| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 07:06
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Je kunt ook slangen gaan houden  |
..anna-piet, ik vang elke zomer voor Prikkie een portie regenwormen e dat gaat nog net. Ik moet er niet aandenken zo'n sissende spagetti in mijn omgeving te hebben. Brrrrrr...ik begrijp echt niet hoe je met zo'n ding rond je nek kon rondlopen. Kon je niet gewoon een sjaal aandoen??? Zoals elke normaal mens zou doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 07:08
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | ROLF230 schreef: Ongeveer hetzelfde als gistern.
Frank(t) schreef: Verraste, verbaasde smiley ...en dat was?
Rolf schreef een dag eerder: prei zelf uit de grond gehaald, geschneden, in den pan, bouillonblokje, even sudderen en smullen maar. Daarna maaltijdsalade. |
...de akker achter mijn huisje is leeg...ik kan er niets uit de grond halen...ik moet nu alles zelf kopen...Ik hoop dat de boer deze keer ook eens maaltijdsalade plant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 07:39
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Pas maar op dat Floshke dan weer niet stiekum aan het typen gaat  |
...ik denk dat je al liever tikt met Floshke dan met mij. Ik ga Floshke maar blokkeren...voila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 09:13
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | We hebben uiteraard al een topic gezien over de goede voornemens voor dit jaar, maar welke doelen heb je jezelf gesteld die je dit jaar wilt behalen? En hoe ben je van plan dit te doen?
Zelf wil ik dit jaar graag na een aantal jaar vrijwillig projecten op te hebben gezet betaald werk gaan vinden. Hoe? Door mezelf nog meer op de kaart te zetten en een opleiding te gaan volgen tot life coach! |
De enigste goede doelen die ik nastreef dat ik dit keer pal voor de maand december eens een keer niet bedrogen uit kom Minder Minder Minder Minder Minder Minder Minder Minder Minder Meer  En daar kunnen een hoop mensen (vr) aan mee werken
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 4 januari 2013, 09:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 09:33
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Zeg dan ff welke kant het opgegooid wordt, ga ik daar wel ff staan (jullie krijgen dan ook hoor ) |
effe vakantie boeken naar Griekenland daar hebbie putten zonder bojums
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 4 januari 2013, 09:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 09:34
|
|
|
|
Vrijdag 4 Januari, Genesis 38: 1-11; Ontrouw.
Juda maakt hier geen beste beurt. Als zijn twee zonen kort na hun huwelijk met Tamar sterven, probeert hij met een smoesje van haar af te komen. Maar het probleem zit niet bij Tamar, maar Juda en zijn zonen. Die zijn net zo uitgekookt als hun vader, die ook alleen maar uit is op rijkdom en aanzien. Voor Juda, die sinds het verdwijnen van Jozef de beste kansen maakt op het leiderschap, is dat waarschijnlijk de reden om voorlopig een eind aan uit de buurt van zijn broers te gaan wonen. zij zoons lijken uit hetzelfde hout gesneden. Waarom de oudste het misnoegen van God opwekt, horen we niet. De tweede laat echter wel heel duidelijk merken dat hij puur voor zichzelf bezig is. Naar buiten toe wekt hij de indruk keurig zijn plicht te doen, maar Tamar weet wel beter. Hij gunt Tamar gewoon geen kind, want daarmee zou hij natuurlijk zijn eigen erfenis al gauw halveren. God neemt dit hoop op. Daarbij gaat het niet om Gods afkeuring over het voorkomen van zwangerschap op zichzelf – daarvoor kunnen zeker in onze tijd goede motieven zijn. Maar om de ontrouw van Onan aan Tamar en aan zijn overleden broer. Arme meid, denk je. Gelukkig, God neemt het op voor zulke mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 09:45
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Kan je zien hoe lief jij bent...........................  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 09:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Kwam vanmiddag bij een vriendin binnen en werdt helemaal platgeknuffeld door de hond des huizes ken je nagaan beessie kende mij niet eens lief heeee  |
...was het een blinde hond?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...was het een blinde hond? |
Alez welnee, das unne Nhollanse ond, earst snuffellen dan toehappen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:25
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | De enigste goede doelen die ik nastreef dat ik dit keer pal voor de maand december eens een keer niet bedrogen uit kom Minder Minder Minder Minder Minder Minder Minder Minder Minder Meer  En daar kunnen een hoop mensen (vr) aan mee werken  |
Begin vandaag met een lachje Met een dansje erbij Dan begint deze dag al weer goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dacht ik ook aan maar tegenwoordig e-mailt iedereen en dan heb je geen zegels nodig...ik ga maar cactussen kweken dan...  |
Ja ...................net iets voor jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:49
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Begin vandaag met een lachje Met een dansje erbij Dan begint deze dag al weer goed! |
Ik vrees met groten vrezen.......... deze heb geen tandjes
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 4 januari 2013, 10:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:49
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Bekijk het eens andersom, iemand die geen respect op kan brengen voor jouw keuzes is jou aandacht helemaal niet waard! Dus waarom zou je daar nog meer tijd aan willen besteden? |
En als het nou ineens je man is? Die geen respect voor je kan opbrengen voor de momenten waar jou keuzes anders zijn dan die van hem?
Dát is pas moeilijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 10:54
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Waarom niet?
Soms moet je veranderen om jezelf te blijven Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden. |
Ja, en dat is wat je dan toch zou verwachten in een relatie? Dat je gaat zoeken naar de mogelijkheden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:00
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | | soms vraag ik me af of het wel toegestaan is om jezelf te zijn op een site als deze. |
dat vraag ik me ook wel eens af, ik kan iig zeggen dat hier niemand mij ként... trouwens, ook niemand heeft nog echt moeite genomen in deze richting..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:04
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | En als het nou ineens je man is? Die geen respect voor je kan opbrengen voor de momenten waar jou keuzes anders zijn dan die van hem?
Dát is pas moeilijk...  |
Ja dat lijkt me heel moeilijk. Dan is er iets misgegaan lijkt mij. En je was toch ook nog niet zo lang getrouwd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:08
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja dat lijkt me heel moeilijk. Dan is er iets misgegaan lijkt mij. En je was toch ook nog niet zo lang getrouwd?  |
Ach wat is lang... we hebben onze relatie inmiddels 13 jaar en ons huwelijk is 8,5 jaar oud..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:08
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | Ik wordt blij van mezelf. |
Waarom??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:09
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Ach wat is lang... we hebben onze relatie inmiddels 13 jaar en ons huwelijk is 8,5 jaar oud.. |
oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Veel sterkte meid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:17
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ik ben altijd mezelf. Ik kom over zoals ik ben hier thuis en waar ik ook kom. Ik weet wel... echt jezelf zijn zal ten koste gaan om geaccepteerd te worden zoals je bent.
De Bijbel zegt, verdraagt elkander. Maar zit dat er wel bij onder ons volk? De ene accepteren we wel maar de ander niet. Mensen die echt zichzelf durven te zijn en durven vooruit te komen waarvoor ze staan, zullen het meest veracht worden, dat is bewezen.
Ik las ergens zelfs in de Bijbel dat mensen in de tijd van de profeten en apostelen zich irriteerden aan de mensen die door God waren geroepen. De vraag is, komt dat in deze tijd ook nog wel voor?
Het is dus duidelijk dat geaccepteerd worden zoals je werkelijk bent en waarvoor je staat, niet overal mogelijk is. Dus de vraag is; mogen wij ons zelf nog wel zijn in deze tijd? |
Ik denk dat het onze 'plicht' is om te zijn wie we zijn, zo zijn we toch geschapen?? En ja, daar maak je zeker niet altijd vrienden mee... maar is dat nodig? Ik denk ook niet dat je met iedereen een vriendschappelijke band kan hebben, dat moet ook niet de inzet zijn mijnsinziens. Wél is het belangrijk om respect te hebben voor een ieder met een andere mening dan die van jou. En het is denk ik logisch om dat ook te verwachten van onze medemens. Volgens mij kom je dan al heel dicht bij 'hoe mooi het kan zijn'.
Mensen die je niet respecteren om wie je bent of wat je denkt hoeven geen rol te spelen in je leven. Het wordt lastig als dit mensen zijn waarvan je niet kan zeggen "nou, tot ziens". Mensen die er toe doen in je leven, waar je voor gekozen hebt zelfs. Dan wordt het een heel pijnlijke kwestie en veeeeel lastiger om je zelf staande te houden. Ook dan moet je terug vallen op de Hand van God, de hand waarvan IK voel dat die mij ten alle tijde zal opvangen. Zo niet mijn man, maar dat is weer een andere discussie... Geloof deel ik met mijn zusje, broeders en zusters van mijn gemeente en zelfs collega's. Maar jezelf kunnen zijn bij je partner, dat moet essentieel zijn in mijn ogen. O, wat moeilijk als het dat niet is... dan stórmt het in je!...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...de akker achter mijn huisje is leeg...ik kan er niets uit de grond halen...ik moet nu alles zelf kopen...Ik hoop dat de boer deze keer ook eens maaltijdsalade plant  |
Gister heerlijke maaltijd salade gegeten. Zelf gemaakt. Ik eet hem vaak Erg lekker(vind tot nu toe iedereen) en gezond. En makkelijk te maken. dus daarom hier het recept voor 2 personen (of 2x he de volgende dag is het nog lekkerderder) 150 gr pasta liefst schelpjes koken en afspoelen 2 eieren hardkoken en in stukjes 1 grote tomaat in stukjes 1 uitje gesnippert 1 blikje tonijn in olie(olie afgieten) 200gr sperziebonen evt blik alles door elkaar husselen evt likje mayo erbij en wat peper even laten staan om de smaken te laten intrekken en smullen maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Teveel..  |
ja dat zal best Jol Sterkte meid!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:18
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Veel sterkte meid |
Dankje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:20
|
|
|
|
ikke is toevallig heel lief ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:22
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Ik denk dat het onze 'plicht' is om te zijn wie we zijn, zo zijn we toch geschapen?? En ja, daar maak je zeker niet altijd vrienden mee... maar is dat nodig? Ik denk ook niet dat je met iedereen een vriendschappelijke band kan hebben, dat moet ook niet de inzet zijn mijnsinziens. Wél is het belangrijk om respect te hebben voor een ieder met een andere mening dan die van jou. En het is denk ik logisch om dat ook te verwachten van onze medemens. Volgens mij kom je dan al heel dicht bij 'hoe mooi het kan zijn'.
Mensen die je niet respecteren om wie je bent of wat je denkt hoeven geen rol te spelen in je leven. Het wordt lastig als dit mensen zijn waarvan je niet kan zeggen "nou, tot ziens". Mensen die er toe doen in je leven, waar je voor gekozen hebt zelfs. Dan wordt het een heel pijnlijke kwestie en veeeeel lastiger om je zelf staande te houden. Ook dan moet je terug vallen op de Hand van God, de hand waarvan IK voel dat die mij ten alle tijde zal opvangen. Zo niet mijn man, maar dat is weer een andere discussie... Geloof deel ik met mijn zusje, broeders en zusters van mijn gemeente en zelfs collega's. Maar jezelf kunnen zijn bij je partner, dat moet essentieel zijn in mijn ogen. O, wat moeilijk als het dat niet is... dan stórmt het in je!... |
Ja jezelf kunnen zijn bij je partner is essenstieel. En het word heel moeilijk als je dat niet kunt. Fijn dat je jezelf geborgen weet in de hand van God. Maar die storm he das moeilijk en vreet bakken energie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:22
|
|
|
|
nou Frank doe niet zo onlief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:23
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | We hebben uiteraard al een topic gezien over de goede voornemens voor dit jaar, maar welke doelen heb je jezelf gesteld die je dit jaar wilt behalen? En hoe ben je van plan dit te doen?
Zelf wil ik dit jaar graag na een aantal jaar vrijwillig projecten op te hebben gezet betaald werk gaan vinden. Hoe? Door mezelf nog meer op de kaart te zetten en een opleiding te gaan volgen tot life coach! |
Goed doel....!!!
Mijn doel om erachter te komen wat ik heb, en er dan mee te leren leven... Als ik dat heb dan kan ik verder en me volledig inzetten voor mijn opleiding (i hope) Mijn doel dit jaar, gelukkig te zijn en de nare dingen van afgelopen jaar vergeten en achter me te laten en dus vooruit te kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:24
|
|
|
|
|
het doel van 2013 is voor mij om helemaal mezelf te worden zoals ik bedoelt ben om te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:25
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | nou Frank doe niet zo onlief |
Zegt tie steeds dat ik onlief ben tsssssssss...zelf is tie heeel onlief tegen mijnes Thanks Roelande voor je steun... *snik*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 11:25
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | De meesten irriteren aan de waarheid Gods. Als ik bijvoorbeeld bedenk over hoe Paulus waarschuwt over dat er een andere evangelie en een andere jezus gepredikt word, dan begrijp ik exact wat hij bedoelt. Want verder zegt hij dat hij niet gekomen is om te spreken om daarmee mensen proberen tot zich te winnen zoals mega kerken dat vandaag de dag wel doen, zoals zoetsappige preken, dat lekker op het gehoor ligt, ja dan zie ik toch dat de meerderheid misleid is. Want zegt Jezus niet in Mattheüs 24 dat velen misleidt zullen zijn? Hij heeft het dus niet over de minderheid maar over de meerderheid. En misleiding lijkt op de waarheid.
Dan rijst de vraag; als er iemand komt die niet preekt naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, word er dan niet het meest geïrriteerd aan dit soort predikers? Als de Bijbel zegt: als de mens zich niet bekeerd dat hij of zij naar de hel gaat waar het tandengeknars zal zijn? Mensen willen deze woorden niet horen omdat het niet in overeenstemming is met waarmee ze opgevoed zijn, en dan beginnen mensen zich te irriteren aan dit soort predikers.
Dat je de waarheid verkondigd werkt als een irritatie op mensen, ik ervaar het zelf dikwijls als ik de Bijbel lees, maar ik blijf doorzetten, want ik weet dat mijn vlees, mijn gedachte en gevoel er niet mee eens zijn, maar mijn geest zegt amen op wat de Bijbel zegt. Maar we leven grotendeels teveel in het vlees waardoor God's Woord eens geen toegang krijgt in ons, ja oppervlakkig maar niet intens. We willen het geloof altijd maar in ons gevoel en emoties ervaren, maar zo werkt dar niet. Want het vlees zal de koninkrijk Gods niet beërven.
Als dit soort woorden gepredikt worden, irriteren mensen zich mateloos, want we willen alleen maar horen wat ons uit komt en goed hoort in ons gehoor. Daarom is het goed om te werken aan de irritaties in ons, daarom is het goed om dit soort irritaties in Gods handen te leggen, opdat we daarmee niet zullen afwijken van Gods Woord. |
klopt, mijn man wil nog niet eens het zoetsappige horen... wil niet eens mijn verandering zien. O, correctie, ziet wél mijn verandering... maar is daar hélémaal niet blij mee.... is nog verder van het vlees verwijderd nl...
|
|
| Naar boven |
|
|