ChristianMatch

Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4728 4729 4730 4731 4732 4733 4734 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 02:40

Waar Shanita in haar reactie´s over heeft, ook in de andere topics is een waarshuwing voor ons namenlijk het volgende:

1Ti 6:3 Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus (blijde boodschap), en met de leer, die naar de godzaligheid is,
1Ti 6:4 Die is opgeblazen, en weet niets, maar hij raast omtrent twist vragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen.
1Ti 6:5 Verkeerde krakelingen van mensen, die een verdorven verstand hebben, en van de waarheid beroofd zijn, menende, dat de godzaligheid een gewin zij. Wijk af van dezulken.

De les van de Heer is:

1Ti 6:11 Maar gij, o mens Gods, vlied deze dingen; en jaag naar gerechtigheid, godzaligheid, geloof, liefde, lijdzaamheid, zachtmoedigheid.
1Ti 6:12 Strijd den goeden strijd des geloofs, grijp naar het eeuwige leven, tot hetwelk gij ook geroepen zijt, en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen.

Wat is onze roeping??? Gek he, we hebben allemaal een roeping
Niet alleen de zgn leiders, gebedsgenezers (medicijnmannen), pastors, profeten enz enz.....
Hoe komt het dat er zoveel christenen zijn die niet weten wat de Heer al verteld en geleerdt heeft 2000 jaar terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 03:17

MARITIME853 schreef:
Dus las goed door de regels heen. Je geeft toe.... Clown smiley

Wat verdrietige tijden betreft, vraag mijn kinderen.....
nu on-topic.

Ik lees hier.ondanks de bloemen o.a. een bagatelliseren bij voorbaat in terwijl je niet weet waar Willemijn het over heeft wb haar persoonlijke situatie. Be careful.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 05:35

Hai Roelande,

Ik zal ff in het kort de geschiedenis vertellen.

Ik kwam tot bekering, op me 18de.

Daarvoor had ik alleen negatieviteit gehoord over kerken, maar ja, je weet, bij het uitgaan; even amsterdam wordt masaal geEvangeliseerd.

Goed kwam tot geloof, trouwen ect. Kocht veel boeken, Ouweneel, Lindsey, Hinn, etc.

Dan hoor, ik die belazerd dat die ook, en ja over De Heren Ouweneel, hoorde ik ook negatieve dingen van verschillende hoeken.
Dus ja, ik vertrouwde dingen niet meer, las ze zelf, klopte niet.

Nou voel ik me in zoverre benadeeld, van ja, ik heb toch een klein vermogentje uitgegeven, ook organisaties die later beleken 'anders' te zijn , maw niet te doen wat ze proclameerden en wat in de bijbel staat.

Nou denk jij er anders over over sommige zaken dan ik.
Prima, even goede vrienden wat mij betreft, ik mag je erg, vind het gaaf dat je zoveel kinderen hebt, en je zegt bemoedigende dingen.

Ik blijf erbij, ik voel me genept, heb boeken gekocht van die mensen en voelde me beroerd als ik die boeken las. Wat ook logisch is, als ze maar wat opschrijven en wat niet waar is.

En nu zijn dingen onderzocht en bewezen. en ja, ik ben behoorlijk boos.
en ik kan je zeggen Roelande, hier gaan we niet uitkomen, kijk bij jou kan ik het laten in die zin je staat wat verder van me af.

En ja, de vele leugens in de evangelische wereld, ff de ....te .........(kliniek, stichting)
met ze we nemen je niet op want je redt 't toch niet...weet jij hoeveel giften ik gaf, toen ik nog veel geld had...dat me man zei je bent gek, maar ik van ja ze doen zoveel goeds.
en in de magazines schrijven voor God en voor ons in niemand hopeloos, en achter de schermen selecteren, en dan pochen met hoge slagingspercentages, "veel hoger dan de reguliere klinieken want we hebben God". dat soort dingen.

Met daarbij opgeteld al die boeken die ik kocht van bv Ouweneel, dus het is wel zo, voordat hij ontmaskert is, geloofde ik hem al helemaal niet meer. En velen spijtoptanten met mij.

We gaan hier niet uitkomen Roelande.

En dat is jammer, ik denk dan heeft die man ook scheuringen op zijn geweten.
Wát die al heeft.
Want wij zijn niet de enigen die het niet eens zijn.

En ik ga niet denken, van jaahaa, maar hij heeft ook zoveel goeds gedaan.
de hele man, en zijn broer hebben voor mij helemaal afgedaan.
of er zou excuses moeten komen en dan echt.

Zegens!

Ps: ik heb het hier zowel over Willem Ouweneel, leugens over oa blinde kindertjes
die niet genezen zijn, waarvan hij zei van wel, en Frank Ouweneel met zijn valse (eindtijd)studies. zie hieronder.

En er is helemaal niemand die mij gaat overhalen om dat oke te vinden.
Ik haat de leugen en heb de waarheid lief.

En Pieter 619, aan mij vragen of ik wel van Ouweneel hou, ja, ik vind dat ábsurd..

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 oktober 2012, 06:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 05:54

foutje.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 oktober 2012, 06:50
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 06:29

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/07/16/frank-ouweneel-alle-bronnen-vernietigd/

lees en huiver....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 oktober 2012, 06:31
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 06:31

STEENTJE178 schreef:
Nee, hoor!!! regenDE komt eerst, gelukkig!! Knipoog smiley.
En aangezien dat de verleden tijd is, is droogte op zijn tijd ook weer erg lekker. Alles op zijn tijd! Knipoog smiley

Je begrijpt mij niet Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 06:45

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2957963/2011/10/08/Blinden-Burma-zijn-helemaal-niet-genezen-door-Nederlander.dhtml

OOk hier....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 06:46

LEANNE226 schreef:
Ik zeg niks............groot,bruin,warm,niet te oud........zwijmel

Vers gezette choco-melk? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 06:47

GERRIT603 schreef:
waar ga je naartoe dan Smiley die vol vragen zit

sneeuw in nederland duurt nog ff

Bijna sneeuw = nog net regen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 06:55

Hallo,

Een vriendin van mij is ziek.

En ik heb daar zoveel verdriet van. Ze heeft mij zo geholpen.
En dan, ja, kan ik wel de hele dag huilen.

Ik wil vragen vor Vrede in haar hart, en voor genezing.

Maar ja, voor genezing is nog een weg te gaan, dus ik wou vooral nu vragen voor Vrede en dat ze God mag ervaren.

It tears me apart. (het scheurt me uiteen, van verdriet)

Ziek
onverwacht gehoord
Wat een Verdriet
Wens haar God's Vrede
Rustigst

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 30 oktober 2012, 08:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 06:58

PIETER619 schreef:
Nogres lokwinske mei de lytse poppe, dan zy yn sûnens opgroeie mei Ongeveer het zelfde ls bij de andere berichtgeving van mij Lachende smiley

Is dat Fries, ja he, wat een leuke taal....

Ja, ik ken ook iemand uit Friesland, ja, zo gaaf dat taaltje Lachende smiley

Ik wist eerst nooit dat dat een taal was, ik dacht een uit de hand gelopen dialect Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 07:00

ROELANDE345 schreef:
Bedankt lieve mensen voor jullie felicitaties Lachende smiley
Het is inderdaad genieten en heel moeilijk om niet al het moois er af te kijken

Hai Roelande,

Wat moet jij je rijk voelen, ja, dat denk ik weleens, 8 kinderen, en dan ja, nu achtemekaar kleinkinderen natuurlijk.

Dat lijkt mij zó heerlijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 07:12

SHANITA130 schreef:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2957963/2011/10/08/Blinden-Burma-zijn-helemaal-niet-genezen-door-Nederlander.dhtml

OOk hier....

Klein dingetje valt me op, behalve het hele verhaal over de zogenaamde genezingen: urenlang de zaal toespreken.. ik ken er nog één die een gemeente in onze stad had (losscheurde van een bestaande degelijke en bloeiende gemeente). Deze man leeft nu met gezin in een of ander paleis in verweggistan, gefinancierd door zijn berooide gemeenteleden. Deze man sprak óók urenlang op de mensen in.. tja dan word je toch murw en als je dan vanuit je omgeving geen protest hoort.. weldenkende mensen, die ik ken, werden (tijdelijk of langdurig) ja-knikkers naar deze "gezalfde des Heren" toe... terwijl ze opgelicht werden waar ze bij zaten. Die vent, een pure narcist en oplichter, is nog steeds niet gepakt, terwijl hij ook in Nederland komt. Dat snap ik niet. Wel gaat hij door met zijn praktijken, woont nog steeds luxe en... omringt zich o.a. met prostitué's die "liefderijk en bewogen" met het geld uit Nederland door hem werden beëvangeliseerd... tjajaja.. hoe was het ook weer: geld, seks en nog wat, ben het effe kwijt.... oh ja, macht.

on topic maar weer.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 oktober 2012, 07:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 07:12

Wat gaan jullie doen vandaag(en de rest van de maand, en de maand erop, en wat houdt jullie bezig.)

Ja, ik begin dit topic, omdat er misschien mensen zijn die dingen kwijt willen. Omdat ze enthousiast zijn, of omdat ze iets willen delen. Of voor wat voor een reden dan ook.

Ik zal beginnen. Nou, ik zou in de zomer me huis verven, niets van terecht gekomen, ik heb ook eerst mijn vloer erin laten zetten, en daarna schilderen, het had andersom gemoeten, maar ja, da's nu te laat.

Niets aan de hand en niets meer aan te doen, je kan een soort van zeil kopen om over je vloer te doen. Want met kranten aan mekaar plakken dat is niets en tijdrovend ook...

Dus straks bij doe het zelf zaken en zo kijken op internet, en vanmiddag, of vanochtend spullen halen en dan beginnen.
Ja, want morgen komt er iemand van de WMO kijken, en ik heb dat afgesproken en ik praat mezelf zin in Lachende smiley

Dus ja, echt veel schrijven hier vandaag zal ik niet.

Ik zal vanavond wel even vertellen hoe het ging.

En ik ben benieuwd naar wat anderen bezighoud, kan vanalles zijn Knipoog smiley

Fijne en gezegende en vredige dag.

Vandaag
spullen kopen
om te schilderen
eindelijk in mijn huis
enthousiast.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 07:15

ROELANDE345 schreef:
Mooi Shanita
Jij ook Shalom

Dank je, veel plezier met je kinderen en kleinkinderen!

Jaloers hoor, ja op een positieve manier. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 07:22

Ik ga vandaag werken.

Wat me bezig houdt? Krijg ik de mensenplanning rond voor de GO-live van het project waar ik mee bezig ben zonder de arbeidstijden wet te over treden Twijfelende smiley
Krijgen we alles uitgelegd voor de tijd?
Hebben we alles op tijd af?
Hoe krijg ik een bepaalde manager zover dat hij mee gaat werken Woedende smiley
..
..

Maar vrijdagavond weekend Coole smiley met zonnebril (lekker naar een dorpsfeest met een vriendin)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 08:09

ANNA415 schreef:
Ik ga vandaag werken.

Wat me bezig houdt? Krijg ik de mensenplanning rond voor de GO-live van het project waar ik mee bezig ben zonder de arbeidstijden wet te over treden Twijfelende smiley
Krijgen we alles uitgelegd voor de tijd?
Hebben we alles op tijd af?
Hoe krijg ik een bepaalde manager zover dat hij mee gaat werken Woedende smiley
..
..

Maar vrijdagavond weekend Coole smiley met zonnebril (lekker naar een dorpsfeest met een vriendin)

Hai Anna,

Wat is dat, de "GO-live"? Ja, ik heb al op google gekeken, maar ja er zijn teveel vérschillende resultaten.

Maar ja, je moet iets rond zien te krijgen, met planning met mensen, zonder dat je de arbeidstijden wet overtreed...
Dus maw, daar begrijp ik uit, dat je mensen inplant voor meewerken aan een "GO-live?" project waar jij mee bezig bent.
En dat je moet uitkijken dat die mensen dan niet teveel uren maken?(arbeidstijden wet)
En je moet een hoop uitleggen voor die tijd, en 'alles' afkrijgen.
Wat is alles? Knipoog smiley

En je moet een manager zover zien te krijgen dat hij meewerkt.

Zo, het klinkt wel allemaal heel boeiend en spannend! Knipoog smiley Lachende smiley

En dan in het weekend naar een feest met een vriendin, heerlijk vooruitzicht. Knipoog smiley

Sterkte vandaag!

Ja, ik ga nu ook beginnen, tot vanavond! Lachende smiley

Dus, helaas, uitloggen, anders komt er niets van mijn werk terecht!

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 08:53

Nou, ik ga naar de boumarkt, heel dapper, zo vroeg, om nog wat afdekfolie te halen. etc.

Ik ben trots op mezelf, ja, want het moét van niemand, wat je wel hebt als je werkt voor een baas.

(Eigenlijk lijk ik wel gek: het liefste wat ik doe is de hele dag slapen, lezen en film kijken Huilende smiley, smiley in tranen

Maar nee, ik ga heel dapper met de fiets naar de bouwmarkt.
En daarna werken in me huis, plafond schilderen.

En dat wordt lopen op de terug weg, kan niet fietsen met zware spullen.
Spullen op me bagagedrager en aan me stuur en zo'n fietstas heb ik, redelijk stevig kan ook het eea in, en anders doe ik het in meerdere keren.

Maar goed, ik denk maar zo, over een paar weken ben ik klaar met me hele huis. Wat is nu een paar weken? Kijk, zo moet je denken.

En toch... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik heb toch geen uitkering om alsnog te moeten werken?
Grapjuuuu!
Ik zal héél rustig moeten doen. Want een astma aanval, en migraine liggen op de loer.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 09:58

Het weer is heerlijk, ja echt.

Helemaal niet koud ofzo, ja, heel nu en dan ff regen, maar buiten dat je, geen wind graad of 10 of meer schat ik, iig helemaal niet koud.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 10:24

JOCHEBED148 schreef:
Hihi....het is me gelukkig nooit overkomen Shanita.....maar het is inderdaad niet eh.....erg verheffend, complimenteus en zo.... Verlegen lachende smiley

Ach, vroeger werd je een "stuk" genoemd. Vond ik niet erg als het ook nog gemeend was. Vond het wel grappig. Ook niet bedreigend maar dat is voor iedereen anders. Als het geuit werdt door een of andere viezerik was een dodelijke blik vaak voldoende. Boze smiley Zieke smiley Kotsende smiley Boze smiley

Ik zie het meer als een uiting van onbeholpen bewondering. Zoals ik soms over een lief klein kindje zeg: "wat een schatje, wat een lief klein droppie. En dat is inderdaad misschien niet zo erg verheffend en complimenteus en zo. Maar het geeft op dat moment wel m'n vertedering aan. Verlegen lachende smiley Bij een donker kindje is dat wel altijd een beetje oppassen geblazen. Maar gelukkig zien ouders vaak al gauw dat 't misschien niet verheffend maar wel complimenteus bedoelt is.

Walgelijk vind ik wel de straattaal naam "chickie" dat dan weer wel. Maar daar heb ik gelukkig niet meer mee te maken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 10:30

INGE721 schreef:
Hoor jij niet naar de ouderendag te gaan?
Lachende smiley

Hihi....klopt Inge, ik ben er ook niet bij geweest hoor! Zat lekker voor de buis te hangen, heeeeeeeeeeeeeel de dag! Dan is het net een klein beetje of je erbij bent he.....(mijn dochters zaten er wel!) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 11:49

Wauwww......

Uhh......ik weet niet of in de uitzending nog ga bekijken.
Ik heb het zondag niet gezien, maar aan de reakties van jullie, heb ik kennelijk niks gemist Verlegen lachende smiley
Jammer dat de boeren de verkeerde uit die enorme stapel post hebben gezocht.......
Ook ik vind deze serie het minst van allemaal......misschien moeten ze er maar mee kappen, en een datingsite oprichten voor boertjes.......
DAAR zullen ze toch nog wel tijd voor hebben???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 11:56

CARMEN073 schreef:
Alvast voor Sinterklaas:

P.S.; hoeft niet door de schoorsteen...

Wat een poepie!!!
Die zou hier ook wel passen Lachende smiley
Maar liever niet door de schoorsteen.....
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 13:06

ZEELAND736 schreef:
Wil je die hebben...???
Of heb je die al???

Ziet er wel heel lief uit!!!

Wilk hebben! Ik bennie zo veeleisend; ben met een klein cadeautjuh al tevreden hé Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 13:09

LEANNE226 schreef:
Ik zeg niks............groot,bruin,warm,niet te oud........zwijmel

Een hond! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 13:16

SHANITA130 schreef:
Wat gaan jullie doen vandaag(en de rest van de maand, en de maand erop, en wat houdt jullie bezig.)

En ik ben benieuwd naar wat anderen bezighoud, kan vanalles zijn Knipoog smiley

Méééén... daar heb ik een heel forum voor nodig! Past egnie in 1 topic hoor.

Succes met je huis! Tip; maak een mooie stralende wandschildering in je woonkamer die je iedere keer opvrolijkt.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 15:23

vanmorgen om half vijf toen ik me realiseerde dat ik stevig buikgriep heb.
Ben te slap om op mn benen te staan zowat >Bah
Dat noemen ze dan je 1e vakantie dag. Ik heb me mooi ziek gemeld Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 15:52

JOL252 schreef:
Ik lees hier.ondanks de bloemen o.a. een bagatelliseren bij voorbaat in terwijl je niet weet waar Willemijn het over heeft wb haar persoonlijke situatie. Be careful.

Dat klopt....waar Willemijn over heeft zegt niks over deze topic.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 16:09

De leer en onderwijs dat Frank O geeft, is puur bijbels onderbouwd.

Shanita meent dat hij een leider is, waarvan dan???
Hij is een onderwijzer en leerlaar in het geloof.
Van hem heb ik veel kennis van de waarhied geleerdt.

Dat hij hier op een zgn christelijkesite wederom door het slijk gehaald wordt, vindt ik niet terecht. Het is oud nieuws in de media..... Boze smiley

Voor diegene die menen Frank te kennen? Stel ik dan de volgende vraag:

Wat gebeurdt er wannneer een man en vrouw in hun liefde relatie, afzonderlijk bidden tot God??? Waar is dat te vinden in de bijbel???
Frank weet het en geeft daar antwoordt op in zijn kennis van de waarheid.

Zijn vruchten zijn goed, en is een goede boom. Deze topic slaat nergens over. Het is een ik gerichte, en ben helemaal geweldige persoon topic... Ten koste van een mede broeder in het geloof.....

Dat gebeurdt ook achter de deuren hier op CM.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 30 oktober 2012, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 16:27

Funda heeft wel iets weg van CM. Je bekijkt de foto`s en leest de beschrijvingen. Komt het in de buurt van wat je wilt dan stuur je een mail of belt op. Je wisselt wat gegevens uit en dan spreek je af. Twee afspraken gehad vandaag, en natuurlijk is er wel iets wat ik me anders voorgesteld had. Vraag is: Is het goed genoeg, kan ik daarmee leven, zie ik mezelf daar al wonen? Het viel niet tegen vandaag, nu maar eens goed nadenken: Wat zijn de voordelen/nadelen en waar voelde het goed en waarom. De vraag of het huis mij wel ziet zitten is hier niet aan de orde. Dan is Funda toch wel gemakkelijker dan CM. De keus is geheel aan mij…….

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 30 oktober 2012, 16:36
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4728 4729 4730 4731 4732 4733 4734 ... 6194 Volgende
Pagina 4731 van 6194