ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4840 4841 4842 4843 4844 4845 4846 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 2 december 2012, 23:36

VISSER278 schreef:
Lopen ze nou nòg te ouwenele over die T? Boze smiley

Is je heg ook al gesnoeid? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wist je dat plagen niet mag???
Zeker Frank niet...

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 december 2012, 23:47

THOMAS968 schreef:
Het is toch wat Anna, dat je zoveel keren onzin moet posten om dit topic op 200 te krijgen. Er zijn gewoon meer goede dan slechte momenten...

Thomas, legt zich daar graag bij neer.

Ik ben toch wel benieuwd wie de meeste slechtste momenten hier heeft opgeschreven...ik heb wel zo mijn vermoedens...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 2 december 2012, 23:54

VISSER278 schreef:
Sjonge jonge .........leuk alternatief hoor op de zondagavond .
De ru-ï-ne. Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

.........bijna goed, de letters staan in iets andere volgorde Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 00:02

FRANKT627 schreef:
eigenlijk moet Shanita het woord 'ouwenelen' opsturen voor een nieuw woord in de 'dikke van Dale' Lachende smiley Er wordt immers elk jaar een nieuw woord gekozen voor dat dikke boek...

Tsja idd.
Stuur jij dan "onlief" in?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 01:48

STEENTJE178 schreef:
.........bijna goed, de letters staan in iets andere volgorde Knipoog smiley

Heeft die Henrike nu al een andere man gevonden? Ik werk ook wel graag op een boerderij... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 01:51

VISSER278 schreef:
Dank u.

Net bij HvN op SBS was al te zien dat er al diverse aanrijdingen waren geweest op de A58 in Zeeland .

( weet niet hoe occult het is maar wel dat er behoorlijk wat auto's , 15, bij betrokken waren.)

Gisterenochtend waren er in België ook al ongelukken door de eerste sneeuw. Boze smiley En in de Ardennen waren ze al aan het skieën...je hoeft er dus niet voor naar Oostenrijk of Australië te reizen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 06:43

Nog een kleine aanvulling:

Het: "Naar uw man zal uw begeerte uitgaan, maar hij zal over u heersen" is een onderdeel van de vloek, dus een gevolg van de zondeval. Het was in ieder geval niet Gods concept voor het huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 07:08

PIETER619 schreef:
Hoe komt Sint dan informatie "of iemand "wat lekkers krijgt of de roe". ik ben het met je eens luisteren mag dus wel.

Hoe Sint aan de info komt, is voor mij een weet een voor jullie een vraag Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 07:12

THOMAS968 schreef:
De samenleving en de wetgeving in het Oude Testament sluit totaal niet aan bij de onze. Een man die een vrouw verkracht, hoeft haar nu helemaal niet te trouwen. Het staat in de Bijbel maar geen vrouw die dat accepteert. Hoe gek het ook klinkt: die wet had in die tijd waar vrouwen geen enkel recht hadden, nog wel zin ook want haar waarde was door de ontmaagding tot nul gereduceerd in het primitieve denken van die tijd. Maar in onze samenleving gaat dat - gelukkig - niet op dat een vrouw maar met haar verkrachter moet trouwen. De gedachte alleen al zal ieder normaal mens met afschuw vervullen - dat je nog verplicht bent om met een dergelijke gewelddadige primitieveling te trouwen ook.

De gefrustreerde mannetjes die met bijbelteksten in de hand de vrouw willen onderdrukken, zouden ons als Christenen beschaamd moeten maken. Zoek een goede gedragsdeskundige als je zo denkt, of leer hoe exegese echt in elkaar zit. Dat wordt dan sowieso tijd. Aan een pastorale benadering van echtscheiding hebben mensen meer dan aan stenengooierij met bijbelteksten.

Thomas, die vindt dat je de Bijbel niet moet misbruiken om je frustraties te kunnen botvieren op vrouwen.

Het woord 'exegese' is gevallen. Enkele jaren geleden deed ik ook eens een oproep tot de bijbelfanatici om niet alleen in de Bijbel maar ook eens rond de Bijbel te lezen. Daarmee bedoelde ik dus dat ze zich eens zouden gaan verdiepen in datgene wat er geschreven staat maar vooral wat er eigenlijk bedoeld wordt. Helaas werd deze oproep niet goed ontvangen, want die bijbelgeleerden verdraaien toch alles, alsof sommige strenge predikanten dat niet doen, en zo gaat men de Bijbel lezen zoals wij het willen zien. Met andere woorden: een (echte) bijbelstudie werd dan ook bijna als iets occult gezien.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 07:15

ANNA415 schreef:
Hoe Sint aan de info komt, is voor mij een weet een voor jullie een vraag Clown smiley

De sint en piet zijn echt een setje. Ze vullen elkaar zo goed aan. Gelukkig leven we in een tolerante (?) maatschappij. Een multiculturele maatschappij want het zijn vooral de protestanten (die niet in heiligen geloven) die het meeste met de sint bezig zijn... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 07:28

SHANITA130 schreef:
Ja, ik ken dat, mannen die de baas spelen, mbv bijbelteksten.

Zo van ik ben het 'Hoofd'. En ik ben 'de man'. De baas.

Ja, dat kan erin sluipen...

En dan idd ook als 'grapje', van jij bent uit mijn rib gemaakt... Zieke smiley

Maar...nu niet meer, afgesloten hoodstuk. of ik nu wel een relatie krijg, of alleen blijf....Ik bepaal mijn grenzen en daar gaat helemaal niemand overheen, ook familie ofzo niet. !!! Knipoog smiley

De vrouw is uit de rib geschapen, zodat ze dicht bij het hart van de man zou zijn. (en daarom is ze dus niet uit zijn voet geschapen)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 08:11

Boze smiley ...het sneeuwt hier...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 09:28

FRANKT627 schreef:

Heerlijk Frank Lachende smiley

Het is ook bijna winter hè. Het is heerlijk fris weer, alleen zonnetje ontbreekt er nog aan, maar wie weet ....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 09:37

FRANKT627 schreef:
Het woord 'exegese' is gevallen. Enkele jaren geleden deed ik ook eens een oproep tot de bijbelfanatici om niet alleen in de Bijbel maar ook eens rond de Bijbel te lezen. Daarmee bedoelde ik dus dat ze zich eens zouden gaan verdiepen in datgene wat er geschreven staat maar vooral wat er eigenlijk bedoeld wordt. Helaas werd deze oproep niet goed ontvangen, want die bijbelgeleerden verdraaien toch alles, alsof sommige strenge predikanten dat niet doen, en zo gaat men de Bijbel lezen zoals wij het willen zien. Met andere woorden: een (echte) bijbelstudie werd dan ook bijna als iets occult gezien.

De Bijbel is ook geen boek om ons gedrag goed te keuren. Ook niet een boek wat ons ontziet. Heel duidelijk is dat man en vrouw allebei gelijk zijn voor God, en ons wordt alleen maar voorgehouden dat we met verstand en liefde bij elkaar wonen. Daarnaast, al is de man het hoofd in Bijbelse normen, dan wil dat niet zeggen dat hij ook de baas is, en dus een persoon die het alleenrecht heeft. God gaf Adam Eva, niet om haar te onderdrukken, maar om samen te zijn, als twee gelijkwaardige mensen. En de zondeval deed Adam de schuld werpen op Eva, maar ten diepste op God. De vrouw die GIJ mij gegeven hebt...
Een echte Bijbelstudie zal nooit occult zijn. Wel als de Bijbel gebruikt wordt om een goedprater te zijn van het kwade, en een boek wat bedoelt is om een ander te veroordelen. Maar als ik de Bijbel goed lees, dan kan ik die boodschap er niet in terug vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 09:38

FRANKT627 schreef:

Hier ook Lachende smiley is Tink dr dag ook weer goed Clown smiley
http://www.youtube.com/watch?v=sawh40RHFFE Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 09:49

STEENTJE178 schreef:
Tsja idd.
Stuur jij dan "onlief" in?? Knipoog smiley

Clown smiley
eh heeft België ook een dikke van dalen want het is vast een Belgies woord Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 09:50

Speciaal voor Tink Knipoog smiley en Frank Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=sawh40RHFFE
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 10:22

LAVERDE524 schreef:
Ik heb een vraagje aan iedereen. Hoe gaan jullie ermee om als jullie na de zoveelste keer zijn afgewezen, terwijl je je best voor hebt gedaan door jezelf te zijn zoals je bent, door eerlijk te wezen?

Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? In feite ben ik in het verleden veel opstap geweest, zowel in christelijke gelegen als niet christelijke gelegenheden, maar wat mij opviel dat wanneer je wat anders denkend bent dat je dan al snel afgewezen bent. Zou ik dan alsnog een masker moeten opzetten van schijn? Hoe zou ik met dit soort om moeten gaan?

Hoe denken jullie daarover, of hoe gaan jullie met dit soort dingen om?

Groetjes, laverde

P.S. wat me ook op viel is dat er vandaag de dag veel meer eisen worden gesteld vergeleken met vroeger en in de middeleeuwen. Als ik kijk naar de Bijbel en naar de persoonlijkheid van Jezus, dan zie ik een ander blik. Namelijk; dat je oprecht bent van hart en dat je streeft om eerlijk te zijn en om trouw te zijn. Maar het rare is dat er vandaag de dag onder de mensen veel meer dan dat word geëist. Met andere woorden: als je anders denkend bent dan het huidige maatschappij dan ben je buiten geworpen. Is dit Bijbels?

Jij wilt eerlijk zijn en geen masker dragen, wat een goed punt is.
Maar dat wil de ander door wie jij je afgewezen voelt waarschijnlijk ook, en dan kom je wel eens tot de conclussie dat je totaal niet bij elkaar past.
Of verwacht je wel dat de ander dat masker opzet om jou te plezieren en in jou belevingswereld te passen, nee toch zeker?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 11:18

Mijn droom
om dicht bij jou te zijn
jouw voelen
jou ruiken
hand in hand.................

Een droom die ooit waarheid
was een waarheid
nu is dit verleden........

Ik leef in het heden
in nu deze tijd
Ik voel me gelukkig
want ik weet
U bent bij mij
En U geeft nieuwe leven........

U Vader
U alleen God!
U kent mijn droom..........................
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:21

ERIKA129 schreef:
Speciaal voor Tink Knipoog smiley en Frank Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=sawh40RHFFE

*grinnik*
Wat wordt je daar gelijk vrolijk van! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:24

FRANKT627 schreef:
Heeft die Henrike nu al een andere man gevonden? Ik werk ook wel graag op een boerderij... Knipoog smiley

Volgens de laatste bla-bla-bladen is ze weer single, dus je kunt alicht een poging wagen...... Clown smiley Knipoog smiley
(houd je ook van ronddraaiende theekopjes??)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:26

Mooi geschreven, Joannie!!

(Als hier een "respect"-knop was, had ik 'em ingedrukt Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:27

Ideaal SNERT-weer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:30

broccoli met een kippenboutje en witlof/ham/kaas uit de oven....
aardappels en caramelvla toe
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:42

ERIKA129 schreef:
Clown smiley
eh heeft België ook een dikke van dalen want het is vast een Belgies woord Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vlaams is gewoon Nederlands en de van Dale omvat het Nederlandstalige taalgebied zowel in Vlaanderen als in Nederland. Het is dus niet een specifiek aan Nederland gebonden woordenboek. Waar het Vlaams afwijkt van de taal in de Noordelijke Nederlanden is het daarmee dus niet bij voorbaat fout.

Thomas, eeeeh Belgische woorden?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 december 2012, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:50

---- blup ....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:53

ERIKA129 schreef:
Hier ook Lachende smiley is Tink dr dag ook weer goed Clown smiley
http://www.youtube.com/watch?v=sawh40RHFFE Clown smiley

de mijne wel...helemaal toppie!!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 13:24

VISSER278 schreef:
Lopen ze nou nòg te ouwenele over die T? Boze smiley

Is je heg ook al gesnoeid? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Woedende smiley ...als je nog 1 keer over die heg begint maak ik van je hengels tandenstokers...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 13:32

Blazen jullie dan ook ff wat van die sneeuw deze kant op? Het is hier alleen wat motregen af en toe...... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 14:05

PIETER649 schreef:
en zo vraag ik me af waarom deze verdachte al veroordeeld is...

voorlopig is hij nog niet veroordeeld en is zn bedrijf kapot, zn huwelijk stuk en zn kinderen zwaar beschadigd.

Er zijn in deze moordzaak al tientallen verdachten opgepakt geweest... en naderhand weer vrijgesproken.

Ook gaan mn gedachten even naar bijv: de puttense moordzaak, de schiedammer parkmoord, Lucia de B en vele anderen die JAREN onschuldig vastzaten en door justitie kapot gemaakt zijn.

Maarja justitie... dat zijn toch ook de fascisten die de gooier van een waxinehoudertje 2 jaar zonder proces opsluiten...

En sorry Jans... rechtsom of linksom kom ik er weer bij uit... in NAAM DER KONINGIN he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Niet alleen is het menselijk geheugen enorm onbetrouwbaar, mensen laten zich ook gemakkelijk manipuleren. Hoe komt het dat onschuldige mensen een moord kunnen bekennen?

Derren Brown laat zien hoe kinderlijk eenvoudig dat kan zijn in zijn experiment "The Guilt Trip":

The guilt trip

Helaas alleen in het Engels...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4840 4841 4842 4843 4844 4845 4846 ... 6194 Volgende
Pagina 4843 van 6194