ChristianMatch

Forum

CM setjes (de schone lei)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4848 4849 4850 4851 4852 4853 4854 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 17:00

Van Harte Gefeliciteerd dan....Thomas...
tIs immers je verjaardag????

Drukke dag/avond gehad....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 17:07

Bank is gebeld...Via een vragensysteem...kunnen ze inderdaad mijn rekening zien...
Ze mochten echter geen saldo noemen...maar ik kon wel de laatste pintransactie bevestigen en daarna...is er niets meer afgeschreven....
Gelukkig maar...
Nu even op de nieuwe pas wachten....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 17:11

SHANITA130 schreef:
Dat vervelende altijd weer terugkerende huishouden Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

Als ik het allemaal op een rijtje heb Shanita (wat ook niet altijd zo is hoor)
leg ik mezelf een taak op...b.v. zolang de wasmachine draait...doe ik dit en dat....
Daarna las ik voor mezelf een korte pauze in.....
Daarna weer een taak.....

En pas dan...mag ik iets ""leuks"" doen....voor mezelf....
Dikwijls als ik dan terug kijk....heb ik de voldoening van hetgeen er WEL is gebeurd....en geniet ik dubbel van pc....film...puzzelen...of zomaar NIETS doen....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 17:12

MARGREET739 schreef:
Beetje laat, maar alsnog, Pieter van harte gefeliciteerd !! Lachende smiley

Welnee joh...hij is de hele dag jarig....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 17:32

ZEELAND736 schreef:
Van Harte Gefeliciteerd dan....Thomas...
tIs immers je verjaardag????

Drukke dag/avond gehad....

Strikt genomen is de oude Sint zelfs op 6 december jarig en viert hij de dag ervoor pakjesavond he. Maar deze Sint - en de jeugd hebben zich prima vermaakt vandaag, dus ik vrees dat ik er volgend jaar weer aan vast zit...

Fijne avond allemaal, deze Sint is vanavond ook gewoon kind of zo en krijgt cadeautjes.

Sint Thomas, hobbelt door...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 december 2012, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:33

FRANKT627 schreef:
De sint en piet zijn echt een setje. Ze vullen elkaar zo goed aan. Gelukkig leven we in een tolerante (?) maatschappij. Een multiculturele maatschappij want het zijn vooral de protestanten (die niet in heiligen geloven) die het meeste met de sint bezig zijn... Knipoog smiley

De protestanten zien wel voordeel in de heilige Sinterklaas en dan stappen ze snel over de bezwaren heen. Dat is overigens katholieken ook niet vreemd als ik kijk naar de Nederlandse politici uit het zuiden des lands.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:36

SHANITA130 schreef:
Hai Leanne,

Bedankt voor je reactie...ja, die 'schop' of 'stok achter de deur', had ik nu vandaag wel, behandelaarster kwam, allemaal afspraken op papier gezet.

Ja, zelfmedelijden, dan lijdt ik mee met mezelf, haha...

Het is idd meer de gehele dag dvd's en zo kijken...gewoon, dat is dan het enige waar ik zin in heb,,

Maar ja, ik heb zelfs 2 plekken voor vrijwilligerswerk, waar ik zó heenkan, waar het gezellig is, ik de mensen ken, veilig, brengt ook nog iets op. (daar moet je je niet téveel van voorstellen, maar ja, is wel mooi meegenomen).
Kan zelf meeeten elke dag..

Maar ja, het is idd, hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik kom er bijna niet uit, en als ik er dan uit ben, wil ik één ding en dat is weer terug...

Ja, idd, doorzettingsvermogen; het vermogen om door te zetten. Twijfelende smiley

Thanks!

Zelf zit ik dan in een ander schuitje omdat ik heel de dag van huis ben en aan het werk ben . Maar hier is er ook een huishouden wat bijgehouden moet worden . hier moet ook gestofzuigs worden , Plees schoongemaakt , afwas wegwerken, wasmachine draaien etc. etc. gebeuren .
En als je 's avonds om 18.00 uur thuis komt na een hele dag te hebben gewerkt is daar ook niet altijd de zin om dat te doen .
Vanaf het begin heb ik me voorgenomen om dat altijd op de maandagavond te doen . Gelijk alles goed zo dat je er de rest van de week niet meer naar om te kijken hebt . Tuurlijk , ook zaterdags moet de stofzuiger nog wel eens door de kamer . Daarom stem ik met vorige lezers in .... Planning maken , o zo belangrijk.

Visser die smaandagsavonds niet gestoord wil worden.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:43

ERIKA129 schreef:
Als je nu gewoon eens denkt..
Oke huishouden nu doen dan ben ik lekker klaar kan ik tevreden zitten...
Heyyyyyy dat klinkt even anders he Knipoog smiley

En als je klaar bent mag je het hier ook wel even komen doen . Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:48

JOL252 schreef:
Of de Sint vandaag overeind blijft:

http://youtu.be/guRwNhsqvqs

..........of sinterklaasdag/avond nou typisch iets Nederlands is .
Vandaag op het werk was er die discussie waar iemand zei ( die vaak in België komt) dat ze dat in Belgie helemaal niet zo kennen als in Nederland .
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:54

Vandaag een bijbels gerecht .....LINZENSOEP. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:57

Net een telefoontje van een ex-cmmer, die vertelde dat ie afgelopen weekend is verloofd ( met een ex-cmster) Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 19:06

Voor het eerst in mn leven bruine bonensoep gegeten, was best lekker.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 5 december 2012, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 19:31

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 5 december 2012, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 19:34

VISSER278 schreef:
Zelf zit ik dan in een ander schuitje omdat ik heel de dag van huis ben en aan het werk ben . Maar hier is er ook een huishouden wat bijgehouden moet worden . hier moet ook gestofzuigs worden , Plees schoongemaakt , afwas wegwerken, wasmachine draaien etc. etc. gebeuren .
En als je 's avonds om 18.00 uur thuis komt na een hele dag te hebben gewerkt is daar ook niet altijd de zin om dat te doen .
Vanaf het begin heb ik me voorgenomen om dat altijd op de maandagavond te doen . Gelijk alles goed zo dat je er de rest van de week niet meer naar om te kijken hebt . Tuurlijk , ook zaterdags moet de stofzuiger nog wel eens door de kamer . Daarom stem ik met vorige lezers in .... Planning maken , o zo belangrijk.

Visser die smaandagsavonds niet gestoord wil worden.

Idd, Planning!

En dan niet gestoord worden...

Thanks!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 19:55

ERIKA129 schreef:
Shanita ik zit ondertussen ook twee jaar thuis en ja ik ben doodmoe wordt hier nu ook op onderzocht op meerdere dingen...
Maar ook ik moet mezelf dagelijks bij elkaar rapen en zeggen kom op aan de gang..
Maak een planning voor jezelf en hang deze daar waar je hem ziet.. regel dat je elke dag wat in je huishouden doet, plan daarin ook je vrijwilligers werk en alles...
Je zal zien dat het dan beter loopt... dat is de stok achter de deur en geef jezelf vooral die schop onder je gat Knipoog smiley

en ja doorzettingsvermogen is zeker belangrijk!!!!

Hai Erika,

Ik wordt ook onderzocht, had afgelopen vrijdag voor uitslag van testen moeten komen bij de huisarts, niet gedaan wel netjes afgemailt.
Ja, kon het niet opbrengen...
Ja, ik moet(wil!) van de tijden dat ik me goed voel meer gebruik maken, zodat ik alvast dingen kan doen, zodat ik snel de deur uitkan. wordt helft van de keren zo, nou laat ik zeggen depri wakker, als ik dan snel weg kan scheelt dat.

Idd, wat jij zegt, zo voel ik het vaak: 'bij mekaar rapen'.

Ja, je moet als het ware jezelf aan het werk zetten...planning maken en ophangen dat je het duidelijk ziet, ja, dat is een goed idee!
En dan idd alles plannen, ook werk, afspraken etc.

Ja, het ging eventjes goed tijdje terug, toen zakte alles weer in mekaar, ja, daarom is die planning zo belangrijk.

En ja idd doorzettingsvermogen.

Ja, ik heb wel jarenlang gehad dat alles lukte en ging...en ja, ben helemaal inelkaar gezakt zeg maar.

Bedankt :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:12

[quote=ROADY558]Als je ergens moe en beroerd van wordt in je hoofd, is het wel de hele dag informatie eten Boze smiley
Ja, je bedoelt info van het net lezen, ja, dat moet je idd niet te lang doen :(
Kom op meid, zet je zelf 's op het spoor en ga ervoor.
Ja, vandaag een goede dag...en ja, nu doorzetten :)
Je kunt eten krijgen, je kunt jezelf inzetten voor iets en er wordt ook nog voor je gezorgd? En het verdient ook nog wat? Waarom pak je die kansen niet? Waarom laat je het allemaal versloffen? Zo kom je van de regen in de drup! Is dat wat je wilt?
Ja, en er wordt ook nog eens elke dag gezond en vers gekookt door kok(s) die in de wao zitten...Die niet meer elke dag kunnen werken maar bijvoorbeeld wel 2 dagdelen in de week, zoiets..

En ja, dat werk is gezellig, is bij tweede hands spullen zaak...krijg ook korting als je er werkt regelmatig dus, al is het één dagdeel, als het maar regelmatig is. En als je er elke dag enkele uren zit is best leuk, en ja, dan kom je ook lekker thuis.

Heb je geen gemeente? Daar moeten ze je kunnen helpen met pastorale gesprekken EN gebed.

Daar moeten ze me kunnen helpen met pastorale gesprekken EN Gebed?
Dus maw: EN is met caps lock omdat 'ze' me dáar moeten kunnen helpen, en ik niet met me gezeik hier moet komen?
Laat ik het zo zeggen; ik ben nog aan traumaverwerking bezig wb indocrinatie, manipulatie, leugens en noem maar op.
Zo ook evangelische klinieken.
Zoveel schade daarop gelopen dat Triggert me alleen.
GG krijgt mooie verhalen van mij te horen.

Ik kan wel weer oppikken de PKN hier om de hoek, ja, dat kan ik doen, normaal was de reden 'te vroeg'.
Aan jou de keuze: maak je wat van je leven, of ga je liggen slapen totdat Jezus terugkomt?? Hoe langer je dat doet (dvd's kijken) hoe moeilijker het wordt om weer fit en gezond te worden. Dus pas op!

Ja, idd...

Wat mij ook helpt (heb tussen mijn diensten door soms ook best veel vrije tijd) is elke dag 1 of 2 keer een uur stevig wandelen buiten. Frisse lucht, licht, beweging en je ziet mensen.
Ja, idd, moet ook wel end fietsen naar mijn werk..

Na een uur voel ik me een ander mens, dat kan ik je wel verzekeren.

Ja, lichaamsbeweging maakt een stofje aan he?

Ik wens je veel zegen toe!

Thanks!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 5 december 2012, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:14

ANNETTE792 schreef:

Nog nooit eerder gegeten???

Kom nu tot de ontdekking dat ik het juist vroeger veel at...
Iedereen vond het lekker...
Maar nu...met z"n tweetjes???
Nee...ik eet het nooit meer..

Hier was het weer een gulle gift uit het Chinese restaurant....
Anders was het weggegooid....
Zoonlief denkt dan aan zijn moeder....erg lief...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:32

VISSER278 schreef:
Net een telefoontje van een ex-cmmer, die vertelde dat ie afgelopen weekend is verloofd ( met een ex-cmster) Verliefde smiley

Wij zijn niet nieuwsgierig maar eeeeeh

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:45

VISSER278 schreef:
Vandaag een bijbels gerecht .....LINZENSOEP. Kwijlende smiley

met die Bijbelse linzensoep is ook een heel naar verhaal verweven...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:46

VISSER278 schreef:

Ja...vertel verder... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:47

ANNETTE792 schreef:

komt er nog een vervolg na het nuttige van die soep????? Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:48

ZEELAND736 schreef:
Nog nooit eerder gegeten???

Kom nu tot de ontdekking dat ik het juist vroeger veel at...
Iedereen vond het lekker...
Maar nu...met z"n tweetjes???
Nee...ik eet het nooit meer..

Hier was het weer een gulle gift uit het Chinese restaurant....
Anders was het weggegooid....
Zoonlief denkt dan aan zijn moeder....erg lief...

Nee, thuis werd het niet gegeten en eigenlijk nooit bedacht om het zelf eens te maken (of om een blik te kopen).
Iedereen vond het wel lekker, en voedzaam dus had een halve pan over dus die staat af te koelen en dan gaat het lekker de vriezer in.

Wij eten erwtensoep altijd met zn tweetjes, de kinderen houden er niet van. Ik kook af en toe een pan speciaal om in porties in te vriesen, ideaal voor als mn planning weer eens in het honderd loopt en ik even snel een bakje soep uit de vrieser kan halen. Moet met bruine bonensoep ook goed gaan denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:50

Woensdag 5 December; Psalm 139: 19-24; Doorgrond mijn hart.

Sinterklaasavond! Lang leve de Hollandse gezelligheid! Even alle ellende vergeten, de kachel aan, de zak van zolder, gevulde speculaas, marsepein en pepernoten – oerknusse huiselijkheid ten top! En dan ook nog het slot van psalm 139. Maar dat slot is wel het minst geschikte psalmgedeelte voor sinterklaasavond dat je lezen kunt. Het spreekt over haat ‘Zou ik niet haten wie u haten?’De psalm liegt er niet om: ‘Ik haat hen, zo fel als ik haten kan, ze zijn mijn vijand geworden.’ De goed-heilig-man ziet je aankomen! Ik vermoed dat hij je nog geen pepernoot zal geven… En wat nog veel belangrijker is: zou je er wel bij Christus mee voor de dag kunnen komen, met het slot van deze psalm? Past dit boek vol haat- en wraakgevoelens wel in de lijst van het evangelie?
Hoe begrijpelijk de woede en het verdriet van de psalmdichter ook zijn, haat en staat inderdaad haaks op de grondregels van Gods koninkrijk. Hoewel… het gaat hier om hen die Gód haten. Het gaat hier om afkeer van alles wat goed en goddelijk is. De dichter heeft hier handlangers van de duivel, demonische kwelgeesten op het oog; hij heeft het over laffe moordenaars, niets en niemand ontziende terroristen. Kun je zulke mensen anders tegemoet treden dan met haat? Ja, toch. Zie Jezus. En alsof de dichter van de psalm zelf ook wel aanvoelt dat hij met zijn haat zomaar de grenzen van Gods rijk zou kunnen overschrijden, besluit hij zijn lied met een gebed. ‘Zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is.’ Sinterklaas weet met dit verlanglijstje geen raad. Maar de goede, heilige man die Christus is, wel. Zijn Geest doet niets liever dan ons leiden op een weg van oprechte vergeving en waarachtige liefde.

Doorgrond, o God, mijn hart; het ligt
toch open voor uw aangezicht.
Toets mij of niet een weg in mij
mij schaadt en leidt aan U voorbij.
O God, houd mij geheel omgeven,
en leid mij op de weg ten leven.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:50

FRANKT627 schreef:
komt er nog een vervolg na het nuttige van die soep????? Zieke smiley

griesmeelpap Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

( en nee, geen last van borrelende darmen)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:53

Pepernoten, speculaas, chocolade

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:55

VISSER278 schreef:
..........of sinterklaasdag/avond nou typisch iets Nederlands is .
Vandaag op het werk was er die discussie waar iemand zei ( die vaak in België komt) dat ze dat in Belgie helemaal niet zo kennen als in Nederland .

Inderdaad, dat is ook zo. Er worden rond de sint geen uitbundige toestanden gehouden. België is voornamelijk katholiek en ook veel ingetogener. Een heilige in België is haast een normaal gegeven. In Nederland is het iets anders...vooral de protestanten, diegene die niet in heiligen geloven maar toch altijd wel een reden hebben om in de 'sint' te geloven hebben, nu eens een dag of avond om het strakke protestantse harnas van zich af te gooien. Wij, katholieken, menslievend en warm als we zijn, kunnen er alleen maar blij om zijn. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:09

FRANKT627 schreef:
Inderdaad, dat is ook zo. Er worden rond de sint geen uitbundige toestanden gehouden. België is voornamelijk katholiek en ook veel ingetogener. Een heilige in België is haast een normaal gegeven. In Nederland is het iets anders...vooral de protestanten, diegene die niet in heiligen geloven maar toch altijd wel een reden hebben om in de 'sint' te geloven hebben, nu eens een dag of avond om het strakke protestantse harnas van zich af te gooien. Wij, katholieken, menslievend en warm als we zijn, kunnen er alleen maar blij om zijn. Engeltje smiley

Nou Frank, De wind waait hier door de bomen en ik heb al een uur zitten zingen…………….Maar nog steeds hoor ik niemand kloppen en hij is nog steeds niet gekomen. Dat heerlijke avondje was toch vanavond? En ik heb me dit jaar toch netjes gedragen, zonder al te strak zittend protestants harnas, als iemand het had verdiend dat die goedheiligman langskwam, dan ik toch wel?
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:19

THOMAS968 schreef:
Pepernoten, speculaas, chocolade

Thomas

Ook al Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:20

JANS221 schreef:
Nou Frank, De wind waait hier door de bomen en ik heb al een uur zitten zingen…………….Maar nog steeds hoor ik niemand kloppen en hij is nog steeds niet gekomen. Dat heerlijke avondje was toch vanavond? En ik heb me dit jaar toch netjes gedragen, zonder al te strak zittend protestants harnas, als iemand het had verdiend dat die goedheiligman langskwam, dan ik toch wel? Engeltje smiley

De wind waaide zo hard dat de Sint je huisje voorbij waaide... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:28

Ik hoef geen herberg of stal te zoeken rond de kerstdagen : 17 december de sleutel van mijn nieuwe huis!!! Toch een cadeautje vandaag! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4848 4849 4850 4851 4852 4853 4854 ... 6194 Volgende
Pagina 4851 van 6194