| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:00
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ook vanmorgen hadden we een prachtige openbaring gekregen van de Heilige Geest. Als we spreken over de Heilige Geest dan spreken wij over bijzonder en uitzonderlijke gaven.
Ik wil jullie graag mee nemen naar een tekst gedeelte uit Jesaja:
Jesaja 11:2 "En op hem zal de Geest des HEREN rusten, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"
Dit gedeelte is zo duidelijk over wat het betekend om vervuld te zijn met de Heilige Geest. En als we spreken over de Vreze des Heren dan spreken we over al de zaken die daarin begrepen zijn. Jezelf over willen geven aan Hem, jezelf onderdanig stellen aan Hem, jezelf nederig opstellen naar Hem, je naaste lief hebben zoals je zelf lief hebt. Maar bovenal dat je de Here boven alles lief hebt met geheel je hart, ziel en geest. Gerechtigheid doen van God is de Wil van God doen, wat een voorrecht.
Vervolgens werden wij bepaald bij nog een opvallend iets bij de gedeelte van Jesaja. Jesaja noemt in de boven genoemde tekstgedeelte zeven dingen: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN"
Er worden dus zevenvoudige dingen van de Heilige Geest genoemd die behoren onder de Vreze des Heren. Ook Openbaring omschrijft het:
Openbaring 1:4 "Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn"
Openbaring 3:1 "En schrijf aan de engel der gemeente te Sardes: Dit zegt Hij, die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft: Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood."
Openbaring 4:5 "En van de troon gingen bliksemstralen, stemmen en donderslagen uit; en zeven vurige fakkels brandden voor de troon; dit zijn de zeven Geesten Gods."
Openbaring 5:6 "En ik zag in het midden van de troon en van de vier dieren en te midden der oudsten een lam staan, als geslacht, met zeven horens en zeven ogen; dit zijn de zeven Geesten Gods, uitgezonden over de gehele aarde."
Men gelooft dat hier gesproken word over zeven verschillende geesten maar dat is niet zo. De zeven geesten Gods zijn: "de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN".
En allen zijn gewoon één geest. Maar de Heilige Geest word hier duidelijk omschreven in zeven verschillende beschrijvingen, en dat is het mooie aan dat Profetische Woord. Als je het oude verbond kent, zul je ook het nieuwe verbond begrijpen.
Wat ook bijzonder is dat Jeremia schrijft over de wet dat in hun binnenste gelegd zou worden, terwijl kerken beweren dat er een verandering in de wet is gekomen. Dat is natuurlijk vals, want God is onberispelijk en is de één en zelfde God zoals Hij ook was in het oude testament. Jezus heeft de wet niet weg gedaan, maar vervuld, oftewel; bekrachtigd. Omdat Jezus als het goddelijke offer voor Zijn volk is gedood, was het niet meer nodig dierlijke offers te brengen. Jeremia zegt het volgende:
Jeremia 31:33 "Maar dit is het verbond, dat Ik met het huis van Israel sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn."
Maar wat is nou die wet wat in hun binnenste gelegd zou worden, Ezechiël bevestigd dit:
Ezechiël 11:19 "Ik zal hun een hart geven en een nieuwe geest in hun binnenste, en Ik zal het hart van steen uit hun lichaam verwijderen en hun een hart van vlees geven"
Het is Gods Heilige Geest die ons zou vervullen door doop der onderdompeling en vervulling met de Heilige Geest. Vader, Zoon en Heilige Geest zijn één je kunt ze niet van mekaar afscheiden. De Vader spreekt Mozes, de profeten en psalmen. Jezus getuigd over wat Mozes, de profeten en psalmen hebben gezegd en vervuld dit door Zijn offer. Nu is de wet ineens niet weg gedaan maar vervuld. En net zoals Jeremia zegt dat God wet in hun binnenste zou leggen, dat is de Geest dat getrouw is aan het Woord Gods. Jezus sprak alleen vanuit Mozes en de profeten, het oude verbond. De apostelen spraken alleen vanuit Mozes en de profeten. Waarom volgen wij de apostelen dan niet na om AL wat de profeten hebben gezegd te verkondigen.
Jezus zei tegen de emaus gangers het volgende: dat gij niet alles gelooft hebt van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Paulus stond voor het gerecht en zei: ik doe niks anders dan alleen van wat Mozes en de profeten hebben gezegd. Als de wet was vervallen, dan hadden de apostelen en Jezus zelf ook nooit gesproken vanuit Mozes en de profeten. Maar door de Heilige Geest heen zijn wij capabel geworden om de wet te vervullen en dat is juist door de Vreze des Heren. Eerbied, respect, gehoorzaamheid, liefde voor de waarheid etc. De Geest van God is de wet dat in onze binnenste gelegd zou worden. Maar wij scheiden alle dingen die in de Bijbel staan beschreven van mekaar af. Het ene nemen we wel en het ander niet. Maar zo werkt dat niet. De Bijbel is één geheel, dus moet ook in geheel zijn verband gelezen worden. Maar door de alverzoeningsleer dat uit vele vormen bestaat heeft er voor gezorgd dat de belofte van het verbond uit zijn verband is gerukt.
Ik ga binnenkort dit onderwerp eens vertalen naar het Nederlands, want het onderwerp van dit betoog komt oorspronkelijk van willie smith af, uit zuid afrika. En dit onderwerp hebben we vanmorgen behandeld. |
Vertel me nu eens wat JIJ als de vreze des Heren ziet???
Moet ik 'vreze' zien als een angst??? Moet ik bang zijn voor God? Is hij een straffende Vader?
Ik ben echt benieuwd wat jij nu vind over die uitdrukking 'vreze des Heren'.
Zelf huiver ik bij het woord 'vrees' en zeker wanneer het aan God gekoppeld wordt. Ik ben er van overtuigd dat je een antwoord hebt op mijn vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:06
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik zou dan een nog sprekender voorbeeld hanteren:
Neem een kind. Dat is kind van pappa en mamma. Maar op school is het een leerling van de juf. En het is ook vriendje of vriendinnetje van iemand anders.
Allemaal rollen, maar een en hetzelfde kind.
Ook een bekend voorbeeld is water. Dat is voor ons zichtbaar als vloeistof (water), als vaste stof (ijs) en als gas (waterdamp).
3 hoedanigheden, toch 1 stof. |
Op zich heb je helemaal gelijk, allemaal sprekende voorbeelden, maar de kinderclub bestaat veelal uit kinderen van 4-10 jaar en dan spreekt het voorbeeld van de vlag meestal het beste tot de verbeelding.
Daarbij zijn het vaak kinderen van gescheiden ouders en is het moeilijk uit te leggen dat papa, mama en de juf een eenheid vormen.
Laatst aangepast door
|
MARGREET739
|
op donderdag 6 december 2012, 20:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:24
|
|
|
|
heerlijke middag gehad met vriendinnen wezen shoppen, alleen als wij gaan shoppen dan is meestal een vrolijke boel. En ja hoor, ik was weer een benieuwd hoe de kerstboom breed was, gelukkig was het een nepperd alleen de bovenste gedeelte hield ik in mijn hand en de rest plofte zacht op de grond. ja hoor daar schiet er eentje in de lach en de andere zegt erwat op! Dus weer een vrolijke bole, voortaan handjes op rug houden....ik dan!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:30
|
|
|
|
|
nog een weekje om op te herstellen dus, leonard.........!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:40
|
|
|
|
Donderdag 6 December, Psalm 140: 1-6; Bij U geborgen.
De boze, de goddeloze – je vindt allerlei vertalingen voor het woord dat in de Nieuwe Bijbelvertaling met schurk is aangeduid. Ik vind dat nog niet zo gek. Het heeft in elk geval de gevoelswaarde van wat hier ook werkelijk bedoeld wordt. Je zou bijna het woord schoft gebruiken. Het heeft mensen die van God los zijn. Een goddeloze is niet iemand die niet meer naar de kerk gaat. Een goddeloze is niet iemand die niet meer naar de kerk gaat. Een goddeloze is iemand die compleet van Gods geboden los is. Die van-God-losse mens ie iemand die compleet van Gods geboden los is. Die van-God-losse mens trekt zich nergens meer iets van aan en zal zelf wel bepalen wat goed en wat kwaad. De schurk! Hij heelt, steelt, rooft – en gelooft dat er geen God in de hemel is die kan zien welk onheil hij zo op aarde aanricht. Zijn tong? Scherp als die van een slang. Zijn lippen? Glijbaan voor gif. Voor duizenden is de van-God-losse mens een held, dankzij grof geweld. Zo was dat, in de dagen van het oude oosten. Zo is dat nog altijd, in de dagen van ons geciviliseerde westen. En wat kun je ertegen doen? Wij zullen ertegen in opstand komen. Wij zullen ons ertegen verzetten! In woord en daad. Maar wij zullen ook en vooral onze handen vouwen. Of die omhoog heffen, tot God die in de hemel woont. Wij zullen roepen, smeken: ‘Houd mij, Heer, uit de handen van schurken, behoed mij voor hun bruut geweld.’Helpt dat dan, als dat bidden? Jazeker. Soms verhoort de Eeuwige zo’n gebed direct en letterlijk. Dan steekt Hij een stokje voor de snode plannen van die schurken. Maar meestal gaat het anders. Dan gebeurt er wat er gebeurt. Maar dit verschil: je bent sterker dan je anders zou zijn. Je bent gewapend met het Woord. Je draagt een schild van geloof en een helm van behoud. Je staat je mannetje of je vrouwtje. Je bent voor de duivel niet bang. Je bent geborgen. Omdat de Eeuwige je verbergt. In zijn hoede ben je wel geborgen. In zijn hart kan geen vijand je vinden.
Bescherm mij een bewaar mijn gangen. Als adders spuwen zij venijn. Hun tong is scherp als die van slangen. Laat mij bij U geborgen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:46
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | heerlijke middag gehad met vriendinnen wezen shoppen, alleen als wij gaan shoppen dan is meestal een vrolijke boel. En ja hoor, ik was weer een benieuwd hoe de kerstboom breed was, gelukkig was het een nepperd alleen de bovenste gedeelte hield ik in mijn hand en de rest plofte zacht op de grond. ja hoor daar schiet er eentje in de lach en de andere zegt erwat op! Dus weer een vrolijke bole, voortaan handjes op rug houden....ik dan!!! |
Ik heb in mijn tuin ook een boom staan en die moet weg. Kan je even komen? Oja, er is ook een heg die echt een beurt nodig heeft. Ik hoop op je 'magische' krachten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:51
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ze zeggen dat we hem moeten smeren  |
Jullie waren 'm toch al gesmeerd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ik blijf ook steeds hangen in de REM fase... |
Ik niet, dwars door de rem
Er was nog een R.E.M. even zoeken. o ja http://www.youtube.com/watch?v=FQ2yXWi0ppw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:12
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Als wij evangeliseren op de kinderbijbelclub, leggen wij dit ook altijd uit.
Wij zeggen dan: het is net als de vlag van nederland. 3 kleuren en samen is het 1 vlag. Alle kleuren hebben hun eigen strook, maar zij zijn met z'n 3en de vlag van Nederland. De Vader, de Zoon en de heilige Geest en samen zijn zij 1 God. Alle 3 hebben zij een eigen persoonlijkheid, ( net als iedere kleur van de vlag) De Vader staat boven alles en regeert, de Zoon bemiddelt en brengt ons tot de Vader en de Heilige Geest brengt het Woord in ons hart.
Misschien is het wat simpel, maar vaak begrijpen kinderen dan wel ongeveer de strekking.  |
Hier wordt door ons als mensen weer herargie in gestopt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:15
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Jehovah's getuigen geloven ook dat de Heilige Geest een kracht is, zo ook de zevende dag adventisten.
Een kracht kan geen kennis en wijsheid sturen, een geest met een persoonlijkheid wel. |
Hoe verklaar je dit dan?
Rom_15:19 Door kracht van tekenen en wonderheden, en door de kracht van den Geest Gods
Ti_1:7 Want God heeft ons niet gegeven een geest der vreesachtigheid, maar der kracht, en der liefde, en der gematigdheid.
Ik lees nergens in de bijbel iets over persoonlijkheid van de Geest van God. God Yaweh zelf, is een echad, die is een.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 6 december 2012, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:25
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | DE Heilige Geest is een persoon er zijn 7 dingen. Ik was vergeten 1 bij te noemen namelijk: En op hem zal de Geest des HEREN rusten. En dan komen die andere dingen erachter aan. |
Idd jij was vergeten maar de bijbel niet. Want de tekst geeft maar zes weer. Vervolgens plak jij zelf er iets bij aan. Heb je de kontekst wel gelezen? De zevende is daar te vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:26
|
|
|
|
God is de kracht zelf.
Niet voor niets luidt een zin in het Onze Vader: Want van U is het Koninkrijk, de Kracht en de Heerlijkheid.
En God geeft Zijn kracht vrij door het geloof in Jezus, en door de Geest. De Geest is m.i. een persoon die gelijk is aan God Zelf.
Als je zelf vervuld bent van de Heilige Geest, weet je hoe die kracht voelt....
Daar wordt Road blij van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb in mijn tuin ook een boom staan en die moet weg. Kan je even komen? Oja, er is ook een heg die echt een beurt nodig heeft. Ik hoop op je 'magische' krachten...  |
Die moet je niet snoeien als het vriest want dan heb je kans dat de punten bevriezen . Het zou toch zonde zijn als je een heel jaar moet aankijken tegen een heg met allemaal bruine punten erin . Ook bestaat er een kans dat ie helemaal bevriest . Dan zit er maar een mogelijkheid op ...... helemaal uit doen en een nieuwe aanplanten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:32
|
|
|
|
Nog geen sneeuwvlokje gezien vandaag .
Zeeland , het is een bijzondere provincie en dat is het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 22:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nog geen sneeuwvlokje gezien vandaag .
Zeeland , het is een bijzondere provincie en dat is het.  |
Geen sneeuwvlok gezien in Zeeland??? Het was wit...viel uit de lucht...en het was in Goes...om half 11 Das ook Zeeland hoor!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 6 december 2012, 22:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 23:00
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Geen sneeuwvlok gezien in Zeeland??? Het was wit...viel uit de lucht...en het was in Goes...om half 11 Das ook Zeeland hoor!!! |
Rond die tijd was ik binnen ....aan het werk . Ben om 12 uur wel even buiten geweest maar sneeuw heb ik niet gezien . En ik zal er niet om treuren ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 23:03
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Misschien dan toch es tijd om er zelf ff te gaan informeren? Ze kúnnen het nog wel es vergeten nl om terug te bellen........ en dat lijden wil je jezelf toch besparen?  |
Vanavond , koopavond nog gebeld , maar ze pakken de telefoon niet op .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 23:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vanavond , koopavond nog gebeld , maar ze pakken de telefoon niet op .  |
Visser .....al die tijd GEEN koffie gehad ????...
Tijd dat je het elders een bakkie gaat halen.!!!....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 23:57
|
|
|
|
Er is ook een liedje: 'De vreugde des Heeren is mijn Kracht,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 00:00
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Ja zoals het nu lijkt komt ze volgend jaar hier naar toe op vakantie... dan ga ik haar voor t eerst ontmoeten, vertelde ze vandaag. |
Spannend!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 00:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb in mijn tuin ook een boom staan en die moet weg. Kan je even komen? Oja, er is ook een heg die echt een beurt nodig heeft. Ik hoop op je 'magische' krachten...  |
Hallo Frank, ja je zou bijna denken, gelukkig was dat een nepperd die boom! Lijkt me niet verstandig om mij te laten doen hoor! De heg , tja gewoon knippen met de heggescheer en dan met figuurtjes erin ......dan heb je iets anders dan andere! Groetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 01:03
|
|
|
|
Elke avond voordat ik slapen gaat, leg mijn hoofd in Uw handen Voor de rust, de dingen van de dag ik geef het aan U
Voor het slapen gaan! Mijn hoofd in Uwe handen. Ik weet, U zegen mij voor de nacht die gekomen is!
Mijn nieuwe dag breekt aan Een dag vol nieuwe belevenissen Een dag samen met U O Vader, Ik dank U voor alles
Amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 06:54
|
|
|
|
Ach mijn stoepje was gisteren sneeuwvrij gemaakt toen ik thuis kwam. Geen idee wie het gedaan heeft. Ik hoop een vrijgezellige kerel..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 06:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Volgens mijn ben jij de plak piet!!! Alles is naar spanje piat Anna!!! Wat doe jij hier nog hopla erachter aan jij
Zien we weer eens de gewonde anna  |
Ik ben Nablijf Piet. (geen idee hoe dat komt ) Zaterdag ben ik weg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 06:58
|
|
|
|
I'm dreaming of a white christmas .. .. en niet van een witte 7 december
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 07:00
|
|
|
|
He Vissertje ff ontopic hoor. Ik zie veel te veel . Daar wordt ik niet blij van hoor
Waar ik blij van wordt...? 't is bijna weekend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:16
|
|
|
|
| MARGREET739 schreef: | Ik herken het wel een beetje, hoor Shanita, Maar ik merk zelf altijd, als ik veel moet werken, loopt mijn huishouding redelijk op rolletjes. Maar als ik langere tijd achter elkaar vrij ben, denk ik elke dag : "komt morgen wel".
Zelf doe ik ook meestal een soort belonen. bv als ik 3 mandjes was heb weggestreken, ga ik koffie drinken. Ik sop vaak 's middags tussen 2 en 4, dan is er een leuk programma op radio 5 en dan schiet ik zo door het huis heen.
En t is zeker waar: "na gedane arbeid is het goed rusten". ( en smaakt de koffie 10 x zo lekker!!) |
Hai Margreet,
Ja, ik heb anti depressiva gehad: Citalopram(dus géén pam, maar pram).
En ja, ik kreeg wel eerder anti depressiva maar merkte daar geen f@#$ van.
Dus, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft; ik wordt de laatste dagen vrolijk en vroeg wakker. maar anders wakker dan anders. Niet dat depressieve, van ik zou zo wel weer me nest in willen, maar meer dat enthousiaste wat ik eerst had. toen was ik blij als het 5 uur was, want dan kon ik opstaan, was het niet té vroeg zeg maar.
In de bijsluiter staat dat prikkels meteen zuiver binnenkomen. Maar ja, je moet ff niet naar de zeer vaak bijwerkingen kijken...
Maar goed, dan denk ik weer; God beschermt mij en zegent het middel.
Wat ik wél heel moeilijk vind, is als er mensen om wie ik geef en die ik ken, ineens een erge ziekte krijgen, dan denk ik, ja, en waarom beschermt God hún niet?
En dan de ellende in deze wereld; ja het voelt vaak bijna alsof ik mezelf alles persoonlijk aantrek...
Kom ook door de misleidende 'preken' van sekten, van als je gelooft gaat alles altijd goed, op alle fronten met je. Grote leugen!!!
Je kan doen wat je kan doen en meer kan je niet doen. iedereen heeft eigen kruisen te dragen. en wat God je wel kan geven is kracht en rust en vrede, zelfs geluk, ondanks zeer moeilijke omstandigheden.
Dát is natuurlijk iets héél anders van je gelooft dus er kan je niets overkomen, en overkomt het je wel, ja, dan is er zonde in je leven, je geloof niet groot genoeg.. Misdadigers die dat verkondigen: health en wealth evangelie...
Nou goed, dit was de preek voor deze ochtend:)
En ja, ik herken wat je schrijft, als je veel werkt, bezigheden hebt en doet, ja, dan heb je ook veel meer zin om het huishouden te doen. doe je daarintegen niet veel omdat je vrij bent, ja, dan ga je idd denken van 'komt morgen wel', zo herkenbaar. En ja, je mag heus weleens nu en dan denken van 'komt morgen wel', maar ja, niet systematisch met alles.
Het beloningsysteem hoe jij het beschrijft herken ik ook, van voor mijn inzinking/burn out :)
Verder vind ik de reacties fijn, daar is dit forum ook voor bedoeld, en niet alleen om achter mannen aan te jagen, of vrouwen
Ik wens iedereen, mensen die ernstig ziek zijn, mensen die bang zijn, mensen die op wat voor manier dan ook dingen moeilijk vinden, of het moeilijk hebben, en ook de mensen die blij zijn en gelukkg, een fijn dag, met Gods aanwezigheid en Vrede.
Laterz!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 december 2012, 08:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:20
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Klopt!!! Heerlijk werken met je favo muziek op!!!!
(Doe ik trouwens ook tijdens het strijken) |
Jij bent idd ook vaak positief
Terwijl je het ook nu en dan es moeilijk had, meende ik tussen de regels van je postings door te lezen..
Bemoedigend!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:24
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Daarna een bemoedigende chat van CM doet wonderen!...  |
Hai Maritime,
Je zet er goedbedoeld een 'clown smiley' bij.
Maar ja, het ís natuurlijk wel zo wat je zegt.
Een bemoediging, of bemoedigingen, kunnen zeer versterkend werken en je een goed gevoel geven.
Waar staat dat ook alweer, zoiets van 'bemoedigt elkaar'?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 december 2012, 08:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vanavond , koopavond nog gebeld , maar ze pakken de telefoon niet op .  |
Wie kent die uitdrukking van zijn openbaar lagere schooltijd: 'Het kwaad straft zichzelf'' Nog?
Ik wel. die uitdrukking moet daar door christenen zijn ingeslopen.
Ik snapte 'm nooit helemaal. Nu wel.
Jij noemde iemand hier eens een muts, en zie....
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |