wat een wonder!!!
Ja, ik ga even een hele tijd niet meer posten, ja, en toevallig loopt mijn abbonement af.
Zegens!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 11:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:22
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: |
Het wordt steeds gekker....bij het kijken van de linken bij de 2de link denk ik waarom heb en had ik dat niet meteen door....en ben ik niet gewoon meteen naar een traditonele kerk gegaan....
Maar ja, ik was al gehersenspoelt; "de traditionele kerken zijn dood en hebben geen helige Geest"; op preken en bijbelstudies bij die groepen....en ja, dat sloot perfect aan op wat ik over kerken in het algemeen had gehoord op openbare scholen in mijn jeugd...
Maar ja, dat heeft geen zin....om daar over te blijven tobben.
De site van die groep is al uit de lucht ondertussen, alleen de mirror op geenstijl kan je aanklikken voor de eerste pagina van de site. |
Ja toch vreemd dat je op die manier gehersenspoelt, zoals jij het noemt wordt door bepaalde stromingen. Ikzelf heb ook altijd gedacht dat de traditionele kerken geestelijk dood waren. Dat had ik zo geleerd nml. Tot dat ik er samen met een vriend heen ging. Er ging een wereld voor me open. Er bleek helemaal niks van te kloppen. Gek he dat je dat gewoon geloofd. Ik ga trouwens nog steeds naar een evangelie gemeente, maar wel een gematigde die nauw samenwerkt met de plaatselijke kerken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:41
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.
Thomas, gelooft niet alles. |
PGB heet hier bij ons WMO(Wet maatschappelijke ondersteuning). Is hetzelfde denk ik.
Met PGB was het aanvankelijk zo, dat je dan zelf je administratie moest voeren, je kreeg een bedrag, daar kon je wit een of meerdere mensen mee betalen. Maar ja, omdat er veel mensen een PGB hadden voor de administratie omdat ze te veel in de war zijn, om hun eigen administratie te doen, ja, doen instellingen dat nu. en dan ook maar gelijk voor huishoudelijke hulp.
En ja, die instellingen kunnen kiezen; fraude plegen of niet.
Dus ja, ik zou zeggen tegen degenen die een PGB of WMO nodig hebben; zoek een betrouwbaar bekende instelling.
Ja, en de controle kan aangescherpt worden, denk ik.
Aan de andere kant: ik vind het een mooi maatregel: ja, ik ken een paar mensen daar wordt elke week drie/vier uur het huishouden voor gedaan; die mensen zouden dat zelf nooit kunnen.
Niet omdat ze dom zijn oid natuurlijk. Maar gewoon teveel op hun bord gehad in het leven dat ze dat echt niet kunnen. en zo hebben ze wel elke week een schoon en opgeruimt huis.
Zelfde geld voor administratie. ja, ik vertrouw mijn instantie. Ja, gevoelsmatig. Komt ik heb positieve ervaringen met ze.
Maar ja, het is verschrikkelijk, fraude.
Ik hoop dat de regering iets doet en bedenkt wat niet fraudegevoelig is, want ik vind het wel een goede regeling. Mensen bij wie anders alles in de soep zou lopen, dat wordt nu voorkomen.
---
Ik zal ff wat verduidelijken(ja, heb ook haast..)
Kijk, eerst was het zo, kreeg men zelf de gelden, en kon men zelf iemand waarvoor dan ook, inhuren. Maar ja, dat was ingewikkeld, zag eruit alsof je daar een diploma boekjouden voor nodug had, met allemaal hele moeilijke woorden die je nooit gebruikt normaal. Nu moet 'het' eerst worden goedgekeurd door de CIZ. Of "het" wel echt nodig is. Dat vraagt de instelling voor je aan, hoef je allang zelf niet meer te doen, ja, dus als de instelling een budget aanvraagt voor bijvoorbeeld 4 uur en ze geven maar 2 uur hulp in de week, ja en de rest steken ze in hun zak. Dan heb je fraude.
Maar het idee an sich vind ik tof.
En, geld verkerege door fraude, stelen, ja, daar wordt je mi niet gelukkig van. Uiteindelijk. Dat is een wetmatigheid denk ik. Gelovig of niet. Dus ja, uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee.
Dus ja, die kerkgemeente, ja, die gaven die mensen hulp, maar veel minder als dat ze betaald kregen. Bijvoorbeeld ze hadden een overeenkomst, 4 uur hulp met dit en dat per week, en ze gaven maar een uur hulp, ja dan kunnen ze het geld voor drie uur in de week in hun zak steken.
Nou vind ik het sowieso erg misselijk, de regering heeft een toffe maatregel, en betreffende instanties(kerkgemeentes, maatschappelijk werk oid), die de hulp, PGB/WMO, en CIZ regelen voor de clienten(ja, mevrouw u hoeft zelf niets te doen), ja, die kunnen fraude plegen. Net als een schoonmaker ergens 4 uur mee bezig is en 8 uur declareerd, zoiets.
Maar ja. geld he, het toverwoord, en dat is een leugen dat geld gelukkig maakt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 11:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:48
|
|
|
|
|
ja je hebt gelijk Shanita, er zijn veel mensen die dankzij hun PGB nog zelfstandig kunnen leven en er gewoon dus mee doen waarvoor het is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 12:10
|
|
|
|
allemaal bedankt voor de felicitaties, enneh.....thomas; laten we hopen dat die wijsheid alsnog komt, nu ik VEERTIG jaar geworden ben.......
en nu mijn huis poetsen en taarten bakken; zaterdag vier ik mijn verjaardag voor de gansgehele familie, dus er is nog genoeg te doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 12:14
|
|
|
|
| ANITA412 schreef: | Mooi hé? En wat léuk- zélfs die van je moeder! |
Ja dat is super genieten.......de plaatjes, ouderwetse versjes en de prachtige handschriften.....en de namen van vriendinnetjes waar zze vaak verhalen over vertelde.... Voor mij een super kostbaar boekje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 12:19
|
|
|
|
| LIELIE972 schreef: | Ik merk dat ik anders naar dit seizoen kijk dan naar het vorige. Toch wel vanwege Willem die er in zit. Alle heisa in de krant, en gesprekken die er over gaan, doen me toch wel met voorzichtiger ogen kijken naar het programma.
Ik merk dat ik alleen kan genieten van Henrieke, Henk en Martin. Wel jammer hoor dat Henrieke misschien wel niemand vind. Maar zal er toch nog een doorbraak komen?? Daar wacht ik wel op! Hilarisch was wel dat er op de app van BzV een uitleg werd gegeven over waarom ze nog steeds sate aten bij Aad. Was de wraaksate dan wel doorgekomen of was het toeval?  |
De opnames zijn natuurlijk al veel eerder gemaakt.....de boeren hebben zwijgplicht over wie ze kiezen. Dus ik denk dat de wraaksate gewoon gegeten is is dat men nu achteraf pas ziet hoe bizar dat overkomt.
Trouwens De Wereld Draait Door had een fantastische poppetjes analyse met Sanne Wallis de Vries en dominee Gremdaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 12:41
|
|
|
|
[quote=ROELANDE345]\
Anyways.. toch bloed aan zijn handen. Hij vluchtte niet voor niets weg omdat hij wist wat hij gedaan had. Corrie ten Boom werd ook voorgelegd om via haar verzetsgroep een vijand om het leven te brengen. Zij weigerde en liet het aan God over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 13:25
|
|
|
|
|
Eigenlijk keek ik op zondag nooit tv.....niet zo zeer uit principe hoor, maar gewoon omdat ik vond dat ik wel één dag zonder tv kon. Nu kijk ik elke zondagavond BZV, want een hele lieve kennis van mij speelt mee (we hebben samen op zwangerschapsgym gezeten) Ik hoop dat ze het wordt, ze zijn nu nog met zn tweeen, dus fiftyfifty kans....(Zelf weet ze het natuurlijk allang, maar ze heeft zwijgplicht....wel spannend hoor, ik gun het haar zo!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 13:31
|
|
|
|
Ik ga vandaag eh.....vóór-lijnen....effe dimmen, nog net niet uithongeren, gewoon heftig minder eten want er staan de komende dagen 2 eetpartijen op het program....oeffffffff daar komen die kilootjes weer, die ik tijdens de verhuizing zo lekker kwijtgeraakt was....  Vandaag dus een boterhammeke met een gegrilld pangaatje....das ook vreselijk lekker hoor!
Laatst aangepast door
|
JOCHEBED148
|
op woensdag 17 oktober 2012, 13:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 14:23
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Ik ga vandaag eh.....vóór-lijnen....effe dimmen, nog net niet uithongeren, gewoon heftig minder eten want er staan de komende dagen 2 eetpartijen op het program....oeffffffff daar komen die kilootjes weer, die ik tijdens de verhuizing zo lekker kwijtgeraakt was....  Vandaag dus een boterhammeke met een gegrilld pangaatje....das ook vreselijk lekker hoor!  |
Ja klinkt inderdaad goed. Hier wordt vandaag niet gelijnd, want mn op een na jongste zoon wordt 18! Dus lekker pasta met extra kip en griekse yoghurt met honing toe. Zijn lievelingskostje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 14:27
|
|
|
|
[quote=JOL252]
ja dat klopt maar wat wil je hiermee zeggen. Is Corrie ten Boom beter dan Mozes? Of wat bedoel je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 14:33
|
|
|
|
Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.
Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch en weinig praktisch.
het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ...... liefdeloos etc etc etc
heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?
afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.
maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 14:34
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.
Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch gedelibreer en weinig praktisch ageren.
het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ...... liefdeloos etc etc etc
heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?
afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.
maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:10
|
|
|
|
Mijn lieve vader schreef een prachtig versje op letters van het alfabet... Die eerste letters had hij rood gemaakt... Het is wat lang om hier neer te zetten....
Al wat kwaad is moet je mijden Bidden moet je ten alle stond.... (zo begon het)
Hij eindigde met de woorden....
Uit geen taal die God onteert Vliedt hem...die lichtvaardig zweert.. Wreek je niet, maar wil vergeven... Zo zal je gelukkig leven.....
(de x...de y en de q ontbraken)
Mooi...nog steeds...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 15:17
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | En dat broodje kun je ook al geen broodje noemen  |
Zolang die van mij goedkoper zijn er lekkerder...eet ik thuis....
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |