| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | wrom ben je in een jolige bui???  |
Vraag dat Jol maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:11
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | wat is er dan bij jou ook?? |
de hagels
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Vraag dat Jol maar  |
...neen, ik wil het van jou horen...potjandorienogaantoe
Bij welke omroep werk je, AP?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | niets dus van datgene wat anna-piet schreef... ...misschien rij ik straks wel eens naar de abdij van Westmalle, ga ik naar de vespers en het lof...dan heb ik ook 'voedsel'  |
Dan heb je zelfs heel goed voedsel denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:15
|
|
|
|
sjips, kan ik niet ontvangen hier...ondanks een goede antenne en een tuner met smalle filters...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:16
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Dan heb je zelfs heel goed voedsel denk ik |
geestelijk ipv substantieel voedsel moet ook eens kunnen... ga je mee??? Ons wekelijks abdij-uitstapje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:17
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | De Nieuwe Bijbelvertaling Herziene Statenvertaling Statenvertaling (Jongbloed editie) Statenvertaling editie 1977 NBG vertaling 1951 Willibrord vertaling 1995 Groot Nieuws Bijbel 1996
maar ja, ik was nieuwsgierig wie jij eronder verstond. Want je gebruikt een bijbeltekst, neem ik aan, niet zonder reden. Je wijst ermee naar iemand en ik vraag naar wie. |
Nog een aanrader van deze vlieg : The Message... awesome.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:18
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Matt 18 1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. 4 Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen. 5 En een ieder, die zulk een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. 6 Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee.7 Wee de wereld om de verleidingen tot zonde. Want er moeten verleidingen komen, maar wee die mens, door wie de verleiding komt. |
Spijker op de kop Anna...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | sjips, kan ik niet ontvangen hier...ondanks een goede antenne en een tuner met smalle filters... |
Luister je toch live mee, via de aangegeven site??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
|
|
|
| HANS909 schreef: | Zoek de tekst eens op in bijvoorbeeld je eigen vertaling als je de Statenvertaling niet begrijpt. Heb je geen woordenboek? Je hebt internet.. Google eens op het woord.
Waar is je eigen initiatief om het Woord van God te onderzoeken? |
Je komt inderdaad een hoop te weten als je op iets gaat googlen, Hans V.!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:21
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Luister je toch live mee, via de aangegeven site??  |
Helaas is mijn lappie, net zoals de bedienaar er van, een oud beestje. Onze motor kan niet meer alles aan. Daarmee bedoel ik dat fimpjes en webstreams soms wel eens voor lappie-constipatie kunnen zorgen...met alle ergenissen van dien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...neen, ik wil het van jou horen...potjandorienogaantoe
Bij welke omroep werk je, AP? |
Zie ander topic. Af en toe doe ik er wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | geestelijk ipv substantieel voedsel moet ook eens kunnen... ga je mee??? Ons wekelijks abdij-uitstapje  |
helaas geen kerk of abdij vandaag voor mij heb vanmorgen gewerkt en moet straks weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Helaas is mijn lappie, net zoals de bedienaar er van, een oud beestje. Onze motor kan niet meer alles aan. Daarmee bedoel ik dat fimpjes en webstreams soms wel eens voor lappie-constipatie kunnen zorgen...met alle ergenissen van dien...  |
Oh...... zou een beetje smeerolie enzo kunnen helpen?  Of allicht werkt iets laxerends effectiever? 
Terug naar het topic maar weer.
Wat me opviel bij de Top 2000 zijn de nummers die hoog bovenaan staan. Als je soms de vertalingen ervan leest/zoekt, zit er toch een hele hoop dubbelzinnigheid en mysterie in..... Veel daarvan wordt verborgen in de muzikale omlijsting, tempo etc.
*zoekt nog ff naar de werkelijk mooie nummers in de Top 2000*
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 30 december 2012, 14:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:24
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Oh...... zou een beetje smeerolie enzo kunnen helpen? Of allicht werkt iets laxerends effectiever?  |
voor het lappie of zn bedienaar??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:27
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Je komt inderdaad een hoop te weten als je op iets gaat googlen, Hans V.! |
We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen.
Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens?
Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?).
We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen.
Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens?
Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?).
We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette. |
Ik was eigenlijk aan het googlen naar wat anders, Frank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen. Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens? Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?). We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette. |
mooi gezegd Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:33
|
|
|
|
ik vraag me af waar mijn gsm weer is...deze ochtend heb ik hem opgeladen en vind hem niet meer...
Mijn ouders zijn er niet om me eens te bellen zodat ik dat rotding kan lokaliseren en Jol is ook niet standby om me eens te bellen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:34
|
|
|
|
hangt-ie misschien nog aan de lader?
moet je je nog wel kunnen herinneren in welk stopkontakt je de lader hebt gestoken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:35
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Zie ik bij enkele reacties en staan, dan vraag ik mij nu af , of onze FRANKT nog wel voor de titel de enige leuke man op CM in aan merking komt. Dames op gepast voor deze vrouwen verslinder  |
Ach, ik lust hem rauw waarom denk je dat we een keer naar de dierentuin gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:35
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Ik was eigenlijk aan het googlen naar wat anders, Frank! |
Ja, weet ik wel, Janske...het was zeker niet persoonlijk naar jou bedoelt maar wel naar diegene die zomaar alles volkribbelen met teksten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik vraag me af waar mijn gsm weer is...deze ochtend heb ik hem opgeladen en vind hem niet meer...
Mijn ouders zijn er niet om me eens te bellen zodat ik dat rotding kan lokaliseren en Jol is ook niet standby om me eens te bellen...  |
Misschien is Floshke aan het afwassen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Misschien is Floshke aan het afwassen?  |
Neen, Flosh slaapt en deze keer ligt hij er niet op...dat deed hij al eens eerder en toen dat belding begon te rinkelen en trillen schrok hij zich een ijsco...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:37
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ach, ik lust hem rauw waarom denk je dat we een keer naar de dierentuin gaan  |
LOL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Misschien is Floshke aan het afwassen?  |
Ik heb de gsm gevonden, Jol heeft me geholpen...hij zat in mijn fietstas...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:45
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | voor het lappie of zn bedienaar?? |
Ik vraag me steeds meer en meer af wat ik hier nog op het forum doe...
en ja, ik kan jullie best wel missen hoor dus daar ligt het niet aan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:46