| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:48
|
|
|
|
|
@ Shanita: joh, wat naar!! Heel veel sterkte en beterschap ermee!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:51
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ja, fijn!!! Altijd een fijne voorbode van de komende lente!! Ik hou d'r zo van. |
Hier nog iemand !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:51
|
|
|
|
Avond,
Na ongeveer een half jaar kerkloos geweest te zijn (na 6 jaar kerkgang), heb ik mijn pijlen gericht op een andere gemeente: vez zwolle.
Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben: goed, slecht, of misschien wel neutraal. Dit omdat ik niet voor een 2e maal in een religieuze val ga trappen.
Rolf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:53
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | het is niet te verteren dit soort nieuws, hè.....en dat na het schoolmeisje dat na pesten zelfmoord pleegde......het stapelt zich maar op en je kunt er niks mee.......en dan kijk ik toch weer anders naar al die kerstgezelligheid......wat een krankzinnig wereld is het toch waarin we moeten en mogen leven want er is tegelijkertijd zoveel moois en goeds..... |
Da's waar.
Ik vind het moeilijk altijd als mensen gezond en gelukkig zijn en ineens een erge ziekte krijgen....als het iemand is die je kent..
Aan de andere kant; ik heb gisteren wel ervaren dat iemand zoveel pijn kan hebben, ik dus, dat je denkt, dan maar morfine, en dus sneller dood. Onverdraagelijke pijn, alsof er met messen in je buik wordt gesneden, zoiets....dan denk je alleen die pijn moet weg, verder niet, alleen dat...
Ik wil natuurlijk net als iedereen lang leven, maar ja, heb weleens op een andere christelijke forum gelezen van palliatieve zorg, nou geef mijn dat maar dan, denk ik dan....als ik iets zou krijgen....Ja, iederen gaat dood, ik zeg zelf áltijd naar de Hemel, ja daar geloof ik Heilig in.
Da's toch ook de basis van het geloof?
Dood waar is uw prikkel, want de dood is niet meer, staat ook ergens geschreven: wij gaan direkt naar de hemel. God ziet het hart aan.
Ik denk ook weleens zouden ziekten psychisch kunnen zijn...
Laat 't hier ff bij. voorlopig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:57
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | @ Shanita: joh, wat naar!! Heel veel sterkte en beterschap ermee!! |
Hai, dank je, ik moest meteen aan de verpleegsters denken, arm meisje gisteren, bleef me bakjes geven om in over te geven, ging niet snel genoeg, hele vloer lang onder chocola en satesaus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:00
|
|
|
|
Het feit dat we een goed perspectief hebben wil nog niet zeggen dat we graag willen sterven. Dat is ook tegennatuurlijk. Ieder gezond denkend mens wil leven. Het is niet voor niets dat we het heel moeilijk hebben als we geconfronteerd worden met de (mogelijk eigen) dood.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 15 december 2012, 22:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:01
|
|
|
|
Ja, Maritime, dat wordt er voor anderen en mij niet duidelijker op...
Zou je het kunnen wijzigen?
Bij voorbaat Thanks!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:02
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Echt fijn van je! |
Dit topic gaat toch over waar je blij van wordt tenslotte, het werd wel erg off topic.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:06
|
|
|
|
Dat ik vandaag een dag heb door mogen brengen met hele dierbare vrienden En wat waren ze weer lief, ik werd aan alle kanten in de watten gelegd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:18
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Da's waar.
Ik vind het moeilijk altijd als mensen gezond en gelukkig zijn en ineens een erge ziekte krijgen....als het iemand is die je kent..
Aan de andere kant; ik heb gisteren wel ervaren dat iemand zoveel pijn kan hebben, ik dus, dat je denkt, dan maar morfine, en dus sneller dood. Onverdraagelijke pijn, alsof er met messen in je buik wordt gesneden, zoiets....dan denk je alleen die pijn moet weg, verder niet, alleen dat...
Ik wil natuurlijk net als iedereen lang leven, maar ja, heb weleens op een andere christelijke forum gelezen van palliatieve zorg, nou geef mijn dat maar dan, denk ik dan....als ik iets zou krijgen....Ja, iederen gaat dood, ik zeg zelf áltijd naar de Hemel, ja daar geloof ik Heilig in.
Da's toch ook de basis van het geloof?
Dood waar is uw prikkel, want de dood is niet meer, staat ook ergens geschreven: wij gaan direkt naar de hemel. God ziet het hart aan.
Ik denk ook weleens zouden ziekten psychisch kunnen zijn...
Laat 't hier ff bij. voorlopig. |
Je wilt dan eigenlijk niet dood maar wel een einde aan die vreselijke situatie van heel ziek zijn en erg veel pijn moeten lijden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:23
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Avond,
Na ongeveer een half jaar kerkloos geweest te zijn (na 6 jaar kerkgang), heb ik mijn pijlen gericht op een andere gemeente: vez zwolle.
Mijn vraag is of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben: goed, slecht, of misschien wel neutraal. Dit omdat ik niet voor een 2e maal in een religieuze val ga trappen.
Rolf |
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje vreemde vraag . Het lijkt mij dat voordat je je bij een gemeente aansluit eest naar die gemeente toe gaat . Kijken en proeven wat voor gemeente het is en of je je daar thuis voelt . Wat voor de één een hele fijne gemeente is , vindt een ander dat misschien wel niks . Daarom kan ik het niet goed begrijpen dat je eerst de mening van een ander vraagt over een gemeente . Maarja , ik ben een zeeuw , hoogstwaarschijnlijk denkt een ander daar anders over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:23
|
|
|
|
Vandaag??? Veel.... Mijn lijstje afgewerkt wat NODIG moest gebeuren... Achtertuin opgeruimd... Twee rokken vermaakt..(wist bijna niet meer hoe de naaimachine werkte!!) Tuinstoelen opgeruimd... Logeerkamer opgeruimd...(de dumpplaats ) Grote pan soep gemaakt...
En vanmorgen met mijn dochter naar een kerstmarkt geweest... Middenin de polder in een oude boerenschuur, maar heel gezellig... Warme chocolademelk met een oliebol.. En voor thuis nog een cake gekocht...
(het mocht van de weegschaal)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Vandaag??? Veel.... Mijn lijstje afgewerkt wat NODIG moest gebeuren... Achtertuin opgeruimd... Twee rokken vermaakt..(wist bijna niet meer hoe de naaimachine werkte!!) Tuinstoelen opgeruimd... Logeerkamer opgeruimd...(de dumpplaats ) Grote pan soep gemaakt...
En vanmorgen met mijn dochter naar een kerstmarkt geweest... Middenin de polder in een oude boerenschuur, maar heel gezellig... Warme chocolademelk met een oliebol.. En voor thuis nog een cake gekocht...
zo goed bezig geweest zeg!!
(het mocht van de weegschaal) |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:28
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik vandaag een dag heb door mogen brengen met hele dierbare vrienden En wat waren ze weer lief, ik werd aan alle kanten in de watten gelegd  |
Kijk , echt iets om blij van te worden.
Visser word blij van het feit dat zn zoon weer 2 bekers in de wacht heeft weten te slepen .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:31
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik vandaag een dag heb door mogen brengen met hele dierbare vrienden En wat waren ze weer lief, ik werd aan alle kanten in de watten gelegd  |
Fijn Josina!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Vandaag??? Veel.... Mijn lijstje afgewerkt wat NODIG moest gebeuren... Achtertuin opgeruimd... Twee rokken vermaakt..(wist bijna niet meer hoe de naaimachine werkte!!) Tuinstoelen opgeruimd... Logeerkamer opgeruimd...(de dumpplaats ) Grote pan soep gemaakt...
(het mocht van de weegschaal) |
Wat heb je toch weer goed je best gedaan .
Visser, bij wie vandaag weer alle huishoudelijke klusjes zijn blijven liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Kijk , echt iets om blij van te worden.
Visser word blij van het feit dat zn zoon weer 2 bekers in de wacht heeft weten te slepen .  |
Dat zijn de betere berichten Visser! Waarvoor heeft ie ze precies gekregen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:33
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Dat zijn de betere berichten Visser! Waarvoor heeft ie ze precies gekregen? |
Dat ga ik maar niet zeggen want dan sta ik weer voor joker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:35
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat ga ik maar niet zeggen want dan sta ik weer voor joker.  |
oh nu wordt ik wel heeeel nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:37
|
|
|
|
Weer die Zeeuw he??? Zijn we dan anders Visser???
Ik denk er hetzelfde over hoor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:38
|
|
|
|
|
Ja maar...daar nam je de maandag toch voor???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat ga ik maar niet zeggen want dan sta ik weer voor joker.  |
Heeft hij jou verslagen met een viswedstrijd dan? 
Desalniettemin: fijn voor hem, dat hij gewonnen heeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:46
|
|
|
|
http://youtu.be/X4LqIEISiwU
dit leer ik nooit, doe het te weinig, kennelijk.....mooi is het wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:46
|
|
|
|
Ah, fijn voor je, Josina! Heerlijk om zulke mensen om je heen te hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:47
|
|
|
|
Ik ben helemaal geen zeeuw, maar denk er precies zo over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:48
|
|
|
|
Dank jullie wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 22:50
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Heeft hij jou verslagen met een viswedstrijd dan? 
Desalniettemin: fijn voor hem, dat hij gewonnen heeft! |
oh ja haha daar had ik nog niet aan gedacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
|
|
|
alsjeblieft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
|
|
|
Je kunt ook het een doen zonder het andere na te laten. Er waren wel meer mensen die een kerk aanvankelijk als een warm bad ervoeren en geleidelijk toch wat kritischer werden.
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
|
|
|
|
Heb vandaag genoten van het CM uitje. En de hond? Geen kind meer aangehad!!
|
|
| Naar boven |
|
|