| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 17:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Owwwwwww ben jij getrouwd dan  |
dat heeft ze niet gezegd.... ze zegt dat ze voorzien is, meer zegt ze niet
ik hoop dat je nu stopt met mensen woorden in de mond te leggen die ze niet uitgesproken hebben
bijzonder irritant
maarja... je bent vrauw he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 17:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanavond Lasagna met een salade erbij.... Krijg een eter alleen wel laat maar ja hoe later op de avond  |
ow wat leuk!!!! een date!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 17:45
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Dan trek ik toch gewoon een broek aan..  |
hhmmmm, ..........jij loopt al een paar maanden in dat pietenpak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLOWER753
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:05
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | | Deze superfan van Kees Kraayenoord zou best wel willen hoor....maar weetje: Gouda-Drachten.....daar heb ik op zn minst een helicopter voor nodig....dusseh.....ik wacht tottie wat dichterbij komt! Maar ik weet zeker dat jij gaat genieten hoor! |
Voor jou is Dordrecht op 15 dec. misschien een optie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:10
|
|
|
|
|
Vanmiddag een man van 82 op mijn spreekuur. ``Ik heb mijn meissie meegenomen``, zegt hij. Hij heeft het over zijn vrouw. En als hij weggaat: ``we gaan overal samen naar toe, ik ben nog steeds verliefd op haar``. Zij knikt. 80 en 82 jaar, al zestig jaar getrouwd! Mooi! Het mooiste moment van vandaag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:12
|
|
|
|
Iedereen, die ik ken(bijna overdrijf een beetje) en dat zijn dus alleen de mensen met een minima wa of wao 90% minimum heeft een aardige bijdrage gekregen van een langdurigheidsiets, en ik niet. Ik kan het weer zelf aanvragen want er ws een fout gemaakt, dus aanvragen, invullen, kopieen maken en dan is het nog maar de vraag.
En, ik kan het geld zo goed gebruiken, sterker ik heb het nodig, ik kom bijna klem
Misschien zijn ze bij mij later, dan kan ook...Hoopvolkijkende smiley
(voor degene die weer beginnen te z...k..n dat ik niet 'het' krijg, er niets voor doe, het zo onterecht is, omdat 'het' van hun belastinggeld wordt betaald, die verwijs ik direkt naar de prullenbak. Ik vind het al erg genoeg dat ik niet kan werken, dat ik ben afgekeurd etc, en ga me daarbij, nu ik me wat beter voel niet weer een schuldcomplex aan laten praten)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 november 2012, 18:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:17
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Inderdaad! Als EHBO-er heb je het er druk mee. En of het van hoog of laag nivo is maak ik me op zo'n moment niet druk om. |
ik had het over het niveau op het forum niet over het niveau van jou EHBO zijn......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:18
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Vanmiddag een man van 82 op mijn spreekuur. ``Ik heb mijn meissie meegenomen``, zegt hij. Hij heeft het over zijn vrouw. En als hij weggaat: ``we gaan overal samen naar toe, ik ben nog steeds verliefd op haar``. Zij knikt. 80 en 82 jaar, al zestig jaar getrouwd! Mooi! Het mooiste moment van vandaag! |
Vind ik ook altijd van die ontroerende ontmoetingen Jans, herken het en ben het met je eens......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:21
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zoonlief moet 1,5 uur fietsen naar school.......vandaar........soms heb ik best meelij met mijn pubers  Normaal gesproken ga ik om kwart voor 7 de deur uit maar vandaag heb ik luie tijden,half 11 beginnen,ideaal.
Ik heb zelden een probleem met vroeg opstaan,duurt je dag ook lekker lang! |
Dat is een aardig eindje...en dan ook terug natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ja, jammer.....ik sluit me dan ook bij de quote van Shanita aan: ik mis de kwalitatief hoge discussies hier....... |
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Vind ik ook altijd van die ontroerende ontmoetingen Jans, herken het en ben het met je eens...... |
ja inderdaad prachtig zulke mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:32
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dat heb ik nou ook.Ik voel me juist stukken fitter als ik op tijd opsta. Ik wordt echt niet vrolijk als de wekker hier s morgens om 6.15 gaat, op de automatisch piloot douchen, kinderen wekken, ontbijten en zorgen dat iedereen tijd klaar is. En als ik dan om kwart voor 8 de voordeur achter me dicht trek ben ik helemaal wakker en fit en heb je nog heerlijk een hele lange ochtend voor je. Sta ik in het weekend om half 9 pas op dan doe ik heel de dag niets meer, dan ben ik uit mn ritme en dat voel ik de hele dag. |
Ja, ik ken dat. Dat je al zo heerlijk vroeg over straat loopt... Zo tussen 8 en 9. Ja, en dan een hele dag voor je, zeker als je dingen hebt afgresproken 's avonds.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | ik had het over het niveau op het forum niet over het niveau van jou EHBO zijn......  |
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:38
|
|
|
|
Prachtig en zeldzaam.
Die mensen zijn al zolang bij mekaar en zijn zo tof samen.
Ineens denk ik;
Straks weer naar 'het kleine huis op de prairie kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:41
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | | Deze superfan van Kees Kraayenoord zou best wel willen hoor....maar weetje: Gouda-Drachten.....daar heb ik op zn minst een helicopter voor nodig....dusseh.....ik wacht tottie wat dichterbij komt! Maar ik weet zeker dat jij gaat genieten hoor! |
Haha, da's ongeveer 4 uur met het openbaar vervoer, en 2 uur met een auto
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:47
|
|
|
|
Gister een fijne dienst gehad in het kader van zendingszondag. Mijn oudste kleinzoon kwam naast me zitten. Er werd een filmpje getoond van een reis naar Bolivia. Op een gegeven moment kwam een Christusbeeld op het scherm Is dat oma? Een beeld van de Here Jezus antwoord ik. Er wordt even diep nagedacht. Kan ie ademhalen? is de vraag. Nee hij is van steen gemaakt. Is ie helemaal steen geworre? diepe denkrimpels Nee de mensen hebben hem gemaakt van steen weet je wel net als dat beeld van oma die is van hout deze van steen. Is ie niet echt Jezus? Nee jongen hij is helemaal niet echt. Dat is blijkbaar antwoord genoeg want hij verdiept zich verder in de dierenplaatjes van AH die ik voor hem meegenomen had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ow wat leuk!!!! een date!  |
Een date? Ja Erika vertel! Of nee zet het maar de cm setjes.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 12 november 2012, 18:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:53
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Een date? Ja Erika vertel! Of nee zet het maar de cm setjes.  |
En vooral ook met wie.... We zullen het niet verder vertellen Erika.... Wat zijn ze op CM toch belangstellend he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 18:59
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En vooral ook met wie.... We zullen het niet verder vertellen Erika.... Wat zijn ze op CM toch belangstellend he? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:02
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:53
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | afgelopen zondagmorgen; achter ons klonk een winderig geluid, en niet al te zachtjes........
fluistert mijn pleegdochter net iets te hard tegen me; IK WAS-UT NIE, HOOR MAMA!!! ECH NIE!!
je had haar serieuze gezichtje moeten zien! geweldig!! |
Lol, het.was mamma zelf.. Grijns.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:55
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 12 november 2012, 20:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:55
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 12 november 2012, 20:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 19:56
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 12 november 2012, 20:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 20:10
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vanavond Lasagna met een salade erbij.... Krijg een eter alleen wel laat maar ja hoe later op de avond  |
Ha Erika!
Ik bid dat God met je is straks en nu. Héérlijk hoor, Lasange, en knap dat je dat zelf kan maken!
Ik wens je een hele gezellige avond toe!
Laterz, lieve meid!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 20:28
|
|
|
|
Maandag 12 November, Psalm 127; Slaap.
Maak je ook niet druk – het hangt toch allemaal af van Gods zegen. Dat schijnt zo ongeveer de rode draad van deze psalm te zijn. Met al je getob bereik je niets, tenzij de Eeuwige er zijn zegen aan verleent. En van die zegen geldt dan bovendien dat die aan Gods kinderen geschonken wordt in de slaap. Met andere woorden, ga nu maar lekker naar bed, God zal voor je zorgen. Het staat er net niet, maar het grenst aan de droom eenmaal slapend rijk te worden. Is dit wat de psalm zeggen wil? Maar wat moet ik dan met die kinderen in het tweede deel van dit lied? Kinderen zijn een geschenk van de Heer. Dat zal zeker zo zijn. Iedereen die kinderen heeft, maar ook wie geen kinderen heeft, zal (misschien met pijn in het hart) de waarheid van dit woord erkennen. Kinderen neem je niet. Kinderen krijg je. Maar wat heeft dit alles met elkaar te maken met wat God geeft in je slaap? Ik houd erop dat een andere, evengoed mogelijke vertaling de voorkeur verdient: ‘Hij schenkt zijn lieveling de slaap.’ Wie ziet hoe een nieuwe generatie weer oppakt wat een vorige generatie laat liggen, kan met een gerust hart gaan slapen. Je opvolgers staan klaar! Kortom, mens, maak je niet zo druk, denk niet dat alles van jou of van jouw generatie afhangt; Gods trouw strekt zich ook uit over komende geslachten. Ga liggen, ga slapen – de slaap is een geschenk van God.
Voor dag en dauw reeds op te staan en op te zijn tot ’s avonds laat, hard werken voor slechts weinig baat en schamel brood, ’t niets dan waan. Hij geeft het immers wie Hij mint, als in de slaap, als aan een kind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 20:34
|
|
|
|
Mooiste moment...
Ja, elke dag heeft wel enkele mooie momenten....
Maar het mooiste moment, ja, wel een moment van drie kwartier, is de aflevering die ik net zag van het kleine huis op de prairie.
Ja, ik ben begonnen te kijken, bij seizoen 1, dus ik heb nog 8 seizoenen te gaan, want het zijn er totaal 9
Nou goed, de aflevering die ik net zag was wel zo mooi; het laat duidelijk zien hoe en waarom meningverschillen(ruzie's) voor kunnen komen onder christenen. En ook, de oplossing in het verhaal vind ik subliem.
Ondanks dat deze aflevering dus wel serieus is, is tie ook erg grappig. En dát vind ik altijd zo knap van regisseurs, het samenbrengen van serieusheid en humor, zonder dat de humor afbreuk doet aan de serieusheid en andersom. Perfect geïntergreerd! En zo mooi en zo ontroerend, bij elke aflevering heb ik het gevoel dat ik een stukje van God zie; hoe dingen zijn bedoeld. Daarom voel ik me, als ik ernaar kijk ook intens gelukkig.
Nou ja, ik heb de aflevering even opgezocht, en ik wou het met jullie delen. Ik heb hem van You Tube, deze heeft een redelijke tot goede kwaliteit, als je nagaat dat deze aflevering uit het 1ste seizoen werd opgenomen in 1974.
Omdat ik zo enthuosiast ben, heb ik hier voor belangstellenden de Wikipedia link over 'Het kleine huis op de prairie'.
Het kleine huis op de prairie; Wikipedia
Het, de serie is zoooo prachtig, dat je er gewoon meerdere keren naar kan kijken zonder enig probleem. Omdat je elke keer als je kijkt weer andere dingen ontdekt. Dat is ook een eigenschap van een zeer goede film, dát je er zonder problemen meerdere keren naar kan kijken.
Voor degenen die de aflevering waar ik het hierboven over heb, willen bekijken, heb ik Hier de Link
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 21:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Mijn ervaring met de cmmers die ik in het echt ontmoet heb is dat we gewoon doorpraten waar we gebleven waren maar dan in huiselijke kring....... |
Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 12 november 2012, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 21:10
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | hhmmmm, ..........jij loopt al een paar maanden in dat pietenpak  |
Ik trek wel elke keer een schone aan
|
|
| Naar boven |
|
|