ChristianMatch

Forum

De vreze des Heren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4870 4871 4872 4873 4874 4875 4876 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:30

ROELANDE345 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley
Moest wel lachen om je reactie Jol, volgens mij kwam het er nogal fanatiek uit.
En ik snap je wel maar het staat er toch echt in Genesis 3 en in Tim 3 :14 staat dat niet Adam werd verleid maar Eva en zij overtrad Gods gebod staat er. Natuurlijk vind je ook dat God Adam verantwoordelijk houdt. Maar het feit dat Eva verleidt werd blijft bestaan

Precies. Whow je weet hetgeen dat gebeurdt is.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 18:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:30

ROELANDE345 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley
Moest wel lachen om je reactie Jol, volgens mij kwam het er nogal fanatiek uit.
En ik snap je wel maar het staat er toch echt in Genesis 3 en in Tim 3 :14 staat dat niet Adam werd verleid maar Eva en zij overtrad Gods gebod staat er. Natuurlijk vind je ook dat God Adam verantwoordelijk houdt. Maar het feit dat Eva verleidt werd blijft bestaan

Idd....... maar Adam had ook "nee" kunnen zeggen, toen Eva hem die vrucht aanbood........ Maar hij deed dat niet.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:32

Het Middelnederlandse woord 'bolwerk' wordt over het algemeen gebruikt als Nederlandstalige benaming voor een bastion. In andere talen wordt vaak duidelijker onderscheid gemaakt tussen bolwerk en bastion. De term bolwerk kan men verder voor andere soorten verdedigingswerken gebruiken, bijvoorbeeld rondeel of bastei (zoals deze door Albrecht Dürer waren ontworpen). Ook een ravelijn voor een stadspoort, zoals deze wel eens werden aangelegd om stadsmuren te beschermen tegen kanonvuur, worden soms aangeduid met 'bolwerk'.

Hoewel een bolwerk veel gelijkenis heeft met een waltoren is een bolwerk meestal qua oppervlak groter en uitgebreider.

Het woord kan ook in nog algemenere zin gebruikt worden om een belangrijk punt (fort of vesting) in een verdedigingslinie aan te duiden

niet zozeer een muur om je heen maar om een stad of kasteel....een voordeel, je kunt bolwerken wel neerhalen, maar dat hangt af waaruit het is opgebouwd.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:34

STEENTJE178 schreef:
Idd....... maar Adam had ook "nee" kunnen zeggen, toen Eva hem die vrucht aanbood........ Maar hij deed dat niet.

Dus???? de man maakte zijn keuze in vertrouwen van zijn vrouw.... Niet boven die van God!!

Zo komen we weer "heb God lief boven alles"....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:36

MARITIME853 schreef:
Dus???? de man maakte zijn keuze in vertrouwen van zijn vrouw.... Niet boven die van God!!

Zo komen we weer "heb God lief boven alles"....

Bedoel je dat Adam niet geweten zou hebben dat die vrucht van de bewuste boom afkomstig was? Gezien de context lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.
En dus..... is de man evengoed schuldig aan de erfzonde als de vrouw.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:36

MARITIME853 schreef:
Precies. Whow je weet hetgeen dat gebeurdt is.

Is dit neerbuigend bedoelt?? Zo klinkt het wel namelijk
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:37

JOL252 schreef:
Mijn vorige reactie was even een schot rechts voor de boeg maar laat ik ook staan want is authentiek. Waarom reageerde ik zo? Omdat met deze stelling die jij hier neer plant onder meer een groot onrecht de wereld in is gekomen waarmee vrouwen klein en onder wordt gehouden. De geschiedenis staat bol met verhalen vanuit het christendom waarin mannen met die stelling in de hand menen te mogen regeren, heersen, onderdrukken.

je hebt gelijk Jol, dat begon meteen na christus opstanding al......toen zijn de vrouwen al buiten spel gezet...door mannen......
echter...wat doet Paulus als hij in een vreemde stad komt??? hij gaat eerst op zoek naar vrouwenm omdat zij makkelijker te "verleiden " zijn tot geloof.....ergens kunnen mannen dus toch niet zonder ons vrouwen.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

STEENTJE178 schreef:

Ja, hij zei geen `nee`! En wat zei hij tegen God? De vrouw die U gemaakt hebt voor mij........... Wat een man!!!! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

TINK100 schreef:
Het Middelnederlandse woord 'bolwerk' wordt over het algemeen gebruikt als Nederlandstalige benaming voor een bastion. In andere talen wordt vaak duidelijker onderscheid gemaakt tussen bolwerk en bastion. De term bolwerk kan men verder voor andere soorten verdedigingswerken gebruiken, bijvoorbeeld rondeel of bastei (zoals deze door Albrecht Dürer waren ontworpen). Ook een ravelijn voor een stadspoort, zoals deze wel eens werden aangelegd om stadsmuren te beschermen tegen kanonvuur, worden soms aangeduid met 'bolwerk'.

Hoewel een bolwerk veel gelijkenis heeft met een waltoren is een bolwerk meestal qua oppervlak groter en uitgebreider.

Het woord kan ook in nog algemenere zin gebruikt worden om een belangrijk punt (fort of vesting) in een verdedigingslinie aan te duiden

niet zozeer een muur om je heen maar om een stad of kasteel....een voordeel, je kunt bolwerken wel neerhalen, maar dat hangt af waaruit het is opgebouwd.....

Lachende smiley Gods "bolwerk" http://youtu.be/Zom-tQHrPyo

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:38

JANS221 schreef:
Ja, hij zei geen `nee`! En wat zei hij tegen God? De vrouw die U gemaakt hebt voor mij........... Wat een man!!!! Gefrustreerde smiley

ja niets menselijks was hem vreemd duidelijk
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:38

JANS221 schreef:

afschuiven van eigen verantwoordelijkheid heet dat.....zwak hoor
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:40

MARITIME853 schreef:
Lachende smiley

er stond ook nog iets over een slotgracht/ ravijn...in het frans ook een boolevard.....bla bla bla......
dus niet alleen muren maar ook min of meer onoverkomelijke kloven...die zijn dus niet helemaal te "slechten"
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:41

TINK100 schreef:

dubbel?

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 10 december 2012, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:41

TINK100 schreef:

... en nog steeds...
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:42

JOL252 schreef:
dubbel?
huh??? hoe kan dat nou weer??? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:43

TINK100 schreef:
er stond ook nog iets over een slotgracht/ ravijn...in het frans ook een boolevard.....bla bla bla......
dus niet alleen muren maar ook min of meer onoverkomelijke kloven...die zijn dus niet helemaal te "slechten"

Dat klopt Tink.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:44

Zo blijkt maar weer..... Niets menselijks was zowel Adam als Eva vreemd. En met hen ook al hun nakomelingen.
Geen wonder dat Gods Eigen Zoon het als Enige weer goed kon maken tussen God en ons, mensen. Man en vrouw. Ook wat dat betreft toch echt gelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:44

TINK100 schreef:
huh??? hoe kan dat nou weer??? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley

reactie werd niet gelijk neergezet dus nog een keer op OK gedrukt... vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:45

[quote=TINK100]

Ach Tink dat is maar net wat JIJ bij dat woordje hulp denkt. Het is precies hetzelfde woord dat voor God gebruikt word als er staat dat Hij Jacobs Hulp is bijv. Dus zo denigrerend als jij dat voelt kan het niet bedoelt zijn.
Bovendien zeg ik altijd maar God schiep een hulp voor Adam daarmee kun je wel zien wie de meesthulpbehoevende is van de twee Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 10 december 2012, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:47

[quote=ROELANDE345]in je laatste opmerking kan ik me wel vinden..... Knipoog smiley

maar de quote is niet van mij hoor..... die zet ik neer omdat iemand anders een hulp zoekt...en kennelijk geen vrouw

Laatst aangepast door
TINK100
op maandag 10 december 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:47

Och die eeuwige strijd tussen man en vrouw.
Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG.

De mate waarin je deze strijd nog ervaart, verraadt misschien wel de mate waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent.

Als je je waarde in Christus echt KENT, doe je niet meer mee met die flauwekul-discussietjes.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:48

ROADY558 schreef:
Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG.

De mate waarin je deze strijd nog ervaart, verraadt misschien wel de mate waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent.

Als je je waarde in Christus echt KENT, doe je niet meer mee met die flauwekul-discussietjes.

Amen Roady
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:49

ROADY558 schreef:

of....waarin je gebogen WORDT...ookal wil je dat niet.......
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:50

ROADY558 schreef:

Idd, we hebben elkaar nodig, als mannen en vrouwen.
Maar wat bedoel je precies met het 2e deel van je 2e stukje? "waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent"?
En idd: als het tot je doordringt dat Christus Zijn leven voor ons, mannen en vrouwen, overhad, zijn discussies hierover van minder groot belang....

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 10 december 2012, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

Hmmm ja, ik snap wat je bedoelt.

Dan wordt het tijd dat je hiermee stopt en je niet meer LAAT buigen....

Meestal wordt het dan barsten... helaas.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

ROADY558 schreef:

Deze flauwekul is niet zo ongevaarlijk als jij nu neerzet cq bagatelliseert. Misschien juist vanuit de waarde die Hij de vrouwen/mannen geeft mag je opkomen voor wat onrecht is en de tempel bevuilt.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:54

JOL252 schreef:
Deze flauwekul is niet zo ongevaarlijk als jij nu neerzet cq bagatelliseert. Misschien juist vanuit de waarde die Hij de vrouwen/mannen geeft mag je opkomen voor wat onrecht is en de tempel bevuilt.

zelfs in deze tijd zijn mannen en vrouwen nog steeds niet gelijkwaardig....kijk maar naar salariering?? mannen krijgen nog steeds beter betaald in sommige broepsgroepen dan vrouwen in het zelfde vak/ beroep.
Dus, zo eenvoudig als het voorgesteld wordt, is het niet. Anders zou er geen emancipatie zijn, of vrouwenbeweging of hoe je het ook wil noemen...mede dankzij vrouwen is er wel kiesrecht gekomen......
Dus.....alhoewel vrouwen eeuwen lang onderdrukt zijn, mogen we nu voor ons zelf opkomen.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:56

Zeker Jol. Je MOET zelfs voor het onrecht opkomen.

Maar ik bedoelde met mijn stelling te zeggen:
Als je echt doordrongen bent van de waarde die je hebt in Christus, dan ben je niet meer vatbaar voor die discussies over man / vrouw. Die discussie draaien altijd wie de belangrijkste is in Gods ogen.
Even belangrijk dus. Maar blijkbaar voelt niet iedereen die rust want op sommige onderwerpen wordt gehapt als guppen op een broodkorstje :)

Road, die ook wel 's gaat vissen :)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:58

ROADY558 schreef:

Als je echt doordrongen bent van de waarde die je hebt in Christus, dan ben je niet meer vatbaar voor die discussies over man / vrouw. Die discussie draaien altijd wie de belangrijkste is in Gods ogen.
Even belangrijk dus. Maar blijkbaar voelt niet iedereen die rust want op sommige onderwerpen wordt gehapt als guppen op een broodkorstje :)

Als er eindelijk eens gezien gaat worden dat niemand boven de ander staat en er vrijheid is plus 100 procent genade zou het er binnen gristelluk Nederland heel ander uitzien, en de wereld rondom ons beïnvloeden.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 10 december 2012, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:59

ROADY558 schreef:

ben gelukkig geen guppie.....maar als ik er 1 was.....dan zou ik met jou een broodkorstje willen delen......
weet je, de heftigheid op dit onderwerp komt omdat er een bepaald aantal vrouwen, ook hier op CM jaren lang door hun man geregeerd zijn( in de negatieve zin van het woord) en die nu "vrij"willen zijn......
Dat betekent dat ze ZELF willen bepalen wat goed is voor hun....ze zijn niet zonder reden bij hun man weg gegaan.....
Dus....wees zorgvuldig met zomaar schrijven over wie er de baas is un huis.......want dat kan een vrouw best zelf!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4870 4871 4872 4873 4874 4875 4876 ... 6194 Volgende
Pagina 4873 van 6194