| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:53
|
|
|
|
JOL252: We willen zo graag de reden weten, wat is het nut, de zin van wat wij meemaken... maar...
Er is onschuldig lijden, er zijn brokstukken.. zolang het volmaakte er nog niet is. Ik weet het niet, er is zoveel waar geen verklaring voor is.. Als God je iets wil leren met wat je overkomt impliceert dat ook dat God achter de oorzaken van je lijden zou zitten.. en dat geloof ik niet, dat zou het lijden ook alleen maar onnodig verzwaren.
Nee, dat geloof ik natuurlijk ook niet. alhoewel dát me dus ook werd geleerd toen ik pas gelovig was...God wil iemand dan door dit en dat iets léeeren... Kan je nágaan.....!
Ik vroeg het me af, als waarom in het algemeen, ja gebroken wereld, maar ja.... Misschien bedoelde ik wat God zou willen leren in een buiten zijn wil om gebroken wereld....met onschuldigen. Het was ook meer een vraag uit het niet meer weten.
Psalm 27: Eén ding heb ik van de HERE gevraagd, dit zoek ik: te verblijven in het huis des HEREN al de dagen van mijn leven, om de liefelijkheid des HEREN te aanschouwen, en om te onderzoeken in zijn tempel. 5 Want Hij bergt mij in zijn hut ten dage des kwaads, Hij verbergt mij in het verborgene van zijn tent, Hij plaatst mij hoog op een rots.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANINE966
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 22:57
|
|
|
|
|
Dat mijn zoon mij kwam halen uit mijn voorbereidingen in de koffiebar van de kerk omdat de preek zo geweldig was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 23:06
|
|
|
|
Psalm 27: Eén ding heb ik van de HERE gevraagd, dit zoek ik: te verblijven in het huis des HEREN al de dagen van mijn leven, om de liefelijkheid des HEREN te aanschouwen, en om te onderzoeken in zijn tempel. 5 Want Hij bergt mij in zijn hut ten dage des kwaads, Hij verbergt mij in het verborgene van zijn tent, Hij plaatst mij hoog op een rots.
Prachtig; één ding....te verblijven in het huis des Heren. Dat betekend Gods aanwezigheid.
De hele psalm is mooi: 10 Al hebben mijn vader en moeder mij verlaten, toch neemt de HERE mij aan.
11 Onderwijs mij, HERE, uw weg en leid mij op een effen pad
Ik wens iedereen die het moeilijk heeft, een Vredige nacht! Als die al slaapt of straks gaat slapen. En 's ochtends moed, sterkte en kracht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 november 2012, 23:08
|
|
|
|
| JEANINE966 schreef: | | Dat mijn zoon mij kwam halen uit mijn voorbereidingen in de koffiebar van de kerk omdat de preek zo geweldig was |
O, wat bijzonder...!
Waar ging die preek over, Ben wel benieuwd
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 november 2012, 01:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 00:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoorde vandaag een prachtig lied, ik kan het niet vinden op You tube anders had ik het hier wel neer gezet. De tekst was:
In de Heer vind ik al mijn sterkte,Gij die mijn bevrijding bewerkt, op U vertrouw ik en ken ik geen angst....
Mooie toepasselijke woorden voor mij, zoals een aantal mensen van CM al weten ga ik morgen een traject in van bestralingen en fikse chemokuren en dan doet zo'n tekst je goed.....
Ik heb hier al eerder gehoord en gelezen dat je je leed niet op CM mag zetten, iedereen heeft weleens wat of wat ik las, je wilt aandacht en mijn leed is erger....jullie hebben het vast ook gelezen.....
Aandacht wil ik zeker niet, wel heeft het omzien van elkaar van enkele CM mensen mij erg veel goed gedaan....en die deden de hatelijke woorden richting mij op het forum geschreven weer teniet..... Zielig ben ik ook niet, een ieder heeft zijn eigen leed is altijd mijn mening geweest en dat is vaak erg genoeg.......er bestaat geen erger leed.....jouw leed is op dat moment erg...... En leed is bij mij niet als je auto door de keuring moet......of dat je een laxerend drankje moet drinken voor een onderzoek.......dat klopt, dat vind ik geneuzel.....
Voor al die mensen die ook 'leed en verdriet hebben"is ook deze tekst van toepassing........God zorgt ervoor dat alles weer goed komt , op ZIJN manier...... Dus: in de Heer vind je al je sterkte, Op Hem vertrouw ik en ken geen angst.........
Prachtige woorden toch? |
Inderdaad prachtige woorden btw ook die van jou. Bij de Heer kan je halen en krijgen wat je nodig hebt. Je mag hier best aangeven wat je wilt en het machtigste wapen wat we hebben is gebed. ik roep alle lezers forum om voor je te bidden. Ook voor de ander die dat nodig hebben. God wil gebeden zijn.
Heel veel sterkte en vooral Gods nabijheid gewenst
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 12 november 2012, 00:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 00:19
|
|
|
|
|
ff up
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 00:22
|
|
|
|
3 pond bruine bonen, ongeveer 300 gram soepgroente, 1 kilo gehakt HOH gekruid. 1 pakje ossestaart soep en 1 pakje julienne soep.
De bruine bone 8 uur laten inweken in 4 liter water, dan koken todat ze haast gaar zijn, ongeveer de hellft van de bonen er uit halen, de beide soepen en soepgroente er bij, gehakt ff rul bakken dan dat ook in de soep.
De bonen die je er uit hebt gehaald pureren en dan ook weer aan de soep toevoegen (zelf zien hoe dik je soep wilt hebben door het gedeeltelijk toe te voegen) als bindmiddel ( zelf doe ik alles er in al lijkt het met een beetje, al dik genoeg). Men kan ook altijd water toevoegen als de soep te dik word. Als men het op deze manier doet, kun je zout of maggi toevoegen om het wat hartiger te krijgen. Neem vooral geen bruine bonen uit pot of blijk, dan word de soep te zout.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 12 november 2012, 16:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 01:09
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ja superflauw... mijn dochters en ik riepen de hele avond POTATOOOOEEE  |
Ja, maar Jol, op Zondag? Moet dat nu echt?
Dan hoor je te rusten , en niet zulke profane films neer te zetten.
Trouwens weer zwaar K@# dat de winkels weer eens dichtwaren hier vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 04:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, maar Jol, op Zondag? Moet dat nu echt?
Dan hoor je te rusten , en niet zulke profane films neer te zetten.
Trouwens weer zwaar K@# dat de winkels weer eens dichtwaren hier vandaag  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 06:30
|
|
|
|
Gezang 180 Beveel gerust uw wegen, al wat u 't harte deert, der trouwe hoed' en zegen van Hem, die 't al regeert. Die wolken, lucht en winden wijst spoor en loop en baan, zal ook wel wegen vinden, waarlangs uw voet kan gaan.
Laat Hem besturen, waken, 't is wijsheid wat Hij doet! Zo zal Hij alles maken, dat g' u verwond'ren moet, als Hij, die alle macht heeft, met wonderbaar beleid geheel het werk volbracht heeft, waarom gij thans nog schreit.
http://youtu.be/Ueq-D4NTGfk
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 12 november 2012, 07:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELISE438
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 11:56
|
|
|
|
Ik ga 14 december naar Kees Kraayenoord en Trinity in Drachten.
Zijn er nog meer mensen die 14 december naar het kerstconcert gaan? In Drachten? of op een andere locatie?
Leuk om met een groep te gaan.
Hartelijke groet, Aranka
Laatst aangepast door
|
ELISE438
|
op maandag 12 november 2012, 12:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 13:25
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | ff up |
waar is je recept
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 13:52
|
|
|
|
| ELISE438 schreef: | Ik ga 14 december naar Kees Kraayenoord en Trinity in Drachten.
Zijn er nog meer mensen die 14 december naar het kerstconcert gaan? In Drachten? of op een andere locatie?
Leuk om met een groep te gaan.
Hartelijke groet, Aranka |
Deze superfan van Kees Kraayenoord zou best wel willen hoor....maar weetje: Gouda-Drachten.....daar heb ik op zn minst een helicopter voor nodig....dusseh.....ik wacht tottie wat dichterbij komt! Maar ik weet zeker dat jij gaat genieten hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 14:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | waar is je recept  |
LOL hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 14:31
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Hoi Roelande,
Ik wilde boerenkool met zongedroogde tomaatjes maken. Ik weet dat het recept van jou komt maar kon het niet terug vinden. zou je me willen helpen  |
Hoi Inge Misschien te laat maar je kookt gewoon boerenkool zoals je gewend bent. Alleen doe je de spekjes uitbakken in royaal olijfolie en voeg daar op het laatst 2 eetlepels zongedroogde tomaatjes bij in kleine stukjes. Nog 10 min mee bakken dan alles mee stampen, dus ook alle olie wordt het lekker smeuïg van. Geen melk of boter meer nodig. Eventueel nog wat olie bijdoen als het te droog is. Ik doe er ook nog flink peper bij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 14:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | waar is je recept  |
Ff voor Pieter zijn recept omhoog gehaald op het forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 14:37
|
|
|
|
Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?
In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?
Ik heb namelijk wel eens gehoord van iemand, die mailde met iemand, en diegene gaf zich uit voor een begrijpende vriend(in) waar je altijd terecht kon. Toen degene liet merken dat degene voorlopig de eerste maanden niets kan afspreken, waardoor dan ook, maar ja, daarna wel, ja, toen haakte diegene af, en vond het ineens te 'gecompliceerd' worden.
Wat is er mis met voor onbepaalde tijd mailen? Met onder andere als doel, eventueel, ter Zijner tijd is, iets af te spreken? Deze site is ook bedoeld voor als je nieuwe vrienden wilt maken en met andere gelovigen over het geloof wilt mailen/chatten. Bij chatten gaat het snel. Bij mailen kan je wat langer nadenken, wat wel handig is als het echt belangrijke dingen betreft.
Dat ik dit topic start, is omdat veel belangrijke onderwerpen staan in bijvoorbeeld topics die over van alles kunnen gaan, bijvoorbeeld: 'wat ik me afvraag'., 'wat heb je gedaan vandaag', of 'wat was het leukste moment vandaag'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 14:55
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En daar is tie dan:

Hij rook al zo lekker dat ik niet kon wachten tot hij afgekoeld was, maar halfwarm is hij ook echt heerlijk! Vrees dat taart hier in huis niet lang overleefd. |
| Quote: | ZEELAND736 schreef: Das snel...lijkt Overtoom wel.....
Hou je hem een beetje uit de buurt van.......@$%^*&*($$.....?????? Wel even laten weten he????? |
Ziet er héérlijk uit
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 november 2012, 14:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 14:59
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zijn mensen op een forum, wat onder andere deel is van een datingstie wel zichzelf?
In hoeverre is iemand zichzelf en eerlijk als degene post op het forum, mailt en chat met anderen?
Ik heb namelijk wel eens gehoord van iemand, die mailde met iemand, en diegene gaf zich uit voor een begrijpende vriend(in) waar je altijd terecht kon. Toen degene liet merken dat degene voorlopig de eerste maanden niets kan afspreken, waardoor dan ook, maar ja, daarna wel, ja, toen haakte diegene af, en vond het ineens te 'gecompliceerd' worden.
Wat is er mis met voor onbepaalde tijd mailen? Met onder andere als doel, eventueel, ter Zijner tijd is, iets af te spreken? Deze site is ook bedoeld voor als je nieuwe vrienden wilt maken en met andere gelovigen over het geloof wilt mailen/chatten. Bij chatten gaat het snel. Bij mailen kan je wat langer nadenken, wat wel handig is als het echt belangrijke dingen betreft.
Dat ik dit topic start, is omdat veel belangrijke onderwerpen staan in bijvoorbeeld topics die over van alles kunnen gaan, bijvoorbeeld: 'wat ik me afvraag'., 'wat heb je gedaan vandaag', of 'wat was het leukste moment vandaag'.
 |
Je hebt volkomen gelijk Shanita....jezelf zijn.....en vooral: jezelf blijven is zo verschrikkelijk belangrijk! Iemand schreef een boek over mijn leven...althans het eerste gedeelte daarvan....de titel is: eerlijk duurt het langst......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 15:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Leanne vroeg om het recept van een notentaart...
Wie hem maakt wel effe laten weten... Je bent gewaarschuwd...Verslavend zoet en zeer slecht voor de lijn!!!! |
Oei joei joei lijkt me wel heel ernstig lekker zeg. Binnenkort een goeie smoes bedenken om hem te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 15:20
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | | Je hebt volkomen gelijk Shanita....jezelf zijn.....en vooral: jezelf blijven is zo verschrikkelijk belangrijk! Iemand schreef een boek over mijn leven...althans het eerste gedeelte daarvan....de titel is: eerlijk duurt het langst...... |
Hai Jochebed,
Ja, echt? Is er een boek verschenen met in het eerste gedeelte een stuk over jou leven? Wat goed!
Welk boek? Of is dat té privé? Ja, er zijn er meerdere met dezelfde titel. Vandaar.
Ja, en je hebt helemaal gelijk. Jezelf zijn en blijven.
Dan denk ik: wilt hij/zei nu echt een vriend zijn, die je grenzen respecteerd, van niet bellen en voorlopig niet kunnen afspreken, of is 'het' er alleen om te doen om zo snel mogelijk een date te scoren. En als dát niet meteen of op hele korte termijn niet lukt, dan maar meteen helemaal afhaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 15:48
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Vrede in mijn hart, O Vader het is zo fijn deze Vrede in mijn hart.
Door een weg te gaan hoge stromen kwamen over mij heen vaak gevoel van verdrinken niet meer weten hoe je nog verder kan. U die mij vast hield aan Uw hand en mij droeg als ik niet meer kon.
Nu is het voorbij En ik weet O Here U bent zo groot Zo wonderbaarlijk Bij U is alles mogelijk Zelfs de bergen kon ik verzetten Dank U Here
Nu is er vrede in mijn hart............ |
Hai,
Ja, raar he, Ineens zomaar op een dag Of in verloop van enkele dagen Besef je, het is voorbij, de Struggles De Moeite en Verdriet Er is dan Vrede in je hart,
Vrede met een Hoofdletter Geen Problemen meer Geen Moeite meer Alles, net als iedereen Gewoon aan te kunnen
Ermee kunnen dealen Zonder Stress Dingen kunnen doen Plannen kunnen maken Vrolijk over straat te lopen Mensen lachend gedag zeggen Rust Blijdschap Alsof het nooit anders was
Dan Dan ben je op weg Naar aanleiding van de tekst Wie meent te staan, Ziet toe dat hij niet valt
Hoop en Geluk en Dankbaarheid en Verwondering Maar Dankbaarheid is zó vanzelfsprekend Dat ik dát Niet noem
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 november 2012, 15:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 16:02
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Oei joei joei lijkt me wel heel ernstig lekker zeg. Binnenkort een goeie smoes bedenken om hem te maken
 |
Gewoon nog een keer vieren dat je weer oma bent geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 16:05
|
|
|
|
Vanavond Lasagna met een salade erbij.... Krijg een eter alleen wel laat maar ja hoe later op de avond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 16:06
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Jochebed,
Ja, echt? Is er een boek verschenen met in het eerste gedeelte een stuk over jou leven? Wat goed!
Welk boek? Of is dat té privé? Ja, er zijn er meerdere met dezelfde titel. Vandaar.
Ja, en je hebt helemaal gelijk. Jezelf zijn en blijven.
Dan denk ik: wilt hij/zei nu echt een vriend zijn, die je grenzen respecteerd, van niet bellen en voorlopig niet kunnen afspreken, of is 'het' er alleen om te doen om zo snel mogelijk een date te scoren. En als dát niet meteen of op hele korte termijn niet lukt, dan maar meteen helemaal afhaken.  |
Bekijk het eens andersom, iemand die geen respect op kan brengen voor jouw keuzes is jou aandacht helemaal niet waard! Dus waarom zou je daar nog meer tijd aan willen besteden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 16:17
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Bekijk het eens andersom, iemand die geen respect op kan brengen voor jouw keuzes is jou aandacht helemaal niet waard! Dus waarom zou je daar nog meer tijd aan willen besteden? |
Inderdaad had ik zo snel even niet aan gedacht, helemaal Waar!
Want dingen mailen is ook aandacht geven 
Thanks!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 november 2012, 16:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 16:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanavond Lasagna met een salade erbij.... Krijg een eter alleen wel laat maar ja hoe later op de avond  |
Veel plezier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 16:29
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring....... |
Ja, die ervaring heb ik ook.
Het was wel zo, met de ene kan je contact blijven houden, met een ander, ja, dan is het wel leuk, maar ja, dan blijft het eenmalig. Want dan zijn de verschillen te groot. maar dát geeft niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 17:03
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Oei joei joei lijkt me wel heel ernstig lekker zeg. Binnenkort een goeie smoes bedenken om hem te maken
 |
Ik bedenk al geen smoes meer....maak hem niet meer ook... Maar ga je gang...bedenk een smoes.... Als je net als ik van de ""zoete garde""bent...is dit niet veilig!!!!!!!!
(Je bent gewaarschuwd!!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 17:16
|
|
|
|
Hier ook een eter...het wordt een allegaartje... Er zijn nog restjes....die moeten eerst op!!!!
Maar er staat ook nog verse bami...die gaat de diepvries in maar we gaan er nog wel van proeven ....
|
|
| Naar boven |
|
|