| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:12
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hij heeft al kaartjes.........voor Ajax Ik zal nog eens iets bedenken  |
Ajax - Heerenveen ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:26
|
|
|
|
Dit snap ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Je moet gewoon denken: ging iets expres. Zo niet is er niets aan de hand: er is een verschil met express gooien met iets en iets per ongeluk laten vallen. In het 2de geval, ja jammer gebeurt iedereen weleens. In 1ste geval: ja, hulp zoeken natuurlijk.
En wat ik zie en meemaak: men voelt zich schuldig over dingen die per ongeluk gaan. ja, dan kan je ook wel hulp zoeken eventueel, maar daar zit wel een groot verschil tussen, ook qua schuldig voelen. |
Ik weet even niet...of begrijp niet...waarop je nu reageert.... Eigenlijk...TEGEN wie is dit???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:30
|
|
|
|
Dan at ik vandaag ""gewoon"" sperziebonen... Dochter had ijsbergsla... Met een heerlijke vissie... Gekookte aardappels en caramelvla...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:31
|
|
|
|
................een zak aardappels, en groente voor morgen. Prei.
Morgen dus prei met een ei en botersaus . En een stukkie vlees als toetje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:32
|
|
|
|
Dát weet ik niet. Ik weet niet eens dat dat bestaat....en wat 't precies is.
Tis alleen zo verdrietig om te zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:43
|
|
|
|
De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???
Gelukkig maar, en dat gebeurd juist door mensen die wél de bijbelse waarheden juist weten.
Gij zult niet liegen bijvoorbeeld.
Alles komt aan het licht(bijbeltekst)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:45
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Toch heeft de bijbel het ook over "ontmasker de duisternis". Veel vindt in het verborgene plaats. Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen. Toch mogen (moeten) we ons nuchtere verstand en onderscheidingsvermogen gebruiken. Dit is een eigenschap in ons die aangescherpt kan worden door de Heilige Geest, is uiteindelijk ook een gave en dat is er niet voor niets! Ik zou ze niet de kost willen geven die vast zitten in afhankelijkheidsrelaties en dus ook manipuleerbaar zijn. Er zijn er zoveel die niet vrij als gelovige leren leven maar altijd opkijken naar een mens in een bepaalde functie. |
| Quote: | | Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen. |
Niémand doet dat zómaar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ken je die van de vergelijking met Miriam en Mozes? Als je kritiek hebt op de voorganger zou je wel es net als Miriam melaats werd, gevolgen moeten dragen daarvoor... dit argument wordt gewoon gebruikt! Hoe houd je je kudde tam? Met dreigen (manipuleren) en de bijbel naar je eigen hand zetten. Brrr. |
Ik heb zóveel gehoord, maar ja, ik heb al tien jaar niets met vrije groepen te maken, geen sites lezen, alleen GG de laatste tijd. Geen bladen meer. Mensen die zo denken vermijden, etc.
Maar ja, ik weet wel van dreigen en manipuleren, daarom ging ik daar weg in de eerste plaats.
Slaap lekker zo!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:54
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!! Het had de woorden:
"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"
Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt. Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.
De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???
Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???
 |
Ja, maar iemand zeggen dat liegen niet mag, is niet veroordelen. Of tegen een leugenaar zeggen dat ie liegt. Ja, of je moet zoo dom zijn, dat je dingen gelooft, ja, het houdt een keer op hoor. Ik veroordeel ook niet de mensen die die dingen geloven. Ja, met zand in je ogen gestrooid kan je moeilijk zien. Vandaar.
Met dat 'veroodeel niet' etc, wórdt iets héél anders bedoelt, broeder Maritime...
Goedgelovig voor ogen die dan ineens opengaan en dingen zien Waarheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 00:03
|
|
|
|
Tsja, zo kun je een date met Anna ECHT wel vergeten, Gerrit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 00:04
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ze maken ook wel wat anders bij Philips  |
Gelukkig wel, idd......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:04
|
|
|
|

Fijne dag Jans!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:14
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dit snap ik niet.  |
en dat verbaast mij weer niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:15
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsja, zo kun je een date met Anna ECHT wel vergeten, Gerrit  |
Ja, 1 x per dag uitlaten, tssssssssss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:41
|
|
|
|
In het algemeen, omdat Martinme het weleens over schuldgevoel had. en weleens zei dat bij mij, de knop schuldgevoel is ingedrukt en dat was niet zo zei ik en daarna zei die het weer.
En ik had eerst van als er iets niet ging hoe ik het wou, of hoe dat het moest, wát dan ook, dat ik me schuldig voelde.
Nou is schuldig voelen een heel naar gevoel.
Dus daarom schreef ik dat 2 keer: kijk, bij wat dan ook, eerst of je iets express deed. Is het geen ramp, alleen kost het wat geld, vloeistof over je pc bijvoorbeeld, neem dan voor om de volgende keren op te letten en geen koffie direkt naast je pc te zetten. en dan klaar, jammer en blijf je niet schuldig voelen.Tweede voorbeeld, als je een inschattingfout hebt gemaakt wb een relatie, of je ging verkeerd met iemand om, kan ook voor jezelf verkeerd zijn. Of je deed heel boos tegen een partner die iets erg is over komen. Kijk er is altijd vergeveing, je kan altijd overnieuw beginnen, ja, misschien heb ik het tegen mezelf hoor. Ik had het gewoon op me hart om dat hier op dit forum neer te zetten. Dat heb je toch weleens, dat je de belangrijkheid voelt om iets neer te zetten..
Met als belangrijkste reden schuldgevoel, daar kan je aan kapot gaan, en bij God is vergeving.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 november 2012, 07:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:49
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Zeuren en klagen zijn twee dingen. Klagen wordt zeuren als klagen chronisch wordt en er geen beweging is en leidt tot een soort negatieve winst (de bekende ziektewinst, aandacht op negatieve manier vragen/krijgen, probleem op andermans rug leggen...). Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. Wat kunnen we voor de ander zijn.. een luisterend oor, troost, aandacht, delen, verbondenheid... dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen). |
Ja, en ik kan me niet voorstellen dat iemand zó doet. Aandacht op negatieve manier vragen en het op iemands anders rug (proberen te) leggen.
Ja, ik heb dat zelf wel meegemaakt met iemand die dat deed, da's heel naar.
| Quote: | | Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. |
Jahaa, want dá kan je er dus dingen aan dóen.
| Quote: | | dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen). |
Dat is mooi opgerschreven en waar.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 7 november 2012, 14:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:40
|
|
|
|
Zeer verwarrend die vrouwen, moet ik nu op 15dec met een geschoren stoppelbaard komen, dus kale kin met stoppelbaard er op, hoe doe ik dat?
Kortgeknipte langhaar, hoe doe ik dat? 3 deligpak en spijkerbroek, over elkaar of onder elkaar dragen? Keurig gepoetste schoenen met geitenwollensokken in sandalen? Heerlijk lekker geurtje om me heen, hen of juist de bus zweetdeo te hebben gebruikt?
doet me denken het verhaal van de jongeling van 80 jaar die een dichtgeslagen boek las en plotseling een onhoorbare knal hoorde ,de trap op naar beneden rende enz.
Ik denk dat ik maar gewoon als me zelf kom, met alle lek en gebrek. Ik ga me niet beter voordoen en mocht er qua uiterlijk iets voor verbetering vatbaar zijn, zal ik niet tegenwerken, wel onder enig voorbehoud.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 6 november 2012, 09:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:44
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Klaagmuur is daar niet voor niets klagen is niet negatief beginsel Idd, de klaagmuur is er niet voor niets. Ik heb heel lang niet geklaagd, jarenlang. En nu voel ik me zo, dat ik gewoon zo mijn bed weer inwil en úrenlang slapen, dat ik net wakker wordt voor 8ten zodat ik op de valtreep boodschappen kan gaan doen, dan tv kijken en weer slapen. Als ik slaap droom ik, heerlijke gelukkige dingen. ik hoef alleen maar te liggen en mijn ogen dicht te doen. Ja, en als ik heel eerlijk moet zijn, is dit al ruim anderhalf jaar zo. Ja, met kleine tussenpozen dat het uiterlijk gezien wel ging.
Ik heb gewoon nergens zin in.
Het enige voordeel wát ik heb, is dat ik van een afstandje naar mezelf kan kijken en mezelf opdrachten kan geven. Zelfs die afwas van gisteren staat er nog. Heb ook niets gedaan, na die 2 treurige verhalen over vroeg opstaan gisteren, ben ik zelf weer mijn bedje ingegaan, om er pas om 2 uur uit te komen.
Afwassen, wasjes draaien, heb nu helemaal niets meer om aan te trekken bijna, opruimen, tis hier één grote zooi. spulletjes die bij grof vuil moeten; kleine spulletjes die ik ff tijdelijk in me box(soort zolder maar dan beneden) zet. Ik heb nota bene een lift en woon op één hoog.
Naar de kapper, en ja, die afspraak arts verzet ik, weet toch al dat 't psychisch is.
En daarna, naar 'doe het zelf zaak', spullen kopen, ik hád een lijstje, ik print het wel opnieuw uit.
En dan, mijn administratie: overal liggen brieven al dan niet opengemaakt door me hele huis.
Iig, ik voel me zwaar K@#!, maar ja ik moet wel dingen doen, die vrouw komt langs om half vier.
Ik voel me zwaar k@# maar ik ga toch beginnen met dingen, want ja, ik heb geen keus. Ik ben niet eens echt depressief, ik heb gewoon helemaal geen zin om wat dan ook te doen, behalve slapen.
Ja, en als me huis klaar is ben ik wel blij, opgeruimt, geschilderd en meubeltjes, maar ja, dat is dus nog niet Zo.
Komt bij, ik heb wel een grote mond van jaahaa, ga met exen om, nou, als je niet uitkijkt krijg je de volle laag en als enige de schuld waarom dinge niet goed gingen.
Hoe Jol dat noemt: hun problemen op je rug leggen.
Dus daar heb ik ff fijn afstand van genomen: nee, niet alle exen. Ja, ze lezen het hier, dus ik moet wel ff uitkijken wat ik zeg natuurlijk...
Nou, dit waren mijn klachten: Ik voel me nu wel beter en heb zowaar zin om te beginnen.
Klagen als je je beklag doet op de juiste plek achterlaten
Dan toekomst in rug naar muur verder, met nieuwe moed lopen
Klaagmuur is niet voor niets nagebleven briefje in de muur stenen
Gedenken zoals Jakob steen als Bethel briefje, teken tussen stenen Hoop! |
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 november 2012, 08:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, en ik kan me niet voorstellen dat iemand zó doet. Aandacht op negatieve manier vragen en het op iemands anders rug (preberen te) leggen.
Ja, ik heb dat zelf wel meegemaakt met iemand die dat deed, da's heel naar. |
Neerzitten bij de brokstukken en rouwen is reëel, gelukkig hebben Jobs vrienden een tijdje gezwegen waardoor het verdriet er mocht zijn.
Het op de rug bij een ander leggen is ook niet altijd een bewust gedrag maar wel het gevolg van chronisch klagen en neerleggen van je probleem bij de ander zonder er zelf verantwoording voor te nemen of iets in te ondernemen. En soms zie je dan het fenomeen dat de omgeving klachten kan vertonen. Het hoeft nog niet gelijk over te zijn wb probleem maar het is wel de innerlijke houding die het 'm doet.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 6 november 2012, 08:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:55
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Neerzitten bij de brokstukken en rouwen is reëel, gelukkig hebben Jobs vrienden een tijdje gezwegen waardoor het verdriet er mocht zijn.
Het op de rug bij een ander leggen is ook niet altijd een bewust gedrag maar wel het gevolg van chronisch klagen en neerleggen van je probleem bij de ander zonder er zelf verantwoording voor te nemen of iets in te ondernemen. En soms zie je dan het fenomeen dat de omgeving klachten kan vertonen. Het hoeft nog niet gelijk over te zijn wb probleem maar het is wel de innerlijke houding die het 'm doet. |
idd, de innerlijke houding!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 09:05
|
|
|
|
Dinsdag 6 November, Psalm 122; Kom ga met ons.
Ik ken massa’s mensen die helemaal niet blij zijn als de klok luidt. Er zijn nogal wat kinderen die liever thuis blijven als het kerktijd is. Trouwens, voor veel volwassenen is het blijkbaar ook geen pretje: lege kerkbanken geven te denken. In de psalm is dat anders, totaal anders. Daar staat iemand te juichen, alleen al bij de oproep: ‘Kom, we gaan, we vertrekken richting Jeruzalem! Ga je mee?’ Nu is er een groot verschil tussen kerkgangers en tempelgangers. Die bedevaart naar Jeruzalem maakte je hooguit een paar keer per jaar. En als je dan in Jeruzalem was, dan was het ook echt feest: zang en dans, lampen en lichtjes, eten en drinken, een feestvierende menigte. Dat is in onze kerken anders. Een pepermuntje tijdens de preek is de enige versnapering en het zingen kan ook wel iets vrolijker. Aan de andere kant: je kunt niet elke zondag een compleet feest vieren, zoals dat het geval kon zijn met duizenden pelgrims in Jeruzalem. Een kerkdienst is per slot van rekening niet veel meer dan een eenvoudige samenkomst in de huiskamer van de gemeente. En toch… als je die wekelijkse gang naar de kerk als een bedevaart wilt zien, als een ‘optocht’, een tocht opwaarts, dan ligt toch een vergelijking met de tempelgangers voor de hand. We gaan óp! We heffen ons hart omhoog, tot God. En in gedachten zie je al voor je: de toekomst van de Eeuwige, het nieuwe Jeruzalem, waarin het nieuwe Jeruzalem, waarin het leven dag in dag uit één groot feest zal zijn.
Hoe sprong mijn hart omhoog op in mij, toen men zeide: ‘Gord u aan om naar des Heren huis te gaan! Kom ga met ons en doe als wij! Jeruzalem dat ik bemin, wij treden uwe poorten in, u, Godsstad, mogen wij ontmoeten! wel saamgevoegd en wel gebouwd, o schone stede, die wij groeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 09:16
|
|
|
|
|
Gefeliciteerd Jans!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 09:19
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Zeer verwarrend die vrouwen, moet ik nu op 15dec met een geschoren stoppelbaard komen, dus kale kin met stoppelbaard er op, hoe doe ik dat?
Kortgeknipte langhaar hoofd doe ik dat? 3 deligpak en spijkerbroek? Keurig gepoetste schoenen met geitenwollensokken in sandalen? Heerlijk lekker geurtje om hem, hen of juist de bus zweetdeo te hebben gebruikt?
doet me denkn het verhaal van de jongeling van 80 jaar die een dichtgeslagenboek las en plotseling een onhoorbareknal hoorde ,de trap op naar benden rende enz.
Ik denk dat ik maar gewoon als me zelf kom, met alle lek en gebrek. Ikga me niet beter voordoen en mocht er qua uiterlijk iets voor verbetering vatbaar zijn, zal ik niet tegenwerken mits het niet ten koste van mij zelf gaat. |
Is dat laatste een uitnodiging voor ons dames?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 09:26
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Is dat laatste een uitnodiging voor ons dames?  |
Ik hoef niet tegen me zelf aan tekijken, maar jullie wel op 15 december, dus........ Maar mijn 3de zoon en zijn vriendin willen komende zaterdag met mij naar Beverwijk, zien of er wat voor mij aanwezig is daar om mijn uiterlijk wat op te vrolijken, dit als dank dat ik Beau een tijdje heb gehad en nog zal krijgen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 6 november 2012, 09:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 09:41
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Ik hoef niet tegen me zelf aan tekijken, maar jullie wel op 15 december, dus........ Maar mijn 3de zoon en zijn vriendin willen komende zaterdag met mij naar Beverwijk, zien of er wat voor mij aanwezig is daar om mijn uiterlijk wat op te vrolijken, dit als dank dat ik Beau een tijdje heb gehad en nog zal krijgen. |
oh haha ik dacht al dat ik de schaar en de plamuur mee moest nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 11:01
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ajax - Heerenveen ?  |
Nee tegen Groningen..........het zal je hobby maar zijn,in een bus onder politiebegeleiding naar A'dam,aldaar omringt door busjes met ME naar het stadion,dan via dranghekken als vee naar binnen worden geduwd.Daarna mag je minimaal 3 uur tussen opgefokte "fans" zitten en na afloop hetzelfde ritueel in omgekeerde volgorde en dat voor maar 100 euro de man/vrouw Maar ja,zijn meissie is een enorme fan........doe mij maar de Heerenveen fans,daar kan ik tenminste gewoon rondlopen zonder bodyguards
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 11:21
|
|
|
|
Hey Jans,
Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nog vele goede en mooie jaren toegewenst en God's zegen. Maak er een mooie dag van
Liefs Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 11:56
|
|
|
|
Ha, die Jans.
Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd hoor! Een fijne dag toegewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |