ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 7 mei 2014, 15:33
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
THOMAS968 schreef:
Pijnlijk actueel, varierend op een recente bijdrage:

Het is belangrijker het Christendom naar de huidige maatschappij te vertalen en waar te maken dan te denken dat je het goed doet als je de wetten, uit een harde samenleving met slavernij, van voor of uit de Oudheid, geldend verklaard voor nu.De maatstaven die men toen hanteerde, slavernij mag en vrouwen hebben weinig rechten, passen niet meer in de huidige rechtsstaat.

Vraag maar eens aan een ouderling uit jouw kerk of hij ook vindt dat zijn dochter met haar verkrachter moet trouwen. Het staat er wel maar hij is zo achterlijk natuurlijk ook niet dat van zijn dochter te eisen omdat dat in de Bijbel staat.

Maar zo denken bij de 'kwestie'van vrouwen in het ambt, dan geldt dat kennelijk weer wel. Als medechristen heb ik liever een vrouw met hersens, liefde en barmhartigheid dan een man met een soort van fossiele starheid die alleen maar letterlijk kan lezen en interpreteren, ongeacht welk leed je daar bij mensen mee aanricht. En mensen dat zijn, waarde medechristen, vrouwen ook. En met dat besef bevind je je pas echt in het juiste spoor.

Thomas die vindt dat bang zijn om af te wijken van deze kerkcultuur, niet zorgt voor meer respect voor het werk van vrouwen, waar de kerk inmiddels in de praktijk op draait.



Wat een prachtig pleidooi voor de Vaardige Geest die getuigt van De Levende God die alles nieuw maakt, ook de kerk.

Zondag word ik bevestigd in het ambt van diaken met Werelddiaconaat in portefeuille. Ik voel me vereerd en zal mijn uiterste best doen om mijn werk met liefde te vervullen. Deze goede woorden van Thomas zullen mij daarbij tot steun zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 april 2014, 22:47
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNETTE050 schreef:
Het probleem is dat het denken van deze generatie zich niet 'verder' ontwikkeld, maar heel anders!


anders kan ook heel goed verder zijn, hoor! Het zal in de toekomst moeten blijken welke verandering iets oplevert, meestal is dat zo, zo werkt het. Het hangt af van de gedachte die aan de verandering/ontwikkeling ten grondslag ligt.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op dinsdag 29 april 2014, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 april 2014, 20:28
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
THOMAS968 schreef:
Als je het liedje niet kent is het goed het eerst even te beluisteren. Het is van Claudia de Brey: Mag ik dan bij jou.

https://www.youtube.com/watch?v=dR0_ybFC53s

Normaal al een gevoelig liedje maar toch: vanmorgen was ik in een soort jeugddienst en het liedje kreeg met een kleine kunstgreep in de tekst, 'jij' was veranderd in 'U', een hele andere lading. Twee meisjes zongen het voor in de kerk. Probeer het voor je te zien - en ik vond het dermate indrukwekkend dat ik het je niet wil onthouden:


Als de oorlog komt,
En als ik dan moet schuilen,
Mag ik dan bij U?

Als er een clubje komt,
Waar ik niet bij wil horen,
Mag ik dan bij U?

Als er een regel komt
Waar ik niet aan voldoen kan
Mag ik dan bij U?

En als ik iets moet zijn,
Wat ik nooit geweest ben,
Mag ik dan bij U?

Mag ik dan bij U schuilen,
Als het nergens anders kan?
En als ik moet huilen,
Droogt U m'n tranen dan?
Want als ik bij U mag,
Mag U altijd bij mij.
Kom wanneer U wilt,
Ik hou een kamer voor U vrij.

Als het onweer komt,
En als ik dan bang ben,
Mag ik dan bij U?

Als de avond valt,
En 't is mij te donker,
Mag ik dan bij U?

Als de lente komt,
En als ik dan verliefd ben
Mag ik dan bij U?

Als de liefde komt,
En ik weet het zeker,
Mag ik dan bij U?

Mag ik dan bij U schuilen,
Als het nergens anders kan?
En als ik moet huilen,
Droogt U m'n tranen dan?
Want als ik bij U mag,
Mag U altijd bij mij.
Kom wanneer U wilt,
Ik hou een kamer voor U vrij.


Als het einde komt,
En als ik dan bang ben,
Mag ik dan bij U?

Als het einde komt,
En als ik dan alleen ben,
Mag ik dan bij U?


Thomas.



Hier krijg ik toch een dikke keel van, Thomas, en prikkende oogjes.....zoals altijd schrijf je beeldend. Ingenieus om het zo om te zetten en door kinderen te laten weergeven, het zal ze jaren later nog 'ns in gedachten komen en ze troost en bemoediging geven, ons ook en allen die het hebben gehoord.
Ben je jarig, van harte gefeliciteerd, en geef je een cadeau!

- Ik laat de tekst staan, zien we het nog 'ns -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 april 2014, 20:19
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNETTE050 schreef:
Hoi Mieke, bedankt voor je bijdrage. Helaas heb ik ook andere dingen gezien en is wetenschappelijk bewezen dat deze jeugd, die opgroeit met de computer, al heel anders denkt dat 'onze generatie'. Ik chargeer idd. maar vraag me gewoon af waar deze maatschappij mee bezig is....

Graag gedaan, Annette, je brengt een interessant onderwerp in.
Iedere generatie denkt anders dan de vorige en telkens worden die veranderingen onder de loep gelegd en aangevochten. Natuurlijk is het van belang niet al het oude weg te doen en veranderen om het veranderen en daarbij weglaten wat van grote waarde is gebleken is geen goede zaak en moet worden bijgesteld, daarmee zal ieder weldenkend mens het eens zijn.

De schepping staat niet stil, wij ook niet. Wij hebben ons altijd ontwikkeld en dat is maar goed ook, anders konden wij nu niet met elkaar communiceren.

De computer en kinderen al jong daarmee in aanraking brengen naast al het andere van grote waarde in de opvoeding kan veel goeds teweeg brengen mits op de juiste manier toegepast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 april 2014, 20:13
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
ALBLASY297 schreef:
Om kort te zijn; de vraag: vrouwen in het kerkelijke ambt. Voor of tegen?
Ik kan niet anders dan kort erover zijn puur gezien, dat niet mijn mening er toe doet, maar altijd dienen we terug te vallen of te wel, Gods Woord te laten spreken. Ik denk dat het dan wel duidelijk mag zijn wat het antwoord ons zegt? Het is eerbaar en goed, dat een vrouw stil zij. Niet dat zij dan niets zou mogen zeggen of inbrengen, integendeel, alleen een ambt voor een vrouw? Helaas zijn er genoeg plaatsen dan wel kerken waar dit is ingesteld. Graag verzoek ik iedereen die hier vragen bij heb eens "in het spoor" te lezen..


Nou, ik ben gelukkig één van degenen die hier een vraag bij HEEFT. De conclusie die je trekt uit de paar woorden geciteerd uit de bijbel dat het goed is dat de vrouw stil zij, is volkomen uit de lucht gegrepen en die je ook nog eens aan het ambt van de vrouw in de kerk relateert. Dat is jouw interpretatie geven en melden dat dat Gods Woord is, notabene. Je durft wel. Blasfemisch volgens mij.
God heeft de man en de vrouw geschapen naar Zijn Beeld. Beiden. Ze zijn gelijk in waarde en tegelijkertijd behoorlijk verschillend. Juist die verschillen zijn zo belangrijk om in alle hoge functies waarbij wordt beslist over het welzijn van de beide seksen, te worden vertegenwoordigd; dus ook in de kerk, juist in de kerk want in de kerk gaat het bij uitstek over het welzijn van mannen, vrouwen, kinderen en heel de schepping.
Mannen en vrouwen zijn geschapen in hun eigenheid om elkaar aan te vullen en elkaar bij te staan, dat zal niet lukken als één van de partijen stil moet zijn, denk je niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 april 2014, 19:58
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNETTE050 schreef:
Het ene kind leert omgaan met de hedendaagse techniek, het andere kind geeft affectie aan en krijgt affiniteit met de kwetsbaarheid van de natuur....wat zal het effect zijn op de emotionele ontwikkeling van de verschillende kinderen....
Toch wel een confronterende foto...het kleine knulletje, bezig met het touchscreen van zijn mobiel.

Een onomkeerbare ontwikkeling....helaas...



Ach Annette, wat een prachtige foto's. Toch heb ik daarbij heel andere associaties dan jij die ik je niet wil onthouden.
Het boeddhistische jongetje leeft in een totaal andere cultuur dan het westerse jongetje, die verschillen zijn er op deze aarde. Niets verkeerds aan. Het ene is niet minder dan het andere.
Dat het westerse jongetje een fantastische ontwikkeling doormaakt onder andere met behulp van zijn iphone/mobiel laat zich raden.
Waarschijnlijk vliegen de musjes bij hem in de tuin frank en vrij rond en kan hij ze op een afstandje bestuderen ook al kan hij ze niet aaien wat zo hoort met 'wilde' dieren, vind ik.
Mijn kleinzoon kraait van plezier om een peuterfilmpje op het mobiel van mijn schoondochter en doet de duif na die vlakbij zijn raam snoept van de zaadjes uit zijn voerbakje. Hij kan zien hoe de duif leeft zonder hem te verstoren. Bijna dagelijks wordt er met hem door het park gewandeld en door de kinderboerderij met allerlei jonge dieren, koeien, geiten, kippen en varkens, een groot studiecentrum incluis.
Ook de katten die zelfs zijn foto kopjes geven leren hem met respect omgaan met alles wat leeft......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 april 2014, 22:26
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JANS221 schreef:
20 + 4 =1624 Engeltje smiley

ja, kom ik ook op uit binnen vijf seconden. hij is wel origineel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 februari 2014, 21:42
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.
 
Moedig om mensen in de verdrukking een hart onder de riem te steken en oprecht kritisch te zijn over hoe sommigen - toch overtuigd christen - deze mensen gevoelloos voor het hoofd kunnen stoten.
Zo wordt ons allemaal een spiegel voorgehouden. Bewust of onbewust zullen we ons allemaal weleens bezondigen aan een gevoelloze opmerking of blik. Mensen die rouwen of in een heel vervelende situatie terecht zijn gekomen brengen ons ook in verlegenheid. We kijken liever de andere kant op en worden liever niet geconfronteerd met verdriet en wanhoop, met kwetsbaarheid en verlies. Naar hen luisteren maakt ons bang: het kan ons allemaal overkomen. Of juist: "dat overkomt mij nooit, zo dom ben ik niet."
Ze op een afstand houden houdt ons in onze 'comfortzone'.
Dit forum heeft wel iets veiligs; je kunt rustig lezen en reageren zonder persoonlijk aangesproken te worden; niemand ziet je hier en weet wie je werkelijk bent. Een goed medium dus om van elkaar te leren en elkaar vooruit te helpen.


Intrigerend ook dat Thomas stelt dat vrouwen uit de wat behoudende kringen zich uitgenodigd mogen voelen het initiatief te nemen.

Wat vinden deze vrouwen daarvan? Welke vragen roept die stelling bij je op? Heb je er al ervaring mee? Werkt het ook?


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 15 februari 2014, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:30
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
JANS221 schreef:
Je hebt gelijk, ik zie nu dat het jouw opmerkingen zijn!

Het kwam omdat het onderste regeltje van mijn opmerkingen niet insprong en niet vet werd weergegeven. Ik heb het verbeterd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:23
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
JANS221 schreef:
Wat tussen de regels geschreven staat is niet van mij maar van Shanita. Misschien kan Shanita dit aanpassen zodat het niet in mijn tekst komt te staan. Trouwens, de stellingen waren ook niet van mij, ik vroeg er juist commentaar op.

Het lijkt erop dat Shanita haar teksten heeft gekleurd.
Ik heb mijn opmerkingen vet weergegeven.
Je poneert stellingen in een topic. Helder dat het niet jouw stellingen zijn. Ik begrijp niet waarom je reageert alsof ik ze jou toedicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:10
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?


man/vrouw

Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte.
Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie.

Erg zwart-wit gesteld. Ik ken vrouwen die niet graag hulp vragen om precies dezelfde redenen als hier omschreven als typisch mannelijk.
Ik ken zelfs mannen die juist om hulp vragen om hun relatie te versterken zoals in deze stellling omschreven.


Om zich beter te voelen, trekt hij zich terug om zijn problemen op te lossen.
Om zich beter te voelen bespreekt ze haar gevoel openhartig met een ander.

Ik denk niet dat hij zich terugtrekt om zich beter te voelen, juist zoeken mannen afleiding opdat de tijd zijn werk doet. Soms moet je problemen met rust laten.
Ik ken vrouwen die hun gevoelens uitvoerig delen met anderen .......maar of ze zich daardoor nou echt beter voelen vraag ik me af. Misschien doet de aandacht goed.


Mannen zijn bang om te geven, zij ontvangen liever. Hij verliest zijn gevoel van eigenwaarde als hij denkt te weinig te geven.
Mijns inziens en zo ik mannen ken; klinkklare onzin. Eerder andersom heb ik het ervaren.
Vrouwen zijn bang om te ontvangen. Zij geven liever. Hieraan ontlenen zij een gevoel van eigenwaarde.
Die neiging herken ik wel maar daar hoef je niet aan toe te geven.

Liefdevol gedrag komt tot uiting in het bagatelliseren, negeren of oplossen van haar problemen en zorgen.
Herkenbaar; mannen kunnen het moeilijk vinden een dierbare te zien lijden en lossen het probleem graag op voor haar. Het heeft misschien te maken met het moeilijk kunnen uiten van gevoelens en emoties.

Liefdevol gedrag komt tot uiting in zorgzaamheid, het stellen van veel vragen en uiting geven aan haar bezorgdheid.
Wat zeker niet altijd wordt aanvaard. De man wil een vrouw niet graag opzadelen met zijn problemen, zo lijkt het.

De beste manier om een man emotioneel te laten groeien is door hem niet te willen veranderen of te verbeteren. Hier raakt hij onzeker van en trekt zich terug.
Wat een onaangename zin; wie moet of wil zo graag bepalen dat een man emotioneel moet groeien? Badinerend vind ik dat.
Een man niet willen veranderen of verbeteren is een uiting van waardering en respect voor wie hij is. Je houdt toch van hem om die reden of om hem te veranderen en te verbeteren zodat hij wordt wie je vindt dat hij moet zijn?


De beste manier om een vrouw emotioneel te laten groeien is door haar te steunen, naar haar te luisteren en haar te bevestigen. Hier raakt zij zelfverzekerd van en durft zij zich te tonen.
....pfffffffff...de meeste mensen groeien op alle gebied door het leven te leven en te worden wie je bent. Van zo'n gemaniëreerde benadering wordt niemand echt beter vrees ik. Wenselijker lijkt me echte belangstelling geuit op de eigen wijze.

Om zich te uiten gebruiken mannen zakelijke en korte boodschappen. Het gaat om het overbrengen van feiten en informatie.
Ik ken ze niet die zich zo beperken, gelukkig maar.....

Om zich te kunnen uiten, veroorloven vrouwen zich dichterlijke vrijheden als de overtreffende trap, beeldspraak en generalisaties.
Er zijn vele mannen die zich als hier omschreven uiten, gelukkig maar....

Mannen geven geen ongevraagd advies of hulp. Zij willen dit ook niet ongevraagd ontvangen.
Het eerste herken ik niet. Het tweede kan een houding zijn en herken ik wel. Maar het ligt aan de situatie en aan de persoon. Het tegenovergestelde heb ik menigmaal meegemaakt.

Vrouwen geven ongevraagd advies en bieden ongevraagd hulp aan.
Soms is dat onwenselijk en soms zou het goed zijn als het zo was.

Als een man van een vrouw houdt, dan moet hij zich af en toe even losmaken om daarna weer dichterbij te kunnen komen.
Dat is de natuurlijke beweging van een liefdesrelatie en geldt evenzo voor de vrouw.

Als een vrouw van een man houdt, dan wil zij nabijheid en intimiteit. Een vrouw neemt afstand als ze er niet op vertrouwt dat haar partner haar gevoelens begrijpt.
Het eerste geldt niet voor altijd, zij ervaart over het algemeen dezelfde beweging van behoefte aan nabijheid en afstand als de man.

Na een fase van afstand wil de man de intimiteit voortzetten en laten groeien op het niveau van voor de afstand.
Na een fase van afstand wil de vrouw een periode van hernieuwde kennismaking. De intimiteit is geschonden en moet herstellen en weer groeien.
Voor beiden geldt in mijn optiek hetzelfde.

De man verwacht dat zaken die gedeeld of geheeld zijn, niet meer aan de orde komen.
Bij een vrouw komen gedeelde of geheelde zaken weer naar boven na een dieptepunt.
Herkenbaar, alleen is het vaker zo dat het bovenkomen van die zaken een dieptepunt kan veroorzaken.

De man wil het dieptepunt bij zijn partner voorkomen.
De vrouw ervaart het dieptepunt als een noodzakelijk moment van emotionele opruiming.
Herkenbaar. Maar de tweede stelling is vaak niet zo, een dieptepunt kan emotioneel zeer belastend zijn en beter te vermijden.

Mannen kwetsen de vrouw door haar gevoel af te wijzen of te ontkennen.
Vrouwen kwetsen de man door hem raad te geven, waardoor hij het gevoel heeft te falen.
Herkenbaar maar daar groeien partners in; ze zullen veelal leren het te vermijden de ander te kwetsen.

Mannen bieden zelden hun excuus aan, omdat dit betekent dat hij iets fout heeft gedaan.
Met deze stelling wordt de man toch onderkend.

Vrouwen bieden regelmatig excuses aan, omdat dit een conflict voorkomt of beëindigd.
Dat zou mooi zijn....

Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde.
Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact.
Dat is toch erg.....wat een stelling zeg.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 31 januari 2014, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:05
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://youtu.be/-Z1J42SByeY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 23:19
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://youtu.be/DNeaZz9Vt6Q
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 23:15
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://youtu.be/CjB_oVeq8Lo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 23:33
BerichtOnderwerp: vergeven........
 
CORTAZAR588 schreef:
Vergeven.....

Wat is dat moeilijk.
Ik weet uit eigen ervaring hoe lang ressentiment blijft hangen.
En het beinvloedt alles. Zo was het bij mij wel.
Ik dacht van alles,hoe zoet de wraak zou zijn....en hoe ik zou genieten van mijn ure der wrake.......

En wat heb ik mezelf boos gemaakt in de tussentijd......tot het uur der wrake kwam.
Wat een deceptie.......eindelijk de kans om mn gram te halen en ..........niks.
C'est ríen..........het is niet bevredigend.

Wat wel bevredigend is,is bidden voor diegene, hoe moeilijk ook in het begin,maar hoe langer men bidt, hoe meer vrede er komt en dan weet je, dat je de wil van Hem doet.
En het belang van die andere is voor God net zo groot.
Hij wil niet dat iemand verloren gaat.

Wat is dan vergeven niet veel beter dan ha ten en wraak willen.....

Of ziet men dat anders ?




Zo heb ik het ook ervaren en dat is een lange weg waarbij je steeds intenser voelt dat het de goede is.
Je zelf tegelijkertijd vergeven wat je aandeel in het geheel was is net zo belangrijk zodat je echt verder kunt zonder je tegen jezelf te keren door een niet vergeven schuld of inbreng of hoe je het ook wilt noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 23:28
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=4tEJDxl7uxo

Dat ik je mis, eigenlijk: ik mis je.

Onroerend liedje van Maaike Ouboter. Het begint bij 1.08.


Het is ook gespeeld bij de uitvaart van Prins Friso:

http://www.youtube.com/watch?v=_6MLrE1u2kI

De eenzame vragen van eindig geluk....


De tekst om na te lezen:

http://www.youtube.com/watch?v=5Ql8WkbBPNM

Thomas.


iedere ziel siddert bij dit lied.....geen mens blijft onberoerd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 22:09
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
THOMAS968 schreef:
In geen geval en zeker niet op basis hiervan. Zolang er nog mensen bestaan met een andersgeschapene geaardheid, zolang er nog medegelovigen zijn die ze buitensluiten en veroordelen, zolang er nog christelijke en islamitische potenrammers zijn, zolang er nog mensen zijn die namens God sprekend mijn andersgeaarde broeders en zusters in Christus de grond in trappen en beweren in liefde te handelen, gaat het door, net zo lang tot we deze mensen als gelijkwaardige christenen behandelen en ze zich thuis mogen voelen bij gelovigen en in het geloof dat ook hen zalig maakt.

Thomas, Christus stierf ook voor de fundamentalisten maar was het niet met ze eens.


Dit is de ware geest van een Christen die ten diepste begrijpt wat het betekent Christus te volgen. De moed om dit te schrijven en zo te leven en het diepe meegevoel met het lijden van homo's en lesbo's die Christen zijn, door Thomas vind ik een bemoediging voor ons allemaal. Ook de bijdragen van Jans en Jol spreken van die moed.

Het is goed om hem openlijk bij te vallen en daarmee hem en degenen om wie dit gaat te ondersteunen.
En voor degenen die nog steeds aan de letter van de Bijbel vasthouden en voorbijgaan aan de dieperliggende betekenis van het Nieuwe Testament, Het Nieuwe Verbond: denk er nog eens goed over na wat Jezus vraagt van Zijn volgelingen. Probeer te bevatten wat dat impliceert.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 30 augustus 2013, 22:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 21:58
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
Seksualiteit is in de schepping besloten. De eraan gepaard gaande lust is er om de beiden ertoe aan te zetten, te verleiden zich voort te planten.

Adam en Eva waren zich na het eten van de vrucht van kennis van goed en kwaad bewust van hun naaktheid en van hun seksualiteit daarvoor waren ze dat blijkbaar niet in die mate.

Seksualiteit is an sich geen zonde en is ons gegeven door onze maker.
Het is sterk verbonden met liefde misschien wel het allermooiste van de schepping.

Seksualiteit wordt zonde als een mens het misbruikt en het tot zonde maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN
 
MARCOVH807 schreef:
onlangs heb ik ook zitten mailen met iemand. Echter kom ik vanuit een Evangelisatie, waarvoor ik oprecht gekozen heb om mijn oude PKN verlaten heb. Onze Evangelisatie is een soort van vluchtkerk voor o.a. mensen die de PKN te licht vinden en de GerGem te zwaar, dus zeg maar, gelijk aan de HHK.

Zij was van Evangelische gemeente. Ik bemerkte gewoon het verschil in beleving van het geloof. Het verschil vond ik dusdanig groot dat ik dus heb besloten om het geheel op een laag pitje te zetten (naast de grote afstand in km).

Persoonlijk ben ik nu van mening dat het verschil in geloof en de belevenis van het geloof wel degelijk te groot kan zijn. Dat idee had ik niet voordat ik met haar erover sprak.

Vervolgens lees ik dan een heel kortzichtige gedachte (althans, zo zie ik het): Wiens belang dient men, de kerk of de jouwe?

Kan het niet zo zijn dat zij het jouwe verdedigen? Het spreekwoord luidt: twee geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen. Kunnen die zogenaamde bemoeizuchtige mensen je juist niet willen beschermen voor een pijnlijke/moeizame toekomst? Een toekomst die je samen misschien nog wel kan overbruggen, maar kan je het verschil ook nog overbruggen als je kinderen zou mogen ontvangen?

Zo wordt bij ons op zondag geen TV gekeken, maar bij die ander misschien wel. Wat laat je je evt gekregen kinderen toe? Vader tegen, moeder voor. Ongetwijfeld zijn er zo nog meer kleine ergernissen die niet besproken worden en uiteindelijk kunnen leiden tot een breuk.

Dus ja, ik denk serieus dat het verschil in geloofsleven/kerkgemeenschap te groot kan zijn.



Dat spreekwoord stamt uit een tijd waarin roomskatholieken en protestanten elkaar te vuur en te zwaard bestreden waarin de maatschappij verzuild was tot op het bot.
Anno 2013 kan je deze ver verouderde zienswijze toch niet serieus meer overeind houden.
Hoe bestaat het dat je de opmerking "wiens belang dient men de kerk of de jouwe?" kortzichtig noemt. De kerk was en is soms erg uit op hun schaapjes binnen de kerkmuren houden. Deze opmerking doelt op autonomie van ieder mens en het recht om zijn/haar eigen keuzes te maken.
Je suggereert daarmee dat het beter voor je - als volwassene - is je te laten betuttelen door angstige gelovigen en je door hen te laten beperken. Dat is echt niet in het belang van jouw geluk.
Bovendien suggereert het alsof je binnen een huwelijk van gelijkgelovigen niet het risico loopt op volstrekt uiteenlopende meningen en overtuigingen.

Als volwassenen die de liefde betrachten, vergevingsgezind zijn en elkaar in ere willen houden en respecteren zijn de meeste van deze verschillen bespreekbaar te maken en in der minne te schikken. Dat is in een volwassen liefdesrelatie vast wel mogelijk.
Maar ik ben een romantisch-idealist, ik weet het......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:33
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MARA540 schreef:
We moeten dus maar goedkeuren dat homo's de zelfde rechten/plichten krijgen/hebben als een hetero stel?


Hoe groot is het verlangen van een huwelijk bij ieder mens.
Vele alleenstaanden zijn onvrijwillig aleengaand/alleenstaand.
Ook zij hebben behoefte aan intimiteit.


Zeker hebben homo's en lesbo's dezelfde rechten en verplichtingen als hetero's. Dat gaat boven religieuze overtuigingen uit. Kerk en staat zijn gelukkig gescheiden.

Dat hetero's een soms onvervuld verlangen hebben naar intimiteit is evident en geen reden om het homo's en lesbo's niet te gunnen hun verlangen in vervulling te laten gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:00
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MARA540 schreef:
Het is een gruwel in Gods ogen als 2 mensen van het zelfde geslacht gemeenschap met elkaar hebben.
Of dat nou is binnen het huwelijk is of niet.

Dus die tekst is mijns inziens voldoende om het homohuwelijk te verbieden.
Een pedohuwelijk verbieden we toch ook?


Hier trek je een vergelijk dat geen stand houdt.

Mensen van hetzelfde geslacht die een relatie aangaan doen dat beiden uit vrije wil; zij kiezen daarvoor bewust vanuit een innerlijke overtuiging en behoefte.

Een pedohuwelijk is daarmee op geen enkele wijze te vergelijken en moet op een heel andere manier worden gezien.
Een kind is niet toe aan een seksueel leven omdat lichaam, geest en ziel niet zijn volgroeid. Het kind kan geen overwogen keuze maken in het kiezen van een partner omdat dat past in een latere ontwikkelingsfase. Seksualiteit zal met een kind altijd afgedwongen zijn en dat is tot in de grond verwerpelijk. Pedofilie is meestal gericht op de andere sekse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:33
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
PIETER619 schreef:
Naturlijk gelijk Hans de Boooy zingt, "Ik hou van alle vrouwen" mogen we dus nu met alle vrouwen naar bed omdat we alle middelen hebben omdat te doen. Heerlijk dat wij als mannen dat nu mogen doen. Zelfs moorden mag nu ook of stelen want we leven niet onder de wet en God weet geukkig alleen maar wat goed is voor zijn volk, daar hebben. Zo hebbne wii als "heidenen", maar mooi profijt van.

Hier ga je toch lelijk de fout in, Pieter. De manier waarop je de woorden van Thomas uit zijn verband trekt is volkomen belachelijk.
Een integere, intelligente bijdrage op jouw manier uitleggen is volkomen over de top en het lijkt in de verste verte niet op wat Thomas hier bedoelt.
Dit is niet de manier waarop je met elkaar omgaat. Een excuus is op zijn plaats.



Volgens mij blijft Gods wet van kracht, gelijk Jezus dat zei. wij moeten als man en vrouw in dienende liefde (van beide zijden) met elkaar omgaan. Liefde is een mooi gegeven wat Godeons heeft bevolen dus gelik Adam en Eva schiep, als man en vrouw, heeft Hij daarmee aangegeven hoe de vork in de steel zit.


Zo is er dus een verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Seks is hormonale lusten bevredigen en liefde bedrijven is en verlangen om te elkaar laten genieten van elkaars lichaam. Helaas zijn we nu zover dat Gods regels aan de kant worden gezet, seks is en mag wanneer wij dat zelf willen, ook hoe bepalen we dus nu tegenwoordig zelf want die oude zooi is niet meer van toepassing dat was wat die "oude God" toen beval, leve die nieuwe God en dat hij ons andere bescherming gegeven heeft. Over welke God hebben we het eentje die wij bepalen hoe Hij er uit moet zien of mag God zich zelf zijn en blijven gelijk Hij ons Zijn regels (uit liefde en bescherming) aan ons gegeven heeft?

De liefde bedrijven is een mooie omschrijving van seks. De waarde die jij aan dat laatste woord geeft is voor jouw persoonlijke rekening.
Ook in de alinea hierboven maak je er weer een bende van in hoe je denkt te kunnen verklaren wat Thomas schrijft.
Je toon en je woordkeus geven aan dat jij wel bepaalt wie God is en hoe Hij denkt. Je doet daarmee zelf wat je de schrijver verwijt.



Je hebt blijkbaar niets begrepen van het Nieuwe Verbond. Lees dat nog eens na raad ik je aan, voordat je je weer verliest in een respectloze reactie als hier boven.

Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om in vervulling te doen gaan, niet zodat wij er maar lekker op los kunnen zondigen.

Ook hiermee leg je de tekst van Thomas volkomen verkeerd toe. Je geeft erbij aan dat je er niets van hebt begrepen. Dat is spijtig voor jou maar geeft je nog geen enkel recht om zo te reageren.

Ik vind jouw hele reactie op een moedige, intelligente bijdrage van Thomas waaruit blijkt hoe wij in deze tijd Gods Woord mogen verstaan, een beschamende aanfluiting. Zeker niet wat hij verdient.


[i]


Laatst aangepast door
MIEKE364
op maandag 10 juni 2013, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 21:03
BerichtOnderwerp: Dan zal ik leven.
 
THOMAS968 schreef:
Dan zal ik leven.


Het zal in alle vroegte zijn - als toen.
De steen is weggerold. Ik ben uit de grond opgestaan.
Mijn ogen kunnen het licht verdragen.
Ik loop en struikel niet. Ik spreek en versta mijzelf.
Mensen komen mij tegemoet - wij zijn in bekenden veranderd.

Het zat in alle vroegte te zijn - als toen.
De ochtendmist trekt op. Ik dacht een dorre vlakte te zien.
Volle schoven zie ik, ranke halmen, aren waarin de korrel zwe|t.
Bomen omranden het bouwland. Heuvels golven de verte in,
Bergopwaarts en worden wolken.

Daarachter, kristal geworden, verblindend,
de zee die haar doden teruggaf.

Wij overnachten in elkaars schaduw.
Wij worden wakker van het eerste licht.
Alsof iemand ons bij naam en toenaam heeft geroepen.

Dan zal ik leven.


Het gedicht is van Huub Oosterhuis.


Thomas



Als ik dit lees voel ik het leven door mijn aderen stromen, dat gevoel dat ik heb op Paasochtend in een tsjokvolle kerk.....de volledige canthorij, de gemeente die het refrein meezingt. Dat overweldigende gevoel dat dit wonder zich aan jou voltrekt en niet alleen aan jou maar aan iedereen, aan ieder levend wezen, aan alle leven op en in onze biotoop....moeder aarde, heel Gods schepping zingt en juicht...
Dat zie je in elkaars ogen als je elkaar na de dienst toespreekt: de Heer is waarlijk opgestaan...

In dit jaargetijde, als het zachte ochtendlicht je wakker maakt alsof je bij naam en toenaam wordt geroepen....Zijn Adem in dat licht.

Na moeite, verdriet.... de omarming van Zijn Liefde die je in je hele wezen voelt, alsof je bij naam en toenaam wordt wakker geroepen. Dan vallen de schellen je van de ogen en zie je de schoonheid van de schepping en ervaar je Zijn genade, Zijn ontferming.

Zo is dit lied ervaarbaar zoals de schrijver het moet hebben ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 30 mei 2013, 22:21
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
BAPPI605 schreef:
Ik denk dat je het anders bedoeld, maar dit komt bij mij over alsof wij, mannen, altijd opgewonden raken van een vrouw en onze pik achterna lopen Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Ver overtrokken interpretatie die voor jouw eigen rekening is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 22:53
BerichtOnderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
 
THOMAS968 schreef:
1 De Heer heeft mij gezien en onverwacht
ben ik opnieuw geboren en getogen.
Hij heeft mijn licht ontstoken in de nacht,
gaf mij een levend hart en nieuwe ogen.
Zo komt Hij steeds met stille overmacht
en zo neemt Hij voor lief mijn onvermogen.

2 Hij doet met ons, Hij gaat ons in en uit.
Heeft in zijn handen onze naam geschreven.
De Heer wil ons bewonen als zijn huis,
plant als een boom in ons zijn eigen leven,
wil met ons spelen, neemt ons tot zijn bruid
en wat wij zijn, Hij heeft het ons gegeven.

3 Gij geeft het uw beminden in de slaap,
Gij zaait uw naam in onze diepste dromen.
Gij hebt ons zelf ontvankelijk gemaakt
zoals de regen neerdaalt in de bomen,
zoals de wind, wie weet waarheen hij gaat,
zo zult Gij uw beminden overkomen.



Wat is hier nou mis mee? De taalbeheersing van Oosterhuis is ronduit geweldig.
Ik kan ook niet goed verzinnen wat het feministisch bezwaar hier tegen is. Wil met ons spelen, neemt ons tot zijn bruid?


Hij heeft mijn licht ontstoken in de nacht,
gaf mij een levend hart en nieuwe ogen.
Zo komt Hij steeds met stille overmacht
en zo neemt Hij voor lief mijn onvermogen.


Prachtig toch?

Thomas, feministes hebben geen verstand van vrouwen maar zeker niet van Oosterhuis, dat blijkt wel.



Nou, Thomas, dat ben ik helemaal met je eens. Volgens mij is het voor zowel mannen als vrouwen goed als vrouwen geëmancipeerd zijn (wat een woord is dat toch) maar feministes heb ik nooit begrepen en voel me als vrouw ook geenszins verwant met hun visie. Wat ze in deze tekst willen leggen is toch onbegrijpelijk? Je moet toch minstens je spirituele dimensie missen als je hier iets seksistisch in wilt zien en dan nog is zo'n platte interpretatie niet iets wat je Oosterhuis in de schoenen kunt schuiven.
Soms realiseer ik me ineens hoe geloof een groot geluk kan toevoegen in je belevingswereld.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 26 mei 2013, 23:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 22:30
BerichtOnderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Vandaag wordt het nieuwe Liedboek der Kerken gepresenteerd. Helaas kan ik daar niet bij zijn...

Een van de nummers die er niet meer in terugkomt is een prachtig lied van Huub Oosterhuis. Feministes hebben hier met succes tegen geprotesteerd omdat het niet vrouwvriendelijk zou zijn.....
Huub Oosterhuis wilde de tekst-terecht- niet wijzigen omdat een lied af is als het af is.....
Gelukkig komen er nog wel veel andere liederen van hem in het nieuwe Liedboek....

http://youtu.be/fEHRG7JQxMA


Bij ons werd het door onze voorganger ook betreurd. En dat werd door de gemeente onderstreept. De reden waarom het is geschrapt is ronduit belachelijk. We zongen het in de dienst vandaag en hebben met elkaar afgesproken dat dit prachtige lied regelmatig door ons zal worden gezongen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 19:24
BerichtOnderwerp: Ooievaar
 
[quote=MARIO216]

Gelukkig zie je ze steeds meer - dat is het fijne -
die majestueuze ooievaars
maar dat sprookje heeft toch iets raars
ik betrapte ze nooit op een sneb met een kleine...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 20:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
THOMAS968 schreef:
Vier jongens uit Liverpool die de wereld volledig op de kop hebben gezet indertijd. Paul McCartney voldoet achteraf aan het ideaalbeeld van een echte componist: hij maakte melodieen. Met een fotoverzameling van de Doutzen Kroezen van die tijd. Ach, nostalgie is ook wel eens mooi, toch?

http://www.youtube.com/watch?v=96YQdiMV-Jc




De schrik van de ouders van Thomas, er zou niets van hem terechtkomen, wat een langharig tuig:

http://www.youtube.com/watch?v=ipADNlW7yBM


Een bekende dirigent uit die tijd vertelde dat hij een arm had willen missen als hij dit nummer had gemaakt. In de Oudheid wist men het al: De eenvoud is het kenmerk van het ware:

http://www.youtube.com/watch?v=S09F5MejfBE



Thomas, toen liever langharig dan kortzichtig, poeh. Engeltje smiley



Ach Thomas, wat een jeugdsentiment....en.....oude liefde roest niet, hè...ik kan ze allemaal nog meezingen.
Mijn broer en ik waren grote fans; hij had een voor die tijd magnifieke geluidsinstallatie van Kenwood.....in ieder hoekje van het huis trilden de gitaren en klonken hun heldere stemmen vol van emotie en gevoel dat wij volledig begrepen, dat voor ons - een ieder van ons - persoonlijk leek geschreven. Weergaloze kwaliteit. En ja, het haar van mijn broers groeide langzaam mee met dat van the Beatles. Werkschuw waren we nooit, haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 16:05
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ik denk inderdaad dat je het groter moet zien dan de "daad"zelf. Als je single bent kun je best verlangen naar een relatie met iemand. Iemand die je maatje is waar je je liefde aan kunt geven en die van jou houdt. Iemand die jou speciaal op het oog heeft. Maar als je alleen verlangd naar geslachtsgemeenschap en verder niks dan klopt er iets niet denk ik.
Ieder mens heeft inderdaad de behoefte om geliefd te worden en lief te hebben. Dit kan ook via andere relatie's Ik bedoel het is niet zo dat als je die relatie niet hebt je dan per defenitie ongelukkig bent


zo zie ik het ook, Roelande.
Mannen zitten dan toch nog wat anders in elkaar dan vrouwen. Daar kunnen ze niks aan doen want zo zijn ze geschapen. Wat ik ervan heb begrepen is dat ze gemakkelijker dan de vrouw (lees mij goed) de seksualiteit los kunnen koppelen van een liefdevolle relatie. Daarmee bedoel ik niet dat een man geen behoefte heeft aan een langdurige liefdevolle relatie.

Ben het zeker eens dat je zonder liefdesrelatie met een partner niet gelukkig zou kunnen zijn. Vriendschappen en goede familiecontacten kunnen je eveneens een goed gevoel geven over een zinvol relationeel leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 15:51
BerichtOnderwerp: Ledental CM
 
THOMAS968 schreef:
Begin er maar niet over, Kabouter. Als je stelt dat er toen gezelligheid was en goede discussie concludeer je geen feit maar maak je ruzie en krijg je eeeeeh de raarste, niet erg vriendelijke opmerkingen over je heen. Er was geen gezelligheid en goede discussie, het is nu veel leuker en de mensen die dat terugwillen zijn ongezellig en maken ruzie. Begreoen? Net als ik niet, dus. En mocht je anders (of uberhaupt) denken: Sommigen hier willen je wel slopen, al maken dit soort electronische helden achter het computerscherm op mij in ieder geval geen enkele indruk. En hoewel ik de grappige ondertoon van je wel aanvoel: ja, ik meen van mezelf te weten over enige wiskundig benul te beschikken, lol. Even serieus: Nieuwe leden is wel degelijk een vorm van vernieuwing en dan is er altijd kans op inzetbaar talent voor CM. Heel veel oud-leden komen zo tegen de donker wordende dagen ook wel terug, maak je geen zorgen. Gisteren 2215 en nu 2195. Dat lijkt een verlies maar het aantal neemt in de loop van de dag altijd weer toe.

Thomas, gaat door zoals hij dat gewend was en vindt het prima als mensen dan gaan nadenken over andere inzichten.


Weer zo'n typisch Thomasiaanse reactie, hè. Het is maar goed dat jij blijft, Thomas.......want deze stukjes in prachtig foutloos Nederlands vind ik persoonlijk toch de allermooiste. Ze zijn echter vrijwel altijd een reactie op een reactie van een ander, dus zijn die even waardevol.....Soms maakt een aanval het beste in je wakker; heb dus je vijanden lief. Lol. Sprak ik lafhartig want ik haak al snel af maar zie dit hier wel gebeuren.

De omgangsvormen op een forum zijn toch anders dan face to face. Je mist de nonverbale communicatie en die is van vitaal belang voor het normatief verlopen van een gesprek of discussie. Je hebt hier meer last van normverval en respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Althans zo lijkt het mij toe.
Toch lijkt het forum ook vaak op een grote huiskamer vol familie; goede gesprekken vinden er plaats en ook is er discussie, geneuzel, getreiter, geroddel en er wordt gepest, getroost en bemoedigd.
Soms lees ik eens wat en zelden reageer ik. Voor mij is communicatie bijna onlosmakelijk verbonden met elkaar als mens ook kennen, ontmoeten, zien en horen. Dan pas heb je werkelijk contact met elkaar.
Hier op het forum vind ik het met elkaar uitwisselen vaak te plat, gebruikt men elkaar om een rothumeur op af te reageren of om verveling rond te emmeren. Niet mijn niveau van met elkaar omgaan, dat is misschien niet aardig gezegd en tegelijkertijd heb ik bewondering voor degenen die het volhouden en ondanks alles blijven opbouwen en bemoedigen. Ik heb er oprecht respect voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 26 Volgende
Pagina 1 van 26