| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:43
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Invulling heb je al gegeven.... God leest dit ook. Je zal maar depresief zijn waar je niets aan kunt doen?? |
Dacht dat je niks over je vrouw wilde zeggen.... Depressief is erg ja maar daar zit een achtergrond aan vast!!! En ja God ziet mij aan en kent mijn hart!!! Ben ik blij en dankbaar om!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zaterdag 1 december 2012, 17:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:44
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Je gaat te ver dame!!!! Dat is niet wat ik zeg... Het zegt veel over jezelf!!
De vrouw heeft geen schuld, dat wordt door God ook niet gezegt. Het is de man welke verantwoordelijk is voor de schepping en relatie met zijn huwelijk, de keuze van de vrouw staat opzichzelf... Je snapt echt niks van wat er in de bijbel staat!! Het zijn je eigen emotie's...  |
Wat bedoel je nu? De man is verantwoordelijk voor schepping en huwelijk? De vrouw heeft niks in te brengen ?? Sorry, ik probeer het even serieus te volgen maar kan er even geen chocola van maken ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:49
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | het schijnt dat ik een grotere spiegel moet gaan kopen....  |
...een grotere??? Een smallere zeker...pffff, spiering dat je bent...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:50
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Frank, ook al zou je maar drie dagen blijven, en ook al zou je drie dagen lopen mopperen, ik vind het fijn dat je er weer bent! |
...ik mopper nooit...enne, ik heb een abo voor een maand...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:50
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Je gaat te ver dame!!!! Dat is niet wat ik zeg... Het zegt veel over jezelf!!
De vrouw heeft geen schuld, dat wordt door God ook niet gezegt. Het is de man welke verantwoordelijk is voor de schepping en relatie met zijn huwelijk, de keuze van de vrouw staat opzichzelf... Je snapt echt niks van wat er in de bijbel staat!! Het zijn je eigen emotie's...  |
Ik ga te ver?? Heb bij mijn weten niks gedaan dan antwoorden op jou vragen! En wat zegt het over mij??
Jij kent mij zo te zien?? want jij kent mijn bijbelkennis?? heel knap! En wat zijn mijn eigen emoties... snap je het zelf nog wel T'is namelijk abracadabra wat jij antwoord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:51
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Héérlijk!!! |
...wat is heerlijk? Al die geheimzinnigheid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik hoop dat die nog gaat komen . Vandaag de concurrentie aanbinden met 3 andere clubvissers voor de kampioensplaats van 2012.
Visser die ook al heel tevreden zal zijn met de 2e of 3e plaats |
om in evangelische termen te spreken: '...de laatste zullen de eerste zijn...' of je er een beker of een halve kilo kibbelingen mee wint weet ik niet. Het is in ieder geval evangelisch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:54
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | was ik al bang voor........heb daarom meerdere lijstjes ingestuurd  |
...is er weer een CM-setje geboren??? Hoe komt dat ik daar niets van weet. Wie???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:56
|
|
|
|
...het regent, het is koud en het is ook donker... ...ik vind er niets aan...en sneeuwen en vriezen hoeft voor mij ook niet. En ook niet op die welbefaamde ozo overheerlijke kerstdag...bahhhhhh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik mopper nooit...enne, ik heb een abo voor een maand... |
Hou vol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:05
|
|
|
|
Zaterdag 1 December 2012; Psalm 139; Gij weet waar ik ga.
Het klinkt alsof we het hebben over Big Brother – kijk uit, hij ziet je altijd en overal! Is God zo? Ja, zo is God! Hij verlies ons geen moment uit het oog. Niet als een rechercheur die achter een crimineel aanzit dag en nacht de verdachte observeert – nee, God ziet ons zoals een broeder ons ziet. Nu kijken volwassen broers in het algemeen niet dagelijks naar elkaar om. Laat mij daarom liever denken aan een broeder in het ziekenhuis, een broeder op de afdeling Intensive Care. Geen seconde laat hij zijn patiënt alleen. Als hij niet op de kamer is, doet de camera zijn werk. En als er iets mis is, gaat direct een alarmsignaal. Via de monitor is de broeder elk moment van de dag met zijn patiënten verbonden. Zo is God. dat is geen bedreigende hel en verdoemenispreek. Integendeel: dat is vertroostende verkondiging! Er is er Eén die mij niet alleen laat, mij kent, mij doorgrondt, die weet wat leeft op de bodem van mijn hart. ‘Heer, die mij ziet zoals ik ben… ‘In mijn somberste uren, gedurende de donkerste delen van de dag, in de nacht van vertwijfeling en aanvechting is Hij er bij. Ook al zie ik Hem niet, ook al ervaar ik zijn aanwezigheid niet en hen ik het gevoel dat Hij heel ver weg is, Hij houdt mij in het oog. Is dat toch niet een beetje angstaanjagend? God die zelfs mijn donkerste gedachten doorziet, is Hij niet tegelijkertijd de aanklager, de mij al mijn hoogmoedige bedenksels en driftige daden genadeloos veroordelen zal? Ligt niet alles open voor zijn ogen? Zeker. Hij ziet hoe ziek ik ben – maar niet als rechter. Hij ziet mij als een arts, die mijn ziel zal genezen.
Heer, die mij ziet zoals ik ben, dieper dan ik mijzelf ooit ken, kent Gij mij, Gij weet waar ik ga, Gij volgt mij waar ik zit of sta. Wat mij ten diepste houdt bewogen, ’t ligt alles voor u ogen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:07
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Je probeerd nu mij schuldgevoelens op te leggen... De afscheidbrief dat zij schreef..... ken je niet!!!
Het is verre van jou invulling.
Zoals ik al aan geef, God is daar duidelijk in, niet ik!!!
Waar haal je dit vandaan?:..... "maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden??"...... |
Jij zat hier onder een andere naam al eerder op CM. MAR was jouw naam toen, MAR907 als ik me goed herinner. Of jouw abo toen verlopen was of dat jij hier nu na een ban onder een andere naam opnieuw zit, dat weet ik niet.
Jij schreef op het forum dat jouw vrouw jou en jullie huis heeft verlaten met de aankondiging dat zij van jou wilde scheiden. Vanaf dat moment was jij, MARITIME, dus een gescheiden man. Net als veel andere mannen en vrouwen op CM.
Helaas benam jouw (inmiddels ex-) vrouw zich kort daarna van het leven. Welke reden ze had voor deze laatste daad weten wij natuurlijk niet, aan de hand van wat jij hierboven schrijft zou dat depressiviteit kunnen zijn.
Misschien dat deze gang van jou goed uitkwam in zoverre dat jij je nu weduwnaar noemt in plaats van gescheiden, dat is dan jouw verantwoording. Zoals ik al eerder aangaf is mijn mening dat jij hiermee niet correct handelt.
Het lijkt mij wel zo eerlijk naar de lezers van jouw profiel om de feiten correct weer te geven. Jij bent eerst feitelijk gescheiden en pas daarna is je ex-vrouw overleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:11
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | O Heer wij danken u van harte voor overvloed waar menig mens eet brood der smarte, hebt gij ons mild en wel gevoed doch geef dat onze ziel niet aan dit vergankelijk leven kleef, maar alles doet wat gij gebied en eind'lijk bij u leef....
amen....
of zo iets |
........eind´lijk eeuwig bij U leef....
volgens mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:12
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik mopper nooit...enne, ik heb een abo voor een maand... |
mijn abo is morgen afgelopen
dus als mijn beeltenis morgen grijs is, heb ik GEEN ban
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Jij zat hier onder een andere naam al eerder op CM. MAR was jouw naam toen, MAR907 als ik me goed herinner. Of jouw abo toen verlopen was of dat jij hier nu na een ban onder een andere naam opnieuw zit, dat weet ik niet.
Jij schreef op het forum dat jouw vrouw jou en jullie huis heeft verlaten met de aankondiging dat zij van jou wilde scheiden. Vanaf dat moment was jij, MARITIME, dus een gescheiden man. Net als veel andere mannen en vrouwen op CM.
Helaas benam jouw (inmiddels ex-) vrouw zich kort daarna van het leven. Welke reden ze had voor deze laatste daad weten wij natuurlijk niet, aan de hand van wat jij hierboven schrijft zou dat depressiviteit kunnen zijn.
Misschien dat deze gang van jou goed uitkwam in zoverre dat jij je nu weduwnaar noemt in plaats van gescheiden, dat is dan jouw verantwoording. Zoals ik al eerder aangaf is mijn mening dat jij hiermee niet correct handelt.
Het lijkt mij wel zo eerlijk naar de lezers van jouw profiel om de feiten correct weer te geven. Jij bent eerst feitelijk gescheiden en pas daarna is je ex-vrouw overleden. |
... ja .. wij kennen inderdaad niet de ins and outs. Depressie is iets vreselijks voor de persoon zelf én de naasten. Helemaal verwarrend is het wanneer iemand eerst de stap voor scheiding neemt en vervolgens een definitieve stap neemt terwijl de scheiding nog gaande is en het proces voor scheiden ook nog moet indalen bij de omgeving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:15
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | het schijnt dat ik een grotere spiegel moet gaan kopen....  |
maar die heb je dan over 9 maanden niet meer nodig, kun je er geen lenen voor deze periode?
gefeliciteerd trouwens!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | maar die heb je dan over 9 maanden niet meer nodig, kun je er geen lenen voor deze periode?
gefeliciteerd trouwens!!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:18
|
|
|
|
Ik heb dit topic gestart en nu, op mijn voorlaatste dag hier op cm constateer ik dat er nog geen 200 pagina´s zijn volgejankt op dit topic... grrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:22
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Je probeerd nu mij schuldgevoelens op te leggen... De afscheidbrief dat zij schreef..... ken je niet!!!
Het is verre van jou invulling.
Zoals ik al aan geef, God is daar duidelijk in, niet ik!!!
Waar haal je dit vandaan?:..... "maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden??"...... |
Ík haal dat vandaan van het volgende: iemand zei het, je ontkende niet.
Iig, het is behoorlijk naar als iemand zelfmoord pleegt, als je nog met diegene bent getrouwd, en bijvoorbeeld wel wilt scheiden.
Dát verwacht je niet.
Daarom moet je zóooo uitkijken voor schuldgevoelens, ja, je kan 't eea aan God belijden en aan je vrouw een brief schrijven.
Dan heb je alles gedaan. en hoef je je mi niet schuldig te voelen naar God toe.
Ik denk, dat toen jullie mekaar pas kenden en verliefd waren, dat je je zoiets niet zou kúnnen voorstellen.
We leven in een gebroken wereld.
Ook zelfmoord gebeurd nu eenmaal....ja, en dat kunnen wij ons niet voorstellen...je hebt ook mensen die aan zelfmoord denken, maar het gewoon nooit zullen doen, je hebt mensen die het zich kunnen voorstellen maar het nooit zullen doen.
Bij zelfmoord is sprake van ondraagelijk lijden, en het maakt niet uit hoe, dat lijden moet worden beeïndigt, en voor degene is dat de enige optie...
Ja, en dan kom je in een dubbele situatie mi. als de kerk niet afweet van dat er sprake was van willen scheiden voor de zelfmoord, ja, dan ben je weduwe, dus vrij in hun ogen. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt van eigenlijk liever daten met weduwen, want ja, ten slotte is jou partner eerder dood, alvorens er kon worden gescheiden. En is er dus veel meer verdriet mi.
Aan de andere kant, als je zoiets had van ja, ze heeft dan wel zelfmoord gepleegd, maar ja, ik wou toch scheiden, dus eigenlijk is er sprake van een scheiding gevoelsmatig.
Ja, daar kan je alleen met God uitkomen, die je helemaal kent.
Sterkte met dit verdriet!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:23
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik heb dit topic gestart en nu, op mijn voorlaatste dag hier op cm constateer ik dat er nog geen 200 pagina´s zijn volgejankt op dit topic... grrrr  |
...jij hebt ook steeds tegenslag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:27
|
|
|
|
Meen je dat écht...of is deze aanname gekomen door uit de hand gelopen grappies?
Als het zo zou zijn...Tooooof!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ........eind´lijk eeuwig bij U leef....
volgens mij |
volgens mij ook... gamma...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | maar die heb je dan over 9 maanden niet meer nodig, kun je er geen lenen voor deze periode?
gefeliciteerd trouwens!!  |
...Tink kan niet zwanger zijn want ze is niet getrouwd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:40
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | mijn abo is morgen afgelopen
dus als mijn beeltenis morgen grijs is, heb ik GEEN ban  |
Hoe goed jij je ook je 'best' doet, aan een ban geraak je niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik voel me helemaal vereerd dat je me op de hoogte houd van de mannen in je leven
Ben heel benieuwd naar het eindreaultaat en vooral of Lucas en louis voldoen aan je verwachtingen..alhoewel eet je dan van twee walletjes Weet je ze zijn zo moeilijk in te ruilen he
Nah hoop het te mogen komen bewonderen  |
Wie zijn Lucas en Louis nu weer???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Wie zijn Lucas en Louis nu weer??? |
Louis en Lucas horen bij mij, Frank. Louis voor in de woonkamer, Lucas voor in de slaapkamer. Sorry!
(je moet maar even wat bijdragen teruglezen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:51
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Louis en Lucas horen bij mij, Frank. Louis voor in de woonkamer, Lucas voor in de slaapkamer. Sorry! (je moet maar even wat bijdragen teruglezen) |
Sjonge het is wat met die ...hangjongens bij jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:51
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Louis en Lucas horen bij mij, Frank. Louis voor in de woonkamer, Lucas voor in de slaapkamer. Sorry!
(je moet maar even wat bijdragen teruglezen) |
Ik houd me maar bij RAL.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:54
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik houd me maar bij RAL.  |
Ja, kan jij zeggen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:58
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ja, kan jij zeggen!  |
Niks mis mee toch? Alleen goed letten op de nummers dat je niet de verkeerde RAL neemt.
|
|
| Naar boven |
|
|