| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:17
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Boeken dvd's, etc, giften, nou als ik daar allemaal de nieuwprijs voor zou krijgen zou ik een klein fortuintje hebben.
Idd, ik vind dat schokkend, dat deze dingen, die veel 'ooit evangelischen' al vermoedden naar buiten komen, mag dat misschien.
De ene schok naar de ander, eerts Hinn, dan Lindsay, dan die dan die en dan die, (ja, ik wil ff geen namen noemen om nog meer dingen te krijgen). Da's niet leuk hoor, als je mensen eerst bloedserieus nam. En als het dan gaat om een of andere psycholoog, die er wat theorieen op los laat die helemaal niet kloppen, ja, ben ff de naam kwijt: die man die oa, niet morgen maar nu'. schreef.
Maar ja, als je zoals ik pas gelovig bent, ja, dan wordt er al ingestampt dat de traditonele kerken dood zijn, ja, en dan geloof je dat. Je gelooft alles, want ze zeggen dingen in de naam van God.
Ook als dingen helemaal niet kloppen wat ik hier ook ergens las, er van uit gaan, dat iemand niet meer zondigt.
Carmen woensdag 1 augustus 2012, 19:49 : De manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.
In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.
En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.
Maar het moet ons wel wakker schudden....
Jahaa, maar over die 'Grote mannen Gods uit de bijbel zeidden ze dan van jaahaa, maar dat was voordat Jezus kwam. Dus ja, hun zondigden nog, want ze hadden niet zo direkt de heilige Geest als ons.
Dus, dan haalden ze de een of andere junk van de straat, en die had dan als tie ging geloven ineens helemaal geen problemen meer. alleen de Heilige Geest had hem geholpen. dus ja, als iemand dan nog wel dit of dat had, ja, dan zei die maar wijselijk niets. Ja, kwam er dan iemand achter, ja, dan was satan in hem gevlogen. En ja, mensen die daarbij zaten deden net alsof in tongen spreken anders hoorde ze er niet bij, dus echt de halve zaal jongeren deed maar wat.
Ja, totdat pastor...met de hele kerkkas van ... ... naar .... vertrok met de noordenzon. Ja, dat was nodig om wakker te schudden, maar ja, daarna gewoon doorgaan hoor.
En mensen van die sekte die daar met z'n tienen op een kamertje sliepen, en hun hele inkomen inleverden. Ja, die gingen slapen bij de weinige kerkleden die wel een eigen woning hadden. dus ja, je had dan Engelsen en Amerikanen die gingen bijvoorbeeld bij Nederlanders in huis. Zelfs mensen die ik nog kon van de lagere school.
Dus mij ff niet vertellen dat ik niets gezien en gehoord heb ;)
Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben. Tis niet anders. |
Dit is zo off topic als maar kan. Heeft helemaal niks met Frank Ouweneel te maken. Zoals Pieter al aangeeft.
Zoek naar oplossingen in plaats van zorgen maken over het pronbleem. Dat bouwt op.
"Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben. Tis niet anders.". Dat knopje is bij je ingedrukt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 15 november 2012, 17:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:18
|
|
|
|
Mijn schoonzus die zei:hij gaat nu echt............
Na maanden vechten is de schok toch nog groot en hun verdriet enorm........beide heb ik gisteravond(apart) gesproken............
Geef eens tips aub,hoe help ik ze het beste?Met alleen troosten komen ze de scheiding niet door toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:31
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn schoonzus die zei:hij gaat nu echt............
Na maanden vechten is de schok toch nog groot en hun verdriet enorm........beide heb ik gisteravond(apart) gesproken............
Geef eens tips aub,hoe help ik ze het beste?Met alleen troosten komen ze de scheiding niet door toch? |
Doen wat je hart je ingeeft Leanne....dat klinkt misschien vreemd....maar soms moet je je gevoel vóór je verstand laten gaan! Sterkte meis, dit wordt heel moeilijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:33
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik voel mij aangesproken,als zijnde "zo iemand". Al kreeg ik geld toe............
Leanne,die sommige mensen niet meer terug verwachtte na diverse bannen |
Dat heb je dan absoluut verkeerd begrepen Leanne....jammer dat je zoveel haat uitstraalt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik net de trein heb gemist en nu een kwartier moet wachten, en een kwartier te laat kom daardoor?  |
Das flink balen Shanita!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:52
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn schoonzus die zei:hij gaat nu echt............
Geef eens tips aub,hoe help ik ze het beste?Met alleen troosten komen ze de scheiding niet door toch? |
Ik weet hier geen antwoord op en heb er ook geen woorden voor. Wel wil ik je ff heel veel sterkte en wijsheid toewensen en ik zal voor hen en voor jou bidden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 14:45
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Liefde...?
Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er alleen over spreken wanneer je door iemand geliefd bent of wordt.
Wat is eigenlijk liefde? Oppervlakkige liefde heb je niks aan want aan deze liefde komt eens een einde aan.
Wat is eigenlijk liefde? Je kunt er pas over getuigen zodra je zelf weet wat ware liefde werkelijk inhoudt.
Wat is eigenlijk liefde? Liefde is pas werkelijkheid wanneer dit eindeloos is.
Wat is eigenlijk liefde? Liefde begrijp je pas wanneer je de strijd in die liefde hebt gestreden.
Wat is eigenlijk liefde? Liefde is het pas wanneer dit je gevoel en emoties zelfs overtreft.
Wat is eigenlijk liefde? Wanneer deze niet gevoed word door je gevoel en emoties, maar door de wijsheid dat in jouw hart is geschreven.
Wat is eigenlijk liefde? Jezelf geven aan diegene waaraan jouw hart is gegeven.
Wat is eigenlijk liefde? Wanneer dit niet egoïstisch is of aan zich zelf denkt, zelfs niet aan de begeerte van het vlees.
Wat is eigenlijk liefde? Wanneer je volmondig kunt getuigen over een oprecht hart dat gesteld is op de waarheid der liefde. |
Liefde is mooi en wonderbaarlijk, liefde is aanvulbaar voor elkaar liefde is de bron van eeuwigheid liefde ...........................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 14:49
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | mijn benen zijn niet geschoren 
......zijn er ook maxi-jurken die tot je enkels komen, dat zou nog een mogelijkheid zijn
en de bovenkant is veel te ruim natuurlijk, hoe doe ik dat  |
Gewoon een paar ballonnen Gerrit.....enne vergeet je je hoge hakjes niet???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:01
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Dat heb je dan absoluut verkeerd begrepen Leanne....jammer dat je zoveel haat uitstraalt!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:04
|
|
|
|
......zijn er ook maxi-jurken die tot je enkels komen, dat zou nog een mogelijkheid zijn
De bovenkant met spelden vast zetten...! Knie kousen eronder, valt niemand op .................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:06
|
|
|
|
Legging aandoen
[b]Tuurlijk joh een bloemetjes gordijn is zo vermaakt [/b]
Die kan worden ingenomen he
Dus alle problemen opgelost
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 15 november 2012, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:07
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dit is zo off topic als maar kan. Heeft helemaal niks met Frank Ouweneel te maken. Zoals Pieter al aangeeft.
Zoek naar oplossingen in plaats van zorgen maken over het pronbleem. Dat bouwt op.
"Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben. Tis niet anders." Hier is je schuldgevoel dat je tot negatief denken aanzet. Dat knopje is bij je ingedrukt. |
Dat is wel stellig "gediagnosticeerd" en zet iemand gelijk in één of andere hoek. Je zou het voorzichtig kunnen navragen of men dit kan herkennen....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 15 november 2012, 15:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:10
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ehh ikke dan ??  |
eh... nee?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:12
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Dat heb je dan absoluut verkeerd begrepen Leanne....jammer dat je zoveel haat uitstraalt!  |
Als er iemand hier dat per se niet uitstraalt lijkt me dat Leanne.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik voel mij aangesproken,als zijnde "zo iemand". Al kreeg ik geld toe............
|
Gelukkig is bij God iedereen gelijk ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:20
|
|
|
|
Keuzemenuutje Ikea
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 15:27
|
|
|
|
Leanne,die sommige mensen niet meer terug verwachtte na diverse bannen |
Tsja, ik voel me dan weer beter tussen de tollenaars enzo......dus je bent van harte welkom hier aan tafel hoor. Met heiligen aan tafel krijg ik dan weer geen hap door mn keel....zal mn minderwaardigheidscompex wel zijn
De pot schaft boerenkool á la Roelande vanavond
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op donderdag 15 november 2012, 15:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 17:13
|
|
|
|
Wat is eten koken voor een persoon toch makkelijk. Kipstukjes op de grill, aardappels in de pan sperziebonen in een mandje erboven stomen en in een kwartiertje ben je klaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANDRE235
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 17:34
|
|
|
|
|
wie gaat er mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:15
|
|
|
|
@ Jol,
Bedankt!
@ Maritime: overeenkomsten.
Ik heb ook al drie keer uitgelegd waarom wij ons als christenen niet schuldig hoeven te voelen, duszzz Zoek maar op
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 november 2012, 19:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:18
|
|
|
|
Inmiddels ben ik weer terug van een laatste doktersonderzoek....van wege alle (ontzettend lieve!) reakties kan ik ze nu even niet allemaal beantwoorden. Wel wil ik iedereen bedanken voor jullie lieve meeleven! Wederzijds Gods zegen toegewenst!
Laatst aangepast door
|
JOCHEBED148
|
op donderdag 15 november 2012, 22:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:23
|
|
|
|
Morgen laat ik weer voor me koken hoor, met de tollenaars.
Ja, aardige tollenaars dan he
Nu eet ik ff snel brinta (brintaverslaving).
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 november 2012, 18:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Anna,
Ook al wakker op dit ontzettend onmogelijke vroege tijdstip?
 |
7 UUR ...... VROEG? tssssssssss. Als je goed nadenkt ..... nog 17 uur en dan is de dag al weer voorbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:44
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: |
7 UUR ...... VROEG? tssssssssss. Als je goed nadenkt ..... nog 17 uur en dan is de dag al weer voorbij. |
Jaaaa, dát is ook weer zo, als je het van die kant bekijkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:46
|
|
|
|
Ik zo lekker goede tijde van gisteren ga kijken, spaaaneenend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:47
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | eh... nee?!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:54
|
|
|
|
Wat ik eigenlijk aan wil geven is dat bij veel mensen het autogebruik zoveel kost dat je je af moet vragen of dat met een relatief laag inkomen wel verantwoord is. Het idee dat een auto er bijhoort en voor de status noodzakelijk is, vertaalt zich al snel naar buiten toe van: ik kan er echt niet zonder of een auto is duur maar alleen voor anderen en niet voor mij. De werkelijkheid is dat de kosten eigenlijk te hoog zijn en de APK met angst en beven tegemoet wordt gezien. Een auto is zonder meer prettig, daar is geen discussie over maar de prijs is vaak te hoog en als mensen eerlijk zijn niet goed op te brengen. Zoals ik al eerder schreef, het mag verlies aan status en gemak zijn, het is een winst van vaak honderden euros per maand aan inkomen. De Nederlandse economie en ook het kabinetsbeleid geven op dit moment aan dat er wel eens (een flinke) teruggang in het inkomen zou kunnen zijn de komende tijd. Veel gezinnen, zeker eenoudergezinnen, zouden wel eens financieel vast kunnen lopen. Dan is het wel eens goed na te denken of de enorme kostenpost die de auto nu eenmaal is - en echt dat is ook zo in jouw geval - niet eens kritisch bekeken kan worden. De dure benzine is het echt het geld niet, geloof me maar, ook al heet ik Thomas.
Thomas, kan rekenen maar wil het ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 november 2012, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:57
|
|
|
|
| JOCHEBED148 schreef: | Ik heb vanmorgen es een appeltaart staan bakken....die goudrenettten lagen me zo aan te gapen, ik kon er niet voorbij komen.....  |
tja je hebt wat te vieren he met je nieuwbakken verkering had ik jullie al n mooie toekomst gewenst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 19:17
|
|
|
|
Ik heb nog een flinke bak sla en met een uitsmijter erbij en met ook nog een mok bosbessenyoghurt red ik het wel weer vandaag.
Thomas, olijfolie valt toch mee.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 november 2012, 19:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 19:36
|
|
|
|
|
MMmm, lekker, ik heb ook bosbessenyogurt, met vanille ;)
|
|
| Naar boven |
|
|