ChristianMatch

Forum

Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4927 4928 4929 4930 4931 4932 4933 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:34

MARITIME853 schreef:
Helemaal goed. Dat wat de Heer samen voegd is een Parel voor Hem.
Adam dacht ook niet, mischien komt God nog met een andere EVA.!

Tuurlijk dacht Adam dat niet! Op dat moment was er nog geen zondeval, dus kon hij dat zelfs niet denken!

Wat ik belagrijk vind uit het scheppingsverhaal:
En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam

God bracht Adam een partner. Moeten wij ook niet uitzien naar de partner die God het meest geschikt voor ons vindt?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:37

ANNA415 schreef:
Tuurlijk dacht Adam dat niet! Op dat moment was er nog geen zondeval, dus kon hij dat zelfs niet denken!

Wat ik belagrijk vind uit het scheppingsverhaal:
En de HEERE God bouwde de rib die Hij uit Adam genomen had, tot een vrouw en Hij bracht haar bij Adam

God bracht Adam een partner. Moeten wij ook niet uitzien naar de partner die God het meest geschikt voor ons vindt?!

Als je er zo over denkt dan neem je een afwachtende houding aan. En aangezien we op een datesite zitten denk ik dat we zelf op zoek gaan of ons tenminste laten zien met de hoop op...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:49

.. ik spierpijn in m'n buikspieren heb?
.. ik dat irritant vind? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:51

ANNA415 schreef:
.. ik spierpijn in m'n buikspieren heb?
.. ik dat irritant vind? Boze smiley

...dat je ook al wat ouder wordt en dat er dan kwaaltjes komen...eerst je nek en nu je spieren weer...en dan doe je nog gekke dingen op een strijkplank... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:51

FRANKT627 schreef:
Als je er zo over denkt dan neem je een afwachtende houding aan. En aangezien we op een datesite zitten denk ik dat we zelf op zoek gaan of ons tenminste laten zien met de hoop op...

Ik zei niet wachten op, maar uitzien. Dus zelf je oogjes los doen en rondkijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:53

ANNA415 schreef:
Ik zei niet wachten op, maar uitzien. Dus zelf je oogjes los doen en rondkijken. Knipoog smiley

maar je zegt toch dat God ons een geschikte partner zal geven...of dat vraag je je af...maar als je zo denkt dan laat je het van Hem afhangen toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:53

FRANKT627 schreef:
...dat je ook al wat ouder wordt en dat er dan kwaaltjes komen...eerst je nek en nu je spieren weer...en dan doe je nog gekke dingen op een strijkplank... Gefrustreerde smiley

Nee t was nu de ladder ipv de strijkplank. Het regende zo hard dat ik vanochtend al op het platte dak ben geweest om de bladeren voor de afvoer weg te halen. Toen ik de ladder weer neerhaalde ging het mis Boze smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 06:56

ANNA415 schreef:
Nee t was nu de ladder ipv de strijkplank. Het regende zo hard dat ik vanochtend al op het platte dak ben geweest om de bladeren voor de afvoer weg te halen. Toen ik de ladder weer neerhaalde ging het mis Boze smiley Gefrustreerde smiley

Boze smiley ...dat heb ik eergisteren ook voorgehad...ik moest ook de bladeren verwijderen en toen ik van de ladder kwam voelde ik die wegschuiven...gelukkig was ik bijna beneden maar ik schrok wel erg...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 07:13

FRANKT627 schreef:
maar je zegt toch dat God ons een geschikte partner zal geven...of dat vraag je je af...maar als je zo denkt dan laat je het van Hem afhangen toch? Knipoog smiley

Wat ik bedoel te zeggen is dat je op elke kerel af kunt springen of je denkt nog eens na of de kerel wel bij jouw geloofsleven past.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 07:16

...dat ik ook maar een klokje bij mijn profiel ga zetten...het betekent niets maar het ziet er wel interessant uit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 07:21

MARITIME853 schreef:
Helemaal goed. Dat wat de Heer samen voegd is een Parel voor Hem.
Adam dacht ook niet, mischien komt God nog met een andere EVA.!

Waarom zou Adam dat denken. Wat bedoel je hiermee? (nee is niet vragen naar de bekende weg). Zeg je nu eigenlijk dat alle gescheidenen (jij dus ook) hier niet zouden moeten zijn?

(Daarbij mag je je ook afvragen óf het God wel was Die mensen samen heeft gevoegd.)

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 25 december 2012, 07:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 11:33

Dinsdag 25 December, Psalm 147: 1-6; Overvloed van het leven.

Het is kerst vandaag. Christus is geboren! En – wat heet toeval? – de psalm die vandaag onze aandacht vraagt, doet ons denken aan de lofzang van Maria. ‘Heersers stoot hij van hun troon en wie gering is geeft hij aanzien.’ Ook sociaal gesproken valt er wat te zingen: ‘Wie honger heeft overlaadt hij met gaven, maar rijken stuurt hij weg met handen.’ Dat is helemaal in de lijn van de psalm: ‘De Heer richt de vernederenden op en drukt de goddelozen neer.’
Ik bespeur enige verbazing. Is dat kerst? Met kerst gaat het toch over de liefde van God, geopenbaard in het kind van Bethlehem? Jazeker, maar dat betekent meer dan een mooi plaatje, meer dan een lieftallig tafereeltje. De komst van de Verlosser betekent onze verlossing. Jawel. Maar is dat dan geen verlossing van onze zonden? Zeker. Absoluut! Wij worden van onze zonden verlost, van al onze misdaden. Zie het Lam Gods, dat de zonde der wereld wegdraagt! Maar die verlossing betekent dan ook werkelijk bevrijding, een concrete bevrijding, een concrete losmaking van alles wat knelt en ons benauwt. Daar horen ook structuren bij, kleinschalig en grootschalig. God grijpt in, in onze verworden, zelfzuchtige samenleving. Alles gaat op de schop, alles wordt op de kop gezet, de onderste steen komt boven. Keizers als Augustinus, koningen als Herodes, stadhouders als Pilatus – met al hun pretenties blijken ze maar kleine pionnetjes op Gods grote schaakbord. Het omgekeerde komt ook aan het licht: kinderen worden ten voorbeeld gesteld, armen worden zalig gesproken, melaatsen worden aangeraakt. De eersten worden laatsten, wie achteraankomt, loopt voorop. Daar heb je, ten voeten uit, de God van Israël. In Jezus, zijn Zoon, wordt dat helder als de dag. In Hem wordt de liefde van de Eeuwige vlees en bloed. ‘Ik ben gekomen,’ zegt Jezus, ‘opdat zij leven hebben een overvloed.’

Groot is de Here, groot in krachten,
er is geen grens aan zijn gedachten.
Die zich ootmoedig aan Hem geven.
schenkt Hij een overvloed van leven.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:02

Gisteren bij oefen drama voor de kerstnachtdienst draaide ik een stukje, daarna als men even moest wachten begon de jeugd steeds weer dit liedje te miauwen

https://www.youtube.com/watch?v=6VOfzRfft0c

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 26 december 2012, 01:08
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:04

FRANKT627 schreef:
...dat ik ook maar een klokje bij mijn profiel ga zetten...het betekent niets maar het ziet er wel interessant uit Knipoog smiley

Het ziet er wel cool uit Frank Coole smiley met zonnebril .......Denk dat ik er ook maar eentje bij zet. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:17

VISSER278 schreef:
Het ziet er wel cool uit Frank Coole smiley met zonnebril .......Denk dat ik er ook maar eentje bij zet. Lachende smiley

...ja ja, visser...ik denk dat ik de redenen wel ken bij jou...ben ik wel blij om. Zet het klokje maar op je profiel Knipoog smiley

Boze smiley ...het is maar saai vandaag op CM...is er iets te doen ofzo???

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 25 december 2012, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:34

FRANKT627 schreef:
Ik ben al jaren niet meer uit die put gekleffert... Boze smiley

Boze smiley vandaar..............!!!

kom op uit de put............en ga wat nuttigs doen............soppen bijv. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:39

dat ik kaarsjes aan gestoken heb.......
en dat zo gezellig wordt........
dat wij de vlees kwijt zijn voor de soep............. Smiley die vol vragen zit

en heerlijk kerstgevoel heb................... Engeltje smiley
alleen ik mis de sneeuw
en de sneeuwbal ik mijn nek.............. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:41

FRANKT627 schreef:
Oké, maar dan wel onder onze kundige leiding... Engeltje smiley Knipoog smiley

oei zeeland ...let op wat je zegt.................onder de kundige leiding van frank.heb ik toch mijn grote twijfels erover................. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:42

JOANNIE702 schreef:
oei zeeland ...let op wat je zegt.................onder de kundige leiding van frank.heb ik toch mijn grote twijfels erover................. Verraste, verbaasde smiley

Boze smiley ...zeg pas eens op jij daar...heb je je kadootje al aan je zus gegeven???

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 25 december 2012, 16:17
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:44

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...zeg pas een op jij daar...heb je je kadootje al aan je zus gegeven???

ja ik heb haar een heerlijke van mij zelf een liefdelijke knuffffff gegeven die is meer waard dan het kadootje........................ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:45

FRANKT627 schreef:
Ik ben al jaren niet meer uit die put gekleffert... Boze smiley

Oowwww...... maar als je in de put zit, en je bent nog zo positief als dat je bent, dan hoef je ook niet bang te zijn om alsnog in de put te geraken, aangezien je daar al bent......

*Steen-die-hoopt-dat-het-Kerstlicht-ook-in-de-put-mag-schijnen*
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:46

FRANKT627 schreef:

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:47

STEENTJE178 schreef:
Oowwww...... maar als je in de put zit, en je bent nog zo positief als dat je bent, dan hoef je ook niet bang te zijn om alsnog in de put te geraken, aangezien je daar al bent......

Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley .............................oeps................ Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:48

JOANNIE702 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley .............................oeps................ Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Wat? Verraste, verbaasde smiley *snapt het ff niet*
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:51

TINK100 schreef:
lieve allemaal,

na de kerst verleng ik mijn abbo niet meer en stop dan met CM na bijna 2 jaar lid te zijn geweest......
Ik heb fijne gesprekken gehad en heb zoals jullie wel weten een onwijs lieve vriend gevonden....
mede namens ons beiden wens ik jullie een gezegende kerst en goede jaarwisseling toe en wij wensen jullie allemaal op een gezond en gelukkig nieuwjaar!!!

Marsjg en Tink

Hoi Tink, ik ken je nog wel heel kort, toch was het fijn om jou te leren kennen!
Veel geluk samen en God zegen toe, liefs van Joannie
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:55

STEENTJE178 schreef:
Wat? Verraste, verbaasde smiley *snapt het ff niet*

.............................oeps................
verbazend Verraste, verbaasde smiley bedoel ik eigenlijk ermee. ( poppetje betekent zeker iets anders?)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 12:58

JOANNIE702 schreef:

.............................oeps................
verbazend Verraste, verbaasde smiley bedoel ik eigenlijk ermee. ( poppetje betekent zeker iets anders?)

Misschien ontbrak er voor de duidelijkheid een bemoedigende knipoog achter het eerste stukje van mijn reactie?
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 13:08

STEENTJE178 schreef:

een speciaale knipoog Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 13:15

STEENTJE178 schreef:

Ineke ...die wel zeker weet...dat het Licht ook in de put schijnt!!!!

God laat juist DAAR zien dat HIJ er voor je wil zijn!!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 december 2012, 14:40

FRANKT627 schreef:
...ja ja, visser...ik denk dat ik de redenen wel ken bij jou...ben ik wel blij om. Zet het klokje maar op je profiel Knipoog smiley

Boze smiley ...het is maar saai vandaag op CM...is er iets te doen ofzo???

Als ik een middagje ga vissen , mag dat klokje dan ook gebruikt worden dan? Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4927 4928 4929 4930 4931 4932 4933 ... 6194 Volgende
Pagina 4930 van 6194