| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:03
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Jezus keek dwars door Zachëus heen en zag een klein verlangend Calimerootje die zo ontzettend graag ook een aai over z'n bol wilde. Logisch want iedereen spuugde hem uit vanwege zijn functie. Zo houden we met elkaar van alles in stand hé... maar inderdaad, ik ga ook liever naar de griek of eet thuis met een gezellige vriend(in).
Laat ik nou net een etentje bij de Griek "gewonnen" hebben van de week.  |
Meid, gaaaaaf! geniet ervan he!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:04
|
|
|
|
Dinsdag 13 November, Psalm 128; Welzalig.
Wie geen kinderen krijgen kan, maar ze o zo graag zou willen hebben, zal deze psalm niet selecteren voor de rubriek lievelingsliederen. Integendeel. Ik stel me zo voor dat je in dat geval deze psalm wel uit de Bijbel zou kunnen scheuren. ‘Sla maar over,’zeg je dan. ‘Die psalm over je vrouw als een vruchtbare wijnstok, en al die kinderen, keurig om de tafel, zo’n modelgezinnetje – ik kan die plaatjes niet meer zien!’ Wat bezielt toch zo’n psalmdichter met dit soort beelden aan te komen? Hadden ze dan in Israël geen kinderloze echtparen? Wisten ze niet hoe pijnlijk het kan zijn te beseffen dat jij ook graag gehuwd zou zijn, vader, moeder, maar dat het er maar niet van komt – hoe hartverscheurend dat wezen kan? Hoe zwaar zal het de vrome Zacherias en Elisabeth gevallen zijn bij het ouder worden deze psalm te lezen? Reken maar dat zij dolgraag kinderen hadden gekregen. ‘Welzalig is een ieder die God van harte vreest.’ Dat zal waar zijn! Maar vertaald zich dat in beloningen als levenspartner, kinderen, brood op de plank, geluk en voorspoed? In de beleving van het oude Israël was dat inderdaad het geval. En nog altijd kan ik me goed voorstellen dat iemand ql die dingen als een zegen uit Gods hand ervaart. Maar ik realiseer me dat ook Jezus deze psalm gelezen heeft. De woorden voorspoed en geluk kwamen in zijn woordenboek niet voor. Vrouw noch kind had Hij. Maar als er Eén welgelukzalig was, dan Hij wel!
Welzalig is een ieder die God van harte vreest en Hem als zijn gebieder gehoorzaamt allermeest. Verheug u, gij zult eten de arbeid uwer hand. Gelukzalig zult gij heten, u deert geen tegenstand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gefeliciteerd!
 |
mijn mooiste moment vandaag gaat vast nog komen....er komt een gezellige chatvriend eten....oftie ut lekker vind?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:44
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | We hebben werkpakken en uitgaanspakken
en vind je dat zwarte niet mooi dan?  |
Maar...........als jij al een zwart pak aan hebt........ kan Gerrit toch óók wel in een bloemetjesjurk gaan verschijnen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:47
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Maar...........als jij al een zwart pak aan hebt........ kan Gerrit toch óók wel in een bloemetjesjurk gaan verschijnen???  |
tis weer eens wat anders Dresscode is veranderd mannen een vrouwen outfit en vrouwen een pak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Het mooiste moment vandaag is gemixt...
Huis verkocht onder voorbehoud!
|
TOPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE wist het wel volgende die de verhuisdozen mag gaan inpakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ow tis ontroerendddddddddd........ maar jullie kenne lang wachten  |
Heeeeeeeeeeel lang wachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 17:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | TOPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEwist het wel volgende die de verhuisdozen mag gaan inpakken  |
Ja, te beginnen dit weekend met staaaaaaaaaaaaaaaapels kinderboeken naar de kringloop. Iemand nog geïnteresseerd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Als de sodejeweetwel bezig huizen te vergelijken en bezichtigingen plannen, nu voor mezelf, nog niet wetend wat de uiteindelijke uitslag zal zijn van het bod op mijn huis.
Jans schuif es op, we zitten in hetzelfde schuitje.
|
Nemen jullie een hele grote doos dan maarre kom met liefde helpen hoor meid!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ja, te beginnen dit weekend met staaaaaaaaaaaaaaaapels kinderboeken naar de kringloop. Iemand nog geïnteresseerd? |
ben wel een kind maar die lees ik nie meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:00
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ja, te beginnen dit weekend met staaaaaaaaaaaaaaaapels kinderboeken naar de kringloop. Iemand nog geïnteresseerd? |
hiep-hiep- hoera........................
Succes met het inpakken..! groet Joannie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:03
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Het mooiste moment vandaag is gemixt...
Huis verkocht onder voorbehoud!
|
Superrrrrr, gefeliciteerd ermee!!!! (en héééél veel succes met alles wat er nu vast komen gaat )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ben wel een kind maar die lees ik nie meer  |
Oh ik wel hoor en het liefst lees ik voor... de kleine kapitein, geweldig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:09
|
|
|
|
Ha, wat leuk.
Daar deed ik dan prijsjes opplakken met zo'n apparaatje ;) En omdat ik er werk(te), ja, nog steeds even time-out, kreeg ik de boeken voor de halve prijs...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:16
|
|
|
|
Ik ben zo moeilijk!!! Ik kan nergens afstand van doen...en das echt een probleem...
Boeken??? Die gaan echt niet weg...
Voorlezen??? Zo leuk.... Wambo...de zwarte zwerver...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:52
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik ben zo moeilijk!!! Ik kan nergens afstand van doen...en das echt een probleem...
Voorlezen??? Zo leuk.... Wambo...de zwarte zwerver... |
Ach de mot en de roest hé uiteindelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 18:54
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he. Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze |
Hai Roelande
Weet je wat het is? Nou De Heren Ouweneel, hebben in mijn ogen wel verkeerde dingen gedaan, en voordat dat naar buiten kwam in kranten ed. wás er al ophef over hun, jarenlang, in kranten, sites, christelijke blaadjes. mensen onderling etc.
Kijk, nu kan ik het loslaten. Ik zie het zo, jij ziet het anders, ja, je kent ze ook, dus ja, dan ís het ook anders...misschien heb je wel veel aan ze gehad.
Maar ja, kan je je zelf voorstellen, dat hetzelfde, dat ik dat met me broer had. Ik verbreek contact met mijn vader, mijn broer zegt, dat ie een nare droom heeft gehad en er niets meer over wilt horen, maar ja, ontkom je niet aan. Dan krijg je jarenlang, dat mijn broer mij vader verdedigt, ík krijg nog de schuld dat ík verdeeldheid zaai, mijn moeder denkt alles wat mijn broer ook denkt. Want ze wil hem niet kwijt aan me vader. Toen, nadat ik me vader zei dat ik hem nooit meer wou zien, toen gaf me vader sommen geld aan me broer, terwijl die bij iedereen bekend stond als extreem gierig. Ja, hij wou ook niet, na mij en mijn moeder, want die wilde hem nooit meer zien, ook het contact met me broer kwijt. Anders had ie dat nooit gedaan, zo duidelijk.
Mensen uit de gemeente zelfs(JMEO), die gesprekken hadden met me ouders, op verzoek van me broer, voorgangersechtpaar van een zending zeiden dat mijn vader haar geestelijk en emotioneel mishandelt.
Maar ja, ik had er zó verschrikkelijk onder geleden, en het had zo'n verwoestende uitwerking op mijn toen nog jonge leven gehad, ik had zóveel geleden, ja, ik kón niet denken van: nou jaaah, als ik me vader maar niet zie, en verder wat me broer denkt, of ie me nu wel gelooft, of zegt dat ie wel gelooft dat ik dénk dat het is gebeurd, en als het toch is gebeurd, dan moet ik toch meteen vergeven. Ja ik kon deze dingen niet meer aanhoren.
Zelfs als mijn broer leugens zei: zo van jaahaa, 'papa(kots)', zei dat ie met 'die en die' omgaat, een ex van mij, en ze praten heel negatief over je. Dus ik denk dat kán niet, ik zie die ex, ik vraag dat, en me ex zegt, met tranen in zijn ogen van woede en verdriet, ja, want hij heeft me vader van dichtbij mee gemaakt: 'Tis niet te hopen dat ik je vader tegenkom voor hem want dan vermoord ik hem, dát zei die...'. En met dichtbij, bedoel ik thuis regelmatig met me moeder en me broer erbij en andere familie. ook zelfs vakantie, Dus los van de kennis die me ex veel later pas had, zag hij al rare zaken.
Ik en anderen zagen het gebeuren: ik kreeg geen foto's, want zei mijn vader, als je foto's van vroeger gaat bekijken, da's heel onnatuurlijk, dan kan je je dingen herinneren die je je anders ook niet zou herinneren.
En zo voort.
Kan een boek schrijven.
Ook over zijn versprekingen.
Iig, ik heb nu, door omstandigheden, een kaart gestuurd naar me moeder, met natuurlijk ben ik niet aan de Drugs, dat zijn medicijnen voor angst waar je slaperig van wordt. en dat ik van haar hou. en dat ze er ook niets aan kan doen, en me broer ook niet, dat ze zelf ook ontzettend hebben geleden. Want ja, toen ik op me 16 uit huis moest, had me broer, 2 jaar daarna zelfmoord willen plegen, hoorde ik van mijn nichtje, hij hing al half over de railing van de galerij.
Dus ja, ik kon dat niet, Roelande.
Maar nu dus wel. Ik ben nu sterker.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 november 2012, 19:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 19:06
|
|
|
|
|
Straks ben je zo omringd met spullen, dan kan je niet meer bij de voordeur komen, dan zit je helemaal klem. Bezorgd kijkende smiley.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 19:09
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Oh ik wel hoor en het liefst lees ik voor... de kleine kapitein, geweldig. |
Wanneer kom je me voorlezen ken wel effe een verremezetje gebruiken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 19:09
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Een grijze, sombere, regenachtige dag. Vandaag maar eens beginnen op zolder. Dozen inpakken, spullen uitzoeken, weggooien. Dozen vol met vergeten spullen. Herinneringen. Bij de eerste doos die ik open is het al raak: ik kom Phil Collins tegen, arme man, heeft jaren weggestopt op zolder gelegen. Toch maar even luisteren. Na hem 10 minuten aangehoord te hebben, leg ik hem toch het zwijgen maar op. Nu even niet. In mijn nieuwe huis kom ik hem vast weer eens tegen, bij het uitpakken. Dan mag hij opnieuw een poging doen om voor mij te zingen. Wie weet mag het dan wel. Vast wel…… |
Ja, Phil Collins; in the air toninght..... zo, da's lang geleden en wel erg mooi....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 19:52
|
|
|
|
Oké , ik zal de link niet openen , 'k ben nie nieuwsgierig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 19:58
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik ben zo moeilijk!!! Ik kan nergens afstand van doen...en das echt een probleem...
Voorlezen??? Zo leuk.... Wambo...de zwarte zwerver... |
typefoutje? Volgens mij bedoel je Rambo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 20:03
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | We hebben werkpakken en uitgaanspakken
en vind je dat zwarte niet mooi dan?  |
En dat werkpak, komt dat ook wel eens uit de kast?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 20:10
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heeeeeeeeeeel lang wachten  |
oewwww
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 20:16
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Maar...........als jij al een zwart pak aan hebt........ kan Gerrit toch óók wel in een bloemetjesjurk gaan verschijnen???  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 20:16
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En dat werkpak, komt dat ook wel eens uit de kast?  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 november 2012, 20:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Oké , ik zal de link niet openen , 'k ben nie nieuwsgierig.  |
Wedden van wel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|