ChristianMatch

Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4820 4821 4822 4823 4824 4825 4826 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 13:33

SHANITA130 schreef:
Gal 5: 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Dusz.

Deze tekst onder andere daar dacht ik aan toen ik de ... hoek verliet, al die regeltjes en wetjes.
En:
2 Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen. 3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij. 5 Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen. 6 Want in Christus Jezus vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende.

7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij. 11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten!

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt. 16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 25 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd. Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.

Dank je Shanita. Wat is het mooi dat je deze prachtige wijze woorden uit Gods Woord hier hebt neergezet.
Het gedeelte uit Galaten spreekt me al jaren aan. Staat ook in m'n profiel.

Lieve cm-ers lees dit prachtige stukje nu eens voor jezelf, zonder een ander z'n naam (vriend of vijand) in te vullen.
Ik voor mij heb dan al genoeg te overdenken. Zit hier ook wel eens met gekrulde tenen als ik de topic's lees. Heb ook serieus overwogen om maar op te stappen. Maar er zijn ook dagen dat ik weer heel blij wordt van m'n cm broertjes en zusjes. Bijten en vereten, door elkaar verslonden worden staat er. En dan hoe het ook anders kan.

Gal 5:22 Maar de vrucht van de Geest is LIEFDE, BLIJDSCHAP, VREDE, LANKMOEDIGHEID, VRIENDELIJKHEID, GOEDHEID, TROUW, ZACHTMOEDIGHEID, ZELFBEHEERSING.

Hier verlang ik voor mezelf naar. Maar gun jullie dat ook zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 14:13

uhm Verlegen lachende smiley
"non stop mini chocolate chip cookies".

Maar vanavond restje stifado, broccoli, rijst, sla met heel veel verse kruiden. Ter compensaassie. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 26 november 2012, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 15:02

MARITIME853 schreef:
Clown smiley

Wat dan????

ik werk heel veel s nachts, maar minder dan vroeger...en de nacht is donker.....maar niet duister.....duister roept gevoelens op van onheilspellend, angst, bovennatuurlijk, zaken waar je je niet in moet mengen......de duivel.......de duisternis is ook overdag aanwezig, ookal zie je het niet.....( noem de 7 hoofdzonden maar op. iedereen doet er wel meer dan 1 op een dag....maar dat terzijde) Om iets bijbels neer te zetten, God wil ons af houden van de duisternis, het Kwaad.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 15:05

PIETER619 schreef:
AMEN, je wil niet weten hoe we beïnvloed worden soms direct of anders op subtiele wijze door de "verkeerde kant"
Bijvorbeeld, SBS heeft zondags wel een kerkdienst er op maar zo door de week is het paranormaal en occult wat de klok slaat.

door mijn werk, ook op zondag, kan ik niet naar de kerk...gelukkig dat er op mijn werk tv's hangen waar ik de kerkdiensten kan volgen van 8.00 tot ver in de middag...en dat dat ook op sbs is, jammer dan!!! er zitten diensten tussen waar ik meer aan gehad heb dan op zondag 2 keer hier naar de kerk te gaan......en daarbij, door de week hoef je geen sbs te kijken.....ned 2 met de eo is toch voldoende???
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:20

We gaan es even kijken wat de ex van mijn ex heeft gekookt Kwijlende smiley

Ging om 8 uur 's ochtends slapen, ben net pas 15 minuten wakker, haha, ja, heb ik toch weer 8 uur geslapen. Knipoog smiley

Ja, zeggen sommigen, raak je uit je ritme. Welk ritme? Twijfelende smiley

Ik moet nog wel mijn huis gaan schoonmaken en opruimen, krijg morgenochtend mensen, da's minder. Ja, ik ben niet voor schoonmaken en opruimen, zogenaamde huishouden in de wieg gelegd.
Het is een hoop werk, zeker als je alles weer een tijdje op heb laten lopen. Boze smiley

Zal es kijken of ik mijn ex kan paaien, ja gedeelte pret is dubbele pret Knipoog smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:21

MARITIME853 schreef:
Je begrijpt het Pieter.... SBS is de "rock star" oftewel de pentogram van de tegenstander. Komt telkens in beeld.

Grappig, ik kijk nooit naar SBS want ik ben sowieso geen tv kijker. Wat ik wel grappig vind dat mensen die het zo ontzettend veroordelen wel kijken want na één keertje kan je er -volgens mij- nog geen mening over hebben toch?

En als mij het pentagram van de tegenstander zou storen zou ik er niet naar kijken Engeltje smiley Vooral niet als het telkens in beeld komt....(daaruit kan je bijna concluderen dat je regelmatig kijkt) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:25

Jol: uhm Verlegen lachende smiley
"non stop mini chocolate chip cookies".

Hmmm, lekker! Ja, ik ben net van mijn verslaving witte bueno's af Kwijlende smiley

Maar nu dus niet meer, omdat je over chocola an sich begint...misschien dak ff langs de plus ga ook, daar hebben ze ze ook, dan deel ik ze Knipoog smiley , dan eet ik iig niet alles alleen op, ja, ze worden hiet verkocht in pakken van 5x2... Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 26 november 2012, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:26

MAMY994 schreef:
Dank je Shanita. Wat is het mooi dat je deze prachtige wijze woorden uit Gods Woord hier hebt neergezet.
Het gedeelte uit Galaten spreekt me al jaren aan. Staat ook in m'n profiel.

Lieve cm-ers lees dit prachtige stukje nu eens voor jezelf, zonder een ander z'n naam (vriend of vijand) in te vullen.
Ik voor mij heb dan al genoeg te overdenken. Zit hier ook wel eens met gekrulde tenen als ik de topic's lees. Heb ook serieus overwogen om maar op te stappen. Maar er zijn ook dagen dat ik weer heel blij wordt van m'n cm broertjes en zusjes. Bijten en vereten, door elkaar verslonden worden staat er. En dan hoe het ook anders kan.

Gal 5:22 Maar de vrucht van de Geest is LIEFDE, BLIJDSCHAP, VREDE, LANKMOEDIGHEID, VRIENDELIJKHEID, GOEDHEID, TROUW, ZACHTMOEDIGHEID, ZELFBEHEERSING.

Hier verlang ik voor mezelf naar. Maar gun jullie dat ook zo.

Wat bedoel je nu precies? Als jij een topic met gekrulde tenen leest hoeft dat voor een ander toch niet zo te zijn? En volgens mij meng jij je ook niet echt regelmatig in de topics?
De ene mens is nu eenmaal wat kritischer en directer dan de andere mens. Maar wat is goed en wat is fout? Wat jij als fout ervaart daar kan ik wel helemaal geen last van hebben......
Je schrijft nu wel een prachtig stuk hoe we zachtmoedig moeten zijn, houdt dat dan in dat je niets meer mag schrijven wat je vindt of waar je het niet mee eens bent?
Ik ben hier ook met bagger overgoten maar dat zegt wat over de menden die die bagger schrijven......en die hebben ook niet voor niets een ban gekregen hoewel ze mij daar graag de schuld van geven......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:27

PIETER619 schreef:
AMEN, je wil niet weten hoe we beïnvloed worden soms direct of anders op subtiele wijze door de "verkeerde kant"
Bijvorbeeld, SBS heeft zondags wel een kerkdienst er op maar zo door de week is het paranormaal en occult wat de klok slaat.

Wat vind je dan precies occult bij SBS? Je schijnt ook een trouwe kijker te zijn dat je dat allemaal opmerkt.....
Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:40

SHANITA130 schreef:
We gaan es even kijken wat de ex van mijn ex heeft gekookt Kwijlende smiley

Ik moet nog wel mijn huis gaan schoonmaken en opruimen, krijg morgenochtend mensen, da's minder. Ja, ik ben niet voor schoonmaken en opruimen, zogenaamde huishouden in de wieg gelegd.
Het is een hoop werk, zeker als je alles weer een tijdje op heb laten lopen. Boze smiley

Zal es kijken of ik mijn ex kan paaien, ja gedeelte pret is dubbele pret Knipoog smiley

Laterz!

Ooit gehoord van het gezegde: chaos in je huis is chaos in je hoofd?
Denk dat er maar weinig mensen echt van opruimen en schoonmaken houden, maar als je het bijhoud is het een stuk minder werk dan dat je het laat liggen omdat je er geen zin in hebt. Nu zit je er tegenaan te hikken omdat het zo'n berg is geworden en ben je al moe voordat je eraan begint.
Zo heb ik meteen een slecht humeur als ik s morgens opsta de salontafel staat nog vol glazen van de vorige avond, of de vaatwasser staat nog vol schone vaat en die moet ik uitruimen voordat de ontbijtboel erin kan. Dan maar liever s avonds even 10 minuten vaatwasser uitruimen en zorgen dat alles opgeruimd is voor ik naar bed ga dan dat al die dingen s morgens op me liggen te wachten als ik opsta.

Hier wordt het rode kool met hachee vanavond.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:47

http://youtu.be/efa7U-DGZ5s

Volgens mij komt die lied nog uit de bundel van Johannes de Heer, maar blijft mooi....kon hem helaas niet in het Nederlands vinden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:10

WILLEMIJN232 schreef:
http://youtu.be/efa7U-DGZ5s

Volgens mij komt die lied nog uit de bundel van Johannes de Heer, maar blijft mooi....kon hem helaas niet in het Nederlands vinden

jammer in het nederlands is tie een echte gouwe ouwe. Mooi!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:12

ANNETTE792 schreef:
Ooit gehoord van het gezegde: chaos in je huis is chaos in je hoofd? Denk dat er maar weinig mensen echt van opruimen en schoonmaken houden, maar als je het bijhoud is het een stuk minder werk dan dat je het laat liggen omdat je er geen zin in hebt. Nu zit je er tegenaan te hikken omdat het zo'n berg is geworden en ben je al moe voordat je eraan begint. Zo heb ik meteen een slecht humeur als ik s morgens opsta de salontafel staat nog vol glazen van de vorige avond, of de vaatwasser staat nog vol schone vaat en die moet ik uitruimen voordat de ontbijtboel erin kan. Dan maar liever s avonds even 10 minuten vaatwasser uitruimen en zorgen dat alles opgeruimd is voor ik naar bed ga dan dat al die dingen s morgens op me liggen te wachten als ik opsta. Hier wordt het rode kool met hachee vanavond.
ja ik een opgeruimd huis begint sávonds is mijn slogan. Voor je naar bed gaat even alles opruimen inderdaad begin je smorgens lekker. Lachende smiley

wij eten spaggetti

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 26 november 2012, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:15

ROELANDE345 schreef:
jammer in het nederlands is tie een echte gouwe ouwe. Mooi!!

Die zijn er wel degelijk te vinden...
Het is het lied...Tel uw zegeningen....

Helaas kan ik dat niet naar hier kopiëren...maar weet niet of er mensen zijn die behoefte hebben aan het Urkermannenkoor....(recent nog gehoord en prachtig)

Maar voor mensen die wel belangstelling hebben...veelvuldig te bekijken en beluisteren op Youtube...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:19

Ja...dat is de meest verstandige en slimste weg...
Maar moet bekennen dat ik ook weleens (te vaak) een ander weg bewandel...
En dat...is dan vaak te herkennen en te constateren als het morgen is ja....

Hier bloemkool met aardappels en een drumstick....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:20

ROELANDE345 schreef:
ja ik een opgeruimd huis begint sávonds is mijn slogan. Voor je naar bed gaat even alles opruimen inderdaad begin je smorgens lekker. Lachende smiley

wij eten spaggetti

Das zeker waar alleen heb ik er wel eens geen puf meer voor Smiley met dichtgeplakte mond

Hier bloemkoolschotel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:21

WILLEMIJN232 schreef:
Wat vind je dan precies occult bij SBS? Je schijnt ook een trouwe kijker te zijn dat je dat allemaal opmerkt.....
Knipoog smiley Knipoog smiley

dan ben ik zeker ook occult bezig Clown smiley
Kijk namelijk wel vaak naar sbs 6 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:24

ERIKA129 schreef:
Das zeker waar alleen heb ik er wel eens geen puf meer voor Smiley met dichtgeplakte mond Hier bloemkoolschotel Knipoog smiley

Heb ik ook wel eens hoor Erika
en dan baal ik sochtends ernstig
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:24

Vanmorgen heerlijk gewerkt aan mn huiswerk en vanmiddag pfffffff
voor het eerst sinds 4 maanden weer wezen sporten Twijfelende smiley
Weet weer waar al mijn spieren zitten Gefrustreerde smiley
Doe dus de rest van de dag helemaal niks meer dan voor mezelf natje en droogje pakken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:25

ROELANDE345 schreef:

Heb ik ook wel eens hoor Erika
en dan baal ik sochtends ernstig

Daar heb ik nu weer minder last van denk altijd de dag duurt nog lang Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:25

ERIKA129 schreef:
Vanmorgen heerlijk gewerkt aan mn huiswerk en vanmiddag pfffffff voor het eerst sinds 4 maanden weer wezen sporten Twijfelende smiley Weet weer waar al mijn spieren zitten Gefrustreerde smiley Doe dus de rest van de dag helemaal niks meer dan voor mezelf natje en droogje pakken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Goed bezig!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:32

ovenschotel macaroni, zalm, prei en zongedroogde tomaatjes Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:40

ANNETTE792 schreef:
Ooit gehoord van het gezegde: chaos in je huis is chaos in je hoofd?
Denk dat er maar weinig mensen echt van opruimen en schoonmaken houden, maar als je het bijhoud is het een stuk minder werk dan dat je het laat liggen omdat je er geen zin in hebt. Nu zit je er tegenaan te hikken omdat het zo'n berg is geworden en ben je al moe voordat je eraan begint.
Zo heb ik meteen een slecht humeur als ik s morgens opsta de salontafel staat nog vol glazen van de vorige avond, of de vaatwasser staat nog vol schone vaat en die moet ik uitruimen voordat de ontbijtboel erin kan. Dan maar liever s avonds even 10 minuten vaatwasser uitruimen en zorgen dat alles opgeruimd is voor ik naar bed ga dan dat al die dingen s morgens op me liggen te wachten als ik opsta.

Ja, je hebt helemaal gelijk.

En eerst was ik zó netjes....

Ja, het moet er weer inkomen.

Nu moet ik wel, krijg mensen en weet niet uit me hoofd hoe laat die komen morgen, nou, snel beginnen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:42

[quote=ROELANDE345]

hihi, roelande; ik denk dat maritime bedoelt dat hij WEL komt........... Clown smiley

maar dat wisten we al, maritime, want je stond al op het lijssie, he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:45

JANS221 schreef:
ovenschotel macaroni, zalm, prei en zongedroogde tomaatjes Kwijlende smiley

ik houd het errug klassiek vandaag; spruitjes met appelmoes, en gesmorrelde koe-lapjes...........

heerlijk!

(wel jammer dat ik geen champignon, ui en spekjes meer in huis heb, anders bakte ik die er nog even bij!)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:45

ERIKA129 schreef:
Das zeker waar alleen heb ik er wel eens geen puf meer voor Smiley met dichtgeplakte mond

Hier bloemkoolschotel Knipoog smiley

Ja, dat ken ik

Smiley met dichtgeplakte mond

Maar ja, nou moet ik puf maken, er komen hier gasten morgenochtend, dus jaahaa, ik moet wel geen keus, moet vanavond gebeuren, aan de andere kant ik kan er weer net zo lang over doen als ik wil.

Want ik heb even tijdelijk van de dag een nacht gemaakt..Lachende smiley

En zelfs dat heb ik weer binnen een dag rechtgetrokken hoor.

S. Teveel slapen is niet erg, te weinig wel.. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:46

Geboden op een garderobekast en voor minder dan de helft zowel kast als opzetkast los kunnen peuteren. Nu nog halen met autootje.. zal wat worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:51

Oude dame...geholpen met een verhuizing....
Glasservies ingepakt....gelukkig allemaal zonder scherven te veroorzaken...
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:59

word erg blij dat ik al twaalf titels heb voor t album wat ik ga opnemen ooit,nummers die ik zelf ga schrijven,nu nog sparen voor een memo recordertje ofzo iets,zodat ik mijn eigen creaties kan terug luisteren en er echt een nummer van kan gaan maken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 18:02

Ja, niet om jou tekort te doen, Mamy,

De 1ste vers schreef ik naar aanleiding van wetjes ed.

Toen dacht ik, mooie tekst eigenlijk wel verder, ik zal die hele tekst erin zetten, dan doe ik ook geen tekst uit zijn verband rukken.

En dat schreef ik met in me achterhoofd, de ruzie's om helemaal niets met vrienden zeg maar.

En ik had zeker dit forum niet in gedachten, ik vind het juist wel goed zo verschillende meningen.

Zegens!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4820 4821 4822 4823 4824 4825 4826 ... 6194 Volgende
Pagina 4823 van 6194