ChristianMatch

Forum

Klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4757 4758 4759 4760 4761 4762 4763 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 06:55

SHANITA130 schreef:
Jahaa, dus als ik het goed begrijp: ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt=iemand wordt ziek, en hoeft daarom niet aan andere dingen te denken die nog minder leuk(erger) zijn.

Secundaire ziektewinst: is natuurlijk gewoon de zaak neppen.

Jahaa, ik snap het nu ook al, ik heb 20 jaar geleden het een en ander geleerd, en
In de
dsm-iii is er nog sprake van het psychologische
mechanisme secondary gain naast het psychologische
mechanisme primary gain.
Secondary
gain wordt in de dsm-iii gedefinieerd als een
pathologisch mechanisme waarbij de patiënt
activiteiten vermijdt die hij om innerlijke redenen
als schadelijk beschouwt, en ondersteuning
zoekt voor zijn neurotische symptomen, bijvoorbeeld
conversieverschijnselen.(een psychische aandoening waarbij onderbewuste frustraties en conflicten in lichamelijke klachten omgezet worden. In nog specifiekere zin gaat het dan om uitval van functies; verlamming, doofheid, blindheid. De storing of uitval kan een symbolisch verband hebben met de psychische oorzaak.)
Zozo, behoorlijk ernstig, ja voor mij dan ff goed om me daar bewust van te zijn.Ja, zo als het hierboven staat heb ik het geleerd, met erbij, dat het ook kan zijn dat iemand tot rust komt na jaren werken doordat hij moet liggen en ook verzorgd wordt.

In de dsm-iv wordt secundaire
ziektewinst in het geheel niet meer gedefinieerd
als psychologisch verschijnsel, maar uitsluitend
als externe beloning.

Ach ja en straks in de DSM-VI weten ze het weer anders te omschrijven of hebben ze weer iets nieuws hierover ontdekt. Knipoog smiley
In mijn eigen bewoordingen denk ik dat er dus ziektewinst is in positieve en negatieve zin. De mens is in staat om dat te doen, bewust of onbewust.

Ik zet hier nog even waar de afkorting DSM voor staat:
Diagnostisch en statistisch handboek.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 5 november 2012, 06:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 07:06

- wat een Boze smiley weer
- moet de wekker nu al gaan Boze smiley
- is het weekend nu al voorbij Boze smiley
- bah moet de regering die maatregelen nemen Boze smiley
- 't zal wel weer wat te zeuren zijn op het werk Boze smiley
- 'k heb spierpijn Boze smiley

Ik heb gewoon geen zin Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(voor de rest heb ik niets te klagen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 07:16

ANNA415 schreef:
- wat een Boze smiley weer
- moet de wekker nu al gaan Boze smiley
- is het weekend nu al voorbij Boze smiley
- bah moet de regering die maatregelen nemen Boze smiley
- 't zal wel weer wat te zeuren zijn op het werk Boze smiley
- 'k heb spierpijn Boze smiley

Ik heb gewoon geen zin Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(voor de rest heb ik niets te klagen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril )

haha, ook goedemorgen Knipoog smiley
- ja wat een weer, ben net al natgeregend Huilende smiley, smiley in tranen
- en ik moet er zometeen weer door Zieke smiley
- mannen, ik begrijp er geen deuk van soms Verraste, verbaasde smiley
- behalve zieken op het werk stapelt dat laatste zich dan ook op Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 5 november 2012, 07:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 07:51

[quote=ANNA415]- wat een Boze smiley weer Ja, k@# weer, ja, de zomer is heerlijk, iedereen is veel vrolijker, zeker 's ochtends.- moet de wekker nu al gaan Boze smiley Ja, net als je lekker ligt en je het gevoel hebt dat je nog wel enkel uren kan doorslapen zo heerlijk Kwijlende smiley - is het weekend nu al voorbij Boze smiley Ja, het is afgelopen 2 dagen en drie avonden doen wat je wilt en waar je zin in hebt, nu moet er gewoon gewerkt worden, úren achterelkaar.- bah moet de regering die maatregelen nemen Boze smiley Nou, daar let ik niet zo op, merk ik vanzelf wel hoor....- 't zal wel weer wat te zeuren zijn op het werk Boze smiley Ja, zeuren ze op het werk, ja, dat is vervelend...- 'k heb spierpijn Boze smiley Oooh, heb je van die spierpijn die lekker aanvoelt, of echt van die koortspierpijn die écht veel pijn doet...
Kan je niet gewoon zeggen dat je migraine oid hebt? Ja, dán kan je weer lekker terug je nestje in... Kwijlende smiley Duiveltje smiley

(misschien valt het wel mee als je er eenmaal bent Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 5 november 2012, 08:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:02

[quote=JOL252]haha, ook goedemorgen Knipoog smiley
- ja wat een weer, ben net al natgeregend Huilende smiley, smiley in tranen WAT VROEG! wel heel dapper hoor!- en ik moet er zometeen weer door Zieke smiley Zo, dat is vervelend!- mannen, ik begrijp er geen deuk van soms Verraste, verbaasde smiley Ik wel, da's juist het ergste(begreep ik het maar niet Knipoog smiley- behalve zieken op het werk stapelt dat laatste zich dan ook op Gefrustreerde smiley
Oooh, ja, zieken natuurlijk rond deze tijd he...

Sterkte!

Ik hoor het al, ik ben gelukkig niet de enige; ik zou nu het liefst heerlijk weer de hele dag liggen,er rond namiddag pas uitkomen, en dan es kijken bij wie ik ga eten en een mooie film kijken.....

Maar nee, ik heb een lijst gemaakt....en morgen om half vier controle...en ik kan het niet maken als ik dan niets gedaan heb, dus ik begin met de allerbelangrijkste punten en 'noodzakelijke dingen'.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:13

FRANS092 schreef:
men ik heb gelzen en het is supper watje hier neer zet hup ongedwonen en recht door zee hou der wel van ,eigeluk zo alsje je bent en wilt zijn .ik hoop dat er naar jouw meer gaan opstaan bless frans

Hai Frans!

Wat een lief compliment!

Dank je!

Zegens! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:31

MARITIME853 schreef:
Tja, en dat er ook relatie's zijn op CM waar het omgaat met omstandigheden dat "depressie" zijn gevolgen heeft (vooral voor kinderen) uit bewuste keuze om uit dit leven te stappen.... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hai Maritime!

Ja, sommigen onder ons hier hebben dingen meegemaakt, die je 'normaal' alleen maar leest in een tijdschrift, krant of een boek, of ziet in een film of in het journaal.

Je bedoelt met je post, Dat iemand uit het leven is gestapt als gevolg van ee depressie? Ja, ik zet een vraagteken maar je schreef er al eerder over.
Niet te bevatten zo erg...
Ja, en vooral voor kinderen.

Ja, ik heb hier niet alles opgeschreven...Het enige wat ik kán zeggen, zoek een goede (christelijke) psycholoog, ja, dat heeft mij geholpen.

Dit is heel erg: ik weet nog wel; Antonie Kamerling...

Ik weet niet wat te zeggen...veel praten erover, veel lezen erover....

Sterkte!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 5 november 2012, 08:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:42

Nou ik heb ook dingen te klagen:
-de afwas doen van enkele dagen
-de was ophangen
-weer even naar de 'doe het zelf' zaak, ja, in dit k@3 weer.
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Ja, en dit is tijdelijk, ik heb eventjes 'vrij' zodat ik mijn huis kan opknappen.

Als dat klaar is ga ik weer werken.

Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.

Gefrustreerde smiley

Sterkte voor iedereen die ook moet werken, of al werkt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:56

JOL252 schreef:
Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar...

Zoist! En niet van blijf met je handen van de 'gezalfde des Heren af' alleen als je iets vraagt, of het ergens niet mee eens bent.

Of, als je problemen met de voorganger hebt, heb je eigenlijk(=echt wel) problemen met God.

Wat een zooitje narcistische Hu@#$%$!

Ja, geef je jarenlang tienden, dat is als je een uitkering hebt van 800 euro, 80 euro per maand. als je wat over hebt, geef je het ook, door grote reklame campagnes, van 'geef en u zult gegeven worden etc.', schuldgevoel kweken, dat je eigenlijk aan God geeft..'
En als je zelf even in de probs zit en je hebt, zeg maar een paar tientjes nodig door een onverwacht iets, ja, dan zijn ze er niet.
En zeggen ze dat de Here wel voorziet...

Ach, weet je: ik wil deze hoofdstukken en ook andere meer persoonlijke afsluiten. Dat ik hier nog dingen schrijf is om de 'pas gelovigen' te waarschuwen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 09:46

LIELIE972 schreef:
Annette, dat vind ik heel moeilijk te zeggen. Ik kan geen oordeel vellen. Op dit moment in mijn leven weet ik er nog onvoldoende vanaf dus ga ik geen uitspraken doen. Ik probeer God erin te vertrouwen. Hij bied uitkomst! En misschien is het wel een zaak tussen God en die persoon zelf.

Maar ik probeer me er nu wel op een afstand van te houden (willem). Een stukje zelfbescherming voor de wereld. We zijn tenslotte apart gezet. Ik weet dat het vaak genoeg nog op mijn pad komt hoor maar om dit nou als entertainment te gaan zien gaat voor mij te ver.
Knipoog smiley

Dat oordeel mogen wij gelukkig ook helemaal niet vellen, en inderdaad, dat is iets tussen de persoon zelf en God.
Ik ben er enkel zelf door mn eigen verleden (gescheiden en hertrouwd) wel anders tegenaan gaan kijken en ik wil niet met 2 maten meten. Ik kan het ook niet goedkeuren maar met mn eigen verleden kan ik ook niet de eerste steen gooien zeg maar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 10:14

Maandag 5 November, Psalm 121: 5-8; Gaan en komen.

Het Hebreeuwse woord dat hier wordt gebruikt voor wat in onze vertalingen ‘bewaren’ heet, het werk van de ‘wachter’, is een woord dat ik menigmaal in Israël aantrof op tafeltjes in restaurants. ‘Gereserveerd’. In onze taal van de psalm: ‘Bewaard’. Dat is nu precies wat de psalm over de Wachter van Israël wil zeggen. Hij bewaakt, Hij bewaart ons leven, Hij reserveert je. En dat doet Hij zolang wij leven. Van de wieg tot het graf. Ja, dat staat er in feite! Gaan en komen, zo lees ik in de vertaling. Maar in het Hebreeuws staan er ook woorden die worden gebruikt voor geboren en begraven worden. Uitgaan, uit de moederschoot. En ingaan, in de aarde, in het graf. De psalm ziet op het eind dus verder dan onze pelgrimsneus lang is. Het gaat niet alleen over vertrekken en weer thuiskomen. Het gaat ook over geboren worden en sterven. Het gaat over heel die pelgrimsreis die ons leven is.
Van die reis wordt nu gezegd dat de Eeuwige je reserveert. God zij gedankt en geprezen: Hij zet zijn volk apart! Hij bestemt het voor een bijzondere taak op deze aarde. Israël zal zijn lof zingen, wereldwijd, voor het oog van alle volken. Maar een soortgelijke opdracht kreeg ook de gemeente van de ware Israëliet, Jezus, de Gezalfde. Ook wij zullen een stad op een berg zijn, een licht op de korenmaat. Daartoe heeft de Eeuwige ons gereserveerd. In de doop krijg je daar een teken van. In het doopwater is onze aanstelling getekend, onze roeping bevestigd: Hij haalde je, uit het water van de moederschoot. Hij haalt je eenmaal ook uit de diepe doodsjordaan. Van de wieg tot het graf zal de Eeuwige je bewaren.

De Heer zal u steeds gadeslaan,
Hij maakt het kwade goed,
Hij is het die u hoedt.
Hij zal uw komen en uw gaan,
wat u mag wedervaren,
in eeuwigheid bewaren.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 10:16

MARIO216 schreef:
Maandag 5 November, Psalm 121: 5-8; Gaan en komen.

Het Hebreeuwse woord dat hier wordt gebruikt voor wat in onze vertalingen ‘bewaren’ heet, het werk van de ‘wachter’, is een woord dat ik menigmaal in Israël aantrof op tafeltjes in restaurants. ‘Gereserveerd’. In onze taal van de psalm: ‘Bewaard’. Dat is nu precies wat de psalm over de Wachter van Israël wil zeggen. Hij bewaakt, Hij bewaart ons leven, Hij reserveert je. En dat doet Hij zolang wij leven. Van de wieg tot het graf. Ja, dat staat er in feite! Gaan en komen, zo lees ik in de vertaling. Maar in het Hebreeuws staan er ook woorden die worden gebruikt voor geboren en begraven worden. Uitgaan, uit de moederschoot. En ingaan, in de aarde, in het graf. De psalm ziet op het eind dus verder dan onze pelgrimsneus lang is. Het gaat niet alleen over vertrekken en weer thuiskomen. Het gaat ook over geboren worden en sterven. Het gaat over heel die pelgrimsreis die ons leven is.
Van die reis wordt nu gezegd dat de Eeuwige je reserveert. God zij gedankt en geprezen: Hij zet zijn volk apart! Hij bestemt het voor een bijzondere taak op deze aarde. Israël zal zijn lof zingen, wereldwijd, voor het oog van alle volken. Maar een soortgelijke opdracht kreeg ook de gemeente van de ware Israëliet, Jezus, de Gezalfde. Ook wij zullen een stad op een berg zijn, een licht op de korenmaat. Daartoe heeft de Eeuwige ons gereserveerd. In de doop krijg je daar een teken van. In het doopwater is onze aanstelling getekend, onze roeping bevestigd: Hij haalde je, uit het water van de moederschoot. Hij haalt je eenmaal ook uit de diepe doodsjordaan. Van de wieg tot het graf zal de Eeuwige je bewaren.

De Heer zal u steeds gadeslaan,
Hij maakt het kwade goed,
Hij is het die u hoedt.
Hij zal uw komen en uw gaan,
wat u mag wedervaren,
in eeuwigheid bewaren.

Mooi!! En een heel veilig gevoel geeft dit, ook een gevoel van geliefd zijn door Hem
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 11:01

SHANITA130 schreef:
-de was ophangen
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Ja, en dit is tijdelijk, ik heb eventjes 'vrij' zodat ik mijn huis kan opknappen.

Het is gewoon een groot tranendal hier op deze planeet; werken, werken werken en nog eens werken en dat úrenlang per dag.

Gefrustreerde smiley

het zou voor mij persoonlijk geen reden tot klagen zijn als ik ALLEEN MAAR de gewone huishoudelijke dingetjes hoef te doen;

rekker relaxed daagje heb je, shanita!
en wat fijn voor je, dat je vrij hebt op je werk, zodat je je tijd goed besteden kunt aan een heerlijk opgeknapt huisje!!
reden tot dankbaarheid!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:20

SHANITA130 schreef:
-de was ophangen
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Gefrustreerde smiley

Werken een tranendal... Smiley die vol vragen zit Gelukkig heb ik er altijd wel zin an Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:44

HANNAH810 schreef:
het zou voor mij persoonlijk geen reden tot klagen zijn als ik ALLEEN MAAR de gewone huishoudelijke dingetjes hoef te doen;

rekker relaxed daagje heb je, shanita!
en wat fijn voor je, dat je vrij hebt op je werk, zodat je je tijd goed besteden kunt aan een heerlijk opgeknapt huisje!!
reden tot dankbaarheid!!

Totdat je op je werk bent en het blijkt dat er geen zak te doen is .
Dan de keus ..... blijf ik nog heel de middag en ga ik een beetje uit mn neus freten of lever ik maar weer 4 uren in en ga ik naar huis .
Vissertje heeft maar voor het laatste gekozen , ga hier de zwijnenstal maar weer opruimen. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:45

SHANITA130 schreef:
-de was ophangen
-Werken in me huis
-boodschappen doen

Gefrustreerde smiley

Werken een tranendal???
Zal blij zijn als ik weer kon werken!! Dus tja wat zal ik zeggen Knipoog smiley

Heb niks te klagen vandaag zit lekker in mn studie dus ik ga er zo maar even verder mee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:48

Dat ik samen met twee super meiden naar het concert van Il divo ga in maart Lachende smiley met blinkend witte tanden
Enige minpuntje het duurt nog zo lang Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE972

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 12:49

ANNETTE792 schreef:
Dat oordeel mogen wij gelukkig ook helemaal niet vellen, en inderdaad, dat is iets tussen de persoon zelf en God.
Ik ben er enkel zelf door mn eigen verleden (gescheiden en hertrouwd) wel anders tegenaan gaan kijken en ik wil niet met 2 maten meten. Ik kan het ook niet goedkeuren maar met mn eigen verleden kan ik ook niet de eerste steen gooien zeg maar.

Uiteindelijk doen we allemaal zonde Annette. Niemand kan die eerste steen echt gooien. Daarom is het ook weer bevrijdend dat wij niet hoeven te oordelen.

Hihi we dwalen wel lekker af Knipoog smiley

Wat is jullie favoriete boer nu nadat we hebben meer van ze hebben gezien en ook hun keuzes hebben gemaakt?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 13:00

ERIKA129 schreef:
Dat ik samen met twee super meiden naar het concert van Il divo ga in maart Lachende smiley met blinkend witte tanden

Valt best mee Erika.
Mijn oudste zus gaat hertrouwen (cm huwelijk) in maart. Heb net uitgerekend dat dat nog maar 17 weken is. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 13:34

ERIKA129 schreef:

Nee joh, dat is gewoon heel lang voorpret Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 13:46

ERIKA129 schreef:

Wat leuk, Erika!!!
Duurt nog ff, maar alvast heel veel voorpret toegewenst Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 13:47

ANNA415 schreef:
Niet woest aantrekkelijk: een man die zelf z'n Senseo apparaat repareert.
Kan niet goed gaan namelijk.. Zieke smiley
Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hahahahaha, dus mannen die bij Philips werken bijv. zijn per definitie niet aantrekkelijk?? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 14:40

ANNETTE792 schreef:
Nee joh, dat is gewoon heel lang voorpret Lachende smiley

Scheelt dat wij die voorpret delen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 15:01

http://www.dumpert.nl/mediabase/1837861/02af6735/zwarte_piet.html
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 15:33

http://youtu.be/vdING5ASAdc vooral de tekst is zo mooi
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:13

LIELIE972 schreef:
Ja ik vond het toch ook wel een beetje zielig voor Swaen. Ga je het nog wel kijken?

Tuurlijk! (wat een leuke profielfoto heb je Lielie! Echt heel mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:37

en de predikers die je aanhaalt zoals Todd Bentley en Jessu DuP
zijn geen mensen waar ik ook maar iets van zou aannemen.
een prediker als Todd B is niet verwerpelijk om zijn uiterlijk alleen maar ook om de leestellingen de het geweld wat hij gebruikt.

JduP laten we daar ook maar over zwijgen.

Een dienstknecht van de Heer moet , als hij pretendeert een hemelse of infernale ervaring te hebben gehad iig zijn leven aan te passen en zich te vernederen voor God.

Ik weet dat het verspilde moeite is wat ik doe maar ik zal nog een keer
de namen noemen van mensen , die ook in de hemel en helzijn geweest en itt de 2 bovengenoemden , geen geld als water verdienen , noch hun eigen eer najagen, maar als prediker en dienstknecht hun verhaal , vaak onder tranen brengen .

Ik noem :
\
Angelica Zambrano in het Spaans en het Engels te zien en te horen
Carmelo Brenes in het Spaans te beluisteren

Wilmer Liendo eveneens in het Spaans
Yonara in het Portugees

Daarnaast nog vele anderen die hun verhaal vertellen , zich hebben bekeerd en niet liegen.

Maar ik weet dat het geen zin heeft om het hier te noemen want wat de boer niet snapt laat hij in de grond zitten ......

helaas
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:42

PIETER649 schreef:
ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland?
wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo?? Smiley die vol vragen zit

jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....

nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur Kotsende smiley

Deze hoort op een andere topic thuis, eerst even lezen waar de topic over gaat, dan pas reageren op het gepaste item
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:52

JEFFREY984 schreef:
Nette reactie broer,

Ik kan mij deels in je reactie vinden. Het Nieuwe Testament kent drie verslagen van mensen die een blik in de hemel mochten werpen. Stefanus die werdt gedood en een blik mocht werpen alvorens hij ontsliep, Paulus die expliciet niets mocht zeggen en Johannes die moest schrijven. Het is ook best verwarrend als je niet toetst. Maar als ik de Bijbel als leidraad en het ultieme Woord neem, wat ook onze opdracht is, kan ik al deze 'ervaringen' gewoon niet rijmen met de Bijbel. Ik laat mij overigens niet leiden door dit soort misstanden. Ik probeer mensen juist te laten toetsen, zoals het hoort. (Hand.17:11)

God's zegen

Ik denk dat Stefanus erg blij geweest is met zijn ervaring. Gestenigd worden, denk je dat eens in. Het was het begin van de vervolgingen en ook de enige keer dat Jezus gaat staan, anders staat er altijd dat Jeuzs zit aan de rechterhand van God.
Johannes kon zichzelf niet verheffen naar anderen want hij was verbannen naar een onbewoond eiland en Paulus kreeg een doorn in het vlees....wie wil erg nu nog graag een hemelse ervaring????
Hemelse ervaringen gaan m.i. gepaard met heftig lijden of vice versa. M.I. hebben ze ook niet expliciet te maken met bekeringen, maar juist met het vervuld zijn met de Heilige Geest
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 18:05

PIETER619 schreef:
Deze hoort op een andere topic thuis, eerst even lezen waar de topic over gaat, dan pas reageren op het gepaste item

Ha bijdehandje.... deze reactie waar jij op reageert is een vervolg op een eerder stukje waarbij ik aangaf dat het MOOISTE MOMENT van die DAG was dat ik blij was niet meer in die bananendictatuur te wonen.

Lees jij dus lekker zelf eerst ff waar het over gaat voordat je t braafste jongentje van de off.topic.klas probeert te zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4757 4758 4759 4760 4761 4762 4763 ... 6194 Volgende
Pagina 4760 van 6194