| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:06
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | Ach, vroeger werd je een "stuk" genoemd. Vond ik niet erg als het ook nog gemeend was. Vond het wel grappig. Ook niet bedreigend maar dat is voor iedereen anders. Als het geuit werdt door een of andere viezerik was een dodelijke blik vaak voldoende.
Ik zie het meer als een uiting van onbeholpen bewondering. Zoals ik soms over een lief klein kindje zeg: "wat een schatje, wat een lief klein droppie. En dat is inderdaad misschien niet zo erg verheffend en complimenteus en zo. Maar het geeft op dat moment wel m'n vertedering aan. Bij een donker kindje is dat wel altijd een beetje oppassen geblazen. Maar gelukkig zien ouders vaak al gauw dat 't misschien niet verheffend maar wel complimenteus bedoelt is.
Walgelijk vind ik wel de straattaal naam "chickie" dat dan weer wel. Maar daar heb ik gelukkig niet meer mee te maken.  |
Nou, als je zo jong en trouwnes nog steeds hoor ;), in de amstedamse binnenstad loopt, ja, echt grof. Dan is chikie nog lief. Tis ook, hoe zeggen ze het, hoe kijken ze erbij, zeggen ze alleen dit en dat of ook nog andere dingen die het dan weer meteen goed maken. Nou ja, hier in mijn regio komt het ook voor, ook grof weleens, maar niet zó vaak als midden in amsterdam. De hele sfeer is hier gewoon veel gemoedelijker, ja, een dorpje he, Heerlijk hoor.
Iig even on topic, ja, als je een relatie is beeïndigt in mijn geval, ja, ik moet, voor mijn bescherming geen contact zoeken, en niet op dingen ingaan. Zeker, als iets te emotioneel is, moet ik opletten op astma, dus sowieso. Ik ga trouwens dinsdag naar een arts toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:10
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | Ik zou mn ogen uit mn kop schamen als mijn verdriet zo op een forum breed werd uitgemeten werd door een soort van promotieteam. Bah bah. |
die vrijheid heb je evenwel, carmen; ik ken willemijn niet als klagerig, verre van dat; maar ok; wellicht hebben we het niet over dezelfde persoon?
ik ga nog even "duimzuigen" om ontopic te blijven.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:47
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | | Is gewoon een weergave van feiten hoor. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:52
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik kreeg een keer te horen van een voorganger: psychologie is geen evangelie... Wat een argument. Nee alles binnen houden en eigen wijsheid er op los laten als zijnde Gods wijsheid... ben je dan klaar. Over de mensen die jarenlang bleven voortslepen met hun bagage werd meewarig gebeden: weest toch met die stumperds...
Een goed pastoraal team ziet om en steunt, kennis van Gods woord en een inzicht in psychologie/psychiatrie/enige sociale inzichten gaan samen en er is geen vrees om samen te werken met de seculiere hulpverlening. Maar ja... als je alles in zwart/wit ziet... |
Ja geloof dat het inderdaad zo is hoe veel voorgangers in evangelie kringen denken. Alles binnen eigen kring en wijsheid houden en seculiere hulpverlening is "werelds". Gelukkig ervaar ik nu dat het ook anders kan. Ook in een evangelie gemeente. In het pastorale team van deze gemeente zitten alleen geschoolde mensen die je als het nodig is doorverwijzen naar de seculier hulpverlening en zelfs als het nodig is nog vervoer voor je regelen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:53
|
|
|
|
|
@ Pieter: door het negatieve onder ogen te zien kan je van goede dingen genieten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:55
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nou dus als je een keer ergens uit bent, en een mooie vrouw knipoogt naar je, zeg je dan ook: ik zie het nut er niet van in
Ik kan best begrijpen dat sommigen eerst wat willen aftasten met een knipoog.
Ik stuur meestal een mailtje terug waarin ik bedank voor de knipoog en dan zie ik wel weer verder.
 |
ik knipoog altijd direct terug en wacht dan af. En er is nog nooit een 2e reactie geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 13:57
|
|
|
|
|
haha leuk hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:00
|
|
|
|
| CHRISTIAN146 schreef: | Een theologie moet op zoveel mogelijk bijbelteksten worden onderbouwd. Wat Paulus hoorde mocht niet gedeeld worden. Maar Johannes is ook 'behoorlijk ver' in de hemel geweest. Keer op keer werd hij er aan herinnderd dat hij alles moest opschrijven (voor ons). De 7 donderslagen mocht hij als enige uitzondering niet noteren.
Mijn conclusie: er zijn natuurlijk predikers die met hemelervaringen aan de haal zouden gaan, maar zoals met meer dingen: we kunnen leren van misstanden, maar dat is iets anders dan je te laten leiden door misstanden. Dat zou hetzelfde zijn als mensen die weigeren iets aan ELKE armenzorg te doen, omdat er soms sprake is van fraude binnen instellingen.
Wat voor mij (ook) buiten kijf staat is dat elke geestesuiting NOOIT in tegenspraak mag zijn met de bijbel. Door de geestesuitingen kunnen zaken in de bijbel bevestigd worden, of er kunnen onderbelichte zaken uit de bijbel voor het voetlicht worden gehaald. Maar er mogen NOOIT leerstellingen uit geestesuitingen worden gehaald, die niet vanuit het Woord kunnen worden bevestigd. |
Goeie reactie Christian helemaal mee eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:02
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | None are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe they are free -JW von Goethe- |
Variant:
De grootste vijand van de vrijheid is een tevreden slaaf. (Voltaire)
Thomas, Goethe schreef veelal Duits....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 2 november 2012, 22:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:03
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Je vergist je................Hij en zijn moeder
 |
Oh ik dacht altijd alleen hij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | die vrijheid heb je evenwel, carmen; ik ken willemijn niet als klagerig, verre van dat; maar ok; wellicht hebben we het niet over dezelfde persoon?
ik ga nog even "duimzuigen" om ontopic te blijven.......  |
Haha, duimzuigen, ik denken, o ja, natuurlijk de titel, ja, ik had in de snelheid, even makkelijk de titel van een site, of uit een krant overgenomen...ja, ik deed het even tussendoor, ik moest weg, iemand belde, ja....
Eigenlijk wel genoeg negativiteit..
Ik zal een positief filmpje erin zetten, over 'de Hemel'.
De Hemel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 14:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Haha, duimzuigen, ik denken, o ja, natuurlijk de titel, ja, ik had in de snelheid, even makkelijk de titel van een site, of uit een krant overgenomen...ja, ik deed het even tussendoor, ik moest weg, iemand belde, ja....
Eigenlijk wel genoeg negativiteit..
Ik zal een positief filmpje erin zetten, over 'de Hemel'.
De Hemel |
"k ben niet knettergek, ik heb HBS gehad..." haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 15:38
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | He wat leuk, ja ik had nog niks door toen ik de film keek van je. Ik dacht zelfs ja die grote is de babyolifant. Valt er inene zo'n kleintje naar beneden, ik schrok wel. Wat leuk, ze kan al lopen. Hoe laat was dat?
Ja, dat gebeurt niet zo vaak he, in dierentuinene heb ik gehoord.
Ja, leuk joh, om te zien, bedankt voor het delen.  |
Ja, zeker leuk en vooral heel erg bijzonder om er op deze manier getuige van te mogen zijn met heel veel andere mensen!
Haha, die andere "kleine" is de 2-jarige Kina, het andere kind van Indra.
Inmiddels is ook bekend dat het kleintje van het mannelijk geslacht is. De naam is nog niet bekend, daar is een wedstrijd voor uitgeschreven. Hij is geboren om 5.35 uur vanochtend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 15:39
|
|
|
|
Net appeltaart de oven in geschoven... tja ik zal me es naar de adviezen gedragen van de makelaar voor de bezichtiging morgen...
Vanavond kippepoten, gemixte groenen, rijst, kerriesaussie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 15:54
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ja, zeker leuk en vooral heel erg bijzonder om er op deze manier getuige van te mogen zijn met heel veel andere mensen!
Haha, die andere "kleine" is de 2-jarige Kina, het andere kind van Indra.
Inmiddels is ook bekend dat het kleintje van het mannelijk geslacht is. De naam is nog niet bekend, daar is een wedstrijd voor uitgeschreven. Hij is geboren om 5.35 uur vanochtend. |
Wat leuk om eens gezien te hebben
Heel bijzonder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 15:56
|
|
|
|
Haaaaahaha, hij zegt: ik ben niet 'compleet'knettergek.....LOL
Ik heb nog een hele leuke gezien:
Het moderne Kerklied
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 november 2012, 18:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 16:48
|
|
|
|
Vandaag maar es simpel: ham-kaas tosti met een flinke blub tomatenketchup dr op....bakkie yoghurt toe en ik zit weer heeeeeeeeelemaal vol!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 16:49
|
|
|
|
|
Waar is die CM van enkele jaren geleden???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 16:57
|
|
|
|
|
Koken gaat vandaag echt ff niet lukken, dus pieter haalt chinees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 17:07
|
|
|
|
.......
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 2 november 2012, 11:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 17:32
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Koken gaat vandaag echt ff niet lukken, dus pieter haalt chinees |
Als tie maar het eten ervan meeneemt en niet een hele chinees
ook ik doe simpel heb een koude salade schotel met tonijn en pasta.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 17:36
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Om Frank Ouweneel goed te kunnen beoordelen en/of te veroordelen??? begin dan als eerste met het afleggen van het volgende:
Eph 4:22 Te weten dat gij (lees jezelf) zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding; Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid; Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.
Hetgeen dat hier op deze topic geuit wordt is het omgekeerde. Daarmee wordt Frank Ouweneel veroordeeld + ????
Hetgeen dat ik wil zeggen ga met een rein hart een broeder of zuster beoordelen en leg als eerste hetgeen af dat wat Gods Woordt ons leert. Anders veroordeel je vanuit het vleeselijk denken, dat is onrecht en zonder liefde. |
Mar, vertel nu eens met je eigen woorden wat hier staat en bedoelt wordt. Maar dan echt met je eigen woorden en niet met andermans uitspraken. Geen citaten dus. Durf je deze uitdaging aan te gaan?
In Pace et Charitate
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 17:40
|
|
|
|
O, ik heb zo'n rein hart, dat wil je niet weten.
Ik heb trouwens nóg een écht geinig, heel leuk filmpje, persiflage Koefnoen, op de zaak Bram Moszkowicz. Nou moet ik er wel bijzeggen, dat ik hem wel mag en wel leuk vind. dus het is goed bedoeld, en best goed nagedaan:
Robijn doet de was bij: Bram en Eva.
LOL
ps: ja, je moet wel regelmatig tv kijken dan snap, je en de reklame van Robijn, en dan snap je wat er is met Bram Moszkowicz, en hoe hij doet en praat, en die twee dingen verbinden. En je moet ook weten wie Eva is natuurlijk.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 1 november 2012, 18:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:20
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | O, ik heb zo'n rein hart, dat wil je niet weten.
Ik heb trouwens nóg een écht geinig, heel leuk filmpje, persiflage Koefnoen, op de zaak Bram Moszkowicz. Nou moet ik er wel bijzeggen, dat ik hem wel mag en wel leuk vind. dus het is goed bedoeld, en best goed nagedaan:
LOL
ps: ja, je moet wel regelmatig tv kijken dan snap, je en de reklame van Robijn, en dan snap je wat er is met Bram Moszkowicz, en hoe hij doet en praat, en die twee dingen verbinden. En dan weet je wie Eva is. |
haha LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:26
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | O, ik heb zo'n rein hart, dat wil je niet weten.
LOL
ps: ja, je moet wel regelmatig tv kijken dan snap, je en de reklame van Robijn, en dan snap je wat er is met Bram Moszkowicz, en hoe hij doet en praat, en die twee dingen verbinden. En dan weet je wie Eva is. |
Geweldige tekstschrijver hebben ze daar, leuk!
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Als tie maar het eten ervan meeneemt en niet een hele chinees
ook ik doe simpel heb een koude salade schotel met tonijn en pasta. |
Ik zat lekker aan een zuurkool schotel met spekjes, en annanas, en geraspte kaas, heeeeeerlijk! Ik weet dat er enkele sm-ers zijn die dit niet lusten, maar ik lus het wel iedere week......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Geweldige tekstschrijver hebben ze daar, leuk!
Thomas. |
Ja. Hij houdt niet van een vuile 'Deken'. Ja, dan moet je wel weten wat een 'Deken' is natuurlijk. Ja, ik kwam deze net tegen bij het nieuws
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 1 november 2012, 18:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Waar is die CM van enkele jaren geleden??? |
ik geloof dat ik je snap..... Zullen we een advertentie plaatsen??? Van: Heeeeyy waar is iedereen???
|
|
| Naar boven |
|
|