| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 10:19
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Negatieve aandacht is ook aandacht.......jammer om oude patronen zich te zien herhalen. |
Je hebt gelijk, het is ook aandacht. Ik weet niets van oude patronen, ik reageer op wat ik nu zie en lees.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 10:36
|
|
|
|
|
Ergens gehoord:vragen om gebed dat zouden meer mensen moeten doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 10:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Zoals ik al eerder aangaf, is het wel zo dat als je in een dorpje woont in Friesland of waar dan ook, een auto haast noodzakelijk is. Toch is de combinatie trein/greenwheelsauto op 90 stations mogelijk. Een greenwheelsauto reserveer je via je mobiel, internet of je belt op en na een minuut of drie rij je weg. Je opent de auto met je pasje en er staat er eentje op 90 stations en verder door steden verspreid. Of ze ook bij jou in de buurt staan kun je checken op greenwheels.nl Dan betaal je een huurprijs tussen de 2,50 en 4,00 per uur en 25 cent per km inclusief benzine. Je kunt ook midden in de nacht dus huren en elke greenwheelsauto daarvoor in Nederland gebruiken. Trein en auto zijn dus te combineren. Natuurlijk is dit geen oplossing als je ver van een station woont maar voor iedere stadsbewoner bruikbaar, al is greenwheels niet overal. In het westen is het net wel dichter maar het breidt zich steeds verder uit. Je merkt wel dat je een auto minder vaak nodig hebt dan je denkt.
Thomas |
ja erg handig die green wheels maar hier staan ze niet. Alleen in de dichtsbijzijnde stad. Dus dan moet je eerst daar heen met de trein dan auto ophalen terug naar huis om de rest van de familie op te halen en dan kan de reis pas echt beginnen. Meestal duurt het 1e traject een uur! dus das niet handig
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 17 november 2012, 10:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 10:56
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Nou ja... sport...
Uitgebreid is op dit forum al YOGA besproken. In mijn ogen een soort bejaardengymnastiek, in andere ogen een levensgevaarlijke occulte bezigheid.
Nu zijn er meerdere bewegingssporten, zoals PILATES... is dat nou ook occult of is het gewoon een postnatale zwangerschapsgym? |
Ja, 20 jaar geleden had ik heel paranoia lopen roepen van occult etc.
Maar ja, als zelfs al sprookjes en Donald Duck in één adem mee werde genoemd.. Kreeg ik grote twijfel., Ja, tis yoga gerelateerd zie google. Kijk als argument hadden 'ze' ja, maar de oorsprong is oosters.
Ja, nou, dan zou je mi ook geen oosters kunnen eten in en restuarant, of iets oosters zelf kunnen klaarmaken, geen oosters tapijtje in je huis, met 'occulte afbeeldingen'etc. Stelletje idioten. Mensen bang maken met deze onzin, word nog steeds boos als ik eraan denk.
Eh, nou ja, dit was mijn visie erop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:05
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Heeft dit gerecht een naam Roelande??? GEEF ...jij het een naam ...of...??
Je maakt...eet het...geniet ervan...en blijft het naamloos...?? |
Kip ala Roelande is misschien een naam. Maar deze houden we erin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:08
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Thuis hoef ik ze ook niet al ontbijt, maar als je dan een keer in een hotel zit met zo'n ontbijtbuffet, dan kan ik ze toch niet laten liggen.
Maar wat kookt jamie zoal in het weekend? Ik heb Jamie in 30 minuten hier in de kast staan, daar staat ook wel een paar heel erg lekkere dingen in, mn favoriet is is de spinazietaart met feta en pijnboompitjes
Hier kunnen ze vanavond kiezen tussen spagetti of bami. Pieter houd niet van deze soort spagetti en ik hou niet van bami, overschot gaat de vrieser in voor op drukke dagen. |
Het boek geeft wat ontbijt lunch en vis gerechten + drankjes en recepten voor buiten eten, barbeknoei dus. Wel grappig jij vroeg er naar en dacht laat ik het er is ff bijpakken. Wist nog niet wat ik vanavond ging eten maar nu weet ik het vistaart van Jamie. heb hem nog niet eerder gemaakt dus je hoort nog wel hoe het was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:11
|
|
|
|
Je was niet alleen refo,je hele wereld was refo,je buren,je vriendinnen,je school......alles!
Bij ons thuis was de haat tegen andere groeperingen groot.De fijnen moest je ontwijken want die zaten zondags voorin de kerk maar draaiden je door de week een poot uit........de hervormden scholden je uit voor vuile cocksiaan(alsof je als kind weet wat dat is)dus ging je alleen om met kerkgenootjes die dezelfde opvoeding als jij kregen. Uiteraard zat mijn vader in de kerkeraad en kreeg mijn moeder vele kindertjes die ze probeerden op te voeden tot gewillige kerkgangers. Op zondag deden wij niets,niet spelen,niet fietsen,alleen de kerkgang mocht. Mijn ouders hebben in de jaren 60/70 een omslag gemaakt,mijn zussen mochten make-up op doen,we mochten schaatsen op zondag etc.,kortom;mijn vader ontdekte de liefdevolle God waarvan je ook mocht genieten
In mijn huwelijk ben ik weer de strengere kant opgegaan,de regels waren er zo mogelijk nog strenger maar je rolt mee in dat wereldje........tot je tegen die mantel der liefde oploopt waar wel erg veel onder verdween,toen heb ik de kerk de rug toegedraaid.
Nu bepaal ik enigszins mijn eigen regeltjes maar ik heb nog steeds moeite met plezier hebben op zondag,het schuldgevoel is groot en dat krijg je er niet meer uit denk ik.
Ik "draai" nu mee in de PKN,ik zie baptisten gedoopt worden,vier kerst bij de hervormden,gooi de handjes in de lucht bij een praise en soms zit ik zelfs tussen die fijnen voor een lekkere donderpreek..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:13
|
|
|
|
Roelande: | Quote: | | Alleen in de dichtsbijzijnde stad. Dus dan moet je eerst daar heen met de trein dan auto ophalen terug naar huis om de rest van de familie op te halen en dan kan de reis pas echt beginnen. |
LOL
Ja, en als je daaraan denkt, ja, dán hoeft het al niet meer.
Die auto moet, óf voor de deur, of niet.
Ach, jammer hoor, ik had een hoop meer vrijheid met die auto. Aan de andere kant, zoveel hebben geen auto. En ja, ik heb weer mazzel, dat alles hier te lopen is zelf sociale contacten, hier in dit dorpje 
En ja, voor velen zijn de Greenwheels wel weer een uitkomst, omdat ze er toevallig vlakbij wonen bijvoorbeeld.
Nou ja, ik heb weer mzzl dat ik met de fiets in de trein kan 
Ja, en een grote liefde zoeken die ook een nieuwe BMW voor me koopt, ja, dat is maar aan sommigen onder ons toebehouden dat geluk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:21
|
|
|
|
@ Leanne,
Goed en leuk geschreven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:24
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, 20 jaar geleden had ik heel paranoia lopen roepen van occult etc.
Maar ja, als zelfs al sprookjes en Donald Duck in één adem mee werde genoemd.. Kreeg ik grote twijfel., Ja, tis yoga gerelateerd zie google. Kijk als argument hadden 'ze' ja, maar de oorsprong is oosters.
Ja, nou, dan zou je mi ook geen oosters kunnen eten in en restuarant, of iets oosters zelf kunnen klaarmaken, geen oosters tapijtje in je huis, met 'occulte afbeeldingen'etc. Stelletje idioten. Mensen bang maken met deze onzin, word nog steeds boos als ik eraan denk.
Eh, nou ja, dit was mijn visie erop.  |
Niets oosters aan Pilates, het is ontwikkelt door een Duiter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:26
|
|
|
|
|
Wat ik heel erg fijn vind zijn de P+R plekken.Bij Groningen bijv.,je kunt altijd je auto kwijt en kunt voor 5 euro met een auto vol mensen de stad in en wordt door de bus voor de winkels af gezet.Je hoeft dus niet met de auto de stad in,te zoeken naar een parkeerplek en bent geen bom geld kwijt aan parkeerkosten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Roelande:
LOL
Ja, en als je daaraan denkt, ja, dán hoeft het al niet meer.
Die auto moet, óf voor de deur, of niet.
Ach, jammer hoor, ik had een hoop meer vrijheid met die auto. Aan de andere kant, zoveel hebben geen auto. En ja, ik heb weer mazzel, dat alles hier te lopen is zelf sociale contacten, hier in dit dorpje 
En ja, voor velen zijn de Greenwheels wel weer een uitkomst, omdat ze er toevallig vlakbij wonen bijvoorbeeld.
Nou ja, ik heb weer mzzl dat ik met de fiets in de trein kan 
Ja, en een grote liefde zoeken die ook een nieuwe BMW voor me koopt, ja, dat is maar aan sommigen onder ons toebehouden dat geluk  |
Ik gebruik het niet maar op veel stations is er een zgn OV-fiets, dat is iets van 3,00 per dag. Dan heb je dat gesleep niet met de fiets in de trein. Ik hou daar niet zo van. Greenwheels vind ik op 10 minuten loopafstand en ik moet zeggen: eigenlijk blijkt dat ik de auto niet vaak echt nodig heb. In Maastricht stap ik uit de trein, ben na vier minuten bij de auto en een minuut later op weg naar Monschau of waar dan ook naar toe. Tegenwoordig heb je Internet in de meeste treinen dus ik kan onderweg nog op CM ook, lol. En inderdaad, wat zul je eens doen met die honderden euro's die je per maand bespaart, ook een leuk tijdverdrijf. 
Thomas, alles heeft een prijs.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 1 december 2012, 09:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:52
|
|
|
|
Ik heb alle door mensen bedachte regels en wetten overboord gegooid en het geloof behouden. Last van een schuldgevoel daarover of angst voor God heb ik niet (meer). Wel blijft er altijd het tekortschieten tegenover God, of je je nu aan veel of weinig regels houdt. In het ``God liefhebben boven alles en je naasten als jezelf`` schiet je altijd te kort, maar ook dan mag je weten dat dit door het offer van Christus gedragen/vergeven is.
Kijken naar wat de Bijbel ons nu in deze tijd te zeggen heeft is voor mij een verrijking van mijn geloof. Leven uit de liefde van God voor mensen en zo er zijn voor anderen. Zo te leven geeft meer vreugde dan een angstgeloof.(zo dat al bestaat). En juist door zo te leven in die vrijheid kan en mag je genieten van het leven, zelfs op zondag! Je mag er van uitgaan dat God toch ook niets liever wil dan zijn mensen gelukkig zien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:54
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Niets oosters aan Pilates, het is ontwikkelt door een Duiter  |
En als was het wel een oosterse, of van een oosterse religie, niemand gaat miju vertellen dat oefeningen ongezond zijn. Mijn moeder was gestopt met yoga omdat mijn broer(sekte) de hele tijd zat van occult, en niet goed. alleen daarom. anders niet.
Iig, de sport werd vermeld op een pagina van een sportschool, die ook over yoga ging. en ja, dat 2keer, vandaar.
Iig, ik heb even verder gekeken: Pilates is een fitness systeem, ontworpen door, idd, een Duitser. Als ik er zo over lees, is er goed over nagedacht, lijkt me heel zinnig en gezond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:55
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Nu zijn er meerdere bewegingssporten, zoals PILATES... is dat nou ook occult of is het gewoon een postnatale zwangerschapsgym? |
Ik dacht dat je een andere bewegingssport bedoelde..........maar van pilates schijn je strak en lenig te worden,altijd mooi meegenomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik dacht dat je een andere bewegingssport bedoelde..........maar van pilates schijn je strak en lenig te worden,altijd mooi meegenomen  |
Toch maar eens over nadenken dan......
Misschien word je van verhuizen ook wel strak en lenig (Jol, er is nog hoop voor ons!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:08
|
|
|
|
Ja, dat verschilt weer he? Voor de mannen is het idd een werkwoord.
Voor de vrouwen daarintegen is het weer een Rustwoord, zeg maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, dat verschilt weer he? Voor de mannen is het idd een werkwoord.
Voor de vrouwen daarintegen is het weer een Rustwoord, zeg maar.  |
Ik denk dat het voor allebei hard werken is, zowel voor mannen als vrouwen. En na hard werken is rusten ook weer voor allebei goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:18
|
|
|
|
Ja, tuurlijk, was ff een geintje 
Maar ja, mannen en vrouwen zijn zo verschillend.
Maar ja, het woordje 'werk' als ik niét werk, Ja, ik heb gezien hoe er misbruik werd gemaakt van 'de man is het hoofd van de vrouw'. En meer van die teksten, die goed bedoeld zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:20
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Misschien word je van verhuizen ook wel strak en lenig (Jol, er is nog hoop voor ons!) |
Stress is een calorieenvreter dus hoe vervelender alles verloopt hoe slanker je er uit komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:22
|
|
|
|
| JANS221 schreef: |
[size=7])[/i][/sMisschien word je van verhuizen ook wel strak en lenig (Jol, er is nog hoop voor ons!ize] |
Laatste 12 jaar 7 x verhuisd...,,maar helaas....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:24
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Ik dacht dat je een andere bewegingssport bedoelde.......... |
nee joh, daar wordt je eerst dik en dan uitgezakt van...en daarna moet je op pilates
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Stress is een calorieenvreter dus hoe vervelender alles verloopt hoe slanker je er uit komt  |
mm van stress maak je bepaalde hormonen aan waar je dik van wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:34
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik gebruik het niet maar op veel stations is er een zgn OV-fiets, dat is iets van 2,50 per dag. Dan heb je dat gesleep niet met de fiets in de trein. Ik hou daar niet zo van. Greenwheels vind ik op 10 minuten loopafstand en ik moet zeggen: eigenlijk blijkt dat ik de auto niet vaak echt nodig heb. In Maastricht stap ik uit de trein, ben na vier minuten bij de auto en een minuut later op weg naar Monschau of waar dan ook naar toe. Tegenwoordig heb je Internet in de meeste treinen dus ik kan onderweg nog op CM ook, lol. En inderdaad, wat zul je eens doen met die honderden euro's die je per maand bespaart, ook een leuk tijdverdrijf. 
Thomas, alles heeft een prijs. |
Ja die OV fiets is ontzettend handig. Probeer ze er alleen bij de ns ervan te overtuigen dat ik hem op het ene station op kan halen en op het andere inleveren. maar daar willen ze nog niet aan. En dat ze betere koffie moeten verkopen in de trein dan die oploszooi die ze nu hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:42
|
|
|
|
Als je minder calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt, word je dikker……het is zo simpel. Als je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt, word je dunner…….Het is zo moeilijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:44
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Als je minder calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt, word je dikker……het is zo simpel. Als je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt, word je dunner…….Het is zo moeilijk! |
Vandaar die foto met dat heerlijke ijsje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:47
|
|
|
|
Straks al heel vroeg eten...we moeten allebei vroeg weg vanavond.... We zijn de uitsmijterdag vergeten... Dus komt dat vandaag heel goed uit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:47
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Vandaar die foto met dat heerlijke ijsje...
 |
uhm......die moest ik even vasthouden van degene die de foto maakte.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:50
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Tuurlijk joh doen ze in de US ook, En wij hebben hier zo'n boek van Jamie Oliver in het weekend. Daar staat zo'n recept in van americain pancakes. Mijn dochter van 21 maakt het wel eens als ze het weekend thuis is voor ons. Is harstikke hip veel deftiger ook dan die ouwerwetse pannenkoeken haha  |
Een Engels ontbijt is ook traditie...maar toen ik in Engeland was... Kon ik echt niet van die worstjes en kidneybonen naar binnen krijgen....
En dan te vergeten dat ik normaal ALLES lust en er zelden een NEE DANK U..zal klinken....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 17 november 2012, 22:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:51
|
|
|
|
Nou ik ga op na 40ste niet meer kijken hoe ik strak en slank kan worden.
Een buikje moet kunnen hoor, ja zeg, ben geen 16 hoor.
Nee, als ik daaruit mijn zelfvertrouwen moet halen, ik ben S. en daar hoort mijn buikje ook bij
Ja, de media spiegelt anders voor, ja, met modellen die zelfs, 14 á 15 jaar zijn, ja, hehe... Ja, ook modellen van 30, dat is trouwens ongeveer de grens voor dat werk. Ja, behalve de topmodellen kunnen dan nog bijklussen dmv reklame's enzo.
Ik ben wie ik ben, mét mijn buikje
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|