| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 20:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik wist niet dat het nog lager kon? Je kan er maar druk mee zijn....  |
Inderdaad! Als EHBO-er heb je het er druk mee. En of het van hoog of laag nivo is maak ik me op zo'n moment niet druk om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 20:41
|
|
|
|
PEPERNOTEN!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 20:55
|
|
|
|
De liefde is niet gebaseerd op lief leuk en aardig, het is vooral gebaseerd op volharding en belofte. Ik ben zelf iemand die zich zeer richt op het oude verbond en dan pas op het nieuwe verbond. Jullie noemen het oude en nieuwe testament. Maar in feite gaat het gewoon om twee verbonden met hetzelfde volk in de Bijbel.
Wil je werkelijk weten wat een huwelijk en belofte inhoudt? Zie dan naar het huwelijk dat God toen op de Berg Sinaï had gesloten met Israël. Zie hoe God zich gedroeg toen Hij Israël een scheidbrief gaf na de dood van Salomo. Zou God na die scheidbrief ineens een nieuw volk(vrouw) verkiezen? Kerken zeggen van wel.
Maar de profeten uit de Bijbel zeggen van niet. Wie van de beiden spreekt hier dan de waarheid?
Is het daarom niet zo dat dat de reden is waarom er zoveel huwelijken stranden, omdat hun kennis over de ware betekenis van het huwelijk niet gericht is op de belofte van het Woord Gods? Ik heb 't tientallen keren mee gemaakt in mijn eigen familie hoe huwelijken kapot zijn gegaan, ik ken de situaties in die huwelijken, en nog steeds blijf ik volhouden: zij hadden de waarheid Gods niet met liefde aanvaard. Mensen willen nergens geen moeite en energie insteken. En als men ergens energie in wil steken dan moet het niet teveel energie zijn, zo denkt het grotendeels van ons volk.
Een huwelijk is het verbond dat je sluit met mekaar. Maar de vraag is: waarom is daar dan die verbond? Als er geen zonde of gebreken zou zijn dan was een verbond niet nodig geweest. Maar aangezien de wereld vol zonden zit, is het ook nodig bepaalde wetten en handhaven binnen een huwelijk te plaatsen, net zoals Genesis dit omschrijft over adam en eva. Wie zou over de vrouw gaan heersen? De man toch? Maar aangezien de meeste mannen, ja zelfs zogenoemde kerkelijke mannen, misbruik van die kennis maken, heersen ze niet meer, maar overheersen zij hun gezin. Heersen zoals in de Bijbel staat omschreven, heeft niks te maken met baasje spelen maar met besluiten nemen wanneer het er op aan komt. Maar mannen hebben de wijsheid niet meer volledig vanuit het Woord en zijn niet meer waarlijk vervuld met de Heilige Geest waardoor hun taak niet meer waarlijk verstaan word.
Priester zijn in het gezin betekend je verantwoording nemen over je gezin, en dat ontbreekt heel veel in onze samenleving. En deze dingen zorgen vervolgens weer voor feminisme waar de vrouw in eerste instantie eigenlijks ook niet om gevraagd hebben, maar het is gecreëerd omdat vele mannen hun taak als priester(hoofd) niet meer kennen in het gezin.
Zo kan ik veel meer dingen opnoemen, maar goed...
Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart.
Laatst aangepast door
|
LAVERDE524
|
op zaterdag 10 november 2012, 20:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:09
|
|
|
|
Dit is eigenlijk een 'must see'.
Spullen
Zoooo grappig, als je deze niet kijkt mis je echt een hele belangrijke les voor het leven: 'neem nooit teveel spullen, want anders wordt je gebruikt door de spullen, ipv andersom.
Ja, dus ik zou deze ook onder andere titels kunnen plaatsen dan humor.
Ik heb 'm ook al bij 'dingen die je hebt gekocht' gezet, maar ja, ook eventjes hier, voor de zekerheid.
Laterz
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:11
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | O ja, is dat 'hier' niet mogelijk?
En waarom dan wel niet?
Ben benieuwd..... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:16
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:30
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | De liefde is niet gebaseerd op lief leuk en aardig, het is vooral gebaseerd op volharding en belofte. Ik ben zelf iemand die zich zeer richt op het oude verbond en dan pas op het nieuwe verbond. Jullie noemen het oude en nieuwe testament. Maar in feite gaat het gewoon om twee verbonden met hetzelfde volk in de Bijbel.
Wil je werkelijk weten wat een huwelijk en belofte inhoudt? Zie dan naar het huwelijk dat God toen op de Berg Sinaï had gesloten met Israël. Zie hoe God zich gedroeg toen Hij Israël een scheidbrief gaf na de dood van Salomo. Zou God na die scheidbrief ineens een nieuw volk(vrouw) verkiezen? Kerken zeggen van wel.
Maar de profeten uit de Bijbel zeggen van niet. Wie van de beiden spreekt hier dan de waarheid?
Is het daarom niet zo dat dat de reden is waarom er zoveel huwelijken stranden, omdat hun kennis over de ware betekenis van het huwelijk niet gericht is op de belofte van het Woord Gods? Ik heb 't tientallen keren mee gemaakt in mijn eigen familie hoe huwelijken kapot zijn gegaan, ik ken de situaties in die huwelijken, en nog steeds blijf ik volhouden: zij hadden de waarheid Gods niet met liefde aanvaard. Mensen willen nergens geen moeite en energie insteken. En als men ergens energie in wil steken dan moet het niet teveel energie zijn, zo denkt het grotendeels van ons volk.
Een huwelijk is het verbond dat je sluit met mekaar. Maar de vraag is: waarom is daar dan die verbond? Als er geen zonde of gebreken zou zijn dan was een verbond niet nodig geweest. Maar aangezien de wereld vol zonden zit, is het ook nodig bepaalde wetten en handhaven binnen een huwelijk te plaatsen, net zoals Genesis dit omschrijft over adam en eva. Wie zou over de vrouw gaan heersen? De man toch? Maar aangezien de meeste mannen, ja zelfs zogenoemde kerkelijke mannen, misbruik van die kennis maken, heersen ze niet meer, maar overheersen zij hun gezin. Heersen zoals in de Bijbel staat omschreven, heeft niks te maken met baasje spelen maar met besluiten nemen wanneer het er op aan komt. Maar mannen hebben de wijsheid niet meer volledig vanuit het Woord en zijn niet meer waarlijk vervuld met de Heilige Geest waardoor hun taak niet meer waarlijk verstaan word.
Priester zijn in het gezin betekend je verantwoording nemen over je gezin, en dat ontbreekt heel veel in onze samenleving. En deze dingen zorgen vervolgens weer voor feminisme waar de vrouw in eerste instantie eigenlijks ook niet om gevraagd hebben, maar het is gecreëerd omdat vele mannen hun taak als priester(hoofd) niet meer kennen in het gezin.
Zo kan ik veel meer dingen opnoemen, maar goed...
Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart. |
Ook al ken je die huwelijken in je familie van nabij... wil niet zeggen dat je de ins and outs kent. Ik kan me voorstellen, zeker in hoe je dit ideale plaatje schetst, dat het je aan je hart gaat. Maar oordeel pas wanneer je in hun schoenen hebt gestaan en hun tranen zelf hebt gehuild, de strijd hebt gestreden tot je ontdekte dat er niets meer over was om voor te strijden, ondanks het JA ik wil. .... Jij geeft aan een boel te hebben geleerd... zo zijn er hier meer. Onder andere dat God soms zo anders is, zo verrassend anders in Zijn liefde en oordeel, dan mensen invullen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:35
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=-7zMtIFR3Zs
De vorige link werkte niet altijd goed, mijn excuses.
Thomas, voor wie het moeilijk heeft....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 10 november 2012, 22:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:43
|
|
|
|
Erg mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:45
|
|
|
|
|
Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:46
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | PEPERNOTEN!!  | Nu ff niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:51
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend? |
Dat is erg, als je dit allemaal ontdekt en je verraden wordt in je vertrouwen. Heftig!! En toch ... de huwelijken om je heen... de christelijke huwelijken, hoeveel strijd is daar wel niet geweest voor men uiteindelijk overging tot het ondenkbare tot dan toe. Ik geef zonder meer toe dat het Gods orde en bedoeling is dat mensen hun verbond houden... maar daar zijn er twee voor nodig ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:53
|
|
|
|
Weet je wat ware liefde betekend voor mij.
Dat God deze wereld lief heeft. Juist diegene welke wij als christenen veroordelen. Een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven.
Beter kan het niet. Daar is alles op gefundeerd en niks anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:09
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | PEPERNOTEN!!  |
Chocolade-kruidnoten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:22
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Chocolade-kruidnoten  |
truffel kruidnoten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:24
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | truffel kruidnoten  |
Die ken ik niet...zijn die lekker???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:25
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | truffel kruidnoten  |
woeps... gelukkig zijn de winkels dicht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 10 november 2012, 22:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:27
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Die ken ik niet...zijn die lekker??? |
eh ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:34
|
|
|
|
Zo, prachtig!
Zooooo mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:42
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Weet je wat ware liefde betekend voor mij.
Dat God deze wereld lief heeft. Juist diegene welke wij als christenen veroordelen. Een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven.
Beter kan het niet. Daar is alles op gefundeerd en niks anders.  |
Moet je het zelf ook wel toepassen he? Zolang ik jou nog op het forum hoor over slachtoffers en misdadigers zijn het alleen mooie woorden voor je maar blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Niets boven een fiets . Geen benzine , geen APK , geen uitlaatgassen , geen startproblemen, geen bevroren ruiten , alleen jammer dat ze nog geen airco uitgevonden hebben voor de fiets.  |
En wat denk je voor je gezondheid??? Je bouwt een goede conditie op! Ook goed voor de lijn, je fietst je calorieën er ook zo weer af....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En wat denk je voor je gezondheid??? Je bouwt een goede conditie op! Ook goed voor de lijn, je fietst je calorieën er ook zo weer af....  |
mm dan zou ik superslank moeten zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 23:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | mm dan zou ik superslank moeten zijn |
Dat ben je toch??? Dankzij het fietsen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 23:07
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dat ben je toch??? Dankzij het fietsen??? |
eh nee Ik fiets heel wat af maar nee hoor helpt niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 23:09
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | eh nee Ik fiets heel wat af maar nee hoor helpt niet |
Weet ik toch.... Maak er maar niet teveel een probleem van joh!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 23:11
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Weet ik toch.... Maak er maar niet teveel een probleem van joh!!! |
haha doe ik ook niet hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 23:24
|
|
|
|
CARRY445: We wandelen met Jezus door het leven. Op weg naar Zijn Koninkrijk. En vinden het niet erg om het Nike Logo te stelen Want we zijn gelovig en hebben altijd gelijk. Dat Logo hebben we dan niet zelf bedacht, Het is wél een mooie J, wie had dat verwacht.
Dat het is gestolen en gejat, net als visje van loesje, Dat dát niet erg is en wel kan, is een vervelend smoesje.
Jatten ís en blijft niet origineel De uitkomst bewijst geen tegendeel
Waarom kan men zelf niet iets bedenken En de opbrengst aan de armen schenken
En dat het ook ver is van fatsoenlijk; Voor velen is een rein en eerlijk leven echt ondoenlijk.
Door al die verleidingen op internet, Ja, je dán aan God's wetten houden bederft de pret.
Het is natuurlijk wel werelds vermaak en valt bij de vijand zeer goed in de smaak
En ook studie's en genezingen verzonnen. Dan denk ik als christen waar was ik aan begonnen.
Gelukkig zijn velen nu weg uit stromingen en men doorziet Eindelijk wat goed is en wat niet
En voor degenen die vinden dat ik zit te óuwenelen, Ja, dan hadden ze maar niet zoveel moeten stelen
Want ook dvd's enzovoort verkopen met de leugen is heel erg dom en doen alleen degenen die niet deugen
Dus verootmoedigt je bij God en wees blij; Er is vergeving; je kan beginnen met een schone lei.
ik schrijf dit lied om te waarschuwen en God te eren, en dat mag u hoogelijk waarderen
Dus doe weg de leugen en weest blij
Falderiere, falderei
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 11 november 2012, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|