| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 23:22
|
|
|
|
Het is inderdaad de reclame denk ik.... Weet overigens niet eens precies hoe die is... Maar er komt in voor...Gin cent tevee e!!!!
Ik ben geen Zeeuw... import dus.... Maar ik heb nooit iets gemerkt van Zeeuwse zuinigheid... Je hebt zuinigheid...en krenterigheid... Zuinigheid is soms niet erg...Krenterigheid wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 23:28
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Heeee...ik ook!!!! Werd alleen wel gebracht door iemand...dus niet anoniem... En ik waardeer het zeer.... Fijn...als er mensen aan je denken... |
Hier zal het ook wel door iemand gebracht zijn , maar wie , dat is de vraag . Maar ondanks dat wordt het hier natuurlijk ook gewaardeerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 23:35
|
|
|
|
| EVA933 schreef: | kijk ik gun visser dat bloemetje hoor, echt van harte! jullie allemaal eigenlijk wel, lees zo af en toe jullie "pennevruchten", kan daar wel van genieten! Maar in datzelfde geschrijf, kwam ik pas toch echt de uitspraak tegen: ons ben zunig....dus vandaar! Niets vervelends mee bedoeld. Wees blij met de blijden |
Dankjewel , dankjewel , dankjewel . Nou , als er morgen weer een bloemetje bij de deur staat dan ga ik maar vermoeden dat het van Eva is. Laat vissertje dan maar zuunig wezen , schamen doe ik me er niet voor .
Vissertje denkt maar zo ....... neem vaker een bloemetje meeeeeee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 23:50
|
|
|
|
Hier regent het . Maar dat is niet erg want ik denk maar zo .... wat er nu valt , valt zaterdag niet . Die vallende sterren zet ik maar uit m'n hoofd .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 23:51
|
|
|
|
Niks meer . Ik ga lijnen de rest van de dag .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 00:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Pfffffff ik ben die ik ben enne... in Brabant wonen nee dank je ik woon hier heeeeeeel mooi  |
Ook Brabant is prachtig!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 00:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Niks meer . Ik ga lijnen de rest van de dag .  |
Held...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 00:01
|
|
|
|
Heb jij mazzel...die dag duurde toen nog maar 10 minuten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 00:11
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dankjewel , dankjewel , dankjewel . Nou , als er morgen weer een bloemetje bij de deur staat dan ga ik maar vermoeden dat het van Eva is. Laat vissertje dan maar zuunig wezen , schamen doe ik me er niet voor .
Vissertje denkt maar zo ....... neem vaker een bloemetje meeeeeee. |
is het geen goedmakertje van je senseo-reparateur 
maw die zie je nooit meer terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 00:41
|
|
|
|
De rest van de dag...... of ehm, bedoel je dat je gaat vis-lijnen??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 14 december 2012, 16:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 00:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ook Brabant is prachtig!!!! | Wáár dan precies? Heb het nog niet kunnen vinden, nl ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 03:00
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Wáár dan precies? Heb het nog niet kunnen vinden, nl ......  |
Het is maar goed dat jij het niet kan vinden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 03:02
|
|
|
|
Zou ik ook doen als ik zo mager als jij moest zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 06:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zou ik ook doen als ik zo mager als jij moest zijn  |
Pfffffrff , respect hoor voor alle lijners . Ben blij dat die dag weer voorbij is . Boterhammetje kaas , en nog ééntje .... en we zijn gelijk weer een heel ander mens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 09:04
|
|
|
|
| EVA933 schreef: | kijk ik gun visser dat bloemetje hoor, echt van harte! jullie allemaal eigenlijk wel, lees zo af en toe jullie "pennevruchten", kan daar wel van genieten! Maar in datzelfde geschrijf, kwam ik pas toch echt de uitspraak tegen: ons ben zunig....dus vandaar! Niets vervelends mee bedoeld. Wees blij met de blijden |
Aangezien ik de liefste van het forum ben zal ik van jou ook zeker een bloemetje krijgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 09:08
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Frank, ook al zou je maar drie dagen blijven, en ook al zou je drie dagen lopen mopperen, ik vind het fijn dat je er weer bent! |
mopperen!!!Moi!!!Never...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 09:10
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | En weer een Belg die het Nederlands beter kon dan de Nederlanders |
Ach, dat is toch al jaren zo. Soms laten de Belgen eens een Nederlander winnen. Zo menslievend zijn wij dan weer... 
Of het nu om een 'een megasimpel ge-sms’te mededeling of een minutieus gekalligrafeerd epistel' gaat steeds zijn de Belgen beter.
Soms 'zit ik voor een weids uitzicht mezelf te goed te doen aan de subtiel gearrangeerde amuses van een vijfgangendiner...' en dan kan ik het niet nalaten de taalfouten te zoeken die in het menu staan...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 14 december 2012, 09:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 09:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik vind het nogal wat om mensen ervan te beschuldigen dat ze opzettelijk valse woorden gebruiken. Temeer omdat het om integere mensen als Jans, Jol en Tink gaat. En dat jij die neerzet als kennelijk domme types die met de meute meegaan is al helemaal onder de gordel. Waar hebben we het nu over? Over het beeld van de vrouw en haar plaats in het huwelijk zoals dat door jou geschetst is. En als je niet een al te grote plaat voor je gezicht houdt, heb je misschien de woede en frustratie daarover, zeker die bij vrouwen die van dit soort mannen gescheiden zijn, toch eenvoudig kunnen registreren. En nu de vermoorde onschuld spelen? Wat een tactiek ook. Eerst mensen over de rooie jagen en dat nog Bijbels onderbouwd noemen? Vervolgens geen vragen beantwoorden die echt over de inhoud gaan en kritiek een beetje arrogant wegwuiven zodra die dichtbij komt want daar staat meneer met zijn vemeende gelijk boven? Mensen met bijbelteksten bestoken en de vrouw zien als oorzaak van de zonde in de wereld? En als Leanne een bijbeltekst gebruikt die precies het verschil tussen het christelijk en het joodse denken weergeeft en je daarmee onderuitschoffelt dan maar niet reageren?
Het zou je sieren als je de vrouwen die je hebt gekrenkt en met veel moeite hun huwelijk beeindigd hebben als gevolg van de behandeling door types die de bijbelteksten op deze gruwelijke wijze in praktijk brachten, je excuses aan zou bieden. Inderdaad het zijn vrouwen die het moeilijk aankunnen met je in discussie te treden vanwege de gevoelens van onderdrukking die ze hebben ervaren en gevoelens die terugkomen. Dat ze dat niet aandurfden, vind ik niet laf. Als jij nu wegloopt vind ik dat niet erg heldhaftig en zeker niet sterk. Zeker niet als je daarbij een arrogante en ongevoelige toon aanslaat.
Ik snap best dat mensen zaterdag een gezellige dag willen hebben als ze elkaar ontmoeten. Maar daarmee kan bovenstaande niet worden toegedekt. Het is niet fout geinterpreteerd. Het was gewoon minderwaardig naar vrouwen toe. Die waren terecht boos.
Je kunt inderdaad beter op een andere site zoeken. Ik gun iedereen een levenspartner maar hou mijn hart vast voor de vrouw die met een man moet leven die deze gedachtengang er op na houdt.
Verschil in visie over bijbelomgang zal er altijd blijven. Ik vind je verhaal over de relatie tussen de zonde en de rol van de vrouw daarin onbijbels, zwak en kwetsend voor vrouwen. Desalniettemin kunnen opvattingen verschillend zijn. Maar als je nu wegloopt zonder je excuses aan de gekwetste vrouwen aan te bieden dan vind ik dat uiterst zwak en niet getuigend van enig medegevoel en inlevingsvermogen.
Thomas. |
Daar heeft een mens aan voorafgaand eerst (zelf)inzicht bij nodig.. en dan nog kan het verschil in inzicht blijven.
De mens heeft jarenlang, eeuwenlang de bijbel zo ingegoten gekregen die veelal in perioden vertaald is waar vrouwen in de samenleving met vijandelijke- en argusogen bekeken werden en onderdrukking leden. Binnen deze culturen ontstonden vertalingen en interpretaties. Ook onder toezicht van een vrouw-vijandelijk gezinde keizer, Constantijn die een grote vinger in de pap had bij het verspreiden van deze vertaling. In die vertalingen en interpretaties stond de vrouw ergens in het rijtje van goederen en vee. Sommige omschrijvingen van hoe men de vrouw ervoer spreken hun eigen taal.
Hoe dan ook, ik geloof dat het anders bedoeld is dan de visie zoals hier in dit topic meermalen neergezet. Hoe anders kan er ooit een liefdesrelatie ontstaan in alle vrijheid en zonder wantrouwen aan de basis jegens je partner?
En ja aan de ene kant zijn vrouwen ... maar ook mannen ... slachtoffer van dergelijke overtuigingen. Aan de andere kant hebben we ons eigen verstand, onderscheidingsvermogen én verantwoordelijkheid om te onderzoeken wat God bedoelde en te strijden tegen de leugens (bolwerken) in ons leven.
Persoonlijk doet het me ongelooflijk zeer dat ik jaren en jaren geloofd heb in de hiërarchie zoals hier uit de doeken gedaan... Maar ik geloofde er in met heel mijn hart. Dus in dienstbaarheid aan God vocht ik om die vrouw te zijn en te blijven door die "liefde" waarover hier gesproken wordt na te streven, uit verlangen naar gehoorzaamheid. Wat kom je dan bedrogen uit als je wakker bent en ontdekt hoe het je als mens, als vrouw heeft ondermijnd.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 14 december 2012, 11:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 09:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Aangezien ik de liefste van het forum ben zal ik van jou ook zeker een bloemetje krijgen...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 09:45
|
|
|
|
...wat nu weer? Moet jij je huiswerk weer niet doorspelen aan iedereen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 10:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ach, dat is toch al jaren zo. Soms laten de Belgen eens een Nederlander winnen. Zo menslievend zijn wij dan weer... 
Of het nu om een 'een megasimpel ge-sms’te mededeling of een minutieus gekalligrafeerd epistel' gaat steeds zijn de Belgen beter.
Soms 'zit ik voor een weids uitzicht mezelf te goed te doen aan de subtiel gearrangeerde amuses van een vijfgangendiner...' en dan kan ik het niet nalaten de taalfouten te zoeken die in het menu staan...  |
Haha, het was een errug moeilijk dictee dit jaar. Mooi dat Adriaan van Dis op"diste"dat hij zelf ook lang niet alle regels snapt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 10:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dankjewel , dankjewel , dankjewel . Nou , als er morgen weer een bloemetje bij de deur staat dan ga ik maar vermoeden dat het van Eva is. Laat vissertje dan maar zuunig wezen , schamen doe ik me er niet voor .
Vissertje denkt maar zo ....... neem vaker een bloemetje meeeeeee. |
In de kerk waar ik lid van ben hebben ze ook elk jaar een leuke aktie. Mensen die dat willen kunnen hun kerstpakket inleveren en dan wordt het gebracht naar mensen die een moeilijk jaar achter de rug hebben. Ik heb zelf 2 keer mogen meemaken dat ik een super luxe pakket kreeg. Dat was in de tijd toen ik net gescheiden was en het voelde echt als een persoonlijke knuffel vanuit de hemel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 10:30
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | ....ik vandaag de reïncarnatie van Wendelmoet Claesdochter ben tegengekomen?
 |
Wie is dat?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 10:34
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja het scharniertje van de deur naar de kippenren is ook bevroren. Stond ik daar met voer, de kipjes al in rep en roer dat ik weer terug ging. Heb er eern klap met een hamer tegen gegeven toen ging die open.  |
Je hebt je kipjes toch niet met een hamer geslagen?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:02
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Je hebt je kipjes toch niet met een hamer geslagen?????  |
ja wie weet we aten gister wel kippenstampot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | mopperen!!!Moi!!!Never...  |
nee Frank heeft een hekel aan mopperen haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja wie weet we aten gister wel kippenstampot  |
...kippenstampot???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:06
|
|
|
|
Mooi open geschreven Dank voor je uitleg Jol. Nu kan ik je reactie's beter begrijpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:07
|
|
|
|
Ik word blij van mijn dochter. Ze is met 7 vrienden van de studentenvereniging hier in huis bezig om alles te demonteren, bedden, kasten etc. Alles wordt beneden in de garage gezet. Vanavond blijven ze allemaal eten en ook blijven ze met z`n zevenen op zolder slapen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:10