ChristianMatch

Forum

Een vrouwenhart
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4935 4936 4937 4938 4939 4940 4941 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 14:35

JOL252 schreef:
Die uitspraken en de wraak of de serpenten? Zieke smiley

Het is geen wraak, het is verbitterheid. Dat is nog veel erger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 14:55

FRANKT627 schreef:
Het is geen wraak, het is verbitterheid. Dat is nog veel erger.

-- een gebraden hart (hoe verzin je ut) bedenken is een wraakgedachte lijkt mij... vanuit verbittering. De vraag is of je daar iets aan wilt doen in plaats van daarmee allereerst jezelf vastketenen (aan al die genen die je iets schuldig zijn).
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 15:11

Het regent hier...beter dan die vuile sneeuw...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 15:12

KABOUTER722 schreef:
Okee, iets milder dan: een vrouwenhart is mooi...als het gebraden op d'r rug hangt.

Alle vrouwen waar ik tot nu toe kontakt mee heb gehad (ook die van hier) bleken achteraf 1e klas serpenten te zijn.

Kabouter mag hier gewoon zeggen wat hij heeft ervaren hoor.

En ik waardeer eerlijkheid!

Zegens Kabouter, en blijf je zelf en eerlijk!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 15:14

SHANITA130 schreef:

Als het iets voor hem zou veranderen heeft het zin. Ik vrees dat het dat niet doet ...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 15:43

SHANITA130 schreef:

Natuurlijk mag iemand eerlijk zijn Shanita...maar dan blijft het toch nog zo....

HOE...zet je iets neer...hoe zeg je iets....???
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 15:51

Mijn broer(tje) komt eten dat gebeurt niet vaak. We eten gehaktbrood met aardappels uit de oven met worteltjes en sla. Roomyoghurt met aardbeien toe
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 15:59

ZEELAND736 schreef:
Natuurlijk mag iemand eerlijk zijn Shanita...maar dan blijft het toch nog zo....

HOE...zet je iets neer...hoe zeg je iets....???

.....ik zeg maar zo;...ik zeg maar niks..... Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:08

Nahhh.....hier kliekjes van gister, met wat soep!...
Geen zin om te koken vandaag.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:11

Lekker droog geweest hier......maar het is nu wel frisjes aan het worden.
De houtkachel maar weer aan gedaan.......

Het mag wel weer zomer worden..NU....
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:21

Je kijkt altijd hoe iemand zijn/haar Profiel eruit ziet. En aan de hand daarvan heb je wel enig idee van hoe of wat. Maar je leert pas echt iemand kennen als je hem of haar over en weer leert kennen. Het Profiel geeft alleen maar een bepaalde indruk van iemand.

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 02:08
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:25

MARIANNE338 schreef:
Lekker droog geweest hier......maar het is nu wel frisjes aan het worden.
De houtkachel maar weer aan gedaan.......

Het mag wel weer zomer worden..NU....

geloof het of niet maar ik heb al dagen geen verwarming aan...

(ik ga nu effe mijn handen in warm water stoppen anders vriezen ze af...)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:25

MARIANNE338 schreef:
Nahhh.....hier kliekjes van gister, met wat soep!...
Geen zin om te koken vandaag.....

Hier ook kliekjes...maar alles bij elkaar noem ik het NASSI!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:30

Hoeveel 'echte' vrienden hou je -uiteindelijk- meestal over ? Juist hooguit 1 a 2. Vrienden accepteren elkaars zwakke plekken, je neemt het op voor elkaar, en je staat b.w.v. altijd klaar voor elkaar. Toon Hermans schreef hier destijds ook een mooi gedichtje over.

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 02:13
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:31

PELLE852 schreef:
Je kijkt altijd hoe iemand zijn/haar Profiel eruit ziet. En aan de hand daarvan heb je wel enig idee van hoe of wat. Maar je leert pas echt iemand kennen als je hem of haar over en weer leert kennen. Het Profiel geeft alleen maar een bepaalde indruk van iemand.

En toch geeft het wel een indruk van iemand. Een bepaalde manier van schrijven of redeneren, kan wel degelijk iets zeggen. Als ik bijdragen op het forum lees met opgeklopte loze kreten die kennelijk het eigen ego moeten strelen en dan ook nog in een geheel eigen spelling of grammatica, dan geeft dat ook een, zij het negatieve, indruk. Bepalend is natuurlijk wat je zoekt. Het systeem op CM is toch een profiel lezen of bekijken, wat chatten, daarna wat bellen en eventueel een foto - en dan ontmoeten. Natuurlijk is het laatste bepalend maar de dingen die ik als daaraan voorafgaand noemde, zijn vaak veelzeggend. Na een tijdje chatten heb je toch wel een idee wat voor vlees je in de kuip hebt als je het met je volle verstand en intuïtie doet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 27 december 2012, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:38

Kijken op profielen heeft alleen zin als men een eerlijk profiel neerzet.

Dat sommigen een nickname hebben kan zijn om bijv een ex te ontlopen, niets mis mee. Hopelijk kan men zo ook via CM zo een vriendenkring opbouwen.
Volgens mij zijn er ook enkelingen die een nickname hebben om zo hun gal te kunnen spuien of zaken waar ze het zelf wel over eens zijn, tegen te spreken om zo de boel wat op te ruien.

In he laatste geval vind ik het zielig , dat men niet eerlijk durft te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:45

PELLE852 schreef:

Laten we er niet flauw over doen. Profielen kijken is rechtevenredig met de foto's kijken. Hoe mooier de persoon op die foto hoe groter onze tolerantie wordt. De bepaalde afstand die men voor ogen had wordt plots vergroot wanneer er knap iemand op die foto staat. Het werk (status) begint ook al zo geen rol meer gaan te spelen. Schrijffouten in het profiel?!? Who cares...de persoon die op de foto staat ziet er immers knap uit. Laten we het maar proberen en hij of zij heeft wel een knappe kop maar al gaandeweg leren we ook het innerlijke kennen. Ook al verteld dat profiel van die persoon niet veel over zijn of haar innerlijkheid. Er kunnen zelfs zoveel fouten en kromme zinnen in staan waardoor het meer op Chinees dan Nederlands lijkt. Het is immers die knappe kop en die mooie kleren die ons aantrekt.

Een mens met een minder mooi uiterlijk mag de meest oprechte en foutloze tekst hebben toch zal hij of zij minder aangesproken worden. Of ze krijgen een mailtje met 'wat een leuke kat of hond heb je op je profiel' of 'gohhh, wat een mooie tuin'. Als het al zo ver komt natuurlijk want het is ook maar af te wachten. Profielen lezen? Foto's kijken...dat is een hemelsbreed verschil.

Ja, inderdaad, en wat met diegene die een mooi profiel hebben én die ook nog eens rad van vingers zijn op het forum en die toch geen foto hebben? Tja, die hebben de gebruikelijke redenen. Het kan niet omwille van mijn werk, er kunnen patienten of leerlingen zijn die me herkennen, mijn foto is te groot voor deze site, ik heb geen fototoestel, ik heb alleen oude foto's...voor alles en iedereen is er een reden om te doen met een profiel wat hij of zij wilt.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 27 december 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:45

ZEELAND736 schreef:

hahaha.....kan ik niet zeggen......soep met rijst.....dan loopt bij mij alles gillend van tafel.....blijf ik nog met de kliekjes zitten.... Lachende smiley

eet ze!....
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:46

Tegenwoordig gaan veel mensen over het algemeen niet eerst voor 'vriendschap' maar willen ze gelijk een relatie aan gaan. Of men onderhoudt naast jou nog met iemand contact, zonder dat jij er iets van af weet. Oftewel je bent goed voor het 'tweede wiel aan de wagen'. I.p.v. dat ze je eerlijk laten weten van hoe of wat. Dan weet ook jij waar je tenminste aan toe bent, niet dus. En dan wordt er op een gegeven moment -en als alles eindelijk aan het licht gekomen is- tegen je gezegd van: ja maar we kunnen wel goede vrienden blijven ? Dan hebben ze ook opeens helemaal geen tijd meer voor je. Smiley die vol vragen zit

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 02:12
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:47

ZEELAND736 schreef:

er zijn mensen die elke dag kliekjes eten...zijn dat dan de kliekjes van de kliekjes? Of zijn het de kliekjes van een andere??? IK begrijp er niets meer van hoor... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:48

MARIANNE338 schreef:
hahaha.....kan ik niet zeggen......soep met rijst.....dan loopt bij mij alles gillend van tafel.....blijf ik nog met de kliekjes zitten.... Lachende smiley

eet ze!....

Boze smiley ...ik wil ook eens graag kliekjes eten...mag ik komen of kom jij? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:50

Laten we eerst maar eens ervaren wat een vriendschap is vooraleer we de analyse gaan maken wat het belangrijkste is...
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:51

PELLE852 schreef:
Tegenwoordig gaan veel mensen over het algemeen niet eerst voor 'vriendschap' maar willen ze gelijk een relatie aan gaan. Of men onderhoudt naast jou nog met iemand contact, zonder dat jij er iets van af weet. Oftewel je bent goed voor het 'tweede wiel aan de wagen'. I.p.v. dat ze je eerlijk laten weten van hoe of wat. Dan weet ook jij waar je tenminste aan toe bent, niet dus. En dan wordt er op een gegeven moment -en als alles eindelijk aan het licht gekomen is- tegen je gezegd van: ja maar we kunnen wel goede vrienden blijven ? Dan hebben ze ook opeens helemaal geen tijd meer voor je. Smiley die vol vragen zit

hier spreekt iemand die dit waarschijnlijk aan den lijve heeft ondervonden?!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 16:52

Ik heb een hart vóór de vrouwen...maar zij niet voor mij...is dat nu slecht of niet?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 17:00

PELLE852 schreef:
Tegenwoordig gaan veel mensen over het algemeen niet eerst voor 'vriendschap' maar willen ze gelijk een relatie aan gaan. Of men onderhoudt naast jou nog met iemand contact, zonder dat jij er iets van af weet.

Dat heb ik vorig jaar met een vrouw meegemaakt. Met mij 'vunzen' en ondertussen een andere CM-er bedelen met meer dan 100 mailtjes en nog wat kaarten sturen naar zijn huisadres. Dan ontkende ze het ook nog terwijl de bewijzen er waren. Tja, je hebt ze in alle soorten en maten. Zowel onder de mannen en de vrouwen. Over de andere gevallen zeg ik maar niets want dan word ik weer voor zielepoot versleten. Wat ik wil zeggen is dat het probleem herken.

Oftewel je bent goed voor het 'tweede wiel aan de wagen'. I.p.v. dat ze je eerlijk laten weten van hoe of wat. Dan weet ook jij waar je tenminste aan toe bent, niet dus. En dan wordt er op een gegeven moment -en als alles eindelijk aan het licht gekomen is- tegen je gezegd van: ja maar we kunnen wel goede vrienden blijven ? Dan hebben ze ook opeens helemaal geen tijd meer voor je. Smiley die vol vragen zit

Wat ze doen is gewoon een lijstje maken met al dan niet punten erbij. En als ze iemand beter hebben gevonden zijn ze heel vindingrijk in het aanbrengen van redenen waarom ze niet met je verder willen gaan. Zo'n lijstje leert je veel, het leert je ook liegen of vindingrijk worden in het vinden van domme uitvluchten.

Eigenlijk zijn we dan het 'derde wiel aan de wagen' Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 17:19

MARIANNE338 schreef:

eet ze!....

Gelukkig heb ik een dochter...die net zo makkelijk is als haar moeder...
Er was kipfilet over van gisteren...champignons..paprika...uitjes...
Zo maken we nooit de originele nasi, maar je kunt natuurlijk ook zeggen...
Kan het bij elkaar???
En omdat we makkelijk zijn KAN het ook bij elkaar....
We zijn daar niet moeilijk in...
Vandaar dat het LEEK op nasi...
Dan is er nog een eter...die het eten hier als ""makkelijk"" typeert..
(hoef ik zelf niet te koken...zei die)

Het komt wel goed hier...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 17:23

oeh mijn kruidenboter van de kerst (mix roomboter/zout/peper/verse rozemarijn en oregano plus heel wat citroen- en sinaasappelrasp...

kan ook heel goed 3e kerstdag bij ander vlees Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 17:28

JOL252 schreef:
oeh mijn kruidenboter van de kerst (mix roomboter/zout/peper/verse rozemarijn en oregano plus heel wat citroen- en sinaasappelrasp...

kan ook heel goed 3e kerstdag bij ander vlees Coole smiley met zonnebril

Dat bedoel ik!!!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 17:35

Ach, tis niet zozeer klagen, wel een klein beetje.

Ik voel me al sinds gisteren grieperig, en ja, ook omdat ik ben afgekeurd 80-100% kan ik niet altijd alles.

En ja, als ik me dan wat grieperig voel, en ja, voor mij ís kerst gewoon een stress-tijd door herinneringen uit mijn kinderijtd, juist..met kerst.

Dus ja, grieperig, met extra stress, ja, dan blijf ik even liever enkele dagen rustig in mijn huis...en ja, dan kan ik eventjes niets afspreken, en ja, de afspraken die ik had, ja die moet ik dan afzeggen cq verzetten.

Ja, want ik wil niet meer over grenzen heengaan, zoals ik een groot deel van mijn leven wel deed; als de ander maar tevreden, gelukkig etc. was, en ja hoe ik mezelf voelde was eraan ondergeschikt...

Doe ik al een tijd niet meer; ik bén niet zo lekker, ík wil even een paar dagen heerlijk alleen in mijn huis zowel geestelijk als lichamelijk(in mindere mate maar ook wel), tot rust komen.

Dus ja, ik ben niet ongelukkig ofzo, ben best wel gelukkig hoor, maar ja, heb door bovenstaande redenen even de behoefte enkele dagen alleen te zijn.

Ook omdat ik, in zijn totaal mijn behandelaar drie weken niet zie, en haar pas de negende weer zie, ja dat heeft er ook mee te maken; voel me wat ontregeld....

Dusz....dan neem/pak ik die rust die ik zo nodig heb........en ben ik beter ga ik weer vrolijk met die en die afspreken, dat moet kunnen mi.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 27 december 2012, 17:50

ZEELAND736 schreef:
Gelukkig heb ik een dochter...die net zo makkelijk is als haar moeder...
Er was kipfilet over van gisteren...champignons..paprika...uitjes...
Zo maken we nooit de originele nasi, maar je kunt natuurlijk ook zeggen...
Kan het bij elkaar???
En omdat we makkelijk zijn KAN het ook bij elkaar....
We zijn daar niet moeilijk in...
Vandaar dat het LEEK op nasi...
Dan is er nog een eter...die het eten hier als ""makkelijk"" typeert..
(hoef ik zelf niet te koken...zei die)

Het komt wel goed hier...

Het is hier ook nasi geworden maar op simpele manier ehhh zoals jij opnoemt zo maak ik normaal nasi Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4935 4936 4937 4938 4939 4940 4941 ... 6194 Volgende
Pagina 4938 van 6194