| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:51
|
|
|
|
Joelle overgenomen van Pieter619: Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.
@Joelle
Als wij dat moeten, komt niets uit ons hart, dan zijn we robotjes, wat is dan de waarde?
Ik móet helemaal niets. Ik wíl! en dat is een verschíl.
Ga mij ff lopen vertellen wat ík móet....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 15:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:53
|
|
|
|
Mooi geschreven Anita.
Zo zie je maar weer.....ieder huis heeft wel degelijk zijn kruis. En zo af en toe krijg je het ongevraagt te zien.... Ik denk dat we ons allemaal wel eens zo belabberd voelen. Ik fiets liever......valt minder op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 15:56
|
|
|
|
Ik ga denk ik mee in de gedachtegang van Pieter.
Wat zou Jezus doen. Hij toch ons voorbeeld? Jezus brengt vrede!
We kunnen ons ook afvragen: Wat zou Jezus willen dat wij doen? Ik denk dezelfde vrede, die Hij aan ons geeft, uitdragen door ons leven heen, door wat wij zeggen, doen en schrijven. Dat wil niet zeggen dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar wel dat je met respect met elkaar en met elkaars mening moet omgaan. De discussies/verwijten hier op het forum brengen zeker geen vrede
In het onze Vader bidden wij zoveel mooie dingen.
Uw Naam worde geheiligd! Wij mogen Gods naam heiligen met ons leven, in wat wij doen, denken en spreken. Dit heeft niet alleen betrekking op vloeken. maar ook hoe we hier op het forum met elkaar omgaan
Uw Koninkrijk kome! Gods koninkrijk laten komen in ons leven, daar begint het mee. Dat gebeurd niet pas wanneer we niet meer op aarde zijn. Gods koninkrijk bestaat uit liefde en vrede, en dat mogen wij anderen ook meedelen. Alles waar geen liefde en vrede in te vinden is komt niet uit Zijn koninkrijk. WWJD? Waar willen we ons mee bezig houden?
Uw wil geschiede in de hemel en ook op de aarde! Zijn wil laten gebeuren in ons leven. Het is niet de wil van God dat wij op deze manier met elkaar omgaan. Mijn wens is om Zijn wil in mijn leven te laten gebeuren, dat heeft consequenties. Ik zal me moeten openen voor wat Zijn wil is.
Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren! Onze schulden worden vergeven gelijk wij dat ook bij anderen doen. Eerst die ander vergeven! Dit geeft lucht aan je zelf dan is er geen plaats voor wrok.
Hebben jullie op deze manier wel eens over het onze vader nagedacht? Het is geen standaard gebed, maar een gebed wat ons leven veranderd zoals Pieter ook zegt naar een nieuwe mens. Een mens naar Gods hart, en naar zijn gelijkenis.[/quote]
In de vorige stukjes beproef ik toch niet echt de vrede, en vergevingsgezindheid. Denk dat Pieter heeft willen aangeven dat meerdere mensen op cm het heel vervelend vinden, deze zinloze verwijtende discussies. Niet om mensen aan te wijzen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Een Italiaans restaurant op 5 minuten loopafstand...check, redelijke stoelen om te zitten...check, een toilet aanwezig...check, een lichaam dat zich vandaag een beetje rustig houdt...check, een lieve vriendin die mee gaat...check
Hoe het vannacht en morgen gaat zie ik dan wel weer, ik ga vanavond lekker eten  |
Als je je zo mag voelen vandaag...CHECK...dan zeker doen...en heerlijk genieten meid!!!
(Goede check trouwens!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:04
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Een Italiaans restaurant op 5 minuten loopafstand...check, redelijke stoelen om te zitten...check, een toilet aanwezig...check, een lichaam dat zich vandaag een beetje rustig houdt...check, een lieve vriendin die mee gaat...check
Hoe het vannacht en morgen gaat zie ik dan wel weer, ik ga vanavond lekker eten  |
Fijne avond Josina Dat het eten je maar goed mag smaken...
Ik hou het simpel vanavond. Een broodje ragout, met gebakken ei en ham
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:14
|
|
|
|
- Stoepeke en tuin van bladeren ontdaan - Katwijk belaagd en de kerst-cd van Selah gescoord - Toeristje en gids in eigen stad gespeeld. - Nu vreselijk gezond koken en vanavond concertganger zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:15
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | | Doen Jol, het is echt de moeite waard hoor! Remco heeft meestal zijn hele familie ingeschakeld, zijn vrouw doet mee, zijn oudste zoon speelt mee en zijn jongste zoon is er ook bij...zoooo gaaf een familie zo bezig te zien met het loven van God! |
nou ben benieuwd... we zullen het beleven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?
Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.
Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.
We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar denegrerend te gaan behandelen
Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....
En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......
Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen? Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt....... Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... 
Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig???? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Gaan we voor WWJD (vertaald, Wat Zou Jezus Doen)of ons zelf?
Dan zijn er dus ook misschien een paar of maar eentje , die gewoon schijnheilig zijn, gezien de manier waarop men bezig is.
Ik ben dus prive benaderd door meer als één persoon die mij er op attendeerden, vandaar deze topic.
We mogen geen excusses zoeken en bedenken, om elkaar maar omraak elkaar degenererend te gaan behandelen
Zou Jezus doen wat jij nu aan het doen bent Pieter? Je bent benaderd en bent dus de boodschapper van iemand anders.....Zou Jezus nooit doen .....
En wie bedoel je nu precies met schijnheilig? Noem eens ,man en paard? Zou Jezus ook doen......
Zou Jezus achter iemands rug roddelen en boze mailtjes sturen naar mede CM leden???? Jij bent dus wel de boodschapper van die mensen.....Zou Jezus dat doen? Ik kreeg zo'n mailtje onder ogen en schrok ervan want ja het ging over mij.....Nee, dat zou Jezus nooit doen daar heb je wel een punt....... Het komt nota bene ook nog van de mensen die het christelijks op het forum doen...... 
Dus eigenlijk vraag ik me af: Waar ben jij in Godsnaam mee bezig???? |
WWJD dus, jij ook?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 16:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:23
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | Ik ga denk ik mee in de gedachtegang van Pieter.
Wat zou Jezus doen. Hij toch ons voorbeeld? Jezus brengt vrede!
We kunnen ons ook afvragen: Wat zou Jezus willen dat wij doen? Ik denk dezelfde vrede, die Hij aan ons geeft, uitdragen door ons leven heen, door wat wij zeggen, doen en schrijven. Dat wil niet zeggen dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar wel dat je met respect met elkaar en met elkaars mening moet omgaan. De discussies/verwijten hier op het forum brengen zeker geen vrede
In het onze Vader bidden wij zoveel mooie dingen.
Uw Naam worde geheiligd!
Wij mogen Gods naam heiligen met ons leven, in wat wij doen, denken en spreken. Dit heeft niet alleen betrekking op vloeken. maar ook hoe we hier op het forum met elkaar omgaan
Gods koninkrijk laten komen in ons leven, daar begint het mee. Dat gebeurd niet pas wanneer we niet meer op aarde zijn. Gods koninkrijk bestaat uit liefde en vrede, en dat mogen wij anderen ook meedelen. Alles waar geen liefde en vrede in te vinden is komt niet uit Zijn koninkrijk. WWJD? Waar willen we ons mee bezig houden?
Uw wil geschiede in de hemel en ook op de aarde! Zijn wil laten gebeuren in ons leven. Het is niet de wil van God dat wij op deze manier met elkaar omgaan. Mijn wens is om Zijn wil in mijn leven te laten gebeuren, dat heeft consequenties. Ik zal me moeten openen voor wat Zijn wil is.
Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren! Onze schulden worden vergeven gelijk wij dat ook bij anderen doen. Eerst die ander vergeven! Dit geeft lucht aan je zelf dan is er geen plaats voor wrok.
Hebben jullie op deze manier wel eens over het onze vader nagedacht? Het is geen standaard gebed, maar een gebed wat ons leven veranderd zoals Pieter ook zegt naar een nieuwe mens. Een mens naar Gods hart, en naar zijn gelijkenis. |
In de vorige stukjes beproef ik toch niet echt de vrede, en vergevingsgezindheid. Denk dat Pieter heeft willen aangeven dat meerdere mensen op cm het heel vervelend vinden, deze zinloze verwijtende discussies. Niet om mensen aan te wijzen[/quote]
Pieter gaf toch duidelijk aan dat je moet denken wat Jezus zou doen? Nou, niet de zaken die ik noemde in ieder geval........en zoals ik al schreef : er zijn ook nog mooie zaken te beleven op CM, daar stop ik dan mijn energie maar in....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:24
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | - Stoepeke en tuin van bladeren ontdaan - Katwijk belaagd en de kerst-cd van Selah gescoord - Toeristje en gids in eigen stad gespeeld. - Nu vreselijk gezond koken en vanavond concertganger zijn... |
Dat klinkt als een erg gezellige dag Jol.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:30
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | WWJD dus, jij ook? |
Wat bedoel je nu te zeggen met jij ook....? Misschien kan je wat directer zijn????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 27 oktober 2012, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:31
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Joelle overgenomen van Pieter619: Wij moeten kiezen voor ons oud eleven zoals hetwas of voor een nieuw leven met Jezus, God wil geen compromis, een beetje van ons zelf en eeen beetje voor God. Als wij ons bewust belijdend christen willen noemen, zullen we daar mee bezig moeten zijn.
@Joelle
Als wij dat moeten, komt niets uit ons hart, dan zijn we robotjes, wat is dan de waarde?
Ik móet helemaal niets. Ik wíl! en dat is een verschíl.
Ga mij ff lopen vertellen wat ík móet....  |
Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | In de vorige stukjes beproef ik toch niet echt de vrede, en vergevingsgezindheid. Denk dat Pieter heeft willen aangeven dat meerdere mensen op cm het heel vervelend vinden, deze zinloze verwijtende discussies. Niet om mensen aan te wijzen | Pieter gaf toch duidelijk aan dat je moet denken wat Jezus zou doen? Nou, niet de zaken die ik noemde in ieder geval........en zoals ik al schreef : er zijn ook nog mooie zaken te beleven op CM, daar stop ik dan mijn energie maar in....[/quote]
Dat lijkt me heel verstandig Willemijn! Energie stoppen in positieve zaken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:37
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | | Pieter gaf toch duidelijk aan dat je moet denken wat Jezus zou doen? Nou, niet de zaken die ik noemde in ieder geval........en zoals ik al schreef : er zijn ook nog mooie zaken te beleven op CM, daar stop ik dan mijn energie maar in.... | Dat lijkt me heel verstandig Willemijn! Energie stoppen in positieve zaken![/quote]
Deed ik zonder dit topic ook al......ik kan alleen niet tegen schijnheiligheid en dat zal ik altijd bestrijden.....Zou Jezus toch ook doen??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:39
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that |
Maar misschien moet je bij je eigen teksten ook eens kijken WWJD zoals je dat zo mooi schrijft.....daar zie ik zo hier en daar nog wel een hindernisje die je kan nemen geloof ik......Dan is het niet Zo Zou Jezus het doen, het tegendeel eerder......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar misschien moet je bij je eigen teksten ook eens kijken WWJD zoals je dat zo mooi schrijft.....daar zie ik zo hier en daar nog wel een hindernisje die je kan nemen geloof ik......Dan is het niet Zo Zou Jezus het doen, het tegendeel eerder...... |
Is het niet zo dat we geen van allen volmaakt zijn? Wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen.....
Maar het is een voorrecht om je te mogen, willen openstellen voor Zijn manier van leven, waarin vrede de boventoon zal voeren. Het is een groei proces om te leren wat God wil dat je zal doen. Dat proces moet je wel zelf willen en je er dan aan overgeven. Wil je dat dit proces begint en voortgang krijgt in jouw leven? Dat zal dan toch ook de wil van God zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:58
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | - Stoepeke en tuin van bladeren ontdaan - Katwijk belaagd en de kerst-cd van Selah gescoord - Toeristje en gids in eigen stad gespeeld. - Nu vreselijk gezond koken en vanavond concertganger zijn... |
Nou nou gij zijt er maar druk mee!! Enjoy your evening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:59
|
|
|
|
Groot gelijk meid geniet ervan!! Enne check check dubbel check is niet gek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 17:03
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | ik ben gediplomeerd (2x) barman
nu nog masseur, ....... dan zijn de dames waarschijnlijk niet van me af te slaan  |
ooooo
Denk je dat?..... Offff.........hooooop je dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 17:07
|
|
|
|
Prachtig weer vandaag! Daar word je weer lekker vrolijk van... Wat dan wel betekende, dat ik mn ramen nou eindelijk es moest lappen! De zon kon er amper doorheen kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 17:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar misschien moet je bij je eigen teksten ook eens kijken WWJD zoals je dat zo mooi schrijft.....daar zie ik zo hier en daar nog wel een hindernisje die je kan nemen geloof ik......Dan is het niet Zo Zou Jezus het doen, het tegendeel eerder...... |
Ik heb er vele pagina's van mijn reacties op na gekeken maar zou niet weten teksten je bedoeld, kan zij ndat ik het over het hoofd heb gezien, dus geef even aan waar ik het zoeken moet, kijk ik alsnog even.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:13
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Ik heb er vele pagina's van mijn reacties op na gekeken maar zou niet weten teksten je bedoeld, kan zij ndat ik het over het hoofd heb gezien, dus geef even aan waar ik het zoeken moet, kijk ik alsnog even. |
ouwe koeien uit de sloot halen is dat WWJD? Spreek woordelijk gezegd dan... Letterlijk natuurlijk altijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:17
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Ik heb er vele pagina's van mijn reacties op na gekeken maar zou niet weten teksten je bedoeld, kan zij ndat ik het over het hoofd heb gezien, dus geef even aan waar ik het zoeken moet, kijk ik alsnog even. |
Heb je de reacties op je stukjes wel gelezen vraag ik me in alle ernst af? En vraag je dan nog eens af: waar ben ik in Godsnaam mee bezig......
En verder laat ik het maar rusten, lijkt me wijzer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:18
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | ouwe koeien uit de sloot halen is dat WWJD? Spreek woordelijk gezegd dan... Letterlijk natuurlijk altijd  |
Wat bedoel je nu te zeggen? ik begrijp je tekst niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:36
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that |
Zó is dat. Jezus, ofwel God verteld mij wat ik doe. En wat jij doet 
Idd. Se simple is dat.
Fijne Avond!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:40
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Helemaal mee eens....... Blij dat er meer dames zijn, die er zo over denken. En de mannen die alleen maar een knipoog sturen....en voor de rest geen enkel woord te vertellen hebben...daar kan ik ook niets mee  |
Helemaal mee eens. Alhoewel me het soms wel eens nieuwsgierig maakt naar diegene
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nog 4 weken ..... tegen die tijd ben ik wel verlost van mn afkickverschijnselen denk ik.  |
Senseo-apparaten zijn volgende week in de aanbieding bij C1000...... Ook nog een optie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:43
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Helemaal mee eens. Alhoewel me het soms wel eens nieuwsgierig maakt naar diegene  |
Hahahaha......ik denk dan bij mezelf.......oke....wat wil je nou? Of....wat moet ik hiermee ??? Misschien krijgen we antwoord van de heren....ben benieuwd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 18:45
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Hahahaha......ik denk dan bij mezelf.......oke....wat wil je nou? Of....wat moet ik hiermee ??? Misschien krijgen we antwoord van de heren....ben benieuwd  |
Precies, dat bedoel ik  En naar een reactie van de mannen ben ik idd ook wel benieuwd. Wie durft??
|
|
| Naar boven |
|
|