ChristianMatch

Forum

waar word jij nou blij van?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4809 4810 4811 4812 4813 4814 4815 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 19:04

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 19:11

PIETER649 schreef:
even heel theoretisch en ver gezocht...

boer Jasper heeft met de Playboy in zn ene hand er met de andere hand voor gezorgd dat het dna-bevattend materiaal op het weiland terecht kwam.
een paar uur later werd Marianne exact op die plaats verkracht/vermoord of erover heen gesleept...

dr beure gekkere dingen... en ja, toeval bestaat.

Idd...dat zou héél toevallig zijn....

Dan zouden er 'sleepsporen moeten zijn gevonden, er waren sporen van 2 mensen die heen liepen naar de plaats waar het lichaam van Marianne lag, en een spoor van iemand alleen die terugliep.

Mijn gedachten gaan uit naar de vader van Marianne en haar gezin, die 13 jaar in onzekerheid zaten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 november 2012, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 19:50

Kijk lieve shanita, ik heb altijd 1 ding in het leven voorgenomen en onthouden. Het gaat er niet om hoe je bent, maar het gaat er om wie je bent. En de persoonlijkheid in wie hij of zij is, is de echte kant van een persoon. Want in hoe je bent is geheel iets anders, zoals hoe je dingen aanpakt, hoe je je gedraagt, hoe je handelt etc. In wie je bent is de persoonlijkheid zichzelve waarmee je bind als je gaat trouwen.

Soms om me heen zie ik dat mannen totaal geen respect uitdragen naar hun vrouw toe, en velen daarvan zullen daarin ook niet veranderen, en dat is de persoon zoals hij is en niet in hoe hij is. Mannen die oprecht veranderen in hun gedrag, hadden die gedrag aangenomen, dat was de kant van hoe hij was. Dat is het verschil.

Dan de tweede punt wat ook ontzettend goed opvalt bij een afspraakje is hoe een man praat. Praat hij tegen een vrouw of praat hij met een vrouw, dat is het verschil. Deze dingen lijken op mekaar maar zijn niet het zelfde.

Sta daarom bij een eerste afspraak dan ook niet toe dat de verliefdheid je overheerst maar dat je de realiteit wel onder ogen blijft zien. Laat de nuchterheid van je hart over je heersen op zo'n date, of hoe je het ook wilt noemen, dan zul je er niet bedrogen onderuit komen.

En wat ik ook doe tijdens zo'n date met een vrouw is hoe ze dingen mij verteld. Aangezien ik van jongs af aan al een denker ben geweest, denk ik ook meteen na over de dingen die zij gezegd heeft, soms inspireert het mij zelfs tot nieuwe wijsheid van wat ze zegt. En ik let er altijd op hoe ze met me praat. Ik merk bij een ontmoeting heel gauw of ze oprecht is of niet, of ze beetje de gek met me heeft of niet, of ze me serieus neemt of niet etc. Als je deze dingen onderkent en onderscheid dan bespaart je het veel moeite, pijn en verdriet.

Enkele jaren geleden toen ik wat jonger was, was het ook altijd zo dat alsof ze verliefd op me waren, en enkele weken later bleek het om een grapje te zijn dat ze hadden gemaakt om haar vrienden. Ook hierin heb ik dus goed geleerd van wanneer iemand echt geïnteresseerd in mij is en wie niet. Is heel handig als je die onderscheid hebt.

En bovenal wanneer zij deze huwelijksymbool draagt, begin er dan helemaal niet aan:

Hihihihiihihihihih, even een grapje tussen door, moet even.

Maar in ieder geval, als je teleurstellingen, pijn en verdriet tegen wilt gaan, wees gewoon goed op je hoede, leer van elke ervaring van dit leven zeg ik dan maar weer.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 20:19

INGE721 schreef:
Heb ik ook regelmatig gehad. Bleek ook de datum niet te kloppen en op een gegeven moment liep de hele boel vast.
Ik heb gelukkig hele handige buurmeisjes

Lachende smiley

Of de batterij, zit meende ik op het moederbord, moet vernieuwd worden, deze zorgt er voor dat dus je klok door loopt als je de pc uitzet.

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 22 november 2012, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:00

Wisten jullie dat, ik eigenlijk nog wil posten en reageren en lezen, maar ja, dat ik nu ga slapen, omdat ik om half 6 op moet staan?

Truste(ik ben misschien eventjes geen lid, want ik ga nu geen bankdingen zoeken. Slapende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:30

LAVERDE524 schreef:
Een scheiding is altijd zeer moeilijk, net zoals die ene mevrouw zei dat ze er nog wel mee zat. Een scheiding kan soms jarenlang als een etterende wond zijn in je hart.

Mijn oudste zus was toen jaren geleden getrouwd geweest met een Marokkaan, deze huwelijk heeft geduurd vanaf mijn 5e jaar tot mijn 12e jaar zoals ik me nog kan herinneren. In het begin leek alles natuurlijk prachtig, maar met de jaren begon hij zich steeds vreemder te gedragen waardoor dit ook steeds meer opviel. Totdat mijn zus tijdens het stofzuigen onder de deurmat ongeopende enveloppen tegenkwam. En ja hoor, allemaal onbetaalde rekeningen waarvan sommigen wel 2 jaren terug, herinneringen etc. Zodoende kwamen we ook via zijn vriendenkring erachter dat hij gokte maar ook nog eens in de drugswereld zat, waarvan hij zelf ook wel vaak drugs in nam. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn oudste broer toen haar heeft opgehaald terwijl hij weg was die dag. Ze hadden gelukkig de tijd om zoveel mogelijk mee te nemen. En natuurlijk haar 4 kinderen waarvan 1 toen der tijd nog niet geboren was. En zo is ze samen met haar kinderen daar gelukkig ongedeerd weg gekomen.

Maar later gingen mijn broer en ik samen nog wel eens terug naar dat huis toe om overige dingetjes nog op te halen. En toen een keer heeft die Marokkaan ons achter na gezeten met slagersmes weet ik nog goed. Gelukkig op tijd weg gekomen. Ja, hij heeft daarna ook nog wel de kinderen proberen mee te nemen, toen ze bij ons in woonden tijdelijk, dan fietste hij hier langs ons huis en terwijl wij met de kinderen buiten waren probeerde hij wel eens 1 van die kinderen achter op de fiets te drukken. Maar goed, hoe ouder de kinderen werden hoe meer bewustzijn ze kregen, vooral de oudste. En toen kregen we dingen te horen van dat oudste kind die we niet eerder hadden geweten. En zo zijn hier veel meer mensen met zo'n huwelijks beeïndiging. Maar het nare van zulke beeïndigingen zijn dat het je soms heel lang na kan volgen, soms door dromen, soms door andere dingen zoals herinneringen. Ja, en net zoals ik zei, een scheiding is als een etterende wond dat soms jaren lang kan na-etteren.

Ik hoop zelf nooit een scheiding te hoeven mee maken, want uiteindelijk gaan allebei mensen en eventuele kinderen erbij aan kapot. Daarom vind ik dat huwelijk van God zo bijzonder dat voor mij als een voorbeeld is. Een goed huwelijk vereist veel, maar dan heb je ook wat zeg ik dan.

Zo stapt een ieder ik het huwelijk. Maar dan naar zoveel jaren???
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:32

SHANITA130 schreef:
Ja, weet je wat het is, 2 redenen.

Regelmatig zat ik alleen op cm, vier uur per dag erachter.
Ook als ik dingen schreef, nadenken, dus niet alleen schrijftijd.
Mailen onderling.

En weet je wat het is? Kijk, nou wordt er ook al kritiek geleverd, van niet postitief. Terwijl iedereen toch weet dat het leven én én kan zijn in veel gevallen.
Er wordt bijna niet gepost, door die kritiek.

En ja, ik vind het wel behoorlijk vervelend, het liep, naar mijn gevoel, net lekker, kon nu en dan wat kwijt, voelde gezellig.

Maar ja, nu wordt er een zondebok gezocht van wie er nu de schuld heeft van dat er zo weinig gepost wordt.
In forum: 'Waar het hart vol van is.'
Ja, en dáár pas ik ff lekker voor.

Kijk, het was zelfs zo, dat ik het gevoel had, dat degene waar het over ging, dat niet eens doorhadden, en gewoon mee liepen te posten met de beschuldigingen(het ging uiteindelijk over hele lange stukken, nou reken maar uit).

Nou ja, en het ging aanvankelijk ook over prive verhalen. Nou heb ik hier weleens iets prive neergezet.
Dan vraag ik me af, denken jullie nu echt, of sommigen van jullie natuurlijk, dat de Redactie mij niet in de gaten houdt daarmee?
Zo veel, en niet verder.
En dat ik geen mail kreeg(alsnog bedankt), van mede forummers, van niet herhalen.

[b]Ja, en er wordt nu zó weinig gepost.[/b]Na, het topic van Pieter619; 'waar het hart vol van is'. Dat gevoel heb ik.
En ja zeg, iemand van 20, tegen iemand van 40, of iemand van 57, is dat eerlijk?
Iig, je hebt 2 verschillen van prive posten. Je kan gewoon, dingen posten, of pijnlijke zaken van verleden.
Met dat laatste wás ik allang gestopt, en anders zoveel geminderd.
Ja, en dát werd wel genoemd in het topic van Pieter619, als eerste, met erachter, 'niets mis mee' : Ook zijn er sommigen die hun halve/hele levensverhaal hier plaatsen (meestal als antwoord op een reactie). Niets mis mee want soms kan een bemoedigend woord, van mede CMer,al heel wat betekenen.
Met in de laatste alinea: Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".
Oh ja, dan zou ik mij zeker schuldig moeten voelen tegen een vrouw van 20, omdat ik tijden terug voor het laatst over nare prive dingen heb lopen posten?
Zo kwam, en komt dat op mij over.

Iig, laterz, als ik een time out neem is dat tijdelijk Knipoog smiley

Ja , dat is zo . De ene keer heb je meer "zin"om wat te posten dan een andere keer .
En de één reageert graag overal op en de ander vind het lezen alleen al genoeg .
Het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op donderdag 22 november 2012, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:34

LAVERDE524 schreef:
Soms om me heen zie ik dat mannen totaal geen respect uitdragen naar hun vrouw toe, en velen daarvan zullen daarin ook niet veranderen, en dat is de persoon zoals hij is en niet in hoe hij is. Mannen die oprecht veranderen in hun gedrag, hadden die gedrag aangenomen, dat was de kant van hoe hij was. Dat is het verschil.

Dan de tweede punt wat ook ontzettend goed opvalt bij een afspraakje is hoe een man praat. Praat hij tegen een vrouw of praat hij met een vrouw, dat is het verschil. Deze dingen lijken op mekaar maar zijn niet het zelfde.

Sta daarom bij een eerste afspraak dan ook niet toe dat de verliefdheid je overheerst maar dat je de realiteit wel onder ogen blijft zien. Laat de nuchterheid van je hart over je heersen op zo'n date, of hoe je het ook wilt noemen, dan zul je er niet bedrogen onderuit komen.

En wat ik ook doe tijdens zo'n date met een vrouw is hoe ze dingen mij verteld. Aangezien ik van jongs af aan al een denker ben geweest, denk ik ook meteen na over de dingen die zij gezegd heeft, soms inspireert het mij zelfs tot nieuwe wijsheid van wat ze zegt. En ik let er altijd op hoe ze met me praat. Ik merk bij een ontmoeting heel gauw of ze oprecht is of niet, of ze beetje de gek met me heeft of niet, of ze me serieus neemt of niet etc. Als je deze dingen onderkent en onderscheid dan bespaart je het veel moeite, pijn en verdriet.

Enkele jaren geleden toen ik wat jonger was, was het ook altijd zo dat alsof ze verliefd op me waren, en enkele weken later bleek het om een grapje te zijn dat ze hadden gemaakt om haar vrienden. Ook hierin heb ik dus goed geleerd van wanneer iemand echt geïnteresseerd in mij is en wie niet. Is heel handig als je die onderscheid hebt.

En bovenal wanneer zij deze huwelijksymbool draagt, begin er dan helemaal niet aan:

Tja, wijze woorden van iemand welke de diepte van het huwelijk niet kent.
Naar boven

Auteur Bericht
REFO468

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:35

MARITIME853 schreef:
Zo stapt een ieder ik het huwelijk. Maar dan naar zoveel jaren???

Waarom niet, het is al erg genoeg..maar als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Op een zekere leeftijd is het dan wel verstandig om deze pijnlijke beslissing te moeten nemen, we worden er immers niet jonger op......
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:38

REFO468 schreef:
Waarom niet, het is al erg genoeg..maar als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Op een zekere leeftijd is het dan wel verstandig om deze pijnlijke beslissing te moeten nemen, we worden er immers niet jonger op......

Dat vind ik een ik gerichte beslissing...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:39

SHANITA130 schreef:
Wisten jullie dat, ik eigenlijk nog wil posten en reageren en lezen, maar ja, dat ik nu ga slapen, omdat ik om half 6 op moet staan?

Truste(ik ben misschien eventjes geen lid, want ik ga nu geen bankdingen zoeken. Slapende smiley )

om half 6 Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:40

Donderdag 22 November, Psalm 135: 1-4; U verheven plicht.

Dat zegt de psalmberijming heel goed: ‘Loof den Heer... gij die uw verheven plicht in de tempelhof verricht.’ Zo is het maar net: die dienaren in de tempel moeten dat gewoon doen. Het is hun beroep. Ze zijn aangesteld om de Allerhoogste te loven. Natuurlijk, het zal wel eens niet zo goed uitgekomen zijn. Je hebt niet elke dag, ‘je dag’. Maar daar wordt niet naar gevraagd. Als je een taak op je genomen hebt, dan moet je ook bereid zijn op de gekste momenten te doen wat tot je werkopdracht behoort. In het geval van een tempeldienaar, een priester, een Leviet, betekent dat: God loven – dat is je plicht, je verheven plicht. En zo’n verheven plicht hebben ook wij, christenmensen. Wij zijn priesters in de tempel van Christus. De kerk is zijn tempel. Niet dat ene gebouw en zelfs niet die ene, bepaalde gemeenschap, waar wij toevallig bij behoren – nee, de wereldwijde kerk, díe is zijn tempel. In die tempel zijn wij priesters, jong en oud, blank en bruin. Wij hebben de taak de Eeuwige te loven, in doen en laten, in woord en daad, in gezang en gebed, met mond en hart en handen. Dan kun je je dag niet hebben of verdrietig zijn vanwege het een of ander, die plicht blijft: het is een verheven plicht. Dat is maar goed ook, want anders zou er van wereldwijde lofzang niet veel terechtkomen. We hebben allemaal weleens een baaldag. We voelen ons allemaal weleens depressief. Weleens? Nogal vaak. En daarom is het maar goed dat we niet alleen geroepen zijn de Allerhoogste te loven als we een goede dag hebben, maar dat ook te doen als het eens even minder gaat. En waarom dat zo goed is? Kan de Eeuwige dagje zonder? Ik denk het wel. Maar ikzelf kan geen dagje zonder! Die verheven plicht brengt mijzelf op een hoger niveau. Mét dat ik de Eeuwige dankzeg voor al zijn zegeningen, voel ik zijn zegeningen, voel ik mezelf sterker.

Halleluja! Looft den Heer,
prijst zijn naam en majesteit,
toegewijden aan zijn eer,
die vanouds zijn knechten zijt,
gij die uw verheven plicht
in de tempelhof verricht.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:42

Er zijn echt heel veel dingen waar ik blij van word. Maar boven aan staat mn kleinkinderen. Alleen bij het zien van hun foto smelt ik al en wordt ik superblij Lachende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:43

SHANITA130 schreef:

Fijn weekend alvast. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:43

JANS221 schreef:
Pastasalade met gegrilde kip Kwijlende smiley

Lekker Jans en wat een leuke profielfoto
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:48

Wat mij opvallt is dat de reactie's vanuit de scheiding gezien wordt voor meer dan 90%.

Hoe is het voor iemand waarbij een partner is overleden en een nieuwe relatie zoekt daarna???

Hetgeen wat mij opvalt is dat bij scheiding het nivo op persoonlijkheid gezet wordt, ivm het verleden " zo iemand wil ik niet weer hebben"....

Dat is verneembaar in de eerste mails en/of knipogen.

Zelf ervaar ik een beduidend verschil tussen weduwe/weduwnaren in het e-mail verkeer dan wel met gescheiden personen....

Jammer dat het hoofdzakelijk om gescheiden relatie's gaat.. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 22:05

ERIKA129 schreef:
En weer effe up voor Hannah Clown smiley Knipoog smiley

Heeft Hannah nieuws dan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 22:12

QSJE546 schreef:
waar word jij nou echt blij van?
Dat is een nieuw topic wat ik bij deze wil openen.Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zelf word ik erg blij van het maken van muziek met anderen en daarom ga ik daar de komende tijd mee aan de slag.Net als zingen,ook leuk.
En als ik contact heb met vriendinnen,vrienden,als ik mijn hond uit laat en ik zie dat hij geniet,dan geniet ik ook,als ik heb gekookt en t smaakt haha daar word ik ook wel gelukkig van Knipoog smiley

Als ik naar het strand ben geweest en ik kom thuis met een emmer vol vis. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 22:18

PIETER619 schreef:
Of de batterij, zit meende ik op het moederbord, moet vernieuwd worden, deze zorgt er voor dat dus je klok door loopt als je de pc uitzet.

Ben ik nog nooit tegen gekomen.
Alleen maar kabels , stekkers etc. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 22:46

Ben ik vanavond aan het tanken ........dacht bij mezelf nog 2 euro , dan is het een mooi afgerond bedrag , dus alle aandacht ging naar de euro-opteller ...... bleek dat mn tank te klein was . Oftewel ...... ik stond met één schoen in een plasje benzine . Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 22:51

GERRIT603 schreef:
gewerkt Coole smiley met zonnebril

gewerkt.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:00

VISSER278 schreef:
Ben ik vanavond aan het tanken ........dacht bij mezelf nog 2 euro , dan is het een mooi afgerond bedrag , dus alle aandacht ging naar de euro-opteller ...... bleek dat mn tank te klein was . Oftewel ...... ik stond met één schoen in een plasje benzine . Gefrustreerde smiley

Ai, das naar, zeker voor zuunege Zeeuw'n Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:09

Of is dat gewoon een ...""DOM"" moment???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:11

MARITIME853 schreef:
Wat mij opvallt is dat de reactie's vanuit de scheiding gezien wordt voor meer dan 90%.

Hoe is het voor iemand waarbij een partner is overleden en een nieuwe relatie zoekt daarna???

Hetgeen wat mij opvalt is dat bij scheiding het nivo op persoonlijkheid gezet wordt, ivm het verleden " zo iemand wil ik niet weer hebben"....

Dat is verneembaar in de eerste mails en/of knipogen.

Zelf ervaar ik een beduidend verschil tussen weduwe/weduwnaren in het e-mail verkeer dan wel met gescheiden personen....

Jammer dat het hoofdzakelijk om gescheiden relatie's gaat.. Zieke smiley

nou doe je net of iedere weduwe/weduwnaar een supergelukkig huwelijk had.
dat is onzin en dat weet je heel goed!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:11

ZEELAND736 schreef:
Of is dat gewoon een ...""DOM"" moment???

Nee , want dan had ik het wel geschreven op het topic "het domste moment van vandaag". Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:14

Dat topic bestaat niet!!!!

Valt mee dat je de schuld niet aan op benzinepomp steekt!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:14

VISSER278 schreef:
Als ik naar het strand ben geweest en ik kom thuis met een emmer vol vis. Lachende smiley

zou je na al die cm-jaren niet es met ander aas vissen en proberen een zeemeermin te vangen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:16

PIETER649 schreef:
zou je na al die cm-jaren niet es met ander aas vissen en proberen een zeemeermin te vangen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Enigszins een idee in welk water die zich bevinden????
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

HANNAH810 schreef:
ZEG EHHHH........visserTJUH,
ga even lekker vissen als "wij dames" in gesprek zijn, oke? Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

15 dec.....oke?

It's the final.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

VISSER278 schreef:

Lachende smiley .....dat loopt super toch Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4809 4810 4811 4812 4813 4814 4815 ... 6194 Volgende
Pagina 4812 van 6194