| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 12:44
|
|
|
|
Een .... koopt een horloge van 2 euro, dat na één dag al niet meer loopt. Hij maakt het horloge open en ziet tot zijn verbazing een dood vliegje tussen de radertjes zitten. "Geen wonder dat 'ie niet loopt," zegt hij, "de machinist is overleden!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 12:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zometeen richting werk, dialysedienst draaien  |
Succes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:05
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Hoort Gerrit niet bij de logen dan?  |
In zijn dromen misschien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:08
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | En dus, omdat Visser dat doet, moet ik het ook?
En in Utrecht zijn de mensen veel serieuzer  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
Nah zeg viel net weer wat van dat witte spul naar beneden uut den hemel!! Doch dat het afgelopen was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
|
|
|
|
Wat is ver reizen als voor HEM komt, HEM prijst, Zijn wegen zoekt?
Dacht net als ik voor één dag naar zeeland vier uur heen en vijf uur terug reis om iemand te ontmoeten en dat is niet blijvend, dan reis ik liever het dubbele voor HEM die mij weer een boodschap brengt en met mij velen honderden anderen ,en met een verblijd hart weer naar huis mag gaan.
Als het gaat om wokken, daten, vriendschappen, heb ik mijn twijfels, en vind het het jammer daar mijn energie in te steken want dat is maar even leuk en niets daarvan is blijvend.
De hele dag gaat prediker door mijn hoofd wat heeft het voor nut alles wat onder de zon is enkel leegte .
Wat wil ik wat doe ik waar stop ik mijn energie nog in ?
Als het gaat om de UITNODIGING voor de HEER dan wil ik wel reizen .
Ja makkelijk he nee ik heb ook niet altijd de financieën om dat te doen Maar de HEER maakt me duidelijk waar ik naar toe mag gaan.
Bid en u zal gegeven zijn zoekt en gij zult het zien klopt en de deur zal worden open gedaan.
Als we dit niet doen blijft de deur gesloten zeg ik die me zelf EVEN van de wereld afzonderd ,maar niet van Hem want HIJ is bij mij voor nu en altijd tot ik eeuwigheid.
En op een dag zal ik weer stralen en zullen vele mensen verbaasd staan wat de HEER heeft gedaan in mijn leven. Zal ik getuigen zijn voor Hem die mij lief heeft ook nu .
En dan mag ik schuilen aan Zijn Vaderhart heel dicht bij Hem en Heb ik even niemand nodig
Ik zeg met nadruk EVEN
groet en zegen Anita
Laatst aangepast door
|
ALTJE848
|
op vrijdag 25 januari 2013, 13:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:09
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | zie je verkeerd dat is dialect nederlands schrijven  |
Kiek een deern die mijnes begriept
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Da's toch echt geen aubade hoor  |
Wat dan een valse schorre kraai
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:17
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nee, dat ook niet  |
...ik zal nog eens onder je raam komen staan wachten en zingen in de regen en koude...ondankbaar wicht...ik ga nog liever met anna-piet wokken dan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:20
|
|
|
|
...mijn tenen hebben het zo koud dat ik rugpijn in mijn ellebogen heb als ik mijn handen snuit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:20
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Mooi Jol...heel mooi...maarre...als ik dan toch de pijn van het snijden voel...ook al doet Hij dat als een liefdevolle Vader??? |
Ja lastig hé.
Volgens mij doet Hij dat niet buiten jouw wil en overgave om, Hij werkt in en met vertrouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...mijn tenen hebben het zo koud dat ik rugpijn in mijn ellebogen heb als ik mijn handen snuit |
Volgens mij is die kou helemaal doorgetrokken tot in 't koppie als ik dit zo lees.......
Hier is het fris, windstil, bewolkt. Kon beter, kon minder, dus klaag niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...mijn tenen hebben het zo koud dat ik rugpijn in mijn ellebogen heb als ik mijn handen snuit |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
[quote=ERIKA129]Kiek een deern die mijnes begriept [/quote
...als de dames nu eens hun middagdutje gingen doen zou dat ten goede komen aan het forum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:30
|
|
|
|
...ik geef al geen klimatologsche situaties meer weer...voila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:32
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ja lastig hé.
Volgens mij doet Hij dat niet buiten jouw wil en overgave om, Hij werkt in en met vertrouwen. |
Klopt helemaal wat je zegt HIJ weet wat er in je hart is en gaat net zolang door tot je je er bij neerlegt. Uitleg: Ik wil zo graag anders zijn dan dat ik doe en laat zien, maar ik ben er nog niet lukt me niet altijd maar op een dag gaat het wel weer met HEM die mij kracht geeft kan ik weer opstaan , en leven in een wereld zoals HIJ bedoelt heeft. Als God met je een werk is begonnen verlaat Hij je niet al zou je dat willen . Soms denk was ik maar weer in die tijd vroeger dan hoef ik niet zoveel te denken leefde ik gewoon in de wereld niets van boze machten kracht , maar wel veel geweld in mijn leven. Dat is waar God aan timmert Hij is de timmerman bij uitstek en als HIJ zijn beitels meeneemt nou ga er van maar van uit dat je pijn hebt Maar ook dat weet HIJ zo door zijn voetstappen in het zand je te dragen. Dan zie je het niet door de pijn het wisselt nu nog wat bij mij Maar langzaam kom ik weer daar waar God wil dat ik mag zijn. En gaan de gordijnen open en krijg ik weer nieuwe hoop en verlangen naar wat de HEER gaat doen in mijn leven en kan ik weer blij de wereld tegemoet. In die zekerheid wil ik blijven geloven al zegt mijn denken zo averechts Ik zei deze week al eerder tegen iemand misschien heb ik te veel averechts gebreid maar dan in mijn leven
Groet en zegen Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:34
|
|
|
|
|
Gehaktbrood in van die kleine ovenpannetjes ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:40
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Klopt helemaal wat je zegt HIJ weet wat er in je hart is en gaat net zolang door tot je je er bij neerlegt. Uitleg: Ik wil zo graag anders zijn dan dat ik doe en laat zien, maar ik ben er nog niet lukt me niet altijd maar op een dag gaat het wel weer met HEM die mij kracht geeft kan ik weer opstaan , en leven in een wereld zoals HIJ bedoelt heeft. Als God met je een werk is begonnen verlaat Hij je niet al zou je dat willen . Soms denk was ik maar weer in die tijd vroeger dan hoef ik niet zoveel te denken leefde ik gewoon in de wereld niets van boze machten kracht , maar wel veel geweld in mijn leven. Dat is waar God aan timmert Hij is de timmerman bij uitstek en als HIJ zijn beitels meeneemt nou ga er van maar van uit dat je pijn hebt Maar ook dat weet HIJ zo door zijn voetstappen in het zand je te dragen. Dan zie je het niet door de pijn het wisselt nu nog wat bij mij Maar langzaam kom ik weer daar waar God wil dat ik mag zijn. En gaan de gordijnen open en krijg ik weer nieuwe hoop en verlangen naar wat de HEER gaat doen in mijn leven en kan ik weer blij de wereld tegemoet. In die zekerheid wil ik blijven geloven al zegt mijn denken zo averechts Ik zei deze week al eerder tegen iemand misschien heb ik te veel averechts gebreid maar dan in mijn leven
Groet en zegen Anita |
Hij ziet dwars door onze acties en uiterlijk vertoon heen hoe en wie we werkelijk zijn en begrijpt ons meer dan wij onszelf. Hij is al ons verlangen en meer. Vanmorgen nog uitgesproken naar iemand: je positie is aanvaard zijn in de Geliefde. PUNT. Mensen maken er meer of minder van. Maar ik lees: wij zijn 100% aanvaard. Nu wij onszelf nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik ben toleranter dus komt anna-piet wel naar Hoeven...  |
Kijk..das een mooie deal van Anna.. Alhoewel...is dat de tolerantie van jouw???
Gauw met Anna af gaan spreken!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:41
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Hij ziet dwars door onze acties en uiterlijk vertoon heen hoe en wie we werkelijk zijn en begrijpt ons meer dan wij onszelf. Hij is al ons verlangen en meer. Vanmorgen nog uitgesproken naar iemand: je positie is aanvaard zijn in de Geliefde. PUNT. Mensen maken er meer of minder van. Maar ik lees: wij zijn 100% aanvaard. Nu wij onszelf nog. |
Wat kan ik nog aanvullen dan alleen te zeggen AMEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:45
|
|
|
|
Van plan??? Een groot deel van de plannen zijn al uitgevoerd... Het was super nodig in mijn stulpje...
Even mijn huishoudelijk personeel ook aan het poetsen gezet... Vele handen maken licht werk...
En dan straks...en vanavond heerlijk mijn eigen dingen doen...relaxen dus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:46
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zometeen richting werk, dialysedienst draaien  |
Heerlijk joh...dat je je weer nuttig kan en mag maken.... Laat je nog even weten hoe het was????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:49
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | | Wat kan ik nog aanvullen dan alleen te zeggen AMEN |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Ik denk dat het nog een stap verder gaat, willem en thomas; in hoeverre is kerk-cultuur belangrijker dan mensen; is de uiterlijke vorm (van het geloof) belangrijker dan het hart; en verdien je gelovige "bonus-punten" door je eigen mening op te geven en je aan te passen aan de groep "gelovigen" die dat van je verwacht.
mijn ervaring is dat wanneer je een eigen, goed onderbouwde mening hebt en die durft uiten, je groot risico loopt om aan de zijlijn van de groep te komen staan.
een klein voorbeeld; kom je met een (pleeg-)kind die niet gelovig is opgevoed een "calvinistische" kerk binnen en heeft ze haar mooiste prinsessen-jurkje aan gedaan (van de ACTION, afdeling verkleedspullen) dan kijkt men je toch wel enigzins verbaast na. neem je een wat grotere groep volwassenen mee die zeer divers kerkelijk is, dan is men duidelijk verbaast dat je met een groep binnen komt en grinnikt men om de roze geverfde haren, tatoo's, arafat-sjawls en piercings die mensen soms in hebben, ook wanneer men meegaat naar de kerk.
Vergeten wij dan niet een heel klein beetje waar het werkelijk om draait?
GOD ziet het HART aan. niet je sjawl. en dat dat soms over het hoofd wordt gezien en uiterlijke vormen als de lengte van een rokje en degelijkheid van knotje een belangrijker ijkpunt lijkt te zijn, vind ik persoonlijk een diep TRIESTE zaak.
hannah.......eigenzinnig genoeg om met haar eigen mening tegen de stroom in te roeien. |
helemaal mee eens, hannah!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik geef al geen klimatologsche situaties meer weer...voila |
Je gaat toch niet verder dan deze berichtgeving he?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:56
|
|
|
|
De frietpan gaat aan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:57
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Kijk..das een mooie deal van Anna.. Alhoewel...is dat de tolerantie van jouw???
Gauw met Anna af gaan spreken!!! |
Waarom niet met zijn allen in Utrecht? Frank zoekt een wok-meneer en betaald
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 14:00
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Volgens mij is die kou helemaal doorgetrokken tot in 't koppie als ik dit zo lees.......
Hier is het fris, windstil, bewolkt. Kon beter, kon minder, dus klaag niet  |
maar je krijgt de zon niet! die houden we hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 14:01
|
|
|
|
Halve kip, gekookte aardappeltjes met rode bietensalade en fruityoghurt toe.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 25 januari 2013, 17:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 14:02
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | maar je krijgt de zon niet! die houden we hier  |
Hoeft ook niet! Straks laat ie hier dat serene witte nog smelten. Dat mot toch ff magge nie!!
Dus...... Roos in de zon, Steen in de sneeuw, allebei tevree
|
|
| Naar boven |
|
|